Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5660
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 04. mar, 2021 09:54

Filos of Isk skrev:
torsdag, 04. mar, 2021 09:04
Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 16:55
Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 13:49
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 13:45
Sander Berge lyder også som en nordmand vi nemt kan tiltrække.
Nordmænd i truppen har aldrig rigtig været en succes.
Den første jeg kommer i tanke om er John Arne Riise og han var fremragende synes jeg.
Der har vel ikke været nok nordmænd i klubben til at man kan tillade sig at konkludere noget.
Tænk hvis vi havde sagt nej tak til Torres fordi Nunez og Pacheco ikke var super


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjørn Tore Kvarme, Vegard Heggem, Frode Kippe, Øyvind Leonhardsen og Stig Inge Bjørnebye glemmer du.
Fem spillere er ikke en ret stor sample size. Og har vi noget der peger på at deres nationalitet var problemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej jeg påpeger da bare, at vi ikke har haft det store held med nordmænd gennem tiden og at der har været mere end en. Men der har jo gennem tiden heller ikke været specielt mange gode norske spillere. Sammenlignet med Danmark og Sverige.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 04. mar, 2021 10:30

Oomph242 skrev:
torsdag, 04. mar, 2021 09:54
Filos of Isk skrev:
torsdag, 04. mar, 2021 09:04
Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 16:55
Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 13:49
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 13:45
Sander Berge lyder også som en nordmand vi nemt kan tiltrække.
Nordmænd i truppen har aldrig rigtig været en succes.
Den første jeg kommer i tanke om er John Arne Riise og han var fremragende synes jeg.
Der har vel ikke været nok nordmænd i klubben til at man kan tillade sig at konkludere noget.
Tænk hvis vi havde sagt nej tak til Torres fordi Nunez og Pacheco ikke var super


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjørn Tore Kvarme, Vegard Heggem, Frode Kippe, Øyvind Leonhardsen og Stig Inge Bjørnebye glemmer du.
Fem spillere er ikke en ret stor sample size. Og har vi noget der peger på at deres nationalitet var problemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej jeg påpeger da bare, at vi ikke har haft det store held med nordmænd gennem tiden og at der har været mere end en. Men der har jo gennem tiden heller ikke været specielt mange gode norske spillere. Sammenlignet med Danmark og Sverige.
Listen over danske spillere er - med undtagelse af Mølleren og Agger - heller ikke særlig rar læsning:

JAN MØLBY
1984 - 1996

DANIEL AGGER
2006 - 2014

TORBEN PIECHNIK
1992 - 1994

CHRISTIAN POULSEN
2010 - 2011

JØRGEN NIELSEN
1997 - 2002

NIKOLA SARIC
2008 - 2011

MICHAEL STENSGAARD
1993 - 1997

NICOLAJ KØHLERT
2009 - 2011

MARTIN HANSEN
2006 - 2012
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3067
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » torsdag, 04. mar, 2021 10:52

Vanvittigt at Torben Picknik og Christian Poulsen har været forbi vores klub! Jeg kan huske da Woy hentede Poulsen og jeg tænkte at nu var bunden nået!!
De andre kan jeg slet ikke huske :lol:

I det lys er det jo tåbeligt at jeg bekymrer mig nu :D

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 04. mar, 2021 20:57

Oomph242 skrev: Nej jeg påpeger da bare, at vi ikke har haft det store held med nordmænd gennem tiden og at der har været mere end en. Men der har jo gennem tiden heller ikke været specielt mange gode norske spillere. Sammenlignet med Danmark og Sverige.
Det er også helt i orden, håber ikke mit svar virkede uhøfligt.

Men nej det har mok været nemmere at finde verdensklasse skiskytter og langrendsløbere fra Norge, men det syntes jeg ikke skal holdes Sander Berge imod.

Jeg syntes iøvrigt også at LFC igennem tiden har skudt lidt med spredehagl fra Skandinavien og andre steder i forbindelse med transfers i 90’erne og op til omkring Rodgers tog over og Edwards steg i graderne. Og i mine øjne er et af symptomerne at vi har en sund portion norske fejlkøb.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 05. mar, 2021 08:36

Hvis ikke vi kommer i CL næste år, så tror jeg vi skal en hylde eller to ned i forhold til de ønsker der nævnes herinde. Jeg ser ikke Haaland som en mulighed. Vi bliver sat 4-5 år tilbage med manglende CL næste sæson. Jeg ser ikke FSG dækker det tab vi får ved manglende CL deltagelse.

Måske vil nogle af vores stjerne væk. Jeg kan sagtens forestille mig en Salah søge væk uden CL bold, og det kan måske finansiere et interessant køb eller to. Vi skal vel i gang med at bygge et nyt hold op. Og vi har nogle utrolig interessante talenter i Elliot og Frauendorf. Hiv dem ind i førsteholdstruppen. Byg stille og roligt op, køb fornuftigt, så tror jeg at vi kan være med igen om 2-3-4 år.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 05. mar, 2021 08:56

Hr. Drejer skrev:Hvis ikke vi kommer i CL næste år, så tror jeg vi skal en hylde eller to ned i forhold til de ønsker der nævnes herinde. Jeg ser ikke Haaland som en mulighed. Vi bliver sat 4-5 år tilbage med manglende CL næste sæson. Jeg ser ikke FSG dækker det tab vi får ved manglende CL deltagelse.

Måske vil nogle af vores stjerne væk. Jeg kan sagtens forestille mig en Salah søge væk uden CL bold, og det kan måske finansiere et interessant køb eller to. Vi skal vel i gang med at bygge et nyt hold op. Og vi har nogle utrolig interessante talenter i Elliot og Frauendorf. Hiv dem ind i førsteholdstruppen. Byg stille og roligt op, køb fornuftigt, så tror jeg at vi kan være med igen om 2-3-4 år.
Det er bare fuldstændigt forrykt at vi skal til det igen. Hvis det ender med det, så kommer vi også til at starte sæsonen med en ny træner.
I en topklub som vores er det uacceptabelt det der foregår lige nu. Meget meget få trænere overlever sådan en sæson vi har gang i nu.
"We're not racist, we only hate the mancs"

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 05. mar, 2021 09:28

Emmy skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis ikke vi kommer i CL næste år, så tror jeg vi skal en hylde eller to ned i forhold til de ønsker der nævnes herinde. Jeg ser ikke Haaland som en mulighed. Vi bliver sat 4-5 år tilbage med manglende CL næste sæson. Jeg ser ikke FSG dækker det tab vi får ved manglende CL deltagelse.

Måske vil nogle af vores stjerne væk. Jeg kan sagtens forestille mig en Salah søge væk uden CL bold, og det kan måske finansiere et interessant køb eller to. Vi skal vel i gang med at bygge et nyt hold op. Og vi har nogle utrolig interessante talenter i Elliot og Frauendorf. Hiv dem ind i førsteholdstruppen. Byg stille og roligt op, køb fornuftigt, så tror jeg at vi kan være med igen om 2-3-4 år.
Det er bare fuldstændigt forrykt at vi skal til det igen. Hvis det ender med det, så kommer vi også til at starte sæsonen med en ny træner.
I en topklub som vores er det uacceptabelt det der foregår lige nu. Meget meget få trænere overlever sådan en sæson vi har gang i nu.
Desværre er det bare "straffen" eller det scenarie der kan komme, når man ikke fortsætter med at udvikle sig og ikke vil forny sin trup.

Vi har i flere sæsoner ku klare os med en midtbane der ikke, kan score mål og spille offensivt/kreativt. Det har vi haft vores angreb og forsvar til.

Flere af dem, har spillet over evne eller haft et så højt niveau, at det på et tidspunkt ikke kan fortsætte i en uendelighed.

Jeg har tidligere skrevet, at hvad der sker pt, er hvad der skete i Dortmund. Jeg elsker Klopp, men frygter ikke han kan løfte opgaven længere.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2116
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 05. mar, 2021 13:09

Hr. Drejer skrev:
fredag, 05. mar, 2021 08:36
Hvis ikke vi kommer i CL næste år, så tror jeg vi skal en hylde eller to ned i forhold til de ønsker der nævnes herinde. Jeg ser ikke Haaland som en mulighed. Vi bliver sat 4-5 år tilbage med manglende CL næste sæson. Jeg ser ikke FSG dækker det tab vi får ved manglende CL deltagelse.

Måske vil nogle af vores stjerne væk. Jeg kan sagtens forestille mig en Salah søge væk uden CL bold, og det kan måske finansiere et interessant køb eller to. Vi skal vel i gang med at bygge et nyt hold op. Og vi har nogle utrolig interessante talenter i Elliot og Frauendorf. Hiv dem ind i førsteholdstruppen. Byg stille og roligt op, køb fornuftigt, så tror jeg at vi kan være med igen om 2-3-4 år.
Selvom vi ender i top 4 har vi ikke råd til Haaland
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 05. mar, 2021 13:13

liverpoolfc86 skrev:
Emmy skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis ikke vi kommer i CL næste år, så tror jeg vi skal en hylde eller to ned i forhold til de ønsker der nævnes herinde. Jeg ser ikke Haaland som en mulighed. Vi bliver sat 4-5 år tilbage med manglende CL næste sæson. Jeg ser ikke FSG dækker det tab vi får ved manglende CL deltagelse.

Måske vil nogle af vores stjerne væk. Jeg kan sagtens forestille mig en Salah søge væk uden CL bold, og det kan måske finansiere et interessant køb eller to. Vi skal vel i gang med at bygge et nyt hold op. Og vi har nogle utrolig interessante talenter i Elliot og Frauendorf. Hiv dem ind i førsteholdstruppen. Byg stille og roligt op, køb fornuftigt, så tror jeg at vi kan være med igen om 2-3-4 år.
Det er bare fuldstændigt forrykt at vi skal til det igen. Hvis det ender med det, så kommer vi også til at starte sæsonen med en ny træner.
I en topklub som vores er det uacceptabelt det der foregår lige nu. Meget meget få trænere overlever sådan en sæson vi har gang i nu.
Desværre er det bare "straffen" eller det scenarie der kan komme, når man ikke fortsætter med at udvikle sig og ikke vil forny sin trup.

Vi har i flere sæsoner ku klare os med en midtbane der ikke, kan score mål og spille offensivt/kreativt. Det har vi haft vores angreb og forsvar til.

Flere af dem, har spillet over evne eller haft et så højt niveau, at det på et tidspunkt ikke kan fortsætte i en uendelighed.

Jeg har tidligere skrevet, at hvad der sker pt, er hvad der skete i Dortmund. Jeg elsker Klopp, men frygter ikke han kan løfte opgaven længere.
Havde Klopp mange skader på holdet i Dortmund?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 05. mar, 2021 13:50

Emmy skrev:
fredag, 05. mar, 2021 13:13
Havde Klopp mange skader på holdet i Dortmund?
Reuss havde to skadesperioder , der passer sådan nogenlunde med de dårlige resultater og Aubumeyangs scorings tørke. Og jeg tror også at start vanskelighederne med at få Aubumeyang og nyindkøbte Immobile til at passe ind i Lewandowski's tomrum, var med til at holdet lagde meget skidt fra land og så fik gang i den i løbet af den sæson.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 05. mar, 2021 13:54

Filos of Isk skrev:
Emmy skrev:
fredag, 05. mar, 2021 13:13
Havde Klopp mange skader på holdet i Dortmund?
Reuss havde to skadesperioder , der passer sådan nogenlunde med de dårlige resultater og Aubumeyangs scorings tørke. Og jeg tror også at start vanskelighederne med at få Aubumeyang og nyindkøbte Immobile til at passe ind i Lewandowski's tomrum, var med til at holdet lagde meget skidt fra land og så fik gang i den i løbet af den sæson.
Tjek op på tabellen fra Klopps periode. Han fik dem desværre kørt ned.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 05. mar, 2021 14:31

Filos of Isk skrev:
Emmy skrev:
fredag, 05. mar, 2021 13:13
Havde Klopp mange skader på holdet i Dortmund?
Reuss havde to skadesperioder , der passer sådan nogenlunde med de dårlige resultater og Aubumeyangs scorings tørke. Og jeg tror også at start vanskelighederne med at få Aubumeyang og nyindkøbte Immobile til at passe ind i Lewandowski's tomrum, var med til at holdet lagde meget skidt fra land og så fik gang i den i løbet af den sæson.
Men det er jo intet i forhold til det helvede vi er igennem.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 06. mar, 2021 08:56

Emmy skrev:
Filos of Isk skrev:
Emmy skrev:
fredag, 05. mar, 2021 13:13
Havde Klopp mange skader på holdet i Dortmund?
Reuss havde to skadesperioder , der passer sådan nogenlunde med de dårlige resultater og Aubumeyangs scorings tørke. Og jeg tror også at start vanskelighederne med at få Aubumeyang og nyindkøbte Immobile til at passe ind i Lewandowski's tomrum, var med til at holdet lagde meget skidt fra land og så fik gang i den i løbet af den sæson.
Men det er jo intet i forhold til det helvede vi er igennem.
Nej overhovedet ikke, udover dårlige resultater i en længere periode af sæsonen og cheftræneren, så er der meget lidt der ligner.

Eller det vil sige; tabet af Lewandowski og tabet af Van Dijk minder måske en del om hinanden i forhold til den klasse der forsvinder.

Jeg tænker egentlig også at kampprogrammet under Corona gør at når det først går galt, så kan det virkelig gå galt og det er det vi ser resultatet af nu. Selvom problemet stammer helt tilbage da vi lå omkring førstepladsen i ligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » onsdag, 10. mar, 2021 10:40

Vi kommer IKKE i Champions League. Sur røv. Det koster en masse på indtægtssiden, men jeg er ikke så bekymret om vi kan hente den/de spillere af den kvalitet Klopp har i tankerne. Selvom man nok pt havde lyst til at sælge hele holde i DBA, eller bare gratis hvis man selv står for afhentning, så er det ikke mange nye navne vi skal have. Ufravigeligt, en makker til Virgil, her skal alle sejl sættes ind. Det bedste vi kan få. Klopp har med garanti én i kikkerten. Ellers er vi backup på niveau til Trent+front trio'en

jeg er temmelig optimistisk!

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 10. mar, 2021 11:27

Den halvsæson, hvor Dortmund under Klopp præsterede forfærdeligt, var præget ikke blot af skader, men også af en abnorm ineffektivitet i modstanderens felt og det modsatte i eget felt. Dortmund havde vist nok den ringeste chanceudnyttelse i ligaen i det efterår, og samtidig scorede modstanderne på det meste. Ligner det noget vi kender?
Klopp fik imidlertid rettet op på det og sluttede hæderligt af. Her hjalp især Bundesligaens vinterpause, der er ideel til at få analyseret situationen, omgrupperet og arbejdet på løsninger på træningsbanen.
Den mulighed får vi desværre først når sæsonen er slut.

Vores fald er markant. Skaderne har haft en afgørende betydning, det er indiskutabelt. Men der er samtidig noget med Klopps stort anlagte spillestil og motiverende evner, der spiller ind. De fleste er enige om at vi igennem et par sæsoner har overpræsteret. Det burde ikke kunne lade sig gøre at komme tæt på 100 point to sæsoner i træk samt vinde CL og komme i en finale med den trup vi har (sagt i al respekt, men vi har ikke på noget tidspunkt haft 15-20 (verdens)klasse spillere i truppen). Men det gjorde vi, vi præsterede, og en stor del af forklaringen er Klopps fuldkommen unikke evne til at løfte dygtige spillere til noget nær verdensklasse gennem mental coaching og en indædt insisteren på teamwork. Han gjorde helheden til langt mere end summen af enkeltdelene. Det er stort og smukt og vil aldrig blive glemt.

Denne tilgang har imidlertid en skrøbelighed indbygget – ikke mindst på det mentale plan. Der er et lys der bliver brændt i begge ender og der ligger en mental udmattelse under overfladen, som kan komme frem og sætte sig i spillerne under de rette (ugunstige!) omstændigheder. Når tingene går den anden vej, så begynder ikke blot selvtilliden at svigte; den mentale træthed sætter ind med stor kraft. Derfor tror jeg ikke vores dårlige form bliver markant bedre før sæsonen er slut og vi får mulighed for at få et pusterum og bygge op på ny.

Vi skal nok klare os uden CL-bold næste sæson. Med lidt held undgår vi også EL og kan få en sæson med færre kampe og fuld fokus på PL og de lokal cup’s.
Selvfølgelig betyder det noget for økonomien og der bliver formodentlig heller ikke råd til de vilde transfers; men mindre kan også gøre det. Leicester og Wolves kan fx godt finde ud af at finde dygtige spillere, der ikke koster en mia. Det kunne være fedt at være først med en Haaland – fx Daka eller Koita i Salzburg (ved ikke om de reelt er gode nok).
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar