Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 07. jan, 2018 13:19

Glæder mig ufatteligt meget til at høre Klopp fortælle - dagen efter transfervinduet er lukket - at han er yderst tilfreds med truppen, og at vi jo hentede Ox i sommer, som kan tage over for Coutinho. Efter vi ikke har hentet en erstatning.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 07. jan, 2018 13:24

Tja, er Keita ikke allerede en god erstatning..? Bare dumt, han først kommer til sommer.

PML
Indlæg: 9
Tilmeldt: søndag, 20. apr, 2014 12:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af PML » søndag, 07. jan, 2018 13:32

Jeg er meget passiv læser herinde, men én ting er jeg nødt til at kommentere på:

Vi solgte Coutinho for under 24 timer siden. At v ikke har præsenteret en afløser, er ikke uambitiøst. Det er normalt at hente en afløser for en stjernespiller, men det er ikke normalt at han bliver præsenteret samtidig som et salg. Barcelona havde ikke Coutinho eller Dembelé præsenteret, samtidig med at de solgte Neymar. Juve havde ikke en afløser klar med det samme, da de solgte Bonnucci.

Så at vi ikke har en afløser endnu, kan ikke få mit pis i kog. Hvis vi ikke hiver nogen ind, eller det bliver et panikkøb, så kan vi tale om det.

Kom med en direkte erstatning (positionsmæssigt, nok ikke niveau-mæssigt), og så brug en ordenlig røvfuld penge på en keeper. Så vil jeg ikke klage. Vores resultater uden Coutinho viser, at vi ikke er så afhængige af ham som vi frygter, selvom han naturligvis er vanvittig dygtigt.

Hvis VvD viser sig at være manden der kan stabilisere vores forsvar, og hvis Cou-pengene bruges på en god keeper + en habil offensiv erstatning, så vil jeg mene, at vi er kommet styrket ud af januar-vinduet.

Der går rygter om at Mahrez er til lægetjek i aften, så måske vi har noget på trapperne.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 14:03

Niche skrev:Jeg vil gerne blande mig en lille smule i debatten. Jeg synes, et salg var det eneste rigtige i den her situation. Cou VILLE væk, og har tydeligvis presset meget hårdt på, for at komme ud af døren. ....
Godt skrevet Niche. Jeg er fuldkommen enig og ser bare frem til at komme videre oven på alt det her cirkus. Dejligt at vi ikke skulle igennem en her måned med rygter og mudderkastning fra Coutinhos mediecirkus.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » søndag, 07. jan, 2018 14:20

Mads T. skrev:
Niche skrev:Jeg vil gerne blande mig en lille smule i debatten. Jeg synes, et salg var det eneste rigtige i den her situation. Cou VILLE væk, og har tydeligvis presset meget hårdt på, for at komme ud af døren. ....
Godt skrevet Niche. Jeg er fuldkommen enig og ser bare frem til at komme videre oven på alt det her cirkus. Dejligt at vi ikke skulle igennem en her måned med rygter og mudderkastning fra Coutinhos mediecirkus.
Lige præcis det, at han er ude af klubben er for mig en befrielse. Nu skal vi ikke rende rundt hele transfervinduet og spekulere om han bliver eller ej, om han strejker eller er skadet og om han skal straffes med udelukkelse og bøder. Der er ikke en masse pres fra medierne (læs: de spanske) om han bliver præsenteret i morgen eller i overmorgen, og til Texy, jeg forstår udmærket dine frustrationer, og dine argumenter for at holde på Cou. Jeg tror bare, at al den polemik kommer til at overskygge hans præstationer på banen. Og hvem ved? Måske pådrager Cou sig en alvorlig knæskade i næste uge - det er vel et lige så godt argument, som at hvis det samme sker med Salah, så er vi væsentlig svækket ;)
Senest rettet af Niche søndag, 07. jan, 2018 15:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 07. jan, 2018 14:30

Surf skrev:Sikke en pessimisme der hersker. Vi har fået vores top targets inden for et år (Salah, VvD, Keita). Det er fra første hylde, det er ikke en eller anden panikerstatning. Sådan skal det være hvis man vil bevæge sig fremad. Sidste sæson kom vi i top 4 med en dårligere trup såvel som start-11. Vi ligger stadig godt til det.

Jeg er faktisk helt rolig. Og tryg ved Klopp, hvis beslutning det var at sende Cou afsted ifølge Pearce (tror jeg det var). Vi er allerede styrket i januar med VvD, en spillertype vi alle har skreget efter i årevis, og har stadig masser af offensiv power og bredde med Mane, Firmino, Salah, Oxlade, Lallana. Samt Sturridge (måske) og Solanke.

Min strategi er: Glem Coutinho, og at glæde sig over at klub, træner, trup og start-11 er i den bedste tilstand meget længe. Og i fremgang.
100% enig. Det er dæleme ikke meget tiltro der er hverken til Klopp, spillertrup eller FSG. Vi har lige givet debut til verdens dyreste forsvarsspiller. En plads vi i årevis har skreget efter klasse til. Ikke tabt i 17 kampe, helt med o toppen i PL, videre i FA cup og stadig med i CL. Plus solgt en spiller for intet mindre end 142 mio £ så der er penge til at hente nye spændende spillere ind. Jeg er sgu rimeligt fortrøstningsfuld.
"We're not racist, we only hate the mancs"

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » søndag, 07. jan, 2018 14:56

Vi har lige solgt vores eneste spiller på midtbanen der ville gå ind i nogen af de andre midtbaner i top 6.

I januar. Imens vi stadig er i top 4 kampen, og i CL, og FA Cuppen.

Jeg er lamslået.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 15:35

Niels K skrev:
Jeg tror, at der har været aftalt ting med spiller og klubber i mellem, og mon så ikke også at vi fx ved sidste kontraktforlængelse med Phil, hvor han jo ikke havde en udkøbsklausul aftaler med ham og andre af vores spillere, at hvis der kommer bud på dem, så taler man om tingene.
Jeg tror, at vi har gjort alt, hvad vi overhovedet har kunnet gøre, og så tror jeg ikke, at det er vores stil at tvinge spillere til at blive mod deres vilje, når sagen er trukket helt ud og alt er endevendt, og det ved jeg heller ikke, om vi vil stå os bedst med at gøre på den lange bane, når vi skal have andre spillere til klubben.
De tidligere nævnte spillere gav os nogle gode år, men for hovedparten af de spansktalende spillere så er RM og Barca den ultimative destination i deres karriere, og de har 100% også større chancer for at vinde ting i disse klubber, og så kan de mere eller mindre tale deres eget sprog hver dag, og det tror jeg faktisk også betyder en del, når der skal vælges.
Jeg tror ikke et sekund på, at man har lavet en aftale med Coutinho, da han forlængede. Barcelona var jo allerede dengang på banen, så han kunne let have skiftet.

Det er muligt, at det ikke er vores stil at tvinge spillere til at blive (selvom vi har gjort det en sæson med henholdsvis Alonso og Suarez og nu en halvsæson med Coutinho), men hvis vi havde haft nogle ambitioner sportsligt, så var det eneste vej frem med vores bedste aktiv, som vi havde papir på i yderligere 4 år. Det er naivt at tro, at vi ikke står i nøjagtigt samme situation næste gang vi har en sublim spiller, der har præsteret længe nok til at fange interessen fra Barca, Real, Man City, Chelsea eller PSG.

Årsagen til, at der ikke er udsigt til at vinde ting i Liverpool, er netop den slags beslutninger om at lade de bedste spillere skifte til de klubber, som vi gerne skulle konkurrere med. Så et salg er ensbetydende med en klub, der tænker mere i penge og søndagshygge end i succes.

RM og Barca er muligvis den ultimative destination for sydamerikanske og spanske spillere. Men man har ikke set Aguero eller Silva skabe sig for at komme til Barca - eller Barca overhovedet turde at byde på dem. Det kommer heller ikke til at ske med Jesus, med mindre Man City selv vil af med ham. De har nemlig ambitioner i den klub.

Jeg har lige nu svært ved at forestille mig, at vi nogensinde skal komme helt tilbage i toppen af europæisk eller engelsk fodbold. Vi har en fantastisk manager. Vi havde et fantastisk spiller-grundlag (nu er det bare godt). Men vi har ikke en vinderkultur i den sportlige ledelse, hvor succes vejer mere end noget andet. Alternativt har vi måske bare ikke økonomien, da det ikke kan udelukkes, at man solgte Coutinho for at balancere finanserne. Kan vi opnå at blive som Arsenal har været de seneste 10 år, så har vi vel opnået vores maksimale potentiale under den nuværende ledelse.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 15:48

Emmy skrev: 100% enig. Det er dæleme ikke meget tiltro der er hverken til Klopp, spillertrup eller FSG. Vi har lige givet debut til verdens dyreste forsvarsspiller. En plads vi i årevis har skreget efter klasse til. Ikke tabt i 17 kampe, helt med o toppen i PL, videre i FA cup og stadig med i CL. Plus solgt en spiller for intet mindre end 142 mio £ så der er penge til at hente nye spændende spillere ind. Jeg er sgu rimeligt fortrøstningsfuld.
Det er vel ikke underligt, at pessimismen råder, når vi lige har oplevet klubben gentage den strategi, der er fejlet igennem de seneste 20 år. Sælg den bedste spiller på den ene position i håbet om, at forstærkning på et par andre positioner samt to måske middelmådige indkøb til at erstatte den solgte spiller, samlet set vil gøre os stærkere. Det har aldrig virket. Og det er klart, når der er tale om truppens absolut bedste spiller. Det påvirker naturligvis truppen mentalt at gå på banen uden den bedste. Og det påvirker også alle de unge (i hvert fald udlændinge) til at tænke, når jeg bliver god nok, må jeg også tage det næste skridt.

Lige meget hvem vi henter for de £105M (nej, vi har ikke fået £142M for Coutinho. Vi ved ikke, hvor mange af de sidste £37M, vi nogensinde ser), så vil han ikke være tæt på Coutinho's niveau fra dag 1. Så skal vi i hvert fald være dygtige/heldige nok til at hente Messi, Sanchez eller Hazard.

Og er fornemmelsen lige nu ikke, at pengene allerede er brugt på VVD og Keita, og at vi tidligst henter en ny spiller til positionen til sommer?

Jeg vil dælme håbe, at Woodburn har mere end bare potentiale. For han skal vel på banen nu. Det ville så til gengæld være fedt, hvsi han viste sig at være god nok. Men det er nok mere et utopisk håb end en sandsynlighed.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 07. jan, 2018 15:54

texy skrev:
Emmy skrev: 100% enig. Det er dæleme ikke meget tiltro der er hverken til Klopp, spillertrup eller FSG. Vi har lige givet debut til verdens dyreste forsvarsspiller. En plads vi i årevis har skreget efter klasse til. Ikke tabt i 17 kampe, helt med o toppen i PL, videre i FA cup og stadig med i CL. Plus solgt en spiller for intet mindre end 142 mio £ så der er penge til at hente nye spændende spillere ind. Jeg er sgu rimeligt fortrøstningsfuld.
Det er vel ikke underligt, at pessimismen råder, når vi lige har oplevet klubben gentage den strategi, der er fejlet igennem de seneste 20 år. Sælg den bedste spiller på den ene position i håbet om, at forstærkning på et par andre positioner samt to måske middelmådige indkøb til at erstatte den solgte spiller, samlet set vil gøre os stærkere. Det har aldrig virket. Og det er klart, når der er tale om truppens absolut bedste spiller. Det påvirker naturligvis truppen mentalt at gå på banen uden den bedste. Og det påvirker også alle de unge (i hvert fald udlændinge) til at tænke, når jeg bliver god nok, må jeg også tage det næste skridt.

Lige meget hvem vi henter for de £105M (nej, vi har ikke fået £142M for Coutinho. Vi ved ikke, hvor mange af de sidste £37M, vi nogensinde ser), så vil han ikke være tæt på Coutinho's niveau fra dag 1. Så skal vi i hvert fald være dygtige/heldige nok til at hente Messi, Sanchez eller Hazard.

Og er fornemmelsen lige nu ikke, at pengene allerede er brugt på VVD og Keita, og at vi tidligst henter en ny spiller til positionen til sommer?

Jeg vil dælme håbe, at Woodburn har mere end bare potentiale. For han skal vel på banen nu. Det ville så til gengæld være fedt, hvsi han viste sig at være god nok. Men det er nok mere et utopisk håb end en sandsynlighed.
Vi burde have en enig-knap.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2018 16:00

Aggerdoo skrev: Vi burde have en enig-knap.
Så du er også enig med Emmy?;-)

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 07. jan, 2018 16:23

pingel skrev:
Aggerdoo skrev: Vi burde have en enig-knap.
Så du er også enig med Emmy?;-)
Det vil være synd at sige ;)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 16:49

PML skrev:Jeg er meget passiv læser herinde, men én ting er jeg nødt til at kommentere på:

Vi solgte Coutinho for under 24 timer siden. At v ikke har præsenteret en afløser, er ikke uambitiøst. Det er normalt at hente en afløser for en stjernespiller, men det er ikke normalt at han bliver præsenteret samtidig som et salg. Barcelona havde ikke Coutinho eller Dembelé præsenteret, samtidig med at de solgte Neymar. Juve havde ikke en afløser klar med det samme, da de solgte Bonnucci.

Så at vi ikke har en afløser endnu, kan ikke få mit pis i kog. Hvis vi ikke hiver nogen ind, eller det bliver et panikkøb, så kan vi tale om det.

Kom med en direkte erstatning (positionsmæssigt, nok ikke niveau-mæssigt), og så brug en ordenlig røvfuld penge på en keeper. Så vil jeg ikke klage. Vores resultater uden Coutinho viser, at vi ikke er så afhængige af ham som vi frygter, selvom han naturligvis er vanvittig dygtigt.

Hvis VvD viser sig at være manden der kan stabilisere vores forsvar, og hvis Cou-pengene bruges på en god keeper + en habil offensiv erstatning, så vil jeg mene, at vi er kommet styrket ud af januar-vinduet.

Der går rygter om at Mahrez er til lægetjek i aften, så måske vi har noget på trapperne.
Problemet med ikke at have lavet en aftale med en afløser på forhånd er blandt andet, at vi kommer til at betale en heftig overpris for den spiller, vi ønsker, hvis ellers vi overhovedet har tænkt os at bruge penge på en erstatning- Jeg er begyndt at tvivle.

Mahrez. Jaja. Fin spiller til bænken. Men tænk sig, at skulle bruge £50M på en spiller til bænken. I øvrigt er Mahrez klart bedst i højre side, hvor Salah (og reelt måske også Mané) også er klart bedst. Så det løser ikke rigtigt problemet med Coutinho's afgang.

Spillere der er gode nok til at udfylde Coutinho's støvler:

Sanchez
Dele Alli
Eriksen
Isco
Bale (uden skader)
Mbappé
Hazard
Messi
Neymar
De Bruyne
Sané
Sterling (ham vil jeg ikke have tilbage)
Lemar (måske)
Fekir (måske)
Pulisic (måske)

Spillere på lavere niveau, men med kvaliteter til at bruges til rotation:

Mahrez
Zaha
Draxler
Brandt

Nogle af de nævnte spillere er komplet urealistiske. Nogle få kan vi måske få for noget nær samtlige £105M, som vi har fået for Coutinho. Og ganske få kan måske lokkes til klubben for i omegnen af £50-60M. Fælles for nok alle er, at vi næppe vil være i stand til at hente dem midt i sæsonen - uanset spillerens ønsker.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 07. jan, 2018 17:04

Giv mig Naby Keita før tid, Sanchez og en klassemålmand i januar. Så kan jeg acceptere, men ikke glæde mig over, klubbens beslutning.

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Valdemax » søndag, 07. jan, 2018 17:10

Jeg ser nu heller at vi bruger penge på at købe Jan Oblak.
Så er jeg lidt ligeglad med at finde en til at overtage Coutinho plads lige nu, da vi først finde den rette til sommer.
Men hvis vi for løst vores problemer i forsvaret og i målet, så kan det være at vi ikke behøver at skulle score 3-4 mål for at vinde.

Besvar