Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
STMO
Indlæg: 2342
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » søndag, 30. jun, 2019 14:59

Køb Mbappe og lad midtbanen bestå af Fabinho-Henderson-Firmino. Angrebet bliver uden tvivl verdens hurtigste og mest målsøgende.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 30. jun, 2019 18:33

STMO skrev:Køb Mbappe og lad midtbanen bestå af Fabinho-Henderson-Firmino. Angrebet bliver uden tvivl verdens hurtigste og mest målsøgende.
Jeg tror ikke lige at PSG sælger. Men de vil sikkert gerne afstå Neymar - for det de betalte.
Spoiler alert, det skal vi slet ikke begive os ud i.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 30. jun, 2019 20:26

Filos of Isk skrev:
STMO skrev:Køb Mbappe og lad midtbanen bestå af Fabinho-Henderson-Firmino. Angrebet bliver uden tvivl verdens hurtigste og mest målsøgende.
Jeg tror ikke lige at PSG sælger. Men de vil sikkert gerne afstå Neymar - for det de betalte.
Spoiler alert, det skal vi slet ikke begive os ud i.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan heller ikke se PSG sælge. Samt er Real Madrid nok højt på Mbappe`s ønskeliste og omvendt, hvis noget skulle ske.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 30. jun, 2019 20:39

Nye rygter med Cou. Send den kuvert med penge då vi kan få ham retur. Nogen der har læst mere om det i dag?

Liverpool 'Open' to Re-Signing Philippe Coutinho From Barcelona This Summer
https://www.fotmob.com/embed/news/64016 ... uthor=true

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

STMO
Indlæg: 2342
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » søndag, 30. jun, 2019 20:49

Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
STMO skrev:Køb Mbappe og lad midtbanen bestå af Fabinho-Henderson-Firmino. Angrebet bliver uden tvivl verdens hurtigste og mest målsøgende.
Jeg tror ikke lige at PSG sælger. Men de vil sikkert gerne afstå Neymar - for det de betalte.
Spoiler alert, det skal vi slet ikke begive os ud i.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan heller ikke se PSG sælge. Samt er Real Madrid nok højt på Mbappe`s ønskeliste og omvendt, hvis noget skulle ske.
Hvorfor skulle vi ikke kunne måle os med Real Madrid?

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 30. jun, 2019 22:59

STMO skrev:
Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
STMO skrev:Køb Mbappe og lad midtbanen bestå af Fabinho-Henderson-Firmino. Angrebet bliver uden tvivl verdens hurtigste og mest målsøgende.
Jeg tror ikke lige at PSG sælger. Men de vil sikkert gerne afstå Neymar - for det de betalte.
Spoiler alert, det skal vi slet ikke begive os ud i.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan heller ikke se PSG sælge. Samt er Real Madrid nok højt på Mbappe`s ønskeliste og omvendt, hvis noget skulle ske.
Hvorfor skulle vi ikke kunne måle os med Real Madrid?
På det sportslige plan kan vi nok godt på nuværende. Men Mbappe er en storby dreng og det kan Liverpool ikke tilbyde. Den slags skal også med i regnestykket.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 01. jul, 2019 07:30

Jeg ved ikke, hvilken type den unge Mbappé er, men han slår mig nu ganske rolig og fornuftig. Vi kommer jo ikke til at skrive med spillere, der gerne vil leve som feterede galacticos, hvor lønnen måske er det vigtigste parameter, men vi vil være meget attraktive for spillere, der gerne vil spille i fodboldens moderland, hvor kvaliteten er højest og konkurrencen mest intens, og hvor man samtidig bliver en del af Liverpoolfamilien med Klopp som træner, og hvor en spiller som Mbappé godt ved, at han vil gøre chancen for at hive et mesterskab OG endnu en CL titel hjem endnu større.

Vi var efter sigende ude efter ham i 2017, hvor han valgte PSG, men vi har vel aldrig (i nyere tid) haft en større chance end nu for at hente en angriber af hans kaliber ? Til gengæld kan man sige, at Klopp + staff har fået vores egne angribere op på dette niveau, så mon ikke det er den rigtige vej at gå ?

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 01. jul, 2019 08:05

Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

TG12
Indlæg: 1615
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 01. jul, 2019 08:23

ilusio skrev:Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
Vi skal også huske at selvom vi lavede fuldkommen vanvittige 97 point blev vi kun nummer 2, og City havde langt flere skader en vi havde.

City forstærker sig, så vi SKAL også forstærke os, ellers kan vi ikke gøre os forhåbninger om at vinde PL.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 01. jul, 2019 08:26

TG12 skrev:
ilusio skrev:Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
Vi skal også huske at selvom vi lavede fuldkommen vanvittige 97 point blev vi kun nummer 2, og City havde langt flere skader en vi havde.

City forstærker sig, så vi SKAL også forstærke os, ellers kan vi ikke gøre os forhåbninger om at vinde PL.
KORREKT ! :) begge ovenstående 2 indlæg.
Ind med 1 som kan true start 11 i front.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 01. jul, 2019 08:51

ilusio skrev:Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
Jeg synes nu, at Spurs har klaret det flot nærmest siden 2005/06, hvor de gjort sig til en del af Top 6 på deres egen, stabile måde. Vi røg jo også selv nogle pladser ned efter 01/02, 08/09 og efter 14/15, så den risiko foreligger naturligvis altid i en stærk liga som den engelske, hvor man ikke kan tage mesterskaber år efter år for givet, og hvor det er svært nok bare at holde sig i Top 6. Sådan har det i hvert fald været for os i PL æra'en.

Jeg er ikke sikker på, at der skal nye spillere ind HVER sæson, for at man kan forbedre sig. Jeg tror - som Klopp - at der er masser af udviklingspotentiale i vores nuværende trup, som helt naturligt ikke er spillet 100% sammen.

Når angrebsspillerne kan finde hinanden i søvne, så begynder det at se rigtig godt ud, og der er vi altså ikke helt endnu. Fabinho på 6'eren, som er holdets hjerte og måske den sværeste plads at finde sig til rette på, begyndte først at spille op mod sit bedste omkring Juletid/årskiftet, som jeg husker det.

Vi har heldigvis noget solidt fundament i Milner, Hendo og Gini, men Oxlade skal spilles ind, Lallana beholder vi tilsyneladende, og han spillede ikke meget, og Keita har da fortsat en masse arbejde foran sig, og er fortsat en "ny" spiller i truppen.

Trent blomstrede for alvor i den sidste del af sæsonen, og Robbo mener også, at han har en masse ting at forbedre, så det er jo ikke færdigudviklede og småmætte spillere, vi har med at gøre. De kunne dufte PL titlen sidste sæson, og jeg er sikker på, at de allesammen vil give den en ekstra skalle for at sætte tænderne i dén titel denne sæson.

Gomez vil helt sikkert gerne tilbageerobre "sin" plads, og Lovren kan ikke være tilfreds med at være 4. valg.

I offensiven har vi Shaq, Origi og Brewster, som helt sikkert vil gøre alt for at snuppe noget spilletid fra de 3 forreste.

Vi får givetvis flere tilgange end Sepp, men det vil ikke være afgørende for, om vi kan blive endnu bedre individuelt og som hold. Det skal Klopp nok sørge for.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 01. jul, 2019 09:17

TG12 skrev:
ilusio skrev:Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
Vi skal også huske at selvom vi lavede fuldkommen vanvittige 97 point blev vi kun nummer 2, og City havde langt flere skader en vi havde.

City forstærker sig, så vi SKAL også forstærke os, ellers kan vi ikke gøre os forhåbninger om at vinde PL.
De havde ikke flere skader, end vi havde:

https://www.90min.com/posts/6389205-pre ... -19-season

Til gengæld var de gennemsnitligt mere længerevarende ift. vores, men antallet betyder også noget, da en spiller lige skal i gang igen efter en skade:

https://talksport.com/football/546528/m ... st-injury/

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 01. jul, 2019 09:44

@Niels

Problemet som jeg ser det, er kun blandt vores foreste 3. Selvom dem vi har er verdensklasse og meget få kan erstatte dem, så nævner du selv Origi, Shaqiri og Brewster som reserverne.

Disse 3 kan IKKE true vores 3 bedste og det betyder at vi faktisk er bedre stillet med en spiller ude af form end hans erstatning. Simpelt hen fordi en Mane der ikke rammer formen stadig er bedre end nogen af de 3 reserver.

Dette er et problem!

Så en ind der kan true dem fra start og evt starte med dem, det vil give noget dynamik oppe foran og få Salah/Mane/Firmino til at yde endnu mere.
En skade til en af disse vil også være slemt for os.

Jeg er enig med midt og forsvar, men det er angrebet vi er tynde i.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 01. jul, 2019 10:03

ilusio skrev:@Niels

Problemet som jeg ser det, er kun blandt vores foreste 3. Selvom dem vi har er verdensklasse og meget få kan erstatte dem, så nævner du selv Origi, Shaqiri og Brewster som reserverne.

Disse 3 kan IKKE true vores 3 bedste og det betyder at vi faktisk er bedre stillet med en spiller ude af form end hans erstatning. Simpelt hen fordi en Mane der ikke rammer formen stadig er bedre end nogen af de 3 reserver.

Dette er et problem!

Så en ind der kan true dem fra start og evt starte med dem, det vil give noget dynamik oppe foran og få Salah/Mane/Firmino til at yde endnu mere.
En skade til en af disse vil også være slemt for os.

Jeg er enig med midt og forsvar, men det er angrebet vi er tynde i.
Vi kan sagtens blive enige i, at det ser sådan ud på papiret, men der er nogle ubekendte i det her. Jeg er med på, at Mbappé uden tvivl fra dag 1 vil kunne byde vores 3 forreste op til dans, men du kan jo ikke få en garanti for, at Fekir eller Pépé bare vader ind og gør livet svært for Klopp ift., hvem han skal vælge, og så er der den dér med at en spiller, der er så god som, lad os sige Timo Werner, vil han risikere at skulle spendere en god del af tiden på bænken ift. fast spilletid i mange andre gode klubber ? Jeg er nemlig fuldstændig overbevist om, at Klopp er mere end godt tilfreds med sine 3 angribere og ikke har planer om en udskiftning, og hvis ikke de får skader, så kan du se på sidste sæson hvor meget spilletid, der bliver tilbage.

Leverede Origi ikke, når han skulle ? Det gjorde Shaqiri vel ret beset også ? Origi er 24 og står foran sin bedste fodboldalder, men hvis han ikke vil forlænge, så kunne vi jo sælge, og så skal vi da have en ny. Der går bare snak om, at vi så vil lade hans kontrakt løbe ud og beholde ham denne sæson med ?

Brewster deler så vandene herinde, og jeg er jo den optimistiske type, som tror på, at han nok skal få sit gennembrud, og at vi har en potentiel stjernespiller i ham, men det skal han naturligvis bevise først, lige som en ny spiller ville skulle. Uanset hvad så kan vi vel efterhånden allesammen godt have tillid til, at Klopp har rimeligt styr på det indkøb eller ej ?

PS. A propos form, så er det altså individuelt, hvad der får en spiller til at præstere bedre. Nogle har måske brug for at se de næste kampe lidt fra sidelinjen og arbejde mentalt med nogle ting, mens andre (de fleste formoder jeg) foretrækker sig at spille sig i form. Alle vores 3 angribere havde mindre gode perioder sidste sæson, men de kom stærkt tilbage, og når en var lidt i en bølgedal, leverede de 2 andre. Da Salah havde en lille scoringstørke, kom han jo stadig frem til rigeligt med chancer fx. Der var folk rimeligt hurtigt ude med riven og talte om krise, one season wonder og alt muligt, men han kom på sporet igen, og endte som delt topscorer. Klasse fornægter sig nemlig ikke på den lange bane.
Senest rettet af Niels K mandag, 01. jul, 2019 10:14, rettet i alt 1 gang.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 01. jul, 2019 10:11

Jeg mener faktisk ikke hverken Origi eller Shaqiri leverede det jeg påpeger som vores svage område.
De var begge kampafgørende (specielt Origi selvfølgelig), men det er jo tydeligt at når Klopp bruger en Firmino ude af form i stedet for Origi, så er det fordi Origi simpelt hen ikke er god nok.
Det samme kan siges om Shaqiri og Brester må vi alle bare vente og se hvad vi får.

Alle vores 3 i front skal have pauser. Ellers brænder de ud eller underperformer undervejs i sæsonen.
Der vil være mindst 30 kampe til en ny mand hvis man har niveauet. Også selvom det ikke er Mbappe ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar