Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 24. okt, 2019 17:55

Tror virkelig Depay vil kunne give vores offensiv et boost.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Fowler89
Indlæg: 1285
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 24. okt, 2019 17:59

liverpoolfc86 skrev:
torsdag, 24. okt, 2019 17:55
Tror virkelig Depay vil kunne give vores offensiv et boost.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sad lige og tænkte det samme :D

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 24. okt, 2019 23:22

liverpoolfc86 skrev:
torsdag, 24. okt, 2019 17:55
Tror virkelig Depay vil kunne give vores offensiv et boost.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Nej tak.

Men Ziyech i Ajax er da stadig interessant. Var der ikke rygter om, at han havde en frikøbsklausul på £25M? I så fald er det vildt, at Ajax har formået at holde på ham.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5670
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 24. okt, 2019 23:30

texy skrev:
torsdag, 24. okt, 2019 23:22
liverpoolfc86 skrev:
torsdag, 24. okt, 2019 17:55
Tror virkelig Depay vil kunne give vores offensiv et boost.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Nej tak.

Men Ziyech i Ajax er da stadig interessant. Var der ikke rygter om, at han havde en frikøbsklausul på £25M? I så fald er det vildt, at Ajax har formået at holde på ham.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -deal.html

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 27. okt, 2019 16:14

Calvin Stengs 20 år offensiv midt

Myron Boadu 18 år angriber

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 28. okt, 2019 08:50

Jeg gik lige i FM mode (skal nok snart have hentet det spil).

Mbappe, Sancho og Kai.

Det var så lidt ;)

Seriøst snak igen: hvis vi ser os selv som et af verdens absolut 3 stærkeste hold igen i år, og vi har pengene til at gøre noget stort. Hvad forhindrer os så i at hente de største spillere 21-22 år?

Det vil langsigtet være en god investering rent økonomisk da de jo ikke vil falde i værdi, og sportsligt skal vi jo sigte efter de spillere der kan løfte holdet og sikre styrken også om 3 år. Alle 3 i samme vindue vil nok være lidt for meget af det gode, men leg lige med tanken at en af deres type om året...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. okt, 2019 09:09

ilusio skrev:
mandag, 28. okt, 2019 08:50
Det vil langsigtet være en god investering rent økonomisk da de jo ikke vil falde i værdi, og sportsligt skal vi jo sigte efter de spillere der kan løfte holdet og sikre styrken også om 3 år. Alle 3 i samme vindue vil nok være lidt for meget af det gode, men leg lige med tanken at en af deres type om året...
De bliver jo kun mere værd hvis de lever op til hypen. Jo vi vil altid kunne få en rimelig pris for dem igen, men i deres prissætning nu indgår jo i høj grad deres alder og fremtidspotentiale.

Men det ville da være vildt nok. Altså Mbappe er jo allerede oppe i en kategori hvor det nærmest ikke giver mening hvis han skifter til andre klubber end Real Madrid, hvor Kai Havertz stadig ikke er deroppe(mere navn, rygte og opnåede ting i karrieren, talentet og evnerne er der jo udentvivl) hvor det for alvor ville give mening for dem at hænge deres hat på ham.

Jeg tror aldrig vi går helt Galactico og henter en om året, og jeg syntes også at efter et par år blev det mere en hæmsko for Galactico holdet at de skulle hente en om året. Men der hvor det giver mening vil det da være fremragende at hente en bare hvert andet år.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 28. okt, 2019 09:25

Det er sgu ikke fordi jeg mener vi skal gøre som real madrid gjorde, og købe de største stjerner for grotesk mange penge.

Vi skal købe de største UNGE spillere. 1 om året er måske sat på spidsen, men så alligevel. Vi vil nok uanset set hvad miste 5-8 spillere de næste 4 år af de 11 der startede i går fx. Salah, Mane og Firmino er om 4 år ikke hvad de er i dag. Specielt fordi vi lever godt af deres fart og løbevillighed.

Så i stedet for at hente 3-4 nye på en gang så sikre at de næste store spillere ender i Liverpool. 1 om året er jo et billede. Nogle år kan de være 0 og andre 2.

Over 10 år er det nok ikke langt fra 10 spillere vi skal have.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 28. okt, 2019 10:03

Jeg læste for et stykke tid siden en ret stor artikel i et engelsk magasin (deraf kan jeg ikke linke til det), hvor det stod beskrevet, hvordan de fleste store handler egentlig er skruet sammen i vore dage. Man tror som fan, at der er frit valg fra alle hylder, selvfølgelig afhængig af økonomi og tiltrækningskraft osv. Det der var artiklens pointe, det var, at sådan var det bare ikke. Langt de fleste at de største handler fra de sidste 10 år, der var det i meget høj grad hovedsponsoren - enten den personlige eller klubsponsoren - der i virkeligheden langt hen ad vejen havde det sidste ord. Eksempelvis får vi Nike lige om lidt. Har en spiller en personlig aftale med Nike, så vil det hjælpe gevaldigt, hvis vi skal tiltrække spilleren. Og ønsker Nike at få det brand (spilleren) knyttet an til sig, så har de et incitament til at få vedkomme spiller til klubben. Det andet parameter er, at klubberne har bestemte særlige forbindelser til de her agenter eller agentbureauer, som favner markedet. I visse tilfælde er det de store trænere eller sågar sponsorer, der har en forbindelse med agenterne. Det vil sige, at en klub faktisk i mange tilfælde må vælge fra en bestemt "stald" og ikke andres stalde.
Og her kommer Nike ind i billedet, for de er de største på markedet sammen med Adidas. Og ønsker de eksempelvis en given spiller, så er det nu en gang sådan, at så vil det oftest være sådan, at så vil klubben også ønske det. Altså langt hen ad vejen en win win, såfremt Klopp selvfølgelig er enig, idet han sammen med Edwards stadigvæk har det sidste ord.
Det jeg vil sige med, det er, at det nok ikke længere er helt så urealistisk med de her mega køb af specielt unge topspillere, som til gengæld får lange kontrakter, som kan bruges til at hype deres (Nikes) brand over tid.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. okt, 2019 10:12

Vi skal da helt givet hente 10 spillere i de næste 10 år, med forbehold for hvad U23 holdet sender videre*.
Men de der mega-hypede(ofte med god grund), unge stjerner. Er jo også mega dyre og med risiko for at de brænder ud inden de fylder 25( Balotelli og Micheal Owen siger hej).

Og ja nogle gange kan de ikke leve op til hypen. Nogle gange viser det sig at et af de her giga-talenter bare har nået toppen tidligere end deres jævnaldrende og tre år senere er de ikke længere en klasse over alle andre i samme aldersgruppe.

Jeg tror da også stadig at nogle af vores indkøb vil være af spillere i midt 20'erne der har lidt mere modenhed og er mindre sårbare overfor kritik fra medierne osv.

Problemet er jo lidt at Mbappe og Sancho allerede er så store stjerner at det ikke er spillere du kan købe og så sætte på bænken indtil Mané og Salah skal have en pause. Men er Sancho allerede god nok til at henvise Mané til bænken?
- jeg er ikke overbevist, men vi finder jo kun ud af det ved at prøve ham af.

Havertz passer nok bedre da han stadig mest er kendt for at være et kæmpe talent, men ikke ligesom Mbappe allerede har stjålet showet på en af de helt store scener.

Men altså vi skal jo fortsætte med at lave gennemtænkte, målrettede og kloge transfers, og nogle af dem vil sikkert også være Sancho-typer. Nogle vil være Elliott-typer og nogle vil være mere Salah-agtige.

*sandsynligvis ikke flere end 1-2 i den periode på et Trent-agtigt niveau.

Jesper skrev:
mandag, 28. okt, 2019 10:03
Jeg læste for et stykke tid siden en ret stor artikel i et engelsk magasin (deraf kan jeg ikke linke til det), hvor det stod beskrevet, hvordan de fleste store handler egentlig er skruet sammen i vore dage. Man tror som fan, at der er frit valg fra alle hylder, selvfølgelig afhængig af økonomi og tiltrækningskraft osv. Det der var artiklens pointe, det var, at sådan var det bare ikke. Langt de fleste at de største handler fra de sidste 10 år, der var det i meget høj grad hovedsponsoren - enten den personlige eller klubsponsoren - der i virkeligheden langt hen ad vejen havde det sidste ord. Eksempelvis får vi Nike lige om lidt. Har en spiller en personlig aftale med Nike, så vil det hjælpe gevaldigt, hvis vi skal tiltrække spilleren. Og ønsker Nike at få det brand (spilleren) knyttet an til sig, så har de et incitament til at få vedkomme spiller til klubben. Det andet parameter er, at klubberne har bestemte særlige forbindelser til de her agenter eller agentbureauer, som favner markedet. I visse tilfælde er det de store trænere eller sågar sponsorer, der har en forbindelse med agenterne. Det vil sige, at en klub faktisk i mange tilfælde må vælge fra en bestemt "stald" og ikke andres stalde.
Og her kommer Nike ind i billedet, for de er de største på markedet sammen med Adidas. Og ønsker de eksempelvis en given spiller, så er det nu en gang sådan, at så vil det oftest være sådan, at så vil klubben også ønske det. Altså langt hen ad vejen en win win, såfremt Klopp selvfølgelig er enig, idet han sammen med Edwards stadigvæk har det sidste ord.
Det jeg vil sige med, det er, at det nok ikke længere er helt så urealistisk med de her mega køb af specielt unge topspillere, som til gengæld får lange kontrakter, som kan bruges til at hype deres (Nikes) brand over tid.
Det er også en vigtig pointe. OG det går også den anden vej. Nike ville eftersigende meget gerne have Coutinho i bogen inden VM og derfor pressede de Barcelona, der igen pressede os. Så det er muligt at vi i det mindste får lidt mere fred fra det catalanske.

Men det kan jo også være en ulempe, hvis Nike pludselig syntes at vi skal hente en stjerne der slet ikke passer ind i Klopps måde at tænke fodbold på. Du er inde på at Klopp og Edwards har det sidste ord, men har de det helt uden konsekvenser?
- vi får se. New Balance ville jo sikkert også gerne have bestemte spillere ind under paraplyen, og med Nike har vi den lille fordel at de har så mange hold at hvis vi ikke vil have den pågældende stjerne, så kan de sikkert finde et andet hold der vil.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 28. okt, 2019 10:52

Mbappe er i stald hos Nike ;)

Ang. Sancho så er det altså ikke for meget at have 4 "startere" til 3 pladser. Også selvom de 3 vi har nu alle kan spille mange kampe på året.

Vi kan sagtens rotere med 4 startere og et par boblere.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 28. okt, 2019 14:44

ilusio skrev:
mandag, 28. okt, 2019 10:52
Mbappe er i stald hos Nike ;)

Ang. Sancho så er det altså ikke for meget at have 4 "startere" til 3 pladser. Også selvom de 3 vi har nu alle kan spille mange kampe på året.

Vi kan sagtens rotere med 4 startere og et par boblere.
#Mbappé2020 kan vi godt skyde en hvid pind efter. Det er jeg ikke i tvivl om. I hvert fald, hvis prisen på ham skal være £260M?

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... nabeu.html

Selvom vores økonomi efterhånden er skræmmende, så er det ganske enkelt for mange penge, og kunne potentielt være mere skadeligt end gavnligt for klubben. Og så tør jeg slet ikke at tænke på, hvad en spiller med sådan et prismærkat skal have i løn.

En af Havertz eller Sanho kunne jeg godt se som værende realistisk. Jeg forestiller mig, at vi kan bruge op imod £100M på den helt rigtige unge spiller. Og hvis spilleren også vil os, så tror jeg godt, at man kunne lande på et transferbeløb deromkring for en af de to.

MEN. Vil vi (ikke os fans, for vi vil have samtlige spillere på markedet) overhovedet have en af de to spillere?

Sancho? Jeg er vild med hans speed og driblefærdigheder. Og han er en spiller, jeg enormt gerne ville have i truppen/på holdet. Men vi har Salah, der ganske enkelt er langt bedre på hans foretrukne position. Og vi ser samtidig ud til at have en enorm tiltro til Elliotts potentiale på samme plads. Betaler man £100M for Sancho, så ender man med enten at spille Salah eller Sancho out-of-position, samtidig med, at man gør Elliots vej til spilletid sværere.

Havertz? Det er et lidt anderledes scenario med ham. For han vil potentielt være en opgradering af, hvad vi har på positionen i forvejen, samtidig med at der ikke står et ungt kæmpe-talent klar i kulissen og håber på spilletid. Lallana er væk til sommer, så der er ovenikøbet en ledig plads i truppen på den baggrund. Men det vil samtidig betyde, at vejen til spilletid for to af Klopps egne indkøb (Ox og Keita) bliver længere end nu, hvor de begge er reservespillere. Samtidig vil Shaqiri blive en så perifær spiller, at et salg nok vil være mest sandsynligt. Så spørgsmålet i forhold til vores interesse i denne transfer må være, hvor meget tror Klopp på Keita og Ox som spillere, der kan slå Gini eller Hendo af?

Af de to vil jeg helst have, at vi signer Havertz.

Jeg har dog længe haft en eller anden fornemmelse af, at man på sigt ville gøre Hendo's plads til Trent's. Den idé ville Havertz dræbe. Og så har jeg muligvis helt glemt Curtis Jones i alt dette...
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. okt, 2019 15:27

ilusio skrev:
mandag, 28. okt, 2019 10:52
Mbappe er i stald hos Nike ;)

Ang. Sancho så er det altså ikke for meget at have 4 "startere" til 3 pladser. Også selvom de 3 vi har nu alle kan spille mange kampe på året.

Vi kan sagtens rotere med 4 startere og et par boblere.
jojo, man kan godt, men
1) det er ikke bare strartere, det er stjerner. Stjerner vil gerne spille de store kampe.
2) Ja, det kan lade sig gøre, men Sancho skal overtales, selvom han på den anden hånd har muligheden for at skifte til Chelsea eller Manchester United og være næsten sikker på fast spilletid og status som en af holdets store stjerner.


Men nej nej, det kan da lade sig gøre og det er ikke argumenter for at vi ikke skal prøve at købe Sancho.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 29. okt, 2019 07:43

"You may say Im a dreamer, but Im not the only one..."

Lige lidt til rygtemøllen...




Mbappe likes Salah’s Instagram picture

Mbappe also follows Salah

We’re signing a deal with Nike,Mbappe has a deal with Nike

Milner did Mbappe’s celebration

Mbappe met up with one of our owners

We spent no money this summer cause we are saving it for Mbappe#Mbappe2020
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 29. okt, 2019 07:46

ilusio skrev:"You may say Im a dreamer, but Im not the only one..."

Lige lidt til rygtemøllen...




Mbappe likes Salah’s Instagram picture

Mbappe also follows Salah

We’re signing a deal with Nike,Mbappe has a deal with Nike

Milner did Mbappe’s celebration

Mbappe met up with one of our owners

We spent no money this summer cause we are saving it for Mbappe#Mbappe2020
Kæft det er klasse det der. Hahaha. God humor og selvfølgelig må vi drømme.

Det eneste spørgsmål er bare. Hvis vi køber mbappe, så ryger Salah, Bobby eller Mané. Vi kan ikke holde på alle 4 på samme tid.

Det er næste er. Hvad kan vi ellers få for 2 mia.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Besvar