Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. dec, 2018 10:59

Jeg er decideret uenig. Hvorfor? Fordi Mane, Firmino og Salah stort set spiller alle kampe og er på længe kontrakter. Det tror jeg ikke vil ændre sig. Og det er åbenlyst på 9erens plads og midtbanen vi er mest udfordret. Mon det ikke er der vi lægger pengene?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 04. dec, 2018 11:17

Jesper skrev:Jeg er decideret uenig. Hvorfor? Fordi Mane, Firmino og Salah stort set spiller alle kampe og er på længe kontrakter. Det tror jeg ikke vil ændre sig. Og det er åbenlyst på 9erens plads og midtbanen vi er mest udfordret. Mon det ikke er der vi lægger pengene?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg tror altså mere vi kigger på kvalitet end hvilken position spilleren har. Pulisic klan både aflaste Mané og Salah og kan spille bagved dem som den der halve 10'er Klopp godt kan lide. Så syntes ikke at han mangler pladser på banen. Jeg syntes i øvrigt at Firmino er mere skadesstabil på 9'eren end Mané og Salah er og vi har flere centerforwards blandt reserverne end kanter. Ok, så kommer Wilson tilbage på et tidspunkt, men det gør Brewster også og Wilson eller Woodburn kunne også risikere at komme ind på midtbanen som et kreativt element.

balancen på midtbanen har været et problem denne sæson, men det er jo ikke usandsynligt at løsnignerne på det problem allerede er i bogen, Oxlade, Keita, Fabinho, måske Shaqiri og Curtis Jones er alle spillere der vil bidrage med langt mere om 6 måneder end de gør nu.

Jeg tror ikke at det er helt så entydigt at midtbanen og angriberen også vil være problembarnet til foråret eller i næste sæson. Firmino tror jeg f.eks. stadig lider under at han fik en dårlig sommerferie pga. VM, men han har været for vigtig til at kunne give ekstra ferie.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » tirsdag, 04. dec, 2018 11:39

Niels K skrev:Jeg synes, der står Liverpool skrevet på Pulisic som personlighed og spillertype.

Sidste sæson, hvor han var 19 år ,var han den spiller, der forsøgte flest driblinger i Bundesligaen, og han kom ud som spilleren med næstflest succesfulde driblinger med 90 stk. efter Amine Harit fra Schalke 04. Vi har i dén grad brug for spillere, der hele tiden udfordrer, og det fede ved Pulisic er, at selvom han forsøger sig med driblinger og hele tiden vil fremad, så har han overblik og næse for den perfekte aflevering. Hans første berøring er sublim, og han kan bruge begge ben.

Sidste sæson var han den 4. hurtigste i Bundesligaen med 33,8 km/t efter Werner, Coman og Bellarabi, så vi tilfører en spiller mere med masser af speed i fødderne.

Som 20 årig kan Klopp stadig arbejde voldsomt meget med ham, og som 19 årig havde han allerede opnået mere end Messi og Ronaldo:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 466344.jsp

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 475369.jsp

https://www.gq-magazine.co.uk/article/c ... ung-talent

KØB, KØB, KØB
Jeg så hellere Liverpool gik efter Werner. Han kan spille på begge fløje og er imponerende når han spiller angriber. Han er mere målfarlig og han har en virkelig god arbejdsstyrke. Jeg siger på ingen måde, at Pulisic er et dårligt køb. Jeg foretrækker bare en spiller som Timo Werner.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 04. dec, 2018 12:01

Xick skrev:
Niels K skrev:Jeg synes, der står Liverpool skrevet på Pulisic som personlighed og spillertype.

Sidste sæson, hvor han var 19 år ,var han den spiller, der forsøgte flest driblinger i Bundesligaen, og han kom ud som spilleren med næstflest succesfulde driblinger med 90 stk. efter Amine Harit fra Schalke 04. Vi har i dén grad brug for spillere, der hele tiden udfordrer, og det fede ved Pulisic er, at selvom han forsøger sig med driblinger og hele tiden vil fremad, så har han overblik og næse for den perfekte aflevering. Hans første berøring er sublim, og han kan bruge begge ben.

Sidste sæson var han den 4. hurtigste i Bundesligaen med 33,8 km/t efter Werner, Coman og Bellarabi, så vi tilfører en spiller mere med masser af speed i fødderne.

Som 20 årig kan Klopp stadig arbejde voldsomt meget med ham, og som 19 årig havde han allerede opnået mere end Messi og Ronaldo:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 466344.jsp

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 475369.jsp

https://www.gq-magazine.co.uk/article/c ... ung-talent

KØB, KØB, KØB
Jeg så hellere Liverpool gik efter Werner. Han kan spille på begge fløje og er imponerende når han spiller angriber. Han er mere målfarlig og han har en virkelig god arbejdsstyrke. Jeg siger på ingen måde, at Pulisic er et dårligt køb. Jeg foretrækker bare en spiller som Timo Werner.
Jeg ville på ingen måde begræde et køb af Timo W - tværtimod, men som øjebliksbilledet er, synes jeg, at vi mere mangler en spiller som Pulisic til at binde ting sammen fra midten og frem, som den udfordrende type med udgangspunkt fra kanten, men som også kan indtage en mere Eriksen-agtig rolle.
Hvis vi skal kunne spille lidt mere som Man City - altså med tekniske, boldfaste typer, hvor alle de 4-5-6 forreste kan udfordre og drible forbi en modstander, så vil Pulisic virkelig pynte i vores spillertrup, og jeg tror desuden, at han som person, hans alder taget i betragtning, og hans ydmyge holdning vil være fint tilfreds med en stille og rolig integration på holdet og det at skulle dele tiden med de andre offensive spillere.

Jeg synes, det er uhørt flot, den måde han har håndteret så stort et ansvar på både som den helt store profil og håbet på landsholdet og på et stort hold som Dortmund i så ung en alder. Jeg er meget imponeret.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » tirsdag, 04. dec, 2018 12:23

Niels K skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:Jeg synes, der står Liverpool skrevet på Pulisic som personlighed og spillertype.

Sidste sæson, hvor han var 19 år ,var han den spiller, der forsøgte flest driblinger i Bundesligaen, og han kom ud som spilleren med næstflest succesfulde driblinger med 90 stk. efter Amine Harit fra Schalke 04. Vi har i dén grad brug for spillere, der hele tiden udfordrer, og det fede ved Pulisic er, at selvom han forsøger sig med driblinger og hele tiden vil fremad, så har han overblik og næse for den perfekte aflevering. Hans første berøring er sublim, og han kan bruge begge ben.

Sidste sæson var han den 4. hurtigste i Bundesligaen med 33,8 km/t efter Werner, Coman og Bellarabi, så vi tilfører en spiller mere med masser af speed i fødderne.

Som 20 årig kan Klopp stadig arbejde voldsomt meget med ham, og som 19 årig havde han allerede opnået mere end Messi og Ronaldo:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 466344.jsp

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 475369.jsp

https://www.gq-magazine.co.uk/article/c ... ung-talent

KØB, KØB, KØB
Jeg så hellere Liverpool gik efter Werner. Han kan spille på begge fløje og er imponerende når han spiller angriber. Han er mere målfarlig og han har en virkelig god arbejdsstyrke. Jeg siger på ingen måde, at Pulisic er et dårligt køb. Jeg foretrækker bare en spiller som Timo Werner.
Jeg ville på ingen måde begræde et køb af Timo W - tværtimod, men som øjebliksbilledet er, synes jeg, at vi mere mangler en spiller som Pulisic til at binde ting sammen fra midten og frem, som den udfordrende type med udgangspunkt fra kanten, men som også kan indtage en mere Eriksen-agtig rolle.
Hvis vi skal kunne spille lidt mere som Man City - altså med tekniske, boldfaste typer, hvor alle de 4-5-6 forreste kan udfordre og drible forbi en modstander, så vil Pulisic virkelig pynte i vores spillertrup, og jeg tror desuden, at han som person, hans alder taget i betragtning, og hans ydmyge holdning vil være fint tilfreds med en stille og rolig integration på holdet og det at skulle dele tiden med de andre offensive spillere.

Jeg synes, det er uhørt flot, den måde han har håndteret så stort et ansvar på både som den helt store profil og håbet på landsholdet og på et stort hold som Dortmund i så ung en alder. Jeg er meget imponeret.
Jeg har det meget som dig. Jeg ville heller ikke begræde et køb af Pulisic. Du kan have ret i, at lige nu mangler vi noget kreativt mellem midtbanen og angrebet. Jeg har stor tiltro til, at det er en rolle Keita og Ox kommer til at udfylde i fremtiden. Så i min optik, er der tale om et problem, som forhåbentligt bliver løst ved mere spilletid til Keita og når Ox vender tilbage. Der hvor jeg synes, at vi har set lidt uskarpe ud, er helt i front. Firmino havde sin bedste sæson i sidste sæson, men han er et stykke der fra nu. Det er her jeg ser Werner som den "perfekte" løsning. Han arbejder benhårdt og er en holdspiller, ligesom Firmino. Derudover, så har han bevist at han er yderst målfarligt, og som sidste lille bonus, så var ham og Keita gode sammen sidste sæson i Leipzig.

Skulle vi gå efter Pulisic, så håber jeg ikke, at vi lader os rive med og betaler alt for meget for ham. Men jeg ville som sagt ikke være i mod, at han kom til Liverpool.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. dec, 2018 12:39

Men hvor god er han lige her og nu? Altså hvis man trækker hypen fra! Prisen og alder taget i betragtning? Jeg har faktisk set ham live et par gange og der var han forrygende. Men man så jo også på ham som en ung spiller, hvor man kun kunne blive overrasket.
Jeg har ikke fulgt ham minutiøst i den sidste tid, kun sporadisk, så min anke er mest baseret på position.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 04. dec, 2018 12:53

Xick skrev:
Niels K skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:Jeg synes, der står Liverpool skrevet på Pulisic som personlighed og spillertype.

Sidste sæson, hvor han var 19 år ,var han den spiller, der forsøgte flest driblinger i Bundesligaen, og han kom ud som spilleren med næstflest succesfulde driblinger med 90 stk. efter Amine Harit fra Schalke 04. Vi har i dén grad brug for spillere, der hele tiden udfordrer, og det fede ved Pulisic er, at selvom han forsøger sig med driblinger og hele tiden vil fremad, så har han overblik og næse for den perfekte aflevering. Hans første berøring er sublim, og han kan bruge begge ben.

Sidste sæson var han den 4. hurtigste i Bundesligaen med 33,8 km/t efter Werner, Coman og Bellarabi, så vi tilfører en spiller mere med masser af speed i fødderne.

Som 20 årig kan Klopp stadig arbejde voldsomt meget med ham, og som 19 årig havde han allerede opnået mere end Messi og Ronaldo:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 466344.jsp

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 475369.jsp

https://www.gq-magazine.co.uk/article/c ... ung-talent

KØB, KØB, KØB
Jeg så hellere Liverpool gik efter Werner. Han kan spille på begge fløje og er imponerende når han spiller angriber. Han er mere målfarlig og han har en virkelig god arbejdsstyrke. Jeg siger på ingen måde, at Pulisic er et dårligt køb. Jeg foretrækker bare en spiller som Timo Werner.
Jeg ville på ingen måde begræde et køb af Timo W - tværtimod, men som øjebliksbilledet er, synes jeg, at vi mere mangler en spiller som Pulisic til at binde ting sammen fra midten og frem, som den udfordrende type med udgangspunkt fra kanten, men som også kan indtage en mere Eriksen-agtig rolle.
Hvis vi skal kunne spille lidt mere som Man City - altså med tekniske, boldfaste typer, hvor alle de 4-5-6 forreste kan udfordre og drible forbi en modstander, så vil Pulisic virkelig pynte i vores spillertrup, og jeg tror desuden, at han som person, hans alder taget i betragtning, og hans ydmyge holdning vil være fint tilfreds med en stille og rolig integration på holdet og det at skulle dele tiden med de andre offensive spillere.

Jeg synes, det er uhørt flot, den måde han har håndteret så stort et ansvar på både som den helt store profil og håbet på landsholdet og på et stort hold som Dortmund i så ung en alder. Jeg er meget imponeret.
Jeg har det meget som dig. Jeg ville heller ikke begræde et køb af Pulisic. Du kan have ret i, at lige nu mangler vi noget kreativt mellem midtbanen og angrebet. Jeg har stor tiltro til, at det er en rolle Keita og Ox kommer til at udfylde i fremtiden. Så i min optik, er der tale om et problem, som forhåbentligt bliver løst ved mere spilletid til Keita og når Ox vender tilbage. Der hvor jeg synes, at vi har set lidt uskarpe ud, er helt i front. Firmino havde sin bedste sæson i sidste sæson, men han er et stykke der fra nu. Det er her jeg ser Werner som den "perfekte" løsning. Han arbejder benhårdt og er en holdspiller, ligesom Firmino. Derudover, så har han bevist at han er yderst målfarligt, og som sidste lille bonus, så var ham og Keita gode sammen sidste sæson i Leipzig.

Skulle vi gå efter Pulisic, så håber jeg ikke, at vi lader os rive med og betaler alt for meget for ham. Men jeg ville som sagt ikke være i mod, at han kom til Liverpool.
Og angrebsmæssigt var vi jo forrygende sidste år med de 3 forreste, så de har det jo i sig, hvor jeg mener, at den er mere gal med fødekæden til dem for nuværende.
Jeg vil jo egentlig gerne have dem begge, men så skal vi nok have en gennemgående oprydning til at finde sted, så der bliver noget til at finansiere dem og nogle lønninger, der kan spares i samme øjemed.
Får vi det forventede ud af Keita, Fabinho og Shaqiri samt Ox tilbage i god forfatning og Pulisic indlemmet i truppen, så må det være slut med Lallana, og Milner sættes nok på spareprogram i sin sidste sæson for os. Woodburn har jeg også mindre og mindre fidus til, efterhånden som vores kvalitet ryger i vejret, så der er også en god pose penge at hente for sådan et talent. Ojo og Kent må nok også videre, og så skal Grujic, Curtis Jones og Wilson sikkert ind omkring 1. holdet.

Med Werner ind (samt Pulisic og Shaqiri) til de forreste pladser, så skal Sturridge, Origi og Solanke kigges alvorligt efter i sømmene, når man fornemmer, at Brewster har sparket døren ind til 1. holdet, og vi har i forvejen Firmino og Salah til 9'eren.

Offensiv: Firmino, Mané, Salah, Werner, Shaqiri, Pulisic, Brewster, Wilson

Midt: Fabinho, Hendo, Gini, Ox, Keita, Milner, Grujic, Curtis Jones (hvor Shaqiri, Pulisic og Wilson også kan snuppe en af pladserne)

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » tirsdag, 04. dec, 2018 13:20

Niels K skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:Jeg synes, der står Liverpool skrevet på Pulisic som personlighed og spillertype.

Sidste sæson, hvor han var 19 år ,var han den spiller, der forsøgte flest driblinger i Bundesligaen, og han kom ud som spilleren med næstflest succesfulde driblinger med 90 stk. efter Amine Harit fra Schalke 04. Vi har i dén grad brug for spillere, der hele tiden udfordrer, og det fede ved Pulisic er, at selvom han forsøger sig med driblinger og hele tiden vil fremad, så har han overblik og næse for den perfekte aflevering. Hans første berøring er sublim, og han kan bruge begge ben.

Sidste sæson var han den 4. hurtigste i Bundesligaen med 33,8 km/t efter Werner, Coman og Bellarabi, så vi tilfører en spiller mere med masser af speed i fødderne.

Som 20 årig kan Klopp stadig arbejde voldsomt meget med ham, og som 19 årig havde han allerede opnået mere end Messi og Ronaldo:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 466344.jsp

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 475369.jsp

https://www.gq-magazine.co.uk/article/c ... ung-talent

KØB, KØB, KØB
Jeg så hellere Liverpool gik efter Werner. Han kan spille på begge fløje og er imponerende når han spiller angriber. Han er mere målfarlig og han har en virkelig god arbejdsstyrke. Jeg siger på ingen måde, at Pulisic er et dårligt køb. Jeg foretrækker bare en spiller som Timo Werner.
Jeg ville på ingen måde begræde et køb af Timo W - tværtimod, men som øjebliksbilledet er, synes jeg, at vi mere mangler en spiller som Pulisic til at binde ting sammen fra midten og frem, som den udfordrende type med udgangspunkt fra kanten, men som også kan indtage en mere Eriksen-agtig rolle.
Hvis vi skal kunne spille lidt mere som Man City - altså med tekniske, boldfaste typer, hvor alle de 4-5-6 forreste kan udfordre og drible forbi en modstander, så vil Pulisic virkelig pynte i vores spillertrup, og jeg tror desuden, at han som person, hans alder taget i betragtning, og hans ydmyge holdning vil være fint tilfreds med en stille og rolig integration på holdet og det at skulle dele tiden med de andre offensive spillere.

Jeg synes, det er uhørt flot, den måde han har håndteret så stort et ansvar på både som den helt store profil og håbet på landsholdet og på et stort hold som Dortmund i så ung en alder. Jeg er meget imponeret.
Jeg har det meget som dig. Jeg ville heller ikke begræde et køb af Pulisic. Du kan have ret i, at lige nu mangler vi noget kreativt mellem midtbanen og angrebet. Jeg har stor tiltro til, at det er en rolle Keita og Ox kommer til at udfylde i fremtiden. Så i min optik, er der tale om et problem, som forhåbentligt bliver løst ved mere spilletid til Keita og når Ox vender tilbage. Der hvor jeg synes, at vi har set lidt uskarpe ud, er helt i front. Firmino havde sin bedste sæson i sidste sæson, men han er et stykke der fra nu. Det er her jeg ser Werner som den "perfekte" løsning. Han arbejder benhårdt og er en holdspiller, ligesom Firmino. Derudover, så har han bevist at han er yderst målfarligt, og som sidste lille bonus, så var ham og Keita gode sammen sidste sæson i Leipzig.

Skulle vi gå efter Pulisic, så håber jeg ikke, at vi lader os rive med og betaler alt for meget for ham. Men jeg ville som sagt ikke være i mod, at han kom til Liverpool.
Og angrebsmæssigt var vi jo forrygende sidste år med de 3 forreste, så de har det jo i sig, hvor jeg mener, at den er mere gal med fødekæden til dem for nuværende.
Jeg vil jo egentlig gerne have dem begge, men så skal vi nok have en gennemgående oprydning til at finde sted, så der bliver noget til at finansiere dem og nogle lønninger, der kan spares i samme øjemed.
Får vi det forventede ud af Keita, Fabinho og Shaqiri samt Ox tilbage i god forfatning og Pulisic indlemmet i truppen, så må det være slut med Lallana, og Milner sættes nok på spareprogram i sin sidste sæson for os. Woodburn har jeg også mindre og mindre fidus til, efterhånden som vores kvalitet ryger i vejret, så der er også en god pose penge at hente for sådan et talent. Ojo og Kent må nok også videre, og så skal Grujic, Curtis Jones og Wilson sikkert ind omkring 1. holdet.

Med Werner ind (samt Pulisic og Shaqiri) til de forreste pladser, så skal Sturridge, Origi og Solanke kigges alvorligt efter i sømmene, når man fornemmer, at Brewster har sparket døren ind til 1. holdet, og vi har i forvejen Firmino og Salah til 9'eren.

Offensiv: Firmino, Mané, Salah, Werner, Shaqiri, Pulisic, Brewster, Wilson

Midt: Fabinho, Hendo, Gini, Ox, Keita, Milner, Grujic, Curtis Jones (hvor Shaqiri, Pulisic og Wilson også kan snuppe en af pladserne)
Jeg synes det lyder fantastisk. Jeg synes det ville bringe os på højde med City i kvalitet og kvantitet. Selvom det nok er et longshot, så er julen jo miraklernes tid.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. dec, 2018 13:43

Hvis man endelig skal dumpe navne ned fra himlen, så vil jeg mene, siden vi nu spiller 4-2-3-1 at Icardi vel er den aller mest spændende spiller i international fodbold lige pt. Netop i det system, hvor han kan være en dræber i boksen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 04. dec, 2018 14:01

Pulisic må i mine øjne være markant billigere, end tilfældet var, hvis man havde prøvet at købe ham i sommer. Før det første fordi han har kontraktudløb om halvandet år. Og for det andet fordi Dortmund ikke anser ham for at være god nok til deres bedste startelver.

I mine øjne ligner Pulisic en spiller, hvis udvikling er gået i stå. Og det har faktisk stået på i et års tid, selvom han stadig af og til leverer kampe, hvor talentet vises frem.

Det store spørgsmål er vel, om Liverpool er en klub, der skal bruge penge på andre klubbers talenter, der ikke har indfriet deres forventninger? Hvis Pulisic havde gang i en sæson i stil med Jadon Sancho, så ville ingen betvivle fornuften i, at gå hårdt efter at signe spilleren. Men hvilket signal sender vi til de spillere fra vores eget akademi, hvis niveau måske er sammenligneligt med Pulisic? Er der ikke både bedre økonomi og mere fornuft i at satse på dem?

Wilson flyver derudaf i Derby.

Brewster er klar lige om lidt, og vil få sine muligheder for at bekræfte rygterne om, at han er det største offensive talent i England begrænset, hvis vi henter Pulisic.

Woodburn ser ud til (i endnu højere grad end Pulisic) også at været gået i stå i sin udvikling. Og det hjælper naturligvis ikke, at han så er udlånt til en klub, der vælger slet ikke at bruge ham.

Solanke havde det svært for os i sidste sæson, når han fik chancen. Men han hamrer målene ind for Englands U-landhold (blandt andet imod DK), og ser altså ud til kunne blive til noget i mine øjne.

Og så har vi unge Bobby Duncan, der også ligner en mand med en stor fremtid. Han banker dem ind på stribe for vores U18 hold, og er vel en spiller som de fleste Liverpool-fans virkelig håber vil slå igennem hos os, da han for det første er Scouser og for det andet er Gerrards fætter.

Vi har med andre ord flere offensive spillere med store uafklarede talenter løbende i egne rækker. Hvis vi køber Pulisic får vi endnu et. Men et, som vil få lov til at springe over alle de andre i køen pga. indkøbsprisen og den tidligere spilletid i Dortmund.

Jeg stoler 100% på Klopp. Og hvis han vil have Pulisic, så er det ham, vi skal hente. Men indtil han viser sine kort i den sammenhæng, så er min holdning, at vi skal lede i egne rækker eller købe en spiller med mere end blot potentiale.
Senest rettet af texy tirsdag, 04. dec, 2018 18:32, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 04. dec, 2018 15:17

@ texy:

Jeg må ærligt indrømme, at alle vores talenter, du nævner, ikke beviseligt har vist et niveau som Pulisic har i Bundesligaen, i CL, i Europaligaen på landsholdet. Efter min mening skal Pulisic mere sammenlignes med spillere som Mané, Salah, Firmino og Shaqiri. De er alle (måske mangler vi lige Shaqiri) slået igennem i en storklub som Liverpool, og man kan argumentere for, at Salah allerede havde gjort det i Roma, men Liverpool er vel først under Klopp rykket fra Dortmund statusmæssigt i nyere tid, og konkurrencen for en meget ung spiller er altså hårdere dér end i Hoffenheim, Soton og Stoke.
Han har haft 3 muskelrelaterede skader i år, som jeg forventer er den væsentligste årsag til den knap så megen spilletid, og så ligger der nok også et aspekt i dét, at Pulisic ikke har forlænget kontrakten, og Dortmund er sikkert indstillet på et salg måske allerede her til januar, hvorfor de vel meget naturligt prøver at få spillet andre ind på holdet til at tage over.
Han var skadet 30/8-16/9, så 02/10-17/10 og sidst 30/11-? Det er jo en uheldig start på sæsonen, som nok har fulgt ham til nu ?
I 17/18 spillede han 32 kampe i BL og 42 i alt, og han var 19 år. Som 18 årig spillede han 29 i BL og 43 i alt - begge sæsoner med CL spil.
I 15/16 som 17 årig må det være sæsonen, hvor Klopp gav ham debut, og der nåede han 9 BL kampe og spil i Europa League.

@ Xick:

Ja, man har da lov at drømme, men jeg er nu ret sikker på, at de begge gerne vil til Klopp's Liverpool, og pengemæssigt ligner det vel henad 150 mio. £, hvis man skal tro rygtebørserne.

Jeg tænker, at vi med salg af følgende vil kunne hente en god del af den sum hjem samt spare en del lønkroner, som også skal regnes med:

Origi, Solanke, Lallana, Woodburn, Moreno, Clyne, Kent, Ojo, Ejaria, Chirivella, og så må vi lade Markovic, Bogdan, Randall og Sturridge gå for 0,- men der spares løn. Der skal alligevel luges ud, hvis vi om snart ikke må leje så mange spillere ud.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 04. dec, 2018 18:20

@ Niels K

Jeg bestrider ikke det faktum, at Pulisic har mere erfaring med spilletid på højeste niveau. Det ved jeg ganske udmærket, da Dortmund er et hold jeg følger ret tæt.

Og Pulisic er hurtig og teknisk stærk. Bestemt kvaliteter, som vi godt kan lide i Liverpool.

Men han scorer ikke så mange mål, som Liverpool har brug for, at en spiller på den position gør. Og siden 16/17 sæsonen, der i mine øjne var hans hidtil bedste, synes jeg, at hans niveau faktisk er dalet en smule.

Klopp så i sin tid Pulisic' potentiale, og mener muligvis, at han kan få noget godt ud af ham. Men han er nede i en bølgedal. Reus, Sancho og Bruun Larsen er alle bedre i øjeblikket, mens Götze vel også er ved at have overhalet ham.

Du har ret i, at han har meget erfaring fra højeste plan i en ung alder. Men har han brugt erfaringen godt nok? Er han blevet bedre end han var, da han brød igennem? Vi ved præcis, hvad han er i stand til at levere på højeste niveau baseret på de kampe. Hvis det endnu ikke er helt nok til os, er det så ikke et større sats at bruge penge på ham, end at give et par "gratis" chancer til Brewster eller Wilson, hvis evner på højeste niveau vi endnu ikke kender?

Risikoen for Liverpool er jo også, at unge talenter (som Brewster denne sommer) ikke vil finde det interessant at skrive kontrakt med klubben, hvis man alligevel skal have spilletid på højeste niveau, før man kan komme i betragtning til spilletid i klubben. Hvorfor skulle de så ikke gøre som Jadon Sancho og Reiss Nelson?

Southgate har været ude og tale lidt om emnet også ovenpå en weekend med det laveste antal startende englændere nogensinde i PL.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-13682748
Kloppite

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 04. dec, 2018 19:35

Spørsmålet er om vi stadigvæk er interesseret i Pulisic, Neil Jones havde denne historie for et par dage siden :

https://t.co/sqxrBf28X0?amp=1

£70 M er en heftig pris, hvor meget LFC får ind igen på den kommercielle del, er svært at gennemskue. Men man tænker lidt, at det må være en drømmesigning for FSG.




Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 06. dec, 2018 10:17

texy skrev:@ Niels K

Jeg bestrider ikke det faktum, at Pulisic har mere erfaring med spilletid på højeste niveau. Det ved jeg ganske udmærket, da Dortmund er et hold jeg følger ret tæt.

Og Pulisic er hurtig og teknisk stærk. Bestemt kvaliteter, som vi godt kan lide i Liverpool.

Men han scorer ikke så mange mål, som Liverpool har brug for, at en spiller på den position gør. Og siden 16/17 sæsonen, der i mine øjne var hans hidtil bedste, synes jeg, at hans niveau faktisk er dalet en smule.

Klopp så i sin tid Pulisic' potentiale, og mener muligvis, at han kan få noget godt ud af ham. Men han er nede i en bølgedal. Reus, Sancho og Bruun Larsen er alle bedre i øjeblikket, mens Götze vel også er ved at have overhalet ham.

Du har ret i, at han har meget erfaring fra højeste plan i en ung alder. Men har han brugt erfaringen godt nok? Er han blevet bedre end han var, da han brød igennem? Vi ved præcis, hvad han er i stand til at levere på højeste niveau baseret på de kampe. Hvis det endnu ikke er helt nok til os, er det så ikke et større sats at bruge penge på ham, end at give et par "gratis" chancer til Brewster eller Wilson, hvis evner på højeste niveau vi endnu ikke kender?

Risikoen for Liverpool er jo også, at unge talenter (som Brewster denne sommer) ikke vil finde det interessant at skrive kontrakt med klubben, hvis man alligevel skal have spilletid på højeste niveau, før man kan komme i betragtning til spilletid i klubben. Hvorfor skulle de så ikke gøre som Jadon Sancho og Reiss Nelson?

Southgate har været ude og tale lidt om emnet også ovenpå en weekend med det laveste antal startende englændere nogensinde i PL.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-13682748
Jeg skriver også, at jeg meget gerne ser, at vi får Brewster og Wilson helt tæt på 1. holdet, men Brewster kan jeg slet ikke bedømme på dette niveau, og jeg kan da heller ikke skråsikkert sige, at Wilson er god nok til at rotere med vores nuværende wide men. Vi bruger rekord mange penge på indkøb, så jeg tror ikke på, at der er plads til at give talenter mange chancer, hvis talentet ikke er der påviseligt som med Trent og Gomez. Det er sværere i den anden ende, som Solanke og Origi må sande, selvom de er/var kæmpe talenter.

Jeg synes retfærdigvis, at du er nød til at have Pulisic' 3 x muskelskader fra starten af denne sæson med i din vurdering af hans nuværende niveau og spilletid, men hvis man kigger på mål/assists pr. antal spillede minutter, som må være en god markør for en offensiv spiller, så ligger Pulisic med deltagelse i 14 kampe i år, som nok ikke kan have været meget mere, hvis du medtager hans skader på 120 minutter pr. mål/assist. Hvis man ser på andre spillere i 18/19 minus Burnley:
Firmino: 204 minutter
Mo Salah: 125 min.
Mané: 167 min.
Shaqiri: 125 min.
Keita: 501 minutter og 0
Oxlade: 17/18 158 min., 16/17 151 min., 15/16 383 min. (22 år)

Til gengæld ligger Jadon Sancho med helt forrygende 75 minutter pr. mål/assist med deltagelse i i alt 20 kampe, så fortsætter det, så skal du jo sammenligne ham med fx. Mo Salah sidste sæson med 69 minutter pr. mål/assist, så ham har man da ikke lyst til at tage af holdkortet med sådan en form.
Bruun Larsen ligger på helt fine 165 minutter med deltagelse i 13 kampe.

Pulisic:

18/19: 120 minutter
17/18: 253 minutter
16/17: 129 minutter - 18 år

Om 17/18-sæsonen:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 479960.jsp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. dec, 2018 16:12

https://www.bristolpost.co.uk/sport/foo ... 1529412688
Liverpool are reportedly one of the Premier League sides interested in signing Bristol City's talented young defender Lloyd Kelly.
En konkurent til Lewis om Moreno's plads når han (sandsynligvis) forlader Liverpool til sommer :dontknow: ?

Jeg kender meget lidt til ham, men:
he 20-year-old was made England Under-20s captain earlier this season before injuries saw him given a chance for Aidy Boothroyd's U21s side.

He didn't disappoint with an excellent display after coming on early against Italy's youngsters and he again looked good against Denmark from the bench playing alongside England's finest crop of youngsters.
Lyder jo meget fint.
Sådan som Robbo spiller er der vel ingen grund til at den "nye Moreno" skal være en spiller til 30-40 millioner, selvom jeg stadig er lidt hooked på Kieran Tierney. De penge er jo bare forskellen på om vi kan købe Werner, Pulisic, Icardi, Sessegnon eller Eriksen eller om vi må nøjes med Kerem Demirbay eller Hakim Ziyech.
Så jeg kan meget godt lide at det er strategien på VB pladsen at hente et ungt talent, der ikke koster alverden, iøvrigt var det jo sådan vi fandt Robbo.

Han er lige et år ældre end Lewis, der også er kandidat til et lejeophold, og som iøvrigt også er en dygtig midtbanespiller.

Det vil jo heller ikke udelukke et forsøg på at signe Ryan Sessegnon, da jeg alligevel syntes at Sessegnon ligner en mand der skal spille længere fremme på banen på et mere offensivt hold . Og Sessegnon vil jo stadig kunne flyttes ned på VB, hvis Robbo får en længere skade og Kelly/Lewis ikke helt har slået til. Men problemet med at forsøge at signe Sessegnon er at han ikke slår Robbo af på VB, men han er heller ikke bedre end Salah, til gengæld kan han konkurrere med Shaqiri og Wilson om at være Salah's reserve og Mané's.

Men når alt det er sagt så har jeg aldrig set Kelly spille, så har ikke meget at vurdere ham ud fra.

Besvar