Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. jan, 2018 20:02

Det er ret imponerende, hvordan Klopp tidligere i Dortmund fandt nye profiler, når de bedste spillere forlod hans hold bortset fra den sidste sæson:

Det er ikke første gang Klopp mister en nøkkelspiller

Liverpool-manageren mistet flere viktige spillere mens han var manager i Borussia Dortmund.
Les om hvordan han erstattet dem.
08.01.2018

Philippe Coutinhos overgang til Barcelona er et faktum, og Liverpool har mistet kanskje sin beste spiller. Jürgen Klopp kaster ikke inn håndkledet av den grunn. Han har befunnet seg i ligende situasjoner flere ganger tidligere.
Liverpool Echo viser til at tyskeren måtte finne seg i at spillere som Nuri Sahin, Shinji Kagawa, Mario Götze og Robert Lewandowski i tur og orden forlot Borussa Dortmund mens Klopp var manager.
Sahin var en av nøkkelspillerne da Klopp vant Bundesliga for første gang i 2011. Han forsvant til Real Madrid, og Klopp erstattet han med Ilkay Gundogan, som da var 20 år gammel. Sistnevnte etablerte seg raskt som fast inventar på Dortmund-laget til Klopp, og spilte en viktig rolle da de forsvarte Bundesliga-tittlelen i 2011/12 og i tillegg vant den tyske cupen den sesongen.
Sahins overgang til spansk fotball ble en fiasko. Han ble i august 2012 lånt ut til Liverpool, men heller ikke her lykkes han, og tyrkeren ble sendt tilbake i januar 2013. Deretter returnerte han til Dortmund, hvor han har vært siden.

Reus ble hentet fra Mönchengladbach.

Shinji Kagawa var også en nøkkelspiller da Dortmund vant Bundesligaen både i 2011 og 2012. Men som Sahin lot han seg tiltrekke av en større klubb, i form av Manhcester United. Klopp svarte med å hente inn en ung, talentfull angriper i Marco Reus fra Borussia Mönchengladbach, som var med på å spille Dortmund til Champions League-finalen i 2013. Der ble det dessverre tap for Bayern München.
For Kagawa ble det ingen suksess i Premier League, og han returnerte til Tyskland i august 2014.

Mario Götze var den neste gode spilleren som Klopp mistet. En egenavlet spiller som gikk til Bayern München i 2013. Det var et hardt slag for Klopp, som førte til at han gikk ut på markedet og snøt Liverpool for Henrikh Mkhitaryan. Pierre-Emerick Aubameyang ble også handlet inn den sommeren, sammen med forsvarsspilleren Sokratis Papastathopoulos. Alle tre ble viktige spillere for Dortmund, selv om de endte sesongen 19 poeng bak Pep Guardiolas Bayern og tapte for Real Madrid i kvartfinalen i Champions League.
Götze returnerte til Dortmund i 2016, og har slitt med en muskelsykdom siden mars 2017.

I 2014 mistet Klopp toppscoreren Robert Lewandowski til Bayern München. En av hans beste signeringer for Dortmund. Hans siste kamp for Dortmund kom i den tyske cupfinalen i 2014, som endte med tap, ironisk nok for Bayern.
Denne gangen brukte Klopp pengene på den italienske landslagsspilleren Ciro Immobile, uten at det ble noen suksess. I tillegg kom Adrian Ramos, Shinji Kagawa, Nuri Sahin og Mattias Ginter inn porten. Dortmund endte som nummer sju i Bundesliga, og tapte den tyske cupfinalen for Wolfsburg. Immobile gjorde bare tre Bundesligamål og Ramos to. Det var Aubameyang som tok over rollen til Lewandowski, og bidro med 23 mål i alle turneringer.
Dette ble Klopps siste sesong som Dortmund-manager. Han annonserte sin avgang på en pressekonferanse i april 2015.
For Lewandowski fortsatte suksessen i Bayern, hvor han har gjort 131 mål på 173 kamper, og har vunnet Bundesliga i tre sesonger på rad.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. jan, 2018 08:48

Det ville måske ikke være dumt hverken ud fra et sportsligt eller økonomisk/markedsføringsmæssigt synspunkt, hvis vi lagde bud ind på Mahrez og Aubameyang:

http://www.hitc.com/en-gb/2018/01/10/do ... africas-b/

Så var der til gengæld ikke plads til Sturridge, Ings og Origi, men dermed var den ene af dem finansieret.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. jan, 2018 10:29

Niels K skrev:Det ville måske ikke være dumt hverken ud fra et sportsligt eller økonomisk/markedsføringsmæssigt synspunkt, hvis vi lagde bud ind på Mahrez og Aubameyang:

http://www.hitc.com/en-gb/2018/01/10/do ... africas-b/

Så var der til gengæld ikke plads til Sturridge, Ings og Origi, men dermed var den ene af dem finansieret.
bum bum....

Der er lidt den fejl i ideen at Barcelona er endestationen for sydamerikanere fordi det er nemt for dem at lære sproget og der er nogle store kulturelle ting der gør det nemmere, mange sydamerikanere er katolikker og den katolskekirke er den dominerende religiøse institution i Spanien.

Når det så er sagt... Så er det da en fed ide. Men det tager jo noget tid, det kræver lidt at spillerne har haft Liverpool-trøjer med idolers navne på i barndommen og alt det der, hvis det sådan for alvor skal blive en faktor, men der er ikke noget galt med at handle langsigtet.

Helt personligt så syntes jeg jo at spillerne skal udvælges efter personlige og tekniske kvalifikationer, men det er jo nemt at sidde her og skrive, afrikanske spillere repræsenterer nogle gange helt ustyrlig value-for-money(hvis altså de ikke allerede er slået igennem i PL).

Så jeg er lidt i tvivl om det overhovedet kan lykkedes for os at blive den naturlige endestation for afrikanske super stjerner fordi vi ikke nødvendigvis har den kulturelle-sproglige komponent og vil det mindske vores tiltrækningskræft på nordeuropæiske spillere?

Uanset hvad er det jo to rigtig gode spillere der er tale om, Mahrez er nok den bedste offensive spiller i PL udenfor top 6 klubberne og Aubumeyang er jo bare for vild sådan helt generelt.

Hvis Origi, Sturridge og Ings ryger pga. øget sportslig konkurrence er det jo fint nok, selvom jeg syntes vi skal passe på med ikke at sende Origi videre for let, han er stadig ung og et utroligt atletisk talent, der besidder en fin teknik og hvis primære svaghed er den taktiske forståelse, men det er heldigvis noget man kan arbejde med.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. jan, 2018 10:58

texy skrev:
Filos of Isk skrev: COutinho skiftede imellem at spille venstrekant-angriber og den ene af de to offensive midtbaner. og derfor skriver jeg at han efterlader to halve huller og ikke et stort.
To halve? Så er det da nærmere to kæmpestore huller? Coutinho enorme kvalitet betød jo netop, at han uden at vi gik på kompromis med holdets niveau kunne spille på flere positioner, hvilket betød, at vi kunne rotere på folk, der ikke i samme omfang havde den evne.

Mané spiller jo eksempelvis fremragende på kanterne, men han kan ikke udfylde samme spilopbyggende rolle på den centrale midtbane. Omvendt kunne Coutinho uden problemer udfylde Mané's rolle på kanten.

Jeg synes, at Coutinho's evner og rolle på holdet negligeres en hel del. Det er altså ikke for at hjælpe os med at få fjernet lidt fyld, at Barcelona har brugt £105M+ på manden.
Ok, så lad os sige to trekvarte, pointen var at han var en unik spiller der på en måde dækkede to positioner og det gør det både sværere og nemmere at erstatte ham.
Argumentet var for at købe en kant-angriber netop for at lukke det ene hul efter Coutinho, ikke at Coutinho var en irrelevant spiller.

Nemmere: fordi der nu er plads i køen både blandt de forreste 3 og de to forreste midtbaner eller mulighed for at ændre systemet(mindre sandsynligt, når Klopp ikke endgang ændrede det for Coutinho's skyld). Og fordi han har skiftet plads igennem hele sæsonen har vi allerede spillere der har spillet begge hans pladser i løbet af sæsonen(Lallana, Mané, Milner, Oxlade, måske lidt Gini og Sturridge). de to ledige pladser i køen betyder at vi kan hente både en kant-angriber og en midtbane spiller med bedre playmaker egenskaber end dem vi har nu og som arbejder bedre defensivt end Coutinho gjorde og ende med at være mindre sårbare for skader.

Sværere: fordi som vi alle er enige om var en unik spiller og blah, blah, blah. Jeg tror ikke der er nogen der ikke vil indrømme at Coutinho har været sindsyg god siden han kom til klubben, jeg syntes det er helt utroligt at vi kunne holde så længe på ham som vi har gjort for det har virkelig været tydeligt hvor god han har været.

Hvis vi forsøger at erstatte Coutinho med EN spiller vil det gå galt, selv Isco tror jeg vil have svært ved at spille venstrekanten lige så godt, men han er nok lidt bedre defensivt på midten.

Jeg tror strategien vil være:
hent en ny playmaker type der fylder lidt mere på midten og som skal spille på midten som udgangspunkt:
Isco
Sosu :wall:
Ziyech
Fekir
Kroos :dontknow:
Rakitic
Verratti
Ceballos
Max Meyer
Goretzka(lidt noget andet, men det kunne måske afføde en større ændring af midtbanens sammensætning, med Keita ind og Can ud er der plads)
Eller noget i den stil

og en hurtig-teknisk-målfarlig mand til angrebet:
Sanchez
Lemar
Pulisic
Lucas Moura
Mahrez
Aubumeyang
eller hvad ved jeg.

nogle af de spillere kan selvfølgelig godt tænkes at bytte kategori og hvis den ene bliver en etableret stjerne kan den anden passende være en yngre kandidat.

Edit 1: alle nævnte spillere er blot eksempler jeg fandt på i en hurtig vending, det er ikke en ønskeliste eller noget, det er bare to lister med spillere.

Edit 2: Jeg tror vi skal passe på med at underkende at Mané og Salah faktisk satte hinanden rigtig godt op i starten af sæsonen, det er klart at med Coutinho på banen har han indtaget playmakerrollen, men uden ham på banen skiftedes Mané og Salah til at fodre hinanden og det så egentlig ud til at kunne blive et rigtig godt samarbejde. Nogle gange får man fornemmelsen af at Coutinho var den eneste på holdet der var i stand til at slå en aflevering, han var uden tvivl den bedste og gjorde det rigtig godt, men andre kan også.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » torsdag, 11. jan, 2018 13:13

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 11. jan, 2018 13:30

Jeg håber meget på at Pulisic kommer til Anfield.

Ham her er jeg mere i tvivl om :lol:

http://www.football-espana.net/69334/li ... nt-durmisi
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. jan, 2018 13:40

Hr. Drejer skrev:Jeg håber meget på at Pulisic kommer til Anfield.

Ham her er jeg mere i tvivl om :lol:

http://www.football-espana.net/69334/li ... nt-durmisi
Jeg er også lidt mere til Pulisic end Lemar, men det er tæt løb.

Uhhh Durmisi, betyder det at Real har tilbudt 80 millioner pund for Moreno?
det er vel den eneste logiske forklaring :dontknow:

Ej Durmisi er da en ok spiller, men jeg har svært ved at se pointen i det køb, medmindre vi står desperat og mangler en VB og lige nu har vi to, der endda begge har gang i en fin sæson, Morenos skade er måske blevet forværret uden jeg har opdaget det?
Selvom Durmisi er en offensiv VB så tvivler jeg stærkt på at han er offensiv nok til at blive backup for Salah.
Så jeg tror og håber at en spansk avis skulle fylde spalteplads og kom i tanke om at Liverpool kronisk har manglet venstrebacks i mange år og så strikkede man lige en hurtig historie sammen.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » torsdag, 11. jan, 2018 15:49

Læste lige at Mourinho også er interesseret i Pulisic - og at ManU generelt ser en ekstra bonus i den kommercielle værdi.

Jeg aner ikke noget om, hvor stærkt vi står i USA (eller i forhold til vores konkurrenter) men det er da bestemt også noget at tage med i overvejelserne. Lidt ligesom ideen med Mahrez og Aubamayang og den afrikanske connection.

Der er jo ingen tvivl om, at en af grundene til at ManU har været så stærke økonomiske, er at de har været rigtig gode til at udvikle deres kommercielle styrke på andre kontingenter - Der kan man pludselig hente en million flere solgte trøjer.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » torsdag, 11. jan, 2018 19:46

Bojangles skrev:Læste lige at Mourinho også er interesseret i Pulisic - og at ManU generelt ser en ekstra bonus i den kommercielle værdi.

Jeg aner ikke noget om, hvor stærkt vi står i USA (eller i forhold til vores konkurrenter) men det er da bestemt også noget at tage med i overvejelserne. Lidt ligesom ideen med Mahrez og Aubamayang og den afrikanske connection.

Der er jo ingen tvivl om, at en af grundene til at ManU har været så stærke økonomiske, er at de har været rigtig gode til at udvikle deres kommercielle styrke på andre kontingenter - Der kan man pludselig hente en million flere solgte trøjer.
Det er helt sikkert en god idé!

Jeg var så priviligeret at opleve vores julekampe på storskærm under Egyptiske himmelstrøg og der var ingen tvivl om hvor mange af Egypternes sympati lå.

Hvergang Salah havde bolden gik der et sus igennem tilskuerne. Det ville nok ikke ske i Europa.

Men spilleren skal selvfølgelig stadig leve op til kravet om at være god nok til at forstærke vores start 11´er.

Lad os finde en super Kineser og super Inder :D

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 12. jan, 2018 07:37

mortenbak skrev:
Bojangles skrev:Læste lige at Mourinho også er interesseret i Pulisic - og at ManU generelt ser en ekstra bonus i den kommercielle værdi.

Jeg aner ikke noget om, hvor stærkt vi står i USA (eller i forhold til vores konkurrenter) men det er da bestemt også noget at tage med i overvejelserne. Lidt ligesom ideen med Mahrez og Aubamayang og den afrikanske connection.

Der er jo ingen tvivl om, at en af grundene til at ManU har været så stærke økonomiske, er at de har været rigtig gode til at udvikle deres kommercielle styrke på andre kontingenter - Der kan man pludselig hente en million flere solgte trøjer.
Det er helt sikkert en god idé!

Jeg var så priviligeret at opleve vores julekampe på storskærm under Egyptiske himmelstrøg og der var ingen tvivl om hvor mange af Egypternes sympati lå.

Hvergang Salah havde bolden gik der et sus igennem tilskuerne. Det ville nok ikke ske i Europa.

Men spilleren skal selvfølgelig stadig leve op til kravet om at være god nok til at forstærke vores start 11´er.

Lad os finde en super Kineser og super Inder :D
ja for dælen Indian Messi må da findes et sted.
Vi må håbe at Pulisic hellere vil udvikles af Klopp end at blive kørt under gulvbrædderne af Mourinho.

Årlig træningskamps turne i Afrika?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 12. jan, 2018 07:59

Måske, men glem ikke at han er Man U fan.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 12. jan, 2018 08:25

Hr. Drejer skrev:Måske, men glem ikke at han er Man U fan.
Giv ham en uge med Carra og derefter en uge med Gerrard. Så er han rettet iond og blevet fornuftig ;)

Men hvad med ham OG Lemar?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 12. jan, 2018 08:27

ilusio skrev:
Hr. Drejer skrev:Måske, men glem ikke at han er Man U fan.
Giv ham en uge med Carra og derefter en uge med Gerrard. Så er han rettet iond og blevet fornuftig ;)

Men hvad med ham OG Lemar?
:lol: ja, det burde få ham på rette vej.

Ham og Lemar vil være for vildt!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 12. jan, 2018 08:28

ilusio skrev:
Hr. Drejer skrev:Måske, men glem ikke at han er Man U fan.
Giv ham en uge med Carra og derefter en uge med Gerrard. Så er han rettet iond og blevet fornuftig ;)

Men hvad med ham OG Lemar?

Er Carra ikke Everton fan?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 12. jan, 2018 09:18

Oomph242 skrev:
ilusio skrev:
Hr. Drejer skrev:Måske, men glem ikke at han er Man U fan.
Giv ham en uge med Carra og derefter en uge med Gerrard. Så er han rettet iond og blevet fornuftig ;)

Men hvad med ham OG Lemar?

Er Carra ikke Everton fan?
Det var han vidst kun som dreng og inden sit skifte til os.

Besvar