Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Nikolai
Indlæg: 30
Tilmeldt: fredag, 18. apr, 2014 00:42
Alder: 36

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Nikolai » onsdag, 23. apr, 2014 21:35

Valdez har i hvert fald mere kontrol og feltet, og er god til at dirigere sine forsvarsspillere, og med fødderne. Men er han det værd at satse på? Han må være dyr i løn?
some people think football is a matter of life and death
i assure you, it's much more serious than that!... "Bill Shankley

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af STMO » onsdag, 23. apr, 2014 21:56

Nikolai skrev:Valdez har i hvert fald mere kontrol og feltet, og er god til at dirigere sine forsvarsspillere, og med fødderne. Men er han det værd at satse på? Han må være dyr i løn?
Jeg mener via google at have fundet ud af at Valdez får 6m EUR per år, hvilket vidst ca. var det Reina fik.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af texy » torsdag, 24. apr, 2014 13:18

Jeg bliver mere og mere hooked på idéen om at hente Antoine Griezmann. En af vores styrker i denne sæson er fart i omstillingerne, og Griezmann har fart i fødderne. Samtidig scorer han også mange mål.

Han er fransk, men har spillet og boet så længe i Spanien, at man må formode, at han kunne falde godt ind i selskabet med vores spansktalende spillere.

Jeg ville prioritere Griezmann over Konoplyanka, men under eksempelvis Reus. Især fordi Reus kan spille alle forreste pladser inklusive den enlige angriber, mens Griezmann er decideret venstrekant.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Alonso » torsdag, 24. apr, 2014 13:33

Griezmann kommer højst sandsynligt også til at koste +20 mio. pund. Der er snak om, at Konoplyanka kan fås for under 10 mio. pund.

Reus er nok i nærheden af 40 mio. pund. Så man får, hvad man betaler for.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af thefugle » torsdag, 24. apr, 2014 13:49

texy skrev:Jeg bliver mere og mere hooked på idéen om at hente Antoine Griezmann. En af vores styrker i denne sæson er fart i omstillingerne, og Griezmann har fart i fødderne. Samtidig scorer han også mange mål.

Han er fransk, men har spillet og boet så længe i Spanien, at man må formode, at han kunne falde godt ind i selskabet med vores spansktalende spillere.

Jeg ville prioritere Griezmann over Konoplyanka, men under eksempelvis Reus. Især fordi Reus kan spille alle forreste pladser inklusive den enlige angriber, mens Griezmann er decideret venstrekant.
Hvad med Greizmann OG Kono? :D

Vi skal jo os ha styrket vores bænk :) Jeg ville gerne tage begge for 30 mio pund.

Rakitic
Griezmann
Kono/Firmino
Rodriguez
Juanfran

Så er vi klar til 2014/15
Senest rettet af thefugle torsdag, 24. apr, 2014 13:55, rettet i alt 2 gange.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af texy » torsdag, 24. apr, 2014 13:51

Alonso skrev:Griezmann kommer højst sandsynligt også til at koste +20 mio. pund. Der er snak om, at Konoplyanka kan fås for under 10 mio. pund.

Reus er nok i nærheden af 40 mio. pund. Så man får, hvad man betaler for.
Ja, der er bestemt en prisforskel. Men det kan også være, at der er forskel på afkastet i den anden ende.

Der er forlydender om, at Spurs vil kæmpe med om Konoplyanka, hvilket får mig til at tro, at prisen mindst ender på £10m, hvis vi blander os. Derudover kender jeg ikke Konoplyankas sprogkundskaber særligt godt, men jeg kan frygte, at han vi få det sværere med at falde til i Liverpool og i truppen, end den spansktalende Griezmann.

Griezmann har vist en frikøbsklausul på €30m, så det er nok i nærheden af det beløb, man kommer til at lægge, hvis man vil købe ham. Det er virkelig mange penge, men det er også en ung spiller, der kun lige er fyldt 23 år og alligevel har erfaring fra 5 fulde sæsoner i Primera + CL. Hvis vi skal kæmpe med på flere fronter i næste sæson, så vil jeg rigtigt gerne have sådan en spiller i truppen.

Jeg kan dog ikke sige mig fri for hele tiden at få nye idéer og ønsker om kommende spillere. For ikke så længe siden (og faktisk stadig) var jeg ret glad for idéen om at hente Firminho i Hoffenheim. Ham har jeg dårligt set spille, men på papiret ser han ufatteligt spændende ud. Desværre har han næsten lige forlænget kontrakten, for et af de parametre der gjorde ham interessant, var at han kun havde et år tilbage og dermed måske var billig.

Hvis der ikke var så forbandet langt imellem kampene i øjeblikket, så behøvede jeg måske ikke at sidde allerede nu og dagdrømme/spekulere om kommende transfers. Bliv nu til søndag...
Kloppite

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af ElTorro » torsdag, 24. apr, 2014 14:25

texy skrev:Jeg bliver mere og mere hooked på idéen om at hente Antoine Griezmann. En af vores styrker i denne sæson er fart i omstillingerne, og Griezmann har fart i fødderne. Samtidig scorer han også mange mål.

Han er fransk, men har spillet og boet så længe i Spanien, at man må formode, at han kunne falde godt ind i selskabet med vores spansktalende spillere.

Jeg ville prioritere Griezmann over Konoplyanka, men under eksempelvis Reus. Især fordi Reus kan spille alle forreste pladser inklusive den enlige angriber, mens Griezmann er decideret venstrekant.
Hvis vi skal handle i Sociedad, kan vi så ikke også tage Iñigo Martinez med? Han er lille, ja, men god med fødderne og en utrolig fighter!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. apr, 2014 16:21

AJ skrev:Som en eller anden skrev, så minder Luis Muriel ret så meget om den brasilianske Ronaldo i statur og spillestil. Jeg så ham faktisk live mod Fiorentina for et par uger siden, hvor han startede kampen rigtig godt. Specielt truede han i dybden kva sin hurtighed. Han kom frem til nogle muligheder, men Fiorentinas forsvarsspillere var dygtige til at komme ned og blokere ham. Som kampen skred frem slog han op i banen, og jeg mener også, at han blev pillet ud i 2. halvleg.
At han ikke spiller hver gang, skal man ikke lægge så meget i. Dels har han været meget skadet i denne sæson, og dels kan Udineses træner Francesco Guidolin sagtens finde på at stille med fx Fernandes og Muriel i angrebet den ene kamp for så at droppe dem begge til fordel for Di Natale og Nicolas Lopez i den næste.
Sammenligningen med Ronaldo er faktisk spot on

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af thefugle » torsdag, 24. apr, 2014 16:34

Niels K skrev:
AJ skrev:Som en eller anden skrev, så minder Luis Muriel ret så meget om den brasilianske Ronaldo i statur og spillestil. Jeg så ham faktisk live mod Fiorentina for et par uger siden, hvor han startede kampen rigtig godt. Specielt truede han i dybden kva sin hurtighed. Han kom frem til nogle muligheder, men Fiorentinas forsvarsspillere var dygtige til at komme ned og blokere ham. Som kampen skred frem slog han op i banen, og jeg mener også, at han blev pillet ud i 2. halvleg.
At han ikke spiller hver gang, skal man ikke lægge så meget i. Dels har han været meget skadet i denne sæson, og dels kan Udineses træner Francesco Guidolin sagtens finde på at stille med fx Fernandes og Muriel i angrebet den ene kamp for så at droppe dem begge til fordel for Di Natale og Nicolas Lopez i den næste.
Sammenligningen med Ronaldo er faktisk spot on
Nu er han også blevet omtalt meget som den colombianske ronaldo, så det er en sammenligning er ikke just ny :)
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. apr, 2014 21:04

thefugle skrev:
Niels K skrev:
AJ skrev:Som en eller anden skrev, så minder Luis Muriel ret så meget om den brasilianske Ronaldo i statur og spillestil. Jeg så ham faktisk live mod Fiorentina for et par uger siden, hvor han startede kampen rigtig godt. Specielt truede han i dybden kva sin hurtighed. Han kom frem til nogle muligheder, men Fiorentinas forsvarsspillere var dygtige til at komme ned og blokere ham. Som kampen skred frem slog han op i banen, og jeg mener også, at han blev pillet ud i 2. halvleg.
At han ikke spiller hver gang, skal man ikke lægge så meget i. Dels har han været meget skadet i denne sæson, og dels kan Udineses træner Francesco Guidolin sagtens finde på at stille med fx Fernandes og Muriel i angrebet den ene kamp for så at droppe dem begge til fordel for Di Natale og Nicolas Lopez i den næste.
Sammenligningen med Ronaldo er faktisk spot on
Nu er han også blevet omtalt meget som den colombianske ronaldo, så det er en sammenligning er ikke just ny :)
ok, ny for mig så :D

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 24. apr, 2014 22:49

Rakitic spiller IGEN fremragende for Sevilla i dagens kamp. Han ville være en fremragende tilføjelse til vores midtbane. Virkelig.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Bojangles » torsdag, 24. apr, 2014 23:07

Jeg kan slet ikke forholde mig til rygter eller ønsker. Efter sidste sommer at misse vel alle vi forsøgte at få - og vel egentlig også her i vinters, så har jeg absolut ingen forhåbninger. Så jeg kan heldigvis kun blive positivt overrasket.

Derudover ser jeg med spænding frem til at få flere af vores udlejede spillere hjem. Specielt Sosu, Borini og Illori ser jeg frem til - ja og Ibe selvfølgelig også. Derudover glæder jeg mig også til at se mere til vores marginalspillere og se dem udfolde sig i preseasonkampe, cupkampe og se om de griber chancen.

Jeg frygter så lidt at vi skiller os af med spillere, der er/har været profiler, såsom Agger og Lucas for at hente nyt og så risikere at få noget der slet ikke kan lave op til det niveau (tror dog Illori sagtens kan erstatte Agger - intet ondt om hans niveau)

Men med den spillestil vi har tillagt os, syntes jeg det er samme position, som jeg de sidste par år har håbet på at vi skaffede en backup til, som vi henter en backup til - nemlig den defensive midt. Med omskolingen af Gerrard til pladsen, er Lucas slet ikke passende til den rolle (andet end hvis vi igen ændrer på spillestilen) Så vi mangler igen en der? Men hvem mon der kan findes der kan passe på den rolle? Kan vores egen Alberto evt? Jeg syntes i hvert fald at hverken Allen, Hendo eller Lucas kan.

killyburn
Indlæg: 1
Tilmeldt: fredag, 25. apr, 2014 00:20

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af killyburn » fredag, 25. apr, 2014 00:31

I forbindelse med forstækninger til midtbanen, synes jeg at Tiago Ilori kan meget vel være løsningen til den defensive midt, som Gerrard besidder. Han spiller dog godt nok som CB i Granada, hvor han egentlig har gjort det ganske fint, men synes hans talent for pasningsspillet og overblik går til spilde som CB. Idet han er stærk og hurtig, vil han formodentlig give midtbanen et friskt pust, hvor Gerrard, Allen og Lucas helt klart ikke er de hurtigste eller stærkeste rent fysisk, og kunne godt se ham langsomt overtage den defensive midtbanerolle. Kan selvfølgelig også erstatte CB i fremtiden, men nu må vi se.

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Jensen » fredag, 25. apr, 2014 07:29



Hvis ikke de kan bruge Lucas Moura i Paris, så skal han da være mere end velkommen i Liverpool! (Samme gælder naturligvis osse for Pastore og Lavezzi ;) )

Moura/Coutinho, anyone? :o :love3:

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Mazter81 » fredag, 25. apr, 2014 07:46

Bojangles skrev: Men med den spillestil vi har tillagt os, syntes jeg det er samme position, som jeg de sidste par år har håbet på at vi skaffede en backup til, som vi henter en backup til - nemlig den defensive midt. Med omskolingen af Gerrard til pladsen, er Lucas slet ikke passende til den rolle (andet end hvis vi igen ændrer på spillestilen) Så vi mangler igen en der? Men hvem mon der kan findes der kan passe på den rolle? Kan vores egen Alberto evt? Jeg syntes i hvert fald at hverken Allen, Hendo eller Lucas kan.
Jeg kan godt følge dig. Men så alligevel har vi også vist, at vi kan spille uden Gerrard og med Lucas på positionen i stedet.

Det er klart, at hvis vi sparer Gerrard i en kamp, så skal han erstattes, men jeg tror ikke, at man nogen steder vil finde en holding midfielder, som slår lignende bolde i dybden. I hvert falde ikke en, som vil acceptere at spille andenviolin.
Mht om vi spiller Lucas eller Gerrard på den position, så er det jo ikke en gigantisk ændring af spillestilen. Vi kommer til at mangle Gerrards dybe sukkerbolde, men til gengæld bliver vi lidt stærkere defensivt. Og Lucas er altså også lige så sikker i pasningsspillet.
Jeg synes i hvert falde at Rodgers denne sæson har vist, at hvis vi mangler lidt input fra en position, så er han i stand til at blande resten af holdet lidt og finde en alternativ løsning via en lille ændring i taktikken, så det ikke bliver et problem

Jeg vil foretrække at kigge på andre positioner først, som f.eks. de offensive pladser og venstre back. Pt. har vi Henderson (& Sturridge i sidste kamp) ude, og det udstillede vores mangel på bredde meget - især hvis man kiggede over på vores bænk.

Ilori kan jeg slet ikke se som en bedre løsning end Lucas i hvert falde. Hvis han havde været def midt materiale, havde Arse samlet ham op til deres CB ;)

Besvar