Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 08. jun, 2018 15:34

Niels K skrev:
ilusio skrev:Shaqiri kan på ingen måde hæve vores niveau og så meget bedre end vores unge spillere tror jeg simpelt hen ikke han er.

Brug Fekir som alternativ oppe foran (og Origi som vores Filosof også gerne så der), og gem pengene til en ny målmand.
Det ser vi fuldstændigt forskelligt på. Origi skal ikke tilbage igen, og der er da ingen af vores unge spillere, der har en landsholdskarriere som Shaqiri har med snart 3 VM slutrunder og et EM under bæltet, som har spillet for Bayern München og Inter, og som har været den offensive stjerne på et Premier League hold i 3 sæsoner ?
Et salg af Origi kan vel finansiere en del af Shaqiri handlen. Jeg håber på vi slår til, hvis prisen er £12m.
En kanon spiller til bredden.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 08. jun, 2018 16:42

Niels K skrev:
ilusio skrev:Shaqiri kan på ingen måde hæve vores niveau og så meget bedre end vores unge spillere tror jeg simpelt hen ikke han er.

Brug Fekir som alternativ oppe foran (og Origi som vores Filosof også gerne så der), og gem pengene til en ny målmand.
Det ser vi fuldstændigt forskelligt på. Origi skal ikke tilbage igen, og der er da ingen af vores unge spillere, der har en landsholdskarriere som Shaqiri har med snart 3 VM slutrunder og et EM under bæltet, som har spillet for Bayern München og Inter, og som har været den offensive stjerne på et Premier League hold i 3 sæsoner ?
Origi har fået sit navn sunget af the Kop ved flere lejligheder...

Origi som venstrekant er et eksperiment jeg meget gerne så os prøve af.
Når det er sagt så skal Origi jo også være motiveret for eksperimentet og det ved jeg ikke om han er. Jeg er bange for at han hellere vil fortsætte som angriber.

Men han er en super atlet, har god teknik og hans bedste år ligger stadig ude i fremtiden. Jeg tror han vil kunne gøre det bedre end de fleste.

Spørgsmålstegnet ved Shaqiri er om han er motiveret for en reserverolle. Han har en super alder, jeg var overrasket over at han stadig kun er 26.
Hvis han har fulgt Liverpool lidt ved han at Klopp gerne vil rotere og dermed ved han også at han får masser af minutter hvis han gør arbejdet til træning.

Så valget mellem de to går meget på hvad de gerne vil.
Shaqiri er nok det sikreste valg, men potentielt tror jeg at Origi ville kunne blive vild på vores venstrefløj.
Shaqiri er nok bedre til at dække begge fløje end Origi og bedre i den der halve playmaker rolle som Mané bruger nogle gange.

Som angriber tror jeg mere på Solanke end Origi pt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 08. jun, 2018 17:28

Jeg tror sket ikke på Origi mere - han har intet vist hos os, ud over et par enkelte lækre aktioner. Han har intet vist under udlejning, tværimod har det været endnu dårligere. Havde han ikke været vores spiller, og vi var blevet linket til ham, ville der være et ramaskrig om at vi henter lort. Han var en stjerne i svøb, der på ingen måde har forløst det. En ny Ngog.

Shaqiri derimod har igennem mange år vist sig som en stjerne og jeg er stadig dybt forbløffet over, at han endte i Stoke. Sidst vi spillede imod dem drev han totalt gæk med alle vores spillere, hver gang vi forsøgte at tackle ham. Han var stjernen hos Basel, som dengang gang på gang chokerede fodboldverdenen når de udspillede de største klubber. Han er brølstærk - teknisk kan han ting med bolden som vi skal tilbage til gamle Ronaldo for at se lignende og han omend ikke Salah hurtig, så stadig hurtigere end de fleste - specielt på de første meter, som trods alt er det vigtigste i fodbold. Det vil være en fantastisk søgning - og vi vil fortryde det inderligt, hvis en af vores konkurrenter i top 6 får ham istedet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 08. jun, 2018 17:55

Bojangles skrev:Jeg tror sket ikke på Origi mere - han har intet vist hos os, ud over et par enkelte lækre aktioner. Han har intet vist under udlejning, tværimod har det været endnu dårligere. Havde han ikke været vores spiller, og vi var blevet linket til ham, ville der være et ramaskrig om at vi henter lort. Han var en stjerne i svøb, der på ingen måde har forløst det. En ny Ngog.

Shaqiri derimod har igennem mange år vist sig som en stjerne og jeg er stadig dybt forbløffet over, at han endte i Stoke. Sidst vi spillede imod dem drev han totalt gæk med alle vores spillere, hver gang vi forsøgte at tackle ham. Han var stjernen hos Basel, som dengang gang på gang chokerede fodboldverdenen når de udspillede de største klubber. Han er brølstærk - teknisk kan han ting med bolden som vi skal tilbage til gamle Ronaldo for at se lignende og han omend ikke Salah hurtig, så stadig hurtigere end de fleste - specielt på de første meter, som trods alt er det vigtigste i fodbold. Det vil være en fantastisk søgning - og vi vil fortryde det inderligt, hvis en af vores konkurrenter i top 6 får ham istedet.
Det kan godt være. Som jeg ser det er Origis problem oppe i hovedet på ham. Modenhed og spilforståelse og måske også træningsindsats. Altsammen noget der kan forsvinde i takt med at han bliver ældre. Der skal bare en lille forbedring til og så kan han pludselig overskue hvad der foregår. Jeg at Origi, lidt i stil med Kuyt, kan drage nytte af at skifte plads til venstrekanten. For jeg er enig i at han ikke imponerer. Så eksperiment eller salg. Giv Origi VM og lidt preseason og hold på ham hvis det giver mening i forhold til de spillere vi vil leje ud.

Jeg tror lidt i samme tråd at det her er et super tidspunkt at samle Shaqiri op. Han er modnet op i Stoke og når nu jeg lige husker på at vi taler en reserve mere end en fast starter. Så står Shaqiri godt fordi han har rutine, men er kun lige gået ind i sin bedste alder. Og hvis vi erstatter Shaqiri om et år, så kan vi vel få mindst 20 millioner for ham, hvis han gør det bare nogenlunde.

Der kunne også være plads til dem begge hvis man sender både Wilson, Solanke og Woodie på lejeophold i vores skotske udviklingsklub.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rio
Indlæg: 114
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2018 17:01
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rio » fredag, 08. jun, 2018 18:05

Hold nu op. Vores backup skal ikke være Origi, Wilson eller Solanke. Vi skal have vænnet os af med den sub-top klub mentalitet, hvor bænken består af unge, uafprøvede spillere eller folk, der sænker kvaliteten. Jeg kan huske et par gange de sidste 15 år, hvor vi har haft en start 11’er, der egentlig har mesterskabsklasse, men hvor truppen har været for tynd og det er én af grundene til, at vi kun har været lige ved og næsten et par gange.
 Vi er Liverpool, og vi er en klub med et projekt, som spillere rundt om i Europa tydeligvis gerne vil være en del af - ikke en klub, der lokker med fast spilletid og springbræt.
Man City sætter ikke Origi eller Wilson ind - hvorfor skal vi så? De sætter Bernardo Silva eller Gabriel Jesus ind. Jeg kunne godt tænke mig for en gangs skyld at se en Liverpool trup, hvor vi kan sætte spillere ind, som enten kan tilbyde noget ekstra eller om ikke andet så gardere uden tab af kvalitet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 08. jun, 2018 19:12

Rio skrev:Hold nu op. Vores backup skal ikke være Origi, Wilson eller Solanke. Vi skal have vænnet os af med den sub-top klub mentalitet, hvor bænken består af unge, uafprøvede spillere eller folk, der sænker kvaliteten. Jeg kan huske et par gange de sidste 15 år, hvor vi har haft en start 11’er, der egentlig har mesterskabsklasse, men hvor truppen har været for tynd og det er én af grundene til, at vi kun har været lige ved og næsten et par gange.
 Vi er Liverpool, og vi er en klub med et projekt, som spillere rundt om i Europa tydeligvis gerne vil være en del af - ikke en klub, der lokker med fast spilletid og springbræt.
Man City sætter ikke Origi eller Wilson ind - hvorfor skal vi så? De sætter Bernardo Silva eller Gabriel Jesus ind. Jeg kunne godt tænke mig for en gangs skyld at se en Liverpool trup, hvor vi kan sætte spillere ind, som enten kan tilbyde noget ekstra eller om ikke andet så gardere uden tab af kvalitet.
Bare fordi Wilson eller Origi er inde over holdet behøver de jo ikke at sidde på bænken til PL kampe. Jeg taler mest om mere perifære roller, for netop at de bedste 18 er de bedste spillere vi overhovedet har mulighed for at købe.

Jeg syntes oftere de sidste 15 år at reserveholdet havde en fin bredde, men start 11’eren kunne vi ikke forstærke fordi budgettet altid skulle spredes ud på 6 spillere. Så vi erstattede Babel med Riera og Josemi med Kromkamp. Det gjorde hverken fra eller til.

Vi skal have få virkelig gode spillere ind og så er der nogle der må spille to pladser eller også må vi satse lidt med nogle af de mere perifære roller.

Ang. Origi tror jeg der er en mulighed for at han kan blive markant bedre med en alternativ rolle, men det må trænerne jo vurdere.

Vi har et budget og det må vi jo nogenlunde holde os indenfor. Og det gør os ikke bedre at de 19-25 bedste spillere i truppen bliver bedre hvis det kommer på bekostning af niveauet på de 18 bedste.

SUB-topklub mentalitet ville da netop være at vende tilbage til at købe 8 Steward Downings.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rio
Indlæg: 114
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2018 17:01
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rio » fredag, 08. jun, 2018 19:36

Fair enough, så er vi egentlig enige. Der skal være plads til unge spillere, og jeg er fan af, at vise unge spillere tillid, hvis de gør sig fortjente - der er bare ikke plads til ret mange 'i mangel af bedre'-løsninger, hvis vi gerne vil vinde trofæer og opnå ultimativ succes. Dertil er konkurrencen simpelthen for hård.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 08. jun, 2018 19:58

Rio skrev:Fair enough, så er vi egentlig enige. Der skal være plads til unge spillere, og jeg er fan af, at vise unge spillere tillid, hvis de gør sig fortjente - der er bare ikke plads til ret mange 'i mangel af bedre'-løsninger, hvis vi gerne vil vinde trofæer og opnå ultimativ succes. Dertil er konkurrencen simpelthen for hård.
Hehe
Ja det er svært at udvikle sine unge spillere uden at blive et udviklingshold.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 08. jun, 2018 20:18

Tror godt folk kan begynde at vænne sig til, at vi ikke køber en backup til Firmino i dette transfervindue.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 08. jun, 2018 22:08

Mads T. skrev:Tror godt folk kan begynde at vænne sig til, at vi ikke køber en backup til Firmino i dette transfervindue.
Ja det lukker jo allerede om 2 mdr. og en dag :dontknow: Dernæst er Fekir vel på vej, som iflg flere skriverier har spillet Firmino pladsen....
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 08. jun, 2018 22:35

Mads T. skrev:Tror godt folk kan begynde at vænne sig til, at vi ikke køber en backup til Firmino i dette transfervindue.
Det går nok også. Udover at Fekir også vil hjælpe på den front.

Men lad os nu se. Måske åbner der sig en mulighed senere i vinduet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » fredag, 08. jun, 2018 22:46

Både salah og fekir kan spille top angriber.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 09. jun, 2018 00:44

Mads T. skrev:Tror godt folk kan begynde at vænne sig til, at vi ikke køber en backup til Firmino i dette transfervindue.
Vi har Ings, Origi og Solanke.

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » søndag, 10. jun, 2018 11:01

Hvis Shaqiri virkelig kan fås for £12m synes jeg det er en no-brainer.

Han kan agere backup til Mane / Salah og bidrager med fart og har gennerelt lidt de samme spidskompetencer osm Mane og Salah. Han er utvivlsomt ikke samme niveau, som dem men fin backup spiller.

Forestil jer vi kunne have sat Shaqiri ind fremfor Lallana da Salah måtte udgå af finalen. Så havde vi sluppet for at skifte system totalt.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jun, 2018 11:45

Baseret på Klopps udtalelser og interessen i den lige-ved-og-næsten handel, der var med Fekir, så er det ret så åbenlyst, at det er en målfarlig playmaker, der måske kan spille et par forskellige offensive positioner, som vi er interesseret i. En moderne 10, en ny Coutinho med andre ord.
Og da dette er punkt er adresseret som en mangelvare i vores trup, hvilket jeg er enig i, så tænker jeg at flytte diskussion fra Fekir-tråden til her, hvor vi kan lege videre med tanken om, hvem vi så skal gå efter. Altså ud fra præmissen om, at vi ønsker en "ny" Coutinho-agtig spiller.
Jeg kunne godt namedroppe, men det gider jeg ikke, men i stedet vil jeg nævne nogle spillere, som jeg rent faktisk har set og kender forholdsvis indgående. Jeg nævner dem som værende interessante ud fra min optik, men ikke nødvendigvis drømmespillere:
Jeg vil starte med ham, som jeg aller helst ønsker, fordi det vil være mest troværdigt, da jeg har nævnt ham siden i vinters:
Isco
Jg er vild med ham og det har jeg sådan set været i mange år. Han har ide i sit spil, en guddommelig teknik og er et fantastisk bindeled mellem angreb og midtbane. Han er deslige komplet uopnåelig, for hvorfor hulen skulle en forholdsvis fast mand i Real Madrids sejrsmaskine (i hvert fald i CL) skifte til os) Det har jeg svært ved at tro.
Emil Forsberg
Ikke helt samme type, og så alligevel. Han er faktisk super kreativ, men på en lidt mere skandinavisk facon. Ikke en superstjerne og en direkte afløser, men en spiller jeg rigtig gerne så i vores trup.
Julian Draxler
Han har været nævnt som et evighedstalent og det er måske rigtig nok, men jeg ser så utrolig meget uforløst potentiale i ham og når han ind i mellem rammer det rette spændingsniveau, så har han et drive, en kreativitet og en fysisk power, hvor jeg synes han fortsætter af et stolt tysk spor af generationer af spillere med samme kvaliteter.
Lorenzo Insigne
Manden har faktisk undgået at få Maradona-stemplet på sig, på trods af at han har kreative evner på Napolis hold. Jeg synes han er god og at han faktisk også har vist det i nogle sæsoner. Jeg er oprigtig i tvivl om, hvor god han er, på trods af jeg har set mange kampe med ham.

Så er der tre, der falder lidt udenfor kategorien:
Dybala
Egentlig mere angriber, men han er i mine øjne en gigant, der alligevel ikke helt har foldet sig helt ud. Jeg kender ham for lidt til at sige, om der også ligger noget mentalt i det aspekt, men jeg synes ikke at han er kommet op på superstjerneniveauet, som han burde.
Sergej Milinković-Savić
Han er jo mere en boks-til-boks spiller, men har er bare så god. Han bliver en gigant på den europæiske scene i mange år.
Timo Werner
Jeg forstår faktisk ikke, hvorfor der ikke er mere hype omkring ham. Men bare rolig, efter VM, så kommer det. Han har alt, og grunden til at jeg placerer ham i det her indlæg, det er, at jeg gerne så Werner som 9er og Firmino i en lidt mere tilbagetrukket rolle. Som en Jon Dal Tomasson.

Her er mit bud på det kommende mesterhold, tilsat lidt realisme, i næste sæson:

Alisson
TAA Lovren VvD Robertson
Fabinho Keita
Firmino
Salah Werner Mane
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar