Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
STMO
Indlæg: 2342
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » søndag, 28. jul, 2019 10:44

City har købt Rodri – Atletico Madrid, £68.2m. Ergo, skal vi op med pungen, hvis vi skal være bedre end dem.
Og det er ikke skoledrenge eller småbeløb, jeg taler om.
Jeg tror vi får problemer med vores manglende bredde ift. City.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » søndag, 28. jul, 2019 10:59

Det er som om den lange nedtur har sat sig alt for meget. At tanken er, at hvis ikke vi investere hårdt nu lige oven på en succes, så er vi dømt til undergang igen og skal kigge efter spillere på 3-4 hylde istedet for på 1. hylde.

Hør nu. Vi er Liverpool, en af de største klubber i verden. En klub med en af de største historer, en af de klubber med flest fans på verdensplan og en klub men en superstærk økonomi baseret på en virkelig fornuftig måde at forvalte vores penge på.

Vi har været i europæisk finale i 16-18-19.

Selvfølgelig vil vi stadig være attraktive flere år frem for de bedste i verden.

Lige nu, har vi en meget stærk trup, hvoraf flere stadig kan forventes at blive endnu bedre. Vi har nogen store talenter, som der skal udvikles på, men som allerede nu kan gå ind og spille med i kampe.

Klopp har altid ville gøre rigtig meget på træningsbanen - og der er ingen tvivl om, at mange af vores spillere ikke ville levere det de har gjort uden Klopp.

Ja, vi vil gerne se en superstar signing. Selvfølgelig. Men jeg vil langt hellere se vores egne talenter tage tesen og træde ind på scenen - og lige nu har vi en trup, hvor der er plads til det, uden at vi på nogen måde er afhængige af at en 17årig skal bære os. Selv med 4-5 skader til de normale start 11-14 stykker, vil det stadig ikke være de 17årige der skal bære det. Og det er imø det perfekte setup for os.

Og ja, selvfølgelig får vi problemer med City - for det første fordi, de bare har så mange flere ressourcer at gøre med, for det andet fordi de fleste andre hold i ligaen, vil gøre hvad som helst for at vinde over os, hvorimod de er klar til at lægge sig ned imod City. Det vil to spillere til 80-100m£ hver ikke ændre på

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 11:19

STMO skrev:
søndag, 28. jul, 2019 10:44
City har købt Rodri – Atletico Madrid, £68.2m. Ergo, skal vi op med pungen, hvis vi skal være bedre end dem.
Og det er ikke skoledrenge eller småbeløb, jeg taler om.
Jeg tror vi får problemer med vores manglende bredde ift. City.
Og ??? Han skal tage minutterne fra Fernandinho så vidt, jeg kan se. Mon ikke han - som Fabinho - skal spilles stille og roligt ind på holdet, så han er klar næste sæson, når Fernandinho tager til Kina ? Hvorfor antages det blot, at han bliver lige så god som Fernandinho har været for Man City eller bedre ?

Man City har også mistet deres kaptajn, som godt nok ikke har spillet så mange kampe, men jeg tror nu, at han har været omdrejningspunktet på banen/i omklædningsrummet/på træningsbanen for deres succes.

David Silva stopper efter denne sæson, og det er også meget store sko at skulle udfylde, og holder Aguero mere end denne sæson med ?

Tilmed forlyder det, at Sane og Mahrez ikke er specielt tilfredse med den begrænsede spilletid, så alt er jo ikke bare super duper i olieklubben.

Oomph242
Indlæg: 5657
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 28. jul, 2019 11:38

Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 11:19
STMO skrev:
søndag, 28. jul, 2019 10:44
City har købt Rodri – Atletico Madrid, £68.2m. Ergo, skal vi op med pungen, hvis vi skal være bedre end dem.
Og det er ikke skoledrenge eller småbeløb, jeg taler om.
Jeg tror vi får problemer med vores manglende bredde ift. City.
Og ??? Han skal tage minutterne fra Fernandinho så vidt, jeg kan se. Mon ikke han - som Fabinho - skal spilles stille og roligt ind på holdet, så han er klar næste sæson, når Fernandinho tager til Kina ? Hvorfor antages det blot, at han bliver lige så god som Fernandinho har været for Man City eller bedre ?

Man City har også mistet deres kaptajn, som godt nok ikke har spillet så mange kampe, men jeg tror nu, at han har været omdrejningspunktet på banen/i omklædningsrummet/på træningsbanen for deres succes.

David Silva stopper efter denne sæson, og det er også meget store sko at skulle udfylde, og holder Aguero mere end denne sæson med ?

Tilmed forlyder det, at Sane og Mahrez ikke er specielt tilfredse med den begrænsede spilletid, så alt er jo ikke bare super duper i olieklubben.
Ja City kan snakkes svage. Men i praksis har de jo vist noget andet. Jeg kan simpelthen ikke se, at de skulle være blevet dårligere op til denne sæson. De har også en del fantastisk stærke unge vi endnu ikke har set meget til. Jeg vil vil våge den påstand, at deres ungdomsspillere et niveau over vores. Desværre.

Jeg håber stadig på forstærkninger til truppen.

VanDjik4
Indlæg: 313
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 28. jul, 2019 11:42

Arsenal har købt Nicolas Pepe, fra Lille, som var også rygtet til Liverpool FC. Dog tænker jeg ikke Klopp var helt interesseret i ham da han ville ikke blive andet end en bænkespillere i klubben. Foran er der Mané og Salah som er helt fit for fight.

Divock Origi kan også spille på wing pladsen og gjorde det skam ganske fint som super sup seneste i CHL finalen mod Spurs, rigtig striker mål han fik sat ind overfor en chanceløs Spurs keeper!

OX og Lallana er tilbage, som også kan bruges til wing positionen, og de er gode nok til i hvertfald top4 bold på deres højeste niveau..
Clyne er færdig for sæsonen, så HB er der KUN AA, Gomez og Hoever, det er lidt kritisk.

Jeg tænker, der kommer en ny VB reserve ind samt en ny angriber(Mbappe ville være for sindsygt og have klassen til at sætte Firmino på bænken).. Det er dog lidt svært, at se sådan en handel ske - da Klopp har udtalt at han ikke bare kan handle som de gør I real Madrid, MAN City osv som har kæmpe investore bagsig og pengemænd som bare sætter ustyrlige i feks løn og bonussen mm, samt give en høj transfer som er styrkdyrket de sidste 2-3år.

Klopp satser på ungdommen, og den solide kerne.. Det har da givet CHL trofæ, så tænker personligt at de arbejder ude i kulissen med en angrebs spiller, der kan gå i godt spænd med trioen Firmino, Salah og Mané.

Harry Wilson er på vej væk og ham Ryan Kent er heller ikke god nok til top4 bold.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 12:25

Oomph242 skrev:
søndag, 28. jul, 2019 11:38
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 11:19
STMO skrev:
søndag, 28. jul, 2019 10:44
City har købt Rodri – Atletico Madrid, £68.2m. Ergo, skal vi op med pungen, hvis vi skal være bedre end dem.
Og det er ikke skoledrenge eller småbeløb, jeg taler om.
Jeg tror vi får problemer med vores manglende bredde ift. City.
Og ??? Han skal tage minutterne fra Fernandinho så vidt, jeg kan se. Mon ikke han - som Fabinho - skal spilles stille og roligt ind på holdet, så han er klar næste sæson, når Fernandinho tager til Kina ? Hvorfor antages det blot, at han bliver lige så god som Fernandinho har været for Man City eller bedre ?

Man City har også mistet deres kaptajn, som godt nok ikke har spillet så mange kampe, men jeg tror nu, at han har været omdrejningspunktet på banen/i omklædningsrummet/på træningsbanen for deres succes.

David Silva stopper efter denne sæson, og det er også meget store sko at skulle udfylde, og holder Aguero mere end denne sæson med ?

Tilmed forlyder det, at Sane og Mahrez ikke er specielt tilfredse med den begrænsede spilletid, så alt er jo ikke bare super duper i olieklubben.
Ja City kan snakkes svage. Men i praksis har de jo vist noget andet. Jeg kan simpelthen ikke se, at de skulle være blevet dårligere op til denne sæson. De har også en del fantastisk stærke unge vi endnu ikke har set meget til. Jeg vil vil våge den påstand, at deres ungdomsspillere et niveau over vores. Desværre.

Jeg håber stadig på forstærkninger til truppen.
Det er ikke for at tale dem svagere som sådan, men en del herinde har meget let ved at finde fejl og svagheder hos os, hvor alt fremstår rosenrødt alle andre steder og særligt i Man City. De har helt sikkert været på toppen længe nu, og det er stærkt, men nogle gange oplever et hold også tegn på mæthed, hvor vi kan være sikre på, at vores spillere er meget sultne efter mere. De har altså lige sagt farvel til deres anfører, og 2 nøglespillere i Silva og Fernandinho spiller givetvis begge deres sidste sæson, og de har også vigtige spillere i de Bruyne og Mendy, som har det svært med skader.

Hvilke unge spillere tænker du specielt på udover Foden ?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 28. jul, 2019 12:34

Det er altså lidt pudsigt at nul senior spillere ind, kan fremstilles positivt. ER folk virkeligt tilfredse med 2. pladsen? og det er ikke sarkastisk skrevet, men det virker bare sådan som sølv er det maksimale, så hvorfor jagte guldet, håber jeg har misforstået, for sølv stinker. Og har skrevet at guld da naturligvis er en mulighed med den trup, hvis Firmino og Keita kommer igang med målene, og Ox mod al forventning alligevel er i topform allerede fra 1. pl kamp og vi får nul skader sådan cirka. Jeg ser det bare ikke ske, og vel er det som tidligere skrevet en LFC classic, med lige ved og næsten og så gøre nul og niks, istedet for at optimere.

LFC lægger sig reelt bare ned, og lader City vade hen over os, det er min konklussion hvis der ikke hentes nogen. Noget træls i så fald. Jeg forventer dog alligevel en "big gun" til offensiven, og så er blodtrykket igen normalt i mit hjem. En hæderlig vb vil jo også lune, men lidt kan gøre det.

Og så synes jeg at citys drillerier, og prøven at skabe en LFC rival alligevel har virket, for der er meget fokus på deres penge, og hadet lurer på dette forum. Personligt er jeg dog stadig ligeglad med den klub(altså ingen had/kærlighed eller andet), og LFC må jo bare kæmpe videre uagtet hvad de gør og bruger af penge.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 13:26

@Thommo, hvis du udleder af de ret lange og mange indlæg af alle os, der mener, at vi godt kan vinde med nuværende set up er tilfredse med 2. pladsen, så er det ikke vores hensigt, at de skal opfattes, som du gør, men jeg forstår godt, hvad du skriver igen og igen. Jeg vil på ingen måde være ked af, at vi køber en spiller eller 2 i 20erne, men jeg mener stadig, at vi kan vinde mesterskabet uden indkøb også.

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?

Glem det med en "Liverpool Classic". Vi har nye ejere, vi har Klopp. Det er et nyt kapitel, der skrives - en ny æra...

TG12
Indlæg: 1608
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » søndag, 28. jul, 2019 13:35

Debatten om de manglede køber minder egentligt lidt om debatten sidste sommer, omkring hvorvidt vi skulle beholde Karius, eller have en ny målmand.

Der var to lejre, de som mente Karius var god nok og fortjente en chance mere og de som mente (jeg selv inklusive) vi skulle have en ny målmand for enhver pris. Der er vist ingen tvivl om Alisson viste sig at være det rigtige - selvom visse onde tunger mente han var for uprøvet, og ikke bedre end vores tyske mur Karius.

Jeg mener også i år vi mangler køb, vi mangler at forbedre bænken, og øge konkurrencen især på LB, og de forreste tre. Men jeg håber for én gangs skyld at jeg er forkert på den.

Mit håb er ligesom da klubben tog den rette beslutning ved at erstatte Karius med Alisson sidste sommer, tager de endnu en korrekt beslutning ved ikke at købe stort ind denne sommer.

Måske det er økonomien, måske ikke, måske de rette spillere bare ikke er tilgængelige? Måske er økonomien ikke et problem, men det er den letteste grund at bruge til medierne. Måske de har et januar køb i tankerne? Jeg vælger at tro på klubben ved hvad de gør, og selvom jeg er uenig i dispositionen har de vist at have fat i den lange ende når det kommer til beslutninger over en længere periode!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 13:58

@TG12: Du burde da også kunne få en konsulenttjans hos Klopp, når du aldrig nogensinde tager fejl ?

Det er da en voldsom simplificering af hele debatten, da præmisserne er fuldstændig forskellige. Dengang havde folk som jeg (igen) en tillid til, at Klopp så rigtigt, da han netop valgte Karius ud af måske 5-6 fantastisk dygtige unge, tyske keepere, som Klopp havde de bedste forudsætninger for at kende talentet på.

Vi ledte efter en keeper, der skulle slå en ganske dygtig men langt fra perfekt keeper i Mignolet af. Vi har haft keepere på Mignolet's niveau i rigtig mange sæsoner, og vi skal vel nærmest tilbage til Reina og Clemence for at sige, at vi havde en top top keeper.

Jeg tror derfor ikke, at det var talentet hos Karius, der fejlede noget, men der manglede noget mentalt, som er så vigtigt, når du når dertil og særligt for en keeper.
Efter CL finalen skulle han høre på alvorligt meget crap fra egne fans, og den kunne jeg godt se, at han ikke ville rejse sig fra allerede den næste sæson. Sådan vil jeg aldrig reagere overfor egne spillere efter hans største nedtur, hvor du ikke kan udelukke en hjernerystelse.
Det er på niveau med, når folk sender Fuglsang en 3 hjulet cykel på Twitter, når han grædende forlader Tour'en efter det 2. styrt, han ikke selv er herre over - helt væk i min verden ...

Du skriver, at situationerne kan sammenlignes, hvor du i Karius' tilfælde krævede et køb for "enhver pris", men i dette transfervindue stoler du på, at klubben/Klopp træffer de rigtige beslutninger - altså også hvis de ikke køber nogle seniorspillere ? Det er ikke samme scenarie.

Mht. Karius, så var det bare ikke hvem som helst vi købte, hvor du skriver "for enhver pris", da det viste sig (sikkert til manges overraskelse), at det var verdens bedste keeper, vi havde købt (eller også blev han det med Klopp, VvD og de andre).
Hvis vi bare skulle købe for enhver pris, så havde vi sikkert fortsat med Mignolet, for der skal en temmelig god keeper til for at slå ham af.
Senest rettet af Niels K søndag, 28. jul, 2019 14:53, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 28. jul, 2019 14:15

Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 13:26

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?
Jeg synes ikke vi skal overgive os, jeg skriver vi skal kæmpe videre. Og grunden til jeg ikke stoler på Klopp nu, er at truppen beviste den var ca 1% for dårlig, selv uden skader(minus Ox, som jeg gætter på tager yderligere en sæson at bygge op)dernæst har han nogle gange blind tillid til spillere og dermed sig selv, at bruge Hendo på 6´eren var jo en katastrofe når man ser hans kvaliteter som 8´er, det tog lang tid at se, Firmino ude af form hele sæsonen, men spiller hele tiden. Og ved Bobby er et ømt punkt, for mange, det er han reelt også for mig, for jeg er fuldstændig overbevist om han(og dermed Klopp) kostede mesterskabet. Hvad med at hvile ham lidt når han alligevel var "død" på banen. Bobby i topform, er god men jeg savner at se det.

Og nu er Karius en del af diskussionen, og det får mig jo til at gentage mig selv, men alle spillere i LFC er nærmest de bedste i verden iflg forumister. Hvis Bobby havde de stats, og spillede i City ville vi ikke have ham til klubben er mit gæt. At han har færre assist denne sæson end begge vores backs er sørgeligt, dybt kritisabelt og reelt nærmest mystisk synes jeg.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 14:45

Thommo skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:15
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 13:26

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?
Jeg synes ikke vi skal overgive os, jeg skriver vi skal kæmpe videre. Og grunden til jeg ikke stoler på Klopp nu, er at truppen beviste den var ca 1% for dårlig, selv uden skader(minus Ox, som jeg gætter på tager yderligere en sæson at bygge op)dernæst har han nogle gange blind tillid til spillere og dermed sig selv, at bruge Hendo på 6´eren var jo en katastrofe når man ser hans kvaliteter som 8´er, det tog lang tid at se, Firmino ude af form hele sæsonen, men spiller hele tiden. Og ved Bobby er et ømt punkt, for mange, det er han reelt også for mig, for jeg er fuldstændig overbevist om han(og dermed Klopp) kostede mesterskabet. Hvad med at hvile ham lidt når han alligevel var "død" på banen. Bobby i topform, er god men jeg savner at se det.

Og nu er Karius en del af diskussionen, og det får mig jo til at gentage mig selv, men alle spillere i LFC er nærmest de bedste i verden iflg forumister. Hvis Bobby havde de stats, og spillede i City ville vi ikke have ham til klubben er mit gæt. At han har færre assist denne sæson end begge vores backs er sørgeligt, dybt kritisabelt og reelt nærmest mystisk synes jeg.
Jeg går ikke ned ad den vej med dig igen, Thommo, for vi ser tingene fuldstændigt forskelligt. Hvorfor skal det nu gå ud over Firmino, at vi har verdens bedste fullback par ? Har Fimino slet ingen andel i, at vi har 2 mand til at deles om topscorertitlen i år ? Har Firmino som forreste forsvarer slet ingen andel i, at vi indkasserede det laveste antal mål i klubben's historie ?
Det bliver det fra Firmino Fan No. 2 (efter Klopp) for denne omgang.

Aalen
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aalen » søndag, 28. jul, 2019 14:51

Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:45
Thommo skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:15
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 13:26

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?
Jeg synes ikke vi skal overgive os, jeg skriver vi skal kæmpe videre. Og grunden til jeg ikke stoler på Klopp nu, er at truppen beviste den var ca 1% for dårlig, selv uden skader(minus Ox, som jeg gætter på tager yderligere en sæson at bygge op)dernæst har han nogle gange blind tillid til spillere og dermed sig selv, at bruge Hendo på 6´eren var jo en katastrofe når man ser hans kvaliteter som 8´er, det tog lang tid at se, Firmino ude af form hele sæsonen, men spiller hele tiden. Og ved Bobby er et ømt punkt, for mange, det er han reelt også for mig, for jeg er fuldstændig overbevist om han(og dermed Klopp) kostede mesterskabet. Hvad med at hvile ham lidt når han alligevel var "død" på banen. Bobby i topform, er god men jeg savner at se det.

Og nu er Karius en del af diskussionen, og det får mig jo til at gentage mig selv, men alle spillere i LFC er nærmest de bedste i verden iflg forumister. Hvis Bobby havde de stats, og spillede i City ville vi ikke have ham til klubben er mit gæt. At han har færre assist denne sæson end begge vores backs er sørgeligt, dybt kritisabelt og reelt nærmest mystisk synes jeg.
Jeg går ikke ned ad den vej med dig igen, Thommo, for vi ser tingene fuldstændigt forskelligt. Hvorfor skal det nu gå ud over Firmino, at vi har verdens bedste fullback par ? Har Fimino slet ingen andel i, at vi har 2 mand til at deles om topscorertitlen i år ? Har Firmino som forreste forsvarer slet ingen andel i, at vi indkasserede det laveste antal mål i klubben's historie ?
Det bliver det fra Firmino Fan No. 2 (efter Klopp) for denne omgang.
Jeg er på linie med Niels her. Jeg er fuldstændig overbevist om, at havde vi spilet med f.eks. Aguero, havde springet op til Man C været endnu større. Pga Firmino (og Klopp) var vi KUN 1 point efter.

Fowler89
Indlæg: 1256
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 28. jul, 2019 16:48

Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:45
Thommo skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:15
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 13:26

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?
Jeg synes ikke vi skal overgive os, jeg skriver vi skal kæmpe videre. Og grunden til jeg ikke stoler på Klopp nu, er at truppen beviste den var ca 1% for dårlig, selv uden skader(minus Ox, som jeg gætter på tager yderligere en sæson at bygge op)dernæst har han nogle gange blind tillid til spillere og dermed sig selv, at bruge Hendo på 6´eren var jo en katastrofe når man ser hans kvaliteter som 8´er, det tog lang tid at se, Firmino ude af form hele sæsonen, men spiller hele tiden. Og ved Bobby er et ømt punkt, for mange, det er han reelt også for mig, for jeg er fuldstændig overbevist om han(og dermed Klopp) kostede mesterskabet. Hvad med at hvile ham lidt når han alligevel var "død" på banen. Bobby i topform, er god men jeg savner at se det.

Og nu er Karius en del af diskussionen, og det får mig jo til at gentage mig selv, men alle spillere i LFC er nærmest de bedste i verden iflg forumister. Hvis Bobby havde de stats, og spillede i City ville vi ikke have ham til klubben er mit gæt. At han har færre assist denne sæson end begge vores backs er sørgeligt, dybt kritisabelt og reelt nærmest mystisk synes jeg.
Jeg går ikke ned ad den vej med dig igen, Thommo, for vi ser tingene fuldstændigt forskelligt. Hvorfor skal det nu gå ud over Firmino, at vi har verdens bedste fullback par ? Har Fimino slet ingen andel i, at vi har 2 mand til at deles om topscorertitlen i år ? Har Firmino som forreste forsvarer slet ingen andel i, at vi indkasserede det laveste antal mål i klubben's historie ?
Det bliver det fra Firmino Fan No. 2 (efter Klopp) for denne omgang.
Jeg er en af de få som mener at Firmino er overhyped, han har ikke været klasse siden Coutinho smuttede til Barcelona, jeg er i den overbevisning om at vi har brug for en spidsangriber og derfor lidt skuffet over at vi ikke har hentet nogen hjem endnu. Jeg synes mange fans glemmer at være fodboldspiller er et job, fans ser romantisk på vores fodboldspillere ligesom med Karius. Hvis spidsen kan forstærkes så skal den det, 16 mål og 8 assists i 48 kampe er simpelthen ikke imponerende. En klub som spiller for mesterskabet skal simpelthen have en angriber der scorer mere end det.

Hr. Drejer
Indlæg: 13708
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. jul, 2019 19:08

Niche skrev:
lørdag, 27. jul, 2019 00:24
Hvor står det skrevet, at man ikke kan forbedre en trup, hvis man ikke køber nye spillere. Hvor står det skrevet, at vi med sikkerhed bliver dårligere uden tilførsel af nye spillere? Hvorfor er det ikke som at få en ny spiller, når der kommer en langtidsskadet tilbage.
1. Man kan selvfølgelig selv udvikle en spiller. Tag eksempelvis Brewster, som jeg tror meget på. Men problemet er at han ingen erfaring har fra topniveau, og det er derfor tvilvsomt om han kan hjælpe os i en situation, hvor det står 1-1 mod et anet tophold, og der mangler 10 minutter og vi jagter en sejr. Der vil jeg gerne have en mere erfaren spiller ind fra bænken.

2. Man skal anskue truppen relationelt, dvs. i forhold til vores direkte modstandere. Hvis de forbedre sig via køb, mens vi ikke køber, gør ikke vores hold vores dårligere. Men set i et relationelt lys bliver vi dårligere i forhold til vores direkte modstandere.

3. Langtidsskadet spillere tager tid med at komme i form, og de får ofte tilbagefald. At regne med langtidsskadet spillere er en lottokupon - synes jeg. Det kan blive fugl eller fisk.

@ Bojangles aka "Karius er god og Alisson er for dyr"

Bojangles skrev:
søndag, 28. jul, 2019 10:59
Det er som om den lange nedtur har sat sig alt for meget. At tanken er, at hvis ikke vi investere hårdt nu lige oven på en succes, så er vi dømt til undergang igen og skal kigge efter spillere på 3-4 hylde istedet for på 1. hylde.

Jeg behøver vel ikke minde dig om at det faktisk var meget fornuftigt at betale £65 M. for Alisson, vel Bojangles :lol:
Senest rettet af Hr. Drejer søndag, 28. jul, 2019 19:54, rettet i alt 3 gange.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar