Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mawope » fredag, 11. okt, 2019 11:49

Ift. Pépé synes jeg, det er lidt tideligt at smide et "ubrugeligt"-prædikat på ham. Han var imø vores største hovedpine senest i kampen mod dem på Anfield. Men ja, mange havde jo nok ud fra hypen og hans gode sidste sæson i Ligue 1 forventet mere indtil videre. Lad os bedømme ham, når han får hul på scoringerne. Der er åbenbart noget med selvtilliden som skal justeres hos ham. Men kommer den, har han da indlysende kvaliteter.

Mht. de opskruede priser har det nok lidt at gøre med, at Frankrig er verdensmestre og er inde i en gylden tid med talentudviklingen og så et generelt meget opskruet marked. Især prisen på talenter er jo fløjet gennem taget de seneste år. Og jeg kan sagtens forestille mig, flere storklubber (måske inkl. os selv) var med i kapløbet om ham, og så ender prisen jo ofte i det luftlag.

Jeg vil gå med til at kalde det en tendens til overhype og opskruede priser på de franske spillere. Jeg synes, det er svært at sige, om Fekir ikke havde været et hit for os, eller i hvert fald ville være en dårligere investering end f.eks. Keita. Hvis de seneste historier om, at hans fætter (eller hvem det nu var af familiemedlemmerne) ødelagde forhandlingerne med os med en fuldstændig uvidende og målløs agent på sidelinjen er sande, så var det nok en spiller, vi var meget klar til at indlemme i flokken. Og måske han så havde bygget videre på sit niveau derfra i stedet for at stagnere, som han måske gjorde pga. den missede mulighed. Lemar er jeg glad for, vi ikke endte med. Mange stod helt sikkert på bagkant af salget af Coutinho og mente, vi havde et playmaker-hul der hurtigt skulle fyldes. Klopp var heldigvist anderledes kølig og visionær på det tidspunkt.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 13. okt, 2019 16:54

De Arrascaeta? 25 år VW

Donyell Malen? 20 år CF

Hakim Ziyech? 26 år HW

David Neres? 22 år VW

Depay? 25 år CF

Osimhen? 20 år angriber



Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » søndag, 13. okt, 2019 21:18

Vi rygtes på nogle af de mindre seriøse sider til at hente Sancho og Kai.

Ud fra hvad jeg har læst lyder det som en gode ide, men ved ikke med pris osv.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 13. okt, 2019 21:28

ilusio skrev:
søndag, 13. okt, 2019 21:18
Vi rygtes på nogle af de mindre seriøse sider til at hente Sancho og Kai.

Ud fra hvad jeg har læst lyder det som en gode ide, men ved ikke med pris osv.
Det lyder af +200m pund. Mon ikke Salah eller Mane skal videre, hvis den skal hjem?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 14. okt, 2019 09:02

ilusio skrev:
søndag, 13. okt, 2019 21:18
Vi rygtes på nogle af de mindre seriøse sider til at hente Sancho og Kai.

Ud fra hvad jeg har læst lyder det som en gode ide, men ved ikke med pris osv.
Problemet med Sancho er vel lidt at han har meget lille encitament til at skifte til os så længe Mané og Salah spiller godt og han selv er fast mand i Dortmund. Omvendt er det jo en bedre mulighed for ham at komme til Liverpool end Man City i forhold til spilletid og hvis vi siger at han kun vil skifte hvis det er til en af de helt store klubber pt, så er Liverpool stadig et bedre valg end Juve, City, Barcelona, RM og vel også PSG. Jo jo, du kan rotere Salah og Mané lidt mere og dermed skabe spilletid til Sancho, men det vil jo stadig ikke være i de store kampe. Skrækscenariet er vel lidt at Arsenal får lokket Real Madrid til at købe Aubumeyang så de får råd til at købe Sancho. Vi havde den lidt i sommer med Pepe - at vi ikke er en klub der bruger 70-100 millioner på en backup. Men Sancho er så ung at han måske mere er en fremtidssikring, men det er en spiller der måtte forlade England for at få spilletid og derfor tror jeg altså ikke på at han tager tilbage med mindre det er til et hold der er større en Dortmund og som har brug for en spiller som ham til startopstillingen.

Problemet med Havertz er at han stadig er rimelig ung og derfor også er nødt til at overveje om det vil være bedre med et mellem trin, f.eks. Dortmund. Men det afhænger jo meget af hvor moden han bliver i løbet af sæsonen og hvordan KLopp et al vurderer vores midtbane i slutningen af sæsonen. Det er klart at hvis hverken Keita eller Chambo gør det store væsen af sig i denne sæson, så er Havertz væsentligt mere værd for os, end hvis en af dem virkelig indfrier potentialet. I mellemtiden må vores scouts jo sørge for at Havertz agent ved at vi er interesserede hvis han vil tale efter sæsonen.

Der er vel ingen tvivl om at hvis vi køber en £100 m+ spiller så tror jeg Havertz er den mest oplagte lige nu, hvis ikke der er store salg. Sælger vi Salah eller Mané så er Sancho den oplagte erstatning. Midtbanen er ikke vores svaghed, den er utrolig stærk, men Klopp har forsøgt at få spillere ind som Keita og Chambo der kan øge kreativiteten uden at gå alt for meget på kompromis med den defensive struktur.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 14. okt, 2019 11:44

Midtbanen er da i den grad vores største og nok eneste svaghed
"We're not racist, we only hate the mancs"

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 14. okt, 2019 11:58

At få Sancho ind frem for Salah eller Mané vil være hul i hovedet.

Vi skal holde på Salah og Mané i et par sæsoner, forhåbentligt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 14. okt, 2019 12:14

Midtbanen er "gammel".
Hendo kan ikke spille meget mere end hver anden kamp.
Milner det samme.
AOC har endnu ikke vist at han er 100% tilbage, så kan han løfte niveauet i fremtiden?
Keita som jeg self har haft og stadig har, vildt store forventninger til, mangler stadig at indfri forventningerne.

Grujic kommer måske tilbage som breddespiller og det kan jo være fint nok.

Jeg tror at hvis Kai kan vise at han har niveauet, så kan han godt sluses ind på holdet hen over næste sæson. (jeg ved ikke selv om han virkelig er den vi har brug for dog).

Sancho:
Personligt tror jeg Mane gerne vil prøve noget nyt måske allerede efter denne sæson. Hvis vi vinder PL og lige har vundet CL, så er det jo nu han skal tage til Spanien hvis han gerne vil prøve den liga af også. Derfor er jeg også af den overbevisning at vi skal se efter en afløser allerede nu. Får de ET år sammen, så lever Sancho nok også med dette.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 14. okt, 2019 18:23

@ ilusio

Jeg tænker faktisk der kunne være logik i at sælge Salah til sommer. Tror han er mere moden til at flytte og der er mere hype omkring ham = flere penge, omvendt føler jeg at han lettere kan erstattes end Mane.

Vi bør dog uanset, i mine øjne, overveje om det er tid til så småt at skifte ihvertfald en af dem (evt. Med køb af erstatning 1 til en halv sæson før - for at spille ham ind). For at holde blodet frisk og allerede nu påbegynde generations skiftet så det er ikke er samtlige 3 der skal skiftes på samme tid
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 14. okt, 2019 18:58

Bellamy_fever skrev:@ ilusio

Jeg tænker faktisk der kunne være logik i at sælge Salah til sommer. Tror han er mere moden til at flytte og der er mere hype omkring ham = flere penge, omvendt føler jeg at han lettere kan erstattes end Mane.

Vi bør dog uanset, i mine øjne, overveje om det er tid til så småt at skifte ihvertfald en af dem (evt. Med køb af erstatning 1 til en halv sæson før - for at spille ham ind). For at holde blodet frisk og allerede nu påbegynde generations skiftet så det er ikke er samtlige 3 der skal skiftes på samme tid
Hvis vi skal fortsætte vores flotte stime skal truppen være intakt næste sæson. Det er min holdning og så samtidig tilføres nye kræfter. Ingen er uerstattelig, men at miste Mané eller Salah.

Tanken gør mig ked

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. okt, 2019 19:17

liverpoolfc86 skrev:
mandag, 14. okt, 2019 18:58
Bellamy_fever skrev:@ ilusio

Jeg tænker faktisk der kunne være logik i at sælge Salah til sommer. Tror han er mere moden til at flytte og der er mere hype omkring ham = flere penge, omvendt føler jeg at han lettere kan erstattes end Mane.

Vi bør dog uanset, i mine øjne, overveje om det er tid til så småt at skifte ihvertfald en af dem (evt. Med køb af erstatning 1 til en halv sæson før - for at spille ham ind). For at holde blodet frisk og allerede nu påbegynde generations skiftet så det er ikke er samtlige 3 der skal skiftes på samme tid
Hvis vi skal fortsætte vores flotte stime skal truppen være intakt næste sæson. Det er min holdning og så samtidig tilføres nye kræfter. Ingen er uerstattelig, men at miste Mané eller Salah.

Tanken gør mig ked

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Men som det har været indtil videre under FSG, så købes der kun dyrt ind når der er solgt dyrt. Så vi kan nok ikke forvente en £100m spiller uden der sælges....

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 14. okt, 2019 19:23

Oomph242 skrev:
liverpoolfc86 skrev:
mandag, 14. okt, 2019 18:58
Bellamy_fever skrev:@ ilusio

Jeg tænker faktisk der kunne være logik i at sælge Salah til sommer. Tror han er mere moden til at flytte og der er mere hype omkring ham = flere penge, omvendt føler jeg at han lettere kan erstattes end Mane.

Vi bør dog uanset, i mine øjne, overveje om det er tid til så småt at skifte ihvertfald en af dem (evt. Med køb af erstatning 1 til en halv sæson før - for at spille ham ind). For at holde blodet frisk og allerede nu påbegynde generations skiftet så det er ikke er samtlige 3 der skal skiftes på samme tid
Hvis vi skal fortsætte vores flotte stime skal truppen være intakt næste sæson. Det er min holdning og så samtidig tilføres nye kræfter. Ingen er uerstattelig, men at miste Mané eller Salah.

Tanken gør mig ked

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Men som det har været indtil videre under FSG, så købes der kun dyrt ind når der er solgt dyrt. Så vi kan nok ikke forvente en £100m spiller uden der sælges....
I Know. Det er også gået godt tidligere.

Meeeen vi skal helst forblive et top hold. Vi skal heller ikke vente med at handle til de nuværende brænder ud, så vi pludselig skal starte forfra. Jeg mener vi hver sommer bør fortage et stort indkøb.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 14. okt, 2019 21:58

Bellamy_fever skrev:
mandag, 14. okt, 2019 18:23
@ ilusio

Jeg tænker faktisk der kunne være logik i at sælge Salah til sommer. Tror han er mere moden til at flytte og der er mere hype omkring ham = flere penge, omvendt føler jeg at han lettere kan erstattes end Mane.

Vi bør dog uanset, i mine øjne, overveje om det er tid til så småt at skifte ihvertfald en af dem (evt. Med køb af erstatning 1 til en halv sæson før - for at spille ham ind). For at holde blodet frisk og allerede nu påbegynde generations skiftet så det er ikke er samtlige 3 der skal skiftes på samme tid
Præcist!
Dog tror jeg godt at henter vi en til sommer, beholder dem vi har en sæson mere, så er det optimalt.
Men så skal vi nok bare overveje at allerede året efter skal endnu en skiftes ud.

Vi har en offensiv der alle har ca samme alder, og det giver et problem senere hen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA96 » mandag, 14. okt, 2019 22:42

Bellamy_fever skrev:
mandag, 14. okt, 2019 18:23
@ ilusio

Jeg tænker faktisk der kunne være logik i at sælge Salah til sommer. Tror han er mere moden til at flytte og der er mere hype omkring ham = flere penge, omvendt føler jeg at han lettere kan erstattes end Mane.

Vi bør dog uanset, i mine øjne, overveje om det er tid til så småt at skifte ihvertfald en af dem (evt. Med køb af erstatning 1 til en halv sæson før - for at spille ham ind). For at holde blodet frisk og allerede nu påbegynde generations skiftet så det er ikke er samtlige 3 der skal skiftes på samme tid

Kan ikke se, at Mo skulle være nemmere at erstatte end Mane :

Siden Mo kom til klubben :

• 77G + 32A for Salah
• 45G + 31A for Firmino
• 54G + 17A for Mane

Mohamed Salah goals and assists during this moment of the season:

2017/18
Appearances: 11 (1)
Goals: 6
Assists: 2

2018/19
Appearances: 11 (1)
Goals: 3
Assists: 2

This season
Appearances: 11
Goals: 6
Assists: 3

Mohamed Salah stats for LFC (overall):

Appearances: 116
Goals: 77
Assists: 32
109 G+A in 116 appearances.
0.94 Goal contribution per game.
83 G+A in 82 PL appearances.

https://pbs.twimg.com/media/EGxdct1WwAE ... name=large

Sadio Mane to 50

1st to 10th 1851 with 8 assists
11th to 20th 2134 with 5 assists
21st to 30th 1187 with 3 assists
31st to 40th 1197 without an assist
41st to 50th 1303

Goal or assist every 118mins

Mo Salah

1st to 10th 1470 with 3 assists
11th to 20th 798 with 5 assists
21st to 30th 737 with 3 assists
31st to 40th 1436 with 5 assists
41st to 50th 925 with 4 assists

Goal or assist every 74mins

Mane er startet sæsonen fantastisk og ser ud til, at blive bedre og bedre. Men Mo stats er i en klasse for sig selv.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 15. okt, 2019 06:35

Stats fortæller kun om hvordan det var tidligere, ikke hvordan det vil være i morgen ;)

Vi må se på grundlæggende 2 ting hvis vi skal vurdere hvem af Salah og Mane vi først skal "give lov" til at smutte:

1. Motivation
Hvilken spiller vil helst væk fra klubben? Vi skal ikke have spillere der ikke er motiveret. Her tror jeg at Mane er den mest ambitiøse af de 2 og at han gerne vil prøve sig af i Spanien. Jeg tror også han kan få mest succes der af de 2.

2. Fremtidig styrke
Hvem er stærkest de næste 2-3 år? Hvem er på vej ned eller ved at have peaket?
Personligt tror jeg faktisk Mane bliver bedre de næste 2 år hvorimod Salah vil falde i niveau om 2 år. Forstået på den måde at Salah har eller vil peake før Mane og da han lever mest på sin hurtighed ift. Mane, så tror jeg han hurtigere falder i niveau.

Når det er sagt, så tror jeg Salah føler sig mest hjemme i Liverpool.
Det kommer jo også an på hvem af dem man modtager et rekordbud på. Vi skal jo ikke sælge bare for at sælge :)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar