Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 13. nov, 2019 12:12

Fraser kunne være en "billig" breddespiller som kan være med til at vi IKKE skal bruge Lallana som erstatning for Salah/Mane når de skal have en pause.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. nov, 2019 12:39

Selvom jeg dybest set ikke tror på et kæmpekøb med dertil hørende kæmpe løn, så er der et eller andet over det dér Mbappe-køb.
Dels har jeg en mavefornemmelse af, at han faktisk rigtig gerne vil spille for os og under Klopp, og så lurer jeg lidt på, om ikke det vil gøre vores elskede klub rigtig godt med et sådant stjernekøb ?
Mbappe virker utrolig sympatisk, så det er jo ikke sådan en med stjernenykker, vi henter, men mon ikke der vil være rigtig mange, der vil kigge netop på Liverpool, hvis de vakler lidt omkring valg af favorithold, mon ikke det giver endnu mere eksponering i medierne, og mon ikke trøjesalget vil slå nye rekorder ?
Vi er jo ikke kendt for at købe etablerede stjerner, da vi selv gør det sidste arbejde eller tager det helt fra bunden af, men hvis man ønsker max. fokus og alles øjne rettet mod en, så mangler vi måske lige netop sådan et køb, så alle kan se, at vi ER de vildeste ?

Vores angribere bliver heller ikke yngre, og spillestilen er krævende. Desuden kunne man sagtens forestille sig Firmino spille second striker bag Mbappe eller ACM. I min verden vil det også give os et sportsligt ryk forbi Man City.

Vi købte intet i sommers, så hvis han bliver eneste køb + talenter til sommer, så bør det jo kunne lade sig gøre. Wilson vurderes til 54 mio. pund og et par spillersalg mere (Shaq og Origi) + lønbesparelse, når Clyne og Lallana forlader os til sommer.

Linket her holder i hvert fald #Mbappe2020 i kog:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-17248145

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 13. nov, 2019 14:54

Helt enig Niels.

Dog så selvom jeg er overbevist om at det vil være en god ide sportsligt men også økonomisk, så er det bare ikke en "Klopp-signing".

En stjernehandel fra Klopp vil være Sancho derimod, og det kan jeg godt se ske. Spillede jeg FM, så havde jeg nok gået efter begge ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 13. nov, 2019 15:14

Den "transfer" / kontrakt jeg helst så var at vi fik låst Klopp lidt længere :)

Er det sommeren 22 hans kontrakt løber til? Altså 2 sæsoner efter denne?
Kunne det ændres til sommeren 25?Jeg cykler gerne til Liverpool og giver ham en krammer hvis det er det der skal til.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 13. nov, 2019 15:21

ilusio skrev:Den "transfer" / kontrakt jeg helst så var at vi fik låst Klopp lidt længere :)

Er det sommeren 22 hans kontrakt løber til? Altså 2 sæsoner efter denne?
Kunne det ændres til sommeren 25?Jeg cykler gerne til Liverpool og giver ham en krammer hvis det er det der skal til.
Ha ha, helt enig. Jeg tvivler dog.
I øvrigt så er Mbappe rygter vel mest bundet op om at Real også ønsker ham og dermed presses prisen op

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. nov, 2019 16:29

Jesper skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 15:21
ilusio skrev:Den "transfer" / kontrakt jeg helst så var at vi fik låst Klopp lidt længere :)

Er det sommeren 22 hans kontrakt løber til? Altså 2 sæsoner efter denne?
Kunne det ændres til sommeren 25?Jeg cykler gerne til Liverpool og giver ham en krammer hvis det er det der skal til.
Ha ha, helt enig. Jeg tvivler dog.
I øvrigt så er Mbappe rygter vel mest bundet op om at Real også ønsker ham og dermed presses prisen op

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Yes, men det er da lidt sjovt, at vi lige pludselig nævnes med, når de største spillere er i rygtebørsen. Det har vi ikke været vant til ;)

Sommer 2020:

1: Klopp forlænger 2-3 år.
2: I den forbindelse får han sit største spillerønske opfyldt, og det bliver Mbappe
3: Anfield bliver udbygget med mere, end vi regnede med, og Safe Standing introduceres på Anfield

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 13. nov, 2019 17:26

Niels K skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 12:39
Selvom jeg dybest set ikke tror på et kæmpekøb med dertil hørende kæmpe løn, så er der et eller andet over det dér Mbappe-køb.
Dels har jeg en mavefornemmelse af, at han faktisk rigtig gerne vil spille for os og under Klopp, og så lurer jeg lidt på, om ikke det vil gøre vores elskede klub rigtig godt med et sådant stjernekøb ?
Mbappe virker utrolig sympatisk, så det er jo ikke sådan en med stjernenykker, vi henter, men mon ikke der vil være rigtig mange, der vil kigge netop på Liverpool, hvis de vakler lidt omkring valg af favorithold, mon ikke det giver endnu mere eksponering i medierne, og mon ikke trøjesalget vil slå nye rekorder ?
Vi er jo ikke kendt for at købe etablerede stjerner, da vi selv gør det sidste arbejde eller tager det helt fra bunden af, men hvis man ønsker max. fokus og alles øjne rettet mod en, så mangler vi måske lige netop sådan et køb, så alle kan se, at vi ER de vildeste ?

Vores angribere bliver heller ikke yngre, og spillestilen er krævende. Desuden kunne man sagtens forestille sig Firmino spille second striker bag Mbappe eller ACM. I min verden vil det også give os et sportsligt ryk forbi Man City.

Vi købte intet i sommers, så hvis han bliver eneste køb + talenter til sommer, så bør det jo kunne lade sig gøre. Wilson vurderes til 54 mio. pund og et par spillersalg mere (Shaq og Origi) + lønbesparelse, når Clyne og Lallana forlader os til sommer.

Linket her holder i hvert fald #Mbappe2020 i kog:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-17248145
Spændende hvem køberen til en £54m Wilson skulle være? Tror bestemt ikke nogle af de helt store klubber har interesse i ham.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 13. nov, 2019 17:50

Oomph242 skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 17:26

Spændende hvem køberen til en £54m Wilson skulle være? Tror bestemt ikke nogle af de helt store klubber har interesse i ham.
Dem der købte Solanke, var et godt bud. Når man er villig til at give 19-20 mill for Solanke, bør man med glæde smide 2,5-3 gange mere for en spiller der kan noget, deriblandt score mål.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 13. nov, 2019 17:58

Thommo skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 17:50
Oomph242 skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 17:26

Spændende hvem køberen til en £54m Wilson skulle være? Tror bestemt ikke nogle af de helt store klubber har interesse i ham.
Dem der købte Solanke, var et godt bud. Når man er villig til at give 19-20 mill for Solanke, bør man med glæde smide 2,5-3 gange mere for en spiller der kan noget, deriblandt score mål.
Men hvilke midterklubber har den slags penge?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. nov, 2019 07:36

Oomph242 skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 17:58
Thommo skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 17:50
Oomph242 skrev:
onsdag, 13. nov, 2019 17:26

Spændende hvem køberen til en £54m Wilson skulle være? Tror bestemt ikke nogle af de helt store klubber har interesse i ham.
Dem der købte Solanke, var et godt bud. Når man er villig til at give 19-20 mill for Solanke, bør man med glæde smide 2,5-3 gange mere for en spiller der kan noget, deriblandt score mål.
Men hvilke midterklubber har den slags penge?
Det var CIES, der fastslog hans markedsværdi lige nu, og det er ikke sikkert, at vi kommer helt derop. Mon ikke spillere som Wilson, Origi og Shaqiri ville ryge for omkring de 30 mille hver især ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. nov, 2019 08:31

Vi har jo også Timo Werner, som fortsætter med at buldre derud af, og som skulle have en overkommelig frikøbsklausul i sin kontrakt:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-17251787

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 14. nov, 2019 09:04

Jeg kan ikke finde citatet. Desværre. Men Klopp udtalte for ca en måned siden, tror det var ved sidste landskampspause, at han kun ville have spillere, der kunne gå direkte ind på holdet. Betragtningen kom ift et spørgsmål om sommerens transfervindue. Vores direktør (jeg har lige glemt navnet), sagde på samme tidspunkt det samme, bare set ift et kommercielt og økonomisk perspektiv. Også Edwards kom med en sjælden udtalelse om, hvilken hylde vi er kommet op på.
Så med mindre det er udviklingsspillere, så skal de altså ikke bare være fyld til truppen. Det er udfordringen, for de er dyre og svære at få, når man ret beset vel er verdens stærkeste hold pt.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. nov, 2019 09:42

Jesper skrev:
torsdag, 14. nov, 2019 09:04
Jeg kan ikke finde citatet. Desværre. Men Klopp udtalte for ca en måned siden, tror det var ved sidste landskampspause, at han kun ville have spillere, der kunne gå direkte ind på holdet. Betragtningen kom ift et spørgsmål om sommerens transfervindue. Vores direktør (jeg har lige glemt navnet), sagde på samme tidspunkt det samme, bare set ift et kommercielt og økonomisk perspektiv. Også Edwards kom med en sjælden udtalelse om, hvilken hylde vi er kommet op på.
Så med mindre det er udviklingsspillere, så skal de altså ikke bare være fyld til truppen. Det er udfordringen, for de er dyre og svære at få, når man ret beset vel er verdens stærkeste hold pt.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Læste det godt, men der er vel stadig det twist, at fx. Fabinho var omkring en halv sæson om at finde sig til rette, trods skader har Keita været endnu længere om det. Vi fandt fx. Mané og Salah til fornuftige penge i Soton/Roma, Matip var gratis, Robbo var vel et under-radaren-køb og Shaqiri et billigt og fornuftigt breddekøb lige før, hans kontrakt udløb, som det også ser ud med Fraser pt. Gini og Oxlade (og Fabinho) var stærke køb til midten til fornuftige penge.

så selvom det er svært, så er det jo ikke kun, hvad alle tænker er øverste hylde spillere til enorme summer, som kan være i spil. Det har Klopp vist igen og igen.

Vi er heldigvis også dér, hvor vi "kun" behøver at finde en enkelt spiller hver sommer + hele tiden hente store talenter til akademiet, og sidste sommer viste jo, at vi ret beset ikke behøver at købe overhovedet, og sådan kan det meget vel også se ud næste sommer, da vi stadig ikke ser så meget til Oxlade, Keita, Shaqiri, Origi og Brewster. Curtis Jones og Grujic må også banke alvorligt på samt de unge forsvarsspillere.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 14. nov, 2019 10:01

Niels K skrev:
torsdag, 14. nov, 2019 08:31
Vi har jo også Timo Werner, som fortsætter med at buldre derud af, og som skulle have en overkommelig frikøbsklausul i sin kontrakt:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-17251787
Ja tak

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 14. nov, 2019 10:25


Niels K skrev:
Jesper skrev:
torsdag, 14. nov, 2019 09:04
Jeg kan ikke finde citatet. Desværre. Men Klopp udtalte for ca en måned siden, tror det var ved sidste landskampspause, at han kun ville have spillere, der kunne gå direkte ind på holdet. Betragtningen kom ift et spørgsmål om sommerens transfervindue. Vores direktør (jeg har lige glemt navnet), sagde på samme tidspunkt det samme, bare set ift et kommercielt og økonomisk perspektiv. Også Edwards kom med en sjælden udtalelse om, hvilken hylde vi er kommet op på.
Så med mindre det er udviklingsspillere, så skal de altså ikke bare være fyld til truppen. Det er udfordringen, for de er dyre og svære at få, når man ret beset vel er verdens stærkeste hold pt.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Læste det godt, men der er vel stadig det twist, at fx. Fabinho var omkring en halv sæson om at finde sig til rette, trods skader har Keita været endnu længere om det. Vi fandt fx. Mané og Salah til fornuftige penge i Soton/Roma, Matip var gratis, Robbo var vel et under-radaren-køb og Shaqiri et billigt og fornuftigt breddekøb lige før, hans kontrakt udløb, som det også ser ud med Fraser pt. Gini og Oxlade (og Fabinho) var stærke køb til midten til fornuftige penge.

så selvom det er svært, så er det jo ikke kun, hvad alle tænker er øverste hylde spillere til enorme summer, som kan være i spil. Det har Klopp vist igen og igen.

Vi er heldigvis også dér, hvor vi "kun" behøver at finde en enkelt spiller hver sommer + hele tiden hente store talenter til akademiet, og sidste sommer viste jo, at vi ret beset ikke behøver at købe overhovedet, og sådan kan det meget vel også se ud næste sommer, da vi stadig ikke ser så meget til Oxlade, Keita, Shaqiri, Origi og Brewster. Curtis Jones og Grujic må også banke alvorligt på samt de unge forsvarsspillere.
Du har fuldstændig ret i at Edwards og hans team har gjort et fantastisk arbejde. Så hvad man forstår ved en forstærkning, skal måske redefineres. Fabinho var dog en kæmpe profil i Monaco, så jeg synes måske ikke helt han tæller med.
Og igen, du har ret i at vi har en del på spring, men det har de jo været i lang tid og hvis man sådan ikke for alvor er slået til, så skal man på et tidspunkt videre.
Jeg tror faktisk det er et svært spørgsmål selv for klubben. En hver trup har brug for nyt blod, ny konkurrence. Alt andet er usundt. Men så skal spilleren have den rette støbning, for det er jo latterligt svært at få en fast plads.
Jeg kan ærligt talt kun pege på to, måske tre, pladser, hvor vi overhovedet kan forstærke os.

Så stærke er vi! Lige pt, for den slags kan vende.

Jeg vil pege på pladsen som Henderson/Ox spiller. Her kunne man nok i teorien få endnu højere kvalitet.
Så vil jeg pege på Matips plads, om end vi er virkeligt stærkt besat. Også set i lyset af reserverne.
Jeg vil deslige pege på Firminos plads. Jeg ved godt han er hellig for nogen og jeg undervurderer ham på ingen måde. Jeg mener dog at der findes bedre spillere end ham skulle man skabe det ultimative hold. I virkeligheden er det nok kun Mbappe jeg tænker på.

Slutteligt er vi ret tyndt besatte på venstre back, hvis Robertson er skadet.

Leger vi med en formationsændring, så er jeg stadigvæk tilhænger af en kreativ Coutinho-type.

Og alt det her skal jo ske i samspil med at få et enkelt talent eller to til at få chancen.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar