Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 27. jan, 2019 20:46

sjampen skrev:Jeg kan godt gå med til, at der er en slags græsset er grønnere mentalitet, men det er trods alt også hvad vi betaler folk i klubben særdeles mange penge for. Nemlig at finde ud af, om Hudson-Odoi er bedre end Harry Wilson og Brewster, for der er selvfølgelig ingen af dem der har præsteret rigtigt endnu. Wilson har måske lidt, men han er så også 22 år gammel kontra CHO og Brewster der er teenagere.

Jeg synes til gengæld også man ser den modsatte effekt, nemlig at alle går rundt og tror at vores problemer bare løses af alle de unge talenter vi har. Det er statistisk usansynligt. Personligt tror jeg meget på Harry Wilson og ikke særlig meget på Brewster, men liderligheden over at få egne spillere til at slå igennem kammer altså også over, når folk snakker om at vi bare skal lade være med at købe lad os bare sige Timo Werner, men det kunne være enhver offensivt spiller, fordi Harry Wilson gør det godt. Nu nævnes Ryan Sessegnon, en knægt der dominerede Championship endnu mere end Wilson, men som unægteligt har det svært i PL. Jeg tror meget på Wilson, der så også snart skal have talentet til at flyde, men vi bør ikke arrangere vores transferplaner omkring unge talenter, med undtagelse af hvad der vel primært kan betragtes som fyld i truppen. Om det havde været Kolo Toure vi havde hentet tilbage da Klavan blev solgt, fordi han skulle spille mod Wolves i FA Cuppen, så ja, det er det fint Hoever spillede. Men når vi snakker en starter eller en primær backup kan man sq ikke planlægge efter at en 22 årig scorer lidt mål i Championship.

Igen, om det så er vigtigt at vi henter Hudson-Odoi, det ved jeg ikke. Det samme kan siges om Ryan Sessegnon. Men det må man gå ud fra vi har nogle scouts i klubben der tager stilling til, der endda har fordelen af at have set Harry Wilson spille og træne en masse, som andre ikke har adgang til. Det værste der kan ske, er vel at vi står med 2 gode spiller og kun den bedste kan få chancen. Så kan man diskutere om det bedste for unge spillere er konkurrence eller ubetinget tro, men mon ikke vi ville være fint tilfredse men en situation hvor vi har for mange gode spillere?
Det mest paradoksale i det indlæg er vel, at der lægges op til, at vores scouts skal ud og finde talenter til at erstatte de talenter, som de i første omgang har fået os til at hente til klubben.

At kalde det en form for liderlighed, når man opfordrer til at kigge indad efter de talenter, der var vores førsteprioriteter og som har arbejdet med de trænere, som vi har foretrukket at ansætte i vores klub i stedet for at kigge efter andre talenter, der ikke har vist mere, synes jeg er en underlig formulering. Men jeg skal de gerne indrømme, at jeg synes, at det er fedt, når vi selv skaber stjerner som Fowler, Owen, Carra, Gerrard, Sterling, Gomez og Trent. I min optik håbløst at investerer så voldsomt i akademiet, hvis man per automatik vil stå dårligere stillet i forhold til en karriere for vores førstehold som LFC akademispiller, end som akademispiller fra andre klubber.

Jeg tror ikke, at der er nogen, der har talt imod at hente Werner eller andre store internationale navne med ønske om at satse på vores egne. Men Odoi (som lige har fået et mål tilføjet sine stats imod Sheffield) giver ikke mening i min bog. Slet ikke til de priser, som Bayern byder på ham. Han er dygtig. Men han imponerer mig ikke mere, end Wilson (som altså stadig er 21 år) har gjort i denne sæson, hvor han også har strålet imod PL holdene. Og Brewster bliver jeg ved med at nævne, fordi han i mine øjne var bedre end eksempelvis Foden, da England vandt U17 VM. Også selvom han kun blev topscorer og Foden blev kåret til turneringens spiller.

Det kan da godt være, at eksempelvis Sessegnon indtil videre kun har imponeret på Championship-niveau. Og Wilson ligeså. Men Hudson-Odoi har ikke engang imponeret på et sådant niveau. Han har jo nærmest ikke erfaring i voksen-fodbold. Kun lidt Cup-fodbold mod tredjerangshold. At mene, at det er et alt for tyndt grundlag til at udnævne ham til rotationsspiller hos på foran eksempelvis Wilson eller super-talentet Sessegnon kan jeg ikke få til at rime på liderlighed efter spillere fra egne rækker. Jeg synes snarere, at det er et udtryk for, at man ikke desperat hopper med på den store hype af mediernes "flavor of the week".
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 27. jan, 2019 20:53

Lozano - PSV

Morelos - Rangers

?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 27. jan, 2019 21:11

Steven Bergwijn

Han ser dælme spændende ud.

Go for it. Før de andre klamme hold gør

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 28. jan, 2019 05:49

Sagde Rabiot nej til Spurs, fordi han vil til Liverpool ?

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 28. jan, 2019 06:04

I øvrigt enig længere oppe, texy:

Udover at det bare er ekstra fedt, når alt det arbejde der gøres i klubben for at spillerne skal kunne lykkes med det endelige gennembrud på seniorholdet, så er det vigtigt på flere plan: En akademispiller vil typisk gå nogle sæsoner på en helt anden løn end en stjerne, man henter ind, for os men særligt de lokale betyder det enormt, når en af deres egne slår igennem, endelig har du en spiller for livet, der bare skriver den næste kontrakt under, så der er kontinuitet og kulturbærere i klubben.

Når man har helt særlige talenter som, jeg også tror , at Brewster er, og som jeg ser en spiller som Hoever, så skal de nurses og have tillid, og med disse 2 spillere føler jeg mig også overbiveist om, at den mentale del af et det at kunne slå igennem også er til stede.

Wilson og Grujic tror jeg også på, og de må gerne spille en mere eller mindre betydende rolle for os næste gang, men vi skal have en "Werner" ind til at supplere de 4 forreste.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. jan, 2019 10:48

[quote="sjampen"][/quote]
Ligesom med alt andet, så er balancen alt afgørende.

Vi er nødt til at give chancer til egne spillere også fremadrettet, men hvis vi er overbeviste om at Sessegnon kan blive ikke bare god, men Salah-god, så skal vi jo købe ham.

Thommo har også fuldstændig ret i at det er lidt optimistisk at tro på at Brewster bare spadserer ind i blandt de 18 bedste spillere dagen efter lægen giver ham grønt lys.

Men det highlighter jo også et problem med at have en "hvem skal ind"-tråd; klubben har scouts og et rekruterings team, der er professionelle og ved meget mere end vi gør. Så det er nærliggende altid at svare "hvis Klopp og Edwards syntes det er en god transfer, så lad os købe ham."

Der hvor jeg tror at f.eks. Wilson passer ind er at vi skifter imellem to systemer og i det ene system spiller Salah på kanten og det andet spiller han centralt, det gør at vi kun har en halv reserveplads og det kan være svært at få Sessegnon til at passe ind i en halv reserveplads. Men jeg syntes Sessegnon ser spændende ud, han brænder en del chancer, men han er også god til at komme frem til dem og han har ikke spillet offensivt i mere end 1,5-2 sæsoner og har stadig haft optrædender på VB løbende.

ligeledes så syntes jeg at vi bør købe Werner, Zaha eller en anden hurtig offensivspiller, der er god med højrebenet og så må folk som Wilson og Brewster agere fyld og kæmpe sig op, hvis de kan. Men vi har brug for en lidt bredere offensiv, især hvis Mané og Salah skal have forlænget deres sommerferie pga. African Cup og Nations

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 28. jan, 2019 11:23

Meget fin diskussion. Et lille indspark. Mon ikke vi står med forskellige muligheder afhængigt af om vi bliver mestre eller ej?
Der er lige som om at man som klub rent resultatmæssigt og værdimæssigt kan være på forskellige niveau.
-bundklub
-midterklub
-klub med mulighed for europæisk bold (eks Everton)
-top 4 klub
-mesterklub

Nu siger sidste års resultat ikke noget om næste års resultat, men udover løn etc, så tror jeg det har en stor effekt, at man kan sige til en spiller at du har mulighed for at komme til en mesterklub=højeste hylde.
Jeg synes i hver fald at læse ud fra interviews med de spillere vi har fået tilført, at selve projektet har været enormt vigtigt. Og projektet bliver vel endnu mere vægtigt, hvis det ikke kun er ambitioner på papiret, men at det rent faktisk også kan lykkes.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 28. jan, 2019 12:55

Niels K skrev:Sagde Rabiot nej til Spurs, fordi han vil til Liverpool ?

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool
Er han så god at han vil direkte forstærke vores midtbane?
Skal vi hente ham allerede nu?

Jeg er lidt i tvivl da jeg ikke har set ham nok synes jeg.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. jan, 2019 13:28

Jesper skrev: Nu siger sidste års resultat ikke noget om næste års resultat, men udover løn etc, så tror jeg det har en stor effekt, at man kan sige til en spiller at du har mulighed for at komme til en mesterklub=højeste hylde.
Jeg synes i hver fald at læse ud fra interviews med de spillere vi har fået tilført, at selve projektet har været enormt vigtigt. Og projektet bliver vel endnu mere vægtigt, hvis det ikke kun er ambitioner på papiret, men at det rent faktisk også kan lykkes.
Det er en frygtelig god pointe, jeg tror også at vi har en chance for at hente folk som Werner eller Zaha*, selvom de sandsynligvis ikke vil komme til at vælte sig i spilletid.

*Leon Bailey er ikke så hot for tiden har jeg lagt mærke til

ilusio skrev:
Niels K skrev:Sagde Rabiot nej til Spurs, fordi han vil til Liverpool ?

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool
Er han så god at han vil direkte forstærke vores midtbane?
Skal vi hente ham allerede nu?

Jeg er lidt i tvivl da jeg ikke har set ham nok synes jeg.
Jeg tænker vi sparer de 30 millioner eller hvad det koster at hente ham nu, vi har næppe tid til at spille ham ind på holdet nu alligevel.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 28. jan, 2019 13:40

Filos of Isk skrev:
Jesper skrev: Nu siger sidste års resultat ikke noget om næste års resultat, men udover løn etc, så tror jeg det har en stor effekt, at man kan sige til en spiller at du har mulighed for at komme til en mesterklub=højeste hylde.
Jeg synes i hver fald at læse ud fra interviews med de spillere vi har fået tilført, at selve projektet har været enormt vigtigt. Og projektet bliver vel endnu mere vægtigt, hvis det ikke kun er ambitioner på papiret, men at det rent faktisk også kan lykkes.
Det er en frygtelig god pointe, jeg tror også at vi har en chance for at hente folk som Werner eller Zaha*, selvom de sandsynligvis ikke vil komme til at vælte sig i spilletid.

*Leon Bailey er ikke så hot for tiden har jeg lagt mærke til

ilusio skrev:
Niels K skrev:Sagde Rabiot nej til Spurs, fordi han vil til Liverpool ?

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool
Er han så god at han vil direkte forstærke vores midtbane?
Skal vi hente ham allerede nu?

Jeg er lidt i tvivl da jeg ikke har set ham nok synes jeg.
Jeg tænker vi sparer de 30 millioner eller hvad det koster at hente ham nu, vi har næppe tid til at spille ham ind på holdet nu alligevel.
Hvis han er god nok, skal han da nok få spilletid. Samt er 30m jo en rigtig god pris, hvis vi tænker videre salg i fald han ikke passer ind.
Men lad os nu se om ikke også Real, Barcelona og Chelsea vil lege med om ham..

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 28. jan, 2019 13:49

ilusio skrev:
Niels K skrev:Sagde Rabiot nej til Spurs, fordi han vil til Liverpool ?

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool
Er han så god at han vil direkte forstærke vores midtbane?
Skal vi hente ham allerede nu?

Jeg er lidt i tvivl da jeg ikke har set ham nok synes jeg.
Jeg er ikke den store fan. Ved ikke hvem han skal slå af. 6 mål og 8 assist i 59 kampe i start omstillingen på 3 sæsoner. Kampe i alt 74.

Det er måske ikke mål der er hans prioritet,

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. jan, 2019 14:53

liverpoolfc86 skrev:
ilusio skrev:
Niels K skrev:Sagde Rabiot nej til Spurs, fordi han vil til Liverpool ?

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool
Er han så god at han vil direkte forstærke vores midtbane?
Skal vi hente ham allerede nu?

Jeg er lidt i tvivl da jeg ikke har set ham nok synes jeg.
Jeg er ikke den store fan. Ved ikke hvem han skal slå af. 6 mål og 8 assist i 59 kampe i start omstillingen på 3 sæsoner. Kampe i alt 74.

Det er måske ikke mål der er hans prioritet,

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er kun 23 og har spillet en hel del af de kampe som defensiv midt.

Men jeg kan også kun se ham i en rolle der minder om de Gini, Milner, Henderson og Fabinho spiller. Der er vi jo godt dækket ind, men Henderson og Milner skal tilsyneladende have mange pauser i løbet af en sæson.
Vi har også Keita og Grujic, der måske kan spille i en lignedne rolle foruden Oxlade og Trent.

Jeg tvivler ikke på at Rabiot har talent, så det er slet ikke tosset hvis vi snakker med ham og så må vi jo se hvad han vil, men vi skal ikke slå knuder på os selv for at få fat i ham, imø.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 28. jan, 2019 17:03

texy skrev: Jeg synes snarere, at det er et udtryk for, at man ikke desperat hopper med på den store hype af mediernes "flavor of the week".
Let købt argument i stor stil, synes jeg. Men om ikke andet er der jo også flavor of the year/month(s) i, blandt diverse spillere der tilfældigvis er på kontrakt i LFC, som får en del medieomtale men er åbenlyst for dårlige, de spillere får bare af flertallet af fans, alt for lang tillid, ene og alene pga man får et "forhold" til spilleren, går jeg ud fra. Karius og Solanke er perfekte eksempler. Man kom med mystiske sø forklaringer, som at de gea stank også i starten ligesom Karius, så Karius ville nok snart blive top 3 i PL, Solanke skulle nok komme igang og andet fis.

Da jeg var lidt yngre, en 30-35 år havde jeg det også sådan, at jeg gav spillere alt for lang line, men er blevet mere "hård" eller hvad man kan kalde det. Dur ikke, væk. Er lettere at sige idag, end for 10 år siden.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 28. jan, 2019 18:43

Thommo skrev:
texy skrev: Jeg synes snarere, at det er et udtryk for, at man ikke desperat hopper med på den store hype af mediernes "flavor of the week".
Let købt argument i stor stil, synes jeg. Men om ikke andet er der jo også flavor of the year/month(s) i, blandt diverse spillere der tilfældigvis er på kontrakt i LFC, som får en del medieomtale men er åbenlyst for dårlige, de spillere får bare af flertallet af fans, alt for lang tillid, ene og alene pga man får et "forhold" til spilleren, går jeg ud fra. Karius og Solanke er perfekte eksempler. Man kom med mystiske sø forklaringer, som at de gea stank også i starten ligesom Karius, så Karius ville nok snart blive top 3 i PL, Solanke skulle nok komme igang og andet fis.

Da jeg var lidt yngre, en 30-35 år havde jeg det også sådan, at jeg gav spillere alt for lang line, men er blevet mere "hård" eller hvad man kan kalde det. Dur ikke, væk. Er lettere at sige idag, end for 10 år siden.
Jeg synes tværtimod, at det er mærkeligt at gå op imod Klopp's dømmekraft, når han vælger at hente en keeper ind. Så synes jeg, at det giver rigtig god mening liiige at have lidt tåmodighed og se dem nærmere an end at overfalde dem så snart, de laver en fejl, som man ser i så mange andre klubber.
Jeg orker næsten ikke at skulle diskutere disse 2 spillere igen og igen, men udover diverse ungdomslandsholdstrænere og A-landsholdstræneren, Klopp mv., så finder B'mouth ham åbenbart god nok til, at de vil slippe op til 25 mio. £ og om ikke andet, så må du da klappe i hænderne over godt købmandsskab.
Du gider ikke forholde dig til omstændighederne i CL finalen og lader finalen være den endelige dom over Karius, hvor jeg lader omstændighederne komme ham til gode.
Jeg tror ikke, at det var hans talenter, den var gal med, for så havde Klopp naturligvis ikke hentet ham og ladet ham tage pladsen fra en ellers ganske god PL keeper i Mignolet, og han kunne have valgt så mange andre målmænd bl.a. vel en håndfuld stærke keepere i Tyskland, men jeg tror, at Karius simpelthen havde svært ved at håndtere det gigantiske pres, der hviler (i særlig grad) på en målmand i Liverpool FC noget, som Joe Corrigan også har været inde på.
Afgangen af Karius betød til gengæld, at vi vel nu har en top 3 keeper i verden, så også den handel kom der noget rigtig, rigtig godt ud af.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » mandag, 28. jan, 2019 22:04



RB Leipzig are working on the assumption that #LFC are firmly among Timo Werner’s admirers. The German club have recently extended a deadline for him to make up his mind: the end of the season, says @honigstein
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar