Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 07. maj, 2018 17:46

Niels K, det har du fuldstændig ret i. Men hvis du læser tråden, så er de der ubegrundede udsagn, hvor der bare "råbes" op om spiller, jeg forsøger at løfte lidt.
Måske er det bare mig. Som sagt, så synes jeg ikke debatten er uinteressant, men hvis man skal igennem en hel sommer med "FIFA", så trætter det mig.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 07. maj, 2018 18:33

Mit problem med youtube og stats - er at de stort set kun viser, hvad spilleren gør når spilleren har bolden. De fortæller intet om hvad spilleren gør i de 97% af tiden, hvor de ikke har bolden. Det er sådan noget, som man kan gøre, hvis man ser en kamp, med øje for at følge en bestemt spiller. Og det er her man kan se om en flair-spiller eller en spiller med høj målscore reelt passer ind på holdet eller man kan risikere at det slet ikke passer.

Benteke er f.eks en spiller, der så lækker ud på youtubevideoer og havde lækre stats inden han kom til os - og selv her kunne man lave en super god youtubevideo med ham - men det ændrede ikke på, at han bestemt ikke var en succes og generelt ikke passede ind.

Og så er der en spiller som Kuyt, der da bestemt også har lavet youtubevenlige aktioner - men han aller støste plus var hans sindsyge arbejdsraseri uden bold, der i høj grad var med til at gøre arbejdet langt nemmere for F.eks Torres og Gerrard.

Fekir ser bestemt interessant ud og har noget af det der lækre Flair, som ingen andre på vores midtbane har - og umiddelbart ser det på videoer også ud til at han teknisk er på et niveau over alt hvad vi har nu i fronttrioen. Og så ser han, som en anden også nævnte, ud til at være rigtig god til at skærme bolden.

Der er engang i mellem nogen der laver de der "everything X-player did in Y-game" videoer. De kan som regel vise et noget bedre billede af en spiller end en kavalkade af det bedste fra et år. Så det kunne jo være der gemmer sig sådan en video derude.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » mandag, 07. maj, 2018 19:41

En af mine venner som har set Fekir flere gange, siger at han har en sparketeknik af en anden verden, og at han er vildt god. Vi kunne godt bruge en som tør at sparke udefra. Synes tit vi prøver at aflevere den i mål. Den eneste der tør at sparke udefra er Lovren, og det ved vi alle sammen godt hvordan ender.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 07. maj, 2018 20:17

YNWA! skrev:En af mine venner som har set Fekir flere gange, siger at han har en sparketeknik af en anden verden, og at han er vildt god. Vi kunne godt bruge en som tør at sparke udefra. Synes tit vi prøver at aflevere den i mål. Den eneste der tør at sparke udefra er Lovren, og det ved vi alle sammen godt hvordan ender.
Og Ox....
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 07. maj, 2018 21:19

YNWA! skrev:En af mine venner som har set Fekir flere gange, siger at han har en sparketeknik af en anden verden, og at han er vildt god. Vi kunne godt bruge en som tør at sparke udefra. Synes tit vi prøver at aflevere den i mål. Den eneste der tør at sparke udefra er Lovren, og det ved vi alle sammen godt hvordan ender.
Jeg så en række kampe med Lyon for et par år siden, da jeg var interesseret i at se Lacazette. Fekir vakte også opsigt allerede dengang, og jeg kan huske, at jeg synes han mindede mig om James Rodriguez. En god dribler med et lavt tyngdepunkt og et godt venstreben. Han var meget direkte i sit spil, men manglede lidt fart.

Hvorvidt han er kommet sig helt ovenpå sin korsbåndsskade skal jeg ikke kunne sige, men han har i hvert fald scoret en del mål i år.

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 07. maj, 2018 21:59

Så er det altså heller ikke sværere at have set Fekir spille. Han spillede CL sidste år, efterfulgt af et ufatteligt underholdene run i EL. Der så jeg da i hvert fald kampen hvor Lyon smaskede Alkmaar også 2 voldsomt gode kampe mod Roma og AJAX. Fekir spillede dog ikke mod Roma. I år var de i gruppe med Everton i EL og deres kampe mod Atalanta blev også vist, ligesom kampene mod Villareal gjorde.

