Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 04. jul, 2023 11:34

Iflg. Belgiske kilder - og Romeo Lavia fra Southampton er jo belgier, så husk et gran salt - skifter Liverpool nu fokus væk fra Kephren Thuram og over til 19 årige Lavia i stedet for.

Det er måske meget fornuftigt, at satse mere på en ung "ren 6'er" eftersom Fabinho jo ikke får yngre ben med tiden, og bortset fra en delvis opblomstring sidst på sæsonen, så hang Fab en del i bremsen i det meste af sæsonen 2022/23.
Så en kombo af unge ben som skal lære gamet på topplan i knap så vigtige kampe, med mulighed for at satse på rutine i form af Fabinho i de taktisk vanskeligere kampe. Men det kan jo også være, at Lavia's talent er så stort, at han slet og ret slår Fabinho af. Det skal så også huskes, at vi har en Stefan Bajcetics som forhåbentlig kommer tilbage for fuld skrue.

Alt tyder i hvert fald på, at det bliver vanskeligere at gætte midtbanekonstellationerne til næste sæson, da kvaliteten blandt mulighederne alt andet lige bliver større med indkøb af - forhåbentlig - knap så skadeplagede spillere. Speaking of this så rumlede det lidt med rygter om, at Thiago kunne få tilbudt et skifte, forhåbentlig for ham til en knap så fysisk liga og med knap så vanvittigt mange kampe som PL topklubber har med PL, 2 pokalturneringer samt som regel lange træk i UEFA klubturneringer. I mine øjne kan vi snildt undvære Thiago. På nuværende tidspunkt kan Klopp vælge mellem følgende spillere til midtbanen (uden at Thiago regnesmed): Fabinho, Bajcetics, Henderson, Curtis Jones, Alex Mac Allister, Dominik Szoboszlai og Harvey Elliot, så uden at regne Trent AA med samt en Cody Gakpo, som kan spille en offensiv midt også, så er vi allerede på 7 kapable midtbanespillere, og uanset hvor gode/dyre spillerindkøb vi foretager, så får vi nok ikke dispensation til at stille med mere end 10 markspillere i hver kamp...... Som texy er inde på (og argumenterer vedholdende for) var det nok bedre at indstille sigtekornet efter en defensivt stærk højreback, som virkelig kunne give nogle taktiske strenge og noget uforudsigelighed at spille på til de forestående 12 opgør mod forventede Big Seven modstandere (Big 6 + FC Saudi/Newrich United).

Kan vi ikke bare få skruet tiden frem til søndag den 17. august kl. 17:30? Så har Pochetino også mindre tid til at arbejde med at få Chelseatruppen til at arbejde som et hold.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 04. jul, 2023 12:39

Cynwal skrev:
tirsdag, 04. jul, 2023 11:34
Iflg. Belgiske kilder - og Romeo Lavia fra Southampton er jo belgier, så husk et gran salt - skifter Liverpool nu fokus væk fra Kephren Thuram og over til 19 årige Lavia i stedet for.

Det er måske meget fornuftigt, at satse mere på en ung "ren 6'er" eftersom Fabinho jo ikke får yngre ben med tiden, og bortset fra en delvis opblomstring sidst på sæsonen, så hang Fab en del i bremsen i det meste af sæsonen 2022/23.
Så en kombo af unge ben som skal lære gamet på topplan i knap så vigtige kampe, med mulighed for at satse på rutine i form af Fabinho i de taktisk vanskeligere kampe. Men det kan jo også være, at Lavia's talent er så stort, at han slet og ret slår Fabinho af. Det skal så også huskes, at vi har en Stefan Bajcetics som forhåbentlig kommer tilbage for fuld skrue.

Alt tyder i hvert fald på, at det bliver vanskeligere at gætte midtbanekonstellationerne til næste sæson, da kvaliteten blandt mulighederne alt andet lige bliver større med indkøb af - forhåbentlig - knap så skadeplagede spillere. Speaking of this så rumlede det lidt med rygter om, at Thiago kunne få tilbudt et skifte, forhåbentlig for ham til en knap så fysisk liga og med knap så vanvittigt mange kampe som PL topklubber har med PL, 2 pokalturneringer samt som regel lange træk i UEFA klubturneringer. I mine øjne kan vi snildt undvære Thiago. På nuværende tidspunkt kan Klopp vælge mellem følgende spillere til midtbanen (uden at Thiago regnesmed): Fabinho, Bajcetics, Henderson, Curtis Jones, Alex Mac Allister, Dominik Szoboszlai og Harvey Elliot, så uden at regne Trent AA med samt en Cody Gakpo, som kan spille en offensiv midt også, så er vi allerede på 7 kapable midtbanespillere, og uanset hvor gode/dyre spillerindkøb vi foretager, så får vi nok ikke dispensation til at stille med mere end 10 markspillere i hver kamp...... Som texy er inde på (og argumenterer vedholdende for) var det nok bedre at indstille sigtekornet efter en defensivt stærk højreback, som virkelig kunne give nogle taktiske strenge og noget uforudsigelighed at spille på til de forestående 12 opgør mod forventede Big Seven modstandere (Big 6 + FC Saudi/Newrich United).

Kan vi ikke bare få skruet tiden frem til søndag den 17. august kl. 17:30? Så har Pochetino også mindre tid til at arbejde med at få Chelseatruppen til at arbejde som et hold.
Lavia er et klart bedre valg.
Længden på bænken afgør mesterskabet. Der skal være høj klasse i stor stil på bænken
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 04. jul, 2023 12:47

Kelly skrev:
tirsdag, 04. jul, 2023 12:39
Lavia er et klart bedre valg.
Længden på bænken afgør mesterskabet. Der skal være høj klasse i stor stil på bænken
Det er meget kort snor at give Fabinho i forhold til, om han kan finde tilbage til tidligere tiders form + alt andet lige en større taktisk forståelse end en 19 årig, kædet sammen med at Lavia foreløbig kun har spillet på topniveau i kort tid, ca. 40 kampe mener jeg.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 04. jul, 2023 16:47

Cynwal skrev:
tirsdag, 04. jul, 2023 11:34
Iflg. Belgiske kilder - og Romeo Lavia fra Southampton er jo belgier, så husk et gran salt - skifter Liverpool nu fokus væk fra Kephren Thuram og over til 19 årige Lavia i stedet for.

Det er måske meget fornuftigt, at satse mere på en ung "ren 6'er" eftersom Fabinho jo ikke får yngre ben med tiden, og bortset fra en delvis opblomstring sidst på sæsonen, så hang Fab en del i bremsen i det meste af sæsonen 2022/23.
Så en kombo af unge ben som skal lære gamet på topplan i knap så vigtige kampe, med mulighed for at satse på rutine i form af Fabinho i de taktisk vanskeligere kampe. Men det kan jo også være, at Lavia's talent er så stort, at han slet og ret slår Fabinho af. Det skal så også huskes, at vi har en Stefan Bajcetics som forhåbentlig kommer tilbage for fuld skrue.

Alt tyder i hvert fald på, at det bliver vanskeligere at gætte midtbanekonstellationerne til næste sæson, da kvaliteten blandt mulighederne alt andet lige bliver større med indkøb af - forhåbentlig - knap så skadeplagede spillere. Speaking of this så rumlede det lidt med rygter om, at Thiago kunne få tilbudt et skifte, forhåbentlig for ham til en knap så fysisk liga og med knap så vanvittigt mange kampe som PL topklubber har med PL, 2 pokalturneringer samt som regel lange træk i UEFA klubturneringer. I mine øjne kan vi snildt undvære Thiago. På nuværende tidspunkt kan Klopp vælge mellem følgende spillere til midtbanen (uden at Thiago regnesmed): Fabinho, Bajcetics, Henderson, Curtis Jones, Alex Mac Allister, Dominik Szoboszlai og Harvey Elliot, så uden at regne Trent AA med samt en Cody Gakpo, som kan spille en offensiv midt også, så er vi allerede på 7 kapable midtbanespillere, og uanset hvor gode/dyre spillerindkøb vi foretager, så får vi nok ikke dispensation til at stille med mere end 10 markspillere i hver kamp...... Som texy er inde på (og argumenterer vedholdende for) var det nok bedre at indstille sigtekornet efter en defensivt stærk højreback, som virkelig kunne give nogle taktiske strenge og noget uforudsigelighed at spille på til de forestående 12 opgør mod forventede Big Seven modstandere (Big 6 + FC Saudi/Newrich United).

Kan vi ikke bare få skruet tiden frem til søndag den 17. august kl. 17:30? Så har Pochetino også mindre tid til at arbejde med at få Chelseatruppen til at arbejde som et hold.
Jeg har også tidligere nævnt Lavia som en realistisk og god signing. Jeg var meget hyped på ham indtil rygterne om en potentiel Thuram signing kom på banen, så var Lavia naturligvis glemt. :D

Jeg vil mene, at Thuram overall er bedre end Lavia, men Lavia er et enormt talent, som sagtens kunne etablere sig som vores nye 6'er.
Det skal så også huskes, at vi har en Stefan Bajcetics som forhåbentlig kommer tilbage for fuld skrue.
Det er for stort at satse på Bajcetic, jeg er med på, at han har haft en god stime men han er stadig ung og mangler lidt erfaring.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 04. jul, 2023 17:22

Cynwal skrev:
tirsdag, 04. jul, 2023 12:47
Kelly skrev:
tirsdag, 04. jul, 2023 12:39
Lavia er et klart bedre valg.
Længden på bænken afgør mesterskabet. Der skal være høj klasse i stor stil på bænken
Det er meget kort snor at give Fabinho i forhold til, om han kan finde tilbage til tidligere tiders form + alt andet lige en større taktisk forståelse end en 19 årig, kædet sammen med at Lavia foreløbig kun har spillet på topniveau i kort tid, ca. 40 kampe mener jeg.
Han kan lære af Fabinho flere år. Men Fabinho skal også aflastes i længden
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 05. jul, 2023 10:38

Tror ikke på flere midtbanespillere, og lige nu vil en fyr som Pavard være perfekt imø. Han kan være højreback, og så kan han dække for Trent som centerback, hvis vi fortsætter med ham som alsidig back…

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 06. jul, 2023 10:34

pingel skrev:
onsdag, 05. jul, 2023 10:38
Tror ikke på flere midtbanespillere, og lige nu vil en fyr som Pavard være perfekt imø. Han kan være højreback, og så kan han dække for Trent som centerback, hvis vi fortsætter med ham som alsidig back…
Hvis Thiago sælges mon ikke han erstattes så?.

Enig ellers, tror dog de går efter en ung spiller / talent til forsvaret, gerne en med fart i skoene.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 06. jul, 2023 13:40

pingel skrev:
onsdag, 05. jul, 2023 10:38
Tror ikke på flere midtbanespillere, og lige nu vil en fyr som Pavard være perfekt imø. Han kan være højreback, og så kan han dække for Trent som centerback, hvis vi fortsætter med ham som alsidig back…
Jeg tror der kommer en midtbane spiller mere, vi har mistet tre centrale midtbane spillere, dertil er Thiago nærmest mere skadet end kampklar, og spiller på sidste år af sin kontrakt. Dertil er Fabinho lidt en joker - kan sommerpausen få ham tilbage på tidligere tiders niveau, eller er han et færdigt kapitel?

Det vil også være at lave et Real agigit skifte på midten, hvor vi får en ny ind der kan lære et år af Thiago, før han for alvor skal overtage.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 06. jul, 2023 14:43

TG12 skrev:
torsdag, 06. jul, 2023 13:40
pingel skrev:
onsdag, 05. jul, 2023 10:38
Tror ikke på flere midtbanespillere, og lige nu vil en fyr som Pavard være perfekt imø. Han kan være højreback, og så kan han dække for Trent som centerback, hvis vi fortsætter med ham som alsidig back…
Jeg tror der kommer en midtbane spiller mere, vi har mistet tre centrale midtbane spillere, dertil er Thiago nærmest mere skadet end kampklar
Mener du Ox,Milner,Keita? og 4 med ham(kan ikke huske navnet) vi lejede, i frankrig eller italien? De 4 behøver absolut da ikke erstattes, da de ikke udgjorde nogen som helst værdi for holdet, groft sagt vil nogen måske påstå, men vel også sandt. pånær Milner der havde en minimal rolle, men langt fra var god nok hvis vi vil lege med hvor der er trofæer på spil.

Hvis nu Alexis får et hav af skader iLFC, kan hele den fysiske stab for min skyld gerne sparkes ud, Macca har haft en skades pause på 3 dage i sin karriere, ryg problem og så noget virus halløj i 35 dage...Thats it :shock: Transfermarkt
Dominik 2 småskader(31 dage) og en stor skade på 6 mdr, så efter LFC standarder er han jo kernesund. Herligt hvis de virkeligt er begyndt at tjekke skadeshistorik inden de køber i dyre domme.
Verden er smask fuld af hyklere....

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 06. jul, 2023 15:36

Thommo skrev:
torsdag, 06. jul, 2023 14:43
TG12 skrev:
torsdag, 06. jul, 2023 13:40
pingel skrev:
onsdag, 05. jul, 2023 10:38
Tror ikke på flere midtbanespillere, og lige nu vil en fyr som Pavard være perfekt imø. Han kan være højreback, og så kan han dække for Trent som centerback, hvis vi fortsætter med ham som alsidig back…
Jeg tror der kommer en midtbane spiller mere, vi har mistet tre centrale midtbane spillere, dertil er Thiago nærmest mere skadet end kampklar
Mener du Ox,Milner,Keita? og 4 med ham(kan ikke huske navnet) vi lejede, i frankrig eller italien? De 4 behøver absolut da ikke erstattes, da de ikke udgjorde nogen som helst værdi for holdet, groft sagt vil nogen måske påstå, men vel også sandt. pånær Milner der havde en minimal rolle, men langt fra var god nok hvis vi vil lege med hvor der er trofæer på spil.

Hvis nu Alexis får et hav af skader iLFC, kan hele den fysiske stab for min skyld gerne sparkes ud, Macca har haft en skades pause på 3 dage i sin karriere, ryg problem og så noget virus halløj i 35 dage...Thats it :shock: Transfermarkt
Dominik 2 småskader(31 dage) og en stor skade på 6 mdr, så efter LFC standarder er han jo kernesund. Herligt hvis de virkeligt er begyndt at tjekke skadeshistorik inden de køber i dyre domme.
Yes det er de tre - havde slet ikke Arthur med i regnestykket - så er det jo fire.

Jeg er glad for de to midtbane spillere vi har fået og kan nok leve med hvis det kun bliver dem.

Men vores midt ser bare stadig ikke stærk nok ud til at jagte PL/CL:

Fabinho, bør aldermæssigt have 2-3 gode sæsoner endnu, men sidste sæson var laaangt under niveaet der kræves.
Henderson, er ved at være oppe i årene, har haft sine skades problemer, og niveauet sidste sæson var heller ikke godt nok.
Jones, stadig ung, havde 10-12 flotte kampe imod slutningen af sæsonen kan han holde nivauet og bygge på bestemt spændende.
Eliott, jeg er stadig ikke overbevist om Eliott, han har kampe han har spillet godt, men selv i de gode kampe mangler jeg at se det ekstra der gør forskellen på en spiller til en midterklub og en topklub.
Barjetic, sidste sæsons lyspunkt? Igen meget ung, og svær at vurdere, som 18 årig vil jeg ikke satse på ham permanent (endnu)
Thiago, Elegant, teknisk dygtig, erfaren ja massere fine ting kan nævnes om ham, desværre er han for skadet og oppe i årene.
Alexis, time-will tell, spændende spiller, men noget indkøring må forventes
Dominik , time-will tell, spændende spiller, men noget indkøring må forventes
Trent, spille tid på midten synes, desværre, urealistisk uden en kvalificeret HB.

I absolutte tal er der jo mange midtbane spillere, men nøgternt er det 3 talenter, 2 aldrene, 2 nye og 1 HB.

Eliott og barjetic tror jeg ville få mere ud af udlejning, og når vi alligevel er igang med operation Midfield revamp, ville jeg planlægge for tiden uden Hendo og Thiago, måske endda også Fabinho

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 06. jul, 2023 15:58

Modtaget, men uenig, jeg synes midten ser fin ud kvantum mæssigt.
For mig at se, at midten er styrket GEVALDIGT, i antal, kvalitet og skades frekvens, med en supermand(aldrig skadet) og en der har haft en alvorlig skade. Så vi har to mand mere til midten end sidste sæson, hvor Ox, lejesvenden og Keita enten var skadede eller for elendige, så de udgjorde 0% af truppen, Milner havde jo lidt værdi.

Men hvis der kommer exits, så er vi enige i der skal noget ind ;) Jeg håber stadig på Trent ikke skal indgå i midtbanen, han er jo så fænomenal på hb, synes jeg.
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 08. jul, 2023 20:44

Nu var jeg ikke vildt begejstret for købet af Mac Allister, så jeg gik egentligt og frygtede et indkøb af Khephren Thuram lidt, hvis jeg skulle svine ham til også. Bestemt en OK spiller med en god mængde potentiale, men også en spiller der lige nu er temmelig begrænset. Han er en ufattelig dygtig ball carrier, men kan ikke så meget andet. På trods af at være vokset op som CDM, er han ikke særligt imponerende defensivt. Han er ikke en stærk pasningsspiller, hverken som playmaker eller i situationer hvor der skal ske "ball retention"(Mac Allisters stærkeste side). Han leverer nærmest intet end product, hverken som målscorer eller oplægger. Potentialet er der, specielt fordi han er gigantisk og brøl stærk, men samtidig spiller med en lethed. Jeg kan godt se sammenligningen med Yaya Toure, men der er lang vej for den unge franskmand.

I stedet bliver vi overrasket og forkælet med Szoboszlai. Det synes jeg er er interessant, specielt når det var fordi Nice ikke ville lege med på at Thuram skulle gå billigt. Jeg har været efter både FSG og hyringen af Schmadtke, omend der ser ud til at han vitterlig skal være her for en kort visit og reelt bare forhandle om/med de spillere klubben allerede havde identificeret. Hvem end der har fundet nosserne til bare at betale Szoboszlais frikøbsklausul, når nu Nice var besværlige, skal i hvert fald have et klap på skuldrene.

Jeg er helt vild med signingen af Szobo. Kald det bare Fifa eller Football Manager bias, han er et gigantisk talent som allerede har præsteret for en topklub i Tyskland, men også i CL og EL. Jeg elsker hans profil. Han er vokset op med vægten af at være Ungarns Messi og har allerede været anfører på landsholdet, så han er vant til at håndtere pres. Han har taget turen fra Ungarn, hvor han endda var forbi Liverpools samarbejdsklub, gennem RB klubberne Liefering, Salzburg og Leipzig. Jeg kunne sige noget nær ligeså meget positivt om RB klubbernes fodboldstrategi som jeg kunne finde på negativt om deres flerklubsejerskab, men det er en fremragende vej for Liverpool spillere. Agressiv, offensiv og attraktiv fodbold, hvor der er fokus på hårdt arbejde, genpres og en stærkt taktisk forståelse. Szoboszlai er skræddersyet til Jürgen Klopp.

Han har ganske rigtig spillet mest på kanterne, men har erfaring som både offensiv og central midtbane. Og igen, Leipzigs taktiske opsæt har ofte stillet store krav til hans defensive aktioner. Jeg tror han passer bedst ind som central midtbanespiller, omend med defensiv afdækning bag sig, for han har ikke de typiske "kant" evner til at sætte sin mand på samme både som f.eks. en Diaz kan. Han skal have rig mulighed for at trække ud, men jeg synes han er bedst centralt. Hvem der bare havde en venstrebenet højrekant som kunne trække ind i banen og måske endda en RB som burde spille inverted wingback. Jeg synes det ligner et ret tydeligt tegn på, at Klopp og Pep Lijnders følger den anden Peps vej mod mere "positionless" fodbold, som Lijnders jo iøvrigt har skrevet om i sin bog. Den gode hollænder er jo nok inspireret et vist sted fra, ligesom Guardiola.

Defensivt er Szoboszlai stadig rå og vil skulle udvikles, specielt hvis han skal spille CM. Han har bl.a. fået en del gule og røde kort, så mentalt skal der også arbejdes. Han ligger kun lidt over middel når man kigger på tacklinger og interceptions, men igen, så er det også en effekt af hans position på banen. Jeg tror specielt det er i de fysiske dueller og luftdueller at han skal vende sig til ikke at blive most af PL midtbanespillere. Det har jeg også læst en del om, er et område som han har udviklet sig meget i sin tid i Leipzig. Han virker til at have forstået vigtigheden af at bruge tid i træningslokalet. Villigheden er der dog, og det er ofte de vigtigeste for den her type offensive spillere. Det er jo ikke Fabinhos erstatning vi har hentet.

Vi får en arbejdsoms spiller med en fremragende sparketeknik og som har rykket sig enormt meget som dribbler og ball carrier i sin tid i Leipzig. Et omåde som jeg tror netop vil slå langt mere ud, hvis han fik mulighed for at spille centralt og komme i boldbesiddelse længere nede på banen. Han har en fremragende indlægsfod, som vi i den grad savner hvis Trent skal til at ligge inde centralt når vi angriber. Han slår ud som en af de bedste ball retention spillere i de 5 bedste ligaer, så vi har tydeligvis en type der. Jeg håber dog vi giver ham noge mere kreativ frihed, for han er en utrolig presresistent spiller. God fysik og stærkt teknik, så holder man modstanderene væk. Og hans teknik er virkelig imponerende, det må jeg bare sige.

Jeg forventer også, at vi Szoboszlai har fået en spiller der i den grad kan levere mål og assist. Han er ikke en typisk playmaker, men han slår vildt godt ud på ting som xA, key passes, xGoal Chain og lignende mere eller mindre brugbare statistikker. Dygtig spiller til at indgå i kombinationsspiller og finde dybdeafleveringer som jeg tror spillere som Salah, Diaz og Nunez vil drage godt af. Jeg ser også gode muligheder for at kombinere med Gakpo. Kan både komme frem til chancer selv, få dem i dybden og har en fremragende langskud, som vi i den grad mangler hos vores andre midtbanespillere. Han slår endda højt ud, selvom han ikke afslutter særlig ofte. Mac Allister var modsat en spiller der havde et ret lavt non penalty xG, men var en af de mest afsluttende spillere. Jeg læser dog lidt kritik af hans evner som ren afslutter, hvilket stemmer overens med hvad jeg har set selv. Han er både lidt for glad for at tage skuddet og brænder til tider nogle lidt for store chancer, hvilket for mig igen taler for at få ham længere tilbage på banen.

Generelt synes jeg også, at han passer ret godt ind med sin profil i forhold til hvad vi ellers har på midtbanen og hvad hans svagheder er. Jeg er stadig ikke vild med Mac Allister, men jeg kan sagtens se ideen i de 2 og Fabinho eller en ny CDM på midten. Mac Allister er langt mere disciplineret og defensivt dygtig, og i praksis kunne man måske endda se en formation med Fabinho/Mac Allister holdene og Szoboszlai som skubbende op nærmest som 10'er, hvis ikke det endda blev den formation vi spillede. Også rig mulighed for at lade Fabinho falde helst ned mellem VVD og Konate og lade Trent trække ind ved siden af Mac Allister, for at give Szoboszlai mulighed for at trække ud på Salahs position og lave overtal.

Jeg håber samtidig, at vi nu slipper for at snakke om Trent som midtbanespiller, omend hans selvfølgelig får en lidt mudret opgave som IWB, hvis vi forsætter med det. Borset fra den fodboldterrorist som er engelsk landtræner, har jeg nu heller ikke set nogen tegn på at Klopp pønser på at omskole Trent. Og jeg er ikke sikker på, at hans evner bare sådan lige kan overføres, som mange andre herinde tilsyneladende er.

Det største problem med købet af Szoboszlai og Mac Allister, er for mig stadig at vi netop ikke har sørget for bedre støtte til Trent defensivt. Det kan muligvis løses med en frisk Fabinho eller en ny CDM, men rent taktisk er jeg lidt bange for at vi ikke har håndteret det mere. Hvis vi har fået smag for bare at betale hvad der koster, så hentede jeg gerne Mac Allisters kumpan i Brighton for de 100 millioner pund Caidedo koster, men det er nok ikke realistisk. For mig er Lavia en fin spiller, men vil være et køb der langt mere skal overtage for Fabinho, end en forstærkning. Han er utrolig talentfuld, men jeg synes han blev gjort langt bedre end han reelt var for Saints. For en 19-årig på et nedrykningshold var han vanvittig imponerende. Som defensiv midtbanespiller i PL, var han reelt ret middelmådig.

Jeg er personligt ikke vildt med den løsning vi fandt på til sidst i sæsonen, hvor vi spillede 4-3-3 når vi forsvarede og 3-2-2-3 når vi angreb. Personligt synes jeg den opstilling er yderst lunken ved tanken om vores restforsvar når vi er i "3-2-2-3 mode" og det så vi bestemt også sidste år. Konate spillere jo nærmest både RCB og RB. Han er et monster, men det e måske lige meget nok at kræve.

Det vil desuden betyde et farvel til Robertson, som var forfærdelig som yderstopper. Og ja ja, jeg ved han har gjort det på Skotlands landshold fordi de har Tierney også. Sammenholdt med at Trent trækker ind som en af de bagerste 2 i 3-2-2-3 formationen, så mister vi altså begge vores suværene indlægsfødder, uanset at Szoboszlai så kommer ind med en i det forreste makkerpar. Jeg synes dog at Levi Colwill er yderst imponerende, omend jeg ikke tror Chelski sælger til os, og slet ikke til andet end en voldsomt overpris.

Derudover, løser den taktiske ændring jo reelt ikke noget, når vi så er tilbage i forsvarsmode i vores 4-3-3. Så er Trent stadig isoleret på sin back. Det gik rigtig fint med Fabinho og Hendo i sin prime foran ham, men med Fab i sin nuværende forfatning, Szoboszlai og Salah, så er jeg lidt mere lunken. Det skulle være mit primære argument for at smide Trent væk fra HB.

EDIT på bagkant:
Det er i øvrigt interessant at Curtis Jones har spiller CM i en form for 4-4-2 for Englands U21 nu europæiske mestre. Endda med Angel Gomes ved siden af, som ikke ligefrem er en en defensiv dynamo og i en rolle som lidt af en playmaker. Jeg giver personligt ikke så meget for ungdomsfodbold, for der er mange spillere som er gode på u-holdene, men imponerende er det dog. Jeg synes hans opblomstring for os sent på sæsonen bar præg af at han fik fjernet nogle defensive opgaver og kunne presse fremad, samt være mere fri i sin offensive rolle med en masse spillere omkring sig. Spændende at se ham i den diamentralt modsatte situation for England. Kan være lovende for hans udvikling.

Harvey Elliott er et stykke fra endnu, efter han blæste igennem og nærmest gjorde Jones overflødig, så har han haft en svær sæson. Rent personalemæssigt ser vores midtbane dog bedre ud end længe, hvis man kigger på 8'er/10'er positionerne.

Szoboszlai og forhåbentlig Elliott som den her mål/chanceskabende, offensive spiller, som skal presse og befinde sig fremme i banen. Mac Allister og Curtis Jones som den mere boldholdende playmaker, med lidt flere defensive forpligtelser og skal være mere disciplineret, men stadig offensivt fokuseret.

De 2 ældre, X-factor spillere i den ultimative playmaker Thiago og den ultimative holdspiller og leder i Henderson, som måske begge er lidt på vej ud, men kan udfylde deres roller. Og den unge, potentielle X-factor i Bajcetic, som reelt var bedst i rollens som 8'er sidste år, men måske kan være en in-house erstatning for Fabinho på længere sigt, når han får mere erfaring.

Det problematiske er selvfølgelig 6'eren, hvor vi er meget afhængige af Fabinho. Eller at Bajcetic som 18-årig bliver vores egen Pedri. Vi er selvfølglig rygtet til en afløser for Fabinho, men jeg håber også at han med en sommerpause og et taktisk opsæt der passer ham bedre, kan finde i hvert fald lidt tilbage til hans topform. Han har aldrig været super mobil, men vi gjorde ham også en bjørnetjeneste ved at løbe benene af ham og ændre vores taktik. Han gik var at være flankeret af 2 løbemaskiner i Gini og en yngre Hendo. Det erstattede vi med Thiago, der mildest talt hverken er nogen defensiv dynamo eller specielt bevægelig, og en Henderson og Milner der tydeligt blev ældre og en ung Harvey Elliott der simpelthen ikke kan forsvare på PL niveau endnu. Det skulle gå galt.

Reelt set, ville jeg byde et rigtig indkøb til 6'eren ind, men jeg har det egentlig fint med at vi afventer. Vi skal være klar til at reagere til jul, hvis Fabinho virkelig viser sig at være helt færdig, men vi kan godt vente en sommer med at finde en 6'er, så vi kan evaluere på Fabinho og Bajcetic. Specielt nu hvor Rice er solgt og Caicedo er for dyr og måske skal til Chelsea.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 11. jul, 2023 10:43

Thommo skrev:
torsdag, 06. jul, 2023 15:58
Modtaget, men uenig, jeg synes midten ser fin ud kvantum mæssigt.
For mig at se, at midten er styrket GEVALDIGT, i antal, kvalitet og skades frekvens, med en supermand(aldrig skadet) og en der har haft en alvorlig skade. Så vi har to mand mere til midten end sidste sæson, hvor Ox, lejesvenden og Keita enten var skadede eller for elendige, så de udgjorde 0% af truppen, Milner havde jo lidt værdi.

Men hvis der kommer exits, så er vi enige i der skal noget ind ;) Jeg håber stadig på Trent ikke skal indgå i midtbanen, han er jo så fænomenal på hb, synes jeg.
Fair at være uenig ;)

En stor del af mit ønske og køb af flere hænger også sammen med vi skal sætte vores indkøb i perspektiv til andre klubber.
Sidste år sluttede vi under City, Newcastle, Scum og Arsenal.

Alle fire må ventes at købe stort ind, nu er penge heldigvis ikke altid lig success, men det er svært at se vi skal lukke hullet hvis vores spend ender med at være 50% af de fire der sluttede over os sidste år. Da vi lå på toppen kunne man delvist argumentere for små inkrementelle forbedringer, men nu hvor der er et stort hul kan vi ikke.

Udover de fire som sluttede over os, må Chelsea og Tottenham også ventes at forstærke sig - hvilket betyder konkurrencen endnu engang spidser til.

Med andre ord kan jeg ikke se vi kommer tilbage i top 4 hvis vi ikke investere hårdt, og uanset hvor store talener Barjetic, Eliott, Jones vurderes til at være, så nytter det ikke meget hvis vores konkurrenter stiller med senior spillere der er 5-10% bedre her og nu, så er det ligemeget disse har potentiale til at være 10% bedre, hvis det først er om 3 år.

Nu er penge og spend, heldigvis ikke lig success, men hvis vores konkurrenter, som også var foran os sidste sæson, bruger £200m imens vi bruger £100m, skal vores indkøb ikke bare være "dobbelt" så gode, men vi skal reelt være bedre end det. Ligesom ikke alle transfers rammer rigtigt så klubberne der bruger £200m har større rum til fejl på transfer fronten.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 12. jul, 2023 00:05

Nu ser jeg lige at der er gået, godt 15 år og 2700 sider, siden jomfru indlægget i denne tråd blev skrevet. Vi skulle have hentet Silva som Drejer nævner i 1. indlæg, Formoder det er David der snakkes om ;) Micah kunne vi godt undvære dengang.

Nå ville ikke mere, end et nostalgisk tilbagekig
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 12. jul, 2023 13:05

Er det i denne tråd, at man kan finde det fældende bevis for mit man-crunch på Davinson Sanchez? :shock:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar