Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 10. mar, 2021 12:05

Mysjkin skrev:
onsdag, 10. mar, 2021 11:27
Den halvsæson, hvor Dortmund under Klopp præsterede forfærdeligt, var præget ikke blot af skader, men også af en abnorm ineffektivitet i modstanderens felt og det modsatte i eget felt. Dortmund havde vist nok den ringeste chanceudnyttelse i ligaen i det efterår, og samtidig scorede modstanderne på det meste. Ligner det noget vi kender?
Klopp fik imidlertid rettet op på det og sluttede hæderligt af. Her hjalp især Bundesligaens vinterpause, der er ideel til at få analyseret situationen, omgrupperet og arbejdet på løsninger på træningsbanen.
Den mulighed får vi desværre først når sæsonen er slut.

Vores fald er markant. Skaderne har haft en afgørende betydning, det er indiskutabelt. Men der er samtidig noget med Klopps stort anlagte spillestil og motiverende evner, der spiller ind. De fleste er enige om at vi igennem et par sæsoner har overpræsteret. Det burde ikke kunne lade sig gøre at komme tæt på 100 point to sæsoner i træk samt vinde CL og komme i en finale med den trup vi har (sagt i al respekt, men vi har ikke på noget tidspunkt haft 15-20 (verdens)klasse spillere i truppen). Men det gjorde vi, vi præsterede, og en stor del af forklaringen er Klopps fuldkommen unikke evne til at løfte dygtige spillere til noget nær verdensklasse gennem mental coaching og en indædt insisteren på teamwork. Han gjorde helheden til langt mere end summen af enkeltdelene. Det er stort og smukt og vil aldrig blive glemt.

Denne tilgang har imidlertid en skrøbelighed indbygget – ikke mindst på det mentale plan. Der er et lys der bliver brændt i begge ender og der ligger en mental udmattelse under overfladen, som kan komme frem og sætte sig i spillerne under de rette (ugunstige!) omstændigheder. Når tingene går den anden vej, så begynder ikke blot selvtilliden at svigte; den mentale træthed sætter ind med stor kraft. Derfor tror jeg ikke vores dårlige form bliver markant bedre før sæsonen er slut og vi får mulighed for at få et pusterum og bygge op på ny.

Vi skal nok klare os uden CL-bold næste sæson. Med lidt held undgår vi også EL og kan få en sæson med færre kampe og fuld fokus på PL og de lokal cup’s.
Selvfølgelig betyder det noget for økonomien og der bliver formodentlig heller ikke råd til de vilde transfers; men mindre kan også gøre det. Leicester og Wolves kan fx godt finde ud af at finde dygtige spillere, der ikke koster en mia. Det kunne være fedt at være først med en Haaland – fx Daka eller Koita i Salzburg (ved ikke om de reelt er gode nok).
Godt indlæg.

Vi ser ind i en 2021/22-sæson, hvor grundstammen/rygraden på holdet vil være nogenlunde den samme, som i de foregående sæsoner, dog formentligt uden Gini.

Dvs.: Allison, VvD, TAA, Robbo, Hendo, Fabinho, Thiago, Mané, Firmino, Salah. Det er disse spillere, der skal sikre kontinuiteten og den vigtige stabilitet i præstationerne. Der kommer ikke nye spillere til, som kan forventes at løfte et større ansvar fra dag 1. Det tror jeg simpelthen ikke på.

City har formået at hive sig selv op efter den dårlige 2020/21-sæson og en dårlig start på indeværende sæson (uden pre-season) med samme grundstamme som i de tidligere år. Forhåbentligt kan vi gøre det samme med tilskuere på Anfield osv.

Og det er ikke bare EL, vi skal undgå. Det er også Europa Conference League :shock: Så vi skal mao. helst slutte dårligere end nr. 7. Det tror jeg godt, vi kan klare ;)

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 11. mar, 2021 20:21

Hvad siger I til at Ryan Gravenberch skal overtage efter Gini.

Gravenberch besidder mange af de samme egenskaber og er kun 18 år gammel. Sikker på han ikke koster 300 mio.

22 kampe for Ajax i denne sæson, 3 mål og 4 assist. 2 mål på langskud 1 mål i feltet. En af de bedst rangeret spiller i ligaen.

.......

Donyell Malen som backup til fronten. 14 mål i 18 starter i denne sæson 6 assist. Ingen af de 14 mål er på straffe.

22 år. Sikker på han koster under 300 mio.

En af de bedst rangeret spiller i ligaen.

.......

Mener de 2 spillere kan bidrage til noget nyt og er 2 talenter som stadig kan udvikle sig.

Har tidligere nævnt Malen og er det ikke os der hiver ham ind i truppen og det samme gælder Ryan. Så gør en af de andre europæiske top klubber.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » torsdag, 11. mar, 2021 22:09

Gravenberch især så jeg os meget gerne prøve at få i hus, han er virkelig spændende! Malen ser statsmæssig og spændende ud, uden jeg dog har set ham mere end 1 gang, så det er lidt for tyndt et grundlag at vurdere om han er noget for os :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 12. mar, 2021 13:59

Ryan Gravenberch skal måske modnes lidt mere inden han er klar til Liverpool?

Og så er der Raiola problematiken.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 12. mar, 2021 14:04

Filos of Isk skrev:Ryan Gravenberch skal måske modnes lidt mere inden han er klar til Liverpool?

Og så er der Raiola problematiken.
Spørg du mig. Så slet ikke. Han skal hentes ind nu inden han ryger til Barca eller andre steder.

Han er klar til at træde ind og spille og lære fra Hendo, Thiago og Fab. Han skal have alle Cup kampe næste sæson og bruges som indskifter, hvis du spørg mig. Alternativ hentes nu og lejes ud til Ajax næste sæson.

Hvis ikke vi ryger i EL eller CHL, så har vi PT masser af midtbane folk, men mangler en seriøs fighter på midtbanen der lugter blod, har ild i øjnene og slider midtbanen op. Skal lave assist og sparke udefra.

Alternativ, hvis Keita snart stepper op og ikke skal fremstå som fejl køb / flop så beholde ham, så ud med Milner, Ox og Gini og ind med Gravenberch og så en ny midtbane killer.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 13. mar, 2021 11:27

Filos of Isk skrev:
fredag, 12. mar, 2021 13:59
Ryan Gravenberch skal måske modnes lidt mere inden han er klar til Liverpool?

Og så er der Raiola problematiken.
Jeg vil virkelig gerne undgå at signe en spiller, der har Raiola som agent. Uanset hvor meget kvalitet spilleren har, så kan det gøre skade, at have den klaphat rendende i kulissen og hviske sin spiller i øret samt piske stemninger op i pressen. Så reelt er jeg allerede på et nej tak der.

Når det er sagt, så mener jeg heller ikke, at vi står med et akut behov for en erstatning for Gini. Vi er allerede godt i gang med at køre Jones ind. Vi har Fab, Hendo, Thiago og Keita centralt også i næste sæson. Og Milner og Ox til at steppe ind, når programmet bliver virkelig presset.

På sigt vil jeg gerne have en rigtig dygtig 6er til at løfte den arv, der kommer efter Fabinho og Hendo. Men der er vi ikke helt endnu. Den 6er må i øvrigt gerne være Declan Rice.

Vi styrker vores midtbane i næste sæson langt mere, ved at styrke midterforsvaret. Og omstændighederne taget i betragtning, kan jeg ikke lade være med at kigge efter transferfrie emner. Også fordi en enkelt eller to transferfrie "indkøb" forhåbentlig kan resultere i, at der er lidt i kassen til et offensivt indkøb. Jeg ville gerne have disse to transferfrie spillere.

Alaba og Ryan Bertrand.

Det ville give muligheder i forhold til rotation i både midterforsvar, på VB og på DM. Og det ville sikre en meget stærk kvalitet i bredden. Hvis man så samtidig kunne overbevise Ox om at spille HB engang imellem, så tror jeg, at vi ville være nået uhyre langt i forhold til rotation af høj kvalitet.

Og så kunne man ellers sælge ud af de mange spillere, der desværre ikke har slået ordentligt igennem. Så må vi se, hvad det kunne give i kassen i forhold til lønkroner og evt. transfermidler til en offensiv forstærkning.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 13. mar, 2021 11:33

Enig i at der skal tænkes langsigtet. Hendo har maks to sæsoner i sig på topniveau. Milner er færdig. Gini forlader os måske. Så har vi Jones som har gjort det godt, og fået en del erfaring. Vi har Keita som har erfaring, men som er skadet meget af tiden. Fabinho som også har erfaring, og som nemt kan have 5 gode sæsoner i sig. Thiago har også megen erfaring, og har måske 3-4 gode sæsoner i sig. Og så har vi en fremadstormende Fraundorf som jeg forventer mig meget af. Han er kun 17.

En midtbane med en god balance mellem rutine og ung-fanden-i-voldskhed er vel ikke dårligt, tænker jeg. Hvor Hendo, Fabinho og Thiago kan være støtter for de unge spillere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. mar, 2021 13:39

Når vi snakker fremadstormende ungdom, så skal vi ikke glemme, at vi også har Harvey Elliot - som fylder 18 år her 4. april - som snart har fået en del hår på brystet i Championship hos Blackburn. Ham forventer jeg mig rigtig meget af, da lyden på vandrørene er, at han har hovedet skruet rigtigt på. Altså, at han ved der skal arbejdes hårdt og trænes målrettet, men samtidig har han et boldtalent på størrelse med en ung Eden Hazard. Han bliver i øvrigt bedre og bedre til også at være direkte målsøgende selv, og putte en del bolde i kassen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 14. mar, 2021 14:36

Skulle det lykkedes os at sælge Shaq så kunne vi måske godt nøjes med Elliott som nummer to på højrefløjen. Selvfølgelig med Jota der også kan spille der og er så god at han gerne må få en masse minutter på begge kanter.

Jeg tænker at et alternativ(ikke erstatning) til Firmino er mest oplagt oppe foran. Men måske også sværeste plads at finde den rigtige spiller til. Men en position hvor flere typer kan fungere. Både en mere fysisk spiller, der lidt Giroud agtigt kan skabe plads ved at fylde godt til i landskabet, modstanderne står jo en del dybere på os end da vi forsøgte os med Benteke;
eller en mere ren 10’er, der trives godt i små rum mellem forsvar og angreb;
eller en stærk afslutter, der også kan rykke forsvaret ud af position, men som forsvaret ikke tør give de der halve chancer som modstanderne er blevet lidt for trygge ved at give Firmino nogle gange.
Eller endnu en hurtig angriber, så vi altid har tre raketter der tager alle mulige og umulige løb som modstanderne bliver rundtossede af at følge.

I virkeligheden handler det om at finde den rette kombination af evner.
Engang “befriede” vi jo Chelsea for deres fejlkøb Sturridge, desværre tror jeg ikke vi får dem til at sælge Havertz videre lige så hurtigt.

Det kan jo også være ar Mané eller Salah kommer til at opleve den anden ungdom ved at spille mere centralt efterhånden som de lige mister topfarten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » mandag, 15. mar, 2021 08:30

Hvor mange har i i tankerne der skal ind da? selv med en lille udrensning, så tror jeg ikke Klopp har særligt mange i kikkerten til næste sæson. Lad os bare sige Konaté, og derfra bliver det lidt hvad der opstår af muligheder tror jeg. Men så er vi også dækket godt ind på alle pladser, måske med undtagelse af backup til Trent. Det vil jeg have det fint med til næste sæson. Vi kommer til at savne Gini, men jeg tror ikke Klopp vil prioritere en 1-1 erstatning. Ok, vi har et par midtbanespillere med en skadeshistorik, så måske skal der kigges lidt der alligevel.

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 15. mar, 2021 09:50

Det kolde faktum er, at vi med Gini mister en spiller, der altid har spillet ufatteligt mange af kampene i en sæson. Af den simple årsag, at han aldrig er skadet og har holdt et konstant højt niveau.

Hvordan kan man dække det hul uden at hente en erstatning ??!!

Ox, Keita, Hendo, Fab. Thiago holder sig jo ikke skadesfri igennem en sæson. Det ved vi.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » mandag, 15. mar, 2021 11:16

AJJ skrev:
mandag, 15. mar, 2021 09:50
Det kolde faktum er, at vi med Gini mister en spiller, der altid har spillet ufatteligt mange af kampene i en sæson. Af den simple årsag, at han aldrig er skadet og har holdt et konstant højt niveau.

Hvordan kan man dække det hul uden at hente en erstatning ??!!

Ox, Keita, Hendo, Fab. Thiago holder sig jo ikke skadesfri igennem en sæson. Det ved vi.
Selvom om vi trækker OX og Naby ud af ligningen, så er jeg ikke bekymret for bredden og kvaliteten på midtbanen. Det ville være fint med flere kvalitetsspillere på midten, men skal pengene prioriteres, så er det en makker til Virgil.
Curtis + Milner som backup for Fab, Hendo og Thiago. Grujic beholdes måske om breddespiller. Måske salg af Grujic + Turbodværgen+Origi finansierer en ny på midtbanen?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 15. mar, 2021 11:26

AJJ skrev:
mandag, 15. mar, 2021 09:50
Det kolde faktum er, at vi med Gini mister en spiller, der altid har spillet ufatteligt mange af kampene i en sæson. Af den simple årsag, at han aldrig er skadet og har holdt et konstant højt niveau.

Hvordan kan man dække det hul uden at hente en erstatning ??!!

Ox, Keita, Hendo, Fab. Thiago holder sig jo ikke skadesfri igennem en sæson. Det ved vi.
+ Milner og Jones.

Der er næppe nogen tvivl om, at de tre foretrukne bliver Fab, Hendo og Thiago. Det havde de også været i denne sæson, hvis skadessituationen havde været bare lidt tættere på normal.

Den direkte afløser for Gini er i mine øjne Jones. Og han ligner ikke en mand, der render ind i flere skader end Gini. Tværtimod, så nærmer Gini sig en alder, hvor det er lettere at rende ind i en skade.

Man taler tit om, at der skal være 2 spillere til hver position. På midten har vi efter Gini stadig 7 til at dække 3 pladser. Det må være rigeligt. Især når vi kigger ind i en mere normal sæson med mulighed for ordentlig fysisk forberedelse i pre-season. Og potetielt desværre en sæson uden europæiske kampe.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 15. mar, 2021 12:43

texy skrev:
mandag, 15. mar, 2021 11:26


Den direkte afløser for Gini er i mine øjne Jones. Og han ligner ikke en mand, der render ind i flere skader end Gini. Tværtimod, så nærmer Gini sig en alder, hvor det er lettere at rende ind i en skade.


Jones skal nok blive til noget, men han er stadig ung, og for mig at se har han ikke Gini's alsidighed - hvor Gini kan dække alle pladserne defensivt/offensivt på midten - så ser jeg Jones som værende klart bedst offensivt.

Jeg ville ikke være tryg ved at sætte Jones ind som 6'er hvis det måtte blive nødvendigt en dag, hvilket jeg er/var med Gini.

Det største tab ved at Gini potentielt smutter er klart tabet af fleksibiliteten.

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 15. mar, 2021 13:53

texy skrev:
mandag, 15. mar, 2021 11:26
AJJ skrev:
mandag, 15. mar, 2021 09:50
Det kolde faktum er, at vi med Gini mister en spiller, der altid har spillet ufatteligt mange af kampene i en sæson. Af den simple årsag, at han aldrig er skadet og har holdt et konstant højt niveau.

Hvordan kan man dække det hul uden at hente en erstatning ??!!

Ox, Keita, Hendo, Fab. Thiago holder sig jo ikke skadesfri igennem en sæson. Det ved vi.
+ Milner og Jones.

Der er næppe nogen tvivl om, at de tre foretrukne bliver Fab, Hendo og Thiago. Det havde de også været i denne sæson, hvis skadessituationen havde været bare lidt tættere på normal.

Den direkte afløser for Gini er i mine øjne Jones. Og han ligner ikke en mand, der render ind i flere skader end Gini. Tværtimod, så nærmer Gini sig en alder, hvor det er lettere at rende ind i en skade.

Man taler tit om, at der skal være 2 spillere til hver position. På midten har vi efter Gini stadig 7 til at dække 3 pladser. Det må være rigeligt. Især når vi kigger ind i en mere normal sæson med mulighed for ordentlig fysisk forberedelse i pre-season. Og potetielt desværre en sæson uden europæiske kampe.
Jo, det vil jeg da mener er megen tvivl om, eftersom Hendo kun kan spille en kamp om ugen. Og Thiago har vist alt andet end storspil. Gini har uden tvivl været vores mest pålidelige midtbanespiller de sidste 3 år. Aldrig skadet, og hans præstationer er altid på et højt niveau. Falder meget sjældent helt igennem.

Både Gini og Hendo har nået en alder, hvor man skal kigge efter andre løsninger. Hendo holder vel maks to sæsoner mere, med den skrøbelige fysisk har har. Milner er ved at være færdig på topniveau. Thiago er stadig ny, men han trods alt 29 år. Hvor mange år har han tilbage på topniveau? Jones er lige begyndt på topniveau og han er lovende. Ham får vi megen glæde af.

Spørgsmålet er hvilken midtbane skal vi have fremover? Hvad skal være dens spidskompetencer? Den midtbane vi har haft med Gini, Fab og Hendo, har dækket hvert et græsstrå på banen. Den har været løbestærk. Den har været fysisk. Den har været boldbesiddende. Men den har ikke været målscorende. Den har ikke været teknisk dygtig. Måske skal vores kommende midtbane have et andet udtryk? Firmino er ved at være færdig i 9'er rollen. Er han en mulighed på midtbanen?Det ville give midtbanen noget teknisk, og nogle dybe stikninger.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar