Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 28. jul, 2020 09:28

Tom_Jorsal skrev:du tror ikke, Koulibaly og Sancho skal have en højere løn end Lovren og Lallana? Jeg tror ikke, de to er realistiske desværre. Thiago er til gengæld samme hylle eller endda over og virker til muligvis at være realistisk. Kunne fandeme være spændende.
Synes Koulubaly er for gammel. Kunne godt tænke mig en midt 20'erne.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 28. jul, 2020 09:44

texy skrev:
mandag, 27. jul, 2020 21:38
ilusio skrev:
mandag, 27. jul, 2020 14:37
Med Lovren sendt afsted øst på, så melder spørgsmålet sig ang. en ny forsvarsspiller sig. Er vi godt nok dækket ind? Kan Gomez og Matib være stabile nok indtil de unge er klar? Har de unge reelt potentialet? :dontknow:
Jeg er dælme spændt på, hvad Klopps løsning bliver.

1: Tror han nok på en af de unge (Hoever eller Van den Berg) til at de får rollen som 4. valg.
2: Kommer Alcantara og skal Fabinho så agere 4. backup løsning.
3: Henter vi en billig eller gratis erfaren backup som eksempelvis Vertonghen.
4: Eller køber vi en, der potentielt er bedre end både Gomez og Matip til at starte.

Her mens Corona stadig hærger, tror jeg mest på option 1-3. Personligt kan jeg godt lide løsning 3. Men jeg ved ikke, om det er fordi, jeg ikke har fulgt Vertonghen tæt nok. Er hans niveau helt forsvundet, siden han er klubløs?
Jeg er helt tryg ved alle 4 men tror ikke meget på nr. 4.

Jeg håber rigtig meget på, at vi henter Thiago Alcantara, og jeg mener, det vil give nye offensive muligheder mod de tætpakkede med ham på 6eren og Fabinho i det centrale, da Fabinho sagtens kan lægge sine sukkerballer over forsvaret dernede fra, og da Thiago lettere smider 1-2 mand på midten ift. Fabinho, og han kan bare mere teknisk og offensivt.

Vi må heller ikke glemme, at Klopp hentede Nat Phillips hjem sidst, der var brug for en ekstra til det centrale, så han er vel også i spil ? Han er 23 og har spillet 19 kampe for Stuttgart denne sæson. Men jeg tror, at Hoever er den hurtigste af vores egne 3.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 28. jul, 2020 10:11

Niels K skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 09:44
Jeg er helt tryg ved alle 4 men tror ikke meget på nr. 4.

Jeg håber rigtig meget på, at vi henter Thiago Alcantara, og jeg mener, det vil give nye offensive muligheder mod de tætpakkede med ham på 6eren og Fabinho i det centrale, da Fabinho sagtens kan lægge sine sukkerballer over forsvaret dernede fra, og da Thiago lettere smider 1-2 mand på midten ift. Fabinho, og han kan bare mere teknisk og offensivt.

Vi må heller ikke glemme, at Klopp hentede Nat Phillips hjem sidst, der var brug for en ekstra til det centrale, så han er vel også i spil ? Han er 23 og har spillet 19 kampe for Stuttgart denne sæson. Men jeg tror, at Hoever er den hurtigste af vores egne 3.
En af grundende til at jeg er usikker på Hoever og Berg er at Klopp hellere ville hente Phillips hjem.
Men ja, Phillips er ikke et forfærdeligt 4. valg, men på den korte bane ikke bedre end Lovren, der jo spillede 90 minutter i hjemmekampen imod City der havde jeg altså ikke været tryg ved Phillips i den kamp.

Og det er også vigtigt at man ser det som en helhed, hvis vi bliver bedre på midten bliver hele holdet jo bedre, men der er selvfølgelig også en smertegrænse.
Jeg kan bestemt ikke afvise at Klopp og Edwards vurderer at de tre unge midtstoppere er ok som fjerdevalg, hvis det giver det mere at bruge på en ekstra kantspiller eller en alternativ midtbanespiller.

Hoever tror jeg bliver ret vild for vores høje linje og vi skal jo også huske den berømte van Dijk effekt.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 28. jul, 2020 10:12

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 09:27
du tror ikke, Koulibaly og Sancho skal have en højere løn end Lovren og Lallana? Jeg tror ikke, de to er realistiske desværre. Thiago er til gengæld samme hylle eller endda over og virker til muligvis at være realistisk. Kunne fandeme være spændende.
Jeg tror de 2 ville lande på mellem 150 - 200. Når vi sparer 300 alene på de tre som har forladt os, så er det jo i samme størrelse.

Skal vi se på resten af økonomien i det, så tror jeg også at vi vil vælge Origi og Shaqiri hvis Sancho hentes. Det vil både give lidt til transfers samt løn.

Shaqiri: 15
Origi: 15
Lovren: 11

I alt omkring 40 mio
Med den sparede løn til Shaqiri og Origi, så tabes der ikke på lønnen, men nok mere et rent transferspørgsmål.

130 mio er en stor slat og det er en ren hypotetisk diskussion (FM - I know), men alligevel? Med tanke på vi ikke brugte noget sidste år.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 28. jul, 2020 10:20

Ingen af de unge CB har fået så meget som et enkelt minuts spilletid efter mesterskabet blev sikret, i modsætning til vores unge talenter som spiller længere fremme på banen. Det tager jeg som et tegn på at Klopp ikke anser dem som værende parate endnu.
Jeg er overbevist om at vi henter en rutineret back up, absolut ikke Vertongen, eller forhåbentlig en der kan presse Gomez og Matip på startpladsen
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 28. jul, 2020 11:27

ilusio skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 08:11
Koulibaly er 29 år og ikke en "mand for fremtiden".

Med VVD i samme aldersgruppe kunne man frygte at vi har et gammelt forsvar. Men tingene går stærkt i fodbold og har vi verdens bedste forsvar i de næste 3 sæsoner bare, så er det vel prisen værd?

Shit jeg er splittet i hvor vidt vi skal arbejde med de unge eller købe den næste stjerne.

Smider vi £110 mio for Sancho og han viser sig at være på niveau eller bedre end Sterling, er det så ikke også pengene værd? Hans værdi vil ikke falde så længe han performer og har 3 år tilbage af sin kontrakt.

Nu går det lidt FM i det men tænk tanken: Sancho og Kouly. Samlet måske £170 mio.
Vild pris. Kan vi klare dette har vi igen verdens bedste forsvar og angreb.
Vi har sagt farvel til et par stykker der skulle frigive en stor del af lønnen (små £300.000 om ugen for Lovren, Lallana og Clyne)
Kan vores økonomi virkelig ikke klare dette?

Hvor ville jeg gerne være fluen på væggen når Klopp diskuterer vores muligheder :)
Det føler jeg mig ganske overbevist om, at vores økonomi IKKE kan.

Som jeg forstår det, så tjener vi ikke penge i øjeblikket. Forstået på den måde, at udgifterne er højere end indtægterne. I sådan et tilfælde, kan jeg ikke se, at der skulle være nogen som helst fornuft i at bruge så mange penge, uanset at det skulle styrke os sportsligt.

Selv i mit mest positive (forstået på pris og ikke fordi keg nødvendigvis ser det som positivt at sælge spillerne) FM univers, hvor vi sælger Origi (for 20), Lovren (for 11), Gini (for 30), Wilson (for 20), Grujic (for 10) og Shaqiri (for 15) rejser vi ikke nok midler til at hente bare Sancho.

Jeg tror, at vi skal forvente mere ukendte kaniner fra hatten, eller egne talenter, når vi tænker trupsammensætning og bredde i næste sæson.

Corona vil også være en spiller i 2020/2021 sæsonen.
Kloppite

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 28. jul, 2020 11:28

Emmy skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 10:20
Ingen af de unge CB har fået så meget som et enkelt minuts spilletid efter mesterskabet blev sikret, i modsætning til vores unge talenter som spiller længere fremme på banen. Det tager jeg som et tegn på at Klopp ikke anser dem som værende parate endnu.
Jeg er overbevist om at vi henter en rutineret back up, absolut ikke Vertongen, eller forhåbentlig en der kan presse Gomez og Matip på startpladsen
Godt point - havde jeg helt overset, men jeg er helt enig i din vurdering. Synes dog stadig vi mangler et virkelig skarpt alternativ til de 3 forreste

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 28. jul, 2020 12:22

@Texy

Solgte vi alle dem var der nok til Sancho vil jeg tro ;)

Men når det er sagt har du nok ret i at økonomien er strammere end man tror.
Jeg læste dog i går at fx Liverpool vil tjene noget mere på TV aftaler i udlandet næste år ift i år. Så jeg kan forstå match day income vil falde, men TV rettigheder vil nok stige (igen).
Derudover burde vi da tjene mere på sponsorater og salg af mercendice nu vi blev mestre.

I den kontekst har jeg svært ved at se hvordan Chelsea kan købe ind som de har. Der rygtes også om at de vil gå efter kai i Leverkusen. Det er lige 50-80mio mere.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 28. jul, 2020 13:26

ilusio skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 12:22
@Texy

Solgte vi alle dem var der nok til Sancho vil jeg tro ;)

Men når det er sagt har du nok ret i at økonomien er strammere end man tror.
Jeg læste dog i går at fx Liverpool vil tjene noget mere på TV aftaler i udlandet næste år ift i år. Så jeg kan forstå match day income vil falde, men TV rettigheder vil nok stige (igen).
Derudover burde vi da tjene mere på sponsorater og salg af mercendice nu vi blev mestre.

I den kontekst har jeg svært ved at se hvordan Chelsea kan købe ind som de har. Der rygtes også om at de vil gå efter kai i Leverkusen. Det er lige 50-80mio mere.
Var det ikke et par vinduer, de var mere eller mindre udelukket fra at handle ? De solgte Hazard og Morata. De har Abramovic. Løntunge spillere som Willian og Pedro forlader dem. De skal måske også sælge nogle ? Jeg læste, at bl.a. Jorginho rygtes væk.
Senest rettet af Niels K tirsdag, 28. jul, 2020 22:42, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 28. jul, 2020 13:39

ilusio skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 12:22
Derudover burde vi da tjene mere på sponsorater og salg af mercendice nu vi blev mestre.
Det "burde" er ret vigtigt, der er ingen, ingen, der aner hvordan den Europæiske fodboldøkonomi ser ud i Oktober.
Der er en masse arbejdsløse efter COVID-19, så hvor mange af dem køber en ny Nike trøje osv.
En vigtig del af sponsoraterne er at sponsorerne har adgang til VIP lounge til deres kunder og samarbejdspartnere, men det har de jo ikke lige nu, så skal vi tilbagebetale dele af sponsoraterne eller hvad?
måske, måske ikke, men vi sparer ikke penge på jurister i disse måneder, det er sikkert.

Der er bare så meget usikkerhed forbundet med det her, og transfers foretages på formodet fremtidig indtjening, ikke penge vi har sparet sammen, så hvis vi ikke kan forudsige hvad vores fremtidige indtjening bliver, så er det altså svært at forsvare at øge sine faste omkostninger i stor stil.

Det er klart at efterhånden som vi opnår nogle milepæle, så som at afslutte denne sæson, at Champions league får spillet færdigt, at vi starter næste sæson, at klubben begynder at få salgstal ind fra den nye Nike trøje i første uge og en masse andre faktorer Så reduceres usikkerheden og der kommer større klarhed og dermed måske også større mulighed for at handle.

Så er der transfer markedet, en masse klubber mangler penge, så medmindre olieklubberne pumper så mange penge ud i markedet at priserne holdes oppe, så er en fodboldspiller simpelthen ikke det samme værd i November, som han var værd i Februar. Det er selvfølgelig noget vi også skal være opmærksomme på, vi ønsker ikke at købe en spiller for 40 millioner i dag for at indse at han er 20 millioner værd første September.
Niels K skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 13:26
Chelsea
Var det ikke et par vinduer, de var mere eller mindre udelukket fra at handle ? De solgte Hazard. De har Abramovic. Løntunge spillere som Willian og Pedro forlader dem. De skal måske også sælge nogle ? Jeg læste, at bl.a. Jorginho rygtes væk.
[/quote]
Det og så har de en oligark i ryggen, så de kan tåle at operere med større risiko.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 28. jul, 2020 13:41

ilusio skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 12:22
Derudover burde vi da tjene mere på sponsorater og salg af mercendice nu vi blev mestre.
Det "burde" er ret vigtigt, der er ingen, ingen, der aner hvordan den Europæiske fodboldøkonomi ser ud i Oktober.
Der er en masse arbejdsløse efter COVID-19, så hvor mange af dem køber en ny Nike trøje osv.
En vigtig del af sponsoraterne er at sponsorerne har adgang til VIP lounge til deres kunder og samarbejdspartnere, men det har de jo ikke lige nu, så skal vi tilbagebetale dele af sponsoraterne eller hvad?
måske, måske ikke, men vi sparer ikke penge på jurister i disse måneder, det er sikkert.

Der er bare så meget usikkerhed forbundet med det her, og transfers foretages på formodet fremtidig indtjening, ikke penge vi har sparet sammen, så hvis vi ikke kan forudsige hvad vores fremtidige indtjening bliver, så er det altså svært at forsvare at øge sine faste omkostninger i stor stil.

Det er klart at efterhånden som vi opnår nogle milepæle, så som at afslutte denne sæson, at Champions league får spillet færdigt, at vi starter næste sæson, at klubben begynder at få salgstal ind fra den nye Nike trøje i første uge og en masse andre faktorer Så reduceres usikkerheden og der kommer større klarhed og dermed måske også større mulighed for at handle.

Så er der transfer markedet, en masse klubber mangler penge, så medmindre olieklubberne pumper så mange penge ud i markedet at priserne holdes oppe, så er en fodboldspiller simpelthen ikke det samme værd i November, som han var værd i Februar. Det er selvfølgelig noget vi også skal være opmærksomme på, vi ønsker ikke at købe en spiller for 40 millioner i dag for at indse at han er 20 millioner værd første September.
Niels K skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 13:26
Var det ikke et par vinduer, de var mere eller mindre udelukket fra at handle ? De solgte Hazard. De har Abramovic. Løntunge spillere som Willian og Pedro forlader dem. De skal måske også sælge nogle ? Jeg læste, at bl.a. Jorginho rygtes væk.
Det og så har de en oligark i ryggen, så de kan tåle at operere med større risiko.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 28. jul, 2020 15:06

ilusio skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 12:22
@Texy

Solgte vi alle dem var der nok til Sancho vil jeg tro ;)

Men når det er sagt har du nok ret i at økonomien er strammere end man tror.
Jeg læste dog i går at fx Liverpool vil tjene noget mere på TV aftaler i udlandet næste år ift i år. Så jeg kan forstå match day income vil falde, men TV rettigheder vil nok stige (igen).
Derudover burde vi da tjene mere på sponsorater og salg af mercendice nu vi blev mestre.

I den kontekst har jeg svært ved at se hvordan Chelsea kan købe ind som de har. Der rygtes også om at de vil gå efter kai i Leverkusen. Det er lige 50-80mio mere.
Nu var det mere fordi, at Ilusio skrev, at vi skulle smide £110M efter Sancho, og så vidt jeg kunne regne ud, så løb mine optimistiske salg op i £106M.

Chelsea solgte Hazard for mellem €100M-€140M og Morata for £48,5M. De penge har de ikke kunne bruge under deres transfer ban, så derfor, har de rigeligt at handle for. Og så har de en oligark i ryggen, som med Man City kendelsen kan pumpe penge i tanken via sponsorater fra skuffeselskaber.
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 28. jul, 2020 20:58

Hvad med ham her Matheus Pereira?

8 mål 16 assist i 42 kampe

24 år og kender den engelske spillestil kan spille "alle" offensive pladser.

Eller

Said Benrahma

17 mål 7 assist i 43 kampe.

24 år og kender den engelske spillestil. Højre wing.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 29. jul, 2020 11:35

liverpoolfc86 skrev:
tirsdag, 28. jul, 2020 20:58
Hvad med ham her Matheus Pereira?

8 mål 16 assist i 42 kampe

24 år og kender den engelske spillestil kan spille "alle" offensive pladser.

Eller

Said Benrahma

17 mål 7 assist i 43 kampe.

24 år og kender den engelske spillestil. Højre wing.
Matheus Pereira er ejet af Sporting og Portugal er hårdt ramt af pandemien og de portugisiske klubbers økonomier afhænger i forvejen af at sælge spillere.
Jeg kan ikke sige jeg har fulgt dem nok til at kunne fælde dom over dem, men det er stærke tal.
Det er måske et punt der er værd at tage.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. jul, 2020 17:49

Der går der rygter om at Sancho foretrækker Liverpool over Man U (den norske). Ja, hvem gør ikke det! Werner foretrak også Liverpool, alligevel havnede han i Chelsea. Det er sjældent at verdensklasse spillere foretrækker Liverpool. Det er en helt ny trend, som jeg desværre ikke tror holder ved. Vi er nødt til at friske truppen op som Paul Merson siger. Paisley købte også nye spillere, også for at der skulle nye kræfter til, som kunne skærpe konkurrence, og holde spillerne oppe på lakridserne (bedstefar udtryk), også selvom på dengang var mere eller mindre suveræne.

Men jeg tror ikke vi har råd til Sancho. Desværre. Men vi mangler vel en offensiv spiller, ellers ville Klopp vel ikke have Werner. Klopp ønskede en spiller til netop vores angrebskæde, fordi han mener den trænger. Vi har de sidste par sæsoner købt en spiller fra klubber som er rykket ud af PL. Hvis vi gør det igen, så vil jeg håbe det bliver Sarr fra Watford. Han er ung, senegaleser (mane overtaler ham), og har kørte fuldstændigt rundt med Robbo da de slog os. Han virker hurtig, god og klar til at tage det næste skridt. Og dernæst tror jeg han er indstillet på at tage et par år på bænken. Jeg ved ikke hvad Watford forlanger for ham, men de betalte omkring £30 M. for ham, mon ikke de gerne vil have det meste af investeringen igen. Vi har en del spillere som ser ud til at deres fremtid ligger væk fra Liverpool; Wilson, Herbie Kane, Taiwo, Ojo, eller Grujic, eller vi kan låne Adam Lewis ud til dem. Der findes mange muligheder, for at få prisen ned.

Med hensyn til en erstatning for Lovren. Vi er blevet sat i forbindelse med Ben White og han er interessant. Og vi er sat i forbindelse med Kabak fra Schalke. Ham kender jeg ikke. Men situationen i vores centrale forsvar tegner sig således; Matip har været ude længe, og vi kender ikke hans nuværende niveau. Gomez har været rystende ustabil efter opstarten, og selv VVD har lavet en enkelt fejl (mod Arsenal) efter opstarten. Dette kan også skyldes koncentrationssvigt, da mesterskabet var hjemme eller meget tæt på. Men jeg synes det skal være en spiller som kan skærpe konkurrencen; en spiller som er stabil – uanset om han spiller hver gang, eller blot en gang i mellem.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar