Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 21. jun, 2019 11:10

Fowler89 skrev:
texy skrev:
Thommo skrev:
Niels K skrev: Hvis man anser Brewster på niveau med spillere som Hudson-Odoi og Jadon Sancho, og der er vel ingen grund til at antage andet, så bør man vel også investere den nødvendige tilvænning og spilletid i ham, da han ser ud til at have potentiale til at blive vores næste store angriber ?
Gør "man" det? altså generelt? fair nok, men forstår ikke man kan vurdere sådan, når de to har slået igennem i nogen grad og Brewster ikke har slået noget som helst?jeg rater ham som Solanke indtil andet er bevist, i voksen fodbold vel at mærke. Jadon er også i en anden klasse(højere) end Odoi som jeg ser det, dog sparsomt med kampe som grundlag indrømmer jeg gerne. Jeg har stadig Ibe og hans deroute i erindring, men der er jo et hav af lignende eksempler, med lige ved og næsten.
Jeg har en forventning om, at Brewsters niveau er højere end både Hudson-Odoi og Jadon Sancho. Det har jeg ud fra den betragtning, at han var bedre end de to, da de sammen vandt U17 VM. Her blev hans niveau kun matchet af Man City's Foden.

Ja, Sancho er nu brudt igennem, og Hudson-Odoi har fået en smule kampe. Men i hele den periode, hvor det er sket, har Brewster siddet ude med en skade. Han var væk i 15 måneders tid og dermed uden nogen reel chance for at bryde igennem og vise sit niveau.

Frygten er naturligvis, at den lange pause og skaden har mindsket niveauet og potentialet. Men så længe Klopp stædigt tror på det, så gør jeg også.
Årh gud, please ikke de farvede holdninger. Manden har ikke spillet en eneste professionel fodboldkamp i sit liv og fansene rater ham niveau højere end Sancho. Jeg bliver virkelig irriteret af at læse sådan noget.
Som fodboldfan har man vel generelt ret til at være farvet i sine holdninger, ellers går lidt af gassen da af ballon'en ? Jeg synes nu generelt, at vi herinde er rimelig stille og rolige ift. vores forventninger til vores unge spillere, og texy's og mine forventninger er da bundet i realiteter ift. hans status blandt et guldkuld og af udtalelser fra alle, der har haft med hans fodboldopdragelse at gøre inkl. Klopp.

I Liverpool plejer det ikke at være spillere, der har været på en eller flere udlejninger, der slår igennem på 1. holdet lige pludseligt men mere spillere, der kommer direkte fra akademiet.

Klopp udtalte, at da han først ankom til klubben kom alle hen til ham og sagde, at han skulle tjekke Joe Gomez ud, for han var en helt særlig spiller. Alle ungdomstrænere, Carra og Steve har altid sat Trent først, når de skulle nævne den spiller fra akademiet, der havde størst chance for et gennembrud, og de sad da begge 2 meget godt i skabet.

Nu er det så Brewster's tur til at blive løftet op over alle andre, fordi alle tror, at han har det, der skal til for at slå igennem, og det vil blive tykt understreget, hvis vi ikke handler ind til offensiven. Han skal selv skubbe bolden over stregen, men jeg er helt sikker på, at han vil blive hjulpet alt det alle omkring holdet kan inkl. spillerne, for at han skal blive en succes, og jeg tror fuldt og fast på det. Det kunne være alt for fedt, hvis der kom et super samarbejde op at køre mellem Brewster og buddy Oxlade, og det vil være en flot fortælling efter deres rædselsfulde skadesforløb sammen.

Vi har en hel del på udlejning, som gør det ok lovende og en masse spændende spillere på akademiet, men det er langt fra hver sæson, at der er en, der bider sig fast på 1. holdet. En jeg føler mig sikker på vil ende på 1. holdet og måske som den næste efter Brewster er Ki-Jana Hoever, og ift. de udlejede spillere har jeg størst fidus til Grujic, som også var Klopp's første køb, så det ville være endnu en smuk historie og stærkt gået af Grujic.

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 21. jun, 2019 11:40

Filos of Isk skrev:
TG12 skrev: with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."[/i]
Det lyder jo super fint og jeg er da også principielt enig nok. Men det er bare super svært at få til at gå op i den virklige verden.

Men det er jo ikke sådan lige til at finde en ny Salah, en ny Robbo og en ny van Dijk, selv for Edwards. Og tilmed også finde de her nye super stjerner, som er tilfredse med at de skal kæmpe benhårdt om pladserne og samtidig ikke gøre de eksisterende spillere alt for utilfredse.

Samtidig vil man jo også gerne købe sultne spillere og spillere der stadig har gennembruddet foran sig, hvilket jeg syntes er fornuftigt. Det skal selvfølgelig være målet at få det til at gå op, og det er det efter alt at dømme også. Men vi var forbandet tæt på et mesterskab uden at have en Man City trup og det handler også om at vi gør tingene lidt på vores egen måde fordi vi ikke skal slå Man City på deres måde, for så slår vi dem aldrig, det er det Man Utd har forsøgt at gøre.
Absolut spot on......og selvom de på købstidspunktet meget dyre køb af Alisson og Van Dijk selvfølgelig også signalerer et og andet om køb af klassespillere og deres virkning, så var der væsentligt andre faktorer i spil for vores sidste sæson, og der spiller Klopp og trupmæssig harmoni + homogenitet en kæmperolle i min bog - og dermed indirekte sagt kan selv aldeles kvalificerede nytilgange koste andre steder!

Så selvom jeg da også nærstuderer diverse rygter i silly season, er ønsket om en uændret trup hvor de allerede eksisterende talenter i truppen popper frem ikke blot den typiske hjertesag som modvægt til psg/city-tendenserne; det giver afgjort også mening pt!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 21. jun, 2019 12:35

Larry Dillman skrev:
Filos of Isk skrev:
TG12 skrev: with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."[/i]
Det lyder jo super fint og jeg er da også principielt enig nok. Men det er bare super svært at få til at gå op i den virklige verden.

Men det er jo ikke sådan lige til at finde en ny Salah, en ny Robbo og en ny van Dijk, selv for Edwards. Og tilmed også finde de her nye super stjerner, som er tilfredse med at de skal kæmpe benhårdt om pladserne og samtidig ikke gøre de eksisterende spillere alt for utilfredse.

Samtidig vil man jo også gerne købe sultne spillere og spillere der stadig har gennembruddet foran sig, hvilket jeg syntes er fornuftigt. Det skal selvfølgelig være målet at få det til at gå op, og det er det efter alt at dømme også. Men vi var forbandet tæt på et mesterskab uden at have en Man City trup og det handler også om at vi gør tingene lidt på vores egen måde fordi vi ikke skal slå Man City på deres måde, for så slår vi dem aldrig, det er det Man Utd har forsøgt at gøre.
Absolut spot on......og selvom de på købstidspunktet meget dyre køb af Alisson og Van Dijk selvfølgelig også signalerer et og andet om køb af klassespillere og deres virkning, så var der væsentligt andre faktorer i spil for vores sidste sæson, og der spiller Klopp og trupmæssig harmoni + homogenitet en kæmperolle i min bog - og dermed indirekte sagt kan selv aldeles kvalificerede nytilgange koste andre steder!

Så selvom jeg da også nærstuderer diverse rygter i silly season, er ønsket om en uændret trup hvor de allerede eksisterende talenter i truppen popper frem ikke blot den typiske hjertesag som modvægt til psg/city-tendenserne; det giver afgjort også mening pt!
Det lyder smukt og rigtigt altsammen, og i en ideel verden kan det sikkert også lade sig gøre. Men jeg er bange for, at i den virkelige verden er der ingen vej udenom, at vi skal have en trup, der matcher rivalernes, både mht bredde og kvalitet, hvis vi vedblivende skal kunne true og endda slå dem. I den forgangne sæson nød vi godt af, at vores nøglespillere stort set slap for lange skadespauser, og ikke mindst sammenfaldende pauser. Men hvordan havde det set ud, hvis fx VvD og Mané begge havde siddet ude i et par måneder, måske december og januar, eller Alisson og Salah? Jeg er ikke overbevist om at sæsonen i så fald var sluttet helt lige så godt som den gjorde.

Ikke et ondt ord om at udvikle egne spillere til at indtage nøgleroller, men det kan ikke stå alene. Vil vi være med på den store scene, må vi til lommerne og bruge de penge, der er nødvendige.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

TG12
Indlæg: 1615
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 21. jun, 2019 13:28

Sledgehammer skrev:
Det lyder smukt og rigtigt altsammen, og i en ideel verden kan det sikkert også lade sig gøre. Men jeg er bange for, at i den virkelige verden er der ingen vej udenom, at vi skal have en trup, der matcher rivalernes, både mht bredde og kvalitet, hvis vi vedblivende skal kunne true og endda slå dem. I den forgangne sæson nød vi godt af, at vores nøglespillere stort set slap for lange skadespauser, og ikke mindst sammenfaldende pauser. Men hvordan havde det set ud, hvis fx VvD og Mané begge havde siddet ude i et par måneder, måske december og januar, eller Alisson og Salah? Jeg er ikke overbevist om at sæsonen i så fald var sluttet helt lige så godt som den gjorde.

Ikke et ondt ord om at udvikle egne spillere til at indtage nøgleroller, men det kan ikke stå alene. Vil vi være med på den store scene, må vi til lommerne og bruge de penge, der er nødvendige.[/quote]

Præcis - derudover er vi også nød til at være indstillede på at Klopp/Edwards næppe til tid og evighed kan blive ved med at finde spillere, som overpræstere ifht. pris og forventning. Indtil videre har vi med undtagelse af Keita haft spillere der har vist sig værende langt bedre end deres prisskilt, det kan ikke fortsætte til evighed.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 21. jun, 2019 13:28

Sledgehammer skrev:
Larry Dillman skrev:
Filos of Isk skrev:
TG12 skrev: with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."[/i]
Det lyder jo super fint og jeg er da også principielt enig nok. Men det er bare super svært at få til at gå op i den virklige verden.

Men det er jo ikke sådan lige til at finde en ny Salah, en ny Robbo og en ny van Dijk, selv for Edwards. Og tilmed også finde de her nye super stjerner, som er tilfredse med at de skal kæmpe benhårdt om pladserne og samtidig ikke gøre de eksisterende spillere alt for utilfredse.

Samtidig vil man jo også gerne købe sultne spillere og spillere der stadig har gennembruddet foran sig, hvilket jeg syntes er fornuftigt. Det skal selvfølgelig være målet at få det til at gå op, og det er det efter alt at dømme også. Men vi var forbandet tæt på et mesterskab uden at have en Man City trup og det handler også om at vi gør tingene lidt på vores egen måde fordi vi ikke skal slå Man City på deres måde, for så slår vi dem aldrig, det er det Man Utd har forsøgt at gøre.
Absolut spot on......og selvom de på købstidspunktet meget dyre køb af Alisson og Van Dijk selvfølgelig også signalerer et og andet om køb af klassespillere og deres virkning, så var der væsentligt andre faktorer i spil for vores sidste sæson, og der spiller Klopp og trupmæssig harmoni + homogenitet en kæmperolle i min bog - og dermed indirekte sagt kan selv aldeles kvalificerede nytilgange koste andre steder!

Så selvom jeg da også nærstuderer diverse rygter i silly season, er ønsket om en uændret trup hvor de allerede eksisterende talenter i truppen popper frem ikke blot den typiske hjertesag som modvægt til psg/city-tendenserne; det giver afgjort også mening pt!
Det lyder smukt og rigtigt altsammen, og i en ideel verden kan det sikkert også lade sig gøre. Men jeg er bange for, at i den virkelige verden er der ingen vej udenom, at vi skal have en trup, der matcher rivalernes, både mht bredde og kvalitet, hvis vi vedblivende skal kunne true og endda slå dem. I den forgangne sæson nød vi godt af, at vores nøglespillere stort set slap for lange skadespauser, og ikke mindst sammenfaldende pauser. Men hvordan havde det set ud, hvis fx VvD og Mané begge havde siddet ude i et par måneder, måske december og januar, eller Alisson og Salah? Jeg er ikke overbevist om at sæsonen i så fald var sluttet helt lige så godt som den gjorde.

Ikke et ondt ord om at udvikle egne spillere til at indtage nøgleroller, men det kan ikke stå alene. Vil vi være med på den store scene, må vi til lommerne og bruge de penge, der er nødvendige.
Være med på den store scene ??? Som at vinde CL og score rekord mange point i PL samme sæson ???

Man City vandt Carabao Cup efter straffesparkskonkurrence, da de først mødte ordentlig modstand mod Leicester i kvarten, så fik de sig lige en slapper i semi'en mod Burton, og så vandt de på straffesparkskonkurrence igen mod Chelsea i finalen. Deres vej mod FA Cup pokalen var også ganske overkommelig.

Vi ryger ud til Chelsea i Carabao Cup ganske ufortjent, så der var intet i vejen med spillet og skabelse af store chancer, selvom vi stillede uden VvD, Firmino og Salah, og kørte med Clyne og Moreno på backs. Havde Sturridge scoret for åbent mål til 2-0, så var den kamp nok afgjort.

Så ryger vi ud til Wolves i stærkeste opstilling, hvor alle vores 4 CB's ikke er tilgængelige, da Lovren må ud efter 6 minutter, og Ki-Jana Hoever skal debutere med Migs, Fabinho, Clyne og Camacho i forsvaret. Milner laver en "Gerrard", som giver dem en friløber og deres første scoring, og Alisson havde givetvis snuppet langskuddet fra Neves. Wolves redder et forsøg på stregen, og Shaqiri sætter et smukt frispark på det aller inderste af stolpen, så der røg vi også ud til en god modstander.

Gabriel Jesus var 19 år, da Man City hentede ham. Hvorfor er det så svært at tro på Brewster ? Har Trent og Gomez ikke gjort det ganske fint ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 21. jun, 2019 13:29

TG12 skrev:
Sledgehammer skrev:
Det lyder smukt og rigtigt altsammen, og i en ideel verden kan det sikkert også lade sig gøre. Men jeg er bange for, at i den virkelige verden er der ingen vej udenom, at vi skal have en trup, der matcher rivalernes, både mht bredde og kvalitet, hvis vi vedblivende skal kunne true og endda slå dem. I den forgangne sæson nød vi godt af, at vores nøglespillere stort set slap for lange skadespauser, og ikke mindst sammenfaldende pauser. Men hvordan havde det set ud, hvis fx VvD og Mané begge havde siddet ude i et par måneder, måske december og januar, eller Alisson og Salah? Jeg er ikke overbevist om at sæsonen i så fald var sluttet helt lige så godt som den gjorde.

Ikke et ondt ord om at udvikle egne spillere til at indtage nøgleroller, men det kan ikke stå alene. Vil vi være med på den store scene, må vi til lommerne og bruge de penge, der er nødvendige.
Præcis - derudover er vi også nød til at være indstillede på at Klopp/Edwards næppe til tid og evighed kan blive ved med at finde spillere, som overpræstere ifht. pris og forventning. Indtil videre har vi med undtagelse af Keita haft spillere der har vist sig værende langt bedre end deres prisskilt, det kan ikke fortsætte til evighed.[/quote]

Er det en naturlov ?

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 21. jun, 2019 13:30

Sledgehammer skrev:
Larry Dillman skrev:
Filos of Isk skrev:
TG12 skrev: with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."[/i]
Det lyder jo super fint og jeg er da også principielt enig nok. Men det er bare super svært at få til at gå op i den virklige verden.

Men det er jo ikke sådan lige til at finde en ny Salah, en ny Robbo og en ny van Dijk, selv for Edwards. Og tilmed også finde de her nye super stjerner, som er tilfredse med at de skal kæmpe benhårdt om pladserne og samtidig ikke gøre de eksisterende spillere alt for utilfredse.

Samtidig vil man jo også gerne købe sultne spillere og spillere der stadig har gennembruddet foran sig, hvilket jeg syntes er fornuftigt. Det skal selvfølgelig være målet at få det til at gå op, og det er det efter alt at dømme også. Men vi var forbandet tæt på et mesterskab uden at have en Man City trup og det handler også om at vi gør tingene lidt på vores egen måde fordi vi ikke skal slå Man City på deres måde, for så slår vi dem aldrig, det er det Man Utd har forsøgt at gøre.
Absolut spot on......og selvom de på købstidspunktet meget dyre køb af Alisson og Van Dijk selvfølgelig også signalerer et og andet om køb af klassespillere og deres virkning, så var der væsentligt andre faktorer i spil for vores sidste sæson, og der spiller Klopp og trupmæssig harmoni + homogenitet en kæmperolle i min bog - og dermed indirekte sagt kan selv aldeles kvalificerede nytilgange koste andre steder!

Så selvom jeg da også nærstuderer diverse rygter i silly season, er ønsket om en uændret trup hvor de allerede eksisterende talenter i truppen popper frem ikke blot den typiske hjertesag som modvægt til psg/city-tendenserne; det giver afgjort også mening pt!
Det lyder smukt og rigtigt altsammen, og i en ideel verden kan det sikkert også lade sig gøre. Men jeg er bange for, at i den virkelige verden er der ingen vej udenom, at vi skal have en trup, der matcher rivalernes, både mht bredde og kvalitet, hvis vi vedblivende skal kunne true og endda slå dem. I den forgangne sæson nød vi godt af, at vores nøglespillere stort set slap for lange skadespauser, og ikke mindst sammenfaldende pauser. Men hvordan havde det set ud, hvis fx VvD og Mané begge havde siddet ude i et par måneder, måske december og januar, eller Alisson og Salah? Jeg er ikke overbevist om at sæsonen i så fald var sluttet helt lige så godt som den gjorde.

Ikke et ondt ord om at udvikle egne spillere til at indtage nøgleroller, men det kan ikke stå alene. Vil vi være med på den store scene, må vi til lommerne og bruge de penge, der er nødvendige.
Nøglerollerne er allerede besat, så det er ikke de positioner, som vi snakker om - men bænkpladser/de yderste mandater i truppen..........city kan tillade sig den slags forbrug + lønninger også her; det kan vi ikke og det er så uden at diskutere om der lovgivningsmæssigt er ugler i mosen for deres vedkommende?
Som FoI også noterede så fint, har scum gjort forsøget med et eskalerende overforbrug som strategi og det har ikke ført dem tættere på nogen titler, men blot tættere på den totale trup-opløsning, hvor kampen om de højeste lønninger (sanchez-style) er hårdere end den, som de kæmper på grønsværen! Scum har forsømt at gøre det, som vi og spurs langsomt men sikkert har opbygget i en årrække, og den kurs skal vi ikke afvige!
Og ja, Van Dijk og Alisson var de nødvendige køb, som du snakker om - og nødvendige kvalitetsforbedringer på vitale startpositioner....men det er ikke der, hvor vi står nu! Både Matip og Gomez har spillet aldeles fremragende, og Lovren er en rutineret og trup-integreret backup, mens Hoever og måske i mindre grad Phillips er plausibel dækning på 5-6. positionen (for ikke at nævne Fabinho i nødstilfælde...) - så hvor meget vinder vi ved at true lønloft, hierarki og harmoni ved at kaste et eksorbitant beløb efter en ung spiller, der normalt har hjemme i æresdivisionen i De Light?
Supplement til vores to backs mangler vi javist, men det hverken bør eller behøver være i en størrelsesorden som city, der køber 50 mio pund til bænken på sådanne positioner....
På midten har vi Hendo, Gini, Fabinho i superform, multifunktionelle Milner med monsterrutine, Keita med potentiale og formkurve der peger voldsomt opad og forhåbentlig Ox tilbage i noget, der minder om hans skyhøje niveau fra i fjor.......samt spændende supplement i Jones, Woodburn og måske Grujic.
Og i Brewster, Wilson, Origi og Shaqiri har vi virkelig alsidig og varieret dækning til de faste 3.......og jeg ser da også gerne en tilgang og helst sårn lidt småprofileret hér. Men igen; hvilke topnavne kan lokkes til noget, der maksimalt er som fjerdevalg?

Jeg er hverken principielt eller pragmatisk imod, at vi køber udefra - men jeg hverken tror eller håber, at det bliver i en størrelsesorden, der minder om citys, for det knækker vi på et eller andet tidspunkt nakken på! Og jeg tror på, at synergien mellem Klopp, byen og klubben Liverpools selvforståelse samt spillerne er den vigtigste ingrediens lige nu!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 21. jun, 2019 14:10

Reelt var der ikke noget i min vurdering af Brewster, der handlede om transfer-strategi. Jeg baserede bare mine forventninger på, hvad jeg havde set spilleren levere for England U17 og i nogle af de U-kampe, som jeg har set på LFC TV. Og så smed jeg i øvrigt et ret væsentligt forbehold ind i forhold til, hvilken betydning for indfrielsen af det store potentiale det ekstremt lange skadesforløb kan have.

I forhold til transfer-strategien, så har jeg intet imod, at man køber en dyr og dygtig spiller. Hellere end gerne. Hvis det er den spiller, vi har brug for. Men vi er regerende CL mestre. Og vi står ikke til at miste en eneste bærende spiller. Derimod står det meste af vores trup teoretisk lige foran deres bedste år. Så der er ingen grund til panik.

Heller ikke i forhold til bredden. For bredden har i mine øjne leveret stort i denne sæson. Origi og Shaqiri har i flere kampe vist sig kampafgørende i de relativt få kampe, hvor de har fået chancen. Ikke mindst imod Barcelona. Matip (jo, han var faktisk nok reelt fjerdevalg ved sæsonstart - og fik kun spilletid på grund af langvarig skade til Gomez og konstant tilbagevendende skader til Lovren) groede med kamptræning fra fjerdevalg til naturligt andetvalg i midterforsvaret. Og på midten kunne vi stort set aldrig blive enige om, hvem der brude starte. Det bliver næppe lettere, når Keita forhåbentlig rammer niveauet fra start af næste sæson og Ox er tilbage på fuld damp.

Ud fra de betragtninger, kan jeg sagtens leve med, at man vælger spillere fra egne rækker til de absolut yderste mandater (hvilket eksempelvis sagtens kan kombineres med et enkelt offensivt indkøb), såfremt man vurderer, at de er gode nok. For indtil videre har vurderingerne af bredde-spillere været gode nok til vores bedste sæson i 29 år. Hvorfor skulle de vurderinger kombineret med yderligere kontinuitet ikke kunne flytte os endnu et skridt frem?
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 22. jun, 2019 12:08

Jeg kunne virkelig, virkelig godt tænke mig, at vi gik all in på Eriksen. Hvorfor? Fordi jeg synes vi stræbe efter et endnu højere niveau og det vil man opnå med ham her. Og hvorfor ikke? Real Madrid går tilsyneladende ikke efter ham. PSG gør ikke. Heller ikke Barcelona eller München. Så er der de to klubber fra Manchester. Heller ikke her er han rygtet til.
Så hvad er der tilbage? Juventus måske. Atlético måske. Men ingen rygter i den retning.
Så hvis han vil videre og vil op på et højere niveau, så er der reelt kun os tilbage.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » lørdag, 22. jun, 2019 13:53

Jesper skrev:Jeg kunne virkelig, virkelig godt tænke mig, at vi gik all in på Eriksen. Hvorfor? Fordi jeg synes vi stræbe efter et endnu højere niveau og det vil man opnå med ham her. Og hvorfor ikke? Real Madrid går tilsyneladende ikke efter ham. PSG gør ikke. Heller ikke Barcelona eller München. Så er der de to klubber fra Manchester. Heller ikke her er han rygtet til.
Så hvad er der tilbage? Juventus måske. Atlético måske. Men ingen rygter i den retning.
Så hvis han vil videre og vil op på et højere niveau, så er der reelt kun os tilbage.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Eriksen. Er niveauet virkelig til at tage skridtet op? Måske de klubber du nævner også tænker i retningen af 'han er god, men vil han gøre vores hold bedre?'.
Personligt synes jeg han er god, men jeg ser ham ikke som en der tager vores midtbane et niveau op. For mig vil han ikke stå mere forrest i køen end dem vi allerede har.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. jun, 2019 15:05

Er der nogle, der har set Junior Firpo spille, og som kan fortælle lidt mere om ham ? Han er virkelig god på Youtube, men dels skal han vel kunne spille mere end venstre back til prisen på 42 mille, der tales om som udkøbsklausul, da det vil se mærkeligt ud med en back up til næsten 5 gange, hvad vi gav for Robbo, så hvis han også kan spille wideman og være 5. valg som CB, så kan man måske forsvare prisen og give ham et tilfredsstillende antal kampe ?

Fowler89
Indlæg: 1264
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 22. jun, 2019 15:25

texy skrev:
Fowler89 skrev: Årh gud, please ikke de farvede holdninger. Manden har ikke spillet en eneste professionel fodboldkamp i sit liv og fansene rater ham niveau højere end Sancho. Jeg bliver virkelig irriteret af at læse sådan noget.
Så scroll forbi.

Hvis du havde taget dig tid til at se det U17 VM på Eurosport, så villle du have oplevet en Brewster, der klart overstrålede Sancho. Og det var som nævnt kun ud fra den betragtning, at han på det tidspunkt var bedre.

Men du har naturligvis ret. Spillere kan ikke bare ud af det blå vise sig at have et højt niveau. Det tog jo også Sancho et par år efter skiftet fra Man City til Dortmund at vise site niveau.... eller noget.....
Jeg hører hvad du siger, men som fodboldfan i snart 30 år kan jeg konkludere at U turneringer ikke er garanti for at en spille bliver god. Der er bare så sindssygt mange 18-19 årige som har spillet en sindssyg flot u19 turnering men aldrig ender med at blive til noget, vi kan nok alle nævne 5 hver hvis vi stadig husker dem. Ydermere husk det hype der var omkring Woodburn da han scorede mål i sin debut. Han var den nye Owen, Fowler osv. De fleste af os er vel nok enige om at han nok aldrig kommer til at slå til på vores førstehold i dag.

Jeg synes man skal passe på med at overrate de unge spillere og jeg synes man bare skal give dem tid. Det gavner ingen at vi siger Brewster er bedre end Sancho osv lige nu og jeg synes også det er lidt respektløst at sammenligne en spiller der ikke har spillet en pro kamp med en spiller der har scoret og assistet med lukkede øjne i Bundesligaen.

Hvis Brewster bliver halv så god som Sterling er jeg glad, jeg har ingen høje forhåbninger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 22. jun, 2019 21:39

Niels K skrev:Er der nogle, der har set Junior Firpo spille, og som kan fortælle lidt mere om ham ? Han er virkelig god på Youtube, men dels skal han vel kunne spille mere end venstre back til prisen på 42 mille, der tales om som udkøbsklausul, da det vil se mærkeligt ud med en back up til næsten 5 gange, hvad vi gav for Robbo, så hvis han også kan spille wideman og være 5. valg som CB, så kan man måske forsvare prisen og give ham et tilfredsstillende antal kampe ?
Kan desværre ikke hjælpe med scouting. Men han har fået kampe som både VB, Kant og midtstopper, så han virker alsidig.

Det er selvfølgelig mange penge, men kvalitet koster jo - nogle gange og vi kan jo ikke blive ved med at finde Robbo’er og Salah’er til discount priser.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 22. jun, 2019 21:41

Ser Brasilien lige nu. Everton fra Cremio. Nogle der kender til ham? Han ser godt nok lovende ud!


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 22. jun, 2019 23:59

Fowler89 skrev:
texy skrev:
Fowler89 skrev: Årh gud, please ikke de farvede holdninger. Manden har ikke spillet en eneste professionel fodboldkamp i sit liv og fansene rater ham niveau højere end Sancho. Jeg bliver virkelig irriteret af at læse sådan noget.
Så scroll forbi.

Hvis du havde taget dig tid til at se det U17 VM på Eurosport, så villle du have oplevet en Brewster, der klart overstrålede Sancho. Og det var som nævnt kun ud fra den betragtning, at han på det tidspunkt var bedre.

Men du har naturligvis ret. Spillere kan ikke bare ud af det blå vise sig at have et højt niveau. Det tog jo også Sancho et par år efter skiftet fra Man City til Dortmund at vise site niveau.... eller noget.....
Jeg hører hvad du siger, men som fodboldfan i snart 30 år kan jeg konkludere at U turneringer ikke er garanti for at en spille bliver god. Der er bare så sindssygt mange 18-19 årige som har spillet en sindssyg flot u19 turnering men aldrig ender med at blive til noget, vi kan nok alle nævne 5 hver hvis vi stadig husker dem. Ydermere husk det hype der var omkring Woodburn da han scorede mål i sin debut. Han var den nye Owen, Fowler osv. De fleste af os er vel nok enige om at han nok aldrig kommer til at slå til på vores førstehold i dag.

Jeg synes man skal passe på med at overrate de unge spillere og jeg synes man bare skal give dem tid. Det gavner ingen at vi siger Brewster er bedre end Sancho osv lige nu og jeg synes også det er lidt respektløst at sammenligne en spiller der ikke har spillet en pro kamp med en spiller der har scoret og assistet med lukkede øjne i Bundesligaen.

Hvis Brewster bliver halv så god som Sterling er jeg glad, jeg har ingen høje forhåbninger.
Du har ret i, at man har det med at skrue forventningerne til egne talenter højt op til tider. Men det er vel fordi, at man har oplevet Owen, Gerrard, Sterling, Gomez og Trent. Engang imellem kommer der noget specielt.

Woodburn tror jeg ikke, at jeg helt hoppede med på hypen omkring. Til gengæld havde jeg gigantiske forventninger til Ibe, som jeg troede ville blive endnu bedre en Sterling. Og også Wilson troede jeg ville blive en stor stjerne. Det sidste tvivler jeg lidt på nu, selvom jeg er sikker på, at han bliver en solid PL-spiller.

Jeg kan dog ikke se det respektløse i at sammenligne to spillere på samme alder, der har spillet i samme turnering på samme hold. Og jeg tror sagtens, at der på ethvert akademi kan rende en spiller rundt, der reelt er bedre end etablerede stjerner, men bare ikke får chancen. Sancho er jo netop et fremragende eksempel på den slags. Hvor mange tæv havde man fået for at påstå for halvandet år siden, at Sancho var bedre end Pulisic? Men det var han.

Det kan sagtens være, at Brewster er endnu en Ibe. Men det ændrer ikke på den mavefornemmelse jeg har haft lige siden det U17 VM. Brewster og Foden var virkeligt gode i den turnering.
Kloppite

Besvar