Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
EL NINO-technico

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af EL NINO-technico » fredag, 18. apr, 2008 12:20

Jeg vil menne at det vil være et godt køb at købe ricardo Q og huntelar og så stille op i 4-4-2 huntelar og torres
babel og ricardo Q som kanter gerrard og merserano i midten

Rosales
Indlæg: 273
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rosales » fredag, 18. apr, 2008 14:10

EL NINO-technico skrev:Jeg vil menne at det vil være et godt køb at købe ricardo Q og huntelar og så stille op i 4-4-2 huntelar og torres
babel og ricardo Q som kanter gerrard og merserano i midten
EL NINO-technico skrev:Jeg vil menne at det vil være et godt køb at købe ricardo Q og huntelar og så stille op i 4-4-2 huntelar og torres
babel og ricardo Q som kanter gerrard og merserano i midten
Jeg kan ikke se hvilke argumenter, der skulle vaere for at skifte tilbage til 4-4-2, saa hit me !
De seneste resultater har jo vist Liverpool har spillet langt bedre med 4-5-1 opstillingen. Eller vi har ihvertfald vundet, og det synes jeg er rimeligt vigtigt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 20. apr, 2008 10:08

Rosales skrev:
EL NINO-technico skrev:Jeg vil menne at det vil være et godt køb at købe ricardo Q og huntelar og så stille op i 4-4-2 huntelar og torres
babel og ricardo Q som kanter gerrard og merserano i midten
EL NINO-technico skrev:Jeg vil menne at det vil være et godt køb at købe ricardo Q og huntelar og så stille op i 4-4-2 huntelar og torres
babel og ricardo Q som kanter gerrard og merserano i midten
Jeg kan ikke se hvilke argumenter, der skulle vaere for at skifte tilbage til 4-4-2, saa hit me !
De seneste resultater har jo vist Liverpool har spillet langt bedre med 4-5-1 opstillingen. Eller vi har ihvertfald vundet, og det synes jeg er rimeligt vigtigt.
En mulig grund kan f.eks. være at Rafa ikke mener at vi har spillematerialet til en 4-4-2. Måske vil han gerne have et bedre og bredere spillermateriale tl at skifte mellem forskellige opstillinger(?) Vi spillede f.eks. 4-4-2- i går mod Fulham.

Derudover er jeg nysgerrig om, hvilke tre spillere Rafa henviser til, når han siger at tre spillere er i 'hus'; en førsteholdsspiller og to unge spillere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » søndag, 20. apr, 2008 10:12

Hr. Drejer skrev: En mulig grund kan f.eks. være at Rafa ikke mener at vi har spillematerialet til en 4-4-2. Måske vil han gerne have et bedre og bredere spillermateriale tl at skifte mellem forskellige opstillinger(?) Vi spillede f.eks. 4-4-2- i går mod Fulham.

Derudover er jeg nysgerrig om, hvilke tre spillere Rafa henviser til, når han siger at tre spillere er i 'hus'; en førsteholdsspiller og to unge spillere.
Gjorde vi nu også det? Jeg så det som vi spillede 4-5-1, hvor Voronin var den hængende angriber.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 20. apr, 2008 10:24

Heksem skrev:
Hr. Drejer skrev: En mulig grund kan f.eks. være at Rafa ikke mener at vi har spillematerialet til en 4-4-2. Måske vil han gerne have et bedre og bredere spillermateriale tl at skifte mellem forskellige opstillinger(?) Vi spillede f.eks. 4-4-2- i går mod Fulham.

Derudover er jeg nysgerrig om, hvilke tre spillere Rafa henviser til, når han siger at tre spillere er i 'hus'; en førsteholdsspiller og to unge spillere.
Gjorde vi nu også det? Jeg så det som vi spillede 4-5-1, hvor Voronin var den hængende angriber.
Du har sikkert en pointe Heksem. Jeg synes bare at Voronin var mere angriber i den position end Gerrard. Det er rigtigt, at han ligger og arbejder mellem modstanderens 'linier', men samtidig synes jeg han ikke arbejder så meget tilbage i banen, som f.eks. Gerrard, men tja, jeg er lidt i tvivl, nu...
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 21. apr, 2008 11:45

Jeg sad lige og gennemgik situatione for mig selv og det ser sgu ikke så slemt ud som for 1-2 år siden. Vi er meget tæt på at have det klassehold vi skal have for at kæmpe med i toppen. Vi er ikke 4-5 drømmesignings fra, men 1-3 alt efter hvordan man ser på det.

Kort kan det stilles op således:
UD: Finnan £2 mio, Riise £3 mio, Carson £8 mio, Voronin £2 mio,

IND: Rafinha £? mio,

Reina
??

Rafinha - Carra - Agger - Aurelio
Arbeloa - Skrtel - Hyypia - Insuia/Arbeloa

Alonso - Macherano
Lucas - Plessis

Babel - Gerrard - Ny
Pennant/Babel - Benni - Babel

Torres
Crouch

Joker er Kuyt.

Stiller vi op i 4-4-2 i stedet ser front således ud

Pennant - Gerrard - Macherano - NY
Babel - Alonso - Lucas/Plessis - Babel

Torres - Crouch
Kuyt - Babel

Uanset hvordan vi stiller det op (og rafa vil jo have possibilities), så er Babel det store springpunkt. Hvad skal han spille? Han er ikke god nok endnu som angriber og han kunne have godt af flere kampe i højre side i 4-2-3-1. Samtidig kan han altid aggere reserve som angriber.

Pointen er at vi udover Rafinha ikke behøver meget mere end 1 drømmesigning til venstre fløj. I så fald vil vi have dækning på alle pladser med kompetente folk. Uden at vide hvad vi har betalt for Rafinha, så bør vi skrabe £15 mio hjem for de andre spillere (og vi sparer lønnen til Kewell). Sammenlagt behøver vi nok "kun" at bruge omkring £10-15 mio på den nye gode fløj.

Hvis vi skal ud efter en ny angriber i Torres-klassen, så bør vi sælge enten Crouch eller Kuyt. Personligt hælder jeg nok mest til at sælge Kuyt og det til jo give en ca £8-10 mio.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC Søren » mandag, 21. apr, 2008 16:28

Vi skal have en angriber mere, da vi er alt for såbare ved en skade til Torres, og hverken PC eller Kuyt er gode nok til at spille den enlige angriber i en 4-2-3-1.

Jeg syntes dog vi skal veksle imellem en 4-2-3-1 og en 4-4-2, så en klasse angribe ville ikke rådne op på bænken, og ved skader / hvile kan PC eller Kuyt være den anden angriber i en 4-4-2. Kuyt kan samtidig agere backup som højre kant, når der mere er brug for en arbejdsmand på denne plads.

Vi skal også have noget mere teknik / hurtighed på vores 2 kanter, der er vi "måske" på vej med Babel, men jeg syntes ikke pt. han har vist han er fremtidens mand på den plads, men omvendt har han viist potentialet er der. Jeg tror desværre ikke Pennant har det der skal til, men igen han har her på det sidste scoret 2 mål (selvom det ene var meget heldigt) og det er virkelig det som har manglet i hans spil.

Vores 2 backs er heller ikke helt, hvor jeg godt kunne tænke mig de var, men det virker som om Rafa er meget tæt på, at sikre i hvertfald en højre back.

Alt i alt syntes jeg som minimum vi mangler.
1 Angriber
1 kant/wing
1 back
Disse spillere skal være fra øverste hylde, ellers kan vi ligeså godt satse på det vi har.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

TheHammer

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TheHammer » mandag, 21. apr, 2008 17:24

Men hvor får folk alle de penge fra? hvis vi skal have alle de kalssespillere folk snakker om, så skal der altså også komme penge et uventet sted fra. Som det ser ud nu ligner vi ikke en klub der kan gå ud og investere en helvedes masse, så lad os nu forholde os realistisk til det. Jeg synes vi skal holde fast i den 4-2-3-1, som har givet os så stor succes. Alt andet ville være tåbeligt, selvfølgelig skal holdet så kunne omstilles til 4-4-2 når det er nødvendigt, men følgende er udfra en betragtning af at vi holder fast i 4-2-3-1 og dermed kræver to klassespillere på hver plads.

Samtidig forholder jeg mig til den økonomiske situation og kigger derefter spillere der kan udvikle sig til at blive stjerner.

Keepere: Reina og Itandje (om Itandje skal udskiftes er svært at vurdere, men sign da bare Thomas Sørensen hvis det er)

V. back: Ny og Aurelio
Midterforsvar: Agger, Carra, Skrtl, Hyppia og Hobbs
H. Back: Ny og Arbeloa

Def. midt: Mascerano, Alonso, Lucas, Plessis

Off. midt: Gerrard og ny

Venstre kant: Babel og ny

Højre kant: Kuyt og Pennant

Angriber: Torres, Crouch og Nemeth

Udover disse har vi jo en række unge spillere der gerne efterhånden skulle begynde at presse på, om det så er Insua, Anderson, Lindfield, Leto, Spearing, FLynn, El Zahr eller en anden ved jeg ikke, men vi skal også være klar til at satse på nogle af de unge og ikke købe andenrangsspillere for at udfylde truppen når vi har talenterne rendende.

Det betyder at vi kan sælge føølgende: Carson (8m), Riise (4m), Finnan (2m), Benayoun (2m), Guthrie (2m), Voro (2m) + at Kewell smutter på fri transfer. Det giver altså omkring 20m at handle for, plus forhåbentlig lidt håndører fra CL-successen.

For de penge skal vi have en ny venstre back, en venstre kant og en offensiv midt. Et bud kunne være:

H. Back: Rafinha (knap 10m)
V. Back: Lahm (siges at Bayern sælger ham for 10m)
V. Midt: McGeady (nogenlunde samme pris, omkring 10m)
Off. midt: Her har jeg ikke nogle oplagte bud, men en mulighed kunne selvfølgelig være at beholde Benayoun, selvom jeg ikke har den store fidus til ham.

Jens Petersen

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 22. apr, 2008 06:03

Hvis vi kan få Rafinha for under eller max £10 mio, så ser det da ikke skidt ud.

Vi vil få 10-15 (minimum) ind ved spillersalg og derefter mangler vi maksimalt 1-2 gode spillere.

Driftsmæssigt bør vi med CL pengene kunne købe bare EN stjerne ala Torres. Dvs en spiller hvor Rafa kan få ham han vil uden at vi giver op fordi han koster 2 mio mere end forventet.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 22. apr, 2008 08:39

Som det ser ud nu er den mest sårbare plads backerne - en ønskertransfer ville være Lahm eller Richards, hvor først nævnte er mest sandsynlig - men stadig langt væk.

--------------Reina--------------
Carragher--Skrtel--Agger---Lahm-
-------Mascherano--Lucas-------
Kuyt-------Gerrard---------Babel-
------------Torres---------------

Hvis man vil have det helt optimalt i start-elleveren, så skal vi nok have en rigtig kant i stedet for Kuyt - måske Quaresma, men det jeg har set på det seneste (CL) er hans bundniveau for lavt. Drømmetransferen i denne henseende må være Ribery - han er verdensklasse - også hvis vi kunne få Alonso til Barcelona og Xavi den anden vej, så ville det bestemt se fornuftigt ud.

--------------Reina--------------
Carragher--Skrtel--Agger---Lahm-
-------Mascherano--Xavi--------
Babel-------Gerrard---------Ribery-
------------Torres---------------

Det skulle være til at betale sig fra - både Lahm og Ribery koster vel omkring 150 mio, og med lidt spillersalg så er vi vel nede på under 200 mio brutto + hvad Barca skal have oven i hatten for Xabi. Det er jo helt skræmmende.... :)
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 22. apr, 2008 10:43

Det er fuldstændig hul i hovedet at spekulere i Xavi frem for Alonso. Først og fremmest mener jeg ikke Xavi er bedre til den rolle som Alonso har i Liverpool. Desuden mener jeg der er alt for stor risiko for at Xavi ikke vil kunne klare at spille i PL. Der har han ikke tiden til at holde på bolden på samme måde som i Spanien.

Derudover så ser det jo mere og mere ud til at vi FÅR Rafinha, hvorfor det ikke kan betale sig at spekulere i andre højre backs.

Til sidst skal det lige nævnes at det ikke er optimalt at have Carra på backpladsen. Vi skal have ham i det centrale forsvar, både fordi hans evner der retfærdiggører det, men også fordi han er for langsom til at spille på backen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » tirsdag, 22. apr, 2008 11:02

ilusio skrev:Det er fuldstændig hul i hovedet at spekulere i Xavi frem for Alonso. Først og fremmest mener jeg ikke Xavi er bedre til den rolle som Alonso har i Liverpool. Desuden mener jeg der er alt for stor risiko for at Xavi ikke vil kunne klare at spille i PL. Der har han ikke tiden til at holde på bolden på samme måde som i Spanien.

Derudover så ser det jo mere og mere ud til at vi FÅR Rafinha, hvorfor det ikke kan betale sig at spekulere i andre højre backs.

Til sidst skal det lige nævnes at det ikke er optimalt at have Carra på backpladsen. Vi skal have ham i det centrale forsvar, både fordi hans evner der retfærdiggører det, men også fordi han er for langsom til at spille på backen.
Vi skal ikke have Xavi frem for Alonso. Skal vi til Barca, skal vi gøre det rigtigt og købe Iniesta. Så kan vi godt smide Alonso afsted og 150 mio. Iniesta er mit drømmekøb - så kommer der flow i spillet, manden kan spille alle pladser, sjældent skadet, kan drible, kan læse spillet, har mange bolderobringer via sit overblik, og gode pasninger samt meget rolig.
We need a new Fowler...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 22. apr, 2008 11:05

nikand skrev:
ilusio skrev:Det er fuldstændig hul i hovedet at spekulere i Xavi frem for Alonso. Først og fremmest mener jeg ikke Xavi er bedre til den rolle som Alonso har i Liverpool. Desuden mener jeg der er alt for stor risiko for at Xavi ikke vil kunne klare at spille i PL. Der har han ikke tiden til at holde på bolden på samme måde som i Spanien.

Derudover så ser det jo mere og mere ud til at vi FÅR Rafinha, hvorfor det ikke kan betale sig at spekulere i andre højre backs.

Til sidst skal det lige nævnes at det ikke er optimalt at have Carra på backpladsen. Vi skal have ham i det centrale forsvar, både fordi hans evner der retfærdiggører det, men også fordi han er for langsom til at spille på backen.
Vi skal ikke have Xavi frem for Alonso. Skal vi til Barca, skal vi gøre det rigtigt og købe Iniesta. Så kan vi godt smide Alonso afsted og 150 mio. Iniesta er mit drømmekøb - så kommer der flow i spillet, manden kan spille alle pladser, sjældent skadet, kan drible, kan læse spillet, har mange bolderobringer via sit overblik, og gode pasninger samt meget rolig.
Vil du bruge minimum 250 mio kr for Iniesta?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 22. apr, 2008 11:15

ilusio skrev:
nikand skrev:
ilusio skrev:Det er fuldstændig hul i hovedet at spekulere i Xavi frem for Alonso. Først og fremmest mener jeg ikke Xavi er bedre til den rolle som Alonso har i Liverpool. Desuden mener jeg der er alt for stor risiko for at Xavi ikke vil kunne klare at spille i PL. Der har han ikke tiden til at holde på bolden på samme måde som i Spanien.

Derudover så ser det jo mere og mere ud til at vi FÅR Rafinha, hvorfor det ikke kan betale sig at spekulere i andre højre backs.

Til sidst skal det lige nævnes at det ikke er optimalt at have Carra på backpladsen. Vi skal have ham i det centrale forsvar, både fordi hans evner der retfærdiggører det, men også fordi han er for langsom til at spille på backen.
Vi skal ikke have Xavi frem for Alonso. Skal vi til Barca, skal vi gøre det rigtigt og købe Iniesta. Så kan vi godt smide Alonso afsted og 150 mio. Iniesta er mit drømmekøb - så kommer der flow i spillet, manden kan spille alle pladser, sjældent skadet, kan drible, kan læse spillet, har mange bolderobringer via sit overblik, og gode pasninger samt meget rolig.
Vil du bruge minimum 250 mio kr for Iniesta?
Desværre kan vi ikke hente ham så billigt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 22. apr, 2008 11:46

Heksem skrev:
ilusio skrev:
nikand skrev:
ilusio skrev:Det er fuldstændig hul i hovedet at spekulere i Xavi frem for Alonso. Først og fremmest mener jeg ikke Xavi er bedre til den rolle som Alonso har i Liverpool. Desuden mener jeg der er alt for stor risiko for at Xavi ikke vil kunne klare at spille i PL. Der har han ikke tiden til at holde på bolden på samme måde som i Spanien.

Derudover så ser det jo mere og mere ud til at vi FÅR Rafinha, hvorfor det ikke kan betale sig at spekulere i andre højre backs.

Til sidst skal det lige nævnes at det ikke er optimalt at have Carra på backpladsen. Vi skal have ham i det centrale forsvar, både fordi hans evner der retfærdiggører det, men også fordi han er for langsom til at spille på backen.
Vi skal ikke have Xavi frem for Alonso. Skal vi til Barca, skal vi gøre det rigtigt og købe Iniesta. Så kan vi godt smide Alonso afsted og 150 mio. Iniesta er mit drømmekøb - så kommer der flow i spillet, manden kan spille alle pladser, sjældent skadet, kan drible, kan læse spillet, har mange bolderobringer via sit overblik, og gode pasninger samt meget rolig.
Vil du bruge minimum 250 mio kr for Iniesta?
Desværre kan vi ikke hente ham så billigt.
Det KAN være jeg undervurderer Iniesta, men medmindre han er decideret fløjspiller, angriber, i Messi-klassen/Torres-klassen, så er 250 mio alt for meget for stort set hvilken som helst spiller.

Vi fik Torres for mindre og Babel for under det halve, og SÅ god kan han heller ikke være på en plads hvor vi også har en verdensstjerne som Gerrard.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar