Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 02. dec, 2019 10:36

pow9199 skrev:
lørdag, 30. nov, 2019 02:06
sjampen skrev:
fredag, 29. nov, 2019 17:09
Ja det er jo netop problemet. Hvis man er god nok, så er man ikke backup. Og hvis man ikke er god nok, så er man uinteressant. Jeg kan se to muligheder.

Enten skal vi finde en yngre spiller som ikke allerede er i en topklub, måske endda allerhelst i en bundklub, som har potentiale og spiller godt. En spiller der kan lokkes af at komme til en storklub med tilsvarende løn og udvikle sig, forhåbentligt få nogle trofæer. Og som så altid kan overveje fremtiden senere. Et bud på den type kan være Jamal Lewis fra Norwich som jeg synes ligner en rigtig stabil PL spiller.

Den anden version er selvfølgelig at finde en spiller der er oppe i årene og spiller på et stabilt niveau, men ikke er startermateriale hos en storklub, men alligevel synes det kunne være fedt og er villig til at gå på kompromis med spilletid. Navnligt hvis de fysiske evner ikke er de samme længere. Sådan en slags stop-gap løsning indtil man kan udvikle en spiller fra egne rækker. Sådan lidt hurtige bud fra PL: Ryan Bertrand, Aaron Cresswell, Patrick van Aanholt. Ingen af dem er super spillere og det er da bestemt muligt at ingen af dem har lyst til en backup tjans for de spiller vidst rimelig kontinuerligt, men man kunne prøve. Nok ikke noget der koster kassen, hverken i løn eller transfersum. Ikke spillere der forandre specielt meget for os, men som bestemt kan bruges til at give Robertson lidt ro uden at vi falder fra hinanden.
Jeg er meget uenig i det du skriver her, en given forstærknings rolle er slet ikke så polariseret som den du beskriver. Og betragter vi City og Peps rotationer, er det et af mange (om end det mest åbenlyse) eksempel på hvordan spillere kan placeres i langt mere nuancerede roller end uinteressant/backup eller forstærkning. Da vi havde Coutinho havde vi bredde i frontlinjen, nu har vi en backup i Origi. Vi mangler den slags bredde og der findes self spillere der kan tilbyde kamp om pladserne, uden på forhånd at være dømt som forstærkning eller reservere. Sancho og Werner er eksempler udefra, Ox og Keita er eksempler i truppen.
Nu tillader jeg mig at svare fordi jeg skrev lidt det samme som Sjampen tidligere.
Der er bare stor forskel i, at vi har en venstre back og en defensiv midt, som begge kan regnes som en af de bedste i verden på deres positioner, og så at have muligheden for at have Coutinho, Mané, Firmino og Salah på samme hold, hvor det iøvrigt var almindeligt kendt at Coutinho var på vej videre inden Salah skrev under på kontrakten. Men der havde vi også en situation hvor det jo var forskellige typer, og Coutinho var både kant og offensiv midt, Salah var venstrebenet kant og Mané var højrebenet kant(, der også har et meget solidt venstreben)og Bobby er... Bobby. Så det vart tydeligt at forstå hvorfor vi havde alle fire spillere selvom vi sæsonen forinden kun spillede med tre angribere af gange incl. Coutinho.

Det kan så sagtens være at Sancho og Werner kan lokkes til i rotationsroller, det er også fint nok. En som Sancho vil jo nok primært skifte til Liverpool fordi han tror at det er et spørgsmål om tid inden Barcelona eller Real Madrid henter Salah eller Mané, eller at de begynder at miste fart imens de nærmer sig de 30 og han derfor vil kunne overtage positionen inden for en overskuelig tidsperiode.

Men med Robertson har du en spiller(som var en af de spillere vi diskuterede backups til), der spiller de fleste kampe og næsten altid er klar og som meget få venstrebacks i verden tror på de vil kunne slå af holdet eller bare indgå i rotation med, for forsvaret skal også have stabilitet og gerne se de samme spillere igen og igen. Så der er ikke ret meget garanteret spilletid til en fremtidig 2. VB.
Det samme gælder for Fabinho, han gør det bare rigtig godt og derfor spiller han altid når han er klar.

Selv Man City havde jo i lang tid Fernandinho som eneste DM og de vidste jo i lang tid inden sidste sæson at han var en sårbarhed i forhold til skader, alligevel gik der lang tid før de hentede Rodri, og jeg vil jo vove den påstand at fordi Fernandinho sidste sæson viste tegn på at han var blevet ældre, så var det nemmere for dem at hente Rodri, fordi nu kunne han se en vej forbi Fernandinho i hakkeordenen.

Derfor håber jeg jo også på at man kan finde en DM-VB hybrid(tænk en venstrebenet Fabinho) eller en ung spiller fra niveauet under hvor vi normalt ville hente startere, der så kan få nogle nemmere kampe når Robbo skal have pause og som på sigt måske kan udfordre ham på positionen.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » mandag, 02. dec, 2019 12:42



" From a very good source in Germany:

Klopp and Liverpool favorite to get Dortmund-player Sancho.

Sancho wants to leave the club already in January "
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 02. dec, 2019 13:18

YNWA! skrev:
mandag, 02. dec, 2019 12:42


" From a very good source in Germany:

Klopp and Liverpool favorite to get Dortmund-player Sancho.

Sancho wants to leave the club already in January "
Jeg synes det er en spiller, der både på og udenfor banen viser en god portion umodenhed. Måske fair nok, hvis vi tager hans alder med i betragtning, men det er sådan set bare vigtigt at have med, hvis man vil sprænge banken for denne spiller. Jeg har set ham ret så mange gange efterhånden og jeg må indrømme, at jeg både ser Laudrup'ske ligheder med lavt tyngdepunkt, hurtige driblinger og godt overblik, men jeg ser også en spiller, som i nogen grad mere er vurderet via en hype end reel kvalitet. Han laver rigtigt ofte forkerte beslutninger på banen ift den situation han står i - spilintelligens er vel det moderne ord for det - og dermed er han til en hvis grad også en meget dyr spiller at have på banen, for det er langt fra alt der bliver til guld. Jeg siger ikke, at han ikke kan blive rigtig god. Det kan han, det er bare ikke givet. Især ikke hvis hans mentale fokus allerede nu er noget forstyrret, for det er bare alfa og omega i forhold til hans videre udvikling.
Hvis der var nogle, der så den fremragende kamp ml Münchem og Leverkusen, så må man bare sige, at der altså går andre unge, fremadstormende folk rundt på de breddegrader, der i den grad også vil få store karrierer fremadrettet.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 02. dec, 2019 13:23

Jesper skrev:
YNWA! skrev:
mandag, 02. dec, 2019 12:42


" From a very good source in Germany:

Klopp and Liverpool favorite to get Dortmund-player Sancho.

Sancho wants to leave the club already in January "
Jeg synes det er en spiller, der både på og udenfor banen viser en god portion umodenhed. Måske fair nok, hvis vi tager hans alder med i betragtning, men det er sådan set bare vigtigt at have med, hvis man vil sprænge banken for denne spiller. Jeg har set ham ret så mange gange efterhånden og jeg må indrømme, at jeg både ser Laudrup'ske ligheder med lavt tyngdepunkt, hurtige driblinger og godt overblik, men jeg ser også en spiller, som i nogen grad mere er vurderet via en hype end reel kvalitet. Han laver rigtigt ofte forkerte beslutninger på banen ift den situation han står i - spilintelligens er vel det moderne ord for det - og dermed er han til en hvis grad også en meget dyr spiller at have på banen, for det er langt fra alt der bliver til guld. Jeg siger ikke, at han ikke kan blive rigtig god. Det kan han, det er bare ikke givet. Især ikke hvis hans mentale fokus allerede nu er noget forstyrret, for det er bare alfa og omega i forhold til hans videre udvikling.
Hvis der var nogle, der så den fremragende kamp ml Münchem og Leverkusen, så må man bare sige, at der altså går andre unge, fremadstormende folk rundt på de breddegrader, der i den grad også vil få store karrierer fremadrettet.
Hvem skulle "Måske" være bedre? Jeg har tidligere nævnt Bergwijn, men han har vidst lige forlænget.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 02. dec, 2019 16:33

Filos of Isk skrev:
mandag, 02. dec, 2019 10:36
Nu tillader jeg mig at svare fordi jeg skrev lidt det samme som Sjampen tidligere.
Bare ikke ok, ok? ;)
Filos of Isk skrev:
mandag, 02. dec, 2019 10:36
Der er bare stor forskel i, at vi har en venstre back og en defensiv midt, som begge kan regnes som en af de bedste i verden på deres positioner. Det kan så sagtens være at Sancho og Werner kan lokkes til i rotationsroller, det er også fint nok.

Men med Robertson har du en spiller(som var en af de spillere vi diskuterede backups til), der spiller de fleste kampe og næsten altid er klar og som meget få venstrebacks i verden tror på de vil kunne slå af holdet eller bare indgå i rotation med, for forsvaret skal også have stabilitet og gerne se de samme spillere igen og igen. Så der er ikke ret meget garanteret spilletid til en fremtidig 2. VB. Det samme gælder for Fabinho, han gør det bare rigtig godt og derfor spiller han altid når han er klar.

Derfor håber jeg jo også på at man kan finde en DM-VB hybrid(tænk en venstrebenet Fabinho) eller en ung spiller fra niveauet under hvor vi normalt ville hente startere, der så kan få nogle nemmere kampe når Robbo skal have pause og som på sigt måske kan udfordre ham på positionen.
Nu har jeg til gengæld tilladt mig at sakse dit indlæg lidt, dybest set er jeg enig i det du skriver og jeg mener du fint fanger hvor svært det må forventes at være, for lige præcis en klub som Liverpool at finde spillere der passer ind i truppen, næsten uanset hvilken status de er tiltænkt. Men jeg ville virkelig gerne have mere konkurrence om pladserne, det er kun 1-3 pladser i stærkeste start 11er der er til diskussion (makker til Virg og de to 8'ere) og jeg sukker efter en spiller der kan gøre det tal højere. Vi mangler simpelthen backup der er bedre end Origi, for lige nu ved alle hvem der spiller i front hver gang. Jeg er ikke bekymret for om nogen lurer os taktisk, men snarere for at der går Tottenham i den, og nogle af de spillere der nu er verdensklasse, ikke holder et tilpas højt niveau, fordi de har spillet for mange kampe eller de er blevet presset nok fra truppens kvalitet.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 02. dec, 2019 17:29

Sancho ville i mine øjne være noget nær en drømmesigning. Et kæmpetalent der både kan lave mål og assists. Han vil være dyr, men det er umuligt at hente en spiller fra højeste hylde uden at skulle punge seriøst ud.

Jeg har længe ønsket mig en kvalificeret kantspiller, der kan tage kampen op med Mane og Salah og skabe større konkurrence og bredde på deres pladser. Det kan hverken Shaqiri, Origi eller Ox i min bog.

Når alt det så er sagt, så er Jan Aage Fjørtoft ikke verdens mest pålidelige mand. Han har det med at smide om sig med ting “han har hørt”, og det viser sig ofte ikke at holde vand. Det er i hvert fald min erfaring :)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 02. dec, 2019 21:07

Jeg ville bestemt ikke være ked af, at vi skrev med Jadon Sacho, men jeg tror heller ikke, at der går længe, før vi ser Curtis Jones og Elliott tage de kampe, det kan blive til for Mané og Salah. Det bedste for Brewster ligner en udlejning til Leeds måske allerede til januar ?

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 02. dec, 2019 21:46

Niels K skrev:
mandag, 02. dec, 2019 21:07
Jeg ville bestemt ikke være ked af, at vi skrev med Jadon Sacho, men jeg tror heller ikke, at der går længe, før vi ser Curtis Jones og Elliott tage de kampe, det kan blive til for Mané og Salah. Det bedste for Brewster ligner en udlejning til Leeds måske allerede til januar ?
Elliott ser rigtig spændende ud, men jeg ser ham ikke som værende i nærheden af at være klar. Om et år til halvandet kan han måske begynde at bidrage lidt, men det vil i min bog være for satset og tro på det.

Curtis Jones og Brewster har jeg ingen forventninger om slår igennem på førsteholdet. De bør begge blive udlejet i et års tid, og så kan vi tage den derfra.

I min verden er vi nødt til at hente noget udefra.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. dec, 2019 10:00

pow9199 skrev:
mandag, 02. dec, 2019 16:33
tak for overbærenheden :army7:


Du har jo helt ret i at vi alle sammen dybest set er enige og jeg vil da også sige at bare fordi noget er svært så skal det jo prøves alligevel, for du har helt ret i at nye indkøb skal være i en vægtklasse hvor de er tættere på en plads i start 11'eren end de spillere vi har på pladserne 12-23 lige nu.

Det er bare svært fordi med en som Sancho foregår næsten det hele via agenten, fordi han godt ved at han får mange tilbud fra alle mulige klubber og vores scouts får selvfølgelig en del af deres løn for at vurdere tilgængeligheden af de forskellige mulige targets.

Jeg tror også at på den offensive plads er det nemmere at finde en ny spiller, end på venstre back og måske DM. Netop fordi der er bedre mulighed for at dække flere pladser for en dygtig dribler med fart og mål i støvlerne.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 03. dec, 2019 10:49

Jesper skrev:
mandag, 02. dec, 2019 13:18
YNWA! skrev:
mandag, 02. dec, 2019 12:42


" From a very good source in Germany:

Klopp and Liverpool favorite to get Dortmund-player Sancho.

Sancho wants to leave the club already in January "
Jeg synes det er en spiller, der både på og udenfor banen viser en god portion umodenhed. Måske fair nok, hvis vi tager hans alder med i betragtning, men det er sådan set bare vigtigt at have med, hvis man vil sprænge banken for denne spiller. Jeg har set ham ret så mange gange efterhånden og jeg må indrømme, at jeg både ser Laudrup'ske ligheder med lavt tyngdepunkt, hurtige driblinger og godt overblik, men jeg ser også en spiller, som i nogen grad mere er vurderet via en hype end reel kvalitet. Han laver rigtigt ofte forkerte beslutninger på banen ift den situation han står i - spilintelligens er vel det moderne ord for det - og dermed er han til en hvis grad også en meget dyr spiller at have på banen, for det er langt fra alt der bliver til guld. Jeg siger ikke, at han ikke kan blive rigtig god. Det kan han, det er bare ikke givet. Især ikke hvis hans mentale fokus allerede nu er noget forstyrret, for det er bare alfa og omega i forhold til hans videre udvikling.
Hvis der var nogle, der så den fremragende kamp ml Münchem og Leverkusen, så må man bare sige, at der altså går andre unge, fremadstormende folk rundt på de breddegrader, der i den grad også vil få store karrierer fremadrettet.
Ja, og der er vi jo forvænte med spillere som TAA og Gomez. Personlighed og et hoved, der er ordentligt skruet på, er jo noget Klopp vægter utroligt højt. Så nok ingen tvivl om, at de episoder uden for banen vil indgå i overvejelserne.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 03. dec, 2019 12:10

AJJ skrev:
tirsdag, 03. dec, 2019 10:49
Ja, og der er vi jo forvænte med spillere som TAA og Gomez. Personlighed og et hoved, der er ordentligt skruet på, er jo noget Klopp vægter utroligt højt. Så nok ingen tvivl om, at de episoder uden for banen vil indgå i overvejelserne.
Jeg er stadig lidt uforstående for beskrivelsen af Sancho, som værende en med hovedet skruet dårligt på (både på og uden for banen). Vi ved for lidt om hans nuværende problemer med Dortmund, til at vi kan tillade os at sige det er attitude problemer fra hans side, vi ved ikke hvad han er blevet lovet, vi ved ikke hvad han har lovet, vi ved ikke hvad forhold mellem spillere, agenter, sportschef, træner osv er. Vi har dog trods alt set ham tage nogle relativt modne beslutninger, særligt hans alder taget i betragtning (hvad self også kan have med god rådgivning at gøre), og jeg er af det indtryk at han er en ret stille og fornuftig knægt.

Jeg har set ham spille for lidt til at tvivle på hans beslutninger på banen, men finder relativt ofte at de fleste beslutninger bliver taget på noget højere niveau, end vi dødelige fans kan forstå, så hvad der for os virker til at være håbløse beslutninger på banen, kan meget vel være noget vi ikke forstår.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 03. dec, 2019 13:15

pow9199 skrev:
tirsdag, 03. dec, 2019 12:10
AJJ skrev:
tirsdag, 03. dec, 2019 10:49
Ja, og der er vi jo forvænte med spillere som TAA og Gomez. Personlighed og et hoved, der er ordentligt skruet på, er jo noget Klopp vægter utroligt højt. Så nok ingen tvivl om, at de episoder uden for banen vil indgå i overvejelserne.
Jeg er stadig lidt uforstående for beskrivelsen af Sancho, som værende en med hovedet skruet dårligt på (både på og uden for banen). Vi ved for lidt om hans nuværende problemer med Dortmund, til at vi kan tillade os at sige det er attitude problemer fra hans side, vi ved ikke hvad han er blevet lovet, vi ved ikke hvad han har lovet, vi ved ikke hvad forhold mellem spillere, agenter, sportschef, træner osv er. Vi har dog trods alt set ham tage nogle relativt modne beslutninger, særligt hans alder taget i betragtning (hvad self også kan have med god rådgivning at gøre), og jeg er af det indtryk at han er en ret stille og fornuftig knægt.

Jeg har set ham spille for lidt til at tvivle på hans beslutninger på banen, men finder relativt ofte at de fleste beslutninger bliver taget på noget højere niveau, end vi dødelige fans kan forstå, så hvad der for os virker til at være håbløse beslutninger på banen, kan meget vel være noget vi ikke forstår.
Det var nu heller ikke for at fælde dom over Sancho. Den ville være baseret på nul og niks. Men der er ingen tvivl om, at Sanchos personlighed vil blive gransket nøje, hvis der skal bruges en masse penge på ham. Klopp har ved flere lejligheder udtalt, hvor højt han vægter den faktor ifbm. transfers.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 03. dec, 2019 14:00

AJJ skrev:
tirsdag, 03. dec, 2019 13:15
pow9199 skrev:
tirsdag, 03. dec, 2019 12:10
AJJ skrev:
tirsdag, 03. dec, 2019 10:49
Ja, og der er vi jo forvænte med spillere som TAA og Gomez. Personlighed og et hoved, der er ordentligt skruet på, er jo noget Klopp vægter utroligt højt. Så nok ingen tvivl om, at de episoder uden for banen vil indgå i overvejelserne.
Jeg er stadig lidt uforstående for beskrivelsen af Sancho, som værende en med hovedet skruet dårligt på (både på og uden for banen). Vi ved for lidt om hans nuværende problemer med Dortmund, til at vi kan tillade os at sige det er attitude problemer fra hans side, vi ved ikke hvad han er blevet lovet, vi ved ikke hvad han har lovet, vi ved ikke hvad forhold mellem spillere, agenter, sportschef, træner osv er. Vi har dog trods alt set ham tage nogle relativt modne beslutninger, særligt hans alder taget i betragtning (hvad self også kan have med god rådgivning at gøre), og jeg er af det indtryk at han er en ret stille og fornuftig knægt.

Jeg har set ham spille for lidt til at tvivle på hans beslutninger på banen, men finder relativt ofte at de fleste beslutninger bliver taget på noget højere niveau, end vi dødelige fans kan forstå, så hvad der for os virker til at være håbløse beslutninger på banen, kan meget vel være noget vi ikke forstår.
Det var nu heller ikke for at fælde dom over Sancho. Den ville være baseret på nul og niks. Men der er ingen tvivl om, at Sanchos personlighed vil blive gransket nøje, hvis der skal bruges en masse penge på ham. Klopp har ved flere lejligheder udtalt, hvor højt han vægter den faktor ifbm. transfers.
Ah, i så fald er jeg helt enig.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 03. dec, 2019 18:11

Filos of Isk skrev:
mandag, 02. dec, 2019 10:36

Men med Robertson har du en spiller(som var en af de spillere vi diskuterede backups til), der spiller de fleste kampe og næsten altid er klar og som meget få venstrebacks i verden tror på de vil kunne slå af holdet eller bare indgå i rotation med, for forsvaret skal også have stabilitet og gerne se de samme spillere igen og igen. Så der er ikke ret meget garanteret spilletid til en fremtidig 2. VB.
Spiller Robbo ikke lidt flere kampe, end tilfældet ville være, hvis vi havde kvalificeret backup? Jeg gad godt, at vi hentede Philipp Max til positionen. Han er næsten på Robbo niveau i min optik, selvom jeg synes, at han er mere sammenlignelig med Trent.

Hvis vi ikke render ud og smider boksen på Sancho, så kunne Max i mine øjne samtidig være løsningen på noget mere offensiv bredde. Han kan sagtens spille backup på Mane´s plads. Mane kan så bruges i den anden side, hvis det er Salah, der skal bruge et hvil.

Min vurdering af Max er, at han er lynhurtig, aggressiv og har en aldeles sublim sparketeknik. Største minus er, at han i lighed med Trent kan blive fanget out-of-position.

Jeg undrer mig over, at han stadig spiller i Augsburg. Men det er måske ikke så "sexet" at hente backs - eller også overvurderer jeg ham bare. Selvom han spiller fast i Bundesligaen, kunne han måske godt blive fristet af et skifte til så stor en klub som Liverpool, hvor der trods alt også er CL på tapetet - og en tysk manager.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. dec, 2019 18:44

texy skrev:
Filos of Isk skrev:
mandag, 02. dec, 2019 10:36

Men med Robertson har du en spiller(som var en af de spillere vi diskuterede backups til), der spiller de fleste kampe og næsten altid er klar og som meget få venstrebacks i verden tror på de vil kunne slå af holdet eller bare indgå i rotation med, for forsvaret skal også have stabilitet og gerne se de samme spillere igen og igen. Så der er ikke ret meget garanteret spilletid til en fremtidig 2. VB.
Spiller Robbo ikke lidt flere kampe, end tilfældet ville være, hvis vi havde kvalificeret backup? Jeg gad godt, at vi hentede Philipp Max til positionen. Han er næsten på Robbo niveau i min optik, selvom jeg synes, at han er mere sammenlignelig med Trent.

Hvis vi ikke render ud og smider boksen på Sancho, så kunne Max i mine øjne samtidig være løsningen på noget mere offensiv bredde. Han kan sagtens spille backup på Mane´s plads. Mane kan så bruges i den anden side, hvis det er Salah, der skal bruge et hvil.

Min vurdering af Max er, at han er lynhurtig, aggressiv og har en aldeles sublim sparketeknik. Største minus er, at han i lighed med Trent kan blive fanget out-of-position.

Jeg undrer mig over, at han stadig spiller i Augsburg. Men det er måske ikke så "sexet" at hente backs - eller også overvurderer jeg ham bare. Selvom han spiller fast i Bundesligaen, kunne han måske godt blive fristet af et skifte til så stor en klub som Liverpool, hvor der trods alt også er CL på tapetet - og en tysk manager.
Tjoo. Det gør Robbo måske, men der er også bare noget om at man gerne vil have en stabil bagkæde og så er der perioder hvor vi ikke har latterligt mange kampe og der vil en backup hurtigt føle at han kommer til at ruste op. Og netop den rust er jo også et problem fordi med de tætte mesterskabskampe vi forudser imod mam city, så er der jo ikke råd til at gå på kompromis og lave mere rotation end højest nødvendigt.

Men ja Max er nok en af de bedste vi kan håbe på at lokke til selvom han godt ved at han kommer til at kæmpe benhårdt for at få kampe. Og han har også en god alder, hvor han ikke er for gammel til at forbedre sig taktisk, men samtidig er han gammel nok til at have opnået en hvis modenhed der vil kunne hjælpe ham til at begå sig på et storhold.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar