Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 21. mar, 2019 14:40

Dybala meldes i flere medier om at være tæt på at have skrevet kontrakt med os, så ikke blot en interesse.

Det kan dog sagtens stadig være en and :)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » torsdag, 21. mar, 2019 14:49

Måske er det bare mig, men jeg bliver så irriteret over Coutinho.

Jeg starter lige med at slå fast, jeg synes, at Coutinho er en fremragende spiller. Så er det på det rene.

For min skyld, så kan han være en fremragende spiller i alle andre klubber end Liverpool. Jeg vil helst ikke se ham i den røde trøje igen af flere grunde.

1) En stor del af det beløb Barcelona betalte var performance baseret. Jeg vil gerne have hele beløbet.
2) Jeg tror, at vi kan finde tilsvarende/bedre for et lavere beløb.
3) Hvad rygterne siger, så var hans familie ikke specielt glade for England.
4) Sidst men ikke mindst, han havde lang tid tilbage på sin kontrakt og tvang alligevel et skifte igennem. Det gjorde han midt i en sæson, hvor vi havde brug for ham. Han kunne ikke engang vente til sommer.

For min skyld, så kan han rende og hoppe. Klopp is building not demolishing. Hvis spillerne ikke vil være her, så kan de smutte. Men vi er ikke længere en feeder klub, vi er i toppen af europæisk fodbold. Bare kig på Firmino, der elsker Liverpool og åbenbart var med til at overtale Fabinho til at skifte til Liverpool. Jeg gider ikke have en i klubben, der ikke tror på projektet og stiller sig på tværs når Real Madrid, Barcelona, Juventus eller hvem ellers der er "store" kommer rendende.

Jeg ønsker naturligvis Coutinho alt det bedste, jeg håber han får succes i Barcelona. I sær når det betød så meget for ham og ikke mindst, så vi får resten af vores penge. Men at købe ham tilbage til Liverpool, det bliver et rungende "NEJ TAK!" herfra.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 21. mar, 2019 16:37

Jeg har det ligesom Xick omkring Coutinho, og jeg er rimelig sikker på, at kilden vedr. Dybala er den samme i diverse medier.

Det er da dejligt, at Liverpool bliver linket til rigtig gode spillere, der også koster kassen, så det ikke kun er os, hvor de bedste spillere rygtes væk. Jeg ved ikke, om Dybala passer til Liverpool, og om han passer til PL for det første, og da jeg lige så lidt video'er med ham for at få hukommelsen på gled, så tænkte jeg, hvem det nu var, at han egentlig mindede om, og så poppede Steven Bergwijn op, og der tror jeg, at vi får noget mere saft og kraft og en spiller, Klopp kan forme. Der er nok heller ingen stjernenykker hos Bergwijn men sikkert en vis benovelse over en klub som Liverpool og en træner som Klopp. Mon ikke han er væsentligt billigere ?

Når jeg igen ser på disse 2 ret venstrebenede spillere, så er der sørme en mere, der dukker frem på nethinden, og det er jo vores egen Wilson. Han ser ikke ud til at være lige så hurtig i vendingerne som Dybala, og han ser ud til at skulle bruge lidt mere plads, men de minder alligevel en del om hinanden. Farten til Bergwijn har han heller ikke, men han er til gengæld "gratis" ?

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 22. mar, 2019 08:35

Niels K skrev: Jeg har endnu ikke kunne finde en grund til at være uenig med Klopp's dispositioner set på den længere bane. Man kan jo altid være uenig i en opstilling eller en udskiftning, men Klopp ved jo bedre end os, hvem der er friske, hvem der gør det overbevisende til træning, og hvad en indskiftning skal bidrage med, og hvorfor en bestemt spiller skiftes ud.

Det er jo til gengæld ikke kun fans som mig, der er temmelig begejstrerede over Klopp og vores 3 forreste. Sidste sæson blev det vist den mest scorende fronttrio i de 5 store ligaer, og i år er vi vist det eneste PL hold (måske også i de 5 store ?) med 3 angribere med hver over 10 mål, og vi har 2 spillere et mål fra Golden Boot titlen i den bedste liga.
Mange af de mest fremtrædende sportsjournalister fremhæver vores fronttrio som den mest giftige overhovedet eller tæt på.

Hjælper det at hive en spiller på bænken, fordi han har et lille formdyk eller en lille måltørke ? Hjælper det de 2 andre angribere at spille uden Firmino ? Hjælper angriberen holdet/organisationen, selvom han ikke scorer i nogle kampe, så vi sikrer defensiven ift en anden spiller ?

Jeg tror, holdet skal have ro til at videreudvikle sig sammen, og Klopp siger også, at der er temmelig begrænset tid til at få øvet ting sammen til træning og i mange perioder af sæsonen, så øver de ting så at sige i kampene, og det er ikke optimalt. Man City spiller så sammenhængende, fordi de kender hinanden ud og ind, og bl.a. derfor kan de fokusere på alle 4 turneringer.

Der er en masse at arbejde videre med og forbedre blandt de nuværende spillere, og Origi, Sturridge og Shaqiri har faktisk bidraget med et meget tilfredsstillende antal mål/assists set udfra antal spillede minutter, så den statistik er ikke nem at slå selv for et stort navn.
Vi ved, at Sturridge forsvinder, men spm er, om Klopp vil arbejde med Origi og Shaq, og så har vi Brewster samt Oxlade og Keita, som alle kan bidrage til at vi får flere kort at spille offensivt, eller om han vil hente et stort navn ind, som dog vil få mere end svært ved ikke at skulle nøjes med den tid, der bliver tilovers fra vores 3 forreste.

PS. Jeg hilser saglig/faglig kritik af Klopp, FSG mv. velkommen, for så har vi jo noget at debattere herinde, men vi skal passe på med ikke at komme over i ekstremer, da det også holder gode, gamle skribenter ude af forum, og det er super ærgerligt.
Der skal også satses af Klopp på Harry Wilson, der efter min mening, næste sæson står længere fremme en Shaqiri og Keita på en af kanterne.

Men hvilket hold vi egentlig har næste sæson :)

Midtbane:
Fabinho (primært 6'er)
Jordan Henderson (primært 6'er)
James Milner (primært 8'er)
Gini Wijnaldum (primært 8'er)
Marko Grujic (primært 8'er)
Naby Keita (primært 8'er)
Oxlade Champerlain (primært 10'er)
Adam Lallana (primært 10'er)

Angreb:
Sadio Mane (primært Venstre)
Harry Wilson (primært Venstre)
Mo Salah (primært højre)
Xherdan Shaqiri (primært højre)
Firmino (primært 9'er)
Divoch Origi (primært 9'er)
Rhian Brewster (primært 9'er)

Hvem skal ind? Jeg ser ikke det vil være primært på midtbanen eller i angrebet vi behøver at hente ind. Jeg forventer mig meget af Harry Wilson, den venstre fod kan vi få mange chancer eller mål ud fra. Han har en eminent sparketeknik, og her kan meget hentes af scoringer fra dødbolde. Et område jeg ser vi kan blive bedre på. Kan kun se det er Divoch Origi og Adam Lallalana, hvis de vil have mere spilletid end der kan tilbydes af Klopp, der skal hentes spillere ind i stedet for.

Et er sikkert, vi kan nok forvente at Mignolet, Moreno og Sturridge vil finde nye arbejdspladser. Derfor skal der koncentreres om at hente erstatninger til Mignolet og Moreno, da der i ungdommen endnu ikke er spillere der er klar til at være 2. valg og presse første valget. Adam Lewis er god, men tror der skal gå en sæson før han endnu er klar til er kunne presse Andy Robertson.

Jeg er ikke lun på Timo Werner. Han arbejder hårdt og er hurtig og pågående. Men rent teknisk mener jeg ikke han besidder de kvaliteter vi har behov for.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 22. mar, 2019 08:40

Niels K skrev:Jeg har det ligesom Xick omkring Coutinho, og jeg er rimelig sikker på, at kilden vedr. Dybala er den samme i diverse medier.

Det er da dejligt, at Liverpool bliver linket til rigtig gode spillere, der også koster kassen, så det ikke kun er os, hvor de bedste spillere rygtes væk. Jeg ved ikke, om Dybala passer til Liverpool, og om han passer til PL for det første, og da jeg lige så lidt video'er med ham for at få hukommelsen på gled, så tænkte jeg, hvem det nu var, at han egentlig mindede om, og så poppede Steven Bergwijn op, og der tror jeg, at vi får noget mere saft og kraft og en spiller, Klopp kan forme. Der er nok heller ingen stjernenykker hos Bergwijn men sikkert en vis benovelse over en klub som Liverpool og en træner som Klopp. Mon ikke han er væsentligt billigere ?

Når jeg igen ser på disse 2 ret venstrebenede spillere, så er der sørme en mere, der dukker frem på nethinden, og det er jo vores egen Wilson. Han ser ikke ud til at være lige så hurtig i vendingerne som Dybala, og han ser ud til at skulle bruge lidt mere plads, men de minder alligevel en del om hinanden. Farten til Bergwijn har han heller ikke, men han er til gengæld "gratis" ?
Hvis Bernardo Silva og David Silva kan spille central midtbane for et tophold i Premier League, så kan Dybala passer Dybala også til Premier League. Hentes Dybala, så går det ud over den position Shaqiri, Mo Salah, Harry Wilson vil indtage. Der er ikke plads til dem alle, såfremt spilletid for alle skal kunne garanteres.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 22. mar, 2019 08:43

For mig at se er en markant offensiv forstærkning 1. prioritet. Både Mané og Salah er væk hele sommeren til Africa Cup og begge må formodes at komme langt i turneringen og spille mange hårde kampe. Så de er væk hele preseason og vi skal sikkert langt ind i sæsonen før de er sig selv igen. Så vi er meget pressede på de forreste pladser lige fra starten af sæsonen og der er ingen i truppen der kan erstatte dem og da sket ikke hvis de begge to er væk.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » fredag, 22. mar, 2019 09:09

1. Center forsvarer i verdensklasse til paring med VVD (Matthijs de Ligt, Raphaël Varane, Kalidou Koulibaly, Lucas Hernández)
2. Kreativ midtbane der både kan spille fra 10'er og fra en af kanterne ala' Coutinho (Christian Eriksen, Isco, Coutinho)
3. En lynhurtig angriber som kan spille alle 3 pladser oppe foran. (Antoine Griezmann, Mauro Icardi, Jadon Sancho, Kingsley Coman, Gareth Bale)

Er vi store nok til at tiltrække de spillere jeg har sat op som ønsker, imo så er vi ihvertfald attraktive nok lige p.t specielt med Klopp i føresædet.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 22. mar, 2019 09:18

Er du gal FM køre på højtryk i disse dage..
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 22. mar, 2019 09:49

Bellamy_fever skrev:Er du gal FM køre på højtryk i disse dage..
Det er den landskampspause....

Det er sjovt, at folk bliver ved med at nævne etablerede spillere fra de andre store klubber. Det kommer jo ikke til at ske.

EDIT: Og se denne https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-16006270

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » fredag, 22. mar, 2019 09:53

AJJ skrev:
Bellamy_fever skrev:Er du gal FM køre på højtryk i disse dage..
Det er den landskampspause....

Det er sjovt, at folk bliver ved med at nævne etablerede spillere fra de andre store klubber. Det kommer jo ikke til at ske.
ud af dem jeg har nævnt

(Matthijs de Ligt, Raphaël Varane, Kalidou Koulibaly, Lucas Hernández) så vil 3 af dem nok skifte klub til sommer, tror kun Lucas er den som bliver.
(Christian Eriksen, Isco, Coutinho), Barca vil nok gerne af med Coutinho og Eriksen har ikke underskrevet en ny kontrakt. Isco bliver nok skippet afsted for at få nyt blood ind i zidans nye Real madrid
(Antoine Griezmann, Mauro Icardi, Jadon Sancho, Kingsley Coman, Gareth Bale) Griezmann vil gerne til barca tror jeg, Icardi vil gerne væk fra inter, Sancho bliver nok skippet afsted pga de penge som dortmund kan få for ham. og Bale ryger nok væk fra Real.

Så ingen chance siger du?
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 22. mar, 2019 09:58

Wormie skrev:(Matthijs de Ligt, Raphaël Varane, Kalidou Koulibaly, Lucas Hernández) så vil 3 af dem nok skifte klub til sommer, tror kun Lucas er den som bliver.
Lucas Hernandez skifter efter alt at dømme til Bayern.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » fredag, 22. mar, 2019 10:17

Er folk gået fra 4-2-3-1 opstillingen vi har spillet en del i denne sæson pga Fabinho? Pep Lijnders har været ude at sige at Fabinho er grunden til vi har skiftet system. Fra kaos fodbold til kontrolleret kaos.

Hvis vi skal spille med den formation så mangler vi i den grad enten en angriber, fordi at Bobby kan spille på 10'eren(Som jeg dog ikke er fan af) eller så mangler vi en rendyrket 10'er. Ingen af os ved hvilken forfatning Ox kommer tilbage i. Naby er mere en 8'er. Så imo mangler vi en angriber/10'er alt efter hvad Klopp's plan med Bobby er.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 22. mar, 2019 11:06

Vi kan sagtens spille med Firmino i spidsen for en 4-2-3-1.
Både Mane og Salah er så målfarlige og søgende at de vil samlet set være en stor nok trussel.
En meget mobil og skudstærk 10'er til at ligge bag Firmino, men i den grad deltage i en flydende rotation vil jeg meget hellere se.

Netop samspillet, rotationen og den samlede styrke i vores fab-3 gør os farlige. Det er ikke EN mand, men det at når Salah tiltrækker 2 mand fordi alle er opmærksomme på ham, så får Mane plads. Eller når Firmino erobrer bolden højt og trækker en mand i kontra, at Mane/Salah får chancen.

På papiret vil Coutinho jo nok netop være perfekt, men det kommer ikke til at ske tror jeg.

Næste år vil Keita og Ox også være mere klar i en fremtrænde 8'er rolle, og så kan det være vi ændrer i formationen igen.

Eksempelvis denne opstilling mod svagere hold: (har brugt nuværende spillere som eksempel)

AOC - Fabinho - Keita
Salah - Firmino - Mane

Så er der EN defensiv minded midt og 2 som kan supportere i det offensive. Mindst en af disse kan også true udefra.
Ingen af disse udfylder rollen i år tilfredsstillende (AOC pga skade og Keita pga indkøring). De vil jo være "nye" muligheder næste år.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 22. mar, 2019 11:33

ilusio skrev:Vi kan sagtens spille med Firmino i spidsen for en 4-2-3-1.
Både Mane og Salah er så målfarlige og søgende at de vil samlet set være en stor nok trussel.
En meget mobil og skudstærk 10'er til at ligge bag Firmino, men i den grad deltage i en flydende rotation vil jeg meget hellere se.

Netop samspillet, rotationen og den samlede styrke i vores fab-3 gør os farlige. Det er ikke EN mand, men det at når Salah tiltrækker 2 mand fordi alle er opmærksomme på ham, så får Mane plads. Eller når Firmino erobrer bolden højt og trækker en mand i kontra, at Mane/Salah får chancen.

På papiret vil Coutinho jo nok netop være perfekt, men det kommer ikke til at ske tror jeg.

Næste år vil Keita og Ox også være mere klar i en fremtrænde 8'er rolle, og så kan det være vi ændrer i formationen igen.

Eksempelvis denne opstilling mod svagere hold: (har brugt nuværende spillere som eksempel)

AOC - Fabinho - Keita
Salah - Firmino - Mane

Så er der EN defensiv minded midt og 2 som kan supportere i det offensive. Mindst en af disse kan også true udefra.
Ingen af disse udfylder rollen i år tilfredsstillende (AOC pga skade og Keita pga indkøring). De vil jo være "nye" muligheder næste år.
Meget enig, ilusio. Vi har i princippet 3 spillere i Brewster, Keita og Oxlade, som vi skal forholde os til ift. offensiven og måske endda Wilson, så jeg tror, at der bliver kigget på løsninger primært med egne folk snarere end med indkøb.
Ift. AFCON, så tror jeg altså ikke, at det bliver et problem med Mané og Salah. Klopp var mega glad for, at det blev rykket til sommerferien fremfor jan/feb, og netop de 2 spillere er så gode og indspillede, så pre season betyder ikke så meget spillemæssigt for dem. Det må mere være noget omkring formopbygning, restitution, ferie osv.
Ryger de ud i kvartfinalen, så er det 22-23/06, og ryger de helt til finalen, så er det 13.07, og ligaen starter 12.08 ? Det skal vi nok klare uden de store problemer, tænker jeg.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 22. mar, 2019 12:45

Wormie skrev:
AJJ skrev:
Bellamy_fever skrev:Er du gal FM køre på højtryk i disse dage..
Det er den landskampspause....

Det er sjovt, at folk bliver ved med at nævne etablerede spillere fra de andre store klubber. Det kommer jo ikke til at ske.
ud af dem jeg har nævnt

(Matthijs de Ligt, Raphaël Varane, Kalidou Koulibaly, Lucas Hernández) så vil 3 af dem nok skifte klub til sommer, tror kun Lucas er den som bliver.
(Christian Eriksen, Isco, Coutinho), Barca vil nok gerne af med Coutinho og Eriksen har ikke underskrevet en ny kontrakt. Isco bliver nok skippet afsted for at få nyt blood ind i zidans nye Real madrid
(Antoine Griezmann, Mauro Icardi, Jadon Sancho, Kingsley Coman, Gareth Bale) Griezmann vil gerne til barca tror jeg, Icardi vil gerne væk fra inter, Sancho bliver nok skippet afsted pga de penge som dortmund kan få for ham. og Bale ryger nok væk fra Real.

Så ingen chance siger du?
Med andre store klubber mener jeg: top 6 i England, Bayern M, PSG, Juventus, Real Madrid, Barca, A. Madrid. Det omfatter så en del af dem, du nævner.

Men siden du spørger, så nej vi kommer ikke til at hente nogen af de spillere, du nævner, for vi er nemlig ikke interesserede i dem. Kan henføres til en eller flere af følgende årsager:

1) For dyr (stort set alle sammen)
2) For gammel (Isco)
3) Ikke behov (fx De Ligt, Varane når vi har Gomez)
4) Spilleren har ikke det rigtige hoved (Icardi)

Besvar