Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 28. jan, 2019 23:11

Thommo skrev: Let købt argument i stor stil, synes jeg. Men om ikke andet er der jo også flavor of the year/month(s) i, blandt diverse spillere der tilfældigvis er på kontrakt i LFC, som får en del medieomtale men er åbenlyst for dårlige, de spillere får bare af flertallet af fans, alt for lang tillid, ene og alene pga man får et "forhold" til spilleren, går jeg ud fra.

Da jeg var lidt yngre, en 30-35 år havde jeg det også sådan, at jeg gav spillere alt for lang line, men er blevet mere "hård" eller hvad man kan kalde det. Dur ikke, væk. Er lettere at sige idag, end for 10 år siden.
Gælder ovenstående også for Sturridge eller har du et forhold til ham?

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 28. jan, 2019 23:12

Thommo skrev:
texy skrev: Jeg synes snarere, at det er et udtryk for, at man ikke desperat hopper med på den store hype af mediernes "flavor of the week".
Let købt argument i stor stil, synes jeg. Men om ikke andet er der jo også flavor of the year/month(s) i, blandt diverse spillere der tilfældigvis er på kontrakt i LFC, som får en del medieomtale men er åbenlyst for dårlige, de spillere får bare af flertallet af fans, alt for lang tillid, ene og alene pga man får et "forhold" til spilleren, går jeg ud fra. Karius og Solanke er perfekte eksempler. Man kom med mystiske sø forklaringer, som at de gea stank også i starten ligesom Karius, så Karius ville nok snart blive top 3 i PL, Solanke skulle nok komme igang og andet fis.

Da jeg var lidt yngre, en 30-35 år havde jeg det også sådan, at jeg gav spillere alt for lang line, men er blevet mere "hård" eller hvad man kan kalde det. Dur ikke, væk. Er lettere at sige idag, end for 10 år siden.
Men gør du dig ikke her enig i det letkøbte argument? Om flavour of the week (læs: forkærlighed) defineres af medier eller forhold til spilleren er vel for sin vis ligegyldigt, og som både texy og Niels understreger, så er der ret god grund til at betragte det handlinger klubben udfører (om det så er investering i akademi, køb eller salg af spillere), snarere end hvad medier eller fans skriver. Jeg bifalder din kynisme, men jeg synes ikke det forudgående bidrager til relevansen af de pointer du skriver dig op imod.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 29. jan, 2019 10:12

Thommo skrev:
Let købt argument i stor stil, synes jeg. Men om ikke andet er der jo også flavor of the year/month(s) i, blandt diverse spillere der tilfældigvis er på kontrakt i LFC, som får en del medieomtale men er åbenlyst for dårlige, de spillere får bare af flertallet af fans, alt for lang tillid, ene og alene pga man får et "forhold" til spilleren, går jeg ud fra. Karius og Solanke er perfekte eksempler. Man kom med mystiske sø forklaringer, som at de gea stank også i starten ligesom Karius, så Karius ville nok snart blive top 3 i PL, Solanke skulle nok komme igang og andet fis.

Da jeg var lidt yngre, en 30-35 år havde jeg det også sådan, at jeg gav spillere alt for lang line, men er blevet mere "hård" eller hvad man kan kalde det. Dur ikke, væk. Er lettere at sige idag, end for 10 år siden.
Men der var jo aldrig nogen der sagde at Karius ville blive god fordi de Gea blev god, derimod blev det brugt som argument for at det slet ikke var umuligt at Karius ville forbedre sig i takt med at han fik mere erfaring.
Iøvrigt mest i forbindelse med at vi var en del der sagde at det var fint nok at erstatte Karius/Mignolet, men at det ikke nyttede noget bare at lave den samme fejl en gang til og købe en ny keeper til 5-10 millioner, der så heller aldrig ville blive top 3 i PL, for så var det jo lige meget.

Men alt det her er jo et godt billede på hvorfor det er Edwards der har fået jobbet med at hjælpe Klopp med at bygge holdet og ikke os, for enten er vi alt for tålmodige eller også er vi for utålmodige :alcohol:
Klopp har jo så også den fordel at han kan se spillerne træne og snakke med dem.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 29. jan, 2019 10:33

YNWA! skrev:

RB Leipzig are working on the assumption that #LFC are firmly among Timo Werner’s admirers. The German club have recently extended a deadline for him to make up his mind: the end of the season, says @honigstein
Der skrives, at han skulle kunne købes for 60 mio. £, så Klopp skal være meget sikker i sin sag, da han jo skal være et smash-hit som VvD og Alisson til de penge. Jeg mener dermed ikke, at han skal kunne snuppe en plads fra en af de andre 3 men at han relativt hurtigt skal være på deres niveau, så vi har 4 mere eller mindre lige stærke at vælge i mellem foran, og så Brewster, Shaq og Wilson.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-13920610

De 60 mille burde dog snildt kunne findes i salgene af:

Clyne, Lallana, Origi, Migs og Kent, og så får vi 20 for Ings samt 2,5 mio. i leje for Karius.

Timo Werner, Rabiot på en free og en rutineret målmand krydret med noget ungdom - så ser det da meget godt ud :D

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. jan, 2019 11:35

Niels K skrev:
YNWA! skrev:

RB Leipzig are working on the assumption that #LFC are firmly among Timo Werner’s admirers. The German club have recently extended a deadline for him to make up his mind: the end of the season, says @honigstein
Der skrives, at han skulle kunne købes for 60 mio. £, så Klopp skal være meget sikker i sin sag, da han jo skal være et smash-hit som VvD og Alisson til de penge. Jeg mener dermed ikke, at han skal kunne snuppe en plads fra en af de andre 3 men at han relativt hurtigt skal være på deres niveau, så vi har 4 mere eller mindre lige stærke at vælge i mellem foran, og så Brewster, Shaq og Wilson.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-13920610

De 60 mille burde dog snildt kunne findes i salgene af:

Clyne, Lallana, Origi, Migs og Kent, og så får vi 20 for Ings samt 2,5 mio. i leje for Karius.

Timo Werner, Rabiot på en free og en rutineret målmand krydret med noget ungdom - så ser det da meget godt ud :D
Jeg tror ikke man kan anvende kommunal, økonomisk kassetænkning med en fodboldklub, som i dit eksempel.
Vi har eks. også enorme udgifter til træningsanlægget og vi får efter alt at dømme også endnu et tribune-projekt. Pengene skal jo komme et eller andet sted fra.
Med andre ord, så er spillersalg og spillerkøb næppe en ø i søen, men skal ses som en helhed for koncernen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 29. jan, 2019 11:38

Niels K skrev:
YNWA! skrev:

RB Leipzig are working on the assumption that #LFC are firmly among Timo Werner’s admirers. The German club have recently extended a deadline for him to make up his mind: the end of the season, says @honigstein
Der skrives, at han skulle kunne købes for 60 mio. £, så Klopp skal være meget sikker i sin sag, da han jo skal være et smash-hit som VvD og Alisson til de penge. Jeg mener dermed ikke, at han skal kunne snuppe en plads fra en af de andre 3 men at han relativt hurtigt skal være på deres niveau, så vi har 4 mere eller mindre lige stærke at vælge i mellem foran, og så Brewster, Shaq og Wilson.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-13920610

De 60 mille burde dog snildt kunne findes i salgene af:

Clyne, Lallana, Origi, Migs og Kent, og så får vi 20 for Ings samt 2,5 mio. i leje for Karius.

Timo Werner, Rabiot på en free og en rutineret målmand krydret med noget ungdom - så ser det da meget godt ud :D
ahh æv, for en måned siden kostede han kun lidt mere end 30 ifølge rygterne , typisk :roll:

Jeg ved ikke om vi når op på 60 millioner i salg, og så er der lønninger derudover, især hvis vi får Rabiot "gratis" oveni. Men det burde da bestemt være muligt at lave de handler.

jeg kunne også godt se os have Clyne på holdet i næste sæson, hvis hans ophold i Bournemouth er succesfuldt nok, hans største problem imø, var at hans kampform og måske form generelt var så langt fra topniveau at Klopp skulle investere 5-10 kampe i at få Clyne i gang og det havde vi bare ikke råd til midt i en titelkamp. Men er godt klar over at det er klart mest sandsynligt at Clyne bliver solgt.

i øvrigt har Jesper ret

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 29. jan, 2019 12:00

Jesper skrev:
Niels K skrev:
YNWA! skrev:

RB Leipzig are working on the assumption that #LFC are firmly among Timo Werner’s admirers. The German club have recently extended a deadline for him to make up his mind: the end of the season, says @honigstein
Der skrives, at han skulle kunne købes for 60 mio. £, så Klopp skal være meget sikker i sin sag, da han jo skal være et smash-hit som VvD og Alisson til de penge. Jeg mener dermed ikke, at han skal kunne snuppe en plads fra en af de andre 3 men at han relativt hurtigt skal være på deres niveau, så vi har 4 mere eller mindre lige stærke at vælge i mellem foran, og så Brewster, Shaq og Wilson.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-13920610

De 60 mille burde dog snildt kunne findes i salgene af:

Clyne, Lallana, Origi, Migs og Kent, og så får vi 20 for Ings samt 2,5 mio. i leje for Karius.

Timo Werner, Rabiot på en free og en rutineret målmand krydret med noget ungdom - så ser det da meget godt ud :D
Jeg tror ikke man kan anvende kommunal, økonomisk kassetænkning med en fodboldklub, som i dit eksempel.
Vi har eks. også enorme udgifter til træningsanlægget og vi får efter alt at dømme også endnu et tribune-projekt. Pengene skal jo komme et eller andet sted fra.
Med andre ord, så er spillersalg og spillerkøb næppe en ø i søen, men skal ses som en helhed for koncernen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Enig, men jeg synes nu, at det er meget rart at finde besparelserne og i den forbindelse en trimning af truppen, når man har nye udgifter. Får Werner en 4 årig kontrakt, fordeles udgifterne jo med 15 mille pr. år, mens nævnte salg går i bogen i salgsåret, så det giver et stort plus i transferbogen/regnskabsåret 2019.
I øvrigt er det jo udbredt, at medier skriver om indgående og udgående spillere, netspend mv., noget som fans også går meget op i, og derfor er det da altid relevant, hvad vi sælger hhv køber for i hvert vindue, hvad en træner har brugt af transfermidler netto over en periode, osv.

I tilfældet Spurs lader det til, at deres stadionbyggeri begrænser dem i deres ageren på transfermarkedet, men den diskussion har ikke været oppe at vende ift Liverpool, men vi havde da næppe kunne lave rekordkøb af VvD, Alisson mv. uden salg af Coutinho og andre, så på den måde hænger køb og salg af spillere vel sammen i en eller anden udstrækning og mere for nogle klubber end for andre.

Mht. træningsanlægget og stadionudviddelsen, så tror jeg at der i sidstnævnte tilfælde tænkes langsigtet, og at vi ved at fylde de ekstra sæder på Main Stand genererer 12 mio. £ mere pr. sæson ift. tidligere, så det bliver over tid en rigtig god forretning for så vidt, vi kan fylde Anfield, og det bliver ganske sikkert ikke det store problem.

Ellers er jeg med på, at vi står i en priviligeret situation ift. mange andre fodboldklubber med et forventet overskud på +100 mio. £ på 2018 regnskabet, ejere som tilbyder favorable lånebetingelser, stadigt flere muligheder for forbedrede sponsor/partner-aftaler mv., som gør, at vi ikke nødvendigvis er tvunget til at sælge spillere for at finansiere køb, men ellers er det da kotyme, at en træner får et rådighedsbeløb at handle spillere for, at nogle trænere skal sælge spillere for at kunne købe nye osv., og at det også har været tilfældet for Liverpool trænere igennem tiden, så det er da bare positivt, at vi har op mod to håndfulde af spillere, som kan give gode penge i kassen uanset, hvad de penge skal anvendes til.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 29. jan, 2019 13:30

Der kan da ikke være nogen tvivl om at Klopp også har en pose penge til sommer igen. Så selvfølgelig kan vi betale €60 mio hvis Klopp skønner Timo-drengen er det værd.

Med alle de afgange vi har, så er der både ekstra transfer og lønpenge til rådighed.
Derudover er en generel god drift også grobund for at konstant forstærkning af truppen.

Så det hele afhænger af hvad Klopp mener er det rigtige. Så skal pengene nok findes. Vi ved at Klopp godt ved hvad der er godt købmandsskab. Så jeg er ikke urolig. Vi ved jo også at han nok skal hente en kanin fra en nedrykkerklub ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 29. jan, 2019 14:00

Thommo skrev:
texy skrev: Jeg synes snarere, at det er et udtryk for, at man ikke desperat hopper med på den store hype af mediernes "flavor of the week".
Let købt argument i stor stil, synes jeg. Men om ikke andet er der jo også flavor of the year/month(s) i, blandt diverse spillere der tilfældigvis er på kontrakt i LFC, som får en del medieomtale men er åbenlyst for dårlige, de spillere får bare af flertallet af fans, alt for lang tillid, ene og alene pga man får et "forhold" til spilleren, går jeg ud fra. Karius og Solanke er perfekte eksempler. Man kom med mystiske sø forklaringer, som at de gea stank også i starten ligesom Karius, så Karius ville nok snart blive top 3 i PL, Solanke skulle nok komme igang og andet fis.

Da jeg var lidt yngre, en 30-35 år havde jeg det også sådan, at jeg gav spillere alt for lang line, men er blevet mere "hård" eller hvad man kan kalde det. Dur ikke, væk. Er lettere at sige idag, end for 10 år siden.
Kan ikke helt se sammenligningen mellem, hvor længe man er villige til at give nyindkøb at slå igennem i, og så vurderingen af vores egne talenter vs. andre klubbers talenter. Men måske jeg bare misser sammenhængen.

Den korte udlægning af, hvad jeg mente med mit indlæg var, at jeg ikke forstod, hvofor vi uden at blinke skulle indsætte en spiller fra et andet akademi (uden nogen reel kamp-erfaring) i rotation med Salah og Mané, mens vi straks sætter stort spørgsmålstegn ved vores egne talenter med en sammenlignelig erfaring. Og så satte jeg muligvis spørgsmålstegn ved den analyse-proces, der måtte ligge bag sådan et forslag.

For at bruge et fortærsket udtryk, så er Lotto-kupon elementet i begge tilfælde lige stor. Men valget af førstnævnte løsning stiller tvivl ved vores talent-scouts' og akademi-træneres evner, mens det samtidig er et uhyre dyr løsning.

Men reelt har jeg ikke noget imod, at folk ønsker sig Hudson-Odoi, Sessegnon eller andre dyre unge talenter. Hvis Klopp og hans team er af samme overbevisning, så er det mig, der er gal på dem. Jeg følger kun vores egne talenter og ser meget lidt til de andres. Vel kun når de bruges i en tilfældig Cup-kamp, som tilfældet var med Hudson-Odoi i går.
Kloppite

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1402
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » torsdag, 31. jan, 2019 11:02

Sidste dag i vinduet, der har været stille omkring Liverpool

Det eneste lille rygte der stadig køre lidt er Adrien Rabiot fra PSV.

Det sker nok ikke ikke, men kunne han være interesant.

Jeg kender ikke så meget til ham, udover han er 23 år og raget uklar med PSV. Spiller typisk centralmidt eller def. midt.
Kunne måske være et alternativ til vores aldrende spillere på midten (Lallana, Milner )

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » torsdag, 31. jan, 2019 11:07

richs skrev:Sidste dag i vinduet, der har været stille omkring Liverpool

Det eneste lille rygte der stadig køre lidt er Adrien Rabiot fra PSV.

Det sker nok ikke ikke, men kunne han være interesant.

Jeg kender ikke så meget til ham, udover han er 23 år og raget uklar med PSV. Spiller typisk centralmidt eller def. midt.
Kunne måske være et alternativ til vores aldrende spillere på midten (Lallana, Milner )
Kan man godt se, han spiller i PSG :hello1:
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
TobyLfc
Indlæg: 1416
Tilmeldt: tirsdag, 07. jul, 2009 22:03

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TobyLfc » torsdag, 31. jan, 2019 22:59

Wormie skrev:
richs skrev:Sidste dag i vinduet, der har været stille omkring Liverpool

Det eneste lille rygte der stadig køre lidt er Adrien Rabiot fra PSV.

Det sker nok ikke ikke, men kunne han være interesant.

Jeg kender ikke så meget til ham, udover han er 23 år og raget uklar med PSV. Spiller typisk centralmidt eller def. midt.
Kunne måske være et alternativ til vores aldrende spillere på midten (Lallana, Milner )
Kan man godt se, han spiller i PSG :hello1:
Plus han skal spille i Barcelona til sommer...

https://www.theguardian.com/football/20 ... psg-summer
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af F1rm1no » fredag, 01. feb, 2019 01:01

TobyLfc skrev:
Wormie skrev:
richs skrev:Sidste dag i vinduet, der har været stille omkring Liverpool

Det eneste lille rygte der stadig køre lidt er Adrien Rabiot fra PSV.

Det sker nok ikke ikke, men kunne han være interesant.

Jeg kender ikke så meget til ham, udover han er 23 år og raget uklar med PSV. Spiller typisk centralmidt eller def. midt.
Kunne måske være et alternativ til vores aldrende spillere på midten (Lallana, Milner )
Kan man godt se, han spiller i PSG :hello1:
Plus han skal spille i Barcelona til sommer...

https://www.theguardian.com/football/20 ... psg-summer
Det er nu ikke afgjort endnu medmindre der er sket noget i aften

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/tilb ... lbage.html

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

pingel
Indlæg: 1005
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » mandag, 04. feb, 2019 11:11

Jeg er overordnet glad og tilfreds med kvaliteten af vores 4 centerbacks, men 3 af dem er simpelthen så injury-prone at det ikke er til at holde ud. Vi er simpelthen nødt til at skifte en af dem ud med en der kan stå op gennem en hel sæson, og gerne en med lidt erfaring...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 04. feb, 2019 11:31

pingel skrev:Jeg er overordnet glad og tilfreds med kvaliteten af vores 4 centerbacks, men 3 af dem er simpelthen så injury-prone at det ikke er til at holde ud. Vi er simpelthen nødt til at skifte en af dem ud med en der kan stå op gennem en hel sæson, og gerne en med lidt erfaring...
Jeg har det helt på samme måde, men jeg er usikker på, hvad Klopp ser i vores unge spillere på disse pladser som Nat Philips og Ki-Jan Hoever.
Hvis han har høje tanker om dem og ser, at en af dem eller begge 2 er tiltænkt en rolle omkring førsteholdet om ikke så længe, så er det vel ok, at de kan se, at der kan falde spilletid af til dem, hvis der kommer en skade eller 2 (eller 3) ?

Vi har også Fabinho og Gini til nødsituationer, så jeg vakler lidt frem og tilbage ift denne problemstilling :D

Vi har heller ikke den fornødne indsigt i at kunne fastslå, om de er særligt skrøbelige spillere, eller om hver enkelt skadesituation kunne ske for enhver, og tingene er måske bare faldet uheldigt ud for den enkelte spiller og endnu mere uheldigt ud for holdet, da de sker samtidigt ?

Besvar