Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 23. jun, 2019 00:25

texy skrev:[
Jeg kan dog ikke se det respektløse i at sammenligne to spillere på samme alder, der har spillet i samme turnering på samme hold.
Den ene har tabt guld med Dortmund, den anden har end ikke fået debut. At man ikke kan se forskellen, er godt nok mystisk, for nu at skrive det pænt. Der er forskel på rollinge bold, og voksen bold. Men alle disse udtalelser om Brewster gør, at jeg bedre forstår jeg altid er uenig med rigtig mange om spillere, det svarer lidt til tøse serie 1 bold kontra PL for at sætte det i relief. Så stor er forskellen sgu da....Og det kan vel reelt ikke engang fortælle forskellen, på hvad Brewster og Sancho har præsteret indtil nu.for Brewster har præsteret nul, og nul gange 1 mill er jo som bekendt nul. Om et år kan alt naturligvis være forandret, men at rate Brewster i nærheden af en etableret Dortmund spiller er altså direkte pisse useriøst.
Vi skal være farvet, men alt med måde.
Verden er smask fuld af hyklere....

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. jun, 2019 00:45

Thommo skrev:
texy skrev:[
Jeg kan dog ikke se det respektløse i at sammenligne to spillere på samme alder, der har spillet i samme turnering på samme hold.
Den ene har tabt guld med Dortmund, den anden har end ikke fået debut. At man ikke kan se forskellen, er godt nok mystisk, for nu at skrive det pænt. Der er forskel på rollinge bold, og voksen bold. Men alle disse udtalelser om Brewster gør, at jeg bedre forstår jeg altid er uenig med rigtig mange om spillere, det svarer lidt til tøse serie 1 bold kontra PL for at sætte det i relief. Så stor er forskellen sgu da....Og det kan vel reelt ikke engang fortælle forskellen, på hvad Brewster og Sancho har præsteret indtil nu.for Brewster har præsteret nul, og nul gange 1 mill er jo som bekendt nul. Om et år kan alt naturligvis være forandret, men at rate Brewster i nærheden af en etableret Dortmund spiller er altså direkte pisse useriøst.
Vi skal være farvet, men alt med måde.
+1
Smukt skrevet.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » søndag, 23. jun, 2019 11:24

Niels K skrev:
TG12 skrev:
Sledgehammer skrev:
Det lyder smukt og rigtigt altsammen, og i en ideel verden kan det sikkert også lade sig gøre. Men jeg er bange for, at i den virkelige verden er der ingen vej udenom, at vi skal have en trup, der matcher rivalernes, både mht bredde og kvalitet, hvis vi vedblivende skal kunne true og endda slå dem. I den forgangne sæson nød vi godt af, at vores nøglespillere stort set slap for lange skadespauser, og ikke mindst sammenfaldende pauser. Men hvordan havde det set ud, hvis fx VvD og Mané begge havde siddet ude i et par måneder, måske december og januar, eller Alisson og Salah? Jeg er ikke overbevist om at sæsonen i så fald var sluttet helt lige så godt som den gjorde.

Ikke et ondt ord om at udvikle egne spillere til at indtage nøgleroller, men det kan ikke stå alene. Vil vi være med på den store scene, må vi til lommerne og bruge de penge, der er nødvendige.
Præcis - derudover er vi også nød til at være indstillede på at Klopp/Edwards næppe til tid og evighed kan blive ved med at finde spillere, som overpræstere ifht. pris og forventning. Indtil videre har vi med undtagelse af Keita haft spillere der har vist sig værende langt bedre end deres prisskilt, det kan ikke fortsætte til evighed.
Er det en naturlov ?[/quote]

En naturlov - næppe.

Men generelt gælder det gamle ordsprog, "hvor der handles der spildes" og derfor er jeg forberedt på at før eller siden vil Klopp og Edwards ramme forkert - alle trænere klubber rammer forkert det er naturligt fordi enhver handel repræsentere en kalkuleret risiko. Når man tager risiko vil der før eller siden komme et tab.

Derudover skal vi også tænke på at vores success de sidste to år på transfermarkedet alt andet lige vil få de klubber vi henvender os til at tænke sig ekstra om. Det er efterhånden alment kendt at vi har fået mere end vi har betalt for med næsten alle vores handler i Klopp tiden. Derfor vil enhver logisk tænkene klub tænke:

1) Hvad har Klopp/Edwards set vi ikke har set - skal vi beholde ham? Står han overfor et gennembrud?
2) Hvis vi sælger skal vi ikke lave en Roma og sælge for billigt ergo vi lægger 40% til asking price.

Dette vil naturligvis gøre Klopps/Edwards arbejde sværere - ligeså skal vi nok være indstillet på at priserne vil blive højere end ellers. Det sjove i fodbold er at pris og forventning følges ad. Derfor var forventningen til f.eks. Robertson næsten nul, og Salah var kun "middelhøje" når de så præstere som de gør overpræstere de. Havde Robertson kostet £60m ville forventningen være højere, og hans nuværende form ville blot være at leve op til forventningerne. Men eftersom han kun kostede £8m er han et fund til prisen.

Keita er et eksempel på hvordan prisskiltet styrer forventningerne - selvom jeg stadig tror på ham har han i sin første sæson skuffet, som følge af prisen vi betalte for ham.

Sagt med andre ord, hvis vi antageligt kommer til at skulle betale højere priser, vil vi også se hårdere på vores indkøb, og dette gør chancen for fejlkøb større.

Men jeg håber naturligvis Klopp og Edwards opretholder stimen, - jeg er dog forberedt på at der vil komme et føj køb på et tidspunkt, og det vigtigeste for mig er at det får minimal effekt på økonomien og spillet.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Red Man Walking » søndag, 23. jun, 2019 14:12

Jesper skrev:Ser Brasilien lige nu. Everton fra Cremio. Nogle der kender til ham? Han ser godt nok lovende ud!


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har svært ved at se det ske af én meget åbenlys grundBillede Men mon ikke han ville være et hit på den anden side af parkenBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 23. jun, 2019 17:17

Thommo skrev:
texy skrev:[
Jeg kan dog ikke se det respektløse i at sammenligne to spillere på samme alder, der har spillet i samme turnering på samme hold.
Den ene har tabt guld med Dortmund, den anden har end ikke fået debut. At man ikke kan se forskellen, er godt nok mystisk, for nu at skrive det pænt. Der er forskel på rollinge bold, og voksen bold. Men alle disse udtalelser om Brewster gør, at jeg bedre forstår jeg altid er uenig med rigtig mange om spillere, det svarer lidt til tøse serie 1 bold kontra PL for at sætte det i relief. Så stor er forskellen sgu da....Og det kan vel reelt ikke engang fortælle forskellen, på hvad Brewster og Sancho har præsteret indtil nu.for Brewster har præsteret nul, og nul gange 1 mill er jo som bekendt nul. Om et år kan alt naturligvis være forandret, men at rate Brewster i nærheden af en etableret Dortmund spiller er altså direkte pisse useriøst.
Vi skal være farvet, men alt med måde.
Du har ret i, at jeg på ingen måde kan sige, at Brewster er på niveau eller bedre end Sancho lige nu, da han ikke har spillet kampe i så lang tid. Det har jeg efter min bedste overbevisning heller ikke sagt på noget tidspunkt.

Men derfor kan man sagtens konkludere, at han var bedre for 18 måneder siden. Og det kan vel godt give forhåbninger om, at han kan blive det igen?

Og som allerede tidligere skrevet, så har Brewster været skadet i 15 måneder. Ellers HAVDE han allerede debuteret - eftersom Klopp havde lovet, at han ville blive involveret i den netop overståede sæson, da Brewster valgte at blive fremfor at tage til Gladbach.

Du må da gerne synes, at det er useriøst at have en tro på og en forventning til de af vores talenter, som man har set spille og i øvrigt hørt manageren tale usandsynligt positivt om. Men uanset at du og måske andre er af den holdning, så tror jeg på, at der er et formål med, at vi investerer så mange ressourcer i vores akademi. Det er før set, at spillere er kommet direkte ind fra akademiet og har slået til med det samme. Det gjorde Trent, da han fik chancen mod Man Utd. Det gjorde Sterling. Og længere tilbage gjorde Gerrard og Owen også. Er det virkelig useriøst at tro, at det nogensinde kan ske igen?
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 23. jun, 2019 17:46

Det er efter min mening ikke useriøst at have forventninger til unge spillere, men det er disse sammenligninger jeg ikke giver meget for. Sancho har eksempelvis taget det ENORMT svære skridt, nemlig at slå igennem i voksenbold, i en kæmpe klub. alle LFC´ere håber da på Brewster er the real deal. Han spiller tilfældigvis åbenbart lige netop den plads, hvor jeg synes vi er aller svagest, så åh hvor jeg håber det, men jeg er ikke optimist. TAA og Gomez er lige slået igennem, efter en ørkenvandring på en 15 års tid, uden talenter på 1. holdet(foruden sterling), så er heldet og kvaliteten ikke sluppet op for denne omgang.....Og vel kan det ikke stilles sådan op, men jeg tænker det bare alligevel.
Verden er smask fuld af hyklere....

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. jun, 2019 18:01

texy skrev:
Thommo skrev:
texy skrev:[
Jeg kan dog ikke se det respektløse i at sammenligne to spillere på samme alder, der har spillet i samme turnering på samme hold.
Den ene har tabt guld med Dortmund, den anden har end ikke fået debut. At man ikke kan se forskellen, er godt nok mystisk, for nu at skrive det pænt. Der er forskel på rollinge bold, og voksen bold. Men alle disse udtalelser om Brewster gør, at jeg bedre forstår jeg altid er uenig med rigtig mange om spillere, det svarer lidt til tøse serie 1 bold kontra PL for at sætte det i relief. Så stor er forskellen sgu da....Og det kan vel reelt ikke engang fortælle forskellen, på hvad Brewster og Sancho har præsteret indtil nu.for Brewster har præsteret nul, og nul gange 1 mill er jo som bekendt nul. Om et år kan alt naturligvis være forandret, men at rate Brewster i nærheden af en etableret Dortmund spiller er altså direkte pisse useriøst.
Vi skal være farvet, men alt med måde.
Du må da gerne synes, at det er useriøst at have en tro på og en forventning til de af vores talenter, som man har set spille og i øvrigt hørt manageren tale usandsynligt positivt om. Men uanset at du og måske andre er af den holdning, så tror jeg på, at der er et formål med, at vi investerer så mange ressourcer i vores akademi. Det er før set, at spillere er kommet direkte ind fra akademiet og har slået til med det samme. Det gjorde Trent, da han fik chancen mod Man Utd. Det gjorde Sterling. Og længere tilbage gjorde Gerrard og Owen også. Er det virkelig useriøst at tro, at det nogensinde kan ske igen?
Mindre detalje: Sterling kommer ikke direkte fra akademiet, han blev købt fra QPR som 16 årig.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 24. jun, 2019 09:00

Thommo skrev:Det er efter min mening ikke useriøst at have forventninger til unge spillere, men det er disse sammenligninger jeg ikke giver meget for. Sancho har eksempelvis taget det ENORMT svære skridt, nemlig at slå igennem i voksenbold, i en kæmpe klub. alle LFC´ere håber da på Brewster er the real deal. Han spiller tilfældigvis åbenbart lige netop den plads, hvor jeg synes vi er aller svagest, så åh hvor jeg håber det, men jeg er ikke optimist. TAA og Gomez er lige slået igennem, efter en ørkenvandring på en 15 års tid, uden talenter på 1. holdet(foruden sterling), så er heldet og kvaliteten ikke sluppet op for denne omgang.....Og vel kan det ikke stilles sådan op, men jeg tænker det bare alligevel.
Det skal retfærdigvis siges, at Gomez dårligt kan betegnes som vores eget akademiprodukt, eftersom han kom til fra Charlton i 2015, hvor han iflg mine beregninger var 18 år gammel

Med de priser der er på topspillere i dag, så er det formodentlig en god forretning at investere stort i et akademi, også selvom måske kun 1 ud af xx antal spillere slår igennem på topplan.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 24. jun, 2019 09:14

Fowler89 skrev:
Mindre detalje: Sterling kommer ikke direkte fra akademiet, han blev købt fra QPR som 16 årig.
Ja, men han blev hentet til akademiet, hvor han befandt sig i noget der ligner 2 år, indtil han fik sine debut. I øvrigt ligesom Gomez.

Det er ikke alle vores akademi-spillere, der er lokale drenge.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 24. jun, 2019 09:23

Thommo skrev:Det er efter min mening ikke useriøst at have forventninger til unge spillere, men det er disse sammenligninger jeg ikke giver meget for. Sancho har eksempelvis taget det ENORMT svære skridt, nemlig at slå igennem i voksenbold, i en kæmpe klub. alle LFC´ere håber da på Brewster er the real deal. Han spiller tilfældigvis åbenbart lige netop den plads, hvor jeg synes vi er aller svagest, så åh hvor jeg håber det, men jeg er ikke optimist. TAA og Gomez er lige slået igennem, efter en ørkenvandring på en 15 års tid, uden talenter på 1. holdet(foruden sterling), så er heldet og kvaliteten ikke sluppet op for denne omgang.....Og vel kan det ikke stilles sådan op, men jeg tænker det bare alligevel.
Jamen jeg sammenlignede jo bare Sancho og Brewster på det eneste sammenlignelige grundlag jeg havde. Og det var da de spillede sammen. Og så baserer jeg mine forventninger til Brewster ud fra det + Klopps udtalelser om ham + rygterne om at vi ikke er interesserede i Werner, fordi vi har Brewster.

Hvis jeg ikke allerede havde set Sancho få giga-succes i Dortmund og Foden steppe mere og mere op, så havde mine forventninger til Brewster sjovt nok været markant mindre. Men hans dygtige holdkammerater fra U17 ER slået igennem. Og derfor tror jeg også på, at Brewster kan gøre det samme.

Igen er det helt store forbehold naturligvis, om den langvarige skadespause kan have smadret hans udvikling. Men på det områder bliver man temmelig fortrøstningsfuld, når man stadig hører Klopp og andre tale så varmt om ham.

Her er listen over spillerne fra det U17 VM.

https://www.bbc.com/sport/football/46800068
Senest rettet af texy mandag, 24. jun, 2019 09:30, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 24. jun, 2019 09:26

Sledgehammer skrev:
Thommo skrev:Det er efter min mening ikke useriøst at have forventninger til unge spillere, men det er disse sammenligninger jeg ikke giver meget for. Sancho har eksempelvis taget det ENORMT svære skridt, nemlig at slå igennem i voksenbold, i en kæmpe klub. alle LFC´ere håber da på Brewster er the real deal. Han spiller tilfældigvis åbenbart lige netop den plads, hvor jeg synes vi er aller svagest, så åh hvor jeg håber det, men jeg er ikke optimist. TAA og Gomez er lige slået igennem, efter en ørkenvandring på en 15 års tid, uden talenter på 1. holdet(foruden sterling), så er heldet og kvaliteten ikke sluppet op for denne omgang.....Og vel kan det ikke stilles sådan op, men jeg tænker det bare alligevel.
Det skal retfærdigvis siges, at Gomez dårligt kan betegnes som vores eget akademiprodukt, eftersom han kom til fra Charlton i 2015, hvor han iflg mine beregninger var 18 år gammel

Med de priser der er på topspillere i dag, så er det formodentlig en god forretning at investere stort i et akademi, også selvom måske kun 1 ud af xx antal spillere slår igennem på topplan.
bestemt, alene det vi får ind for salg af Kent kan jo holde akademiet kørende i et godt stykke tid, og det vi sparer på at købe Wan Bissaka fordi vi selv har lavet Trent kan holde det kørende i meget lang tid.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 24. jun, 2019 09:42

Filos of Isk skrev:
Sledgehammer skrev:
Thommo skrev:Det er efter min mening ikke useriøst at have forventninger til unge spillere, men det er disse sammenligninger jeg ikke giver meget for. Sancho har eksempelvis taget det ENORMT svære skridt, nemlig at slå igennem i voksenbold, i en kæmpe klub. alle LFC´ere håber da på Brewster er the real deal. Han spiller tilfældigvis åbenbart lige netop den plads, hvor jeg synes vi er aller svagest, så åh hvor jeg håber det, men jeg er ikke optimist. TAA og Gomez er lige slået igennem, efter en ørkenvandring på en 15 års tid, uden talenter på 1. holdet(foruden sterling), så er heldet og kvaliteten ikke sluppet op for denne omgang.....Og vel kan det ikke stilles sådan op, men jeg tænker det bare alligevel.
Det skal retfærdigvis siges, at Gomez dårligt kan betegnes som vores eget akademiprodukt, eftersom han kom til fra Charlton i 2015, hvor han iflg mine beregninger var 18 år gammel

Med de priser der er på topspillere i dag, så er det formodentlig en god forretning at investere stort i et akademi, også selvom måske kun 1 ud af xx antal spillere slår igennem på topplan.
bestemt, alene det vi får ind for salg af Kent kan jo holde akademiet kørende i et godt stykke tid, og det vi sparer på at købe Wan Bissaka fordi vi selv har lavet Trent kan holde det kørende i meget lang tid.
Man kan også nævne Harry Wilson, hvad enten han slår igennem hos os eller vi sælger ham for de 25 mille der har været snakket om.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 25. jun, 2019 09:09

Bruno Fernandes har sagt farvel til fans på Twitter, læste jeg lige, og odds hos bookmakere falder på, at han skifter til Liverpool. Kan I støve noget op ?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. jun, 2019 09:51

Niels K skrev:Bruno Fernandes har sagt farvel til fans på Twitter, læste jeg lige, og odds hos bookmakere falder på, at han skifter til Liverpool. Kan I støve noget op ?
Søgte lige hos Guillem Balague, da han ofte er velinformeret om den Iberiske Halvø, men han har ikke noget.
Men sådan som Michael Edwards efterhånden har kørt et par handler hjem, så kan "ingen rygter" vel faktisk være et godt tegn? YEP: Silly season har sat ind med fuld styrke, også her på Midtfyn ;)

...bortset fra det, så ser han sgu ud til at være en kølig afslutter, når han får chancerne. Nogen der ved, hvordan han passer ind work rate mæssigt, når vi skal forsvare/gegenpresse?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 25. jun, 2019 09:57

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Bruno Fernandes har sagt farvel til fans på Twitter, læste jeg lige, og odds hos bookmakere falder på, at han skifter til Liverpool. Kan I støve noget op ?
Søgte lige hos Guillem Balague, da han ofte er velinformeret om den Iberiske Halvø, men han har ikke noget.
Men sådan som Michael Edwards efterhånden har kørt et par handler hjem, så kan "ingen rygter" vel faktisk være et godt tegn? YEP: Silly season har sat ind med fuld styrke, også her på Midtfyn ;)

...bortset fra det, så ser han sgu ud til at være en kølig afslutter, når han får chancerne. Nogen der ved, hvordan han passer ind work rate mæssigt, når vi skal forsvare/gegenpresse?
Han har selv udtalt, at han foretrækker Liverpool's måde at spille på ift. Man City's, hvor han fremhæver det hårde arbejde på midten og presspillet, så det tiltaler ham i hvert fald:

https://www.hitc.com/en-gb/2019/06/03/d ... chester-c/

Besvar