Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. jan, 2018 09:32

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Victor1605 skrev:https://www.plbold.dk/nyhed/sat-til-sal ... ucas-moura

Læg hver en krone, gerne hurtigst muligt tak.
Vi kan da altid starte med et lidt lavere bud og se om det ikke også er fint mok for dem.

Men helt sikkert han kunne være god at få ind


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bernard fra Shaktar har kontraktudløb til sommer som et alternativ:

https://www.thisisanfield.com/2018/01/5 ... l-january/
to basser imod Feyenoord og en imod Man City i de 6 CL kampe, det er ikke helt skidt. Et hurtigt kig på transfermarkt afslører at han havde et godt liga run i november og december med mål eller assist i hver kamp.
Jeg har ikke set nok til ham til helt at kunne vurdere hans evner, men han ser spændende ud og selvom han ikke kan slå Mané af holdet kan han jo stadig være en rigtig god spiller for os, hvis altså han kan gøre det bedre end Markovic gør og det er der gode chancer for at han kan.

Jeg har været lidt nervøs over antallet af hurtige kant-angribere hos os, men jeg er også helt ombord med Klopps strategi med kun at købe de rigtige spillere til holdet og for holdet og ikke destabilisere holdet ved at købe en spiller der ikke gør holdet bedre som helhed.

Men til start 11'eren mangler vi jo ikke rigtigt kanter, men vi kan sagtens aktivere en 3. klasse spiller på kanten.

edit: og hvem ved, det kan være Markovic laver en Moreno i næste sæson :shock:

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » onsdag, 10. jan, 2018 14:16

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Victor1605 skrev:https://www.plbold.dk/nyhed/sat-til-sal ... ucas-moura

Læg hver en krone, gerne hurtigst muligt tak.
Vi kan da altid starte med et lidt lavere bud og se om det ikke også er fint mok for dem.

Men helt sikkert han kunne være god at få ind


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bernard fra Shaktar har kontraktudløb til sommer som et alternativ:

https://www.thisisanfield.com/2018/01/5 ... l-january/
to basser imod Feyenoord og en imod Man City i de 6 CL kampe, det er ikke helt skidt. Et hurtigt kig på transfermarkt afslører at han havde et godt liga run i november og december med mål eller assist i hver kamp.
Jeg har ikke set nok til ham til helt at kunne vurdere hans evner, men han ser spændende ud og selvom han ikke kan slå Mané af holdet kan han jo stadig være en rigtig god spiller for os, hvis altså han kan gøre det bedre end Markovic gør og det er der gode chancer for at han kan.

Jeg har været lidt nervøs over antallet af hurtige kant-angribere hos os, men jeg er også helt ombord med Klopps strategi med kun at købe de rigtige spillere til holdet og for holdet og ikke destabilisere holdet ved at købe en spiller der ikke gør holdet bedre som helhed.

Men til start 11'eren mangler vi jo ikke rigtigt kanter, men vi kan sagtens aktivere en 3. klasse spiller på kanten.

edit: og hvem ved, det kan være Markovic laver en Moreno i næste sæson :shock:
Hvorfor er det at i er så hungrende efter at erstatte Coutinho med en spiller der OVERHOVEDET ikke er tæt på hverken at kunne erstatte ham, eller spiller hans position?

Det ville da være hovedløst at smide en masse penge efter Lucas Moura, som ikke ville kunne komme på holdet alligevel pt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. jan, 2018 14:34

thefugle skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Victor1605 skrev:https://www.plbold.dk/nyhed/sat-til-sal ... ucas-moura

Læg hver en krone, gerne hurtigst muligt tak.
Vi kan da altid starte med et lidt lavere bud og se om det ikke også er fint mok for dem.

Men helt sikkert han kunne være god at få ind


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bernard fra Shaktar har kontraktudløb til sommer som et alternativ:

https://www.thisisanfield.com/2018/01/5 ... l-january/
to basser imod Feyenoord og en imod Man City i de 6 CL kampe, det er ikke helt skidt. Et hurtigt kig på transfermarkt afslører at han havde et godt liga run i november og december med mål eller assist i hver kamp.
Jeg har ikke set nok til ham til helt at kunne vurdere hans evner, men han ser spændende ud og selvom han ikke kan slå Mané af holdet kan han jo stadig være en rigtig god spiller for os, hvis altså han kan gøre det bedre end Markovic gør og det er der gode chancer for at han kan.

Jeg har været lidt nervøs over antallet af hurtige kant-angribere hos os, men jeg er også helt ombord med Klopps strategi med kun at købe de rigtige spillere til holdet og for holdet og ikke destabilisere holdet ved at købe en spiller der ikke gør holdet bedre som helhed.

Men til start 11'eren mangler vi jo ikke rigtigt kanter, men vi kan sagtens aktivere en 3. klasse spiller på kanten.

edit: og hvem ved, det kan være Markovic laver en Moreno i næste sæson :shock:
Hvorfor er det at i er så hungrende efter at erstatte Coutinho med en spiller der OVERHOVEDET ikke er tæt på hverken at kunne erstatte ham, eller spiller hans position?

Det ville da være hovedløst at smide en masse penge efter Lucas Moura, som ikke ville kunne komme på holdet alligevel pt.
Coutinho havde ikke en fast position på holdet og der er ikke et gabende hul han har efterladt, men to halve huller et på midten og et i angrebet. Vi har kun to spillere der er dygtige/hurtige nok til at spille på fløjen pt Mané har endda ikke spillet ret godt siden den sidste Man City kamp, så mulighder på kanten er ikke noget der nødvendigvis skal kimses af.

Jeg er godt med på at vores midtbane også godt kunne bruge en spiller eller to med kreative-playmaker egenskaber, men det burde der også være penge til.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. jan, 2018 14:38

Der røres fortsat i Dani Ceballos-gryden i Spanien, hvor vi tilsyneladende har folk dernede:

http://www.teamtalk.com/news/liverpool- ... -is-vetoed

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » onsdag, 10. jan, 2018 14:57

Niels K skrev:Der røres fortsat i Dani Ceballos-gryden i Spanien, hvor vi tilsyneladende har folk dernede:

http://www.teamtalk.com/news/liverpool- ... -is-vetoed
Under i U 21 EM var Ceballos særdeles spændende og fremragende sammen Saul Niguez. Men har sjældent set ham i “voksenfodbold”.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » onsdag, 10. jan, 2018 15:07

nikand skrev:
Niels K skrev:Der røres fortsat i Dani Ceballos-gryden i Spanien, hvor vi tilsyneladende har folk dernede:

http://www.teamtalk.com/news/liverpool- ... -is-vetoed
Under i U 21 EM var Ceballos særdeles spændende og fremragende sammen Saul Niguez. Men har sjældent set ham i “voksenfodbold”.
En fordel ved ham er, at han hader Barcelona/Catalanere, og ved allerede at have været i Real, uden rigtigt at få lov til at få chancen, så er risikoen for at de kommer og vil have ham tilbage ikke så stor. Så det er to giganter ude af kampen om hans fremtidige underskrift.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » onsdag, 10. jan, 2018 15:45

Filos of Isk skrev: Coutinho havde ikke en fast position på holdet og der er ikke et gabende hul han har efterladt, men to halve huller et på midten og et i angrebet. Vi har kun to spillere der er dygtige/hurtige nok til at spille på fløjen pt Mané har endda ikke spillet ret godt siden den sidste Man City kamp, så mulighder på kanten er ikke noget der nødvendigvis skal kimses af.

Jeg er godt med på at vores midtbane også godt kunne bruge en spiller eller to med kreative-playmaker egenskaber, men det burde der også være penge til.
Ikke et gabende hul ?

Vi har lige solgt vores sidste spiller på den centrale som ville kunne gå ind i noget andet top 5 hold.

Så jo, hullet er enormt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. jan, 2018 16:20

thefugle skrev:
Filos of Isk skrev: Coutinho havde ikke en fast position på holdet og der er ikke et gabende hul han har efterladt, men to halve huller et på midten og et i angrebet. Vi har kun to spillere der er dygtige/hurtige nok til at spille på fløjen pt Mané har endda ikke spillet ret godt siden den sidste Man City kamp, så mulighder på kanten er ikke noget der nødvendigvis skal kimses af.

Jeg er godt med på at vores midtbane også godt kunne bruge en spiller eller to med kreative-playmaker egenskaber, men det burde der også være penge til.
Ikke et gabende hul ?

Vi har lige solgt vores sidste spiller på den centrale som ville kunne gå ind i noget andet top 5 hold.

Så jo, hullet er enormt.
COutinho skiftede imellem at spille venstrekant-angriber og den ene af de to offensive midtbaner. og derfor skriver jeg at han efterlader to halve huller og ikke et stort.

Der er ingen der betvivler at han var en vild spiller for os, men medmindre vi skifter system til 4-2-3-1 eller lign. til at spille med *een central offensiv midt med en fri rolle, så er det ikke specielt nemt lige at præcis pege på hvor erstatningen til Coutinho skal spille og dermed hvilke kvaliteter vi præcis leder efter. Vi har sågar også spillet en flad 4-4-2 et par gange og i den formation er der vel næsten ikke engang plads til Coutinho.

Jeg var fortaler for at vi spillede 4-2-3-1 netop for at få det maksimale ud af Coutinho, men Klopp var uenig, nok fordi han så det uundgåelige komme snigende.
Og derfor efterlader Coutinho to huller:
-vi har mindst en kant for få og
-vi mangler en kreativ spiller der kan spille på midten

det kan også diskuteres om Coutinho overhovedet fungerede ret godt på den midtbane?
Og om ikke det ene af de to huller ikke lidt var der i forvejen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 10. jan, 2018 18:15

Filos of Isk skrev:det kan også diskuteres om Coutinho overhovedet fungerede ret godt på den midtbane?
Men det kan ikke diskuteres at vi har solgt vores bedste spiller midt i en sæson, hvor vi kæmper om at komme i top 4, komme videre i CL og er med i Fa Cuppen. Torskedumt af Liverpool!
nikand skrev:Under i U 21 EM var Ceballos særdeles spændende og fremragende sammen Saul Niguez
Vi kan vel lave en aftale med Real Madrid om at vi gerne vil udvikle ham for dem. Vi har jo vist gode til det, og tjent mange millioner på det.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. jan, 2018 18:38

Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:det kan også diskuteres om Coutinho overhovedet fungerede ret godt på den midtbane?
Men det kan ikke diskuteres at vi har solgt vores bedste spiller midt i en sæson, hvor vi kæmper om at komme i top 4, komme videre i CL og er med i Fa Cuppen. Torskedumt af Liverpool!
Nope det kan det ikke. Det er også derfor vi ikke kan erstatte ham med kun en spiller. Selv Isco tror jeg ville få svært ved at spille venstre kant lige så effektivt som Coutinho gjorde, selvom han ville være lige så god på midten.

Om det er torskedumt kan måske nok diskuteres, men jeg syntes også at det var en fejl, men vi sidder uden at kende alle faktorer.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 10. jan, 2018 18:45

Der er vist ikke en samlet transfertråd, så dette indlæg kommer her: Jeg har en god kammerat, der i øvrigt ikke er Liverpool-mand, der sagde, at vi da ikke havde noget at brokke os over i dette vindue, for hvis vi antog at vinduet lukkede nu, så ville være gået stærkere ud af vinduet end ind, hvilket altid må være målet. Hans begrundelse var, at vi havde fået en af verdens stærkeste forsvarsspillere, der samtidigt formentlig ville sørge for at en af vores kroniske problemer med at gå i black out i forsvaret ville forsvinde. Ham havde vi købet for 75 mill pund. Så havde vi solgt en af vores angrebsesser, men vi havde stadigvæk en del at tage af, hvorfor vi nok fortsat skulle score mål. Så samlet set, så synes han faktisk vi var stærkere. Derudover argumenterede han for at vi havde købt for 75 og solgt for 133 (nok den reelle pris), hvilket giver et plus på 58 mill pund, som kan geninvesteres i truppen, eks til en målmand. Så vi burde ikke være utilfredse, hvis man så det i det lys. Hvad tænker I om den påstand?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 10. jan, 2018 18:48

Filos of Isk skrev: COutinho skiftede imellem at spille venstrekant-angriber og den ene af de to offensive midtbaner. og derfor skriver jeg at han efterlader to halve huller og ikke et stort.
To halve? Så er det da nærmere to kæmpestore huller? Coutinho enorme kvalitet betød jo netop, at han uden at vi gik på kompromis med holdets niveau kunne spille på flere positioner, hvilket betød, at vi kunne rotere på folk, der ikke i samme omfang havde den evne.

Mané spiller jo eksempelvis fremragende på kanterne, men han kan ikke udfylde samme spilopbyggende rolle på den centrale midtbane. Omvendt kunne Coutinho uden problemer udfylde Mané's rolle på kanten.

Jeg synes, at Coutinho's evner og rolle på holdet negligeres en hel del. Det er altså ikke for at hjælpe os med at få fjernet lidt fyld, at Barcelona har brugt £105M+ på manden.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 10. jan, 2018 19:01

Jesper skrev:Der er vist ikke en samlet transfertråd, så dette indlæg kommer her: Jeg har en god kammerat, der i øvrigt ikke er Liverpool-mand, der sagde, at vi da ikke havde noget at brokke os over i dette vindue, for hvis vi antog at vinduet lukkede nu, så ville være gået stærkere ud af vinduet end ind, hvilket altid må være målet. Hans begrundelse var, at vi havde fået en af verdens stærkeste forsvarsspillere, der samtidigt formentlig ville sørge for at en af vores kroniske problemer med at gå i black out i forsvaret ville forsvinde. Ham havde vi købet for 75 mill pund. Så havde vi solgt en af vores angrebsesser, men vi havde stadigvæk en del at tage af, hvorfor vi nok fortsat skulle score mål. Så samlet set, så synes han faktisk vi var stærkere. Derudover argumenterede han for at vi havde købt for 75 og solgt for 133 (nok den reelle pris), hvilket giver et plus på 58 mill pund, som kan geninvesteres i truppen, eks til en målmand. Så vi burde ikke være utilfredse, hvis man så det i det lys. Hvad tænker I om den påstand?
Jeg er enig i vurderingen af, at Van Dijk er af ypperste klasse. Og han er muligvis en slags missing link i forsvaret, selvom vi nok skal passe på med at på med at erklære alle de defensive problemer løst som følge af hans ankomst.

Om vi manglede Van Dijk mere, end vi kommer til at mangle Coutinho er meget svært at vurdere. Det må vi jo se over de næste par måneder. Måske har vi bare taget proppen fra det ene hul i båden og brugt den til at reparere det andet?

Der hvor problematikken gør ondt på mange af os fans her midt i sæsonen er jo, at Van Dijk allerede VAR købt, og man annoncerede efter købet af ham, at man ikke behøvede penge fra et salg af Coutinho for at finansiere Van Dijks transfer. Så det var ikke et "enten eller" scenario. Det var mere en misset chance for at stille med det bedste hold siden 13/14. Et hold hvor roen fra Van Dijk måske kunne få "Fab Four" til et skinne endnu mere.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 10. jan, 2018 19:09

texy skrev:
Jesper skrev:Der er vist ikke en samlet transfertråd, så dette indlæg kommer her: Jeg har en god kammerat, der i øvrigt ikke er Liverpool-mand, der sagde, at vi da ikke havde noget at brokke os over i dette vindue, for hvis vi antog at vinduet lukkede nu, så ville være gået stærkere ud af vinduet end ind, hvilket altid må være målet. Hans begrundelse var, at vi havde fået en af verdens stærkeste forsvarsspillere, der samtidigt formentlig ville sørge for at en af vores kroniske problemer med at gå i black out i forsvaret ville forsvinde. Ham havde vi købet for 75 mill pund. Så havde vi solgt en af vores angrebsesser, men vi havde stadigvæk en del at tage af, hvorfor vi nok fortsat skulle score mål. Så samlet set, så synes han faktisk vi var stærkere. Derudover argumenterede han for at vi havde købt for 75 og solgt for 133 (nok den reelle pris), hvilket giver et plus på 58 mill pund, som kan geninvesteres i truppen, eks til en målmand. Så vi burde ikke være utilfredse, hvis man så det i det lys. Hvad tænker I om den påstand?
Jeg er enig i vurderingen af, at Van Dijk er af ypperste klasse. Og han er muligvis en slags missing link i forsvaret, selvom vi nok skal passe på med at på med at erklære alle de defensive problemer løst som følge af hans ankomst.

Om vi manglede Van Dijk mere, end vi kommer til at mangle Coutinho er meget svært at vurdere. Det må vi jo se over de næste par måneder. Måske har vi bare taget proppen fra det ene hul i båden og brugt den til at reparere det andet?

Der hvor problematikken gør ondt på mange af os fans her midt i sæsonen er jo, at Van Dijk allerede VAR købt, og man annoncerede efter købet af ham, at man ikke behøvede penge fra et salg af Coutinho for at finansiere Van Dijks transfer. Så det var ikke et "enten eller" scenario. Det var mere en misset chance for at stille med det bedste hold siden 13/14. Et hold hvor roen fra Van Dijk måske kunne få "Fab Four" til et skinne endnu mere.
Misforstå mig ikke, jeg er helt enig, men nogle gange skal man nok se tingene lidt i perspektiv. Og princippet med at hele tiden gå en smule stærkere ud af et vindue end ind (også sammenlignet konkurrenterne, ellers er det jo ligegyldigt), er måske meget godt for os, trods alt. Jeg kan konstatere, at vi lige her og nu ikke rygtes sammen med særligt mange, og slet ikke af den seriøse presse og det tager jeg som tidligere skrevet som et sundhedstegn, hvilket jeg godt ved vi to er uenige om. Vi må se, men jeg er trods alt så optimistisk, at Klopp hele tiden synes at vide, hvad han gør. Han forstærkede os ikke sidste vinter, selv om vi fans skreg på det. Han ventede, og vi komme alligevel i CL. Dernæst fik han sine forstærkninger, dem han havde ventet på. Nuvel, han fik ikke VvD, men vi fans skreg igen (inklusive mig selv) og så fik han ham alligevel. Hvis vi køber præmissen om at hvis man skal spille for Klopp, så skal man virkelig VILLE ham og projektet, så skulle Coutinho ud før eller siden. Det blev lidt for tidligt, men ud skulle han. Sådan var det I Dortmund, sådan er det her. Nu går jeg og tror, at Klopp udmærket ved hvad han laver og derfor tror jeg ikke der sker noget her til vinter. Til sommer, så forventer jeg til gengæld at vi vil investere efter de her 3-4 mål, vi mangler og så synes jeg vi har en meget, meget stærk trup og en meget stærk startformation.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. jan, 2018 19:49

texy skrev:
Filos of Isk skrev: COutinho skiftede imellem at spille venstrekant-angriber og den ene af de to offensive midtbaner. og derfor skriver jeg at han efterlader to halve huller og ikke et stort.
To halve? Så er det da nærmere to kæmpestore huller? Coutinho enorme kvalitet betød jo netop, at han uden at vi gik på kompromis med holdets niveau kunne spille på flere positioner, hvilket betød, at vi kunne rotere på folk, der ikke i samme omfang havde den evne.

Mané spiller jo eksempelvis fremragende på kanterne, men han kan ikke udfylde samme spilopbyggende rolle på den centrale midtbane. Omvendt kunne Coutinho uden problemer udfylde Mané's rolle på kanten.

Jeg synes, at Coutinho's evner og rolle på holdet negligeres en hel del. Det er altså ikke for at hjælpe os med at få fjernet lidt fyld, at Barcelona har brugt £105M+ på manden.
Jeg tror blot, at der er nogle af os, der prøver at komme videre og være konstruktive, og så prøver vi måske også at få Coutinho lidt ned af den piedestal, som han også sættes op på nu. Indtil sidste sæson var hans skud på mål udenfor feltet ligesom tilbagelægninger, og han havde mange udfald i kampene. Han får bolden rigtig meget af sine medspillere, og han tager meget ofte selv chancen, så måske kan andre få noget ud af at have bolden noget mere og afslutte noget mere.
Han har været virkelig god i denne sæson, men i denne sæson har vi samtidig mere imponerende tal, når han ikke har været med, så man kan også vælge at se lidt lyst på fremtiden - særligt når vi har en træner som Klopp, som tilsyneladende får de spillere, han vil have, og han har haft et temmeligt skarpt blik for at hente kanon spillere ind, når de største profiler har forladt hans hold - dengang til småpenge, hvor han nu kan bruge voldsomt store summer åbenbart.

Besvar