Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. maj, 2021 15:21

Enig i at Firmino skal erstattes. Vi kan simpelthen ikke have en 9'er som ikke scorer. Så kan vi smide Salah ind på 9'er positionen, og købe en Sancho - eller anden til Salahs position. Vores angreb er alt for let at sætte ud af spillet, hvilket denne sæson vidner om.

Edit: interessant betragtning, at Mane og Firmino har scoret 20 mål tilsammen i denne sæson. Salah har scoret 22. Måske er Mane og Firmino på vej ind i deres målmæssige efterår? Jeg tror ikke vi går ind til den nye sæson, uden at have købt en angriber.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. maj, 2021 16:43

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 15:21
Enig i at Firmino skal erstattes. Vi kan simpelthen ikke have en 9'er som ikke scorer. Så kan vi smide Salah ind på 9'er positionen, og købe en Sancho - eller anden til Salahs position. Vores angreb er alt for let at sætte ud af spillet, hvilket denne sæson vidner om.

Edit: interessant betragtning, at Mane og Firmino har scoret 20 mål tilsammen i denne sæson. Salah har scoret 22. Måske er Mane og Firmino på vej ind i deres målmæssige efterår? Jeg tror ikke vi går ind til den nye sæson, uden at have købt en angriber.
Tror helt sikkert at vi køber en angriber, medmindre Origi, Shaqiri og Minamino er komplet usælgelige. Jeg tror også vi både kigger på flere Jota typer, der er bedst i siden, men også kan spille centralt og på mere centrale angribere. Jeg tror dog, at hvis alt andet er lige, så vil vi meget gerne finde en, der er bedst centralt så vi har et alternativ til Firmino uden at skulle flytte rundt på Salah.

Det bliver lidt spændende, jeg tror at vi skal være godt i gang med at sælge et par spillere før vi henter en angriber, bare fordi vi har nok angribere, problemet er bare at tre af de otte ikke er gode nok og den ottende er Harvey Elliott.
Hvorimod i midterforsvaret mangler vi tydeligvis en mand og på den hårdtarbejdende del af midtbanen er vi nok også lidt lette, selvom vi vel godt kunne satse lidt på at Grujic er ved at være klar, men tror jeg ikke jeg ville gøre hvis jeg var boss.
Så angriberen er nok tredje prioritet, som jeg forventer vi først kommer til når vi er begyndt at tynde ud for alvor.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 25. maj, 2021 20:28

Grujic? Han bliver aldrig nogensinde god nok - fatter simpelthen ikke, at der er nogen, der bliver ved med at nævne ham

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. maj, 2021 22:00

athomsen skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 20:28
Grujic? Han bliver aldrig nogensinde god nok - fatter simpelthen ikke, at der er nogen, der bliver ved med at nævne ham
Hvordan er det gået med ham i Porto?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. maj, 2021 06:02

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 16:43
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 15:21
Enig i at Firmino skal erstattes. Vi kan simpelthen ikke have en 9'er som ikke scorer. Så kan vi smide Salah ind på 9'er positionen, og købe en Sancho - eller anden til Salahs position. Vores angreb er alt for let at sætte ud af spillet, hvilket denne sæson vidner om.

Edit: interessant betragtning, at Mane og Firmino har scoret 20 mål tilsammen i denne sæson. Salah har scoret 22. Måske er Mane og Firmino på vej ind i deres målmæssige efterår? Jeg tror ikke vi går ind til den nye sæson, uden at have købt en angriber.
Tror helt sikkert at vi køber en angriber, medmindre Origi, Shaqiri og Minamino er komplet usælgelige. Jeg tror også vi både kigger på flere Jota typer, der er bedst i siden, men også kan spille centralt og på mere centrale angribere. Jeg tror dog, at hvis alt andet er lige, så vil vi meget gerne finde en, der er bedst centralt så vi har et alternativ til Firmino uden at skulle flytte rundt på Salah.
Ifølge Poul Gorst kigger vi på en klassisk 9er.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-20677969

Til allersidst.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. maj, 2021 07:32

Long-term Liverpool target set for cut-price £35m move – ideal Gini successor ?

Liverpool have been following Ruben Neves for at least six years, and the Wolves midfielder is now expected to leave the club for a cut-price £35 million this summer.

https://www.thisisanfield.com/2021/05/r ... wijnaldum/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 26. maj, 2021 08:54

athomsen skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 20:28
Grujic? Han bliver aldrig nogensinde god nok - fatter simpelthen ikke, at der er nogen, der bliver ved med at nævne ham
Derfor jeg skrev en bisætning om, at jeg ikke ville gå den vej, hvis det var mit valg. Kan godt være jeg kunne være mere skarp i min formulering. Men det ville jo ikke være et stort sats i forhold til et år siden hvor vi solgte Lovren havde Nat Phillips som backup løsning til midterforsvaret. Nu har vi mistet Wijnaldum og hvis vi ikke erstatter ham i en eller anden kapacitet så risikerer vi at det bliver en kombi-løsning imellem Grujic og Clarckson, men det positive ville så være at pengene kunne bruges på en anden type.

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 26. maj, 2021 06:02

Ifølge Poul Gorst kigger vi på en klassisk 9er.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-20677969

Til allersidst.
Ifølge Paul Gorst tror han at vi kigger på en klassisk 9'er. Jeg tror mere det svar bunder i hvad PG syntes vi skal gøre end på hvad hans kilder fortæller ham.
Skal være ærlig og sige at jeg generelt syntes at Gorst har svært ved at holde sine egne præferencer ude af sine analyser. Men det kan også være jeg bare har set mig sur på ham pga et eller andet jeg har glemt og lader mine egne præferencer få indflydelse på mine analyser :lol:

Men ja, vi må se hvad der sker. Jeg er ikke i tvivl om at vi aktivt kigger på alternativer til Firmino og nogle af dem vi kigger på vil også være mere 9'er agtige end Firmino er.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » onsdag, 26. maj, 2021 09:33

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 22:00
athomsen skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 20:28
Grujic? Han bliver aldrig nogensinde god nok - fatter simpelthen ikke, at der er nogen, der bliver ved med at nævne ham
Hvordan er det gået med ham i Porto?
I samtlige turneringer:
7 kampe med fuld spilletid
8 kampe med mere 60 min.
22 kampe under 60 min.
10 kampe uden spilletid

8 gule kort og 1 rødt kort. 2 mål.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. maj, 2021 16:56

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 22:00
athomsen skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 20:28
Grujic? Han bliver aldrig nogensinde god nok - fatter simpelthen ikke, at der er nogen, der bliver ved med at nævne ham
Hvordan er det gået med ham i Porto?
Marko Grujic signs off loan with 3rd goal of season – and hints at transfer desire

Marko Grujic‘s time on loan at Porto has come to an end, with the Liverpool midfielder scoring in a 4-0 victory over Belenenses SAD, but he could still stay with the club.

https://www.thisisanfield.com/2021/05/m ... er-desire/

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 27. maj, 2021 10:03

Niels K skrev:
onsdag, 26. maj, 2021 16:56
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 22:00
athomsen skrev:
tirsdag, 25. maj, 2021 20:28
Grujic? Han bliver aldrig nogensinde god nok - fatter simpelthen ikke, at der er nogen, der bliver ved med at nævne ham
Hvordan er det gået med ham i Porto?
Marko Grujic signs off loan with 3rd goal of season – and hints at transfer desire

Marko Grujic‘s time on loan at Porto has come to an end, with the Liverpool midfielder scoring in a 4-0 victory over Belenenses SAD, but he could still stay with the club.

https://www.thisisanfield.com/2021/05/m ... er-desire/
Det ene af de 3 mål var rent faktisk for os i Carabao Cuppen mod Lincoln, hvor selv Origi og Shaqiri også scorede. Jeg håber, han bliver solgt.

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 28. maj, 2021 13:36

Kan det virkeligt være rigtigt, som James Pearce rapporterer - at en ny midtbanespiller ikke vurderes som "need to" på trods af Ginis afgang.

Bagved førstevalgene Hendo, Fab, Thiago har vi altså kun skadesplagede (Ox, Keita), ung (Jones) eller gammel (Milner).

Gini bar den midtbane i meget af 20/21-sæsonen...

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 28. maj, 2021 13:45

AJJ skrev:Kan det virkeligt være rigtigt, som James Pearce rapporterer - at en ny midtbanespiller ikke vurderes som "need to" på trods af Ginis afgang.

Bagved førstevalgene Hendo, Fab, Thiago har vi altså kun skadesplagede (Ox, Keita), ung (Jones) eller gammel (Milner).

Gini bar den midtbane i meget af 20/21-sæsonen...
Gini har været en kæmpe andel af vores hold.

Masser er rygter på Tielemans.

24 år gammel. Har placering på den centrale midtbane.

6 mål(2 på straffe) 4 assist.

Ind med Tielemans (Ja tak)

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 28. maj, 2021 13:52

AJJ skrev:
fredag, 28. maj, 2021 13:36
Kan det virkeligt være rigtigt, som James Pearce rapporterer - at en ny midtbanespiller ikke vurderes som "need to" på trods af Ginis afgang.

Bagved førstevalgene Hendo, Fab, Thiago har vi altså kun skadesplagede (Ox, Keita), ung (Jones) eller gammel (Milner).

Gini bar den midtbane i meget af 20/21-sæsonen...
Lad os nu se.. Det kan også være røgslør.

Det sagt hvis det passer og vi ikke køber en midtbane spiller er det en stor risiko, kva skades historikken på særligt Keita, Ox og Henderson. Men også Milner har en alder hvor skaderne vel kan blive hyppigere. Vi burde være blevet klogere efter vores CB situation denne sæson.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 28. maj, 2021 14:43

AJJ skrev:
fredag, 28. maj, 2021 13:36
Kan det virkeligt være rigtigt, som James Pearce rapporterer - at en ny midtbanespiller ikke vurderes som "need to" på trods af Ginis afgang.

Bagved førstevalgene Hendo, Fab, Thiago har vi altså kun skadesplagede (Ox, Keita), ung (Jones) eller gammel (Milner).

Gini bar den midtbane i meget af 20/21-sæsonen...
Han skrev også, at der skulle spillere ud før der kom spillere ind. Hvilket vel giver meget god mening hvis du lægger de to sammen.
Vi har lige nu:
Henderson
Fabinho
Thiago
Milner
Jones
Keita
Chambo
Grujic
Cain
Clarkson
som er midtbanespillere, der har været i nærheden af 1. holdsfodbold i denne sæson, derudover har du også folk som Shaqiri og Minamino, der også har spillet på midtbanen. Vi spiller typisk med 3 midtbaner.
Set i det lys er det vel rigtig nok at en ny Gini ikke er strengt nødvendigt, men hvis nu vi sælger og/eller lejer 3-4 af de spillere ud, så har situationen jo ændret sig.

Skal lige siges at jeg er helt enig i at Gini gjorde et kæmpemæssigt stykke arbejde for det her hold i sæsonen, så derfor vil jeg også være ganske nervøs uden en erstatning.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 28. maj, 2021 15:52

AJJ skrev:
fredag, 28. maj, 2021 13:36
Kan det virkeligt være rigtigt, som James Pearce rapporterer - at en ny midtbanespiller ikke vurderes som "need to" på trods af Ginis afgang.

Bagved førstevalgene Hendo, Fab, Thiago har vi altså kun skadesplagede (Ox, Keita), ung (Jones) eller gammel (Milner).

Gini bar den midtbane i meget af 20/21-sæsonen...
Var Thiago ikke hele tiden tænkt sm "erstatningen"? Han blev jo hentet i sidste sæson - uden at vi solgte ud af midtbanespillere ovenpå mesterskabssæsonen.

Jeg ser heller ikke det store brug for endnu en midtbanespiller - endnu. Ikke med mindre man også sælger Keita.
Kloppite

Besvar