Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jan, 2021 11:20

Jesper skrev:
søndag, 10. jan, 2021 10:23
Hvad jeg simpelthen ikke forstå, det er hvordan Williams kan være SÅ langsom? Jeg mener, noget er givetvis genetisk, men han er en fyr der trænes af de bedste, sportslige videnspersoner, der ved alt om kost, muskelopbygning, træning, hvile osv. De ved præcis, hvordan man optimerer hurtighed. Ved simpel atletiktræning, så vil enhver fodboldspilleres hurtighed øges ret markant ret hurtigt.
Så hvordan man kan være så langsom - både i antrit og tophastighed - det er mig simpelthen en gåde. Det er egentlig ikke for at hænge ham ud, men fordi jeg har læst idræt, så interesserer den slags detaljer mig og lige her, så forstår jeg det bare ikke.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Ja, det er faktisk ganske påfaldende, og det ser ganske rigtigt ikke ud som om, at det er noget, der er blevet arbejdet med. Nu er han jo kastet lidt hovedkuls ind på holdet, og jeg sidder og tænker på, om den slags træning måske er noget, der skal foregå lidt senere i hans fysiske udvikling. Har ikke læst idræt og aner intet om denne del, men jeg tænker blot, om det var noget, der måske lå i programmet til ham lidt senere ?
For at kompensere for manglende hurtighed, så er der jo mange CB's, der netop kan det ved at komme først på bolden, lave små frispark, skærme manden, få angriberen ud i en vinkel, hvor målmanden har et let job osv, osv. Det er bare noget, man også samtidig opbygger med erfaring, og der er stor forskel på granvoksne angribere og så ungdomsangribere, så erfaringen skal jo komme sideløbende med, at man spiller, da der også er forskel på træning og kamp.
Klubben må jo være klar over hans manglende fart, og de må derfor kunne se en masse andre styrker i hans spil, hvor hovedspillet er åbenlyst for os alle, og han har også en fornuftig boldomgang, selvom den også er lidt langsom, og vi har vel til gode at se, om han mestrer de lange afleveringer ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jan, 2021 11:40

Han skal vel tilbydes det samme som Thiago ? Det er ikke meget mere, end det texy smed ind vedr. vores kontrakttilbud til Gini, og her er en spiller, som kan dække ind på VB, CB og midtbanen, som han foretrækker. Jeg tænker blot, at der er kampe fra start som CB, så han kan tilvænne sig, Robbo skal også have en enkelt puster eller 2, og vi er også til tider tyndt besatte på midten i denne sæson. - ergo, der er garanteret spilletid hos os, og det er en spiller, som virker fra day one:

David Alaba makes lofty demands known as Liverpool circle – report

https://www.empireofthekop.com/2021/01/ ... le-report/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 10. jan, 2021 12:11

Tom_Jorsal skrev:Upamecano har åbenbart en frikøbsklausul på cirka 40 mio. pund. Det er en no-brainer at hente ham for mig at se.
Den er muligvis først aktiv til sommer, afhængig af hvilken kilde du bruger, andre mener den trådte i kræft ved årsskiftet.

Men ja, hvilket der også blev spekuleret i at var derfor vi ikke bøbte en CB i sommervinduet.

Men hele Europa vil jo stå klar til sommer med et bud på Upamecano


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11222
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. jan, 2021 12:45

Der er en usædvanlig kritisk artikel i dagens Echo, som beskriver - med rimelig kritiske briller - nødvendigheden af en investering nu og her i centerforsvaret. Den er skrevet af den unge Echo journalist Connor Dunn:
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... dium=email
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 12:51

Cynwal skrev:Der er en usædvanlig kritisk artikel i dagens Echo, som beskriver - med rimelig kritiske briller - nødvendigheden af en investering nu og her i centerforsvaret. Den er skrevet af den unge Echo journalist Connor Dunn:
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... dium=email
Det var da dejligt det blad fik lidt kant. Jeg er i øvrigt enig, bortset fra at vi ikke kender økonomien bag overvejelserne.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11222
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. jan, 2021 14:43

Jesper skrev:
søndag, 10. jan, 2021 12:51
Cynwal skrev:Der er en usædvanlig kritisk artikel i dagens Echo, som beskriver - med rimelig kritiske briller - nødvendigheden af en investering nu og her i centerforsvaret. Den er skrevet af den unge Echo journalist Connor Dunn:
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... dium=email
Det var da dejligt det blad fik lidt kant. Jeg er i øvrigt enig, bortset fra at vi ikke kender økonomien bag overvejelserne.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Enig. Rar kontrast til det ellers ofte udførte "mikrofon-holderi" for Klubben.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 10. jan, 2021 17:42

Cynwal skrev:
søndag, 10. jan, 2021 12:45
Der er en usædvanlig kritisk artikel i dagens Echo, som beskriver - med rimelig kritiske briller - nødvendigheden af en investering nu og her i centerforsvaret. Den er skrevet af den unge Echo journalist Connor Dunn:
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... dium=email
Fin artikel, og det taler jo til ære for skribenterne på dette forum, at der egentlig ikke står noget, som ikke også har været fremført her: Altså at der er brug for en klasse-CB, at der er brug for ham nu, og at vi skal smede mens jernet er varmt, dvs. udnytte, at vi lige nu er i position til at kunne tiltrække spillere fra allerøverste hylde, vi spiller med om de største trofæer og vi har en trup og en manager i absolut verdensklasse. Spørgsmålet, som vist også stilles i artiklen, er ikke om vi har råd til at købe den spiller, der skal sikre at vi beholder denne position, men om vi har råd til at lade være?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 11. jan, 2021 08:55

Problemet er jo bare at Connor Dunn undgår at komme med et løsningsforslag på problemet.
Texy kom da i det mindste med et løsningsforslag(tak for det).

Altså det er jo ikke overraksende at det ville være godt for holdets chancer for sportslig success at købe en god midtstopper når vi mangler midtstoppere.

Men jeg hæfter mig mere ved at Klopp inden Villa kampen ikke afviste at der skulle handles, men forberedte fans på skuffelsen. Det tyder for mig på at der er mere travlt på gangene end James Pearce skrev tidligere på måneden, men at der ikke er noget der er sikkert.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11222
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. jan, 2021 09:11

Filos of Isk skrev:
mandag, 11. jan, 2021 08:55
Problemet er jo bare at Connor Dunn undgår at komme med et løsningsforslag på problemet.
Arhh - Jeg synes nu han ret konkret skriver, at Ben White måske koster lidt ekstra at købe nu og her, men at det kan være dyrere IKKE at smide lidt ekstra mønt. Har fremhævet det i nedenstående citat fra artiklen:

We know the talented Ben White at Brighton has been tracked extensively, while previously the versatile Lloyd Kelly at Bournemouth has been looked at. More senior David Alaba from Bayern Munich has been linked alongside RB Leipzig star Dayot Upamecano.

It is unclear whether the Reds hold any interest in the latter of those but in regards to the former, sure they might cost a bit more given that teams know what position the Reds are in and conditions will have to suit all parties, but if Liverpool are serious about retaining their title and competing in the Champions League a transfer will be key - particularly when you think about White being an extremely talented 23-year-old.

Ben White vil samtidig tælle some Home grown.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 11. jan, 2021 16:18

Jeg forstår ønsket om en home-grown spiller. Det kan godt blive mere og mere relevant i disse tider post Brexit.

Men jeg har holdt ekstra mærke til White i denne sæson, fordi vi har været linket til ham. Og jeg er altså ikke overbevist. Han minder mig lidt om Andreas Christensen i spillestil. God med bolden. En smule placeringsvanskeligheder af og til. Og en smule for lidt fysik af og til.

Men hvis vi helst VIL have en home-grown, så er det da muligt, at han er bedste alternativ.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2389
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 12. jan, 2021 08:38

Ja, det er nemt at være sportsjournalist. Først påpeger man det indlysende problem, og derefter hiver man spillerne fra rygtemøllen frem...Og vupti så har man skrevet dagens "artikel". Men det kunne lige så godt have været et hurtigt indlæg i indeværende tråd.

Måske White og Kelly er vejet og fundet for lette som langvarig løsning? Og det kan da godt være, at Upamecano er på shortlist, men det vil jo kræve et markant overpris at hente ham - hvis Leipzig overhovedet er interesseret.

Og samtidigt er der jo en væsentlig ubekendt: at spilleren måske underperformer i starten. Det er da set før, vil jeg sige.

Så det er utroligt nemt at sige, at vi "ikke har råd til" at lade være med at købe en CB. For i den konklusion ligger implicit en antagelse om, at overprisen vil opvejes af gevinsten ved sportslig succes i indeværende sæson (og her taler vi altså en af de to store pokaler...), og at spilleren er en væsentlig faktor i denne succes. Men hvis Dunn lige kan se ud i fremtiden og fortælle, hvad han ser, vil det da være fint.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 12. jan, 2021 09:26

Cynwal skrev:
mandag, 11. jan, 2021 09:11
Filos of Isk skrev:
mandag, 11. jan, 2021 08:55
Problemet er jo bare at Connor Dunn undgår at komme med et løsningsforslag på problemet.
Arhh - Jeg synes nu han ret konkret skriver, at Ben White måske koster lidt ekstra at købe nu og her, men at det kan være dyrere IKKE at smide lidt ekstra mønt. Har fremhævet det i nedenstående citat fra artiklen:

We know the talented Ben White at Brighton has been tracked extensively, while previously the versatile Lloyd Kelly at Bournemouth has been looked at. More senior David Alaba from Bayern Munich has been linked alongside RB Leipzig star Dayot Upamecano.

It is unclear whether the Reds hold any interest in the latter of those but in regards to the former, sure they might cost a bit more given that teams know what position the Reds are in and conditions will have to suit all parties, but if Liverpool are serious about retaining their title and competing in the Champions League a transfer will be key - particularly when you think about White being an extremely talented 23-year-old.

Ben White vil samtidig tælle some Home grown.
ok Ben White, men han har lige skrevet en ny kontrakt og det er mere sandsynligt at et salg vil betyde nedrykning for Brighton end at det sikrer top 4 for os. Jeg læste bare Ben White som et flygtigt ønske, men det var måske bare mig der var mavesur fordi jeg ikke fik sovet ordentligt den nat.

anyways. jeg tror ikke rigtigt på den.

Men det understreger jo meget godt hvorfor det er så svært. Men men men, vinduet er ungt endnu, det er klart hvis West Ham køber Bonucci for 20 millioner i morgen, så skal vi til at blive sure :D

Hvad siger i egentlig til en som Militao?
- han har ikke rigtigt slået til i Madrid og de skal spare penge sammen hvis de vil ud og bruge penge til sommer og give Ramos en ny kontrakt.
Problemet er jo at han ikke rigtigt er fuld af selvtillid for tiden, men omvendt har han da nogle kvaliteter.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2101
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 12. jan, 2021 12:16

Med mindre man kan score lidt penge på en spiller som Origi, så tror jeg ganske enkelt ikke der er nogen penge at købe for, der var jo heller ikke nogen penge at købe for sidste sommer.

Se en klub som Tottenham, som er nødt til at låne 175 mio £ til driften.

Liverpool mister ca 4 mio £ hver gang man spiller en hjemmekamp uden tilskuer, derudover kommer der nedgang i tv penge og salg af merch. Har læst at Liverpool nok mister mellem 100 og 200 mio£ i indtægter denne sæson, hvis vi spiller hele sæsonen uden tilskuere.

Ved godt der bliver råbt meget på Upemacano, men det er usandsynligt han bliver solgt i dette vindue, det spiller med helt i toppen i Tyskland og er stadig med i CHL, tror ikke han er til salg med mindre nogen vil betale vild overpris i dette vindue, og hvem skulle have pengene til det udover City og PSG (måske Bayern) ?

Truppen må bare spænde ballerne og så håbe på at Matip kan holde sig skadesfri og at Van Dijk måske kan komme hurtigt tilbage.
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 12. jan, 2021 12:38

Redtothebone skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 12:16
Med mindre man kan score lidt penge på en spiller som Origi, så tror jeg ganske enkelt ikke der er nogen penge at købe for, der var jo heller ikke nogen penge at købe for sidste sommer.

Se en klub som Tottenham, som er nødt til at låne 175 mio £ til driften.

Liverpool mister ca 4 mio £ hver gang man spiller en hjemmekamp uden tilskuer, derudover kommer der nedgang i tv penge og salg af merch. Har læst at Liverpool nok mister mellem 100 og 200 mio£ i indtægter denne sæson, hvis vi spiller hele sæsonen uden tilskuere.

Ved godt der bliver råbt meget på Upemacano, men det er usandsynligt han bliver solgt i dette vindue, det spiller med helt i toppen i Tyskland og er stadig med i CHL, tror ikke han er til salg med mindre nogen vil betale vild overpris i dette vindue, og hvem skulle have pengene til det udover City og PSG (måske Bayern) ?

Truppen må bare spænde ballerne og så håbe på at Matip kan holde sig skadesfri og at Van Dijk måske kan komme hurtigt tilbage.
Tror du har ret, sådan i store træk. Det er sandsynligt at de vil være i stand til at skrabe nogle midler sammen hvis den rette løsning viser sig.
https://www.anfieldwatch.co.uk/kieran-m ... his-month/

Det store spørgsmål er jo hvor langt vi skal ned i niveau vi skal for at finde en tilgængelig midtstopper.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2101
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 12. jan, 2021 13:32

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 12:38
Redtothebone skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 12:16
Med mindre man kan score lidt penge på en spiller som Origi, så tror jeg ganske enkelt ikke der er nogen penge at købe for, der var jo heller ikke nogen penge at købe for sidste sommer.

Se en klub som Tottenham, som er nødt til at låne 175 mio £ til driften.

Liverpool mister ca 4 mio £ hver gang man spiller en hjemmekamp uden tilskuer, derudover kommer der nedgang i tv penge og salg af merch. Har læst at Liverpool nok mister mellem 100 og 200 mio£ i indtægter denne sæson, hvis vi spiller hele sæsonen uden tilskuere.

Ved godt der bliver råbt meget på Upemacano, men det er usandsynligt han bliver solgt i dette vindue, det spiller med helt i toppen i Tyskland og er stadig med i CHL, tror ikke han er til salg med mindre nogen vil betale vild overpris i dette vindue, og hvem skulle have pengene til det udover City og PSG (måske Bayern) ?

Truppen må bare spænde ballerne og så håbe på at Matip kan holde sig skadesfri og at Van Dijk måske kan komme hurtigt tilbage.
Tror du har ret, sådan i store træk. Det er sandsynligt at de vil være i stand til at skrabe nogle midler sammen hvis den rette løsning viser sig.
https://www.anfieldwatch.co.uk/kieran-m ... his-month/

Det store spørgsmål er jo hvor langt vi skal ned i niveau vi skal for at finde en tilgængelig midtstopper.
Det er bare utroligt nemt at påstå de har pengene, af en såkaldt ekspert.

En spiller som Jota kunne vi strikke en deal sammen over 4-5 år, vi havde åbenbart ikke råd til at smide mange penge på bordet upfront for Werner og Sarr, så hvordan skulle vi have det nu ?

Men overvej vores situation, alle klubber ved vi er desperate efter en midtereforsvarer = merpris.
Køb i januar betyder næsen altid - merpris

En top klasse midterforsvarer, Upemacano, Koulibali koster bare minimum 40-50 mio + agent fee + signon fee + evt bonus + løn.
Desuden hvor mange tilgængelig midterforsvarer findes der som er sikre på en start plads, hvis alle er klar, det skal være en spiller som er bedre end Matip, Gomez og endda også Fabinho, som vel faktisk måske er vores næstbedste på den plads.

Hvis vi henter en i dette vindue, så tror jeg det bliver en 20-23 årig, som har spillet et par sæsoner i Tyskland eller Holland feks.
YNWA

Besvar