Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 25. jun, 2019 10:25

Hvilken position spiller han?

Vi har 6 centrale midt allerede.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 25. jun, 2019 10:35

ilusio skrev:Hvilken position spiller han?

Vi har 6 centrale midt allerede.
Offensiv boks til boks spiller?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

20 mål sidste sæson.

2 på frispark og 6 på straffe. Så lad os sige 12 mål og 13 assist. Udemærket for en midtbane.

Rygterne siger Spurs. Erik ud og Bruno ind.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. jun, 2019 11:45

Niels K skrev:
Cynwal skrev:
Niels K skrev:Bruno Fernandes har sagt farvel til fans på Twitter, læste jeg lige, og odds hos bookmakere falder på, at han skifter til Liverpool. Kan I støve noget op ?
Søgte lige hos Guillem Balague, da han ofte er velinformeret om den Iberiske Halvø, men han har ikke noget.
Men sådan som Michael Edwards efterhånden har kørt et par handler hjem, så kan "ingen rygter" vel faktisk være et godt tegn? YEP: Silly season har sat ind med fuld styrke, også her på Midtfyn ;)

...bortset fra det, så ser han sgu ud til at være en kølig afslutter, når han får chancerne. Nogen der ved, hvordan han passer ind work rate mæssigt, når vi skal forsvare/gegenpresse?
Han har selv udtalt, at han foretrækker Liverpool's måde at spille på ift. Man City's, hvor han fremhæver det hårde arbejde på midten og presspillet, så det tiltaler ham i hvert fald:

https://www.hitc.com/en-gb/2019/06/03/d ... chester-c/
Med risiko for, at der går "sofa og lampe" i den, nu hvor Rafa er rimelig meget i nyhederne, så kom jeg til at tænke på mig selv. Så i dag en umiddelbart lækker skindjakke på nettet, til en overkommelig pris, og tænkte: "Den skal jeg da ha', Thorkild" ..... Men ombestemte mig så, da der var en lille detalje ved halslukningen, jeg ikke syntes om. Tænkte så på min nuværende skindjakke, og valgte at anskue den, som havende patina, i stedet for at betragte den som slidt.

Tilbage til fodbold-sporet: Er det ikke lige præcis den plads - offensiv midtbane - hvor vi har købt Naby Keita til at byde ind med langt mere i det offensive, som vil være Bruno Fernandes' bedste plads? Med andre ord: I stedet for altid at tænke Nyt-Nyt-Nyt i Jeppe K stil, så en gang imellem få det man har til at virke.



EDIT: Ved ikke lige hvad der går galt, der skulle være en lille snas Jeppe K "Penge er ligemeget - Nyt-nyt-nyt"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 25. jun, 2019 12:07

Cynwal skrev: Tilbage til fodbold-sporet: Er det ikke lige præcis den plads - offensiv midtbane - hvor vi har købt Naby Keita til at byde ind med langt mere i det offensive, som vil være Bruno Fernandes' bedste plads? Med andre ord: I stedet for altid at tænke Nyt-Nyt-Nyt i Jeppe K stil, så en gang imellem få det man har til at virke.
Nej. Naby Keita er ikke og har aldrig været hverken 6'er eller 10'er. Begge dele i hvert fald ikke efter min mening. Han har spillet en smule 6'er for Leipzig, men uden det defensive som udgangspunkt. Han spille også højre midt nogle gange, men jeg tror aldrig han har spillet 10'er, men det kan han måske godt have. Det ændrer som sådan ikke på rollen, og der er det så vidt jeg ved Emil Forsberg der har været det kreative omdrejningspunkt for RB Leipzig i flere år.

Keita er efter min mening en moderne 8'er. Dygtig på bolden, fremragende i sit drive med bolden og fremragende i genpresset. En spiller man ligesom Gerrard rigtig gerne vil have i feltet og lave nogle dybdeløb, der gerne skulle bidrage med nogle mål og assist. Det betyder ikke at han ikke kan forsvare, men han er langt bedre når han angriber bolden og bryder banen modsat f.eks. Fabinho der jo er ganske stærk i duellerne. Det betyder heller ikke at han ikke er en dygtig afleveringsspiller, for det er han, men jeg mener ikke han er oplagt som kreatør. På topniveau bedre end nogle af dem vi har, men i sin essens mener jeg ikke Keita er meget mere end playmaker type end hverken Henderson eller Gini. En spiller du hellere vil have tage de farlige løb både med og uden bold og komme i gunstige situationer hvor der lugter af enten mål eller assist.

Jeg har ikke set tilstrækkelig til Bruno Fernandes til at vide om han er en 10'er som playmaker eller mere end 10'er som Firmino var i Hoffenheim, men jeg ved Fernandes har sat meget af spillet for Sporting op og at han har været voldsomt imponerende. Det siger dog meget lidt om fans spilforståelse, overblik etc. Selvfølgelig kan han aflevere, men har han samme afleveringsfod og blik for spillet som Pirlo/Xavi havde længere tilbage på banen og som Eriksen vel har for Spurs og James Rodriguez har for det Colombianske landshold.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » tirsdag, 25. jun, 2019 12:12

sjampen skrev:
Cynwal skrev: Tilbage til fodbold-sporet: Er det ikke lige præcis den plads - offensiv midtbane - hvor vi har købt Naby Keita til at byde ind med langt mere i det offensive, som vil være Bruno Fernandes' bedste plads? Med andre ord: I stedet for altid at tænke Nyt-Nyt-Nyt i Jeppe K stil, så en gang imellem få det man har til at virke.
Nej. Naby Keita er ikke og har aldrig været hverken 6'er eller 10'er. Begge dele i hvert fald ikke efter min mening. Han har spillet en smule 6'er for Leipzig, men uden det defensive som udgangspunkt. Han spille også højre midt nogle gange, men jeg tror aldrig han har spillet 10'er, men det kan han måske godt have. Det ændrer som sådan ikke på rollen, og der er det så vidt jeg ved Emil Forsberg der har været det kreative omdrejningspunkt for RB Leipzig i flere år.

Keita er efter min mening en moderne 8'er. Dygtig på bolden, fremragende i sit drive med bolden og fremragende i genpresset. En spiller man ligesom Gerrard rigtig gerne vil have i feltet og lave nogle dybdeløb, der gerne skulle bidrage med nogle mål og assist. Det betyder ikke at han ikke kan forsvare, men han er langt bedre når han angriber bolden og bryder banen modsat f.eks. Fabinho der jo er ganske stærk i duellerne. Det betyder heller ikke at han ikke er en dygtig afleveringsspiller, for det er han, men jeg mener ikke han er oplagt som kreatør. På topniveau bedre end nogle af dem vi har, men i sin essens mener jeg ikke Keita er meget mere end playmaker type end hverken Henderson eller Gini. En spiller du hellere vil have tage de farlige løb både med og uden bold og komme i gunstige situationer hvor der lugter af enten mål eller assist.

Jeg har ikke set tilstrækkelig til Bruno Fernandes til at vide om han er en 10'er som playmaker eller mere end 10'er som Firmino var i Hoffenheim, men jeg ved Fernandes har sat meget af spillet for Sporting op og at han har været voldsomt imponerende. Det siger dog meget lidt om fans spilforståelse, overblik etc. Selvfølgelig kan han aflevere, men har han samme afleveringsfod og blik for spillet som Pirlo/Xavi havde længere tilbage på banen og som Eriksen vel har for Spurs og James Rodriguez har for det Colombianske landshold.
Jeg tilslutter mig også lidt at man kigger på 'Hvilke opgaver på banen løser han?' fremfor 'Hvilken position starter han som udgangspunkt på, på banen?'. Det er to forskellige måder at sammenligne spillere på. Interessen for Fekir må vel betyde at Klopp mente at vi ikke havde tilpas med kvalitet til den opgave. Altså opgaven at skabe chancer og være spilstyrende på den offensive midtbane, og det synes jeg egentlig er meget rigtigt - det er måske lige den finger man kan sætte på vores midtbane og offensiv.
Positionsmæssigt kan man så pege fingre af Ox, Lallana, Keita, Wijnaldum, da de går under at kunne spille den position, men uden måske at løse de helt samme opgaver.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 25. jun, 2019 12:15

Min pointe er at vi har:
Gini + Milner + Hendo + Keita + Fabinho + AOC (Lallana skal sælges)

Skal vi have 7 der skal konkurrere om 3 pladser? Alle udviklede spillere der forventer spilletid.
Nogen bliver i hvert fald godt skuffet.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 25. jun, 2019 12:51

ilusio skrev:Min pointe er at vi har:
Gini + Milner + Hendo + Keita + Fabinho + AOC (Lallana skal sælges)

Skal vi have 7 der skal konkurrere om 3 pladser? Alle udviklede spillere der forventer spilletid.
Nogen bliver i hvert fald godt skuffet.
Måske er det for meget, men vi skal jo trods alt tænke på Liverpools bedste, ikke nødvendigvis om spillerene er glade. Også skal vi forhåbenligt spille rigtig mange kampe i år. Jeg forventer i hvert fald at vi er i stand til at give de nationale cups et fair skud i år, hvilket vi vel ikke har gjort siden den halvsæson hvor Klopp tog over. De er blevet kaseret ret hurtigt. Og selv om vi havde god bredde på midten i år, så var midtbanen altså også blandt dem der var slidte i februar hvor vi smed mange point. Gini lignede også en mand der kæmpede med kræfter det meste af foråret.

Derudover tænker jeg, at uagtet han har haft en god sæson, nærmer vi os et punkt hvor 33 årige James Milner må finde sig i at en klub planlægger for fremtiden. Ligeledes må vi også være opmærksomme på at Ox og Henderson har haft mere end deres bekomst af skader. Keita, Henderson og Gini har alle haft nogle længerevarende dårlige perioder rent spillemæssigt.

Og til sidst endnu mere vigtigt. Milner kan spille back, hvilket ikke er utænkeligt han kommer til det igen når vi er uden backup for Robertson og Gomez er skadesplaget. Fabinho kan spille både back og centralt i forsvaret hvor både Gomez, Matip og Lovren har haft skader. Oxlade kan spille en kant hvor vi også lige nu kun har Shaqiri som backup. Alt kan selvfølgelig ændre sig med en VB, Nicolas Pepe, Bruno Fernandes og Harry Wilson der viser sig at være god nok til LFC. Så må vi tage den tørn. Jeg kan vitterligt ikke se problemet i at vi skulle have FOR MANGE gode spillere. Jeg kan kun se problemet i det modsatte.

Jeg tror også jeg har skrevet det herinde før. Den her gammeldags opsætning med at man har 3 startere og 2 backups, bør udryddes. Det handler efter min mening langt mere om at have X antal spillere til X pladser, som alle har niveau og vil være utilfredse med at sidde på bænken, som har forskellige kompetencer og kan bruges i forskellige situationer + i en vis form for rotation der også tager højde for skader og formnedgang. Jeg er enig i at 7 til 3 måske er for meget, selv med ovenstående omgåelser, men problemet er heller ikke større. Og jeg synes vi har en mærkbar positiv forskel i Jürgen Klopp der vel er verdens bedste manager når det kommer til mandskabspleje, truphumør og hvad man ellers kan kalde det.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 25. jun, 2019 12:54

Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. jun, 2019 13:12

TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Det kunne han muligvis godt, det er dog langt fra sikkert.

Jeg tror Bruno Fernandes primære rolle vil være som del af vores nuværende 3-mandsmidtbane, den mest offensiv-kreative del af den. konkurrent til folk som Keita, Oxlade-C og Lallana.
Imod nemmere modstandere er der ingen grund til at Keita/Oxlade og Fernandes ikke skal kunne dele midtbanen.

Klopp kan godt lide at have muligheder til at sammensætte midtbanen på forskellige måder. Jeg tror ikke vi kommer til at fine en "ægte" 10'er selv da vi havde Coutinho spillede han enten kant eller central midtbane.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 25. jun, 2019 14:08

TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Jeg tænkte sådan set også, at han måske kunne omskoles til 9er, ligesom Firmino er blevet. Men er det så ikke bedre med en hurtig spiller, der også kan spille fra kanten? Har vi ikke mere brug for en spiller, der kan tage over, når Mané eller Salah er ude?

Som jeg oplever vores opstilling, så spiller vi normalt ikke med nogen 10er. Vi spille med to 8ere foran en 6er. Og til de pladser har vi allerede Keita, Ox, Hendo, Gini, Milner, Lallana og endda Shaqiri kan bruges der. Der skal dælme sælges nogle stykker, før det helt giver mening for mig, at hente Fernandes, hvis han ikke også har en hurtig kantspiller gemt i sig.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 25. jun, 2019 14:52

texy skrev:
TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Jeg tænkte sådan set også, at han måske kunne omskoles til 9er, ligesom Firmino er blevet. Men er det så ikke bedre med en hurtig spiller, der også kan spille fra kanten? Har vi ikke mere brug for en spiller, der kan tage over, når Mané eller Salah er ude?

Som jeg oplever vores opstilling, så spiller vi normalt ikke med nogen 10er. Vi spille med to 8ere foran en 6er. Og til de pladser har vi allerede Keita, Ox, Hendo, Gini, Milner, Lallana og endda Shaqiri kan bruges der. Der skal dælme sælges nogle stykker, før det helt giver mening for mig, at hente Fernandes, hvis han ikke også har en hurtig kantspiller gemt i sig.
Men Brewster, Origi og Shaqiri samt evt. Ox kan og vil vel alle gerne byde ind på kanterne, når Mané og Salah skal have en pause ? Formationen kan vel også rettes til, hvis vi må undvære en af dem, så den passer til de spillere, vi har til rådighed. Jeg synes vores spillere har været rigtig gode til at omstille og tilpasse sig.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 25. jun, 2019 15:04

Niels K skrev:
texy skrev:
TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Jeg tænkte sådan set også, at han måske kunne omskoles til 9er, ligesom Firmino er blevet. Men er det så ikke bedre med en hurtig spiller, der også kan spille fra kanten? Har vi ikke mere brug for en spiller, der kan tage over, når Mané eller Salah er ude?

Som jeg oplever vores opstilling, så spiller vi normalt ikke med nogen 10er. Vi spille med to 8ere foran en 6er. Og til de pladser har vi allerede Keita, Ox, Hendo, Gini, Milner, Lallana og endda Shaqiri kan bruges der. Der skal dælme sælges nogle stykker, før det helt giver mening for mig, at hente Fernandes, hvis han ikke også har en hurtig kantspiller gemt i sig.
Men Brewster, Origi og Shaqiri samt evt. Ox kan og vil vel alle gerne byde ind på kanterne, når Mané og Salah skal have en pause ? Formationen kan vel også rettes til, hvis vi må undvære en af dem, så den passer til de spillere, vi har til rådighed. Jeg synes vores spillere har været rigtig gode til at omstille og tilpasse sig.
Ingen af dem er vel tilnærmelsesvist Mane eller Salah nivaeu.

Brewster er 100% uprøvet han kan være en ny Harry Kane, eller en ny Solanke.. Vi ved det IKKE.
Origi er go, og selvom jeg sætter stor pris på de vigtige scoringer han lavede i den forgangne sæson, så er han ikke specielt stabil. Han havde kampe som vikar hvor han var ikke tilstedeværende.
Shaqiri - Mangler også lidt stabilitet hans gode dage er han sublim og laver genialiteter, men hans mindre gode dage er han næsten usynlig.

Jeg ville gerne opgradere i hvertfald Origi og Shaqiri.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. jun, 2019 15:31

TG12 skrev: Brewster er 100% uprøvet han kan være en ny Harry Kane, eller en ny Solanke.. Vi ved det IKKE.
Origi er go, og selvom jeg sætter stor pris på de vigtige scoringer han lavede i den forgangne sæson, så er han ikke specielt stabil. Han havde kampe som vikar hvor han var ikke tilstedeværende.
Shaqiri - Mangler også lidt stabilitet hans gode dage er han sublim og laver genialiteter, men hans mindre gode dage er han næsten usynlig.

Jeg ville gerne opgradere i hvertfald Origi og Shaqiri.
Brewster - enig, men dem i klubben ser ham til træning og har bedre idé om hvad han kan

Origi og Shaqiri - Det er sikkert rigtig, men det er også meget normalt for reserver at have det svært når de kommer ind, især når de har haft længere perioder uden meget spilletid.

Argumentet er vel at en bedre spiller end Origi/Shaqiri vil få bedre spilletid(Klopp vil være mere tilbøjelig til at give Mané/Salah en pause) og dermed være bedre når de kommer ind og en god spiral begynder.

Problemet er bare at finde spilleren der er markant bedre end Origi og Shaqiri(det afhænger selvfølgelig af hvordan man rater de to/tre hvis man tæller Brewster med) og som stadig er ok med ikke nødvendigvis at få super meget spilletid medmindre Mané eller Salah bliver trætte.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 25. jun, 2019 19:32

https://www.liverpoolfc.com/news/media- ... n-den-berg

Sepp van den Berg skulle eftersigende være vores første summersigning.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 25. jun, 2019 21:06



BREAKING: There are very concrete discussions between Lille and Liverpool for Nicolas Pépé (@mohamedbouhafsi)
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar