Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » fredag, 03. nov, 2017 12:48

Jeg synes Coutinho bliver talt op.
Han er en dygtig spiller, men han er imo ikke i nærheden af at være blandt verdens bedste.
Helt basalt viser han ikke det "drive" der skal til for at være en game changer.
Han er rigtig god når det kører for holdet og derfor vil han sikkert shine i PSG eller Barca, blandt stjerner.
Men han har imo ikke Ronaldo/Messi/Suarez potentiale overhovedet.
Jeg bliver sikkert sablet for den holdning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » fredag, 03. nov, 2017 13:10

mortenbak skrev:Jeg synes Coutinho bliver talt op.
Han er en dygtig spiller, men han er imo ikke i nærheden af at være blandt verdens bedste.
Helt basalt viser han ikke det "drive" der skal til for at være en game changer.
Han er rigtig god når det kører for holdet og derfor vil han sikkert shine i PSG eller Barca, blandt stjerner.
Men han har imo ikke Ronaldo/Messi/Suarez potentiale overhovedet.
Jeg bliver sikkert sablet for den holdning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har altid ment det samme. At han er en smule overvurderet. Kvaliteterne er der, men han mangler meget ift. konsistens. Ikke mindst fordi han har de her skadesperioder, hvor han altid har brug for nogle uger efter til at spille sig i form. Jeg ville ønske, han kunne spille kamp ud, kamp ind, som f.eks. Eriksen og Alli kan. Det ville hjælpe noget på det.

Det ændrer dog ikke på, at han er blandt de 2-3 vigtigste spillere på vores hold.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 03. nov, 2017 13:44

Jeg er dybt uenig. Coutinho ER allerede i mine øjne verdensklasse.

Og han har da bestemt det drive, der skal til at ændre og afgøre kampe. Altså være en game-changer. Det er vel nærmest hans trademark.

Om han har potentiale til at matche Messi, Ronaldo og Neymar ved jeg ikke. Det er lidt svært at sammenligne stats, da Coutinho mere er midtbanespiller end angriber som de tre. Han scorer ikke så meget som de tre. Til gengæld arbejder han vel lige så meget for holdet, som de tre gør tilsammen.

I øvrigt ser Ronaldo og Suarez foreløbigt ikke specielt godt ud i denne sæson, mens Coutinho har leveret næsten hver gang han har været på banen.

Jeg sammenligner mere Coutinho med spillere som Hazard, Eriksen, Alli, Isco, Silva, Iniesta, Sanchez og Robben. Alle er i mine øjne verdensklassespillere (ved ikke om Robben er færdig, men i Guder vor var han god). Og i mine øjne ligger Coutinho i spidsen af det felt sammen med Sanchez. Og selv med £120M i baglommen får man ikke bare sådan en spiller i den liga ind i truppen igen. Derfor vil jeg langt hellere holde på Coutinho og bygge på andre steder, i stedet for at købe eksempelvis Lemar og skulle bygge ham op sammen med andre dele af holdet over et par år.

Hvis vi vil vinde PL indenfor et par år, så er der i mine øjne ikke ret langt, hvis vi kan holde på Coutinho, Mané, Salah, Firmino, Lallana, Keita, Hendo, TAA, Gomez, Clyne, Matip (især for kontinuitetens skyld) og måske endda Moreno (som jeg synes er helt vild i denne sæson).

Hvor langt vil vi ikke være nået bare ved at få eksempelvis Van Dijk og Werner (blot for at nævne to navne) ind? Uden skader synes jeg faktisk, at en sådan trup matcher Man City's...

Og så kan man med ro over de næste to år forhåbentlig udvikle Woodburn til at overtage Coutinho's rolle, samtidig med at man får forløst potentialet i spillere som Solanke, Brewster og måske stadi Wilson (som bare er så fandens uheldig med skader) - i stedet for at udvikle på dyrt indkøbte Coutinho-alternativer som eksempelvis Lemar i vigtige startopstillinger.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » fredag, 03. nov, 2017 15:57

Enig i, at han er verdensklasse, og at kvaliteterne er der til at putte ham i kasse med de fleste af dem du nævner texy. Men for mig er problemet netop, at mange af de andre kan spille to gange om ugen igennem en hel sæson, uden at have længere skadesperioder. Det har Coutinho ikke kunnet endnu. Og han skulle, igen, bruge 2-3-4 kampe på at finde niveauet efter hans skade i august. Dét er min anke imod ham. Efter lidt indkøring, så han rigtig nok ud til at præstere mere konsekvent i denne sæson. Men nu er han så ude igen, og så må vi jo se hvor længe han skal bruge på at spille sig i form.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. nov, 2017 17:35

Mads T. skrev:Jeg er ret sikker på, at Coutinho er solgt senest til sommer. Jeg var glad for at vi beholdt ham i sommers, men jeg er grundlæggende imod, at man holder på en spiller som ønsker sig væk fra klubben og det er jeg næsten sikker på, at Coutinho vil blive ved med at gøre i de kommende transfervinduer.

Hvis PSG, som forventet, kommer på banen, så kunne en handel med f.eks. Rabiot og Draxler måske komme på tale grundet deres FFP-situation. En handel med Coutinho den ene vej og de to spillere den anden vej, ville jeg ikke have noget imod. Vi ville formentlig endda kunne få lidt penge med oveni.
Jeg tror også bare vi udskød salget i sommers med en sæson og at klubben er enig med Coutinho om han kan skifte til sommer.

Jeg håber lidt på en Fekir, Keita, Carvalho konstellation i næste sæson.

Brugeravatar
matty
Indlæg: 674
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:47
Geografisk sted: østofte...
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af matty » fredag, 03. nov, 2017 22:20

Hvis coutinho, gud forbyde det, ryger afsted til sommer, så så jeg egentlig gerne Mane få chancen for at spille 10'er positionen (såfremt vi spiller noget lignende en 4-2-3-1 formation) og hentede Gelson Martins i sporting til kanten (mener at huske jeg så bi var løst kædet sammen med ham i sommers, inden vi købte vor elskede farao Salah), han er lynhurtig, dribler godt, og slår okay indlæg i de kampe jeg har set, har dog ikke fuldt så meget med i den portugisiske liga at så det gør noget, så ved ikke om han holder et konsistent niveau. Nogen der følger mere med der kan give en lille analyse?

Og ja jeg ved godt vi har Chamberlain, men ser altså ikke det store lys i ham (må han bringe mine ord til skamme)
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 04. nov, 2017 02:37

Jeg har det lidt med Mané som 10'er, som jeg har det med at rykke Firmino derned og købe en 9'er. Det kommer til at medføre sine egne problemer. Ikke at Firmino ikke kan, har og måske bør spille 10'er, eller at jeg tror Mané ikke kan og har gjort det før, men jeg tror det vil lægge yderligere til vores problemer med at åbne op for hold der står dyrt. Vi kommer til at mangle playmakeren, spilstyreren, kreatøren etc.

Langt de fleste 9'ere, er ofte ikke specielt dygtige som playmaker og det vil vel også gå imod en klassisk 9'ers rolle med at være i feltet. Ligeledes, er langt de fleste kantspillere vel spillere der pr. definition forsøger at holde bredden. Meget kan man sige om Mané og Salah når det kommer til assist og at skabe chancer, men det gør dem ikke nødvendigvis til samme slags spiller som Coutinho, David Silva, KDB etc. De er derimod begge bedst når de enten løb dybt, eller bliver isoleret med deres direkte modstandere. Dermed ikke sagt de ikke kan gå med i spillet, men det er ikke deres styrker. Derudover synes jeg efterhånden man skal indse at Firmino ikke er samme type som Coutinho. Han vil fra 10'er positionen tilføje langt som hængende angriber end som kreatør. Det vil altså sige, at vi på de forreste pladser ikke har en eneste spiller hvis primære styrker er at fordele bolden. Samtidig kommer Naby Keita, men heller ikke han er en playmaker, men vel en spiller der minder lidt om Adam Lallana. Igen, ligesom Firmino kan, kan Lallana og Keita selvfølgelig også lægge gode afleveringer, men der er vel ingen der sammenligner dem med en reel playmaker. Pointen gælder også for Henderson, Can og Gini, der allerede nu viser netop de svagheder når de spiller sammen. Det går alt for langsomt og der bliver intet skabt. Så skal man ud og hente en spiller der kan både være med til at løse vores største problem, defensiven, men samtidig kan agere playmaker på samme måde som Xabi Alonso gjorde det i mange år. Det bliver svært, men naturligvis ikke umuligt, og det kan selvfølgelig også være at Keita og vores trio af Firmino, Mané og Salah bliver bedre som kreatører hvis de bliver bedt om det og får en "rigtig" angriber. Men jeg synes det vil være en problematisk beslutning der fjerner en klar styrke som ikke mange spillere på holdet har og vi ser at vi mangler, og erstatter den med en styrker som flere af vores spillere allerede har. Homogent hold og klar taktik og "scheme", naturligvis, men det virker risikabelt.

Det vil kort sagt, som jeg ser det, gøre os til et hold der er alt for kontrabaseret. Det vinder man på, navnligt mod hold der gerne selv vil spille fodbold. Det vil nok være særdeles effektivt i CL, hvis vi ellers kunne stable en god defensiv på benene. Det har Atletico Madrid haft stor gavn af og det var vel også en del af vores spil i CL sejren i 2005 og generelt under Rafa. Jeg tror dog ikke, at det vil være nok til at vinde PL, fordi det netop vil medføre at vi ikke kan slå bundholdene. Heller ikke selvom vi på magisk vis skulle få løst vores defensive problemer, når vi smider point mod bundholdene fordi vi ikke kan skabe chancer. Heller ikke selvom vi køber en rigtig 9'er.

Hvis Coutinho ryger, anser jeg der for værende ganske klart at han skal erstattes af en spiller med lignende evner til at kreere spillet. Sådan ser jeg som sådan ikke Gelson Martins, der dog tyder på at være en fremragende signing alligevel. Men vi har selvfølgelig lige købt Chamberlain i stedet... Nevertheless, så ser jeg nu heller ingen grund til at der skal rykkes for meget på Manés kantposition, selvom det nu nok er meget tydeligt at ham og Salah skal skifte side, hvilket vel også kan udvides til 10'er positionen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. nov, 2017 12:53


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. nov, 2017 13:04

Interessant og talentfuld duo at nappe fra Celtic:

http://futnsoccer.com/2017/11/03/liverp ... n-january/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. nov, 2017 13:10

Der er stadig mulighed for en god handel med Stefan de Vrij:

http://www.calciomercato.com/en/news/li ... deal-65660

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 05. nov, 2017 12:17

sjampen skrev:Jeg har det lidt med Mané som 10'er, som jeg har det med at rykke Firmino derned og købe en 9'er. Det kommer til at medføre sine egne problemer. Ikke at Firmino ikke kan, har og måske bør spille 10'er, eller at jeg tror Mané ikke kan og har gjort det før, men jeg tror det vil lægge yderligere til vores problemer med at åbne op for hold der står dyrt. Vi kommer til at mangle playmakeren, spilstyreren, kreatøren etc.

Langt de fleste 9'ere, er ofte ikke specielt dygtige som playmaker og det vil vel også gå imod en klassisk 9'ers rolle med at være i feltet. Ligeledes, er langt de fleste kantspillere vel spillere der pr. definition forsøger at holde bredden. Meget kan man sige om Mané og Salah når det kommer til assist og at skabe chancer, men det gør dem ikke nødvendigvis til samme slags spiller som Coutinho, David Silva, KDB etc. De er derimod begge bedst når de enten løb dybt, eller bliver isoleret med deres direkte modstandere. Dermed ikke sagt de ikke kan gå med i spillet, men det er ikke deres styrker. Derudover synes jeg efterhånden man skal indse at Firmino ikke er samme type som Coutinho. Han vil fra 10'er positionen tilføje langt som hængende angriber end som kreatør. Det vil altså sige, at vi på de forreste pladser ikke har en eneste spiller hvis primære styrker er at fordele bolden. Samtidig kommer Naby Keita, men heller ikke han er en playmaker, men vel en spiller der minder lidt om Adam Lallana. Igen, ligesom Firmino kan, kan Lallana og Keita selvfølgelig også lægge gode afleveringer, men der er vel ingen der sammenligner dem med en reel playmaker. Pointen gælder også for Henderson, Can og Gini, der allerede nu viser netop de svagheder når de spiller sammen. Det går alt for langsomt og der bliver intet skabt. Så skal man ud og hente en spiller der kan både være med til at løse vores største problem, defensiven, men samtidig kan agere playmaker på samme måde som Xabi Alonso gjorde det i mange år. Det bliver svært, men naturligvis ikke umuligt, og det kan selvfølgelig også være at Keita og vores trio af Firmino, Mané og Salah bliver bedre som kreatører hvis de bliver bedt om det og får en "rigtig" angriber. Men jeg synes det vil være en problematisk beslutning der fjerner en klar styrke som ikke mange spillere på holdet har og vi ser at vi mangler, og erstatter den med en styrker som flere af vores spillere allerede har. Homogent hold og klar taktik og "scheme", naturligvis, men det virker risikabelt.

Det vil kort sagt, som jeg ser det, gøre os til et hold der er alt for kontrabaseret. Det vinder man på, navnligt mod hold der gerne selv vil spille fodbold. Det vil nok være særdeles effektivt i CL, hvis vi ellers kunne stable en god defensiv på benene. Det har Atletico Madrid haft stor gavn af og det var vel også en del af vores spil i CL sejren i 2005 og generelt under Rafa. Jeg tror dog ikke, at det vil være nok til at vinde PL, fordi det netop vil medføre at vi ikke kan slå bundholdene. Heller ikke selvom vi på magisk vis skulle få løst vores defensive problemer, når vi smider point mod bundholdene fordi vi ikke kan skabe chancer. Heller ikke selvom vi køber en rigtig 9'er.

Hvis Coutinho ryger, anser jeg der for værende ganske klart at han skal erstattes af en spiller med lignende evner til at kreere spillet. Sådan ser jeg som sådan ikke Gelson Martins, der dog tyder på at være en fremragende signing alligevel. Men vi har selvfølgelig lige købt Chamberlain i stedet... Nevertheless, så ser jeg nu heller ingen grund til at der skal rykkes for meget på Manés kantposition, selvom det nu nok er meget tydeligt at ham og Salah skal skifte side, hvilket vel også kan udvides til 10'er positionen.
Jeg syntes du har ret i meget af det. Firmino er lidt et åbent spørgsmål for mig, han er ikke kant, han er ikke en rigtig 9’er, men det tror jeg måske han kan blive og hvis han heller ikke er god bagved angriberen, så bør vi vel sælge ham.

Der er også forskel på om vi henter en mere fysisk angriber(eller bruger Solanke/Origi) eller om der hentes en Sturridge/Suarez type. Den sidste har brug for en Coutinho i meget højere grad end den første.

Men at finde en ny Coutinho klasse playmaker bliver meget svært for os. Vi har Lallana der vil kunne gøre det godt, men han mangler lige de sidste 10 % til at kunne fylde skoene rigtigt ud. Jeg mistænker Firmino for det samme, men tror at Salah, Mané og Firmino plus en angriber vil være en stærk forreste 4. Der stadig har Firminos energi og den mere frie rolle kan gøre ham godt. De forreste 4 skal skifte pladserne en gang imellem, det syntes jeg også de bliver bedre og bedre til.

Hvis vi mister 10% ved at bruge Lallana eller Firmino som playmaker, men får 50% oveni ved at hente en rigtig angriber, så er det vel ok. Indtil Woodburn overtager 10’er rollen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 05. nov, 2017 12:34

Filos of Isk skrev:
sjampen skrev:Jeg har det lidt med Mané som 10'er, som jeg har det med at rykke Firmino derned og købe en 9'er. Det kommer til at medføre sine egne problemer. Ikke at Firmino ikke kan, har og måske bør spille 10'er, eller at jeg tror Mané ikke kan og har gjort det før, men jeg tror det vil lægge yderligere til vores problemer med at åbne op for hold der står dyrt. Vi kommer til at mangle playmakeren, spilstyreren, kreatøren etc.

Langt de fleste 9'ere, er ofte ikke specielt dygtige som playmaker og det vil vel også gå imod en klassisk 9'ers rolle med at være i feltet. Ligeledes, er langt de fleste kantspillere vel spillere der pr. definition forsøger at holde bredden. Meget kan man sige om Mané og Salah når det kommer til assist og at skabe chancer, men det gør dem ikke nødvendigvis til samme slags spiller som Coutinho, David Silva, KDB etc. De er derimod begge bedst når de enten løb dybt, eller bliver isoleret med deres direkte modstandere. Dermed ikke sagt de ikke kan gå med i spillet, men det er ikke deres styrker. Derudover synes jeg efterhånden man skal indse at Firmino ikke er samme type som Coutinho. Han vil fra 10'er positionen tilføje langt som hængende angriber end som kreatør. Det vil altså sige, at vi på de forreste pladser ikke har en eneste spiller hvis primære styrker er at fordele bolden. Samtidig kommer Naby Keita, men heller ikke han er en playmaker, men vel en spiller der minder lidt om Adam Lallana. Igen, ligesom Firmino kan, kan Lallana og Keita selvfølgelig også lægge gode afleveringer, men der er vel ingen der sammenligner dem med en reel playmaker. Pointen gælder også for Henderson, Can og Gini, der allerede nu viser netop de svagheder når de spiller sammen. Det går alt for langsomt og der bliver intet skabt. Så skal man ud og hente en spiller der kan både være med til at løse vores største problem, defensiven, men samtidig kan agere playmaker på samme måde som Xabi Alonso gjorde det i mange år. Det bliver svært, men naturligvis ikke umuligt, og det kan selvfølgelig også være at Keita og vores trio af Firmino, Mané og Salah bliver bedre som kreatører hvis de bliver bedt om det og får en "rigtig" angriber. Men jeg synes det vil være en problematisk beslutning der fjerner en klar styrke som ikke mange spillere på holdet har og vi ser at vi mangler, og erstatter den med en styrker som flere af vores spillere allerede har. Homogent hold og klar taktik og "scheme", naturligvis, men det virker risikabelt.

Det vil kort sagt, som jeg ser det, gøre os til et hold der er alt for kontrabaseret. Det vinder man på, navnligt mod hold der gerne selv vil spille fodbold. Det vil nok være særdeles effektivt i CL, hvis vi ellers kunne stable en god defensiv på benene. Det har Atletico Madrid haft stor gavn af og det var vel også en del af vores spil i CL sejren i 2005 og generelt under Rafa. Jeg tror dog ikke, at det vil være nok til at vinde PL, fordi det netop vil medføre at vi ikke kan slå bundholdene. Heller ikke selvom vi på magisk vis skulle få løst vores defensive problemer, når vi smider point mod bundholdene fordi vi ikke kan skabe chancer. Heller ikke selvom vi køber en rigtig 9'er.

Hvis Coutinho ryger, anser jeg der for værende ganske klart at han skal erstattes af en spiller med lignende evner til at kreere spillet. Sådan ser jeg som sådan ikke Gelson Martins, der dog tyder på at være en fremragende signing alligevel. Men vi har selvfølgelig lige købt Chamberlain i stedet... Nevertheless, så ser jeg nu heller ingen grund til at der skal rykkes for meget på Manés kantposition, selvom det nu nok er meget tydeligt at ham og Salah skal skifte side, hvilket vel også kan udvides til 10'er positionen.
Jeg syntes du har ret i meget af det. Firmino er lidt et åbent spørgsmål for mig, han er ikke kant, han er ikke en rigtig 9’er, men det tror jeg måske han kan blive og hvis han heller ikke er god bagved angriberen, så bør vi vel sælge ham.

Der er også forskel på om vi henter en mere fysisk angriber(eller bruger Solanke/Origi) eller om der hentes en Sturridge/Suarez type. Den sidste har brug for en Coutinho i meget højere grad end den første.

Men at finde en ny Coutinho klasse playmaker bliver meget svært for os. Vi har Lallana der vil kunne gøre det godt, men han mangler lige de sidste 10 % til at kunne fylde skoene rigtigt ud. Jeg mistænker Firmino for det samme, men tror at Salah, Mané og Firmino plus en angriber vil være en stærk forreste 4. Der stadig har Firminos energi og den mere frie rolle kan gøre ham godt. De forreste 4 skal skifte pladserne en gang imellem, det syntes jeg også de bliver bedre og bedre til.

Hvis vi mister 10% ved at bruge Lallana eller Firmino som playmaker, men får 50% oveni ved at hente en rigtig angriber, så er det vel ok. Indtil Woodburn overtager 10’er rollen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener hverken Lallana har målene, afleveringerne eller fremdriften til at tage Coutinho`s rolle. Han nærmer sig også snart de 30 så alderen til, at bygge op omkring er også imod ham.

En Fekir fra Lyon synes jeg kunne være et realistisk bud på Coutinho`s afløser.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 05. nov, 2017 12:49

Jeg tror, at vi har Coutinho's afløser i Firmino. Vi kan aldrig finde en 1-1 spiller som Coutinho, men vi kan finde noget, der er lige så godt. Jeg tror også på en anden angriber end Firmino, og hvor Firmino egentlig kan spille alle de forreste pladser og den offensive midt.
Jeg vil foretrække en proven goalgetter, som også gerne vil løbe, når bolde tabes/skal erobres, og vi kan så givetvis sige tak for denne gang til Origi, Ings og måske Sturridge.
Lallana er sig selv, og han plejer at være den første på holdkortet under Klopp, så han skal ikke erstatte nogle.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » søndag, 05. nov, 2017 14:54

Filos of Isk skrev: Jeg syntes du har ret i meget af det. Firmino er lidt et åbent spørgsmål for mig, han er ikke kant, han er ikke en rigtig 9’er, men det tror jeg måske han kan blive og hvis han heller ikke er god bagved angriberen, så bør vi vel sælge ham.

Der er også forskel på om vi henter en mere fysisk angriber(eller bruger Solanke/Origi) eller om der hentes en Sturridge/Suarez type. Den sidste har brug for en Coutinho i meget højere grad end den første.

Men at finde en ny Coutinho klasse playmaker bliver meget svært for os. Vi har Lallana der vil kunne gøre det godt, men han mangler lige de sidste 10 % til at kunne fylde skoene rigtigt ud. Jeg mistænker Firmino for det samme, men tror at Salah, Mané og Firmino plus en angriber vil være en stærk forreste 4. Der stadig har Firminos energi og den mere frie rolle kan gøre ham godt. De forreste 4 skal skifte pladserne en gang imellem, det syntes jeg også de bliver bedre og bedre til.

Hvis vi mister 10% ved at bruge Lallana eller Firmino som playmaker, men får 50% oveni ved at hente en rigtig angriber, så er det vel ok. Indtil Woodburn overtager 10’er rollen.
Jeg tror nu ikke at Firmino ikke ville være god som 10'er. Det er jeg overbevist om at han er. Det er mere spørgsmålet om han er god for os med det hold vi bygger op, og der har jeg bare problemet med at vi vil få 4 spillere der alle er bedst når de FÅR bolden i bestemte situationer, og 0 spillere der er bedst når de har bolden og kan LEVERE den på den rigtige måde. Hvis vi nu havde en spiller som Coutinho på hver kant, havde det ikke været noget problem med Firmino som 10'er. Tværtimod havde det været fremragende med en spiller der søger i feltet og er målfarlig og direkte. På samme måde, havde vi haft 2 centrale midtbanespillere som Busquets eller Modric, havde det heller ikke været et problem at Firminos største styrke ikke er det kreative. De kompetencer er klaret. Det har vi ikke, og det synes jeg heller ikke hverken Lallana eller for den sags skyld Naby Keita ændre på. Jeg anser dem egentligt som værende bedre, men temmelig ens ift. Wijnaldum, Can og til dels Henderson. Så skal man selvfølgelig finde en spiller som Suarez var for os, der ikke både var super stærk som angriber, men vores utvetydigt kreative omgangspunkt. Manden lavede 30 mål og 20 assist. Igen, i den situation kan man sagtens bruge en spiller som Firmino på 10'er, hvor han vil fylde boksen når "Suarez" trækker i andre positioner.

Jeg er så ikke enig i at en fysisk angriber skal serviceres mindre end typer som Sturridge og Suarez. Jeg mener faktisk præcist det modsatte. De skal serviceres, ellers er de totalt ubrugelige, hvor en spiller som Suarez jo kan skabe ting selv. Jeg tror simpelthen det er for let at sige, at vi får X % ved at få en angriber ind. Jeg tror det vil medføre en forværing af det problem vi ofte har nu. Bolden bliver trillet rundt mellem vores 2 centrale forsvarsspillere og 2 bagerste midtbanespillere, måske bliver den spillet ned til Mignolet eller ud til en back, men vi kan overhovedet ikke finde de forreste. Så kan de godt være at vi flere gange vil havde en angriber i feltet og at han måske har en større udnyttelsesprocent end Firmino og Salah, men ligeledes kan man jo så ikke ignorere at bolden altså vil komme tilsvarende færre gange ind til dem. Det virker uholdbart når vi allerede nu ikke kan få skabt chancer. Jeg er vild med Andrea Belotti, som jeg tror vil være et fremragende bud på en realistisk mulighed for at hente en fremragende angriber. Men han skal også serviceres.

Igen, for det meste baseret på de kampe hvor vi skal skabe, måske ikke hele kampen som mod de deciderede bundhold, men i hvert fald skal skabe store dele af kampen. Mod hold som gerne vil spille, tror jeg en angriber + Mané, Salah, Firmino, også Keita og hvem der nu bliver den sidste brik på midten, vil være præcist ligeså effektivt som det plejer at være. Jeg er bare bange for, at vi bliver et hold som ikke er stærkt nok på bolden, men jeg er ikke sikker på at Klopp er enig med mig. Jeg synes det er indiskutabelt, at alle de gode hold er stærke på bolden og kan skabe kampene. Dermed ikke sagt, at man behøver ligne Barca, men selv hold som Atletico Madrid som ellers har et ry for at være defensive, destruktive og kontrabaserede, dominerede jo ofte deres kampe mod mindre hold og har i spillere som Koke, Saul, Gabi og til dels Griezmann og Carrasco spilllere der er mere kreative en f.eks. Henderson, Can, Wijnaldum og til dels Salah og Mané. Det handler som sådan ikke så meget om niveau, men om type og spidskompetencer. Og der mangler vi bare kreative spidskompetencer og har for mange spillere, navnligt på midten, som er gode til det samme. Det er sikkert enormt homogent, men også grunden til at vi triller den ideløst rundt mellem 4 spillere. Det er jo derfor vi smider point mod mindre hold, navnligt når vi så ikke kan forsvare.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » søndag, 05. nov, 2017 15:22

Jeg synes egentlig, at Firmino allerede spiller noget, der ligner en 10'er position for os. Der er bare ingen angriber lige foran ham i udgangspunktet. Til gengæld kommer Salah og Mané flyvende fra kanterne i løb foran Firmino.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar