Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. dec, 2017 16:22

Drejer, du bidrager jo ikke selv ligefrem med noget med sådant et input og hvorom alting er, så synes jeg da, at kloppokoppo har en pointe i, at der ikke ligger særlig meget fakta bag Surfs påstande og selvfølgelig ved Surf godt, hvad kloppokoppo mener med konspirationsteori, så forstår ikke behovet for at flue-kneppe begrebet.

Noget andet jeg heller ikke forstår er, hvorfor ingen har forholdt sig til, at ved at købe spillere i januar, så kan de nyindkøbte spillere selv være med til at afgøre om vi skal spille Champions League næste sæson, hvorimod hvis vi venter til sommer, så kan det være, at vi slet ikke kan tilbyde nye spillere Champions League. Jeg siger ikke, at vi ikke når en top 4 placering i år, for det tror jeg, vi gør, men det er jo ikke afgjort før til sommer og der kan tingene have ændret sig og hvem ved om vi i så fald kan hente de spillere, vi gerne vil, hvis vi ikke kan tilbyde dem Champions League til den tid. Jeg siger ikke, at vi helt sikkert kan hente dem vi ønsker til januar, for det er ikke alle klubber, der ønsker at sælge der, men vi kan samtidig risikere, at vi heller ikke kan hente spillerne til sommer, fordi vi ikke længere kan tilbyde dem Champions League. Så i mine øjne, bør vi forsøge i januar, om ikke andet så måske forsøge at lave forudaftaler som den vi lavede med Keita i sommers.

Derudover synes jeg, vi bør sætte alt ind på Alderweireld, som jeg har sagt mange gange tidligere. Tottenham synes at have en lønpolitik som gør, at de ikke vil give Alderweireld den lønforhøjelse han efterspørger. Han tjener i følge rygterne £50.000 om ugen nu og ønsker i sin nye kontrakt £100.000. £100.000 om ugen er det samme som Lovren tjener hos os nu. Det burde vi med andre ord kunne tilbyde en så markant bedre fodboldspiller, der alt andet lige rent faktisk er det svimlende beløb værd.
I øvrigt har Spurs sejlet rundt mens Alderweireld har været skadet og pt. har de spillet sig ud af top 4, hvilket jo er herligt. Ikke nok med, at han ville være en markant forstærkning, så ville et hijack af ham også sende et voldsomt signal til konkurrenterne og ikke mindst Spurs, at de stadig er en mindre klub. Hvis der var noget som de fleste Arsenal fans var enige om, så var det jo også, at de syntes, Arsenal lod sig kue ved at sælge en spiller (Oxlade) til en rival. Noget vi desværre selv har været en smule slemme til at gøre i gamle dage.

Liverpool skal sende den slags signaler. Holde på vores egne stjerner (Coutinho!) og stjæle modstandernes stjerner (Alderweireld). Om ikke andet, så i hvert fald forsøge. Der er ikke mange brikker, der mangler før, Liverpool har et mandskab til at kunne blive en magtfaktor i engelsk og europæisk bold, men det kræver, at vi agerer benhårdt og tænker som en storklub, fremfor at tage to skridt tilbage, hver gang vi tager et skridt frem.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » lørdag, 09. dec, 2017 19:33

kloppokoppo skrev:Ja, det er flot du, vi prøver lige igen.

"Konspirationsteori eller sammensværgelses-teori er en ekstrem form for skepticismen, og bygger på en eller flere af følgende påstande:

1. At nogen har en hemmelighed, som man er ene om at have opdaget.
2. At der eksisterer en gruppe magtfulde og/eller indflydelsesrige mennesker, der har en skjult hensigt om at samarbejde med det formål at opnå økonomisk eller politisk magt eller andre fordele. [1]
3. At politikere eller andre magthavere i almindelighed har skjulte hensigter med deres udtalelser."

Du sætter lighedstegn mellem hidtidige transfervinduer og laver din egen forventnings afstemning - i hvilken agenda er jeg ikke helt sikker på. Ved du noget vi andre ikke ved? Hvorfra ved du det tager tid at blive kørt ind i "systemet", som i generaliserbarhed? Du redder en bred kam, når du siger at det vil tage tid for hvem som helst som det er fakta. Fremadrettet ville det gøre godt med lidt "Jeg tror" eller "Jeg synes".

Jeg ved ikke hvor lang tid det tager at komme ind i dette såkaldte "system" du taler om. Hvis vi antager, at der er et system, er det så alle roller kræver samme estimeret tidshorisont og hvad er forskellen på dette system iforhold til andre systemer. Hvorfor kræver det mere taktisk forståelse og timing at spille midtbane i Klopps system end i andre systemer? Angående Oxlade, så er det sjovt fordi jeg har endnu ikke set ham spille på midten, tiltrods for du bruger ham som eksempel til at kræve tid til at blive kørt end i "systemet". Jeg ved ikke hvad du taler om med at "Vi" har set Can "presse op helt forkert og alene". Er du sød at svare på mit spørgsmål med dette "system" angående GK og CB?

Ved du noget som jeg ikke ved? Har FSG ingen planer om at købe noget i Januar?

Nu har matematik aldrig været min stærke side, men hvis vi køber en nu i Januar, vil han så ikke have et par måneder mere til at blive kørt ind i system end hvis vi køber ham i Juni?
Mener du virkelig, at min vurdering af, at vi næppe ser januar-indkøb er en "ekstrem form for skepticisme"? Eller hvordan mener du definitionen passer på det jeg skrev? For så er vi da ganske langt fra at kunne debattere inden for nogenlunde samme rammer. Jeg mener snarere blot, at vi har to forskellige holdninger, som vi hver især forsøger at argumentere for. Alt det der med "jeg tror", "jeg synes" - det burde være ret nemt at regne ud, at indlæggene er udtryk for min holdning og ikke fakta. Men skal da nok gøre det mere tydeligt for dig denne gang. Dermed behøver du heller ikke stille alle de spørgsmål med "hvor ved du fra". Jeg ved selvfølgelig ikke mere end dig.

Jeg tvivler på - jeg tror ikke - at vi ser januar-indkøb fordi FSG historisk set ikke har begået sig særlig meget i det. Faktisk slet ikke de seneste 5 år ift. permanente overgange som R_G_F har påpeget. Du har ikke rigtig svaret på mit spørgsmål om, hvad du synes indikerer, at FSG/Klopp vil foretage indkøb i dette januar-vindue?

Jeg har allerede redegjort for, hvorfor jeg tror Oxlade kan få en rolle at spille på midtbanen. Hvis du læser mine indlæg, har jeg faktisk også benyttet disse to magiske ord omkring Oxlade - "jeg tror". Jeg har det fint med, at du ikke er af samme opfattelse. Tiden må vise, hvem der får ret. Jeg synes dog det er rimelig sigende, at Klopp selv har udtalt, at Oxlade kan spille på midtbanen.

Hvis du læser mine indlæg igen, kan du se at jeg ikke generaliserer omkring systemet. Jeg skriver, at flere spillere godt kan gå ind på holdet, bl.a. nævner jeg VvD og Salah. Men jeg skriver så, hvorfor jeg tror en midtbanerolle tager længere tid at vænne sig til.

Angående CB og GK, så har jeg faktisk svaret dig direkte, jf. citatet herunder. Jeg skrev endda allerede i et tidligere indlæg, at jeg godt kunne se en transfer ala VvD ske. Hvis du vil dobbelttjekke så er indlægget skrevet fredag d. 8. 2017, kl 13.20:
Surf skrev: Dog enig i, at CB og GK godt kan køres ind i januar. Jeg ser det bare ikke ske - som nævnt kun måske van Dijk.
Og til sidst: Hvis du ikke vil tage mine ord for, at januar er et vanskeligt transfervindue, hvor der sjældent sker så meget, så kan du jo tage Klopps ord for det:
"I understand it is absolutely normal that people ask whether we should have brought players in," he said after the game.

"The situation is yes, on the one side pretty simple, but on the other hand it is pretty difficult. It is not that we don't want to bring players in.

"We do. But the thing is, the players we want, because we think they help us, the clubs don't sell. It is not about money in this situation, it is the winter transfer window.

"Clubs are saying 'No, we have half a year to go, we cannot find another player like this, we prefer to take money in the summer than a few pounds more in the winter than whatever'.
https://www.sport24.co.za/Soccer/Englis ... s-20170124
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. dec, 2017 19:48

Surf: Men lige i det citat og det link, du henviser til, der nævner Klopp jo intet om, at manglende januarindkøb skyldes, at FSG ikke ønsker at købe ind i januar eller at Klopp selv føler, at han ikke kan nå at implementere spillerne i god nok tid. Og det var det sidstnævnte (implementering) du gav som begrundelse for manglende januarindkøb.
Han taler derimod udelukkende om det fra de ønskede spilleres nuværende klubbers side og situation.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » lørdag, 09. dec, 2017 21:13

Jeg siger lige hurtigt mit højeste juleønske, køb Oblak fra Atl. Madrid og sælg Karius og Mignolet.
Billede

kloppokoppo
Indlæg: 24
Tilmeldt: torsdag, 04. aug, 2016 22:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kloppokoppo » lørdag, 09. dec, 2017 23:03

Hey Surf,

Nu skal jeg nødigt gøre mig klog på grad bøjningen af skepticisme, men manglende dokumentation for "din holdning/mening" vurderer jeg som tynd på noget som sikkert er mere kompliceret. Din argumentation fremstår for mig i debatten som du lægger fakta fremfor dine tanker. Jeg har intet behov for at debattere, jeg synes bare det er vigtigt at pointere, at det du skriver er uden nogen form for bekræftelse.

Jeg har på intet tidspunkt, sagt at januarvinduet er et nemt transfervindue eller givet min vurdering til hvordan vinduet kommer til at forløbe. Jeg stiller blot spørgsmålstegn til, hvorfor det er bedre at købe i Juni end i Januar. Hvis der er en tilvænningsperiode, så er det vel fint at få spilleren ind i det første vindue som kommer? Det er sjovt som man læser ting forskelligt, jeg ser intet i det interviewet som pointere at vi ikke skulle være interesseret i at få spillere til vinduet i januar pga tid til at køre spillerne ind? For mig, er han bare ude at køre smøren om at vi fans ikke skal have de store forventninger (så fansene ikke bliver skuffet) og i så fald er interessen for at få spillere ind i januar der? Han siger at pengene ikke er noget problem, så det med at spillerne skulle være dyrere i januar må være irrelevant

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » lørdag, 09. dec, 2017 23:53

nikand skrev:
AJ skrev:Jeg mener helt alvorligt, at det kunne være fedt, hvis vi ikke hentede en erstatning for Coutinho, og bare satsede på Woodburn. Samt mere ansvar til truppens nuværende spillere, selvfølgelig.
Det synes jeg er vildt, da det vil lægge et stort pres på Woodburn uanset kvaliteter eller ej. Pt er der væsentlige forskelle mellem de to og vil være en stor forringelse af holdet. Jeg har dog ikke selv en anden tilgængelig kandidat til pladsen, hvorfor noget skal ændres.
Jeg mener ikke, at Woodburn skal erstatte Coutinho i start 11’eren, men i truppen. Som start 11’er kunne vi f.eks. forsøge med:

.......Keita...Gini
Salah...Lallana...Mané
..........Firmino

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » søndag, 10. dec, 2017 09:44

AJ skrev:
nikand skrev:
AJ skrev:Jeg mener helt alvorligt, at det kunne være fedt, hvis vi ikke hentede en erstatning for Coutinho, og bare satsede på Woodburn. Samt mere ansvar til truppens nuværende spillere, selvfølgelig.
Det synes jeg er vildt, da det vil lægge et stort pres på Woodburn uanset kvaliteter eller ej. Pt er der væsentlige forskelle mellem de to og vil være en stor forringelse af holdet. Jeg har dog ikke selv en anden tilgængelig kandidat til pladsen, hvorfor noget skal ændres.
Jeg mener ikke, at Woodburn skal erstatte Coutinho i start 11’eren, men i truppen. Som start 11’er kunne vi f.eks. forsøge med:

.......Keita...Gini
Salah...Lallana...Mané
..........Firmino
Så forstår jeg bedre. Lallana viste i sidste sæson i efteråret at han har klasse, høj klasse. Men det er desværre stadigvæk en forringelse af både bænk og start 11.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 10. dec, 2017 21:26

Er Suso god nok
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14371
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 10. dec, 2017 21:47

Nej
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5665
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 10. dec, 2017 21:50

Emmy skrev:Nej
Ville være fin, at have i truppen som Oxlade. Men sku ikke en spiller, vi skal betale kassen for.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » mandag, 11. dec, 2017 09:41

kloppokoppo skrev:Hey Surf,

Nu skal jeg nødigt gøre mig klog på grad bøjningen af skepticisme, men manglende dokumentation for "din holdning/mening" vurderer jeg som tynd på noget som sikkert er mere kompliceret. Din argumentation fremstår for mig i debatten som du lægger fakta fremfor dine tanker. Jeg har intet behov for at debattere, jeg synes bare det er vigtigt at pointere, at det du skriver er uden nogen form for bekræftelse.

Jeg har på intet tidspunkt, sagt at januarvinduet er et nemt transfervindue eller givet min vurdering til hvordan vinduet kommer til at forløbe. Jeg stiller blot spørgsmålstegn til, hvorfor det er bedre at købe i Juni end i Januar. Hvis der er en tilvænningsperiode, så er det vel fint at få spilleren ind i det første vindue som kommer? Det er sjovt som man læser ting forskelligt, jeg ser intet i det interviewet som pointere at vi ikke skulle være interesseret i at få spillere til vinduet i januar pga tid til at køre spillerne ind? For mig, er han bare ude at køre smøren om at vi fans ikke skal have de store forventninger (så fansene ikke bliver skuffet) og i så fald er interessen for at få spillere ind i januar der? Han siger at pengene ikke er noget problem, så det med at spillerne skulle være dyrere i januar må være irrelevant
Hvis du vil kalde min holdning for en konspirationsteori, må du også være klar til at tage en debat. Jeg har blot pointeret, at dels var januarvinduet et svært vindue, dels har vi meget sjældent købt ind i januar under FSG, og dels tror jeg ikke Klopp ønsker at gå på kompromis med indkøb spillere blot for at få en enkelt forstærkning med mindre vedkommende er god nok. Derfor mener jeg ikke, at man skal sætte sine forventninger for højt. Jeg har medgivet, at det omkring systemet var spekulation, men har samtidig givet eksempler på, hvorfor jeg tænkte sådan. Hvad mere vil du have? Du bliver ved med at skrive det samme, så måske vi bare skal lukke den her.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

kloppokoppo
Indlæg: 24
Tilmeldt: torsdag, 04. aug, 2016 22:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kloppokoppo » mandag, 11. dec, 2017 10:51

Lol

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » mandag, 11. dec, 2017 14:43

kloppokoppo skrev:Lol
:roll:
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. dec, 2017 17:31

Ladbrokes gør os til favoritter til at signe Aubameyang:

https://www.101greatgoals.com/news/tran ... -dortmund/

Med ham vil vi vel have den stærkeste og absolut hurtigste offensiv, eller ?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14371
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. dec, 2017 17:46

Niels K skrev:Ladbrokes gør os til favoritter til at signe Aubameyang:

https://www.101greatgoals.com/news/tran ... -dortmund/

Med ham vil vi vel have den stærkeste og absolut hurtigste offensiv, eller ?
Det har vi allerede, men det vil da forbedre markant. Også på bekostning af Coutinho.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar