Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » lørdag, 27. jul, 2019 00:24

Hvor står det skrevet, at man ikke kan forbedre en trup, hvis man ikke køber nye spillere. Hvor står det skrevet, at vi med sikkerhed bliver dårligere uden tilførsel af nye spillere? Hvorfor er det ikke som at få en ny spiller, når der kommer en langtidsskadet tilbage. En spiller, som ikke har deltaget i kampe i over et år? Hvorfor kan Klopp ikke være tilfreds med det han har at arbejde med, og det er store stygge FSG, der prøver at ødelægge det hele for klubben ved ikke at ville købe spillere? Hvorfor er FSG i det hele taget skurken? Jeg har ikke set andet end fremgang siden de overtog klubben, og hvis det er profit de er i klubben for, så må det da i den grad være i deres interesse, at holdet klarer sig så godt som muligt, hvilket genererer den største værdiforøgelse. Imø må Klopp vide hvad han gør ift truppen. Han har helt sikkert mulighed for at hente mindst en spiller, men han må jo vurdere, at det han har at arbejde med er godt nok. Man ved hvad man har, men ikke hvad man eventuelt får ved køb af nye spillere. Jeg er personligt rigtig glad for spillere, der kommer igennem vores akademi, og opnår succes. Brewster ser jeg hellere få kæmpe succes end £70-80M Pepe. Venstre backen er Imø dækket fint ind med Milner som backup og eventuelle talenter fra u21 holdet. Højre back har Gomez og Fabinho styr på i tilfælde af skadet 1. valg, og OM bør Ox og Keita kunne tage. Jeg synes Origi bliver talt ned i en grad, så det kommer til at lyde som om han var en bovlam 12årig, og Wilson og Kent tages slet ikke i betragtning på trods af fremragende præstationer på lån i sidste sæson. Der bliver godt nok malet fanden på væggen herinde på trods af, at vi lige har haft den bedste sæson af et runner-up hold nogensinde, og det med en chl triumf oven i hatten. Dele af sidste sæson skulle bruges til at få sidste års indkøbte spillet ind på holdet. Det skal vi ikke bruge den første halve sæson på i år. Fabinho, Keita, Alisson og Shaq er indforstået med, hvad der kræves i Klopps system, og de er nærmest først lige kommet igang. Desuden tror jeg, at mange undervurderer hvad kontinuitet kan gøre ved en trup. Jeg har stor tiltro til, at Klopp kan få det bedste ud af sine spillere ved at arbejde med dem over længere tid, og ved ikke at købe en masse nye spillere, køber han desuden sig selv noget arbejdsro (bare ikke ift pressen og utålmodige fans).

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 27. jul, 2019 09:33

Meget enig, Niche. Jeg glæder mig til, at CL vinderne kan vise PL pokalen frem, når sæsonen er slut.

Jeg tror dog godt, at vi kan forvente flere køb af store talenter, da Kirkby skulle stå¨færdigt næste sommer, så det kan få en flying start.
Mon ikke også, at vi i løbet af denne sæson får sat skub i planerne om en stor udbygning af Anfield ?

Det koster jo penge alt sammen lige som det kostede mange penge at forlænge med mange af vores nøglespillere, som naturligvis lige som alle andre mennesker bliver bedre af et år mere på samme arbejdsplads:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/7 ... ene-vaare/

Vi lavede et rekordregnskab sidste år, og får vi solgt fx. Wilson og Kent, så kan vi givetvis lave noget lignenede igen. Så står den på ny trøjeaftale, og det vil altsammen betyde, at vi har gode muligheder for at kunne afvikle betaling af bygninger relativt hurtigt samtidig med, at vi kan købe en spiller eller 2 i Alisson, VvD, Fabinho, Front 3- klassen, hvis det er påkrævet, så jeg fornemmer, at Klopp timer tingene ganske godt sammen med andre nøglepersoner.

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » lørdag, 27. jul, 2019 10:01

Det står skrevet i historien. Det er Citys indkøb hvert eneste år i en årrække, der har givet dem en stor og bred klassetrup. Hvis Van Dijk og Salah bliver skadet samtidig, er vi på den. Og en spiller som Lallana er bare ikke god nok. Det er noget sludder, at vi ikke har penge. Vi vælter rundt i penge. Alene Coutinho salget gav ca. 1 mia. Og hver eneste bygningsinvestering betaler sig hjem igen.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » lørdag, 27. jul, 2019 10:12

Hvis det stod skrevet i historien, så ville samtlige hold vinde alt hvert år, for samtlige hold køber nye spillere hvert år.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » lørdag, 27. jul, 2019 10:13

Og man kan i øvrigt godt forbedre bredden ved at udvikle spillere gennem træning.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » lørdag, 27. jul, 2019 10:14

Og man kan i øvrigt godt forbedre bredden ved at udvikle spillere gennem træning.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 27. jul, 2019 10:15

Niche skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 10:12
Hvis det stod skrevet i historien, så ville samtlige hold vinde alt hvert år, for samtlige hold køber nye spillere hvert år.
Nu kommer det jo også an på hvem man køber. En Bendtner eller Borini ville jo ikke hjælpe noget.

Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 61

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af McHelmer » lørdag, 27. jul, 2019 10:21

Oomph242 skrev:
Niche skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 10:12
Hvis det stod skrevet i historien, så ville samtlige hold vinde alt hvert år, for samtlige hold køber nye spillere hvert år.
Nu kommer det jo også an på hvem man køber. En Bendtner eller Borini ville jo ikke hjælpe noget.
Ej ham Borini havde jeg fortrængt som en grumt minde Billede



Come on you Redmen


Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 27. jul, 2019 11:15

Jeg har kommenteret det et par gange, men jeg synes altså klubben og i særdeleshed Klopp laver selvmål på stribe i deres kommunikation.
Lige omkring vores sejr i CL kommunikerede topledelsen ud at de ville støtte holdet og Klopp til den videre færd som fast inventar som en af de absolut ledende hold i Europa. Klopp derimod har signaleret at der 1) ikke kan bruges så mange penge igen 2) at de skadede spillere er nye køb (og de er allerede skadet de to af dem) samt 3) at kontraktforlængelser er at regne som indkøb.
De virker altså som komplet Komiske Ali. Kontraktforlængelser er der jo altid. Skadede spillere retur er nye spillere...hold nu op.
Jeg kan sagtens se, at truppen jo er tæt på perfekt og at de unge skal have lov til at blive udviklet. Men jeg synes det er lige så åbenlyst at det er en tynd trup, særligt på 2-3 positioner. Her tænker jeg på specielt venstre back, midtbanen, som godt nok rummer mange mænd, men en del af dem er skadesplagede samt angrebet/yderangriber/kreativ kraft.
Man kan faktisk også argumentere for at vi ofte har skadede spillere i forsvaret.

Så for mig at se, så er det altså utroligt dumt at lave en Tottenham, nu hvor vi har momentum. Med det mener jeg, at de stod i en situation, hvor de var parat til at flytte ind i et nyt stadium, de havde en trup der manglede det allersidste og var klar til at peake.

Og der mener jeg faktisk også vi står. Vi har et gigantisk momentum, og man kan argumentere for at vi har peaket, men det mener jeg faktisk ikke vi har gjort. Der er flere procenter at hente ved større bredde og konkurrence. Så har vi for alvor mulighed for at blive nationale mestre og stadfæste vores magt europæisk i en årrække. Det er jo også det der er blevet meldt ud, så hvorfor ikke følge op på sådanne konkrete mål?!!

Det kræver altså at man ikke går med livrem og seler. Og jeg forstår godt at vi ikke skal købe for at købe. Jeg forstår det er et opskruet marked (hvilket vi selv har været med til at eskalere), men sådan er betingelserne nu engang. Vi tjener jo også groteske summer ved salg. Jeg forstår vi har investeret i træningsanlæg. Og vi har betalt gæld af.

Men derfra til at sige, at vi simpelthen melder pas en hel sommer med det momentum vi har, en unik mulighed for at tage et skridt eller to fremad, det forstår jeg ikke. Og der vender jeg så tilbage til kommunikationen, for når klubben ikke engang selv kan finde ud af hvad den vil, og hvor Klopp i mine øjne tager de tæsk som Edwards eller Gordon burde tage, så er det lettere absurd.

Og hvad med Klopp? Jeg ved da godt ar han altid fremhæver at han vil arbejde med sin trup, men mon ikke han også er en kende irriteret over at skulle stå på mål for den stadigt større kritik?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 27. jul, 2019 11:19

STMO skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 10:01
Det står skrevet i historien. Det er Citys indkøb hvert eneste år i en årrække, der har givet dem en stor og bred klassetrup. Hvis Van Dijk og Salah bliver skadet samtidig, er vi på den. Og en spiller som Lallana er bare ikke god nok. Det er noget sludder, at vi ikke har penge. Vi vælter rundt i penge. Alene Coutinho salget gav ca. 1 mia. Og hver eneste bygningsinvestering betaler sig hjem igen.
Ingen kan gardere sig mod det antal mål, Salah scorede forrige sæson medmindre Mbappé eller Messi vil sidde på vores bænk, og der er ingen, der er lige så gode som Virgil. Vi har efter min mening dog den bedste kvartet af CB's i PL, så det skal nok gå alt sammen, og de fleste fodboldskribenter er enige i, at vi har det farligste 3 kløver i Verden foran eller lad os så sige blandt de 3 farligste 3 kløvere foran i Verden.

Hvis vi regner med, at Klopp er i gang med sit 7. transfervindue, hvor vi ser bort fra januar 2016, da han købte Grujic for 5 mille og lejede Caulker, så har han uden dette vindue brugt netto 15 mio. pund i hvert af de 6 vinduer gennemsnitligt, da 16/17 gav et overskud på 29, 17/18 gav overskud på 19, og 18/19 gav underskud på 136 - altså 88 mille divideret med 6 vinduer.

Hvis vi ikke køber flere spillere nu her og sælger fx. Wilson og Kent, så kan Klopp sådan set sætte tæt på et 0,- ud for sit net spend i Liverpool, og det vil jo nærmest gøre ham til en tryllekunstner!

Hvorfor skal vi lade os skræmme af Man City's købekraft, når vi har Klopp, der har bragt os helt i front med så få midler ? Hvorfor tror man ikke på, at han har en plan og evnerne til at fortsætte den imponerende udvikling ? Kan Klopp ikke se, når talentet er stort nok og de menneskelige egenskaber kan få spilleren igennem det sidste lille nåleøje ?

Der er uhyre mange ting at tage med i betragtningerne i en klub som Liverpool, og jeg tror på, at Klopp har det fornødne overblik til at træffe de rigtige beslutninger, og han har heldigvis også vist sig handlekraftig, hvis han har regnet forkert.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 27. jul, 2019 15:13

Emmy skrev:
fredag, 26. jul, 2019 18:45
Pepe til Napoli, så ham kan vi godt glemme
Sagde du Arsenal :D

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » lørdag, 27. jul, 2019 16:29

Niels K skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 11:19
STMO skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 10:01
Det står skrevet i historien. Det er Citys indkøb hvert eneste år i en årrække, der har givet dem en stor og bred klassetrup. Hvis Van Dijk og Salah bliver skadet samtidig, er vi på den. Og en spiller som Lallana er bare ikke god nok. Det er noget sludder, at vi ikke har penge. Vi vælter rundt i penge. Alene Coutinho salget gav ca. 1 mia. Og hver eneste bygningsinvestering betaler sig hjem igen.
Ingen kan gardere sig mod det antal mål, Salah scorede forrige sæson medmindre Mbappé eller Messi vil sidde på vores bænk, og der er ingen, der er lige så gode som Virgil. Vi har efter min mening dog den bedste kvartet af CB's i PL, så det skal nok gå alt sammen, og de fleste fodboldskribenter er enige i, at vi har det farligste 3 kløver i Verden foran eller lad os så sige blandt de 3 farligste 3 kløvere foran i Verden.

Hvis vi regner med, at Klopp er i gang med sit 7. transfervindue, hvor vi ser bort fra januar 2016, da han købte Grujic for 5 mille og lejede Caulker, så har han uden dette vindue brugt netto 15 mio. pund i hvert af de 6 vinduer gennemsnitligt, da 16/17 gav et overskud på 29, 17/18 gav overskud på 19, og 18/19 gav underskud på 136 - altså 88 mille divideret med 6 vinduer.

Hvis vi ikke køber flere spillere nu her og sælger fx. Wilson og Kent, så kan Klopp sådan set sætte tæt på et 0,- ud for sit net spend i Liverpool, og det vil jo nærmest gøre ham til en tryllekunstner!

Hvorfor skal vi lade os skræmme af Man City's købekraft, når vi har Klopp, der har bragt os helt i front med så få midler ? Hvorfor tror man ikke på, at han har en plan og evnerne til at fortsætte den imponerende udvikling ? Kan Klopp ikke se, når talentet er stort nok og de menneskelige egenskaber kan få spilleren igennem det sidste lille nåleøje ?

Der er uhyre mange ting at tage med i betragtningerne i en klub som Liverpool, og jeg tror på, at Klopp har det fornødne overblik til at træffe de rigtige beslutninger, og han har heldigvis også vist sig handlekraftig, hvis han har regnet forkert.
Det er netop mine argumenter:
- Vi har masser af penge at købe spillere for
- Tottenham viste sidste år, hvad der kan ske, når man står stille

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 27. jul, 2019 16:53

STMO skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 16:29
Niels K skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 11:19
STMO skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 10:01
Det står skrevet i historien. Det er Citys indkøb hvert eneste år i en årrække, der har givet dem en stor og bred klassetrup. Hvis Van Dijk og Salah bliver skadet samtidig, er vi på den. Og en spiller som Lallana er bare ikke god nok. Det er noget sludder, at vi ikke har penge. Vi vælter rundt i penge. Alene Coutinho salget gav ca. 1 mia. Og hver eneste bygningsinvestering betaler sig hjem igen.
Ingen kan gardere sig mod det antal mål, Salah scorede forrige sæson medmindre Mbappé eller Messi vil sidde på vores bænk, og der er ingen, der er lige så gode som Virgil. Vi har efter min mening dog den bedste kvartet af CB's i PL, så det skal nok gå alt sammen, og de fleste fodboldskribenter er enige i, at vi har det farligste 3 kløver i Verden foran eller lad os så sige blandt de 3 farligste 3 kløvere foran i Verden.

Hvis vi regner med, at Klopp er i gang med sit 7. transfervindue, hvor vi ser bort fra januar 2016, da han købte Grujic for 5 mille og lejede Caulker, så har han uden dette vindue brugt netto 15 mio. pund i hvert af de 6 vinduer gennemsnitligt, da 16/17 gav et overskud på 29, 17/18 gav overskud på 19, og 18/19 gav underskud på 136 - altså 88 mille divideret med 6 vinduer.

Hvis vi ikke køber flere spillere nu her og sælger fx. Wilson og Kent, så kan Klopp sådan set sætte tæt på et 0,- ud for sit net spend i Liverpool, og det vil jo nærmest gøre ham til en tryllekunstner!

Hvorfor skal vi lade os skræmme af Man City's købekraft, når vi har Klopp, der har bragt os helt i front med så få midler ? Hvorfor tror man ikke på, at han har en plan og evnerne til at fortsætte den imponerende udvikling ? Kan Klopp ikke se, når talentet er stort nok og de menneskelige egenskaber kan få spilleren igennem det sidste lille nåleøje ?

Der er uhyre mange ting at tage med i betragtningerne i en klub som Liverpool, og jeg tror på, at Klopp har det fornødne overblik til at træffe de rigtige beslutninger, og han har heldigvis også vist sig handlekraftig, hvis han har regnet forkert.
Det er netop mine argumenter:
- Vi har masser af penge at købe spillere for
- Tottenham viste sidste år, hvad der kan ske, når man står stille
Det var nu ikke ment som konklusionerne på mit indlæg. Vi er i gang med en transformation af klubben fra at være tæt på et konkursbo til at overhale scum lige om et øjeblik. Det er helt vandvittigt flot klaret - ikke mindst af Klopp, da sportslig succes og en attraktiv spillestil er en forudsætning for det hele.

Klopp viste fra sin tiltræden, at det ikke bare handler om at købe spillere. Han beholdt, hvad vi havde og gav dem alle en chance og et ordentligt eftersyn.
Derefter er der blevet skilt spillere fra, hvor vi har tjent rigtig gode penge på mange af dem, fordi Klopp alligevel fik dem til at se gode ud, og Klopp har formået at løfte alle de resterende spillere og nogle med flere niveau'er.

Hvis man kan anerkende den proces over flere sæsoner, hvorfor tror man så, at det lige pludselig er slut ? Hvorfor kan vi ikke blive bedre individuelt og som hold ? Hvis Klopp mener det og står frem med det i offentligheden, hvorfor tror man så lige pludselig ikke på ham ?

Vi har i årtier været vant til at sætte vores forventninger til, at en håndfuld nye spillere, skulle løfte vores hold mod bedre tider, men det er sjældent det, der har været opskriften på succes. Klopp har gang i den rigtige opskrift med at have det lange lys på, når han tænker indkøb og udvikling af holdet og klubben, da vi ikke har brug for et quick fix lige nu.

Han har sit hold nu, selvom han også siger, at han slår til, hvis den rigtige mulighed opstår, men der er intet akut behov. Tilmed er hans spillere i den perfekte fodboldalder for manges vedkommende, så det er lige nu, at dette hold kan sætte det afgørende stød ind og i høj grad baseret på de oplevelser og erfaringer, de har gjort sig sammen med op- og nedture.

I øvrigt tager jeg hatten af for Spurs. De har været i CL de seneste 4 sæsoner, hvilket har været deres helt store målsætning, og deres færdigbyggede stadion efterlader nu plads til, at de kan gå ud og investere tungere i spillere, mens de samtidig har været dygtige til at holde på deres bedste spillere.

De rykker også flot fremad med bedre sponsoraftaler og større indtægter på kampdage med det nye stadion, så jeg tror kun, der bliver spænding om 4. pladsen denne sæson, men Spurs vil stadig være et stykke efter Man City og endnu længere efter os.

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Valdemax » lørdag, 27. jul, 2019 21:38

STMO skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 16:29
Niels K skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 11:19
STMO skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 10:01
Det står skrevet i historien. Det er Citys indkøb hvert eneste år i en årrække, der har givet dem en stor og bred klassetrup. Hvis Van Dijk og Salah bliver skadet samtidig, er vi på den. Og en spiller som Lallana er bare ikke god nok. Det er noget sludder, at vi ikke har penge. Vi vælter rundt i penge. Alene Coutinho salget gav ca. 1 mia. Og hver eneste bygningsinvestering betaler sig hjem igen.
Ingen kan gardere sig mod det antal mål, Salah scorede forrige sæson medmindre Mbappé eller Messi vil sidde på vores bænk, og der er ingen, der er lige så gode som Virgil. Vi har efter min mening dog den bedste kvartet af CB's i PL, så det skal nok gå alt sammen, og de fleste fodboldskribenter er enige i, at vi har det farligste 3 kløver i Verden foran eller lad os så sige blandt de 3 farligste 3 kløvere foran i Verden.

Hvis vi regner med, at Klopp er i gang med sit 7. transfervindue, hvor vi ser bort fra januar 2016, da han købte Grujic for 5 mille og lejede Caulker, så har han uden dette vindue brugt netto 15 mio. pund i hvert af de 6 vinduer gennemsnitligt, da 16/17 gav et overskud på 29, 17/18 gav overskud på 19, og 18/19 gav underskud på 136 - altså 88 mille divideret med 6 vinduer.

Hvis vi ikke køber flere spillere nu her og sælger fx. Wilson og Kent, så kan Klopp sådan set sætte tæt på et 0,- ud for sit net spend i Liverpool, og det vil jo nærmest gøre ham til en tryllekunstner!

Hvorfor skal vi lade os skræmme af Man City's købekraft, når vi har Klopp, der har bragt os helt i front med så få midler ? Hvorfor tror man ikke på, at han har en plan og evnerne til at fortsætte den imponerende udvikling ? Kan Klopp ikke se, når talentet er stort nok og de menneskelige egenskaber kan få spilleren igennem det sidste lille nåleøje ?

Der er uhyre mange ting at tage med i betragtningerne i en klub som Liverpool, og jeg tror på, at Klopp har det fornødne overblik til at træffe de rigtige beslutninger, og han har heldigvis også vist sig handlekraftig, hvis han har regnet forkert.
Det er netop mine argumenter:
- Vi har masser af penge at købe spillere for
- Tottenham viste sidste år, hvad der kan ske, når man står stille
Ja vi har masser penge, og han vil kun købe spiller der kan gå ind på først holdet, nu går der rygter at vi køber en spiller.
Så la os håbe at vi bruger alle penge på en spiller, og med de penge vi har, kan det kun være Mbappe :) man kan jo altid håbe :)

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » søndag, 28. jul, 2019 09:17

Spot on Niels...

Besvar