Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 18. jan, 2018 22:35

Haha Sjampen har skrevet et indlæg lignende mit i mellemtiden, og tilmed med link til opta.
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 19. jan, 2018 10:03

Fatter ikke, at man skal svine hele vores hold til, og mene at vi var et rent one-person hold og insinuere, at vi klart er tættere på at ryge ud af PL end forblive i top 4 bare fordi at Cou er skiftet.

Ja, Cou var fantastisk og han bragte noget magisk, som andre ikke kan. Specielt fordi han netop både kunne de snævre, driblinger, de lækre afleveringer OG skyde udefra. Lallana kan ligeledes lave de lækre snævre driblinger, også lave afleveringer men måske ikke ligefrem skyde udefra. Ox kan også drible og aflevere OG skyde udefra. Men til gengæld vil vi og vi har set, at når vi spiller uden Cou, så åbner spillet mere op, fordi vi ikke bare regner med, at han klarer det. Og modstanderne kan ikke bare sørge for at lukke ham ned.

Og ja. Cou var blevet pisse god til at skyde udefra, men hold kæft det var nogen slatne skud han startede ud med. Det tog ham tusindvis af timer på træningsbanen af få opbygget den evne. Det kan selvfølgelig være svært at huske tilbage til, når det ikke passer ind i ens "FSG er LORT!" agenda.

Jeg gider ikke se os panikkøbe en eller anden stjerne, bare fordi Cou er skiftet. Gider ikke se os, smide en masse penge efter endnu en Balotelli, der ikke passer ind på holdet, men optager en plads for den helt rette, der så ikke kommer fordi vi har panikkøbt for at lukke et hul, som reelt ikke er der.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 10:27

sjampen skrev:
Bojangles skrev:
Jeg har set Coutinho skyde 6000 skud udefra, uden at det gav noget som helst.
Det er muligt, men han er så også den spiller i PL siden 2013 der har scoret flest mål udenfor feltet. Så kan vi så snakke effektivitet og udnyttelsesprocent bagefter.



Jeg fatter simpelthen ikke de her insisteren på at lade som om at ligepludselig var Coutinho slet ikke specielt god og i øvrigt har vi andre spillere der er fuldt ud lige så gode. Begge tingene er simpelthen faktuelt forkert. Selvfølgelig kommer vi videre fra Coutinho. Det skal vi jo, vi har jo som sådan ikke noget valg. Men det er da noget decideret bræk at lukke ud, hvis man ikke kan anerkende at vi med Coutinho har mistet hans spidskompetencer, herunder kreativitet og langskudstruslen. Dermed ikke sagt at den er væk og at vi nu aldrig scorer et langskud eller kan gennemspille et angreb igen, men det er da klart en svækkelse.
Jeg tror da alle eller stort set alle anerkender at det er et kæmpe tab at Coutinho er væk, men derfor må man da gerne påpege at det også kan åbne muligheder for holdet og for nogle af spillerne til at spille mere kreativt.

Altså vores midte fungerede ikke super godt når Cou spillede dernede, det er sikkert også til dels fordi han aldrig nåede at spille sig ind på den plads, men strukturen er bare meget bedre når to af Milner, Gini, Oxlade eller Lallana spiller på de to forreste midtbanepladser. Samtiddig har vi tre super gode spillere til de forreste tre pladser og så kan det godt være at Mané ikke er lige så god til langskud, driblinger og stikninger som Coutinho til gengæld er han meget hurtigere og stærkere fysisk og så er han altså heller ikke dårlig til alt det tekniske. På midten mangler Oxlade og Lallana noget kreativitet, jojo, men de har også skulle stå i skyggen af Coutinho og være dem der fodrede ham og Oxlade er først lige blevet spillet ind på midten og han gør det super.

Og så er der måske nogle problemer i omklædningsrummet vi slipper for nu, jaja vi kunne sikkert tvinge ham til at spille alligevel, men derfor er det jo ikke sikkert han kunne finde sit storspil frem og hvor fedt er det lige for Mané at sidde på bænken fordi Coutinho skal tvinges til at spille, så mister vi måske Mané i samme ombæring. Der er en meget reel mulighed for at Holdet, men ikke truppen, bliver stærkere af Coutinho salget, men det kan også være at styrken først kommer lidt længere nede af vejen.

Så jeg syntes at man med samme, men ikke mere, brug af overdrivelse, kan påstå at man er virkelig træt af at høre på at Coutinho var den eneste grund til at vi befinder os over i top 10 i ligaen.

Og nej jeg ved godt at det er et stort tab, at det er virkelig skidt at vi ikke kunne overtale ham til at blive indtil sommer, men vi ved så heller ikke hvad aftalen med ham i sommers lød på. Ved at udskyde transferen det halve år har Klopp fået spillet Oxlade ind på midten og Lallana er godt på vej tilbage fra sin skade og Salah er spillet ind i angrebet, ok det gik så ret hurtigt, men det kunne han jo ikke vide. Jeg frygter bredden på kanterne kommer til at lide og så at vi får nogle 0-0 kampe imod defensive midter-bundhold, det tror jeg vi alle gør, men Salah scorer et mål per kamp med eller uden Coutinho så jeg sælger den altså ikke for en 5. plads endnu.

Edit: og i mellemtiden ahr Bojangles skrevet noget der minder om.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 19. jan, 2018 11:39

Bojangles skrev:Fatter ikke, at man skal svine hele vores hold til, og mene at vi var et rent one-person hold og insinuere, at vi klart er tættere på at ryge ud af PL end forblive i top 4 bare fordi at Cou er skiftet.

Ja, Cou var fantastisk og han bragte noget magisk, som andre ikke kan. Specielt fordi han netop både kunne de snævre, driblinger, de lækre afleveringer OG skyde udefra. Lallana kan ligeledes lave de lækre snævre driblinger, også lave afleveringer men måske ikke ligefrem skyde udefra. Ox kan også drible og aflevere OG skyde udefra. Men til gengæld vil vi og vi har set, at når vi spiller uden Cou, så åbner spillet mere op, fordi vi ikke bare regner med, at han klarer det. Og modstanderne kan ikke bare sørge for at lukke ham ned.

Og ja. Cou var blevet pisse god til at skyde udefra, men hold kæft det var nogen slatne skud han startede ud med. Det tog ham tusindvis af timer på træningsbanen af få opbygget den evne. Det kan selvfølgelig være svært at huske tilbage til, når det ikke passer ind i ens "FSG er LORT!" agenda.

Jeg gider ikke se os panikkøbe en eller anden stjerne, bare fordi Cou er skiftet. Gider ikke se os, smide en masse penge efter endnu en Balotelli, der ikke passer ind på holdet, men optager en plads for den helt rette, der så ikke kommer fordi vi har panikkøbt for at lukke et hul, som reelt ikke er der.
Jeg er også ærgerlig over hans afgang, men jeg husker da tydeligt de enormt mange slatne skud udenfor feltet, som virkede som rene tilbagelægninger, og hvor man sad frustreret og så på.
Alle vores midtbanespillere har kraft i deres skud, men det kræver naturligvis voldsomt mange træningstimer, hvis man skal blive en ekspert, som Coutinho blev, så det må vi da håbe, at mange vil arbejde med.
Mané har et brag af et spark, og Firmino's fejler heller ikke noget.
Salah's skud udenfor feltet virker som datidens Coutinho. Han rammer godt nok målet nærmest hver eneste gang, men de mangler fart. Kan Salah lave samme udvikling som Coutinho i sine skud udefra, så vil han ligge adskillige procenter oven i sin målfarlighed, som i forvejen er voldsom.
Jeg mener også, at vi skylder stærke spillere som Lallana og Oxlade at give dem resten af sæsonen til vise, at de er værdige arvtagere på midten, og så har vi en Naby Keita, som til sommer gerne vil blande sig i holdudtagelsen.
Det var jo heller ikke sådan, at vi altid vandt over de parkerede busser med Coutinho på banen, og kan vi nøjes med et enkelt mål i sådan en kamp, så vil vores nye defensive struktur med Ox og Lallana samt VvD og en meget velspillende Robertson forhåbentligt gøre, at sådan en modstander ikke får lov til at score mod os.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 19. jan, 2018 11:53

Endnu et talent fra Charlton måske ?

http://www.kentlive.news/sport/football ... ce-1087446

Norwich har også en rigtig dygtig spiller (i hvert fald mod Chelsea) i ham her:

https://www.footballfancast.com/premier ... omparisons

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mawope » fredag, 19. jan, 2018 12:11

Vi mistede i Coutinho PL's største skudtrussel fra kanten af feltet. Det giver vist ikke mening at anskue det anderledes. Det er én af de kompetencer spillere som Lemar og Mahrez kan sikre os lidt af det tabte igen (uden i den sammenhæng at se på de andre kompetencer vi mistede med Coutinho). "But we godt Salah doh doh.." Jeg tror, vores modstandere hellere havde set os svækket med et tab af ham, og han er her heldigvist stadig. Og inden længe har vi ham her: https://pbs.twimg.com/media/DT1ZzBpXcAAs_V9.jpg (billedet er for stort til embedding)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 12:25

Niels K skrev:Endnu et talent fra Charlton måske ?

http://www.kentlive.news/sport/football ... ce-1087446

Norwich har også en rigtig dygtig spiller (i hvert fald mod Chelsea) i ham her:

https://www.footballfancast.com/premier ... omparisons
Uhh, det er svært at vurdere talenter, men Maddison kunne da være en god mand at have til de to 8'er pladser. i en ideel verden overtager han stille og roligt Lallana's plads over en 2-3 årig periode. Alternativt kan han sikkert sælges videre uden et kæmpe tab.

Der tales mest om de offensive spillere fra ungdoms holdet, så det kan godt være at det er klogt at investere i lidt ungt defensivt blod.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 19. jan, 2018 12:28

Filos of Isk skrev:
Altså vores midte fungerede ikke super godt når Cou spillede dernede, det er sikkert også til dels fordi han aldrig nåede at spille sig ind på den plads, men strukturen er bare meget bedre når to af Milner, Gini, Oxlade eller Lallana spiller på de to forreste midtbanepladser.
Er det ikke lige præcis en af den slags "sandheder", som Sjampen prøver at gøre op med?

Da Coutinho blev introduceret på den mere defensive rolle i kampen imod West Ham i sidste sæson leverede han en af sine bedste præstationer for os.

http://www.bbc.com/sport/football/39833967

I den efterfølgende kamp hjemme imod Boro, var han igen fænomenal. Det husker jeg tydeligt, fordi jeg var på Anfield.¨

Det er da muligt, at Coutinho ikke har stået som holdets bedste i samtlige kampe, hvor han ikke har spillet på kanten. Det tror jeg også ville være et uopnåeligt krav. Men han har dælme leveret fine præstationer på positionen og har for mig været MoM eller tæt på i hvert fald i kampene mod Burnley, Spartak Moskva, Newcastle, Southampton og Brighton, hvor han har indtaget positionen.

Det er rigtigt, at vi også kan spille flot uden Coutinho. Uanset, om vi mangler ham centralt eller på kanten (hvorfra jeg bedst kan lide, at han har/havde udgangspunkt). Men det er svært at forestille sig, at der ikke vil være kampe, hvor vi VIRKELIG kommer til at savne ham. For han bidrog med.

Ro i opspillet fra både forsvar og midtbane, hvor spillerne i begge kæder i pressede situation ikke formår at bevare køligheden. På dette område tror jeg heldigvis også at VVD kan hjælpe os meget.

At være em skudtrussel udefra. Alle vidste, hvad han ville, men de havde stadig svært ved altid at dæmme op for det. Og når de så prøvede at komme lidt længere frem åbnede det op for andre af vores spillere.

At være en frisparksekspert. Alle hold har brug for sådan en. I perioden efter Suarez (indtil Coutinho fik lært sig selv teknikken) manglede vi det i allerhøjeste grad. Det er evnen til at score på frispark, der kan være med til at åbne kampene imod de modstandere, som er dygtige til at forsvare. Jeg ved ikke, hvem der tager over her. TAA kan, men spiller ikke fast.

Vision. Det behøver vist ikke yderligere forklaring.

Bredde. Og det her område frygter jeg. For hvad gør vi, hvis Salah eller Mané bliver skadet? Eller begge? Så er vi på den. Jeg ser ikke nogen spillere i vores trup, der kan bidrage med det samme som Mané og Salah. Det kunne Coutinho. Også selvom han ikke havde deres fart.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 19. jan, 2018 13:02

Tottenham uden Kane/Eriksen/Dele
Chelsea uden Hazard/Morata mv....
Man U uden Pogba
Arsenal uden Sanchez/Ozil
Man City uden Bruyne/silva mv. (dog har City måske som det eneste hold en "toppet" bredde i offensiven, men alligevel)

Det er et jo et grundvilkår, at skader til de offensive stjernespillere vil have negativ indflydelse på spillet. Men jo, vi havde en ekstraordinær situation med fab four. Den har vi så ikke længere. Ox kan spille på fløjen, hvis Mané/Salah er skadet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 13:20

texy skrev:
Filos of Isk skrev:
Altså vores midte fungerede ikke super godt når Cou spillede dernede, det er sikkert også til dels fordi han aldrig nåede at spille sig ind på den plads, men strukturen er bare meget bedre når to af Milner, Gini, Oxlade eller Lallana spiller på de to forreste midtbanepladser.
Er det ikke lige præcis en af den slags "sandheder", som Sjampen prøver at gøre op med?

Da Coutinho blev introduceret på den mere defensive rolle i kampen imod West Ham i sidste sæson leverede han en af sine bedste præstationer for os.

http://www.bbc.com/sport/football/39833967

I den efterfølgende kamp hjemme imod Boro, var han igen fænomenal. Det husker jeg tydeligt, fordi jeg var på Anfield.¨

Det er da muligt, at Coutinho ikke har stået som holdets bedste i samtlige kampe, hvor han ikke har spillet på kanten. Det tror jeg også ville være et uopnåeligt krav. Men han har dælme leveret fine præstationer på positionen og har for mig været MoM eller tæt på i hvert fald i kampene mod Burnley, Spartak Moskva, Newcastle, Southampton og Brighton, hvor han har indtaget positionen.

Det er rigtigt, at vi også kan spille flot uden Coutinho. Uanset, om vi mangler ham centralt eller på kanten (hvorfra jeg bedst kan lide, at han har/havde udgangspunkt). Men det er svært at forestille sig, at der ikke vil være kampe, hvor vi VIRKELIG kommer til at savne ham. For han bidrog med.

Ro i opspillet fra både forsvar og midtbane, hvor spillerne i begge kæder i pressede situation ikke formår at bevare køligheden. På dette område tror jeg heldigvis også at VVD kan hjælpe os meget.

At være em skudtrussel udefra. Alle vidste, hvad han ville, men de havde stadig svært ved altid at dæmme op for det. Og når de så prøvede at komme lidt længere frem åbnede det op for andre af vores spillere.

At være en frisparksekspert. Alle hold har brug for sådan en. I perioden efter Suarez (indtil Coutinho fik lært sig selv teknikken) manglede vi det i allerhøjeste grad. Det er evnen til at score på frispark, der kan være med til at åbne kampene imod de modstandere, som er dygtige til at forsvare. Jeg ved ikke, hvem der tager over her. TAA kan, men spiller ikke fast.

Vision. Det behøver vist ikke yderligere forklaring.

Bredde. Og det her område frygter jeg. For hvad gør vi, hvis Salah eller Mané bliver skadet? Eller begge? Så er vi på den. Jeg ser ikke nogen spillere i vores trup, der kan bidrage med det samme som Mané og Salah. Det kunne Coutinho. Også selvom han ikke havde deres fart.
Ja ok, jeg glemte at skrive "i denne sæson", han sluttede sidste sæson af med nogle rigtig gode præstationer på midten og jeg glædede mig helt vildt meget til at han skulle spille på Lallana's plads i denne sæson, fordi jeg troede det ville gøre midtbanen sindsyg god, i høj grad pga. den ro han bragte ind på midten i slutningen af sidste sæson. Jeg syntes bare ikke han har gentaget det i denne sæson, men ok han var også skadet længe og en del kampe må så nødvendigvis bære præg af at han var på vej tilbage i form.

Men igen jeg tror ikke der er nogen brugere der ikke har anerkendt at det er noget ?"!Y#/T#!E # at vi har mistet ham.

Det sgu svært at diskutere kampe, altså havde vi nogle gode spillere imod Newcastle, ja Coutinho drev det lidt offensiv, men midtbanen var også nærmest ikke eksisterende, det var selvfølgelig også de to andres skyld! men for pokker de kunne trille lige igennem.
Spartak kollapsede meget hurtigt
men jo Brighton burde have været en hård nød at knække, men det gik forbavsende let.
Omvendt i 3-3 Sevilla kampen hjalp han overhovedet ikke sin back med at forsvare.
Så der har været gode og dårlige kampe.

Og vi er så meget på den ved skader til Mané og Salah, de eneste alternativer vi har er Woodburn og Markovic :shock: Men så har vi også Lallana, Ox og Ings der kan lidt også.

Men igen, igen, vi er alle med på at farvel til Coutinho er noget shite.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 19. jan, 2018 16:31

James Rodriguez ville ikke være et dårligt bud på en mand ind for Coutinho. Måske mere en klassisk 10'er men med et godt skud fra distancen og med gode frispark:

http://thekoptimes.com/2018/01/19/liver ... -attacker/

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 19. jan, 2018 17:34

James ville være en mærkelig signing. Han passer slet ikke ind i Klopp-stilen. Arbejder ikke hårdt nok, er alt for svingende og er bedst på 10’eren. Ham kan jeg ikke se nogen grund til at hente, og mon ikke også det er en and?

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » fredag, 19. jan, 2018 18:38

-----------------Salah-----Firmino(Solanke)------Mané(Lallana)


---------Can/Keita----Gini/(Hendo)-----James/NY/Lallana

----Robbo/Moreno/Milner------Van Djik-----Lovren/(Klavan)-----AA/Gomez.

-----------------------------NY MÅLMAND/L.Karius----------------------

Den her formation 4-3-3 aka 4-3-1-2 osv.
Drømme kan blive til virkelighed(Who Knows?):
Jan Oblak.(Evt. gå efter en billigere Alisson i AS ROMA)
James Rodriguez.(Alternativt gå efter Rihaz Mahrez fra Leicester), men tvivler på Klopp vil gå på kompromis med "hans Liverpool mandskab", som tingene sker lige nu.
Keita(Er købt)
Forlænge med Emre Can.

Ganske ubehagelig hold, som kan SLÅ ALLE HOLD i verdenen/Europa p.t.
You'r Never Walk Alone. ///

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 19:29

Aggerdoo skrev:James ville være en mærkelig signing. Han passer slet ikke ind i Klopp-stilen. Arbejder ikke hårdt nok, er alt for svingende og er bedst på 10’eren. Ham kan jeg ikke se nogen grund til at hente, og mon ikke også det er en and?
Hvad? Don Balon er da en af Spaniens mest anerkendte utroværdige sports-sprøjter. ;)
Jeg er 99,9% sikker på at de bare kæder os sammen med tilfældige offensiv spillere.

Hvis han er billig nok og han og Klopp kan snakke sig frem til et projekt, så tror jeg egentlig godt det kunne blive godt.

Klopp er god til at udvikle spillere, så han kunne måske få JR til at løbe noget mere for holdet. Men det giver jo kun mening hvis vi ikke skal betale en halv Coutinho for ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 19. jan, 2018 19:35

Filos of Isk skrev: Men det giver jo kun mening hvis vi ikke skal betale en halv Coutinho for ham.
Så længe det er en halv af den Coutinho vi købte og ikke den Coutinho vi solgte, så er det sgu en ok pris :-p

Besvar