Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. apr, 2023 16:26

JaFu skrev:
onsdag, 12. apr, 2023 14:56
Så må vi til at indføre kontrakter på 1-2 måneders varighed, hvis vi skal vedblive at få det optimale ud af vores spillere Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller have en lønstruktur, hvor en tilpas stor del er præstationsbaseret - således de har et stort incitiament til at præstere godt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 12. apr, 2023 19:15

TG12 skrev:
onsdag, 12. apr, 2023 13:46


Lige nu ser nummer 3+4 ud til at blive Scum og Nyborg - deres midtbane spillere er ikke nævneværdigt bedre end de omtalte, slet ikke Nyborgs..
Kan godt lide din optimisme i forhold til, hvorvidt vores midtbane let kan gøres konkurrencedygtig, når man kigger på de andres. Jeg har tendens til at give dig ret, MEN...

For mig er Guimares i Newcastle aldeles verdensklasse. Og han er en spiller, jeg næsten ligeså gerne ville have, som jeg ville have Bellingham, fordi han er velintegreret i PL. Med Bellinghams alder og mere offensive profil ser jeg ham dog som en spiller, der potentielt kan blive sin generations største midtbanespiller. En man vil tale om i årtier efter hans karriere er slut. Og det er sådan et talent, som jeg er ærgerlig over at gå glip af.

Der er så meget i den her Bellingham-flirt, som jeg ikke forstår. Vi missede sidste sommer Tchouaméni til Real. Og efterfølgende virkede det som om, at vi ikke ville hente andre end Jude, fordi han var den eneste rigtige. Lidt Van Dijk sagaen om igen. Og Jude har sendt fine signaler om hans interesse for LFC tilbage. Hvorfor det her store offentlige break-up, længe før transfervinduet overhovedet åbner?

Er det forhandlingstaktik? En måde at fortælle Jude på, at han skal informere Dortmund om, at han kun vil til Liverpool? I givet fald må vi være enormt sikre på hans ønske om at komme til os. Ellers grænser det til det arrogante.

Eller handler det om at bede Jude vente i Dortmund, mens vi bygger et hold, som vi mener kan bringe os i CL i 2024, hvor Jude så kun vil have 1 år tilbage, hvis han ikke forlænger?

Eller er det hele, som der er meldt ud? At klubben mener, der er penge nok til at gøre os konkurrencedygtige igen. Men ikke, hvis vi bruger det hele på Bellingham.

Uanset hvad, så undrer det mig mest af alt, at der meldes så tydeligt ud offentligt. Udmeldingen er kommet bevidst fra klubben til deres faste medie-kontakter, som jeg ser det. Og vi plejer ellers at ønske os så lidt transferomtale som muligt.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 12. apr, 2023 19:22

TG12 skrev:
onsdag, 12. apr, 2023 16:26
JaFu skrev:
onsdag, 12. apr, 2023 14:56
Så må vi til at indføre kontrakter på 1-2 måneders varighed, hvis vi skal vedblive at få det optimale ud af vores spillere Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller have en lønstruktur, hvor en tilpas stor del er præstationsbaseret - således de har et stort incitiament til at præstere godt.
Tror allerede, at den er temmelig præstationsbaseret. Men der skal nok være mere fokus på sejre, end eksempelvis mål, assists, clean sheets og hvad der ellers måtte blive målt på.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 13. apr, 2023 08:49

texy skrev:
onsdag, 12. apr, 2023 19:15
TG12 skrev:
onsdag, 12. apr, 2023 13:46


Lige nu ser nummer 3+4 ud til at blive Scum og Nyborg - deres midtbane spillere er ikke nævneværdigt bedre end de omtalte, slet ikke Nyborgs..
Kan godt lide din optimisme i forhold til, hvorvidt vores midtbane let kan gøres konkurrencedygtig, når man kigger på de andres. Jeg har tendens til at give dig ret, MEN...

For mig er Guimares i Newcastle aldeles verdensklasse. Og han er en spiller, jeg næsten ligeså gerne ville have, som jeg ville have Bellingham, fordi han er velintegreret i PL. Med Bellinghams alder og mere offensive profil ser jeg ham dog som en spiller, der potentielt kan blive sin generations største midtbanespiller. En man vil tale om i årtier efter hans karriere er slut. Og det er sådan et talent, som jeg er ærgerlig over at gå glip af.

Der er så meget i den her Bellingham-flirt, som jeg ikke forstår. Vi missede sidste sommer Tchouaméni til Real. Og efterfølgende virkede det som om, at vi ikke ville hente andre end Jude, fordi han var den eneste rigtige. Lidt Van Dijk sagaen om igen. Og Jude har sendt fine signaler om hans interesse for LFC tilbage. Hvorfor det her store offentlige break-up, længe før transfervinduet overhovedet åbner?

Er det forhandlingstaktik? En måde at fortælle Jude på, at han skal informere Dortmund om, at han kun vil til Liverpool? I givet fald må vi være enormt sikre på hans ønske om at komme til os. Ellers grænser det til det arrogante.

Eller handler det om at bede Jude vente i Dortmund, mens vi bygger et hold, som vi mener kan bringe os i CL i 2024, hvor Jude så kun vil have 1 år tilbage, hvis han ikke forlænger?

Eller er det hele, som der er meldt ud? At klubben mener, der er penge nok til at gøre os konkurrencedygtige igen. Men ikke, hvis vi bruger det hele på Bellingham.

Uanset hvad, så undrer det mig mest af alt, at der meldes så tydeligt ud offentligt. Udmeldingen er kommet bevidst fra klubben til deres faste medie-kontakter, som jeg ser det. Og vi plejer ellers at ønske os så lidt transferomtale som muligt.[
Det kunne vel også være fordi klubben kan se der er efterhånden er opbygget en forventning til Bellingham kommer, så man kan nærmest kun skuffe hvis han ikke kommer?
Men kva hans præstationer denne sæson og ved VM er prisen måske højere end det man forventede den ville være, kombineret med at manglende CL spiller ind på budgettet.
Ligeledes må denne sæsons præstationer (eller mangel på samme) spille ind. I slutningen af sidste sæson, forventede man givet vis truppen stadig havde et par år eller to og et køb af Bellingham ville være fint. Men som sæsonen har forløbet har man forhåbentligt erkendt vi mangler 3-4 nye spillere, og her snakker vi ikke køb ala Eliott/Carvalho for at have et konkurrence dygtigthold. Bellighams prisskilt gør formentligt man ikke vil have råd til meget andet, så vurderingen er måske at det er bedre at få f.eks. 3 spillere der forbedre os, fremfor én mega stjerne.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 13. apr, 2023 09:59

Det kan være taktik fra vores side, for at få Bellingham ud 'af busken og bekende kulør'. Måske vil Liverpool have Bellingham til at sige at han vil til Liverpool, så vi ikke havner i en budkrig med Real og Man C.

Hvis ikke vi køber Bellingham - og der har TG12 fat i noget - så ser jeg grunden til som værende vores mangelfulde transferstrategi de seneste år, som har bragt os i den her situation. Trænerstaben og folkene omkring de her beslutninger, har fuldstændigt fejlanalyseret situationen, og truffet himmelråbene forkerte valg. Det er jo kendt, at Bellingham var vores transfermål nr. 1, og at vi allerede i starten af april trækker os, er pinligt og amatøragtigt.

Bellingham er det man kalder et generationstalent. Han vil egenhændigt kunne løfte holdet, ligesom Gerrard gjorde i sin tid.
Senest rettet af Hr. Drejer fredag, 14. apr, 2023 07:35, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 13. apr, 2023 11:41

Bellingham kan være nok så meget et generationstalent. Men det garanterer altså ikke, at han vil kunne løfte vores hold nok - ene mand. Sidste år vurderede man - og havde muligvis ret i - at vi med en enkelt signing ville kunne holde vores niveau. Den signing missede vi, og rendte så ind i yderligere skader på midten - resten er historie…

Vi har åbenbart ikke penge nok (som udmeldt) til andet end Bellingham, og så vil det være satset at sætte alt på, at han ene mand vil kunne løfte det Liverpool vi ser lige nu. Hvad hvis han blev skadet, eller ikke kunne omstille sig til Premier League :dontknow:

Vores bud på 85 mill pund ( hvis der er hold i det?) må have været præget af en eller anden form for taktisk tankegang, især hvis man hurtigt derefter har trukket sig. Måske ville man signalere overfor Bellingham at man også er der om et år, eller noget helt tredie. Jeg har svært ved at tro, at man fra klubbens siden bare har troet, at man kunne snuppe ham for det beløb i første hug - så tåbelige er de altså heller ikke…

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » torsdag, 13. apr, 2023 11:57

Man har et talent som Bellingham, der åbenlyst vil til klubben. Man har nogenlunde pengene til ham - og så signer man ham ikke .... et større selvmål og et større signal om at vi IKKE bestræber os på at være en magtfaktor findes næppe. Jeg tror i høj grad at successen under Klopp mere eller minder var et tilfælde - at Mane, Bobby, Robbo, Gini etc. alle lige løftede deres niveau et par gange.
Jeg kommer mig simpelthen ikke over det hvis han ikke kommer. Jeg har før sagt at FSG trods alt har udvidet stadion, fået de kommercielle aftaler på et nyt niveau osv, men til hva nytte hvis vi stadig ikke kan købe folk som Jude...
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 13. apr, 2023 13:45

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 13. apr, 2023 09:59

Hvis ikke vi køber Bellingham - og der har TG12 fat i noget - så ser jeg grunden til som værende vores mangelfulde transferstrategi e seneste år, som har bragt os i den her situation. Trænerstaben og folkene omkring de her beslutninger, har fuldstændigt fejlanalyseret situationen, og truffet himmelråbene forkerte valg. et er jo kendt, at Bellingham var vores transfermål nr. 1, og at vi allerede i starten af april trækker os, er pinligt og amatøragtigt.

Bellingham er det man kalder et generationstalent. Han vil egenhændigt kunne løfte holdet, ligesom Gerrard gjorde i sin tid.
Personligt synes jeg det er det rene og skære vanvid, at være så offensiv i at gøre mr. X til transfermål nummer 1, fra klubbens side,for forventer de er med til at styre medierne(transfer rygter osv). Fans hopper med på vognen og tænker alt er ragnarok uden X, og alt andet end X er lort. Kan huske det også skete med Dijk, og det betalte vi så transfer KASSEN for, igen efter min mening. Og i Klopps system tror jeg godt nok derudover, Jude vil blive ordinær, da han velsagtens ikke kommer til at lave over 7-8 mål/assist på en sæson. Eller vil Klopp ændre tilgangen...For Wijnaldum blev også gjort enormt mål løs i LFC,

jeg har mange kritik punkter omkring Klopp, midtbanen er ubetinget den største kritik, da den er så røvkedelig, med det mener jeg ingen mål og assist, og er altså vokset op med Ste G, så det er nok det der er årsagen. Gini kunne have været løsningen men blev det overhovedet ikke, og igen inden folk måske sabler mit argument, for er med på mange var glade for hollænderen, det er jo altså min personlige holdning.
Hent en der får lov at score/assistere 20-25 gange pr sæson, fra midten...Det er savnet....Åh jeg savner SteG og jo altså også Coutinho(på midten). Og Jude kommer ikke til at nå de tal, med Klopp, det tvivler jeg kraftigt på
Verden er smask fuld af hyklere....

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 13. apr, 2023 14:08

Gode indvendinger Thommo👍 (men Wijnaldum gjorde det nu godt uden mål😌)

Fjørtoft tror dog stadig på at Bellingham bliver hentet…

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 13. apr, 2023 15:43

pingel skrev:
torsdag, 13. apr, 2023 11:41
Bellingham kan være nok så meget et generationstalent. Men det garanterer altså ikke, at han vil kunne løfte vores hold nok - ene mand.
Det er sandt. Men med et generationstalent taler man vel spillere af Gerrards, Suarez', Van Dijks (og alle de store fra andre klubber) kaliber. Så hvis spilleren rammer/indfrier det potentiale, så vil der netop være tale om en spiller, som ene mand kan løfte et hold. Men du har ret i, at man ikke kan vide, om man har fat i sådan et talent.

På samme måde kan man dog heller ikke vide, om 3 nye spillere til £40M stykket samlet set løfter et hold, der alt andet lige har spillere på positionerne, som for mindre en 10 måneder siden var med til at gøre holdet til et af verdens 2 bedste.

Begge dele er et sats. Min umiddelbare vurdering er, at det vil skabe mere tro og bedre stemning blandt fans, hvis man KUN henter Bellingham, end hvis man henter 3 spillere fra et forventet lavere niveau. Det vil i min optik også signalere mere ambition - især hvis det kan lade sig gøre før en sæson uden CL. Og derudover vil andre stjernespillere i fremtidige transfervinduer kunne se, at der er "navne" i truppen.

Så jeg ville foretrække at lægge alle æg i Bellingham-kurven. Især fordi Bajcetic i min optik nåede at vise et uhyre modent og højt niveau.
Thommo skrev:
torsdag, 13. apr, 2023 13:45
Kan huske det også skete med Dijk, og det betalte vi så transfer KASSEN for, igen efter min mening.
Det her mener jeg simpelthen ikke, at du husker korrekt Thommo. Den sag blev så offentlig, fordi vi havde "tappet" VVD op. Og det var en kombination af at holde et løfte til VVD, slippe for en "tap up" sag, og rent faktisk få fingre i den spiller, som vi ønskede os, der betød at vi endte med at betale langt mere for VVD, end tilfældet havde været, hvis vi ikke havde kvajet os.

Når det er sagt, så er Van Dijk efter min mening et skoleeksempel på, at det nogle gange er værd at betale for den dyre spiller.
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 13. apr, 2023 17:08

@texy. Jeg mener ikke, at han ikke er et generationstalent. Jeg mener bare, at man ikke kan være sikker på, at han vil levere fra dag 1. Og hvis han så skulle være skadet, så er det at lægge alle æggene i én kurv. Og så er det samme spillere som i dag der skal køre showet.
Får du 2-3 spillere er man alt andet lige dækket bedre ind…

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 13. apr, 2023 17:22

pingel skrev:
torsdag, 13. apr, 2023 17:08
@texy. Jeg mener ikke, at han ikke er et generationstalent. Jeg mener bare, at man ikke kan være sikker på, at han vil levere fra dag 1. Og hvis han så skulle være skadet, så er det at lægge alle æggene i én kurv. Og så er det samme spillere som i dag der skal køre showet.
Får du 2-3 spillere er man alt andet lige dækket bedre ind…
Alt du skriver er helt korrekt.

Men der er vel ikke nogen sikkerhed for at de 3 spillere til £40M løfter holdet mere, end Ox, Keita og Milner? Ox og Keita var begge over £40M.

I næste sæson tør jeg i øvrigt godt "satse" på en lidt smallere trup, hvis det skulle være nødvendigt. Europa League, Conference League eller slet intet europæisk fodbold betyder ved, at der ikke nødvendigvis er lige så stort et behov for kvalitativ bredde.

Bellingham, Bajcetic, Hendo, Thiago, Fabinho, Jones og Elliott. Det turde jeg godt tro på en stærk sæson med. Også selvom skader skulle snige sig ind.
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 13. apr, 2023 18:06

Prisskiltet er jo aldrig en garanti…

Men feks en Mac Allister, og Mount skulle gerne kunne skubbe lidt fra sig😌 Ja ja, de er måske mere 60-70 Mill. Men sådan to i stedet for Bellingham🤷‍♂️

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 13. apr, 2023 20:45

pingel skrev:
torsdag, 13. apr, 2023 18:06
Prisskiltet er jo aldrig en garanti…

Men feks en Mac Allister, og Mount skulle gerne kunne skubbe lidt fra sig😌 Ja ja, de er måske mere 60-70 Mill. Men sådan to i stedet for Bellingham🤷‍♂️
Ellers tak. Mac Allister måske, men Mount til den pris, der rygtes, er vanvid. Kan virkelig ikke se, hvad vi skal med ham. Det mangler vel bare, vi også går efter Gallagher og så kan vi for alvor begynde at kalde os en midterklub.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 14. apr, 2023 11:51

Her er - synes jeg - en god kommentar fra TIA til et indlæg.

Bottomline:
1) Ingen aner, om Bellingham for alvor har været den absolutte 1. prioritet, som man er gået all in på. Alt er baseret på journalister, rygter osv. Det eneste, vi ved med sikkerhed, er, at klubben har meddelt de sædvanlige journalister, at vi ikke er interesserede i Bellingham længere. Dvs. der var en interesse, men den er der - af grunde ingen kender - ikke længere (med mindre det er et spil for galleriet).
2) Et Bellingham-køb passer som udgangspunkt i øvrigt slet ikke med FSG-modellen (om man kan lide den eller ej). Som bekendt kunne VvD/Alisson kun lade sig gøre, fordi vi solgte Cou.

https://www.thisisanfield.com/2023/04/l ... er-u-turn/

The only way Liverpool have "questions to answer" in response to a "predictable u-turn" is if, how should I say, the 'u' was actually turned. But was it? If the best you can say is Liverpool had been widely reported to have put substantial groundwork into pursuing Bellingham, a player accepted to be the No. 1 transfer target all in passive voice, that is not a statement of fact. Who widely reported it? Was it a statement of fact or speculation? (Speculation). And who accepted that Bellingham was the number one target? I've never once heard Klopp or anyone from FSG say that.

So here we are: widespread speculation, by pretty much everyone, that FSG was going to do a decidedly non-FSG thing; it becomes clear that they are probably NOT going to do the thing that would be decidedly non-FSG, and people freak out. The club was literally one goal and one point from the greatest season of all time not a year ago, yet this site is demanding answers for their risk aversion, neglect and ill-management, all due to:

"the club sacrific(ing) this season due to not being willing to compromise on their targets last summer, only to now say the cost is prohibitive when they would have known at each step of the journey.

But the club didn't really do that. Nor did they say "the cost is prohibitive". They haven't said anything.

That FSG generate so much speculation, I really do not get. They are actually really consistent: they tend to do, or not do, what they say they are going to do, or not do. That may not make them good owners and I wonder if their model, which is essentially to run the club as a non-loss-making entity (I read their financials every year; they do not make money from this club) is viable against two, and soon to be three, petro-states. But come on. Everyone knew what Bellingham would cost, everyone knows that ain't how FSG rolls, people speculated wildly about the transfer anyway and then have completely lost it when it becomes clear that FSG is STILL FSG, and are now demanding answers from FSG. What are they supposed to answer to? That the internet isn't reliable? That rumours should be taken with a grain of salt? It's mental.

Besvar