Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. jan, 2020 14:50

Filos of Isk skrev:
lørdag, 11. jan, 2020 13:44
Jeg tror sagtens Götze vil kunne blive bedre igen. Men jeg tvivler på at Liverpool FC er stedet han kan gøre det fordi han har brug for kampe.

Derimod kan Elliott, Minamino osv stadig lære meget i træning og har også brug for tid til at evaluere deres førsteholdskampe og træne på de ting de skal gøre bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alle har helt sikkert brug for et passende antal kampe over en sæson, men jeg tror, at Götze vil være tilfreds med mindre spilletid end så mange andre grundet hans helbred og vores krævende spillestil (det er et gæt fra min side).

Det kunne også tænkes, at Klopp rent faktisk gerne ville give flere hvil til vores 3 forreste end tilfældet har været, men han har nok skønnet, at niveauforskellen til nr. 4 og 5 har været mærkbar stor, så derfor er de 3 spillet på tidspunkter, hvor et hvil nok havde været på sin plads ?

Hvis Liverpool spiller 60 kampe på en sæson + pre season og landskampe, så giver det 36 kampe pr. mand, hvis de skal deles ligeligt i 5, og det er da et meget godt udgangspunkt. Det er vel sådan, det forholder sig på vores midtbane (hvis ikke delt med 6), hvis alle havde været kampdygtige ?

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » søndag, 12. jan, 2020 04:12

Så ud over at Götze ikke er "for gammel", og han og Klopp har en god relation, er der så nogen seriøse bud på hvad han skulle tilbyde LFC? Jaja, 36 kampe pr sæson må da være ok, men der er intet der tyder på han kan holde til den mængde eller udfordre de spillere vi allerede har. Hvis han er en 1:1 erstatning for Shaqiri kan jeg se fornuft i det, særligt hvis Lallana heller ikke forlænger, men tvivler på Götze kan tilbyde andet end rotation. Shaq var trods alt, om end kun kortvarigt, et reelt bud på en start 11'er.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 12. jan, 2020 09:36

pow9199 skrev:
søndag, 12. jan, 2020 04:12
Så ud over at Götze ikke er "for gammel", og han og Klopp har en god relation, er der så nogen seriøse bud på hvad han skulle tilbyde LFC? Jaja, 36 kampe pr sæson må da være ok, men der er intet der tyder på han kan holde til den mængde eller udfordre de spillere vi allerede har. Hvis han er en 1:1 erstatning for Shaqiri kan jeg se fornuft i det, særligt hvis Lallana heller ikke forlænger, men tvivler på Götze kan tilbyde andet end rotation. Shaq var trods alt, om end kun kortvarigt, et reelt bud på en start 11'er.
For mig ville det være en opgradering på Shaqiri og/eller Origi, som begge er dygtige spillere, men de har flere mangler ift. at være en Klopp-spiller. Götze ved lige præcis og 100%, hvad det kræver at være en Klopp-spiller, så det er da et kæmpe plus. Klopp mener (som jeg), at han naturligvis er en lige så god spiller som 27 årig, som han var, da han var ung, og det er Klopp nok træneren, der kan få frem i ham igen, og så står vi altså med en rigtig god spiller, der vil kunne rotere med de 3 forreste end Shaq/Origi kan.

Jeg forventer mig også, at Minamino er en opgradering på de 2 nævnte.

Stod vi med Minamino og Götze til sommer for 7,5 mio. £, og kunne sælge Origi og Shaq for mellem 50-60 mille, så var det igen et lille mesterværk af Klopp og Edwards imo.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 12. jan, 2020 09:39

Niels K skrev:
pow9199 skrev:
søndag, 12. jan, 2020 04:12
Så ud over at Götze ikke er "for gammel", og han og Klopp har en god relation, er der så nogen seriøse bud på hvad han skulle tilbyde LFC? Jaja, 36 kampe pr sæson må da være ok, men der er intet der tyder på han kan holde til den mængde eller udfordre de spillere vi allerede har. Hvis han er en 1:1 erstatning for Shaqiri kan jeg se fornuft i det, særligt hvis Lallana heller ikke forlænger, men tvivler på Götze kan tilbyde andet end rotation. Shaq var trods alt, om end kun kortvarigt, et reelt bud på en start 11'er.
For mig ville det være en opgradering på Shaqiri og/eller Origi, som begge er dygtige spillere, men de har flere mangler ift. at være en Klopp-spiller. Götze ved lige præcis og 100%, hvad det kræver at være en Klopp-spiller, så det er da et kæmpe plus. Klopp mener (som jeg), at han naturligvis er en lige så god spiller som 27 årig, som han var, da han var ung, og det er Klopp nok træneren, der kan få frem i ham igen, og så står vi altså med en rigtig god spiller, der vil kunne rotere med de 3 forreste end Shaq/Origi kan.

Jeg forventer mig også, at Minamino er en opgradering på de 2 nævnte.

Stod vi med Minamino og Götze til sommer for 7,5 mio. £, og kunne sælge Origi og Shaq for mellem 50-60 mille, så var det igen et lille mesterværk af Klopp og Edwards imo.
Is på. Ud med med 2 spillere der har vidst deres værd. Meeeen jeg er med på ideen hvis vi henter en stjerne eller "måske" kommende stjerne/talent ind.

Jeg mener vi SKAL opgrader holdet til sommer, så vi på papiret bliver stærkere og forhåbentligt også i realiteten.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 12. jan, 2020 09:54

Niels K. Du kan umuligt have set Götze siden hans sygdom. Det er, undskyld jeg siger det, ren nonsens

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 12. jan, 2020 10:09

Jesper skrev:Niels K. Du kan umuligt have set Götze siden hans sygdom. Det er, undskyld jeg siger det, ren nonsens

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Enig. Hans nuværende niveau er slet ikke som tidligere og jeg vil hundrede gange hellere have Origi eller Shaq i truppen.
Men selvsagt gerne en spiller der er endnu bedre end de to, og det er ikke Götze.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 12. jan, 2020 12:29

Shaqiri og Origi er måske ikke prototyperne på klopp spillere, men det er jo også det der gør at hvis vi sætter dem på banen, så kan vi angribe modstanderen på em anden måde end vi har gjort de første 60 minutter (af en hypotetisk kamp, hvor vi ikke får skabt chancer).

Jeg deler da også drømmen om at de tre forreste bliver udfordret lidt mere end de gør nu, men der tror jeg bare det skal ske ved at vi finder en yngre spiller end dem der kan bruge det som motivation at selvom han har svært ved at slå Mané af pinden til de vigtigste kampe nu og her, så har han tiden på sin side. Det syntes jeg ikke Gotze har, jeg er helt med på at han har det i sig at kunne spille bedre end han nogensinde har gjort, men det sker ikke af sig selv og han skal have spilletid for at nå derop og den spilletid har vi bare ikke råd til at give ham før end han har genvundet sit højeste niveau. Han behøver ikke at spille hver gang, men han kan heller ikke leve med at gå en hel måned uden rigtig spilletid fordi Mané ikke er træt. Eller det kan han måske godt personligt, men det tror jeg ikke hans niveau kan. Her kommer hurtighed også ind, hvis vi henter en ny spiller til forreste linje kunne jeg altså godt tænke mig at han er hurtig som bare pokker, for vi mangler nogle gange fart når Mané og Salah ikke er med. Men det er blevet bedre efter Origi spiller mere end Lallana, Ings og Sturridge på de pladser. Men stadig væk noget der mangler.

Nu må vi se om Chambo og Keita kan slutte sæsonen godt af, men ellers så tror jeg det er på den mest kreative af de tre midtbanepladser fokus skal ligge. Det er imø den nemmeste plads at forstærke i startopstillingen og Lallanas kontrakt er ved at løbe ud. Men det bliver også svært at naile den transfer, så der er ingen garantier for at den kommer.
Det nemme bud er jo Havertz da han er ung nok til stadig at kunne lære en masse og går ind i sine bedste år når vores nuværende stjerner går ud af deres. Men der findes også andre muligheder. Jeg er i tvivl om Maddison vil trives på en klopp-midtbane, men han er jo mega spændende(og dyr).
Men da det ikke direkte er en hastesag, så kunne vi jo godt ende med en mindre kendt spiller.



Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 12. jan, 2020 13:24

Minamino for en slik her i januar-vinduet. Spillere som Jones og måske Brewster (Nu må vi se om han kan udlejes og få spilletid i foråret) til at tage sig af de meste perifære backup-pladser.

Selvom Lalana nok smutter på en fri transfer til sommer, så forestiller jeg mig, at hvis vi henter en offensiv spiler, så går vi ungt og stort. Og med det tænker jeg Sancho, Werner eller Mbappe. I så fald vil vi nok også sælge Shaqiri.

Mbappe vil helt sikkert være den mest urealistiske af de tre. Især fordi han muligvis ville smadre vores lønstruktur. Men det har min konspirationsforskruede hjerne allerede fundet en løsning på. Nike fik lov til at få en lav garanteret ydelse på £30M på det nye trøjesponsorat for så at kunne lægge op mod £15M årligt oveni kommercielle rettigheder til Mbappe, hvis han skifter til Liverpool. Bum, så går han med til samme ugeløn som Salah, Mané og VVD. Og roen i omklædningen er bevaret.

Jaja, der er lidt FIFA leg over de tre navne. Men det er navne, som vi igen og igen sættes i forbindelse med på rygtebørsen. Og især Mbappe har der da været flirtet godt med i begge retninger på de sociale medier. Og det er vel den slags navne der skal til, hvis de skal kunne træde ind i startelveren uden at svække den, og samtidig have alderen til også at fremtidssikre niveauet lidt.

Personligt har jeg stadig lidt tvivl om Werner på trods af fornemme stats. Men derfor kan jeg ikke ignorere, at han har et stort navn nu.

En outsider til at være et stort indkøb, som vi også har været rygtet en del til, er Dembele i Barcelona. Han er også en suveræn spiller - når han gider. Men jeg frygter lidt, at han har et "Pogba-mindset". Og den slags er gift at få ind i en trup.

Optimalt set viser Minamino, Jones og Brewster sig at være så gode, at de andre slet ikke er interessante. Men det finder vi næppe ud af før denne sommer.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 12. jan, 2020 15:21

Jesper skrev:
søndag, 12. jan, 2020 09:54
Niels K. Du kan umuligt have set Götze siden hans sygdom. Det er, undskyld jeg siger det, ren nonsens

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg mener, at du taler mod bedre vidende, når jeg lige har smidt et citat fra Klopp herind, hvor han siger, at Götze (naturligvis) ikke er blevet en dårligere fodboldspiler som 27 årig end som yngre. Selvklart kan han komme på dét niveau igen med de rette betingelser.

En topklub som Dortmund vil stadig gerne have ham, og det lyder på flere herinde som om, han var skiftet til Vejle Boldklub og gik med stok. Han er 27 år.

Jeg er også frisk på andre spillere, men jeg mener, at vi kan blive bedre på ydermandaterne blandt angriberne. Vores unge spillere i Curtis, Elliott og Brewster kører jeg også gerne videre med, men Götze vil være en klar opgradering, når han lige bliver finetunet af Klopp, og så er han gratis.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 12. jan, 2020 17:26

Niels K skrev:
Jesper skrev:
søndag, 12. jan, 2020 09:54
Niels K. Du kan umuligt have set Götze siden hans sygdom. Det er, undskyld jeg siger det, ren nonsens

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg mener, at du taler mod bedre vidende, når jeg lige har smidt et citat fra Klopp herind, hvor han siger, at Götze (naturligvis) ikke er blevet en dårligere fodboldspiler som 27 årig end som yngre. Selvklart kan han komme på dét niveau igen med de rette betingelser.

En topklub som Dortmund vil stadig gerne have ham, og det lyder på flere herinde som om, han var skiftet til Vejle Boldklub og gik med stok. Han er 27 år.

Jeg er også frisk på andre spillere, men jeg mener, at vi kan blive bedre på ydermandaterne blandt angriberne. Vores unge spillere i Curtis, Elliott og Brewster kører jeg også gerne videre med, men Götze vil være en klar opgradering, når han lige bliver finetunet af Klopp, og så er han gratis.
Ahrr, det er ren politisk udtalelse. Jeg følger Dortmund ret tæt og jeg vel mene at enhver med kendskab til den klub vil være enige med mig i at han bare er et navn nu.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 12. jan, 2020 17:35

Jesper skrev:
søndag, 12. jan, 2020 17:26
Niels K skrev:
Jesper skrev:
søndag, 12. jan, 2020 09:54
Niels K. Du kan umuligt have set Götze siden hans sygdom. Det er, undskyld jeg siger det, ren nonsens

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg mener, at du taler mod bedre vidende, når jeg lige har smidt et citat fra Klopp herind, hvor han siger, at Götze (naturligvis) ikke er blevet en dårligere fodboldspiler som 27 årig end som yngre. Selvklart kan han komme på dét niveau igen med de rette betingelser.

En topklub som Dortmund vil stadig gerne have ham, og det lyder på flere herinde som om, han var skiftet til Vejle Boldklub og gik med stok. Han er 27 år.

Jeg er også frisk på andre spillere, men jeg mener, at vi kan blive bedre på ydermandaterne blandt angriberne. Vores unge spillere i Curtis, Elliott og Brewster kører jeg også gerne videre med, men Götze vil være en klar opgradering, når han lige bliver finetunet af Klopp, og så er han gratis.
Ahrr, det er ren politisk udtalelse. Jeg følger Dortmund ret tæt og jeg vel mene at enhver med kendskab til den klub vil være enige med mig i at han bare er et navn nu.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Okay

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 12. jan, 2020 18:03

Jesper skrev:]Ahrr, det er ren politisk udtalelse. Jeg følger Dortmund ret tæt og jeg vel mene at enhver med kendskab til den klub vil være enige med mig i at han bare er et navn nu.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Men det kan jo godt være fordi han har det svært personligt på holdet eller trænger til luftforandring eller et eller andet, men at hans indre fodboldspiller stadig er god. Det kan selvfølgelig også være rent fysisk den halter, men selv der vil det jo også hænge meget sammen med motivationen.

Jeg syntes ikke blankt man kan afvise at han kan rejse sig igen, men jeg tror til gengæld at det vil kræve et kæmpe stykke arbejde at bygge ham op igen og der er ingen garantier for at det vil lykkedes.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 12. jan, 2020 18:29

Filos of Isk skrev:
søndag, 12. jan, 2020 18:03
Jesper skrev:]Ahrr, det er ren politisk udtalelse. Jeg følger Dortmund ret tæt og jeg vel mene at enhver med kendskab til den klub vil være enige med mig i at han bare er et navn nu.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Men det kan jo godt være fordi han har det svært personligt på holdet eller trænger til luftforandring eller et eller andet, men at hans indre fodboldspiller stadig er god. Det kan selvfølgelig også være rent fysisk den halter, men selv der vil det jo også hænge meget sammen med motivationen.

Jeg syntes ikke blankt man kan afvise at han kan rejse sig igen, men jeg tror til gengæld at det vil kræve et kæmpe stykke arbejde at bygge ham op igen og der er ingen garantier for at det vil lykkedes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg synes nærmest ikke, at kunne huske han har vist noget siden han blev syg. Hverken for Bayern eller Dortmund..

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » søndag, 12. jan, 2020 18:55

Niels K skrev:
søndag, 12. jan, 2020 09:36
pow9199 skrev:
søndag, 12. jan, 2020 04:12
Så ud over at Götze ikke er "for gammel", og han og Klopp har en god relation, er der så nogen seriøse bud på hvad han skulle tilbyde LFC? Jaja, 36 kampe pr sæson må da være ok, men der er intet der tyder på han kan holde til den mængde eller udfordre de spillere vi allerede har. Hvis han er en 1:1 erstatning for Shaqiri kan jeg se fornuft i det, særligt hvis Lallana heller ikke forlænger, men tvivler på Götze kan tilbyde andet end rotation. Shaq var trods alt, om end kun kortvarigt, et reelt bud på en start 11'er.
For mig ville det være en opgradering på Shaqiri og/eller Origi, som begge er dygtige spillere, men de har flere mangler ift. at være en Klopp-spiller. Götze ved lige præcis og 100%, hvad det kræver at være en Klopp-spiller, så det er da et kæmpe plus. Klopp mener (som jeg), at han naturligvis er en lige så god spiller som 27 årig, som han var, da han var ung, og det er Klopp nok træneren, der kan få frem i ham igen, og så står vi altså med en rigtig god spiller, der vil kunne rotere med de 3 forreste end Shaq/Origi kan.

Jeg forventer mig også, at Minamino er en opgradering på de 2 nævnte.

Stod vi med Minamino og Götze til sommer for 7,5 mio. £, og kunne sælge Origi og Shaq for mellem 50-60 mille, så var det igen et lille mesterværk af Klopp og Edwards imo.
Ok, nu går jeg lige lidt til den, og det kan godt være det kommer til at lyde lidt hårdt, men jeg vil gerne lige starte med at understrege at jeg forsøger at gå efter argumenterne, ikke dig Niels. Jeg værdsætter alle de input du kommer med i dette forum, men af og til er det simpelthen også noget u-underbygget sludder du kommer med. Jeg er sikker på det kommer fra dit gode og tilsyneladende af og til lidt naive hjerte (her skal naiv forstås som rosende). Anyway, nu til sagen:

Götze ved ikke 100% hvad det vil sige at være en Klopp spiller, han ved hvordan det VAR at være Klopp spiller i Dortmund, men der er sket meget med både Götze og Klopp siden, så det er et argument uden hold eller relevans. Mht at han stadig skulle være lige så god nu som da skal vi lige huske på, at managers ret ofte lyver i medierne og det af flere grunde, men selv en så ærlig og nede på jorden fyr som Klopp udtaler sig naturligvis altid så sympatisk og betænksomt han kan. Og hans teknik eller spilforståelse er naturligvis bedre end den gang, men hans fysik og hans selvtillid er slet ikke det samme, og alle tegn tyder på at han har peaket. Han er stadig så elsket i Dortmund, at hvis de havde troet på han kunne komme tilbage, så havde de gjort mere for at forlænge med ham. Som jeg forstår den situation, så er begge parter egentlig ret afklarede med, at hans tid er ved at være omme. Han har selv indikeret at han ikke ville blive under Favre, og hvis han forlænger, så skal han gå 30% ned i løn. Hvis Dortmund, der iø har flirtet med at skifte træner, havde nogen som helst forhåbning om at Götze skulle kunne genfinde formen, så havde de gjort mere for at holde på ham.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 12. jan, 2020 19:12

pow9199 skrev:
Niels K skrev:
søndag, 12. jan, 2020 09:36
pow9199 skrev:
søndag, 12. jan, 2020 04:12
Så ud over at Götze ikke er "for gammel", og han og Klopp har en god relation, er der så nogen seriøse bud på hvad han skulle tilbyde LFC? Jaja, 36 kampe pr sæson må da være ok, men der er intet der tyder på han kan holde til den mængde eller udfordre de spillere vi allerede har. Hvis han er en 1:1 erstatning for Shaqiri kan jeg se fornuft i det, særligt hvis Lallana heller ikke forlænger, men tvivler på Götze kan tilbyde andet end rotation. Shaq var trods alt, om end kun kortvarigt, et reelt bud på en start 11'er.
For mig ville det være en opgradering på Shaqiri og/eller Origi, som begge er dygtige spillere, men de har flere mangler ift. at være en Klopp-spiller. Götze ved lige præcis og 100%, hvad det kræver at være en Klopp-spiller, så det er da et kæmpe plus. Klopp mener (som jeg), at han naturligvis er en lige så god spiller som 27 årig, som han var, da han var ung, og det er Klopp nok træneren, der kan få frem i ham igen, og så står vi altså med en rigtig god spiller, der vil kunne rotere med de 3 forreste end Shaq/Origi kan.

Jeg forventer mig også, at Minamino er en opgradering på de 2 nævnte.

Stod vi med Minamino og Götze til sommer for 7,5 mio. £, og kunne sælge Origi og Shaq for mellem 50-60 mille, så var det igen et lille mesterværk af Klopp og Edwards imo.
Ok, nu går jeg lige lidt til den, og det kan godt være det kommer til at lyde lidt hårdt, men jeg vil gerne lige starte med at understrege at jeg forsøger at gå efter argumenterne, ikke dig Niels. Jeg værdsætter alle de input du kommer med i dette forum, men af og til er det simpelthen også noget u-underbygget sludder du kommer med. Jeg er sikker på det kommer fra dit gode og tilsyneladende af og til lidt naive hjerte (her skal naiv forstås som rosende). Anyway, nu til sagen:

Götze ved ikke 100% hvad det vil sige at være en Klopp spiller, han ved hvordan det VAR at være Klopp spiller i Dortmund, men der er sket meget med både Götze og Klopp siden, så det er et argument uden hold eller relevans. Mht at han stadig skulle være lige så god nu som da skal vi lige huske på, at managers ret ofte lyver i medierne og det af flere grunde, men selv en så ærlig og nede på jorden fyr som Klopp udtaler sig naturligvis altid så sympatisk og betænksomt han kan. Og hans teknik eller spilforståelse er naturligvis bedre end den gang, men hans fysik og hans selvtillid er slet ikke det samme, og alle tegn tyder på at han har peaket. Han er stadig så elsket i Dortmund, at hvis de havde troet på han kunne komme tilbage, så havde de gjort mere for at forlænge med ham. Som jeg forstår den situation, så er begge parter egentlig ret afklarede med, at hans tid er ved at være omme. Han har selv indikeret at han ikke ville blive under Favre, og hvis han forlænger, så skal han gå 30% ned i løn. Hvis Dortmund, der iø har flirtet med at skifte træner, havde nogen som helst forhåbning om at Götze skulle kunne genfinde formen, så havde de gjort mere for at holde på ham.
Når det så er sagt, så er vi i gang med en imponerende sæson, som aldrig er det før. En sæson udenfor kategori.

Det betyder samtidig at andre hold måske har spillet under niveau og vi måske har spillet over.

Det jeg prøver at sige er, at hvis vi skal fortsætte denne fantastiske rejse, så skal vi simpelthen stile højere end Minamino, Götze osv.

Vi skal helt op og hente nogle af de største eller kommende stjerne, som har niveau til det. Som eks. dem Klopp har hentet og som i forvejen er og var i gang med at blive stjerner. Mané som allerede var til UG i Southampton, Salah som havde vist sig frem. Bobby som var vild i en middel klub osv osv.

Hvis ikke vi henter spillere på højeste niveau, så tror jeg denne sæson bliver en enlig svale

Besvar