Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. sep, 2019 16:58

Mads T. skrev:
lørdag, 07. sep, 2019 16:36
Operation Sancho 2020 skulle ifølge rygter på Twitter være sat i værks. Set i lyset af vores sparevindue denne sommer, så tror jeg der kommer nogle store spillere (Sancho eller ej) ind til næste sommer. Spørgsmålet er om det bliver som erstatning for nogen af de spillere vi har, nok særligt Mané og Salah, eller om de bliver tilføjelser til vores nuværende trup.
Det kunne altså være fedt, hvis Klopp fik lov til at toppe den nuværende trup. Hvis Mané eller Salah ryger, så mener jeg, at vi skal have 2 kanoner ind i stedet. Ryger Salah, så kunne man nok leve med Jadon Sancho og en af Havertz/Bruno Fernandez/Eriksen. Måske Werner kunne gå i stedet for Sancho ?

Jeg foretrækker dog en tilføjelse, og som texy skriver, så skal vi jo også lige se, hvordan sæsonen forløber for Brewster og Origi for ikke at tale om Oxlade/Keita/Shaqiri...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 09. sep, 2019 10:21

Hvorfor tror i Salah eller Manè smutter næste sommer? De har kontrakt til 2023, og de spiller for Champions League vinderne. Men måske klubben vil cashe ind.

Sancho lyder utrolig spændende, men vi skal helt sikkert over £100 M.

Klopp tænker fremad, en del af vores spillere er i slut 20'erne. Sancho er lige blevet 20, og så har vi Grujic som Klopp tror på (min fornemmelse), og i sommers købte vi to helt unge talenter.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 09. sep, 2019 11:26

Hr. Drejer skrev:
mandag, 09. sep, 2019 10:21
Hvorfor tror i Salah eller Manè smutter næste sommer? De har kontrakt til 2023, og de spiller for Champions League vinderne. Men måske klubben vil cashe ind.

Sancho lyder utrolig spændende, men vi skal helt sikkert over £100 M.

Klopp tænker fremad, en del af vores spillere er i slut 20'erne. Sancho er lige blevet 20, og så har vi Grujic som Klopp tror på (min fornemmelse), og i sommers købte vi to helt unge talenter.
Jeg tror og håber ikke på, at nogle af vores bærende spillere forlader os. Jeg tror bare stadig på, at det bliver temmelig svært at lokke en kanon angriber som Sancho eller Werner til klubben, når vi har vores 3 forreste. En der kan veksle med Mané og Salah samt spille en 10'er, og som er en Klopp-spiller vil nok kunne opnå et tilfredsstillende antal kampe, men det er ikke en nem opgave.

Vi må jo lige se over sæsonen, hvordan nr. 12-18 gør det, og hvordan de unge udvikler sig.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 09. sep, 2019 12:08

Hr. Drejer skrev:
mandag, 09. sep, 2019 10:21
Hvorfor tror i Salah eller Manè smutter næste sommer? De har kontrakt til 2023, og de spiller for Champions League vinderne. Men måske klubben vil cashe ind.
Det er der heller ikke nødvendigvis nogen der gør.
Men da diskussionen gik på om vi skulle købe Timo Werner, blev pointen rejst at hvis nu Mané eller Salah skulle søge nye græsgange, så var det meget fornuftigt hvis man allerede havde fået en som Werner i bogen. Werner der jo samtidig også er på et niveau hvor han kan lokkes til en storklub selvom der er stjerner i forvejen(Lewandowski i Bayern, Mané i Liverpool eller lign.). Hvor Sancho måske er en spiller der allerede er så stor en stjerne at han kan tillade sig at vente på at hans næste klub har pladsen i startopstillingen som han kan udfylde, f.eks. pga. et salg af Mané, Neymar, Stirling, Hazard eller lign.

At spillere vil have nye udfordringer sker jo en gang imellem, så det kan jo ikke udelukkes at den ene af dem søger væk, især hvis nu Real Madrid eller Barcelona får en dårlig sæson(og det kunne jeg godt forestille mig at begge gør) og bliver desperate for at hente en ny super stjerne. Der er jo bare nogle mennesker der trives med forandring og opsøger den, de mennesker kan også blive fodboldspillere og uanset hvor meget succes de får, så vil de efter nogle år vågne op en morgen og indse at de gerne vil prøve kræfter med en anden liga.

Men du har absolut ret i at vi har gjort meget for at mindske sandsynligheden for at spillere forlader os af andre grunde end at de ikke syntes de får nok spilletid, og det problem har Mané/Salah jo ihvertfald ikke.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 10. sep, 2019 13:34

Filos of Isk skrev:
lørdag, 07. sep, 2019 11:26
Jeg tænker at vi også skal overveje hvilken rolle Timo Werner i givetfald ville egne sig bedst til.
Med teknik, hurtighed og målfarlighed som hans definerende attributter, kunne jeg altså levende forestille mig at han vil gøre det bedre i en rolle på kanten, i vores nuværende system hvor kanterne i højere grad bliver sat op til målchancer end vores angriber.
Og dermed er det jo ikke umuligt at han og Brewster vil være en del af en fremtidig dødbringende trio sammen.

Et andet spørgsmål er jo så om ikke han skal modnes mere inden han er klar til en klub af Liverpools størrelse?
- jeg ved det ikke, men muligheden foreligger. Hvis han er for svingende i sine præstationer som Texy er inde på, så skal han måske have mere erfarring. Altså på landsholdet syntes jeg også at Löw var for længe om at opdage at Werner var en anden type end Klose


Sent from my iPhone using Tapatalk
Timo Werner for EUR 27 mio. er en no-brainer for mig. Skulle matchet være helt galt, kan han sælges for min det dobbelte. Han vil være en rigtig fin tilføjelse til truppen

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 10. sep, 2019 15:21

Mads T. skrev:
lørdag, 07. sep, 2019 16:36
Operation Sancho 2020 skulle ifølge rygter på Twitter være sat i værks. Set i lyset af vores sparevindue denne sommer, så tror jeg der kommer nogle store spillere (Sancho eller ej) ind til næste sommer. Spørgsmålet er om det bliver som erstatning for nogen af de spillere vi har, nok særligt Mané og Salah, eller om de bliver tilføjelser til vores nuværende trup.
Operation Sancho 2020 vs #Mbappe2020

Begge dele lyder for mig både ambitiøst og urealistisk.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 11. sep, 2019 23:40

texy skrev:
tirsdag, 10. sep, 2019 15:21
Mads T. skrev:
lørdag, 07. sep, 2019 16:36
Operation Sancho 2020 skulle ifølge rygter på Twitter være sat i værks. Set i lyset af vores sparevindue denne sommer, så tror jeg der kommer nogle store spillere (Sancho eller ej) ind til næste sommer. Spørgsmålet er om det bliver som erstatning for nogen af de spillere vi har, nok særligt Mané og Salah, eller om de bliver tilføjelser til vores nuværende trup.
Operation Sancho 2020 vs #Mbappe2020

Begge dele lyder for mig både ambitiøst og urealistisk.
Tja, hvis vi kan give ca. £75 mil. for en forsvarspiller, hvorfor skulle vi så ikke kunne give over £100 mil. for en angrebsspiller? Ifølge flere rygter, skulle en aftale med Nike også give os en del mere at rutte med. Og så er både Mbappe og Sancho jo sponsoreret af Nike. I know, jeg drømmer ;)

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 12. sep, 2019 07:04

Mads T. skrev:
onsdag, 11. sep, 2019 23:40
texy skrev:
tirsdag, 10. sep, 2019 15:21
Mads T. skrev:
lørdag, 07. sep, 2019 16:36
Operation Sancho 2020 skulle ifølge rygter på Twitter være sat i værks. Set i lyset af vores sparevindue denne sommer, så tror jeg der kommer nogle store spillere (Sancho eller ej) ind til næste sommer. Spørgsmålet er om det bliver som erstatning for nogen af de spillere vi har, nok særligt Mané og Salah, eller om de bliver tilføjelser til vores nuværende trup.
Operation Sancho 2020 vs #Mbappe2020

Begge dele lyder for mig både ambitiøst og urealistisk.
Tja, hvis vi kan give ca. £75 mil. for en forsvarspiller, hvorfor skulle vi så ikke kunne give over £100 mil. for en angrebsspiller? Ifølge flere rygter, skulle en aftale med Nike også give os en del mere at rutte med. Og så er både Mbappe og Sancho jo sponsoreret af Nike. I know, jeg drømmer ;)
Men så skal vi vel først sælge dyrt. Ihvertfald har det indtil videre været sådan under FSG.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. sep, 2019 08:56

Oomph242 skrev:
torsdag, 12. sep, 2019 07:04

Men så skal vi vel først sælge dyrt. Ihvertfald har det indtil videre været sådan under FSG.
Men økonomien har det bare meget bedre nu end den har haft det tidliger under FSG, så det er ikke sikkert du kan konkludere noget på den baggrund.
For mig er der også kæmpe forskel på de to spillere. Jeg tror Sancho koster 100 millioner, Mbappe koster vel 250.
Så bare i forhold til FFP, så tror jeg ikke Mbappe er realistisk uden et stort salg, men Mbappe er jo også en spiller der skal spille hver gang alligvel så der er jo ikke rigtigt plads på holdkortet, medmindre du sælger Mané eller Salah. jojo, du kan skifte til 4-2-3-1, men det vil ødelægge en stor del af dynamikken på holdet og gøre os mere endimensionelle.

Sancho er en lidt anden type og vil nemmere kunne bruges på midten eller som 4-2-3-1 kant. Sancho, uden at være en 1:1 Coutinho vil vel godt kunne optage en rolle på holdet der minder meget om den Coutinho havde i efteråret 2017(uden rygproblemer!). Men jeg tror Sancho vil frygte om han får nok spilletid, hvis vi ikke sælger en af vores tre forreste og derfor vælge et andet hold, hvis det skulle komme til det.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 12. sep, 2019 11:14

Ja, Sancho vil koste £100-120 M. Men vi har fået £50 M. ind i dette vindue, og hvis vi sælger Origi for £50 M., så er pengene der.

Jeg tror sagtens Edwards kan hive de handler hjem.

Men vi har mange gode salgsemner uden for stary-11'eren. Jeg kan nævne Taiwo, Wilson, Lovren, Ojo, Woodburn, Karius, og vi kan spare en del i løn ved at skille os af med Clyne og Lallana.

Så ud fra et økonomisk synspunkt, så tror jeg sagtens vi kan lave en transfer i den størrelse.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. sep, 2019 11:30

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 12. sep, 2019 11:14
Ja, Sancho vil koste £100-120 M. Men vi har fået £50 M. ind i dette vindue, og hvis vi sælger Origi for £50 M., så er pengene der.

Så ud fra et økonomisk synspunkt, så tror jeg sagtens vi kan lave en transfer i den størrelse.
Ja, det tænker jeg også sagtens vores økonomi kan holde til også i forhold til FFP. Og det er vel den slags handler der skal laves hvis vi skal bevæge os fremmad.
En rigtig god målrettet transfer, måske to.

Men altså hvis man går ind i transfermarkedet med et erklæret mål om at hente Sancho eller Havertz, så er det jo sandsynligt at begge forsøg fejler og vi står tilbage med ingenting.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 13. sep, 2019 12:23

Salah og Mane har jo "kun" et par år mere hvor de fysisk er på toppen. Især i betragtning af hvor hårdt det er for kroppen at spille i det system vi har under Klopp.

Så jeg vil ikke blive overrasket hvis vi sommeren 2020 eller 2021 sælger en af dem.

I det lys så vil både Sancho og Mbappe være attraktive da de jo har alderen til at være gode 5-8 år ud i fremtiden.
Køber vi Mbappe for 1 mia, så er han jo 2 mia værd om 5 år, så det kan næsten ikke være en dårlig handel?

Om det er den ene eller anden vi henter, så skal Klopp allerede nu være klar med næste bølge af unge spillere. Vi har jo heller ikke nogen ung midtbane udover Keita og Fabinho.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 15. sep, 2019 12:22


Mads T. skrev:
texy skrev:
tirsdag, 10. sep, 2019 15:21
Mads T. skrev:
lørdag, 07. sep, 2019 16:36
Operation Sancho 2020 skulle ifølge rygter på Twitter være sat i værks. Set i lyset af vores sparevindue denne sommer, så tror jeg der kommer nogle store spillere (Sancho eller ej) ind til næste sommer. Spørgsmålet er om det bliver som erstatning for nogen af de spillere vi har, nok særligt Mané og Salah, eller om de bliver tilføjelser til vores nuværende trup.
Operation Sancho 2020 vs #Mbappe2020

Begge dele lyder for mig både ambitiøst og urealistisk.
Tja, hvis vi kan give ca. £75 mil. for en forsvarspiller, hvorfor skulle vi så ikke kunne give over £100 mil. for en angrebsspiller? Ifølge flere rygter, skulle en aftale med Nike også give os en del mere at rutte med. Og så er både Mbappe og Sancho jo sponsoreret af Nike. I know, jeg drømmer ;)
Jeg har set en del til Dortmund. De har efterhånden et skræmmende godt hold. Og Barcelona får det svært mod dem.
Grunden er blandt andet Sancho. Han er alt andet end hype. Han er the real deal og i min verden lige under Mbappe som en af de bedste unge i verden. Så prisen er altså i den grad derefter.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Rio
Indlæg: 114
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2018 17:01
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rio » mandag, 16. sep, 2019 23:37

ilusio skrev:
fredag, 13. sep, 2019 12:23
Salah og Mane har jo "kun" et par år mere hvor de fysisk er på toppen. Især i betragtning af hvor hårdt det er for kroppen at spille i det system vi har under Klopp.

Så jeg vil ikke blive overrasket hvis vi sommeren 2020 eller 2021 sælger en af dem.

I det lys så vil både Sancho og Mbappe være attraktive da de jo har alderen til at være gode 5-8 år ud i fremtiden.
Køber vi Mbappe for 1 mia, så er han jo 2 mia værd om 5 år, så det kan næsten ikke være en dårlig handel?

Om det er den ene eller anden vi henter, så skal Klopp allerede nu være klar med næste bølge af unge spillere. Vi har jo heller ikke nogen ung midtbane udover Keita og Fabinho.
Vi ville ikke kunne købe Mbappe om vi så smed 5 Mia. Glem ham

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 17. sep, 2019 06:02

Jeg tror realistisk heller ikke på Mbappe, men vi har en gruppe spillere der nærmer sig deres peak, og vi skal have næste generation klar.

Mbappe er blot et eksempel på at vi godt kan smide kassen for et så åbenlyst talent i den alder. Bliver det ikke en succes, så kan vi altid sælge igen til en god pris.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar