Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » søndag, 07. jan, 2018 18:14

Jeg melder mig på hold med Jesper, Emmy, Niche (godt indlæg) osv, og melder mig stort set 100% uenig i de vurderinger som Aggerdoo og Texy har.

Det er den korte version, men de "vise" ord er skrevet fra både den optimistiske og mindre optimistiske "fløj".

Jeg er personligt meget spændt på fremtiden og jeg har stadig store forventninger både til denne og næste sæson.

PS: lad os nu få chancen til at slå Barca ud af CL ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2018 19:28

Det kan dog undre, at der ikke er nogle rygter for alvor - eller konkrete udmeldinger. For som tidligere nævnt, vidste Coutinho da godt at han havde spillet sidste kamp da han blev skiftet ud i kampen mod Leicester. Og jeg er da temmelig sikker på at ledelsen i Liverpool havde samme fornemmelse - og da sikkert før end det.

Så måske køber vi ikke nogen før til sommer... Men så længe at Firmino ikke bliver alt for ked af afskeden, så går det jo nok.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 07. jan, 2018 19:40



Ifølge Joyce og Bascombe prøver vi at få Keita før tid
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2018 19:46

Det giver god mening med Keita. Også det at han blev hjemme og trænede mens de andre tog på juleferie - samt at der er ved at blive tegnet et billede af ham som uprofessionel mm. Det kunne være en smule spin fra Leipzigs side, eller... ;-)

Oomph242
Indlæg: 5681
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. jan, 2018 19:46

YNWA! skrev:

Ifølge Joyce og Bascombe prøver vi at få Keita før tid

Hvad mon prisen vil blive? Det bliver ikke billigt og skal nok afspejle, hvad prisen på et evt. misset CL vil koste klubben.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 07. jan, 2018 20:03

Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:

Ifølge Joyce og Bascombe prøver vi at få Keita før tid

Hvad mon prisen vil blive? Det bliver ikke billigt og skal nok afspejle, hvad prisen på et evt. misset CL vil koste klubben.
Men også den løn de sparer ved at sende ham videre og at pengene kommer til at stå til deres rådighed nu og ikke om seks måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 07. jan, 2018 20:06

texy skrev:
PML skrev:Jeg er meget passiv læser herinde, men én ting er jeg nødt til at kommentere på:

Vi solgte Coutinho for under 24 timer siden. At v ikke har præsenteret en afløser, er ikke uambitiøst. Det er normalt at hente en afløser for en stjernespiller, men det er ikke normalt at han bliver præsenteret samtidig som et salg. Barcelona havde ikke Coutinho eller Dembelé præsenteret, samtidig med at de solgte Neymar. Juve havde ikke en afløser klar med det samme, da de solgte Bonnucci.

Så at vi ikke har en afløser endnu, kan ikke få mit pis i kog. Hvis vi ikke hiver nogen ind, eller det bliver et panikkøb, så kan vi tale om det.

Kom med en direkte erstatning (positionsmæssigt, nok ikke niveau-mæssigt), og så brug en ordenlig røvfuld penge på en keeper. Så vil jeg ikke klage. Vores resultater uden Coutinho viser, at vi ikke er så afhængige af ham som vi frygter, selvom han naturligvis er vanvittig dygtigt.

Hvis VvD viser sig at være manden der kan stabilisere vores forsvar, og hvis Cou-pengene bruges på en god keeper + en habil offensiv erstatning, så vil jeg mene, at vi er kommet styrket ud af januar-vinduet.

Der går rygter om at Mahrez er til lægetjek i aften, så måske vi har noget på trapperne.
Problemet med ikke at have lavet en aftale med en afløser på forhånd er blandt andet, at vi kommer til at betale en heftig overpris for den spiller, vi ønsker, hvis ellers vi overhovedet har tænkt os at bruge penge på en erstatning- Jeg er begyndt at tvivle.

Mahrez. Jaja. Fin spiller til bænken. Men tænk sig, at skulle bruge £50M på en spiller til bænken. I øvrigt er Mahrez klart bedst i højre side, hvor Salah (og reelt måske også Mané) også er klart bedst. Så det løser ikke rigtigt problemet med Coutinho's afgang.

Spillere der er gode nok til at udfylde Coutinho's støvler:

Sanchez
Dele Alli
Eriksen
Isco
Bale (uden skader)
Mbappé
Hazard
Messi
Neymar
De Bruyne
Sané
Sterling (ham vil jeg ikke have tilbage)
Lemar (måske)
Fekir (måske)
Pulisic (måske)

Spillere på lavere niveau, men med kvaliteter til at bruges til rotation:

Mahrez
Zaha
Draxler
Brandt

Nogle af de nævnte spillere er komplet urealistiske. Nogle få kan vi måske få for noget nær samtlige £105M, som vi har fået for Coutinho. Og ganske få kan måske lokkes til klubben for i omegnen af £50-60M. Fælles for nok alle er, at vi næppe vil være i stand til at hente dem midt i sæsonen - uanset spillerens ønsker.
Når man ser på hvilke spillere, der er været rygtet til Liverpool de seneste år, så er det trods alt profiler. Keita er om nogen højt ratet, VvD lige så. Så helt umuligt er det ikke, men det kræver at Klopp fortsat gider projektet og det kræver at vi skal med i CL. Jeg tror dog ikke din liste er særlig relevant, og det hænger sammen med at jeg ikke tror på at han søger en 1:1 løsning. Hvis vi kigger på et hold som Barcelona (og det har vi ikke lyst til, men rent taktisk kan vi vel godt), så praktiserede de 4-3-3 i mange år (gør det stadigvæk i ny og næ), men pga at Neymar forsvandt og de ikke havde en 1:1 løsning, valgte de at gå over til 4-4-2. Det betød, at de spillere de skulle bruge til midtbanen allerede fandtes i truppen, da det var andre typer end de hurtige wingtyper.
Jeg tror vi godt kunne finde på at gøre lidt af det samme. Vi har set 4-4-2 praktiseret i år og jeg kunne sagtens forestille mig at Salah og Firmino udgjorde angrebsduoen og at Mane fik sin højre midtbaneplads tilbage, omend i en lidt mere tilbagetrukket rolle. Med Keita som en sikker 8er, mangler vi altså en til at spille 6eren. Vi har Henderson og Can (lidt endnu), men da den ene forsvinder og den anden er kronisk skadet, så mangler vi en mand der. Og det er her din liste kommer ind i billedet, for der er vel ret bred enighed omkring at Coutinho bandt det kreative spil sammen, men det ser man ofte i en 4-4-2 (nogle gang som en diamant) at 6eren gør det samme. Og den type synes jeg vi har manglet i flere år. Så måske er det der, vi skal lave listen.
Jeg forudsætter, at vi så samtidig går efter en venstre midtbane og her ser jeg faktisk Lemar som helt ideel. Han er i mine øjne bedre en smule tilbagetrukket end som en egentlige angrebsving, hvor han har lidt andre opgaver end kun at kreere chancer og selv være målfarlig. Som venstre midtbane er han imø en af verdens bedste spillere.

Så min liste ser sådan her ud: En 6er, en venstre midtbane og en målmand. Og det tror jeg faktisk er realistisk at hente i næste transfervindue.
Jeg vil tilføje, at når man spiller med to angribere, så bliver man nødt til at have nogle gode garderinger og her synes jeg vi er ret så tynde med Solanke, Ings og Sturridge, så her skal vi også sætte ind. Men det er måske mere en rotationsspiller med højt niveau, da jeg ikke finder det realistisk at vi henter spillere, der potentielt set kan slå Salah og Firmino af.

Når man lister det sådan op, så ved jeg godt folk vil have navne, men jeg er ret konservativ. Oblak er vanvittig god, men jeg mener faktisk at også mindre kan gøre det, da vi virkelig ikke er godt kørende på målmandspladsen.

Lemar er nævnt og hvem vil jeg så have som den der kontrollerende, kreative 6er. Ja, jeg vil have Kroos, men han er nok komplet urealistisk, men så ved folk hvad jeg mener.

Hvis vi endelige skal lege med 1:1 erstatningen, så ser jeg Isco som den eneste i verden, som med nogenlunde samme kompetencer når Coutinhos niveau.

Hvis man vil lege lidt med på min 4-4-2 ide, og det har jeg selv gjort for at få optimismen igen, så synes jeg faktisk ikke det er helt urealistisk, at vi står med et super, super godt hold efter sommerferien. Hvad tænker I?

Den kunne se sådan her ud i August måned:
.....................Oblak..........
Gomez......Matip.....VvD......Robertson
Mane........Keita....Mr X.........Lemar
............Salah...........Firmino
Senest rettet af Jesper søndag, 07. jan, 2018 21:21, rettet i alt 1 gang.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5681
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. jan, 2018 20:09

Filos of Isk skrev:
Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:

Ifølge Joyce og Bascombe prøver vi at få Keita før tid

Hvad mon prisen vil blive? Det bliver ikke billigt og skal nok afspejle, hvad prisen på et evt. misset CL vil koste klubben.
Men også den løn de sparer ved at sende ham videre og at pengene kommer til at stå til deres rådighed nu og ikke om seks måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk
De €2,3m i løn overlever de nok og som jeg forstår mangler de ikke ligefrem penge...

Men kan pengene gøre op for en evt. Misset CL billet?

Jeg tror ikke de vil slippe ham, det giver ingen mening hvis de har ambition om CL.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 07. jan, 2018 20:37

Oomph242 skrev: Men kan pengene gøre op for en evt. Misset CL billet?

Jeg tror ikke de vil slippe ham, det giver ingen mening hvis de har ambition om CL.
Lige præcis, det er godt nok vild kamp om CL pladserne syd for grænsen, 4 hold på 28 point, så mon ikke Keita koster 20-30 mill £ at hente, CL prisen ungefähr. Dernæst skal der forhåbentligt hentes 1-(helst)2 ud over Keita, til midten, og de/den kan lige så godt hentes istedet for at bruge en endnu større formue på Keita. Host*Goretzka*
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 20:40

Thommo skrev:
Oomph242 skrev: Men kan pengene gøre op for en evt. Misset CL billet?

Jeg tror ikke de vil slippe ham, det giver ingen mening hvis de har ambition om CL.
Lige præcis, det er godt nok vild kamp om CL pladserne syd for grænsen, 4 hold på 28 point, så mon ikke Keita koster 20-30 mill £ at hente, CL prisen ungefähr. Dernæst skal der forhåbentligt hentes 1-(helst)2 ud over Keita, til midten, og de/den kan lige så godt hentes istedet for at bruge en endnu større formue på Keita. Host*Goretzka*
Pr. den 6. januar er den pris, der sættes på risikoen for at misse CL vist £105M. :D
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13754
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2018 21:20

Nu har vi £105 m i transferkassen. De skider grønne grise i Southampton.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2018 21:22

Suarez-for det siger Daily Express... Gid det var så vel :-)

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 07. jan, 2018 21:27

texy skrev:
Thommo skrev:
Oomph242 skrev: Men kan pengene gøre op for en evt. Misset CL billet?

Jeg tror ikke de vil slippe ham, det giver ingen mening hvis de har ambition om CL.
Lige præcis, det er godt nok vild kamp om CL pladserne syd for grænsen, 4 hold på 28 point, så mon ikke Keita koster 20-30 mill £ at hente, CL prisen ungefähr. Dernæst skal der forhåbentligt hentes 1-(helst)2 ud over Keita, til midten, og de/den kan lige så godt hentes istedet for at bruge en endnu større formue på Keita. Host*Goretzka*
Pr. den 6. januar er den pris, der sættes på risikoen for at misse CL vist £105M. :D
Vi kommer nu i top 3 alligevel, selv i den vildeste fantasi kan jeg ikke forestille en plads uden for top 3, naturligvis endnu mindre uden for CL pladserne. Den eneste måde det skræk scenarie skulle ske er Klopp går tilbage til at spille uden midtbane, nemlig med Gini-Can-Hendo(Milner), Ox-Grujic-Lallana var en mulighed, eller foretrækker jeg egentligt 5-0-5 formation, alt andet end den lamme 3 mands katastrofe på midten.
Verden er smask fuld af hyklere....

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 07. jan, 2018 23:13

YNWA! skrev:

Ifølge Joyce og Bascombe prøver vi at få Keita før tid
Nogen ville måske kunne argumentere for, at dette skulle have været på plads, før man valgte at sælge holdets største stjerne...

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » søndag, 07. jan, 2018 23:50

ilusio skrev:Jeg melder mig på hold med Jesper, Emmy, Niche (godt indlæg) osv, og melder mig stort set 100% uenig i de vurderinger som Aggerdoo og Texy har.

Det er den korte version, men de "vise" ord er skrevet fra både den optimistiske og mindre optimistiske "fløj".

Jeg er personligt meget spændt på fremtiden og jeg har stadig store forventninger både til denne og næste sæson.

PS: lad os nu få chancen til at slå Barca ud af CL ;)
Jeg er stort set enig med Ilusio om alt i ovenstående.....lige bortset fra de 100 % uenighed med de bemeldte herrer og deres ligesindede med nej-hætter på!
Jeg forstår til fulde og anerkender især Texys glimrende argumenter.
Men hvis vi - og Klopp - skal gå planken ud på den hidtidige sæsons mange superlativer om at skabe et kollektiv med den rette ånd, indstilling og arbejdsvillighed, hvor den samlede sum er stærkere end nok så brilliante, brasilianske enkeltdele, samt vores mangestrengethed (er det et andet ord for Morten Olsens poly-etellerandet? :mrgreen: ) i forhold til andre klubbers afhængighed af en enkelt stjernespiller (nok især chelski og i mindre grad arse og måske spurs) - jamen, så kan vi vel netop undvære en spiller som er indstillet på at betale et større beløb for at undgå CL-Liverpool til fordel for CL-løse Barcelona og den disharmoni, der meget vel kan opstå som følge af endnu et blokeret barca-skifte?
Og for dem, der argumenterer for at vi bliver spist af med et beløb, der er langt under markedsværdi og rimelighed.....så bliver cout'en jo altså solgt for et beløb, der ligger omkring 50 % over alle andre spillersalg (uden for PSG's økonomiske fantay-verden).

Så ja, jeg forstår så vidt godt alle protester......men det er sgu federe at have ja-hatten på og glæde sig vildt og aldeles til de næste etaper af Liverpool/Klopp-comboen - med eller uden Mahrez/Lemar/Fekir og andre :headbang:

Iøvrigt.....når nu Klopp gerne venter på sine favoritspillere: Hvorfor hulen genoptager vi ikke interessen for en Julian Brandt, når vi nu rent faktisk har brug for ham, plads til ham, råd til ham...eller Ante Coric, som jeg fik youtubet mig gevaldigt varm på for et års tid siden?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Besvar