Derudover har jeg da set et par magasinprogrammer fra Ligue 1 på enten Eurosport eller TV3 Sport, hvor man på en halv time eller 45 fik nogle gode sammendrag af kampene fra Ligue 1. Fekir spiller altså ikke i Thailand eller Uruguay. Hvis bare man følger lidt med i fodbold, kan man jo nærmest ikke have undgået at se Lyon spille.

Spændende spiller og umiddelbart en hylde hvor vi trods alt kan være med. I hvert fald en spiller der passer ind ret typemæssigt efter min mening. God arbejdsradius og meget populær blandt Lyon fansene. Har ofte været det kreative omdrejningspunkt hos Lyon, men bidrager i den grad også med mål. Kan derudover spille både offensiv midt og angriber samt vel egentlig også højre kant i en snæver vending, selvom jeg personligt synes at han ligesom Firmino er lidt malplaceret derude offensivt. Men jeg er så også en sucker for voldsomt fart og udfordringsstyrke ude på kanten.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » mandag, 07. maj, 2018 23:43



Ved ikke hvilket show det er. Men Bouhafsi er nok den mest pålidelige journalist inden for fransk fodbold og franske spillere.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » tirsdag, 08. maj, 2018 00:00

Hvilken Dembele, der er "masser", er der ikke en 4-5 stykker, i topbold i øjeblikket? Gætter på Ousmane, og måske barca vil prøve at klinke skårene ved Cou salget, så hvem ved. Jeg brækker mig af det slogan in X we trust", men må dog sige at med offensive, så rammer han møj godt, med en enkelt giga misser, som dog kan sælges uden tab, formoder jeg. Så selv om jeg er lunken ved Ousmane, kan et lån med (en hæderlig)option være genialt, og alle Dembele´er der er prof´er er bedre end Solanke, som jeg ser det. Jeg frygter at nul bredde foran, koster det hele her i slutningen, hvor det hele brænder på.
Verden er smask fuld af hyklere....

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 08. maj, 2018 05:50

Det lyder forsnærende med navne som Dembele fra Barca, Fekir fra Lyon osv.
Der er andre der er klogere end jeg på hvem vi skal have.

Et af mine håb er at Klopp og co får sikret sig de transfers vi skal have INDEN 1. juli og gerne inden VM.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. maj, 2018 07:26

Jesper skrev:Niels K, det har du fuldstændig ret i. Men hvis du læser tråden, så er de der ubegrundede udsagn, hvor der bare "råbes" op om spiller, jeg forsøger at løfte lidt.
Måske er det bare mig. Som sagt, så synes jeg ikke debatten er uinteressant, men hvis man skal igennem en hel sommer med "FIFA", så trætter det mig.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det giver jeg dig fuldstændig ret i, Jesper. Jeg troede blot, at man skulle have set x-antal kampe med en spiller samt jo så også kunne huske præcist, hvad man så, før ens mening var tilstrækkeligt kvalificeret ;)

Som vel egentlig altid, så må ens holdninger gerne underbygges i stedet for oneliners - absolut.

Derudover har jeg da selv også spurgt mere ind til en spiller, selvom man kan læse og se det ene og det andet, da man netop ikke føler sig helt overbevist om kvaliteten, hvis man selv havde set en kamp eller 2 med vedkommende, og der ser bl.a. AJ og R_G_F lidt mere fodbold fra andre ligaer, end jeg gør :D

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. maj, 2018 09:38

Meget godt skriv om Fekir:

http://anfieldindex.com/34505/nabil-fek ... h-man.html

Fin mand at have til at rotere med de 3 forreste, og at have Oxlade, Keita og Fekir at vælge i mellem på midten, vil give vores offensiv flere nye dimensioner.

Og fra en fransk journalist:

https://www.givemesport.com/1309006-wha ... toplay=off

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 08. maj, 2018 09:58

Dembele, fra Barcelona, vil jeg godt kommentere på. Ham har jeg set rigtig mange gange, da jeg er skabs Dortmund-fan og jeg har haft Barcelona som min 2. klub i 30 år.
Her har vi i mine øje at gøre med et kæmpe, kæmpe talent, der bare lidt for hurtigt er løftet op i superstjerne-kategorien på grund af det kæmpe salg i sommers. Han er netop bare stadigvæk et talent, som ikke er færdigudviklet.
Han er super speciel, fordi han som en af de meget, meget få der faktisk har to lige god ben. Det ser ret så særpræget ud når han dribler, fordi hans måde at bruge begge ben på skiller sig meget ud fra hvad man typisk ser. Det er dog effektivt. Hans hurtighed er vild, både i acceleration og tophastighed. Dog synes jeg at han var hurtigere i Dortmund, hvilket kan været et resultat af at han kom til Barcelona i manglende kampform og efter hans skade, så har han ikke virket på 100 %.
Han har dog også mangler. Han kan forsvinde ud af kampene, og han virker nogle gange til at tænke lidt for meget fodbold. Når han specielt i Dortmund havde besluttet sig for at gå mod mål eller for at søge baglinjen (specielt i højre side), så lykkedes han næsten altid med det.
Jeg synes hans afslutninger nogle gange også kan mangle lidt, men det er ofte aldersbetinget.
Jeg tror han vil udgøre en super god højre kant. Men er det ikke der Salah spiller? Jo, korrekt, men jeg tror han mere og mere vil blive brugt som egentlig angriber og desuden har vi brug for rotation hos de forreste tre. Dembele ville få masser af kampe, og man kan jo sagtens forvente både formnedgang eller skader hos de andre, så derfor ville det være et super godt køb. Især hvis man lejer ham først, for jeg tror det er super vigtigt at han falder til, for det har efter sigende været en af de helt store problemer i Barcelona.
Vil Barcelona sælge? Det kan jeg ikke forestille mig. Barcelona har svinget mellem 4-4-2 og den klassiske 4-3-3, men de har absolut ikke særlig stor bredde fremadrettet og der er begyndende spørgsmålstegn omkring Suarez pga alder, så det vil for mig være utænkeligt at de vil sælge ham.
Det der kunne være vores mulighed, det er at Valverde tilsyneladende fortsætter i klubben på trods af bestyrelsen mistro. Og Valverde er ikke Dembele-fan, og han er mere og mere gået hen til at efterligne Real Madrids 4-4-2 pga et forbedret defensivt udtryk og med en større vægt på en kontrollerende midtbane, og her passer Dembele ikke super godt ind.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 08. maj, 2018 10:14

Dembele er nok også lidt urealistisk alene pga. det er Barca samt hans pris.

Men man ved aldrig. Hvis Klopp vil smide £75 mio efter en forsvarsspiller, så hvorfor ikke £75 mio for en angriber?
barca kunne måske være interesseret i andre forstærkninger. Who knows.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 08. maj, 2018 10:26

Hvis Barca vil købe Griezman så har de Messi, Suarez, Coutinho og Griezman. Der er dæleme langt til spilletid for Dembele. Jeg ser ham gerne hos os. Han er et monster talent.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. maj, 2018 10:57

Købte vi Fekir og lejede Dembele 1 sæson med forkøbsret a lá Bayern M/Real M og James R, så vil vores offensiv jo blive forbedret dramatisk på bredden-fronten og ift at kunne vælge mellem forskellige typer.
Jeg vil ikke blive skuffet, hvis vi ikke ender med at købe Dembele, da der er en god snadsynlighed for, at Barca vil have ham tilbage, og så kostede han dem vist 135 mille, som de nok ikke vil tage en 50 mille's afskrivning på. Det vil bare være fint at have ham som en offensiv mulighed 1 sæson, og så kan vi leje vores egne offensive talenter ud en hel sæson, som: Solanke, Brewster, Ojo, Wilson og Kent. Ings kan også lejes ud 1 år, så vi kan se hvor langt, talentet rækker, eller han kan sælges som Origi og Sturridge.
Ved at leje Dembele 1 sæson (og købe Fekir) og dermed give mulighed for udlejning af alle vores talenter, så kunne der være en god chance for, at blot 1 af dem ville vise, at han var klar til at tage over for Dembele efterfølgende.

Besvar