Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. aug, 2019 10:44

Jeg er altså også fuldstændig rolig, og selvom vi kun brugte vores nye super 6er ca. halvdelen af sæsonen og spillede Hendo og Gini derinde, og selvom vi havde alle 4 CB's skadede på samme tidspunkt, så Fabinho, Gini og Hoever måtte tage en tørn derinde, og selvom vi kun havde Moreno som cover på VB, og Clyne var udlejet, så stod vi med det laveste antal mål scoret mod et Liverpool hold ever.

Så kan vi fortsætte ad den vej, så skal der som oftest kun scores 1 mål i den anden ende og mon ikke, 2 x PL topscorere kan finde ud af det - også selvom den ene skal have en pause af den ene eller den anden grund ?

Smider vi min. 50 mille i + på transferkontoen i dette vindue, så tror jeg også, at der er lagt i ovnen til en monster handel næste sommer, hvor jeg også tror, at endnu flere af de unge og de udlejede vil sparke døren ind til 1. holdet.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 07. aug, 2019 13:08

Klopp om vores transfer-vindue:

New players are never the only solution
"You should never do transfers because other clubs are doing transfers. That makes no sense, it's not about that. And if you sit back for a second and have a look at the squad, do we need more players? People will say, yes, we need a substitute for Sadio Mane, for Mohamed Salah, whatever.

"But those players are here. So, do you get a one-for-one replacement? A big signing? People think that players from other clubs, other countries, are better than the players we have here but without really having the proof, because those players haven't played here, or whatever else.

"It's just that what is new is seen as more exciting. It's like with a new car. Your old car is completely reliable, but you want a new one and two weeks later it breaks down. It looks better, but obviously it's not that good."

Klopp irked Guardiola with his comments on transfer spending last week. He insists his words were misinterpreted, that they were not made in reference to other clubs, but he stands by the message. Liverpool, he says, do not have the resources to repeat last year's spending. And besides, it's not easy to strengthen a Champions League-winning team.

"When I said we have to pay bills, that's normal," he says. "I know people took that as criticism for other clubs, but it was not the intention. I was just explaining our situation. Sorry, but we do have to pay bills. And that's all good. We invested in the team last season. We have the team, now let's work with the team and see what we do with it later.

"New players are never the only solution. And making this team stronger, the starting line-up, that's really difficult and very expensive and we don't have that money. That's how it is. You cannot go out with £150m or £200m and just say, 'Yes, that's the guy we need and he can make us better'.

"Because, also, that would only be if one of the others cannot play. These players, you can't really get, because they ask, 'When will I play?' and I have to tell them, 'When he is ill or when he leaves.' It makes it even more difficult.

"It's the price you pay for success and for having a good team, and it's also why I say settle down, watch, work, improve - because we have to - and then," Klopp slaps his hand onto his thigh with a loud clap, "find the solutions in the moments when you need them."

This season, Klopp hopes those solutions will come from within. He has already tipped the 19-year-old Rhian Brewster for a breakthrough and it is perhaps not insignificant that, shortly before this interview, Elliott and Van den Berg could also be seen taking part in first-team photo sessions.

"Our experience helps them," says Klopp. "We will try to keep them out of the public eye as they make themselves ready for the moment they make the step into the Premier League, but it's really nice seeing these boys in training because the excitement and freshness they are showing is really unbelievable. It keeps you young. Milly [James Milner] could be the father of Harvey, so it's unbelievable. It's really enjoyable."

It's not just the young players waiting in the wings, either. Alex Oxlade-Chamberlain and Adam Lallana are fit again and Naby Keita has a season of adaptation behind him. "People forget that," says Klopp. "It means whoever wants to start has to be at his top level. We have proper competition and that's exactly what you need. Motivation will not be an issue."

Klopp also points out that Liverpool's improvement last season was not solely down to new signings. They refined their tactical approach, too, switching the emphasis from counter-pressing to control and eschewing their gung-ho instincts to become a more complete proposition. Klopp now expects the evolution to continue.

"We have to evolve because the situation around us is always changing. You cannot go to another club and just do what you want to do without thinking for a second about what they do. Your tactics can influence your opponents' game, and that means their tactics can influence your game.

"We had to improve last season and we did. That was very important, staying patient in stressful moments, staying convinced about what we are doing and all that stuff. There are a lot of things we can still improve, but first and foremost, we need to reach that level again. That's not guaranteed. You can't just switch on and say you will do it."
https://www.skysports.com/football/news ... e-assessed
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 07. aug, 2019 21:01

Ved bare ikke om jeg tror nok på Lallana, Gini, Hendo, Milner, Oc. Kan de holde sig skades fri nok? Med Hendo , Ox og Lallanas skades historik.

Hvis et mesterskabs skal I hus. Burde vi så ikke have min en midtbane spillere, der ligger over deres niveau.

De er blevet max kritiseret herinde, men pga bla CL succes er folk er inde vendt og pludselig forelsket i "alle" vores spillere.

Jeg mener vi burde hente min en spiller der kan gå "direkte" ind på holdet er udfordre de andre.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 07. aug, 2019 21:12

liverpoolfc86 skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 21:01
Ved bare ikke om jeg tror nok på Lallana, Gini, Hendo, Milner, Oc. Kan de holde sig skades fri nok? Med Hendo , Ox og Lallanas skades historik.

Hvis et mesterskabs skal I hus. Burde vi så ikke have min en midtbane spillere, der ligger over deres niveau.

De er blevet max kritiseret herinde, men pga bla CL succes er folk er inde vendt og pludselig forelsket i "alle" vores spillere.

Jeg mener vi burde hente min en spiller der kan gå "direkte" ind på holdet er udfordre de andre.
Det har vi også i Fabinho og Keita når han er på 100 %.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 07. aug, 2019 21:30

Vores midtbane er vores klart svageste led. Der kan opgraderes på alle pladser, måske pånær Fabinho. Men der kan sagtens findes spillere der er bedre.
Men er de bedre for Liverpool?
"We're not racist, we only hate the mancs"

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 07. aug, 2019 22:11

.
Senest rettet af liverpoolfc86 onsdag, 07. aug, 2019 22:13, rettet i alt 1 gang.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 07. aug, 2019 22:12

Emmy skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 21:30
Vores midtbane er vores klart svageste led. Der kan opgraderes på alle pladser, måske pånær Fabinho. Men der kan sagtens findes spillere der er bedre.
Men er de bedre for Liverpool?
Hvem ville du foreslå og tror du der er realistiske?

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 07. aug, 2019 22:14

Mads T. skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 21:12
liverpoolfc86 skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 21:01
Ved bare ikke om jeg tror nok på Lallana, Gini, Hendo, Milner, Oc. Kan de holde sig skades fri nok? Med Hendo , Ox og Lallanas skades historik.

Hvis et mesterskabs skal I hus. Burde vi så ikke have min en midtbane spillere, der ligger over deres niveau.

De er blevet max kritiseret herinde, men pga bla CL succes er folk er inde vendt og pludselig forelsket i "alle" vores spillere.

Jeg mener vi burde hente min en spiller der kan gå "direkte" ind på holdet er udfordre de andre.
Det har vi også i Fabinho og Keita når han er på 100 %.
Det håber jeg. Det samme gælder lidt for forsvaret og angrebet. At jeg mener vi kunne opgradere på de pladser.

Kan bare ikke blive enig med mig selv om, hvor jeg mener vi mangler en top klasse spiller mest.

Med alle rygter om spillere der burde være mulige, Dybala, Perisic, Asensio (inden skade) Isco, James, COUTINHO <3, Brahimi, Ziyech og et hav af andre profiler fra Æresdivisionen

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » onsdag, 07. aug, 2019 22:17

texy skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 10:06
Panikken herinde er til at tage og føle på.

Den her trup, som åbenbart slet ikke er konkurrencedygtig, har lige leveret det største trofæ i fodbold og spilet med om PL-titlen til sidste kampdag. Det er en trup, hvor de fleste spillere lige nu bevæger sig ind i den alder, som nogle beskriver som peaket for en fodboldspiller (26-29). Det er en trup, hvor "marginal-spillere" som Shaqiri, Origi og Matip leverede stort, når der var brug for det. I Shaqiri's tilfælde med bedre mål/assist stats end eksempelvis Man City's dyrt købte Mahrez.

Og truppen ledes af en mand, som foreløbig har gjort spillerne bedre, end de var, før de mødte ham. En mand hvis idéer, ledelsesstil, karisma og beslutninger har medført,, at Liverpool lige nu igen er en storklub. Her i dette transfervinduet er hans beslutninger så ikke længere kompetente, og der drages paralleller til hans sidste tid i Dortmund, hvor han kontinuerligt måtte se sine bedste spillere forsvinde.

Jeg skal ikke påstå, at truppen ikke vil have større sandsynlighed for en titel, hvis der blev købt en ny spiller. Det er da meget muligt. Men når det ikke er gjort, så tror jeg, at det er, fordi Klopp ikke mener at det nødvendigvis vil styrke os, eller at den rigtige spiller ikke er til salg endnu ( #mbappe2020 :D ).

Uanset hvad, så forstår jeg ikke panikken herinde. De fleste andre sæsoner har vi været i panik, fordi vi skulle erstatte en vigtig spiller. Denne sæson kører vi bare videre med de CL-vindere, som allerede er inde i Klopps systemer og taktiske krav. Jeg tror ikke et sekund på, at vi kommer til at stå stille, bare fordi vi ikke har købt nye spillere.
+1
Nogle gange skriver du sådan nogle kloge ting, Texy. :lol:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. aug, 2019 22:30

Niche skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 22:17
texy skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 10:06
Panikken herinde er til at tage og føle på.

Den her trup, som åbenbart slet ikke er konkurrencedygtig, har lige leveret det største trofæ i fodbold og spilet med om PL-titlen til sidste kampdag. Det er en trup, hvor de fleste spillere lige nu bevæger sig ind i den alder, som nogle beskriver som peaket for en fodboldspiller (26-29). Det er en trup, hvor "marginal-spillere" som Shaqiri, Origi og Matip leverede stort, når der var brug for det. I Shaqiri's tilfælde med bedre mål/assist stats end eksempelvis Man City's dyrt købte Mahrez.

Og truppen ledes af en mand, som foreløbig har gjort spillerne bedre, end de var, før de mødte ham. En mand hvis idéer, ledelsesstil, karisma og beslutninger har medført,, at Liverpool lige nu igen er en storklub. Her i dette transfervinduet er hans beslutninger så ikke længere kompetente, og der drages paralleller til hans sidste tid i Dortmund, hvor han kontinuerligt måtte se sine bedste spillere forsvinde.

Jeg skal ikke påstå, at truppen ikke vil have større sandsynlighed for en titel, hvis der blev købt en ny spiller. Det er da meget muligt. Men når det ikke er gjort, så tror jeg, at det er, fordi Klopp ikke mener at det nødvendigvis vil styrke os, eller at den rigtige spiller ikke er til salg endnu ( #mbappe2020 :D ).

Uanset hvad, så forstår jeg ikke panikken herinde. De fleste andre sæsoner har vi været i panik, fordi vi skulle erstatte en vigtig spiller. Denne sæson kører vi bare videre med de CL-vindere, som allerede er inde i Klopps systemer og taktiske krav. Jeg tror ikke et sekund på, at vi kommer til at stå stille, bare fordi vi ikke har købt nye spillere.
+1
Nogle gange skriver du sådan nogle kloge ting, Texy. :lol:
Opgradere på de pladser - med de spillere du nævner ???

Vi skal jo hoste op med +150 mille, hvis vi skal opgradere i angrebet, og hvis Maguire skal koste 80 mille, så ligner det også 100 for en opgradering i forsvaret. Man City betalte lige 67 for en forsvarer.

Mht. spillere og deres skadeshistorik, så må vi jo stole på vores sundhedsapparat internt og eksternt og deres vurderinger af de enkelte spillere. Jeg har tidligere læst, at Brewster og Oxlade regnes for færdigbehandlede og friske spillere, som naturligvis skal startes korrekt og forsigtigt op efter så langvarigt et forløb uden de højintensive kampe, men de tager en plads og har en opgave på lige fod med alle andre spillere.
Lallana er nok den eneste, jeg er lidt lunken ved ift. skader, da der popper alt muligt op med meget korte intervaller, og han er på den anden side af de 30, men enten vil han ikke væk og vil spille sin kontrakt ud som minimum, ellers vil Klopp ikke af med ham ?

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 07. aug, 2019 22:44

Niels K skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 22:30
Niche skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 22:17
texy skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 10:06
Panikken herinde er til at tage og føle på.

Den her trup, som åbenbart slet ikke er konkurrencedygtig, har lige leveret det største trofæ i fodbold og spilet med om PL-titlen til sidste kampdag. Det er en trup, hvor de fleste spillere lige nu bevæger sig ind i den alder, som nogle beskriver som peaket for en fodboldspiller (26-29). Det er en trup, hvor "marginal-spillere" som Shaqiri, Origi og Matip leverede stort, når der var brug for det. I Shaqiri's tilfælde med bedre mål/assist stats end eksempelvis Man City's dyrt købte Mahrez.

Og truppen ledes af en mand, som foreløbig har gjort spillerne bedre, end de var, før de mødte ham. En mand hvis idéer, ledelsesstil, karisma og beslutninger har medført,, at Liverpool lige nu igen er en storklub. Her i dette transfervinduet er hans beslutninger så ikke længere kompetente, og der drages paralleller til hans sidste tid i Dortmund, hvor han kontinuerligt måtte se sine bedste spillere forsvinde.

Jeg skal ikke påstå, at truppen ikke vil have større sandsynlighed for en titel, hvis der blev købt en ny spiller. Det er da meget muligt. Men når det ikke er gjort, så tror jeg, at det er, fordi Klopp ikke mener at det nødvendigvis vil styrke os, eller at den rigtige spiller ikke er til salg endnu ( #mbappe2020 :D ).

Uanset hvad, så forstår jeg ikke panikken herinde. De fleste andre sæsoner har vi været i panik, fordi vi skulle erstatte en vigtig spiller. Denne sæson kører vi bare videre med de CL-vindere, som allerede er inde i Klopps systemer og taktiske krav. Jeg tror ikke et sekund på, at vi kommer til at stå stille, bare fordi vi ikke har købt nye spillere.
+1
Nogle gange skriver du sådan nogle kloge ting, Texy. :lol:
Opgradere på de pladser - med de spillere du nævner ???

Vi skal jo hoste op med +150 mille, hvis vi skal opgradere i angrebet, og hvis Maguire skal koste 80 mille, så ligner det også 100 for en opgradering i forsvaret. Man City betalte lige 67 for en forsvarer.

Mht. spillere og deres skadeshistorik, så må vi jo stole på vores sundhedsapparat internt og eksternt og deres vurderinger af de enkelte spillere. Jeg har tidligere læst, at Brewster og Oxlade regnes for færdigbehandlede og friske spillere, som naturligvis skal startes korrekt og forsigtigt op efter så langvarigt et forløb uden de højintensive kampe, men de tager en plads og har en opgave på lige fod med alle andre spillere.
Lallana er nok den eneste, jeg er lidt lunken ved ift. skader, da der popper alt muligt op med meget korte intervaller, og han er på den anden side af de 30, men enten vil han ikke væk og vil spille sin kontrakt ud som minimum, ellers vil Klopp ikke af med ham ?
Tror Lallana kan bidrage med en masse erfaring og måske en vigtig spiller i forhold til unge upcoming.

Vi har en farlig skades historik og vi har nogle spillere, som måske også har spillet over evne, medmindre Klopp har udviklet en i en grad så de nu er på allerhøjst niveau i forhold til markedet.

Markedet viser andre top spillere kan købes for fornuftige penge. Dybala, Fekir og tror på at de også finde i Holland, Tyskland, Spanien og Italien. For min skyld behøves det nødvendigvis ikke være en helt ung, men også en gammel rutineret ræv, til bare en sæson. Eks Dani Alves,

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. aug, 2019 22:57

Jeg fik da citeret det forkerte indlæg, men tak fordi du opfattede det liverpoolfc86 :army7:

Jeg vil bestemt ikke have noget imod rutineret tilgang, hvis vi kan finde den helt rigtige spiller, men jeg er 100% rolig ift. at CL vinderne og rekord pointhøsterne i PL kan tage Man City i denne sæson, og jeg har altså svært ved at skulle indse, at 100 og 98 point skal til at være normen for at vinde PL.

Det bliver endnu en fed sæson at være Liverpoolfan.

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Icipher » onsdag, 07. aug, 2019 23:04

Emmy skrev:Vores midtbane er vores klart svageste led. Der kan opgraderes på alle pladser, måske pånær Fabinho. Men der kan sagtens findes spillere der er bedre.
Men er de bedre for Liverpool?
100% enig.

Forsvar og angreb kan vi måle os med City (start 11 i hvert fald), men forskellen på deres midtbane og vores er at deres producerer langt flere mål og assists. Der er de os langt overlegne i form af midtbanespillere med kreativitet.

Ja, vi spiller på en anden måde men vi har helt sikkert plads til en playmaker - især mod hold der parkerer bussen.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 07. aug, 2019 23:38

Icipher skrev:
Emmy skrev:Vores midtbane er vores klart svageste led. Der kan opgraderes på alle pladser, måske pånær Fabinho. Men der kan sagtens findes spillere der er bedre.
Men er de bedre for Liverpool?
100% enig.

Forsvar og angreb kan vi måle os med City (start 11 i hvert fald), men forskellen på deres midtbane og vores er at deres producerer langt flere mål og assists. Der er de os langt overlegne i form af midtbanespillere med kreativitet.

Ja, vi spiller på en anden måde men vi har helt sikkert plads til en playmaker - især mod hold der parkerer bussen.
Når man sammenligner os med City, så kan man sammenligne vores to hold i optimal opstilling eller realistisk opstilling.
Vi er ret lige ift de 11 bedste.
Men så stopper ligheden også, for når vi når de yderste mandater i en trup, hvorpå man jo må sige, at det reelt er ret sjældent at man hele tiden igennem en sæson kan stille med de bedste 11, er der bare forskel. Der skal roteres, skader opstår og der kommer formnedgange. Og så vil City fremstå bedst.
Og det er her vi står med et problem i min optik. For jeg synes at Klopp undervurderer hvor mange kampe ekstra vi skal spille og jeg forudsætter at han i år faktisk vil tage cupturneringerne lidt mere seriøst.
Først og fremmest frygter jeg den periode omkring jul og januar, hvor vi har vanvittigt mange kampe og desværre lidt for ofte går døde (januar).
Derfor må jeg bare sige, ud fra et sportsligt synspunkt, at jeg ikke er enig at truppen "skal have chancen" osv. som det er blevet fremført.
For vi har en del spillere der har tendens til skader. Og derfor undrer det mig at vi lejer mange af de unge i 20erne, som måske kunne have fået chancen.
For at vende tilbage til tråden; jeg hører til dem der er skuffet over det her vindue.
Der kan være økonomiske grunde, bevares, men for mig at se skulle momentum fastholdes ovenpå CL og der skulle lægges et lag på. Og det havde betydet en til to reelle tilføjelser til truppen. For der skulle nok blive brug for dem, tror jeg, i et utroligt tætpakket program.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 08. aug, 2019 00:56

@Jesper

Jeg forstår godt ønsket om en ekstra ny spiller eller to, som man har set præstere for et andet hold. Og reelt tror jeg også godt, at man kunne finde sådan en spiller til en pris, som budgettet (uanset at der skal spares ovenpå sidste sæsons gigantiske udlæg) kan holde til. Umiddelbart tænker jeg, at Ziyech i Ajax (skulle have en frikøbsklausul på £25M) kunne være et eksempel.

Men så vidt jeg kan forstå og læse mig til, så har vi det mest avancerede scouting og analyse setup. Så når Klopp siger, at vi allerede har alternativerne til Bobby, Mané og Salah i truppen, så tror jeg ikke, at det er ud fra en mavefornemmelse, men baseret på meget detaljeret statistisk analyse kombineret med hans reelle erfaring med vores spillere fra træningsbanen.

Og selvom vi ikke vandt PL sidste sæson, så forstår jeg stadig ikke undervurderingen af vores bredde. Naturligvis kan det godt argumenteres, at den ikke blev testet, fordi hverken Mané, Salah eller Bobby rendte ind i en længerevarende skade. Men vores bredde var altså stærk nok til at løse alle de udfordringer, som vi løb ind i igennem sæsonen. Den langvarende skade til Gomez kombineret med de kontinuerlige småskader til Lovren kom aldrig til at koste. Ellers var vi ikke endt på 97 point og med en CL pokal. En hel sæsons skade til Ox og flere længere skadesforløb til Keita kom aldrig til at koste. Ellers var vi ikke endt på 97 point og med en CL pokal. Og lidt skade til Bobby kom aldrig til at koste, ellers var vi ikke endt på 97 point og med en CL pokal.

Nyindkøb vil måske gøre os mere konkurrencedygtige i cup-turneringerne. Men jeg er - trods frustration over, at vi røg ud - glad for at vi tester nogle af vores egne unge af i de turneringer.

Lad os sammenligne nogle af Man City's reserver med vores.

Angreb:

Mahrez var involveret i mål eller assist hvert 122 minut.
Shaqiri var involveret i mål eller assist hvert 117 minut

Jesus var involveret i mål eller assist hvert 102 minut
Origi var involveret i mål eller assist hvert 92 minut

Forsvar: (venter med midtbanen fordi det bliver lidt længere)

Jeg ved ikke helt, hvilke stats giver mening. Men hvis jeg skal vælge imellem Man City's 4 midterforsvarer og vores, så er jeg slet ikke i tvivl om, at vores bredde er stærkere.

Stones, Laporte, Mangala og Otamendi
Van Dijk, Gomez, Matip og Lovren

Midtbane:

På midten har Man City i mine øjne haft den fordel, der måske gjorde at de stod med det lille point mere end os - hvis det da ikke bare var ren tilfældighed. De har nok haft lidt mere kreativitet og har derudover haft masser af erfaring med at være et tophold, der kæmper med om titlen.

Kreativiteten tror jeg, at Klopp allerede før sidste sæson prøvede at forbedre med indkøbet af Keita. Desværre slog Keita ikke til fra dag 1, og han løb derudover ind i flere skader, der gjorde det svært for ham. Til gengæld gjorde det meget for vores spil og kreativitet, da først Fabinho fik sat sig på 6er pladsen efter en svær start.

I denne sæson skal Fabinho ikke bruge tid på at finde sig til rette,. Og hele truppen har erfaring fra sidste sæson med at spille med i toppen og være presset til at vinde hver eneste kamp. Jeg tror helt oprigtigt, at der er procenter at hente i kontinuitet og tro på de spllere, der ikke nåede at få deres gennembrud i sidste sæson. Med gennembrud tænker jeg nok mest på Keita - Men er hqns sidste sæson ikke ligefrem et eksempel på, at du ikke er garanteret succes med ethvert dyrt indkøb?

Derudover tror jeg, at Brewster er en upgrade fra Sturridge, selvom Sturridge startede fantastisk i sidste sæson. Men det baserer jeg på ren mavefornemmelse, da vi stadig venter på at se knægten i PL aktion.

Det hele blev lidt rodet, men essensen er vist, at vores bredde i mine øjne slog til i sdiste sæson. Den blev bare ikke brugt lige så meget, som Man City's.
Kloppite

Besvar