Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 03. okt, 2017 21:32

Filos of Isk skrev:Jeg ser egentlig lidt VvD og Keita sotuationerne som et tegn på at strategien er skiftet lidt. I retning af at man satser mere på at finde enkelte store mål og så satse på dem og samtidig skrue ned for de der lappe indkøb. Så jeg er en lille smule optimistisk i forhold til at evt. Coutinho penge bliver geninvesteret i nogle få store spillere. Eller måske bare en enkelt, Kane. Men det kræver vi slutter over Spurs.


Sent from my iPhone using Tapatalk
På en måde enig med dig mht. van Dijk og Naby Keita. FOrstår så bare ikke vhorfor man ikke køber andre også. Særligt når de glippede i at skifte inden denne sæson. Men hvorfor skal investeringer afhænge af et Coutinho salg? Der kommer masser af penge ind andre steder fra. Primært TV-penge. Hvorfor ikke se Coutinho-pengene som en "bonus" bruge en stor del af dem OG bruge en mængde penge derudover? Der blev indikeret inden denne sæson, at der ville blive spenderet stort uden spillersalg. Hvorfor ændrer et spillersalg så det? Det bør vel så bare betyde at der er det mere at bruge? Indenfor rimelighedens grænser? Hvis man skal nærme sig toppen er det vel bl.a. det der kræves? Ellers er man tættere på at vinde over Arsenal i mest trimmede budget fremfor at vinde titler.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Oomph242
Indlæg: 5657
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 03. okt, 2017 21:40

Hendo skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg ser egentlig lidt VvD og Keita sotuationerne som et tegn på at strategien er skiftet lidt. I retning af at man satser mere på at finde enkelte store mål og så satse på dem og samtidig skrue ned for de der lappe indkøb. Så jeg er en lille smule optimistisk i forhold til at evt. Coutinho penge bliver geninvesteret i nogle få store spillere. Eller måske bare en enkelt, Kane. Men det kræver vi slutter over Spurs.


Sent from my iPhone using Tapatalk
På en måde enig med dig mht. van Dijk og Naby Keita. FOrstår så bare ikke vhorfor man ikke køber andre også. Særligt når de glippede i at skifte inden denne sæson. Men hvorfor skal investeringer afhænge af et Coutinho salg? Der kommer masser af penge ind andre steder fra. Primært TV-penge. Hvorfor ikke se Coutinho-pengene som en "bonus" bruge en stor del af dem OG bruge en mængde penge derudover? Der blev indikeret inden denne sæson, at der ville blive spenderet stort uden spillersalg. Hvorfor ændrer et spillersalg så det? Det bør vel så bare betyde at der er det mere at bruge? Indenfor rimelighedens grænser? Hvis man skal nærme sig toppen er det vel bl.a. det der kræves? Ellers er man tættere på at vinde over Arsenal i mest trimmede budget fremfor at vinde titler.
Det nye mål for FSG er, at nå Tottenhams budget :D

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 04. okt, 2017 08:05

Når man ser folk snakke om både Lewandowski og Harry Kane, så forstår jeg godt, at fans af andre klubber af og til kan have den holdning, at Liverpool fans er en smule desillusioneret.

Hr. Drejer
Indlæg: 13708
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. okt, 2017 08:35

Måske, men på den anden side troede jeg heller ikke på at vi kunne tiltrække Keita. Jeg var overbevist om at han røg til enten Real Madrid eller Bayern. Men nu er han snart Liverpool spiller. Vi skal turde gå efter disse spillere, jovist vil vi være underdog, men måske er vi heldige, som det var tilfældet med Keita.

En klog mand sagde en gang: Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling, and you'll stay on the floor.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » onsdag, 04. okt, 2017 10:50

Hr. Drejer skrev:Måske, men på den anden side troede jeg heller ikke på at vi kunne tiltrække Keita. Jeg var overbevist om at han røg til enten Real Madrid eller Bayern. Men nu er han snart Liverpool spiller. Vi skal turde gå efter disse spillere, jovist vil vi være underdog, men måske er vi heldige, som det var tilfældet med Keita.

En klog mand sagde en gang: Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling, and you'll stay on the floor.
Arhhh Drejer come on.. Det her var din første kommentar i tråden om Keita:
Hr. Drejer skrev:Jeg kender ham ikke, og kan derfor ikke bidrage med det store. Jeg kan læse at mange undre sig over at vi er ude efter ham. Måske Klopp ser ham i en anden position end den han spiller i i RBL. Måske han ser ham som en kommende spilfordeler (?) Blot et ukvalificeret gæt.
Tror det var de færreste herinde som overhoved vidste hvem Keita var, før rygterne omkring ham begyndte. Så skulle vi nu ikke lige lade vær at sammenligne ham med 2 af de største angribere i verden.
Jeg er derfor fuldstændig enig med Redmaniac. Der er større chance for at Ox'en bliver liga topscore end at vi henter Kane...

Hr. Drejer
Indlæg: 13708
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. okt, 2017 11:21

Rigtigt. Da vi blev sat i forbindelse med ham, kendte jeg ikke meget til ham. Jeg tror jeg havde set et par kampe med RBL. Herefter så jeg nogle kampe med ham, holdt øje med ham, og fandt ud af at han var super god. Så jeg troede ikke vi havde en chance. Han blev i medierne også linket til Bayern.

Minimalt kendskab til ham i starten, men satte mig ind i ham, og må indrømme at det er et stort scoop vi har fået ham.

Nej, jeg tror heller ikke vi henter Kane. Han er uden for vores rækkevidde. Ligeså vel at Danmark aldrig vinder EM i fodbold. Hov vent... :P
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 04. okt, 2017 12:24

Hendo skrev: På en måde enig med dig mht. van Dijk og Naby Keita. FOrstår så bare ikke vhorfor man ikke køber andre også. Særligt når de glippede i at skifte inden denne sæson. Men hvorfor skal investeringer afhænge af et Coutinho salg? Der kommer masser af penge ind andre steder fra. Primært TV-penge. Hvorfor ikke se Coutinho-pengene som en "bonus" bruge en stor del af dem OG bruge en mængde penge derudover? Der blev indikeret inden denne sæson, at der ville blive spenderet stort uden spillersalg. Hvorfor ændrer et spillersalg så det? Det bør vel så bare betyde at der er det mere at bruge? Indenfor rimelighedens grænser? Hvis man skal nærme sig toppen er det vel bl.a. det der kræves? Ellers er man tættere på at vinde over Arsenal i mest trimmede budget fremfor at vinde titler.
Altså jeg syntes egentlig også vi købte andre. Oxen ser jeg som et alternativ til Keita de er begge bedst i en eller anden halvkreativ midtbane rolle. Robertson kom vel ind fordi Sessegnon ikke ville skifte og så lavede vi en billig signing så vi har en spiller til VB, men sparer penge så vi har dem hvis der åbner sig en mulighed for at lave en mere markant signing som f.eks. van Dijk eller Keita. Så var der CB positionen... ja jeg ville da også meget hellere have set os bruge Ox pengene på en CB eller en kantangriber(på begge positioner har vi intet reelt tredje valg og det har kostet os mål for/imod).
Netop VvD spøgte jo i hele vinduet, jeg tror vi var bange for at bruge de penge der var sat af til ham på andre for det tilfælde at de skulle sætte ham til salg sent i vinduet og vi så stod der med et noget mere usikkert kort som Davinson Sanchez eller de Wrij.

Jeg forestiller mig lidt at næste pre-sæsons transfer strategi vil ligne denne meget, Klopp og co. udpeger en håndfuld spillere de gerne vil have ind og så går vi meget målrettet efter dem. De kigger ikke vildt meget på positioner, men mere på hvor de kan finde kvalitet i klubber lige under vores niveau(for at mindske springet). Selvfølgelig kigger man også på frie transfers og unge talenter, men jeg tror Klopps tanke er at vi bare lige mangler lidt ekstra kvalitet i startopstillingen fra at kunne blive et rigtigt tophold.

Derfor tænker jeg at hvis vi oveni sælger Coutinho så skal vi ikke bekymre os om at sikre bredden i truppen, men kvalitet. At lokke Kane eller Lewandowski eller sågar Aubumeyang til Liverpool vil være en kæmpe næsten umulig udfordring, Kane og Aubumeyang skal have kæmpe lønstigninger og hvis de skal skifte vil de jo nok helst til Real Madrid og Lewandowski vil jo nok ikke gå ned i løn.

Så jeg er enig i at vi skal bruge penge uanset hvad, sagen er bare at vi, som det rigtig nok er blevet påpeget, har meget svært ved at lokke de spillere til, som med ret stor sikkerhed er gode nok til at gøre vores hold bedre. Coutinho penge ville bare betyde at vi måske, kun måske, havde penge nok til at lokke en stor stjerne ind den anden vej. Vi kan jo godt købe en Lemar i januar og så være glade, men han kan have svært ved at komme på holdet, selv uden Coutinho og det er et problem for de fleste af de spillere vi har kig på. Lacazette er en rigtig god angriber, men vi var ret uenige om hvorvidt han er god nok til reelt at forstærke os.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » onsdag, 04. okt, 2017 19:40

Sådan i forhold til Ox'en. Nu er der nævnt mange gange og mange steder, at de penge kunne være bedre brugt på en CB. Men Ox har jo efterhånden spillet en del kampe og hvem ville vi havde haft at spille på den/de positioner i stedet? Mener bestemt, at han har bidraget positivt til truppen, ved at give en rigtig god bredde på flere pladser. Selvfølgelig er det på mange måder federe, at få de spillere ind, der går direkte i start 11'eren, men det er bare ikke så sjovt når de så bliver skadet/får karantæne og der ingen alternativer er af nogenlunde kvalitet

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1395
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » torsdag, 05. okt, 2017 15:00

Vi skal helst have to indkøb ind til nytår.

En klasse midt forsvar (måske VVD måske en anden)

En klasse/rigtig angriber (en skam Klopp ikke gad Lacazette, han ville være god tror jeg).

Hvis vi ser på de andre top klubber, så har de alle en mulig PL topscore. Kane. Lukaku. Lacazette, Morata, Agüero. Der halter vi en del, ingen i vores trup ligner en sådan - som type er Sturrigde og solanke tættest på. Først nævnte virke lidt udbrændt, mens sidste nævnte mangler et par år.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 05. okt, 2017 18:23

richs skrev:Vi skal helst have to indkøb ind til nytår.

En klasse midt forsvar (måske VVD måske en anden)

En klasse/rigtig angriber (en skam Klopp ikke gad Lacazette, han ville være god tror jeg).

Hvis vi ser på de andre top klubber, så har de alle en mulig PL topscore. Kane. Lukaku. Lacazette, Morata, Agüero. Der halter vi en del, ingen i vores trup ligner en sådan - som type er Sturrigde og solanke tættest på. Først nævnte virke lidt udbrændt, mens sidste nævnte mangler et par år.
Som Dijk spillede i sidste kamp i pl, bør prisen snart være spiselig. Shit han var...middelmådig pænt sagt. For Saints reserverne har han vist også kostet adskillige mål. mener jeg læste han kostede 3 mål i en reserve kamp.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » torsdag, 05. okt, 2017 21:27

Thommo skrev:
richs skrev:Vi skal helst have to indkøb ind til nytår.

En klasse midt forsvar (måske VVD måske en anden)

En klasse/rigtig angriber (en skam Klopp ikke gad Lacazette, han ville være god tror jeg).

Hvis vi ser på de andre top klubber, så har de alle en mulig PL topscore. Kane. Lukaku. Lacazette, Morata, Agüero. Der halter vi en del, ingen i vores trup ligner en sådan - som type er Sturrigde og solanke tættest på. Først nævnte virke lidt udbrændt, mens sidste nævnte mangler et par år.
Som Dijk spillede i sidste kamp i pl, bør prisen snart være spiselig. Shit han var...middelmådig pænt sagt. For Saints reserverne har han vist også kostet adskillige mål. mener jeg læste han kostede 3 mål i en reserve kamp.
;å indrømme at min skepsis til van Dijk også er der. Det virker på mange som om han nærmest er løsningen på alle defensive problemer og tilsyneladende har man også tænkt det samme siden man ikke købte en anden forsvarsspiler (eller to!) nu hvor man selv så klodset og dumt var med til at ødelægge transferen. Enig i at han har set god ud for Southampton og ville da også gerne have ham til Liverpool, men med den kæmpe pris og med det forventningspres, hm, frygter lidt det fuser ud. Indrømmet, ser sjældent Southampton, men dengang Lovren spillede der var han også rigtig god, forventningen var vel også at han kunne løse mange af problemerne. Det kunne han mildest talt ikke. Dengang spillede Southampton med ikke bare en, men tit to meget stærke DM's til at beskytte forsvaret. Det gør man ikke i Liverpool... Om Southampton gør det stadig, vides ikke, men i Liverpool spiller man uden en DM og med en forbedret, men ikke optimal målmandssituation kunne man frygte at van Dijk ikke løser så meget som så mange mener. Ville gerne have ham til Liverpool, men der skal måske mere til en et indkøb af van Dijk, som aldrig har spillet i så stor en klub som Liverpool og heller ikke har vundet andet end titler i Skotland.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. okt, 2017 09:42

Quincy Promes til januar ?

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... k-11302030

Det skal i så fald ikke være i stedet for Lemar til sommer, men et både og er vel ikke helt tosset ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. okt, 2017 09:48

Vi skal jo også have blik for de største talenter. Kai Havertz er vist et af dem i Tyskland, og Klopp har et godt øje til ham:

http://soccersouls.com/2017/10/07/kai-h ... ol-target/
Senest rettet af Niels K lørdag, 07. okt, 2017 17:31, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. okt, 2017 09:56

Adrien Rabiot; en spiller efter R_G_F's hoved ? :D

http://the4thofficial.net/2017/10/psg-a ... lopp-move/

Og så er han Liverpool-fan:

http://www.thesportreview.com/tsr/2017/ ... en-rabiot/

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 07. okt, 2017 16:24

Niels K skrev:Adrien Rabiot; en spiller efter R_G_F's hoved ? :D

http://the4thofficial.net/2017/10/psg-a ... lopp-move/

Og så er han Liverpool-fan:

http://www.thesportreview.com/tsr/2017/ ... en-rabiot/
Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvorfor du henviser til min holdning i forbindelse med disse rygter. Men når du nu har fanget min opmærksomhed, vil jeg da hellere end gerne bidrage til denne debat ved at give mit besyv på Rabiot.

Rabiot har virkelig grebet chancen siden Emery kom til klubben, og det har udmøntet sig i en flot stamplads på en stærk PSG midtbane. Rabiot er teknisk stærk, god i pasningsspillet og sikker på bolden, når der presses op på ham. Kvaliteter der er en mangelvare når man betragter Liverpool's nuværende midtbanekonstellation. Når dette er sagt, så anser jeg ikke Rabiot for at være et godt match - så nej han er ikke en spiller efter mit hoved ;)

Naby Keita besidder mange af de kvaliteter, som fremhæves ved Rabiot, hvor sidstnævnte ser ud til at være en kende bedre til de lange pasninger. Keita er til gengæld dygtigere i de defensive facetter af spillet, hvor jeg synes artiklen taler Rabiot defensive evner noget op. Jeg er ikke enig i artiklens udlægning, at Rabiot vil kunne tilføre den fornødne balance på holdet. Han indtager for PSG en lignende rolle som Can/Wijnaldum for LFC, hvor han agerer tovejsspiller og bindeled mellem kæderne.

Betragter vi Rabiots defensive stats understøtter disse også min hypotese. Jeg har inkluderet Keita til sammenligning for derigennem at vise, at vi i ham får tilføjet en spiller, der erobrer utroligt mange bolde qua sin aggressivitet og løbevillighed. Derudover har jeg inkluderet Henderson og Fabinho, der godt nok begge spiller med et mere defensivt udgangspunkt på banen, men som begge også klarer sig bedre målt på defensive stats.

Gns. per kamp:

Henderson:
Tacklinger: 2,8
Bolderobringer: 1
Frispark begået: 1
Clearinger: 1,2
Afdriblet: 1,2
Blokeringer: 0,2

Rabiot:
Tacklinger: 2
Bolderobringer: 1,3
Frispark begået: 0,6
Clearinger: 0,8
Afdriblet: 0,8
Blokeringer: 0

Keita:
Tacklinger: 3,8
Bolderobringer: 2,8
Frispark begået: 1,8
Clearinger: 0,3
Afdriblet: 1,3
Blokeringer: 0

Fabinho:
Tacklinger: 4,3
Bolderobringer: 0,8
Frispark begået: 2,1
Clearinger: 1,1
Afdriblet: 1,1
Blokeringer: 0,3

Betragtes Keita's offensive output, slår han også Rabiot på samtlige parametre, på nær pasningsprocenten. Vi får således et alsidigt monster på midtbanen til næste sæson.

Med afsæt i sidste sæson og denne sæsonopstart tegner der sig et billede af en midtbane, der ofte mangler balance og ofte ikke formår at agere stopklods, når der skal forsvares. Jeg er derfor ikke enig med Klopp, når han sværger til brugen af en 8'er i Can og Henderson i rollen som skanse foran bagkæden. Af den simple grund, at begge spillere ikke er dygtige nok i de defensive facetter af spillet.

Klopp argumenterer for, at der ikke er behov for en rendyrket 6'er i hans system, da det er vigtigere spilleren på denne position formår at binde spillet sammen ved at kunne føre bolden frem fra bagerste geled. Denne argumentation kan jeg sagtens følge, og vi har da også set talrige eksempler på over de seneste sæsoner, hvordan Schweinsteiger, Alonso, Pirlo, Motta, Busquet m.fl praktiserer denne rolle. Men i de fleste tilfælde, Barcelona undtaget, fungerer dette approach, da holdet har opbygget en stærk midterakse og i særdeleshed bagkæde, hvilket tillader 6'eren en mere fri rolle som midtbanedirigent.

Liverpool har i øjeblikket ikke denne midterakse. Spiller for spiller er målmand og bagkæde alt for svag. Henderson og Can er tilsvarende ikke dygtige nok på bolden til at indtage denne rolle, hvorfor konstellationen fremstår svag når holdet skal forsvare, men også når holdet er i boldbesiddelse.

Det smerter at måtte indrømme det, da vi har kæmpet med vores midterakse siden 2013/2014 sæsonen. Men som jeg ser det, mangler der 4-5 brikker i puslespillet, før en stærk midterakse er på plads. En målmand, 1-2 midterforsvarer og så 2 midtbanespillere. Vi har allerede sikret os den ene brik i Naby Keita, men jeg så gerne, at vi til næste sommer forsøgte at hente en mere defensiv orienteret 6'er. Fabinho ville være et godt match, da han samtidig er dygtig på bolden, hvorfor man vil kunne bibeholde Klopp's tilgang til at føre bolden frem fra positionen. Hvis Can smutter, kan Henderson skubbes frem i en rolle som tovejsspiller.

Besvar