Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » onsdag, 10. jul, 2019 13:04

Jeg deler din bekymring, @Jesper. Personligt frygter jeg lidt, man hviler på laurbærene, fordi staben stiller sig tilfreds med holdet, som det er. Forstå mig ret; det er et glimrende hold med masser af potentiale, jeg er virkelig glad for sammensætningen af spillere, men jeg er efterhånden bange for, at man konstant skal fortsætte sin trupudvikling som fodbold ser ud i dag; at en trup, der kunne vinde CL og tabe et mesterskab med et enkelt sølle point, ikke nødvendigvis er en trup, der er garanteret at kunne konkurrere på samme niveau sæsonen efterfølgende.
Jeg håber på en kanin eller to :flag5:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. jul, 2019 13:41

Altså jeg tror meget det er et sprøgsmål om at de spillere der er gode nok til at spille for Liverpool FC anno 2019, ikke er interesserede i at være reserver for spillere som Mané og Robertson, der har etableret stjernestatus i truppen og som ikke er skadesplagede.

det er rigtigt at truppen skal holdes i udvikling, men det betyder jo ikke kun transfers. Altså Manchester City fik simpelthen ikke en bedre trup af at købe Mahrez for et år siden, måske gik det endda lidt den gale vej for jeg syntes ikke Sané var nær så god i 18/19 som i 17/18.

Vi er bare nået et punkt hvor der skal rigtig meget til at flytte os fremad. Jeg tror ikke at spillere som Ziyech, Keita Balde og Malcolm nødvendigvis vil gøre vores trup bedre. Pepe er hot topic og lidt ukendt, men han skal også have den rette indstilling hvis han skal blive en succes.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 10. jul, 2019 14:16

Jeg håber vores trup bliver forstærket. Hvis både Salah og van Dijk bliver skadet og er ude i ti kampe, hvor stærk er truppen så? Jeg synes stadig truppen ser noget smal ud. En stærk forsvarer, en midtbanespiller med noget kreativitet og en frontmand der kan spille mere end en plads. Håber jeg på.

Men frygter lidt vi holder igen grundet pengene skal bruges andet steds.

New signings :D

https://www.liverpoolfc.com/news/first- ... a-brewster

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » onsdag, 10. jul, 2019 15:09

@Filos
Nej, det kan du bestemt have ret i, men de forsøgte vel at diagnosticere en mangel i truppen — om end jeg ikke selv kan se den — ved at supplere med en anden type, end dem de allerede disponerede over. Desuden er City lidt en usammenlignelig størrelse, synes jeg, hvilket mest af alt skyldes, at de simpelthen råder over så mange vanvittigt dygtige spillere på nærmest alle positioner.
Der synes jeg, og som jeg kan fornemme, Oomph tilsvarende føler, at vi fortsat mangler noget i tilfælde af skader til vigtige spillere.

Jeg er desuden enig i, at spillere som Balde Keita og Malcom formentlig ikke rykker os det store — ziyech og Pepe tror jeg derimod kan komme med noget, vi umiddelbart ikke har på bænken.

PS. (Og dette har vel relevans i en transfertråd) er der nogle, der har en status på Shaqiri, for hvis han sidder ude i længere tid, er det vel yderligere vigtigt med ekstra kræfter, tænker jeg.

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 10. jul, 2019 15:31

Filos of Isk skrev:
onsdag, 10. jul, 2019 13:41
Altså jeg tror meget det er et sprøgsmål om at de spillere der er gode nok til at spille for Liverpool FC anno 2019, ikke er interesserede i at være reserver for spillere som Mané og Robertson, der har etableret stjernestatus i truppen og som ikke er skadesplagede.

det er rigtigt at truppen skal holdes i udvikling, men det betyder jo ikke kun transfers. Altså Manchester City fik simpelthen ikke en bedre trup af at købe Mahrez for et år siden, måske gik det endda lidt den gale vej for jeg syntes ikke Sané var nær så god i 18/19 som i 17/18.

Vi er bare nået et punkt hvor der skal rigtig meget til at flytte os fremad. Jeg tror ikke at spillere som Ziyech, Keita Balde og Malcolm nødvendigvis vil gøre vores trup bedre. Pepe er hot topic og lidt ukendt, men han skal også have den rette indstilling hvis han skal blive en succes.
Der er meget rigtigt i det du skriver, men jeg må også sige at der er visse ting, som jeg er uenig i.

Jeg synes efterhånden vi skal langt tilbage før spillerne kun vægtede spilletid for at skifte og kun ville skifte, såfremt de kunne være første valg. Dette er vi også selv et eksempel på - f.eks. Shaqiri kunne helt sikkert have fundet en anden klub i midten af tabellen, hvor han kunne være første valg. Men eksemplerne er mange.

Det handler nok mest om, hvilket projekt man kan tilbyde, og hvor langt fra spilleren er. Alt andet lige er det vel sjovere at være reserve og spille 20-30 kampe i en klub der spiller med om titler frem for 60 kampe i en klub der kæmper for top 7-10.

Naturligvis har lønnen sikkert også noget at sige, men tror på projektet i sig selv er vigtigt, og ifht. tidlgiere hvor spillere gik op i at være faste-startere, er der kommet langt flere sub-kategorier kva det flere kampe:

Jeg mener man kan opdele spillere i fire kategorier og hver af disse har sin berettigelse med undtagelse af 4. som nok burde gå efter spilletid:

1. Faste startere (40+ kampe per sæson)
2. Regulære startere, (25-40 kampe per sæson)
3. Faste backups (12-25 kampe per sæson)
4. Hardly used Backups (<12 kampe per sæson)

Ifht. overnævnte kategorisering, så jeg gerne følgende køb:
Venstre-back: Fast Backup, gerne en ældre spiller
Angreb: Regurlær starter der kan dække alle tre pladser og dække i tilfælde af skader/formnedgang/karantæne
CB: Regulær starter til at erstatte Lovren.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 10. jul, 2019 15:37

Shaqiri skulle komme tilbage senere i pre-season - før sæson-start. Ved ikke, om han så vil være på 100% når sæsonen går i gang, men han skulle i hvert fald være klar til at spille. Det samme gælder vel reelt for Salah og Bobby.

Angående transfers og den konstante skelen til, hvad Man City gør, så bliver vores trup jo ikke smallere af, at de henter Rodrigo.

Til gengæld BLIVER den bredere af, at Ox er klar fra sæsonstart i modsætning til sidste sæson. Om det er nok skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg vil personligt gerne have en Ziyech-type i baghånden. Men jeg kan samtidig godt lide idéen om, at vi, nu hvor vi har en af verdens bedste startelvere, gerne selv vil designe de talenter, der skal udgøre vores næste verdensstjerne.

Og for så lige kort at vende tilbage til Man City, så går der stadig rygter om, at Sane skulle blive solgt. Hvis han ikke erstattes, svækker det i mine øjne deres offensive bredde gevaldigt. Og det ændrer Rodrigo ikke på.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 10. jul, 2019 16:20

Men hvis City sælger Sane, bliver han jo nok erstattet af en tilsvarende god spiller. Det skulle undre mig meget, hvis City ikke gør.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. jul, 2019 16:53

TG12 skrev:
onsdag, 10. jul, 2019 15:31
Filos of Isk skrev:
onsdag, 10. jul, 2019 13:41
Altså jeg tror meget det er et sprøgsmål om at de spillere der er gode nok til at spille for Liverpool FC anno 2019, ikke er interesserede i at være reserver for spillere som Mané og Robertson, der har etableret stjernestatus i truppen og som ikke er skadesplagede.

det er rigtigt at truppen skal holdes i udvikling, men det betyder jo ikke kun transfers. Altså Manchester City fik simpelthen ikke en bedre trup af at købe Mahrez for et år siden, måske gik det endda lidt den gale vej for jeg syntes ikke Sané var nær så god i 18/19 som i 17/18.

Vi er bare nået et punkt hvor der skal rigtig meget til at flytte os fremad. Jeg tror ikke at spillere som Ziyech, Keita Balde og Malcolm nødvendigvis vil gøre vores trup bedre. Pepe er hot topic og lidt ukendt, men han skal også have den rette indstilling hvis han skal blive en succes.
Der er meget rigtigt i det du skriver, men jeg må også sige at der er visse ting, som jeg er uenig i.

Jeg synes efterhånden vi skal langt tilbage før spillerne kun vægtede spilletid for at skifte og kun ville skifte, såfremt de kunne være første valg. Dette er vi også selv et eksempel på - f.eks. Shaqiri kunne helt sikkert have fundet en anden klub i midten af tabellen, hvor han kunne være første valg. Men eksemplerne er mange.

Det handler nok mest om, hvilket projekt man kan tilbyde, og hvor langt fra spilleren er. Alt andet lige er det vel sjovere at være reserve og spille 20-30 kampe i en klub der spiller med om titler frem for 60 kampe i en klub der kæmper for top 7-10.

Naturligvis har lønnen sikkert også noget at sige, men tror på projektet i sig selv er vigtigt, og ifht. tidlgiere hvor spillere gik op i at være faste-startere, er der kommet langt flere sub-kategorier kva det flere kampe:

Jeg mener man kan opdele spillere i fire kategorier og hver af disse har sin berettigelse med undtagelse af 4. som nok burde gå efter spilletid:

1. Faste startere (40+ kampe per sæson)
2. Regulære startere, (25-40 kampe per sæson)
3. Faste backups (12-25 kampe per sæson)
4. Hardly used Backups (<12 kampe per sæson)

Ifht. overnævnte kategorisering, så jeg gerne følgende køb:
Venstre-back: Fast Backup, gerne en ældre spiller
Angreb: Regurlær starter der kan dække alle tre pladser og dække i tilfælde af skader/formnedgang/karantæne
CB: Regulær starter til at erstatte Lovren.
Det er meget rigtigt, problemet opstår i mine øjne når vi nærmer os spillere på niveau med vores forreste tre. Der har alternativer som Spurs, Arsenal, Manchester United, Juventus, Dortmund, Bayern og Milano klubberne osv. alle med bedre mulighed for spilletid( Edit: og ikke mindst stjernestatus) og en fornuftig løn der er på niveau eller kun lidt lavere end hvad vi giver.

Edit: noget andet og vigtigere er jo også mentaliteten hos spilleren. Nogle spillere er bare bedre til at håndtere perioder på bænken og så komme ind og gøre en forskel. Vi får travle perioder hvor det vil være rart at rotere meget, men også perioder med en kamp pr. uge hvor de bedste skal(og kan) spille hver kamp og ikke vil blive ramt af træthed. Og i de sidste perioder bliver spillere hurtigt sløve.

Jeg tror Shaqiri var rigtig god fordi han er en stjerne på sit landshold så i efteråret med de mange landskampe holdt han sig skarp og kunne gøre en forskel når han kom ind.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA96 » onsdag, 10. jul, 2019 19:35

En oliestat med ubegrænset midler og en af de bedste trænere i verden, det er hvad vi er oppe imod. Bare for at sætte tingene en smule i perspektiv :

Siden Pep tog over i City har de haft et net spend på £467 M. I den samme periode har LFC - Chelsea - Tottenham - Arsenal tilsammen haft et net spend på £485. Sådan bare for illustrere “tingene” endnu mere, har City siden oliestaten købte klubben haft et net spend, der er større end de 2 giganter fra Spanien tilsammen.

Hvis man kigger det seneste tilgængelige regnskab igennem (17/18), så var LFC kommet ud med et overskud på £1 M. uden spillersalg, tiltrods for en finaleplads i CL.

Hvad man osse kan se, er at lønningerne steg med £55 M. Der er godt nok osse ansat næsten 100 personer mere i klubben, så der idag er ansat 837 personer. Men mange af pengene fra overskuddet i 17/18 er gået til forbedret kontrakter til Mo - Mane - Bobby osv. Lønudgifterne steg med 25% i forhold til året før.

Lønudgifterne ligger på 58% ift. klubbens omsætning. Sturridge - Solanke - Moreno er væk nu og det vil nok osse være en overraskelse hvis Clyne er i klubben når sæsonen går i gang. Men man vil gerne forlænge med (hvis man skal tro på det der bliver skrevet), Origi - Milner - Matip og formentlig osse Gini. Der er ikke noget der tyder på, at lønudgifterne falder i klubben.

Fra 16/17 til 17/18 steg afskrivningen på spillerkøb med ca.£20 M. I 18/19 er der købt spillere for £180 M. Afskrivningen på spillerkøb vil formentlig ligge i lejet £35-40M, altså ca. £60 M. på 2 år.

Mange dyre indkøb, stadionudvidelse, nyt træningsanlæg og heftige kontraktforlængelser. Det er svært at tro klubben vil komme ud med det store overskud i 18/19, hvis overhoved.

Det drejer sig for mig om, at pengene skal bruges ansvarligt og så længe olieklubben har adgang til uanet midler, så kommer LFC jo aldrig til at kunne være med i det “kapløb”.

Hvad skal pengene så bruges på ?

Man kan rigtig hurtig få dødvægt i en trup og det koster penge ! Jeg ved selvfølgelig godt, at skader spiller ind, men man kan altså kun have 7 spillere på bænken og 1 af dem er jo målmand. Altså er der kun plads til 6 markspillere. Brewster var tæt på at skifte til tysk fodbold, men klubben fik ham overtalt til at blive. Hvis ikke han får spilletid går det ud over hans udvikling, men ikke mindst sender det et helvedes dårligt signal til de andre unge spillere i klubben, hvis man henter et nyindkøb til den position.

Hvis holdet fra finalen er det stærkeste vi kan stille, så skal et nyindkøb slå enten Keita - Origi - Shaq - Gomez - Ox - Milner af bænken. Så har vi stadigvæk spillere som Lovren - Lallana - Brewster - Wilson - Kent - Curtis Jones der ikke er plads til. Clyne og Moreno blev hurtig dødvægt hos Klopp, da de kun kunne spille en plads og så fortrækker Klopp, at have noget andet på bænken.

Kan enten Brewster - Curtis - Wilson - Grujic - Lewis tage skridtet som Trent og Gomez, så har klubben sparede en formue.

AJJ
Indlæg: 2391
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 10. jul, 2019 23:59

Vi må nu være tættere end nogensinde på at signe Pepe, hvis vi skal følge den norskes underlige logik


Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. jul, 2019 06:50

AJJ skrev:Vi må nu være tættere end nogensinde på at signe Pepe, hvis vi skal følge den norskes underlige logik

Er det joken at :
“Safari kan ikke åbne siden. “?
Eller er det fordi det er twitter?


Sent from my iPhone using Tapatalk

edit: Jeg har fundet tweetet nu:
Also worth categorically saying now that Liverpool have absolutely no interest in Nicolas Pepe. For all the stories that are coming from the continent, it is not a deal that will be happening.
Altså no interest er jo nok et produkt af hans pris, lønkrav, usikkerheden om hvor god han er over flere sæsoner og sådan nogle ting.
Ligesom med Alisson kan det vel ændres hvis prisen falder eller hvis spillerens attitude til et eller andet(ved ikke lige hvad det skulle være, men det kan jo være at han tror han kan blive fast starter i Juventus) ændres.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 11. jul, 2019 08:31

Så kom den nye signing jf Klopp logik. Vi har fået Lallana, Brewster, Ox og Gomez grundet skader og nu har Origi skrevet en langtidskontrakt, og da han vel ellers var på vej væk, så må ham føles som ny mand.
Nu er Klopp jo heldigvis en dejlig sarkastisk mand, når han kommenterer på transfers, og til dels har han jo også ret.
Jeg er også helt på det rene med at den her forlængelse sportsligt og økonomisk giver mening. Jeg synes dog stadigvæk vi mangler mere reel konkurrence på specielt venstre back og angrebet.
I virkeligheden drømmer jeg stadigvæk om et mere kreativt offensivt islæt, men det gør Klopp ikke, så den tanke skal vist droppes.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1395
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » torsdag, 11. jul, 2019 10:14

Jesper skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 08:31
Så kom den nye signing jf Klopp logik. Vi har fået Lallana, Brewster, Ox og Gomez grundet skader og nu har Origi skrevet en langtidskontrakt, og da han vel ellers var på vej væk, så må ham føles som ny mand.
Nu er Klopp jo heldigvis en dejlig sarkastisk mand, når han kommenterer på transfers, og til dels har han jo også ret.
Jeg er også helt på det rene med at den her forlængelse sportsligt og økonomisk giver mening. Jeg synes dog stadigvæk vi mangler mere reel konkurrence på specielt venstre back og angrebet.
I virkeligheden drømmer jeg stadigvæk om et mere kreativt offensivt islæt, men det gør Klopp ikke, så den tanke skal vist droppes.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg håber også kraftigt på min. en stor signing og gerne til den offensive del. Ja klopp er tilfreds med sin trup og forsøger at tale spillere vi allerede har op som tilgange - hvilket vel er et klart signal om at der ikke kommer til at ske noget vildt - desværre. Når han laver den slags udtalelser, glemmer han at sige at vi sandsynligvis får andre spillere på langtidsskader i 19/20 (det er usandsynligt at udgå).

Jeg mener bestemt vi skal satse lidt mere, vi har et mål om at vinde ligaen (J. Henry har udtalt det) , vores konkurrenter opruster mens vi sidder på hænderne.
Bevares vi kan da spille en kanon sæson igen uden nævneværdige skader, men er det sandsynligt? er vi bredde nok ? mangler vi enkelte brikker? . Efter min menig skal bredden styrkes og vi kan også forbedres på enkelte positioner. Evt en klasse angriber (og firminino på offensv midt) eller en chanceskabende/mål farlig midtbane mand som også kan arbejde.

Foretager vi os intet kan vi nemt blive overhalet af et par klubber og som det står nu er Manchester City stadig bedre stillet end os.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 11. jul, 2019 10:38

richs skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 10:14
Jesper skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 08:31
Så kom den nye signing jf Klopp logik. Vi har fået Lallana, Brewster, Ox og Gomez grundet skader og nu har Origi skrevet en langtidskontrakt, og da han vel ellers var på vej væk, så må ham føles som ny mand.
Nu er Klopp jo heldigvis en dejlig sarkastisk mand, når han kommenterer på transfers, og til dels har han jo også ret.
Jeg er også helt på det rene med at den her forlængelse sportsligt og økonomisk giver mening. Jeg synes dog stadigvæk vi mangler mere reel konkurrence på specielt venstre back og angrebet.
I virkeligheden drømmer jeg stadigvæk om et mere kreativt offensivt islæt, men det gør Klopp ikke, så den tanke skal vist droppes.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg håber også kraftigt på min. en stor signing og gerne til den offensive del. Ja klopp er tilfreds med sin trup og forsøger at tale spillere vi allerede har op som tilgange - hvilket vel er et klart signal om at der ikke kommer til at ske noget vildt - desværre. Når han laver den slags udtalelser, glemmer han at sige at vi sandsynligvis får andre spillere på langtidsskader i 19/20 (det er usandsynligt at udgå).

Jeg mener bestemt vi skal satse lidt mere, vi har et mål om at vinde ligaen (J. Henry har udtalt det) , vores konkurrenter opruster mens vi sidder på hænderne.
Bevares vi kan da spille en kanon sæson igen uden nævneværdige skader, men er det sandsynligt? er vi bredde nok ? mangler vi enkelte brikker? . Efter min menig skal bredden styrkes og vi kan også forbedres på enkelte positioner. Evt en klasse angriber (og firminino på offensv midt) eller en chanceskabende/mål farlig midtbane mand som også kan arbejde.

Foretager vi os intet kan vi nemt blive overhalet af et par klubber og som det står nu er Manchester City stadig bedre stillet end os.

Hele vores faste offensiv har heller ikke rigtigt haft sommerferie, Det skal vel også med i regnestykket. Både skader og mæthed kan ramme os hårdt med trætte spillere. Et par stærke sultne indkøbte drenge tror jeg kunne hjælpe en del på det.

Lallana og Oxlade vil jeg se skadesfri over en længere periode før jeg indregner dem som `nye signings`... Gomez måske også.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » torsdag, 11. jul, 2019 11:27

richs skrev:
Jesper skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 08:31
Så kom den nye signing jf Klopp logik. Vi har fået Lallana, Brewster, Ox og Gomez grundet skader og nu har Origi skrevet en langtidskontrakt, og da han vel ellers var på vej væk, så må ham føles som ny mand.
Nu er Klopp jo heldigvis en dejlig sarkastisk mand, når han kommenterer på transfers, og til dels har han jo også ret.
Jeg er også helt på det rene med at den her forlængelse sportsligt og økonomisk giver mening. Jeg synes dog stadigvæk vi mangler mere reel konkurrence på specielt venstre back og angrebet.
I virkeligheden drømmer jeg stadigvæk om et mere kreativt offensivt islæt, men det gør Klopp ikke, så den tanke skal vist droppes.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg håber også kraftigt på min. en stor signing og gerne til den offensive del. Ja klopp er tilfreds med sin trup og forsøger at tale spillere vi allerede har op som tilgange - hvilket vel er et klart signal om at der ikke kommer til at ske noget vildt - desværre. Når han laver den slags udtalelser, glemmer han at sige at vi sandsynligvis får andre spillere på langtidsskader i 19/20 (det er usandsynligt at udgå).

Jeg mener bestemt vi skal satse lidt mere, vi har et mål om at vinde ligaen (J. Henry har udtalt det) , vores konkurrenter opruster mens vi sidder på hænderne.
Bevares vi kan da spille en kanon sæson igen uden nævneværdige skader, men er det sandsynligt? er vi bredde nok ? mangler vi enkelte brikker? . Efter min menig skal bredden styrkes og vi kan også forbedres på enkelte positioner. Evt en klasse angriber (og firminino på offensv midt) eller en chanceskabende/mål farlig midtbane mand som også kan arbejde.

Foretager vi os intet kan vi nemt blive overhalet af et par klubber og som det står nu er Manchester City stadig bedre stillet end os.
Hvem i alverden skulle overhale os?
Chelsea er svækket. Arsenal og United’s niveau minder om vores i 2012. Det kan et enkelt transfervindue ikke ændre på.
Et køb af Ndombele ser jeg ikke hente 26 point på os. Især ikke med tanke på situationen med Eriksen.

Det eneste spørgsmål for mig, er om vi er stærke nok til at overhale City.
Jeg har stadig en kæmpe fidus til Keita, som jeg tror bliver et friskt pust denne sæson. Ox’en, Brewster og Lallana tror jeg primært kommer i spil i cup kampene. Dog har Ox’en potentialet til at generobre en startplads.

Langstidsskader til Robbo, Mané eller Salah ville være katastrofalt, da vi ikke har naturlige afløsere. Vi ville mere eller mindre skulle ændre spillestil med de reserver vi har tilgængelige.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar