Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 09. feb, 2019 10:45

@texy
Nej, det er jo lidt et definitionsspørgsmål om hvem der er mellemløsninger og så var det også mere generelt ment som min holdning til for indledende spørgsmål.
Jeg syntes nu lidt at veteraner som Godin og Hummels vel, for mig, snage lidt af mellemløsninger, de vil ikke kunne være på holdet i ret mange år på topniveau og de ville i mine øjne være bedre hvis vi manglede lederen i forsvaret, men ham har vi jo heldigvis fundet. Men især Godin(uden at jeg har set ham ret meget på denne side af sommerferien) kan jeg godt se appellen i. Han virker også ret skadesstabil i forhold til F.eks. Hummels og Toby Alderweireld.

Godin + Werner eller Koulibaly + Origi?
Det er jo svært at sige andet end at Godin + Werner vil forstærke truppen som helhed noget mere, hvis vi kun ser på de første 1-3 sæsoner.

Isco har jeg som sagt svært ved at lure. Jeg tror han er for dyr i forhold til risikoen for at han bliver en fuser, men jeg har en idé om at han koster 90 millioner og er møg dyr i løn, kan være han bliver billigere når det kommer til stykket.
Nu skal vi også se hvor især Oxlade og Keita befinder sig gormmæssigt til sidst i sæsonen inden vi kan bedømme præcis hvad vi mangler på midtbanen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 09. feb, 2019 18:11

Vi kørte Bournemouth ud af banen, men jeg har alligevel kastet min kærlighed på Nathan Ake som et emne, der kunne være på bordet til vores midterforsvar. Jeg synes, at han har hele pakken. Fysik, højde hurtighed, boldsikkerhed og alder til yderligere udvikling.

Men han vil nok være dyr.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » lørdag, 09. feb, 2019 18:19

Stærkt uenig omkring Ake. Han spiller på det niveau der passer ham pt, en midterklub i PL. Han er slet ikke dygtig nok til at være i en top PL klub der spiller med i CL. Vi har Gomez og Lovren som makkere til Virgil, og forhåbentlig en forstærkning til sommer så vi kan kvitte os med Matip og stå endnu stærkere på positionen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 09. feb, 2019 18:30

@ Emmy

Helt fair vurdering. Svært for mig, at vurdere, om han er PL-vinder (selvom han vist har en medalje for Chelski) materiale, når han spiller for et midterhold. Umiddelbart synes jeg, at han er en af Bournemouths bedste. Og ligesom Gomez i højre side, så kan han spille venstre back, hvilket han gjorde i Watford (hvor han blev kåret til "Young Player of the Season").

Har mere tiltro til Ake, end jeg har til De Ligt.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » lørdag, 09. feb, 2019 20:17

Det er selvfølgelig interessant at Ake kan dække af på venstreback. Men jeg synes Chelsea har set rigtigt ved ikke at satse på ham
"We're not racist, we only hate the mancs"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 09. feb, 2019 20:47

Der er en grund til, at De Ligt spiller fast i midterforsvaret med Van Dijk og de allerstørste klubber er ude efter ham modsat Ake. Han er i en alder af 19 år allerede bedre.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. feb, 2019 20:48

Emmy skrev:Det er selvfølgelig interessant at Ake kan dække af på venstreback. Men jeg synes Chelsea har set rigtigt ved ikke at satse på ham
Som de også så rigtigt med De Bruyne og Salah ;-) Spøg til side, så synes jeg nu, ligesom texy, også ret godt om Nathan Ake. Han er tilmed englænder og heller ikke helt ufarlig foran mål. Og så plejer Klopp jo at kunne elevere unge spillere med stort potentiale. Jeg ser ikke Ake slå Gomez af, men han ville da være en hæderlig substitut når/hvis Gomez er ukampdygtig.
Senest rettet af Kasper88 lørdag, 09. feb, 2019 20:51, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. feb, 2019 20:50

Robbie_God_Fowler skrev:Der er en grund til, at De Ligt spiller fast i midterforsvaret med Van Dijk og de allerstørste klubber er ude efter ham modsat Ake. Han er i en alder af 19 år allerede bedre.
De Ligt virker rigtig interessant, undtagen mod Feyenoord, hvor han og resten af Ajax defensiven var hullet som en si. Ser du ham som værende bedre end Gomez? Jeg tror de Ligt bliver væsentligt dyrere end Ake og det er vel slet ikke engang aktuelt med en spiller i de Ligts prisklasse, hvis der vil satses på Gomez, medmindre Gomez skadeshistorik er begyndt at bekymre Klopp.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 09. feb, 2019 21:09

Robbie_God_Fowler skrev:Der er en grund til, at De Ligt spiller fast i midterforsvaret med Van Dijk og de allerstørste klubber er ude efter ham modsat Ake. Han er i en alder af 19 år allerede bedre.
Du har givetvis ret. Men der er altså niveau-forskel på PL og både den hollandske liga og landsholdsfodbold. PL er stærkere.

Men ud fra den betragtning burde Ake, så spille for Holland, og det gør han ikke.

I sammenligningen af de to, har Ake bare allerede PL-erfaringen. Jeg forestiller mig, at det vil være lidt af en overraskelse for De Ligt, hvis han kommer. Men det er jo slet ikke sikkert.

Til gengæld tror jeg, at vi realistisk vil har større chance for at hente Ake. Begge Manchester-klubber og garanteret også begge de spanske vil være ude efter De Ligt. Og vi har råd til meget, men de 4 kan vi stadig ikke matche prismæssigt.

Men så snupper vi jo bare mit førstevalg Alderweireld...
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 09. feb, 2019 21:21

Jeg er enig, jeg tror heller ikke De Ligt er et target.

De kampe jeg har set med De Ligt har han gjort det fremragende på internationalt topniveau. Først i Nations League mod henholdsvis Tyskland og Frankrig, dernæst i Champions League. Han besidder lidt af en sjælden pakke som midterforsvar. Stærk fysik, dygtig taktisk og god i pasningsspillet. Han mangler lidt fart for at være komplet.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 09. feb, 2019 21:27

Kasper88 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Der er en grund til, at De Ligt spiller fast i midterforsvaret med Van Dijk og de allerstørste klubber er ude efter ham modsat Ake. Han er i en alder af 19 år allerede bedre.
De Ligt virker rigtig interessant, undtagen mod Feyenoord, hvor han og resten af Ajax defensiven var hullet som en si. Ser du ham som værende bedre end Gomez? Jeg tror de Ligt bliver væsentligt dyrere end Ake og det er vel slet ikke engang aktuelt med en spiller i de Ligts prisklasse, hvis der vil satses på Gomez, medmindre Gomez skadeshistorik er begyndt at bekymre Klopp.
Nej, jeg synes Gomez er bedre end De Ligt. Men jeg er også af den mening, at den Joe Gomez vi så i efteråret er blandt de ti bedste midterforsvarer i verdenen. De Ligt har mange af de samme kvaliteter som Joe Gomez - han er den moderne midterforsvar, som skal igangsætte spillet. Men han besidder slet ikke samme fart som Joe Gomez.

Som nævnt anser jeg ikke De Ligt for et realistisk target, og håber da heller ikke Klopp og co. kigger i den retning. Det vil æde for meget af budgettet, som jeg synes istedet skulle bruges på en kreativ offensiv midtbanespiller og en angriber.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 10. feb, 2019 00:43

Lorenzo Insigne. 70 mio? Eller mere?

For gammel. Tja. Bliver 28 til sommer. 70 mio og så er der vel et par år i ham, med samme fart, styrke m.m.? Havde han været 25. Så smed jeg gerne 80 mio.

Han er jo vildt dygtig hvis I spørg mig og crazy teknisk. Kan trylle, score mål, lave assist. Æidt Coutinho over ham og så et arbejdsraseri og bad attitude.

Negativt er dog. Tæt på alle mål bliver lavet i feltet 90% af dem. Ingen langskud eller udenfor.

https://www.liverpoolfc.com/news/media- ... zo-insigne

https://www.plbold.dk/nyhed/nyt-fra-sto ... oli-profil

Forestil jer en offensiv med ham og Werner + nuværende og to klasse spillere mere i næste vindue. Kommer formentligt aldrig til at ske, men lad os håbe vi vil gøre alvor af, at lege med i toppen og være europæisk top hold. For alle andre henter Self klasse ind.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 10. feb, 2019 08:39

liverpoolfc86 skrev:Lorenzo Insigne. 70 mio? Eller mere?

For gammel. Tja. Bliver 28 til sommer. 70 mio og så er der vel et par år i ham, med samme fart, styrke m.m.? Havde han været 25. Så smed jeg gerne 80 mio.

Han er jo vildt dygtig hvis I spørg mig og crazy teknisk. Kan trylle, score mål, lave assist. Æidt Coutinho over ham og så et arbejdsraseri og bad attitude.

Negativt er dog. Tæt på alle mål bliver lavet i feltet 90% af dem. Ingen langskud eller udenfor.

https://www.liverpoolfc.com/news/media- ... zo-insigne

https://www.plbold.dk/nyhed/nyt-fra-sto ... oli-profil

Forestil jer en offensiv med ham og Werner + nuværende og to klasse spillere mere i næste vindue. Kommer formentligt aldrig til at ske, men lad os håbe vi vil gøre alvor af, at lege med i toppen og være europæisk top hold. For alle andre henter Self klasse ind.
Den historie er en uges tid gammel. Og da ingen engelske medier på nogen måde har fulgt op på den i den tid, er jeg ikke i tvivl om, at det er en and.

Tror heller ikke, at vi ville hente både Werner og Insigne. Der kommer maksimalt et offensivt indkøb i den dyrere ende. Resten af bredden skal findes blandt de eksisterende, der kan komme tilbage som Ox, Wilson og Brewster.
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 10. feb, 2019 09:30

texy skrev:
liverpoolfc86 skrev:Lorenzo Insigne. 70 mio? Eller mere?

For gammel. Tja. Bliver 28 til sommer. 70 mio og så er der vel et par år i ham, med samme fart, styrke m.m.? Havde han været 25. Så smed jeg gerne 80 mio.

Han er jo vildt dygtig hvis I spørg mig og crazy teknisk. Kan trylle, score mål, lave assist. Æidt Coutinho over ham og så et arbejdsraseri og bad attitude.

Negativt er dog. Tæt på alle mål bliver lavet i feltet 90% af dem. Ingen langskud eller udenfor.

https://www.liverpoolfc.com/news/media- ... zo-insigne

https://www.plbold.dk/nyhed/nyt-fra-sto ... oli-profil

Forestil jer en offensiv med ham og Werner + nuværende og to klasse spillere mere i næste vindue. Kommer formentligt aldrig til at ske, men lad os håbe vi vil gøre alvor af, at lege med i toppen og være europæisk top hold. For alle andre henter Self klasse ind.
Den historie er en uges tid gammel. Og da ingen engelske medier på nogen måde har fulgt op på den i den tid, er jeg ikke i tvivl om, at det er en and.

Tror heller ikke, at vi ville hente både Werner og Insigne. Der kommer maksimalt et offensivt indkøb i den dyrere ende. Resten af bredden skal findes blandt de eksisterende, der kan komme tilbage som Ox, Wilson og Brewster.
Det er ikke første gang rygtet er aktuelt, men tror du har ret. Vi henter nok kun en. Begge ville ellers være en drøm.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » søndag, 10. feb, 2019 11:29

Robbie_God_Fowler skrev:
Kasper88 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Der er en grund til, at De Ligt spiller fast i midterforsvaret med Van Dijk og de allerstørste klubber er ude efter ham modsat Ake. Han er i en alder af 19 år allerede bedre.
De Ligt virker rigtig interessant, undtagen mod Feyenoord, hvor han og resten af Ajax defensiven var hullet som en si. Ser du ham som værende bedre end Gomez? Jeg tror de Ligt bliver væsentligt dyrere end Ake og det er vel slet ikke engang aktuelt med en spiller i de Ligts prisklasse, hvis der vil satses på Gomez, medmindre Gomez skadeshistorik er begyndt at bekymre Klopp.
Nej, jeg synes Gomez er bedre end De Ligt. Men jeg er også af den mening, at den Joe Gomez vi så i efteråret er blandt de ti bedste midterforsvarer i verdenen. De Ligt har mange af de samme kvaliteter som Joe Gomez - han er den moderne midterforsvar, som skal igangsætte spillet. Men han besidder slet ikke samme fart som Joe Gomez.

Som nævnt anser jeg ikke De Ligt for et realistisk target, og håber da heller ikke Klopp og co. kigger i den retning. Det vil æde for meget af budgettet, som jeg synes istedet skulle bruges på en kreativ offensiv midtbanespiller og en angriber.
Jeg er selv glad for Gomez, men top 10 i verden er jeg ikke enig i. Hvad får dig til at vurdere ham så højt? Eller var det bare overdrivelse for at fremme forståelsen (også en ting jeg selv er glad for)

Besvar