Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 17. nov, 2020 11:22

Sledgehammer skrev:
tirsdag, 17. nov, 2020 10:38
Niels K skrev:
tirsdag, 17. nov, 2020 08:05
The Athletic:

– Slik det ser ut nå, kommer ikke Liverpool til å kjøpe stopper i januar

Jürgen Klopp og eierne skal være enig om avgjørelsen…

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... -i-januar/
Mon ikke det kommer til at afhænge af hvordan det hele flasker sig frem mod januar? Hvis vi bliver ved med at vinde kampene og undgår alt for mange nye skader, så giver det måske mening at vente til sommervinduet med at forholde sig til primært van Dijk/Gomez/Matip problematikken. Render vi derimod ind i en stribe nederlag og/eller nye alvorlige skader, så tror jeg ikke man kommer udenom at købe ind, for en hel halvsæson, hvor vi ikke spiller med om noget som helst tror jeg ikke klubben er parat til.
Det virker også til at have et element af strategi over sig, så vi kan modvirke "Napoli-priser". Det er i hvert fald den fornemmelse jeg får, når vi modtager så blandede rapporter fra troværdige kilder. Ham der breakede Tsimikas siger vi er efter en stopper derfra (glemt navn på både journalist og spilleren) og Ornstein siger det ikke er intentionen at hente yderligere. Såfremt det ikke er intentionen, så bliver det arbejde der nødvendigvis må gå forud for vores typiske direkte og effektive handler i hvert fald lavet som backup. Så med andre ord, er klubben lige så fornuftig som det du skriver her ;)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 17. nov, 2020 11:39

Jeg kunne personligt virkelig godt tænke mig, at der blev hentet en midterforsvarer til januar, selvom de seneste meldinger er, at det ikke sker.

Alaba tror jeg, vi kan udelukke helt pga lønnen. Og så er han 28 år, hvilket betyder, at han i hvert fald ikke vil stå som arvtager til Van Dijk på et tidspunkt, da de har nogenlunde samme udløbsdato.

Upamecano eller Ben White er nogle af de alternativer, der er nævnt, som har en bedre alder i forhold til en slags fremtidssikring af vores forsvar. Upamecano har set ganske god ud, de få gange, hvor jeg har prøvet at lægge mærke til hans kvalitet. Men generelt har jeg ikke kendskab nok til nogen af de to til at kunne vurdere, om en af dem ville være "den rigtige" signing for os.

Min største bekymring i forhold til nærmest alle de forsvarsspillere, som vi er blevet linket til (inklusive Upamecano, White og især Alaba) er lidt simplistisk. For jeg er simpelthen bekymret i forhold til deres højde og sekundært måske lidt for deres fysik. For det er en ting, at Van Dijk gav os ro i bagkæden med både sin attitude og sin boldomgang. Men endnu vigtigere, så gjorde han med sine 1.93 cm og imponerende fysik os tæt på usårlige ved dødbolde i en lang periode. Og det var tidligere et af vores store svaghedspunkter. Derfor sidder jeg altid og håber på, at den næste CB vi henter er mindst 1.89+ cm.

Paradoksalt nok at jeg overhovedet tænker i den retning, når Franco Baresi vel (før Van Dijk) var min favorit CB sammen med Alan Hansen. Men PL kan have nogle virkelig fysiske dueller imellem angriber og CB.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 17. nov, 2020 11:48

Jeg tror den udmelding udelukkende er strategi - hvis først sælgende klub får det mindste strejf af vi for alt i verden VIL have en forsvarer i Januar stiger prisen med mindst 25%, og med januar priser der ofte i forvejen er pumpet op, kan en spiller blive RIGTIG dyr.

Så udmeldingen tror jeg skal ses som at vi er villige til at forlade forhandlingerne hvis prisen er urimelig høj, og at forventningsafstemme med os fans - sådan vi ikke pinedød forventer Upamecano eller Koulibay er Liverpool spillere d. 1 Januar.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 17. nov, 2020 13:09

Ornstein siger også i sin podcast at Liverpool ikke udelukker at fremrykke investeringer de måske alligevel ville have lavet til sommer.

I bund og grund er der primært tale om at Liverpool ikke vil købe en spiller nu, som de ikke føler de vil kunne bruge til noget når skadeslisten krymper igen.

Jeg tænker at hvis Liverpool byder på en midtstopper, så vil sælgende klub jo nok forsøge at presse citronen til sit yderste alligevel, for skadeslisten er jo offentligt tilgængelig på nettet.

Så handler det jo også om at tilgængelige midtstoppere den kommende januar måske ikke er super dygtige og alligevel ikke kommer til at gøre holdet ret meget bedre på den korte bane, samtidig kan de potentielt opskruede priser gøre at det går ud over vores sommer signings.

Det er ligesom at vi ikke nødvendigvis køber en keeper lige indtil den dag hvor Fekir handlen brasede sammen og prisen på Allie faldt en lille smule. Men også ligesom at vi ikke vil hente den næstbedste CB på ønskelisten efter Van Dijk, vi venter også gerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 17. nov, 2020 14:10

https://www.sportsmole.co.uk/football/l ... 22316.html
Så Cynwal
Liverpool have allegedly contacted the representatives of Tottenham Hotspur's Davinson Sanchez to express an interest in signing the central defender.
:lol:

Ej, Spurs endte jo med at hente Sanchez fordi han var en super spændende ung spiller. Og han kan stadig nå at blive en super dygtig spiller, jeg tror dog bare ikke lige at han er billig nok til at Liverpool tager chancen.

Men der kommer også historier fra Spanien om at Barcelona vil leje Matip til januar, så kan vi jo hver især spekulere over hvad der er mest realistisk.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 17. nov, 2020 14:22

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 17. nov, 2020 13:09
Ornstein siger også i sin podcast at Liverpool ikke udelukker at fremrykke investeringer de måske alligevel ville have lavet til sommer.

I bund og grund er der primært tale om at Liverpool ikke vil købe en spiller nu, som de ikke føler de vil kunne bruge til noget når skadeslisten krymper igen.

Jeg tænker at hvis Liverpool byder på en midtstopper, så vil sælgende klub jo nok forsøge at presse citronen til sit yderste alligevel, for skadeslisten er jo offentligt tilgængelig på nettet.


Så handler det jo også om at tilgængelige midtstoppere den kommende januar måske ikke er super dygtige og alligevel ikke kommer til at gøre holdet ret meget bedre på den korte bane, samtidig kan de potentielt opskruede priser gøre at det går ud over vores sommer signings.

Det er ligesom at vi ikke nødvendigvis køber en keeper lige indtil den dag hvor Fekir handlen brasede sammen og prisen på Allie faldt en lille smule. Men også ligesom at vi ikke vil hente den næstbedste CB på ønskelisten efter Van Dijk, vi venter også gerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ganske sandt - men der er vel også en anden faktor her..

Hvis skaderne gør det "svært" at slutte top 4 og dermed CL kvalifikation vil det have stor betydning for det finansielle, og måske også vores evne til at tiltrække spillere.
Så hvis klubben vurdere den risiko er reel og vi kan "sikre os" ved at købe en ny CB (eller anden) så er det måske i virkeligheden bedre at betale mere og købe en anden end vi ellers ville hvis situationen var anerledes, til januar.

Jeg tror meget vil blive besluttet afhængigt af hvor vi står om en måned.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 17. nov, 2020 16:24

TG12 skrev:
tirsdag, 17. nov, 2020 14:22
Ganske sandt - men der er vel også en anden faktor her..

Hvis skaderne gør det "svært" at slutte top 4 og dermed CL kvalifikation vil det have stor betydning for det finansielle, og måske også vores evne til at tiltrække spillere.
Så hvis klubben vurdere den risiko er reel og vi kan "sikre os" ved at købe en ny CB (eller anden) så er det måske i virkeligheden bedre at betale mere og købe en anden end vi ellers ville hvis situationen var anerledes, til januar.

Jeg tror meget vil blive besluttet afhængigt af hvor vi står om en måned.
Det er selvfølgelig rigtig nok, situationen ændrer sig og jeg tror da også at rekruterings teamet følger med i nogle spillere, der måske kan være tilgængelige til januar, hvis det skulle ende sådan at vi bare er nødt til at handle. Også at f.eks. Ben White til 30 millioner er for dyrt i september, men der kunne det jo godt være at 45 millioner for samme spiller er til at leve med i januar hvis det står skidt til.

Men igen er problemet jo også bare at jeg er usikker på hvor gode spillere vi kan håbe på at lande i januar. Altså jeg er med på at vi ikke tør stole ret meget på Phillips Kuometio og Williams, men samtidig så lander vi også lynhurtigt på at bedste realistiske transfer target i januar er ... det ved jeg ikke Sakho, Zanka*?
- det er svært at vide hvilke klubber derr tør sælge noget som helst midt i denne vanvidssæson, og det er jo den store begrænsing når vi diskuterer. klubber der håber på CL pladser nu har måske udspillet deres rolle til januar og er med på at handle, så kommer der pludselig en åbning for en god deal. Og det skal vore rekruterings team selvfølgelig holde øje med.

*nu overdriver jeg

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 17. nov, 2020 16:27

TG12 skrev:
tirsdag, 17. nov, 2020 14:22
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 17. nov, 2020 13:09
Ornstein siger også i sin podcast at Liverpool ikke udelukker at fremrykke investeringer de måske alligevel ville have lavet til sommer.

I bund og grund er der primært tale om at Liverpool ikke vil købe en spiller nu, som de ikke føler de vil kunne bruge til noget når skadeslisten krymper igen.

Jeg tænker at hvis Liverpool byder på en midtstopper, så vil sælgende klub jo nok forsøge at presse citronen til sit yderste alligevel, for skadeslisten er jo offentligt tilgængelig på nettet.


Så handler det jo også om at tilgængelige midtstoppere den kommende januar måske ikke er super dygtige og alligevel ikke kommer til at gøre holdet ret meget bedre på den korte bane, samtidig kan de potentielt opskruede priser gøre at det går ud over vores sommer signings.

Det er ligesom at vi ikke nødvendigvis køber en keeper lige indtil den dag hvor Fekir handlen brasede sammen og prisen på Allie faldt en lille smule. Men også ligesom at vi ikke vil hente den næstbedste CB på ønskelisten efter Van Dijk, vi venter også gerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ganske sandt - men der er vel også en anden faktor her..

Hvis skaderne gør det "svært" at slutte top 4 og dermed CL kvalifikation vil det have stor betydning for det finansielle, og måske også vores evne til at tiltrække spillere.
Så hvis klubben vurdere den risiko er reel og vi kan "sikre os" ved at købe en ny CB (eller anden) så er det måske i virkeligheden bedre at betale mere og købe en anden end vi ellers ville hvis situationen var anerledes, til januar.

Jeg tror meget vil blive besluttet afhængigt af hvor vi står om en måned.
Der er rigtig mange faktorer i det her, og måske også flere end dem der efterhånden er blevet nævnt her i tråden. Vi kan som fans ikke gøre meget andet end at håbe på, at Edwards og co. formår at balancere alle de mange hensyn - sportslige, økonomiske, strategiske - på den rigtige måde.

Heldigvis viser historikken, at det gør de (som oftest). In Klopp - and Edwards - we trust!

edit: Jeg ser, at nogen, nok mest i spøg, foreslår Sakho eller Zanka :o Hvorfor så ikke Jannik Vestergård? Ikke den bedste boldspiller måske, men han har en jernfysik, og det er sq ikke nogen ringe kvalifikation som vores trup ser ud p.t.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 18. nov, 2020 08:14

Jeg synes blot ikke, at et køb skal forstyrre vores eksisterende planer. Mon ikke vi har 3-4 navne på blokken ift. et sommerkøb ? Der må have været en grund til ikke at erstatte Lovren, og man tænker straks corona og dermed også usikkerheden og økonomien i at smide måske 40-50 mio. pund, men det kan også være, at vi bare ikke kunne få den spiller, vi ville have, og vi har måske allerede forsøgt med 2-3 spillere ?
I så fald bliver det ikke nemmere at handle disse spillere til januar, tænker jeg.
Man kan også have en aftale klar til at skrive under med RBL til sommer, og de vil nok ikke af med Upa lige om lidt ?

Om vi henter en eller ej, så tror jeg, at vi klarer os med det, vi har. Det vil bringe os endnu tættere sammen, og det vil give unge spillere en chance, de ellers ikke ville have fået.

Mon ikke der bliver flere kampe til både Nat, Rhys og Billy Koumetio ? Måske finder vi vores 4. stopper dér, eller også så ved vi, at deres salgsværdi bliver en del højere, når de har fået kampe under bæltet med 1. holdet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. nov, 2020 09:00

Ja, det var i sjov at jeg nævnte Zanka. Det var bare for at slynge et navn ud på en spiller som havde et niveau hvor de fleste nok ville foretrække at give Nat Phillips/Billy the Kid/Rhys en chance. Jeg tror der kun er et meget snævert vindue for at vi kan havne i en situation hvor købet af en middelmådig midtstopper gør forskellen fra en 5. og en 4. plads for os, (eller 1.-2.). Vestergaard tænker jeg også at Soton gerne vil beholde, han ahr kun misset halvanden PL-kamp denne sæson, så det er vel ikke en som de er super ivrige for at sælge, medmindre vi giver overpris.

Jeg tænker at Niels K har ret i at vi allerhelst ikke skal pille ved de langsigtede transferplaner. Jeg tror det kan være lidt usandsynligt at vi til januar befinder os i en situation hvor vi både kæmper med at holde trit med top 4 og at vi kan finde en midtstopper der er god nok til at ændre den udvikling.

Jeg tænker inden sæsonen at der ihvertfald ikke var nogle tilgængelige midtstoppere vi var så vilde med at vi var villige til at gå glip at Jota eller Thiago for at få fat i. Især da Fabinho allerede havde vist sig som en dygtig CB. Det er klart at vi har også været bevidste om at Alaba, Upamecano osv. kunne blive tilgængelige efter denne sæson. Men det forekommer mig bare ikke super realistisk at de* er tilgængelige i et januar vindue.

Så kunne der være en Minamino-type handel hvor vi kan få en eller anden ret dygtig, men uprøvet spiller, røv billigt lige pludselig, men det sorterer så ind under spillere vi nok ville have set på alligevel. Eller det kan være der dukker en mulighed for en leje aftale op.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 18. nov, 2020 15:26



Mon det er os? :dontknow:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. nov, 2020 19:18

YNWA! skrev:

Mon det er os? :dontknow:
Årh hvor er det irriterende tvetydigt skrevet!

Beslutningen træffes måske i januar; men det efterlader os jo stadig ved at skiftet måske først sker i juli.

Men vi kunne da helt sikkert godt bære interesserede. Og i så fald forhører vi os da stensikkert løbende om prisen


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » torsdag, 19. nov, 2020 08:05

Filos of Isk skrev:
onsdag, 18. nov, 2020 19:18
YNWA! skrev:

Mon det er os? :dontknow:
Årh hvor er det irriterende tvetydigt skrevet!

Beslutningen træffes måske i januar; men det efterlader os jo stadig ved at skiftet måske først sker i juli.

Men vi kunne da helt sikkert godt bære interesserede. Og i så fald forhører vi os da stensikkert løbende om prisen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er klausulen ikke udløbet til sommer? Jeg er usikker, men mener at det kommende vindue er sidste frist for at få ham for 45M

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 19. nov, 2020 10:37

pow9199 skrev:
torsdag, 19. nov, 2020 08:05
Filos of Isk skrev:
onsdag, 18. nov, 2020 19:18
YNWA! skrev:

Mon det er os? :dontknow:
Årh hvor er det irriterende tvetydigt skrevet!

Beslutningen træffes måske i januar; men det efterlader os jo stadig ved at skiftet måske først sker i juli.

Men vi kunne da helt sikkert godt bære interesserede. Og i så fald forhører vi os da stensikkert løbende om prisen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er klausulen ikke udløbet til sommer? Jeg er usikker, men mener at det kommende vindue er sidste frist for at få ham for 45M
måske, det er jo ikke nødvendigvis offentligt tilgænglig, min forståelse var at den fungerede ligesom Werners, der udløb tidligt i sommer-transfervinduet, sådan at Leipzig sælger ham tidligt, hvis de sælger ham, så de ligesom ved hvad de har at gøre godt med.

Efter en hurtig google søgning, tyder det på at hans gamle kontrakt havde en klausul på 54 millioner euro, der udløb i 2021. Men så har han forlænget og i den nye kontrakt er klausulen på 41 millioner euro.https://www.joe.co.uk/sport/dayot-upame ... utd-252345

Men det er jo informationer som ikke kommer direkte fra det der står i kontrakten, men baseret på hvad agenter og klubber har lækket.

Edit: Til gengæld kunne jeg ikke se noget om at klausulen først træder i kræft til sommer, men igen, der er næppe nogen der rent faktisk har set kontrakten, som udtaler sig om kontrakten.

Det er klart at hvis vi allerede var klar til at hente ham til sommer og vi kan få ham for samme pris til januar, så skal der kigges alvorligt på det, det bliver der nok også.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » torsdag, 19. nov, 2020 12:26

Jeg er stor fan af Matip. Hvis han kunne spille hver kamp og være den bærende kraft i for resten af sæsonen, ville jeg ikke have problemer med et CB makkerpar der hedder Matip og Fab/Rhys/Billy. Men jeg tror ikke Matip kommer til at spille halvdelen af kampene, og jeg vil ikke satse på at Fab spiller resten af kampene heller.

Et forsvar med Billy og Rhys. Cool og sjovt, men ikke ønskeligt før om en lille håndfuld år.

Klopp har is i maven, mere end vi har, og han har som regel ret i sidste ende. Personlig, ville jeg gå efter en fast starter her til januar, der også bliver til Virgils faste makker fremover. Gomez må leve med at være 3. valg, og Matip 4. valg sammen med ungersvendene.

Besvar