Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 12. jul, 2023 14:55

Cynwal skrev:
mandag, 24. jul, 2017 14:46
I tidligere transfervinduer har "mode-ordet" været: "Øverste hylde". Hyldesnakken lader nu til at have overskredet sidste salgsdato - men får måske en kort revival inden det forsvinder - ligesom en elpære, der lyser stærkere op lige inden den sprænger - når de sidste 24 timer af transfervinduet sætter gang i vurderinger af dette transfervindue. Jeg har godt bemærket, at nogle er tæt på allerede nu at erklære transfervinduet for: Mislykket, dumpet, katastrofe eller andre tilsvarende synonymer, hvilket jeg mener er alt for tidligt.

Men det nye modeord er så: "Plan B"
.......Har vi ikke en Plan B? Hvad nu hvis.....? osv. ..... osv.
Bagklobskabsbetragterne står nærmest linet op med fråde om munden, klar til at kølhale Edwards og Klopp (Note: der er tale om Michael Edwards, som er klubbens sportsdirektør, og som varetager alle forhandlinger og handler, og rygterne fra Merseyside går på, at han skulle have et særdeles godt/tæt forhold til/med Klopp (Zorc / Klopp anyone?))

....og NEJ, Michael Edwards er ikke på ferie lige nu, men blev eksempelvis hjemme i England under Hong Kong turen, netop for at arbejde videre med klubbens mål transfermæssigt.

Jeg synes det er forfriskende, at klubben har haft nosser til at forfølge transfermål, selvom de er svære, når nu Klopp og Edwards er blevet enige om, at det var VvD og NK, som ville være de bedste profiler. Samtidig fornemmes det - udover spillerens evener og placering på banen - at spillerens personlighed og evner som teamplayer samt ambition om at spille for Liverpool vægtes endog rigtig højt, og dette indsnævrer altså målområdet betragteligt. Klopp vil arbejde med spillere, som begejstres af team-målsætningen om at løfte LFC tilbage til aller øverste hylde (ups, det ord er jo ikke på mode mere, men det var måske el-pæren der skinnede en sidste gang), og som samtidig også forstår, at eksponeringsmæssigt ER Liverpool på aller øverste hylde.

Så jeg vil advokere for 2 ting:
1) TÅLMODIGHED
2) Bringe en fræk "Plan C" på banen

For at forklare Plan C, vil jeg starte med at ridse op, at vi har mistet Lucas Leiva, som var alsidig nok til at spille både en defensiv midt (en position, hvor han inden knæskaden var PL's ubestridt bedste) samt vikariere i midterforsvaret.
...så hvad med at lede efter en Midterforsvarer, der både kan spille CF og DM?
Svaret for mig falder jo lige for: Davinson Sanchez fra Ajax!

Jeg ved det! Han har ikke spillet på Defensiv Midt, men det er jo også svært at nå det hele, når man kun lige er fyldt 21 år.
Han er super-atletisk, fremragende på hovestød både offensivt og defensivt og så har han en god placeringsevne. Hans boldomgang og et sæt lige gode højre/venstre poter gør, at jeg tror på han nemt kan falde ind på en defensiv midtbane. Jeg ved godt, at det NK kan tilbyde er hyper agressivitet box-to-box, men vi har i forvejen spillere, som også er skarpe ud ad den tangent i: Henderson, Can og til dels Wijnaldum. Så skulle NK handlen glippe, vil Davinson Sanchez kunne tilbyde nogle muligheder for taktisk anden afdækning af den defensive midt, end det vi har for nuværende.

Skulle VvD handlen glippe (den tror jeg dog lidt mere på for nuværende) så vil Davinson S. kunne gå ind i midterforsvaret 1:1 og erstatte

Skulle det ske, at vi køber Davinson Sanchez, og VvD og KD handlerne efterfølgende også falder på plads, så tør jeg slet ikke tænke over de taktiske muligheder Klopp vil få med alle tre i truppen. Forestil jer f.eks. en 3-back linje med:
Vvd - Matip - Sanchez
med en midtbane bestående af:
Keita - Coutinho- Henderson - Lallana
og så i angrebet:
Salah - Firmino - Mané

Vi tager den lige en gang til for Prins Knud (og bagfra ;) regnet altså):

-----------------Mignolet----------------------
---van Dijk------Matip------Sanchez---------
-----------Henderson-------------------------
--------------------------Keita-----------------
-----Coutinho-----------Lallana---------------
Salah-----------------------------------Mané
----------------Firmino-------------------------

....og ovenstående er vel at mærke kun én af flere taktiske varianter, hvor siesta-tid i Italien nu forhindrer mig i at gennemgå samtlige for jer.
Men brug jeres egen fantasi, og leg evt. med de muligheder der er med øvrige 16-20 "faste" 1. holdsspillere.

Min konklusion er, at Davinson Sanchez vil passe ind i SÅ mange planer, muligheder og opstillinger.
For dem, hvor tvivlen nager (...og det kan selvfølgelig være, at Barca allerede har ham helt nede i lommen) kan jeg anbefale denne artikel:
http://outsideoftheboot.com/2017/04/27/ ... -defender/

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 12. jul, 2023 19:15

Fowler89 skrev:
onsdag, 12. jul, 2023 14:55
Cynwal skrev:
mandag, 24. jul, 2017 14:46
:oops: :oops: :oops:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 12. jul, 2023 20:36

Var der ikke også noget med Strootman, eller var det en anden bruger? Mener hans korsbånd røg i lokummet, og lige så gjorde karrieren vist, mere eller mindre.
Verden er smask fuld af hyklere....

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 12. jul, 2023 20:56

Cynwal skrev:
onsdag, 12. jul, 2023 19:15
Fowler89 skrev:
onsdag, 12. jul, 2023 14:55
Cynwal skrev:
mandag, 24. jul, 2017 14:46
:oops: :oops: :oops:
Han rygtes til Galatasaray nu

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 13. jul, 2023 15:18

Ryger Henderson og Fabinho nu håber jeg det åbner for -

Lavia og Gabri Veiga.

Trend tror jeg bliver på højre back.

Og så en ung midtforsvarer ind i tillæg.

Spændende om Walker ryger til Bayern og Benjamin Pavard til City, det ligger i kortene.

Er det muligt skal de af med Henderson og Fabinho. Ja, det er mange nye at køre ind og de skal være glade for top fire men om et par år, bliver Liverpool mesterudfordre igen.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » lørdag, 15. jul, 2023 17:15

Hvis Fabinho ryger håber jeg vi går all-In på Moise caicedo.

Han er ung og allerede et beast. Det er også er stort plus han kender MacAllister, særligt hvis vi mister både Hendo og Fabinho, og dermed reelt skifter 2/3 af eksisterende midtbane. Så vil det være en fordel de ikke skal tilpasse sig hinanden.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 15. jul, 2023 18:30

Jeg tror ikke vi har råd til Caicedo. Han topper også min liste. Frygter lidt at vi henter Kalvin Philips eller Amrabat. Det vil være uambitiøst.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » lørdag, 15. jul, 2023 19:24

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 18:30
Jeg tror ikke vi har råd til Caicedo. Han topper også min liste. Frygter lidt at vi henter Kalvin Philips eller Amrabat. Det vil være uambitiøst.
Det har du desværre nok ret i. Men håber at FSG reagere, og tyer til lommerne, hvis Henderson og Fabinho ryger. Selvom begge ikke just var på toppen sidste sæson, så vil et vindue hvor Hendo, Fabinho, smutter og vi kun får Phillips som erstatning, så er vinduet godt nok en flad fornemmelse. Især når forventningerne først var sat til Jude B, senere sat ned, og nu måske skal yderligere ned..

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 15. jul, 2023 20:03

TG12 skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 19:24
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 18:30
Jeg tror ikke vi har råd til Caicedo. Han topper også min liste. Frygter lidt at vi henter Kalvin Philips eller Amrabat. Det vil være uambitiøst.
Det har du desværre nok ret i. Men håber at FSG reagere, og tyer til lommerne, hvis Henderson og Fabinho ryger. Selvom begge ikke just var på toppen sidste sæson, så vil et vindue hvor Hendo, Fabinho, smutter og vi kun får Phillips som erstatning, så er vinduet godt nok en flad fornemmelse. Især når forventningerne først var sat til Jude B, senere sat ned, og nu måske skal yderligere ned..
Ja, det ville være en flad fornemmelse. Bellingham vil gerne til Liverpool, men vi prioriterede anderledes. Så rygtedes Gravenberch, Thuram og Kone stærkt til klubben. Men igen prioriterede Liverpool anderledes, eller også er vi ikke villige til at betale det de forlanger, som vi ser med Lavia. Vi har indtil købt Mac Allister og Szoboszlai, og de er gode spillere. Spørgsmålet er om det er nok?

Klopp udtalte inden transfervinduet at han helst ser alle transfers afsluttet inden pre-season starter. Det er ikke tilfældet, og det er vel ikke helt optimalt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 15. jul, 2023 20:17

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 18:30
Jeg tror ikke vi har råd til Caicedo. Han topper også min liste. Frygter lidt at vi henter Kalvin Philips eller Amrabat. Det vil være uambitiøst.
Amrabat kunne umiddelbart godt virke som en Klopp spiller, men jeg ved sgu ærlig talt ikke om han er god nok.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 16. jul, 2023 11:26

Fowler89 skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 20:17
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 18:30
Jeg tror ikke vi har råd til Caicedo. Han topper også min liste. Frygter lidt at vi henter Kalvin Philips eller Amrabat. Det vil være uambitiøst.
Amrabat kunne umiddelbart godt virke som en Klopp spiller, men jeg ved sgu ærlig talt ikke om han er god nok.
Noget tyder på Fabinho er væk og Henderson og Thiago måske ryger. Det tror jeg er for vildt på en gang og koster 6-8 plads et par år.

Nicolo Barella ser god ud og en udpræget defensiv midt ved ikke hvem bør også hentes
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 16. jul, 2023 20:24

Kelly skrev:
søndag, 16. jul, 2023 11:26
Fowler89 skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 20:17
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 18:30
Jeg tror ikke vi har råd til Caicedo. Han topper også min liste. Frygter lidt at vi henter Kalvin Philips eller Amrabat. Det vil være uambitiøst.
Amrabat kunne umiddelbart godt virke som en Klopp spiller, men jeg ved sgu ærlig talt ikke om han er god nok.
Noget tyder på Fabinho er væk og Henderson og Thiago måske ryger. Det tror jeg er for vildt på en gang og koster 6-8 plads et par år.

Nicolo Barella ser god ud og en udpræget defensiv midt ved ikke hvem bør også hentes
Det er lige før man skulle have hentet Sandro Tonali for den pris han røg til.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 18. jul, 2023 14:21

Synes desværre det lugter mere og mere af at klubben er blevet taget med bukserne, det skulle være sommeren hvor der blev handlet tidligt ind så truppen var på plads til preseason. Istedet er vi nu endt med kaos, og vi klubben skal forsøge at erstatte nærmest alle senior midtbanespillere på en gang. Det stinker altså lidt af dårlig ledelse, og vi lægger samtidig ekstra pres på at de nye skal præstere fra dag et.

Samtidig med at manglerne i forsvaret ikke er blevet adresseret, nu ved alle at vi mangler spillere og priserne bliver presset op. Jeg er gået fra at være meget positiv over de første indkøb, til at tænke at vi nu skal erstatte alt den rutine og klasse vi har haft på midtbanen, åbenbart med navne der ikke lyder imponerende.

Det nytter ikke noget at skulle erstatte vores kaptajn og faste 6er med unge uprøvet kræfter som ikke har prøvet at spille på øverste niveau, jeg har svært ved at se hvem der skulle kunne gøre det med vores spinkle budget.

Håber sgu klubben får fingeren ud og åbnet tegnebogen.
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 18. jul, 2023 14:35

Sandkasse drengene er jo den store uventede spiller. Ikke mange havde vel regnet med, at de ville gå helt amok og prøve at hente enhver spiller med noget der ligner et navn. Jeg tror stadig Hendo bliver. Thiago må de gerne sælge. Selvom han er topklasse, så kan vi aldrig regne med ham. Og Fabinho til 40 min pund synes jeg er god forretning.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 18. jul, 2023 14:41

Emmy skrev:
tirsdag, 18. jul, 2023 14:35
Sandkasse drengene er jo den store uventede spiller. Ikke mange havde vel regnet med, at de ville gå helt amok og prøve at hente enhver spiller med noget der ligner et navn. Jeg tror stadig Hendo bliver. Thiago må de gerne sælge. Selvom han er topklasse, så kan vi aldrig regne med ham. Og Fabinho til 40 min pund synes jeg er god forretning.
Men de har jo ikke tvunget nogle til salg af spillere, vi kunne jo bare afslå at sælge.

Vores største problem er at vi er for sent ude. Midtbanen fornyelsen skulle være starte for flere sæsoner siden.

Andre klubber kan ikke klandres for vores fejl..

Besvar