Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 16. aug, 2023 11:33

:D
Emmy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 10:44
Jeg ser gerne vi dropper enhver tanke om en spiller der hedder Manu. Det duer bare ikke.
:D :D :lol:
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 16. aug, 2023 13:21

TG12 skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 11:24
Skulle jeg vælge med de spillere der er tilbage på markedet i 6'er positionen ville jeg gå efter Florentino
En spiller som Cheick Doucoure har jeg ikke bemærket, er han en forstærkning.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. aug, 2023 13:43

Cheick Doucoure er interessant. Han vil være en forstærkning. Han er rendyrket CDM, men han kan også vikariere som central forsvarer. Er de muligheder som er tilbage, synes jeg han er den mest interessante.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 16. aug, 2023 14:12

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 13:43
Cheick Doucoure er interessant. Han vil være en forstærkning. Han er rendyrket CDM, men han kan også vikariere som central forsvarer. Er de muligheder som er tilbage, synes jeg han er den mest interessante.
Eller måske mere offensiv midt - fremfor cb.
Han var mere offensiv i Lens….

Liverbird
Indlæg: 1433
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverbird » onsdag, 16. aug, 2023 14:40

Men hvor god er Doucouré? Er han manden, der kan få os tilbage i det fine selskab?

Vi havde engang en, som hed Sissoko. Han kunne tackle og slås for holdet, men nogen god fodboldspiller var han ikke. Er Doucouré en lignende spiller, eller er han mere teknisk dygtig?
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 16. aug, 2023 15:14

Jeg er sandt for dyden ikke imponeret over Liverpool i dette transfervindue.

Macca og Szobo ligner fantastiske indkøb. Og var det blevet ved de to plus en forsvarsspiller, så havde jeg faktisk været både imponeret og tilfreds.

Men så valgte vi ret pludseligt at sælge både Hendo og Fabinho. Midt i pre-season. Og uden at have en enkelt erstatning klar. Det virker uigennemtænkt. Med mindre man har vurderet, at de to slet ikke havde niveau til Liverpool længere. Men selv i det tilfælde, skulle man vel ikke have accepteret salget, før en ny spiller også var signet. I hvert fald ikke begge salg.

Pludselig vidste alle, at vi havde £52M, og at vi manglede defensive midtbanespillere. Og så eksploderede markedet på den position naturligvis, når Liverpool viste interesse. Derved er vi helt forventeligt havnet i den nuværende situation, hvor alle spillere vi går efter koster mindst £50M. Også selvom det er spillere, vi som Liverpool FC slet ikke bør interessere sig for.

Jeg nævner i flæng spillere, som jeg mener, vi ikke bør gå efter i den nuværende situation.

Thuram - I min optik ikke den spillertype vi står og mangler.
Amrabat - I min optik slet ikke god nok til en top PL klub.
Doucoure - I min optik ikke god nok til en top PL klub endnu, så til £80M? Nej tak.
Phillips - I min optik allerede vildt overrated, da Man City hentede ham.
Adams - I min optik ikke engang på Lavia niveau og nærmer sig 25 år.
Palhinha - I min optik ikke helt god nok til toppen af PL.

Jeg ville ønske, at andre havde samme tiltro til trioen Trent, Bajcetic og Thiago som løsningen på alle vores DM udfordringer, som jeg har.

Det har hverken fans eller træner-team dog ikke.

Men hvis man så vil ud og finde en løsning på transfer-markedet, så skal man i min optik forfølge spillere, som man med rimelighed kan forvente vil løse opgaven bedre end det tre nævnte og bedre end Fabinho og Hendo ville kunne have gjort.

Den liste er ret kort for mig. Der er ganske givet flere, men jeg kender dem nok ikke så godt.

1: Tchouameni
2: De Jong
3: Kimmich
4: Barella

Der er andre kvalificerede spillere til opgaven, som er helt uopnålige (Gavi eksempelvis). Men hvis vi ikke kan lykkes med at signe en af de fire på den liste, så henter jeg hellere en højre back eller Andreas Christensen (som også kan bruges på DM) og giver det et skud med de tre, vi allerede har.

For med nogenlunde fornuftig spilletid, så er Bajcetic bedre end Caicedo er nu, når han fylder 21. Og nok også før.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Liverbird skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 14:40
Men hvor god er Doucouré? Er han manden, der kan få os tilbage i det fine selskab?

Vi havde engang en, som hed Sissoko. Han kunne tackle og slås for holdet, men nogen god fodboldspiller var han ikke. Er Doucouré en lignende spiller, eller er han mere teknisk dygtig?
Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres. Efter min mening en smule bedre en Lavia var sidste år. Selvfølgelig ældre end både Caicedo og Lavia, og selv hvis han var samme alder så er jeg ikke sikker på at jeg ville betegne ham som havende samme potentiale. Bliver han nogensinde en top DM i Premier League. Jeg tvivler.

Det der taler mest for ham, er vel at han kommer med de egenskaber som vi savner på midtbanen lige nu. Slår ikke helt så meget ud på tacklinger som nogle af de andre DMs, men laver en god del interceptions i stedet. Han er en holdende og disciplineret defensiv midtbanespiller, som dog er lidt begrænset i sin boldomgang, specielt i hans PL år. Han er ikke komplet boldmongol som f.eks. Palhinha er, men det er ikke imponerende. Det er specielt den del, der gør at jeg synes Lavia har mere potentiale.

Et hold er dog heldigvis ikke kun 11 individuelle spillere, de skal spille sammen. Og det kunne Doucoure godt være et fint bud på en CDM der skal lime midtbanen sammen, uden at være prangende. Jeg er dog halvvejs enig med Texy, vi har simpelthen ikke mulighederne for kun at gå efter prangende. Vi har ikke været forberedt på dette transfervindue og vores fejl i de seneste vinduer, specielt ift. fornyelsen af midtbanen har sat sine præg. Derfor er vi på røven, nu hvor vi fik tilbud på Fab og Hendo som vi ikke kunne, eller skulle, sige nej til.

Doucoure bliver svinedyr, men jeg er efterhånden nået dertil hvor at hvis det primære argument mod en handel er at vi overbetaler, så må der jo være prisen for at være dårligt forberedt. Skulle man være rigtig på tværs, så kunne man så påpege at FSG og klubben måtte betale ved kasse 2 senere også, og være villige til at reagere hvis den "prangende" midtbanespiller så er til rådighed næste sommer, også selvom vi har hentet Doucoure, eller hvem det nu bliver, dyrt denne sommer. Det er dyrt at være dårlig og jeg har endnu til gode at se en fodboldklub spare sig til succes. Uanset om man kan lide det eller ej, så er fakta jo bare at i 9/10 tilfælde så er det pengene der bestemmer hvem der vinder.

Og vi står med et aktivt problem, som simpelthen bare skal løses. Ikke at vi kommer i nærheden af et mesterskab med Doucoure, men det kan være det der holder os i kampen om top 4. Og jeg tror måske at det kunne nøjes med top 5, for næste år kommer der en ny CL struktur, som måske giver England som den højst rangerede UEFA liga, en 5. CL plads. For i modsætning til Tex, så er jeg tilsvarende overbevist om at Trent, Bajcetic og Thiago som vores DMs gennem en hel sæson, vil være katastrofalt.

Mit personlige valg, ville være Florentino Luis i Benfica, men så bliver det først dyrt. Han har en frikøbsklausul på over 100 millioner pund, og Benfica er ikke kendt som dårlige købmænd. Og det er så en spiller der rigtig nok var fantatisk sidste år, men reelt kom det først efter 4 år hvor han mildest talt var en katastrofe. I 21/22 sæsonen var han udlånt til Getafe som kunne købe ham permanent til 10 millioner euro, hvilket de helt korrekt takkede nej til. Bortset fra at han så i 22/23 var eminent og bl.a. var katalysatoren til at Enzo Fernandez på 6 måneder i europa, fik Chelsea til at betale en lignende frikøbsklausul. Så helt urisikabel er den gode Florentino ikke.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 16. aug, 2023 16:31

sjampen skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres.
Vildt nok, at du ikke har Guimaraes med. Han er i min optik PLs klart bedste 6er.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » onsdag, 16. aug, 2023 16:51

texy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 16:31
sjampen skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres.
Vildt nok, at du ikke har Guimaraes med. Han er i min optik PLs klart bedste 6er.
Det er der en forklaring på, det var min opfattelse at han var 8'er, men det kan jeg godt se han ikke spiller for Newcastle. Jeg satte heller ikke Enzo Fernandez på listen, selvom jeg er helt vild med ham og før VM herinde skrev at Enzo og Jude Bellingham var 1A og 1B på min transferliste, hvilket gik super godt.

Under alle omstændigheder, så giver det efter min mening ikke meget mening at sammenligne en "destroyer" som Doucoure med en ellers fantastisk Bruno G. Newcastles midtbane er dog øvrigt temmelig interessant, fordi de ikke er så "låst" i deres roller men nærmest deler dem mellem Guimares og Joellinton, og i lidt mindre grad Willock og Longstaff. Hverken Guimares eller Joellinton hverken slår hverken ud på tacklinger, interceptions eller andre defensive stats, sådan rent individuelt, de ligger begge sådan lidt over middel. Jeg tror dog at sammenlagt, så er det svært at finde to holdkammarater som kan levere samme output. Måske Villas Kamara og Douglas Luiz.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 16. aug, 2023 17:42

Enzo Fernandez? Han er altså ikke ligefrem den fødte tackler eller defensive midtbane. Han er pt. ret meget overvurderet, men han kan blive stærk i en konstellation med Caicedo. Men som alene 6er fylder han ikke nok selv.

Palhinha er bestemt ikke nogen boldmongol, det indtryk ved jeg ikke, hvor man har fra, synes han er ret stærk i at distribuere bolde. Til gengæld er Lavia notorisk kendt for at have store problemer med at skille sig korrekt af med bolden, han sjusker (blandt andet mod Liverpool) og så har han en forfærdelig tendens til at spille sin nærmest tilgængelige mand, selvom denne er oppasset, fordi Lavia pt ikke har nok overblik og evne til at læse spillet. Sammenlign ham med Bajcetic og så er der en verden til forskel i de tos evne til at læse spillet og hvem man skal spille bolden til. Lavia kan blive god, nok ikke som 6er dog, der har han i min verden for mange mangler, herunder et rigtig dårligt hovedspil og ikke nogen aggresivitet i sit spil.

Doucoure kender jeg ikke, men han blev kåret som årets spiller i Crystal Palace, så helt dumt kan han ikke have gjort det.

Newcastle spiller jo ikke som udgangspunkt med en klassisk 6er, de spiller mere med en 2-1 trekant, fremfor 1-2 trekant, hvor der oftest ligger to og garderer defensivt, selvom det veksler mellem hvem af de tre midtbanemænd det er, omvendt spiller de heller ikke med nogen inverted back. Det er nok især pga. det projekt, at vi har behov for en 6er.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » onsdag, 16. aug, 2023 18:26

JudgeArdaStudge skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 17:42
Enzo Fernandez? Han er altså ikke ligefrem den fødte tackler eller defensive midtbane. Han er pt. ret meget overvurderet, men han kan blive stærk i en konstellation med Caicedo. Men som alene 6er fylder han ikke nok selv.

Palhinha er bestemt ikke nogen boldmongol, det indtryk ved jeg ikke, hvor man har fra, synes han er ret stærk i at distribuere bolde. Til gengæld er Lavia notorisk kendt for at have store problemer med at skille sig korrekt af med bolden, han sjusker (blandt andet mod Liverpool) og så har han en forfærdelig tendens til at spille sin nærmest tilgængelige mand, selvom denne er oppasset, fordi Lavia pt ikke har nok overblik og evne til at læse spillet. Sammenlign ham med Bajcetic og så er der en verden til forskel i de tos evne til at læse spillet og hvem man skal spille bolden til. Lavia kan blive god, nok ikke som 6er dog, der har han i min verden for mange mangler, herunder et rigtig dårligt hovedspil og ikke nogen aggresivitet i sit spil.

Doucoure kender jeg ikke, men han blev kåret som årets spiller i Crystal Palace, så helt dumt kan han ikke have gjort det.

Newcastle spiller jo ikke som udgangspunkt med en klassisk 6er, de spiller mere med en 2-1 trekant, fremfor 1-2 trekant, hvor der oftest ligger to og garderer defensivt, selvom det veksler mellem hvem af de tre midtbanemænd det er, omvendt spiller de heller ikke med nogen inverted back. Det er nok især pga. det projekt, at vi har behov for en 6er.
Enzo Fernandez var et eksempel på en spiller der måske kan anses som defensiv midtbane, men jo netop ikke giver mening at sammenligne f.eks. Doucoure og Palhinha med.

I forhold til Palhinha er jeg komplet uenig. Han er en formidabel destroyer, men hver gang jeg har set ham er han decideret farlig at have på bolden. Jeg er dog ikke FUlham ekspert, skal jeg gerne indrømme, men hans statistik viser også en forfærdelig boldspiller: https://fbref.com/en/players/a78ff07f/s ... ing-Report.
Det er ikke ligefrem pæne tal når det kommer til passing og possession, men hvis man kan acceptere hvad hans rolle skal være og kun bruge ham som en ødelægger er nærmest skal tackles af sine egne medspillere for at forhindre han dummer sig, så er han jo oplagt for hans defensive output taler for sig selv. Fulham har så vidt jeg ved bare afvist 60 millioner pund fra West Ham, så han er heller ikke billig.

Et interessant tankeeksperiment ift. Guimaraes kunne have været hvis vi var forsat med vores "rugbrøds" midtbane, og rollerne derpå primært var press resistance, ball carriers og space invaders for at bruge alle de gode danske ord. Guimaraes kunne have været et rigtig interessant bud på en afløser for Gini Wijnaldum.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 16. aug, 2023 18:58

texy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 16:31
sjampen skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres.
Vildt nok, at du ikke har Guimaraes med. Han er i min optik PLs klart bedste 6er.
barella vil han kunne fylde hullet ud?
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 16. aug, 2023 19:25

Kelly skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 18:58
texy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 16:31
sjampen skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres.
Vildt nok, at du ikke har Guimaraes med. Han er i min optik PLs klart bedste 6er.
barella vil han kunne fylde hullet ud?
Jeg vurderer ham i hvert fald som en fantastisk fodboldspiller. Så jeg tror, at det kunne være en mulighed.

Men jeg er jo modsat de fleste andre kæmpe tilhænger af Trent og Bajcetic på positionen. Og med backup fra Thiago, der alt andet lige spillede pladsen for Bayern i den sæson, hvor de vandt alle CL kampe og dermed også trofæet, synes jeg virkelig ikke, at vi behøver at male fanden på væggen.

Jeg så i øvrigt også lidt af U21 EM, hvor Jones virkelig var overlegen på pladsen. Måske en lidt billig baggrund, men han viste i hvert fald, at han var den bedste mand i den turnering til at spille den plads.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 16. aug, 2023 19:33

texy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 19:25
Kelly skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 18:58
texy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 16:31
sjampen skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres.
Vildt nok, at du ikke har Guimaraes med. Han er i min optik PLs klart bedste 6er.
barella vil han kunne fylde hullet ud?
Jeg vurderer ham i hvert fald som en fantastisk fodboldspiller. Så jeg tror, at det kunne være en mulighed.

Men jeg er jo modsat de fleste andre kæmpe tilhænger af Trent og Bajcetic på positionen. Og med backup fra Thiago, der alt andet lige spillede pladsen for Bayern i den sæson, hvor de vandt alle CL kampe og dermed også trofæet, synes jeg virkelig ikke, at vi behøver at male fanden på væggen.

Jeg så i øvrigt også lidt af U21 EM, hvor Jones virkelig var overlegen på pladsen. Måske en lidt billig baggrund, men han viste i hvert fald, at han var den bedste mand i den turnering til at spille den plads.
Du vil partout have at vi ender så langt fra en CL plads som muligt :D

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 16. aug, 2023 19:34

Kelly skrev:
texy skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 16:31
sjampen skrev:
onsdag, 16. aug, 2023 15:50

Altså, han er en fin spiller. Mit bud vil være, at han er sådan en spiller, hvor han lige nu ikke er i samtalen om at være en top 5 CDM i PL, men nok vil være i top 10. Hører ikke rigtig til blandt Rodri, Casemiro, Rice og Caicedo, men derefter begynder man at kunne snakke om hvor han skal placeres.
Vildt nok, at du ikke har Guimaraes med. Han er i min optik PLs klart bedste 6er.
barella vil han kunne fylde hullet ud?
Til det formål er du nok mere ude i en Lukaku


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar