Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 10. maj, 2018 16:48

Fekir, Pulisic, etc. Jeg tror, at man gør sig selv en tjeneste, hvis man lader være med at forelske sig i en bestemt transfer alt for meget. Den lektion har vi vel lært af sidste sommer, hvor VVD var min helt store drømme-transfer, som desværre fusede ud. Andre oplevede måske samme skuffelse med Keita eller Lemar.

Jeg vil begynde at tale de nye spillere rigtigt op, når jeg er tilstrækkeligt sikker på en transfer. Indtil da vil jeg glæde mig over, at vi allerede har et hold, der er så stærkt, at det skal spille CL-finalen. Vi bør ikke have travlt med at få smidt de spillere ud af døren, som har bragt os i denne fantastiske situation.

Man skal sgu have et gigantisk talent for at få lov at blive en del af det hold. Og man må være vanvittig, hvis man som en ekstremt dygtig fodboldspiller ikke på et eller andet niveau er tiltrukket af tanken om at få lov at være med.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » torsdag, 10. maj, 2018 17:02

texy skrev:Fekir, Pulisic, etc. Jeg tror, at man gør sig selv en tjeneste, hvis man lader være med at forelske sig i en bestemt transfer alt for meget. Den lektion har vi vel lært af sidste sommer, hvor VVD var min helt store drømme-transfer, som desværre fusede ud. Andre oplevede måske samme skuffelse med Keita eller Lemar.

Jeg vil begynde at tale de nye spillere rigtigt op, når jeg er tilstrækkeligt sikker på en transfer. Indtil da vil jeg glæde mig over, at vi allerede har et hold, der er så stærkt, at det skal spille CL-finalen. Vi bør ikke have travlt med at få smidt de spillere ud af døren, som har bragt os i denne fantastiske situation.

Man skal sgu have et gigantisk talent for at få lov at blive en del af det hold. Og man må være vanvittig, hvis man som en ekstremt dygtig fodboldspiller ikke på et eller andet niveau er tiltrukket af tanken om at få lov at være med.
Så skal man vist holde sig fra denne tråd ;-) ...og vi har trods alt fået VvD og Keita - med lidt forsinkelse

Men ja, hurtigt kan man bruge meget tid på at undersøge alt muligt om nogen vi bliver linket til, men som ender med aldrig at komme - men heldigvis var der vist ikke nogen af dem vi blev linket kraftigt med i sommers, som endte med at skifte til nogen af vores nærmeste konkurrenter, som ellers har været noget vi har skulle slås med længe (f.eks Mikitarian)

Så, så længe grunden til at vi ikke får vores targets, er at klubben ikke vil sælge, eller at spilleren hellere vil blive hvor han er, så er jeg rimelig fortrøstningsfuld - men når de skifter til Arsenal, Chelsea, ManU, ManC eller Tottenham, frem for os - så er det et bittert æble - så kan jeg næsten bedre forholde mig til at de vælger et hold udenfor top6, fordi de vægter garanteret spilletid højt.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » torsdag, 10. maj, 2018 22:02



Inden folk spørger så er det en af de journalister fra Guinea som også havde info omkring Naby Keita
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 11. maj, 2018 08:37

texy skrev:Fekir, Pulisic, etc. Jeg tror, at man gør sig selv en tjeneste, hvis man lader være med at forelske sig i en bestemt transfer alt for meget. Den lektion har vi vel lært af sidste sommer, hvor VVD var min helt store drømme-transfer, som desværre fusede ud. Andre oplevede måske samme skuffelse med Keita eller Lemar.

Jeg vil begynde at tale de nye spillere rigtigt op, når jeg er tilstrækkeligt sikker på en transfer. Indtil da vil jeg glæde mig over, at vi allerede har et hold, der er så stærkt, at det skal spille CL-finalen. Vi bør ikke have travlt med at få smidt de spillere ud af døren, som har bragt os i denne fantastiske situation.

Man skal sgu have et gigantisk talent for at få lov at blive en del af det hold. Og man må være vanvittig, hvis man som en ekstremt dygtig fodboldspiller ikke på et eller andet niveau er tiltrukket af tanken om at få lov at være med.
Perifære spillere, som har haft begrænset indflydelse på sæsonen:

Sturridge 5+9 kampe/indskift
Ings 3+10
Lallana 3+10
Clyne 2+3
Origi 0+1
Solanke 5+21

Spillere som er væk/forventes væk til sommer:

Coutinho 18+2
Migs 22
Can 34+3

Spillere som oftest får kritik/ønskes solgt og erstattet med en anden:

Moreno 24+3
Klavan 20+8
Matip 31+4
Gini 38+10
Lovren 36+5
Gomez 27+4
Hendo 35+4
Karius 18

Spillere, der går under radaren for kritik generelt, og som må være bankers:

Firmino 47+5
Mané 41+1
Salah 47+3
VvD 13
Trent 17+1
Robertson 21
Oxlade 14+18
Milner 16+16
(Keita)

jeg synes, det er helt fair at forholde sig til de første 6. Vi er nød til at forholde os til de næste 3, hvis alle forsvinder. Den næste gruppe vil kontinuerligt være til debat, da disse spillere deler vandene, men alle har altså ydet væsentlige bidrag i denne imponerende sæson. Personligt er jeg åben overfor de 3 første, hvor jeg gerne bytte Moreno for Sessegnon, og hvor jeg ikke vil have et problem med at få en ny CF ind og bytte med Matip eller Klavan. Jeg beholder dog også gerne status quo i det centrale forsvar, da jeg mener, at vi kan blive endnu mere sammenspillet, end vi er nu.

Hvis man anerkender, at spillerne i de sidste 2 grupper alle har bidraget positivt til vores flotte sæson og siger, at dem beholder vi, så giver det en spillertrup på 17, og vi skal vel op på 20 spillere + 2 ekstra målmænd + talenter, hvis vi skal være klædt ordentligt på til PL og CL ?

Dette link fortæller meget om Klopp's mening om vores nuværende trup:

https://www.independent.ie/sport/soccer ... 19357.html

Dette link fortæller en del om, hvor stor en trup bør være, men at det er vildt svært at ramme det optimale antal:

http://www.planetfootball.com/in-depth/ ... ain-title/

Så længe rygterne på den offensive spiller, vi alle ønsker os som rotationsspiller er navne som Fekir og Pulisic, så er alt godt :D
Senest rettet af Niels K fredag, 11. maj, 2018 10:11, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 11. maj, 2018 09:40

texy skrev:Fekir, Pulisic, etc. Jeg tror, at man gør sig selv en tjeneste, hvis man lader være med at forelske sig i en bestemt transfer alt for meget. Den lektion har vi vel lært af sidste sommer, hvor VVD var min helt store drømme-transfer, som desværre fusede ud. Andre oplevede måske samme skuffelse med Keita eller Lemar.

Jeg vil begynde at tale de nye spillere rigtigt op, når jeg er tilstrækkeligt sikker på en transfer. Indtil da vil jeg glæde mig over, at vi allerede har et hold, der er så stærkt, at det skal spille CL-finalen. Vi bør ikke have travlt med at få smidt de spillere ud af døren, som har bragt os i denne fantastiske situation.

Man skal sgu have et gigantisk talent for at få lov at blive en del af det hold. Og man må være vanvittig, hvis man som en ekstremt dygtig fodboldspiller ikke på et eller andet niveau er tiltrukket af tanken om at få lov at være med.
The timescale varies but, rather curiously, the figure remains the same. “There cannot be any messing about,” implored John Aldridge earlier this week. “We need four quality players, players worth £50million each. That’s £200m on new talent. We need the best we can get.”

In February 2016 it was Alan Hansen dreaming of a summer budget “more like £200m”, this time to be used on “five major signings”. Four months earlier, a single week after Jurgen Klopp had been appointed Liverpool manager, Robbie Savage noted that “the money spent is ridiculous”, the only remedy to which was apparently “to spend £200-300m”.
As Ian Doyle of the Liverpool Echo would attest, there is a unique allure on Merseyside surrounding such an arbitrarily large figure. The reporter sated the appetite of supporters as early as April last year, promising a summer investment ‘nearer £200m’. With Champions League qualification not even in their own hands at the time, it was a bold statement.

Yet it was followed by a comparative whisper. That the outlay reached just under £80m by the window’s close was treated as a personal affront by certain fans demanding a certain level of financial sacrifice. To watch Everton spend almost twice as much on exactly twice as many first-team players was seen a sign of standing still, not moving forward. It was no way to prepare for only a second season in the Champions League since 2010.

A year later, everything has changed for the better on the field, while little has altered off it. Liverpool stand on the precipice, their hard work over the last nine months to be viewed only through the prism of the next few days: in three, a home game with Brighton; in 16, a Champions League final with Real Madrid; in seven, the transfer window re-opens. Aldridge is just one of many already focusing on the latter.

As Klopp prepares for a season-defining final, discussion already surrounds what Liverpool “need” in the summer, how “there cannot be any messing about” when they look to improve a squad that could yet be crowned European champions. Both manager and players are justifiably refusing to look beyond the end of this month and their noses, but there is a growing number of fans and pundits looking to cut theirs off, impatient at the mere idea of Liverpool failing to build on such solid foundations.

The desperation to capitalise on an unexpected peak to avoid a depressing trough is nothing new, yet it is still disheartening. Antonio Conte spent his Premier League title-winning celebrations informing the Chelsea board of the need to keep funnelling money back into the squad, despite his coaching and tactics having been arguably the most important factor in their initial success.

In the eagerness to stay at the front of the race, it is easy to forget what got you there in the first place. Choosing to save your lottery winnings instead of spending it all in one go is undeniably the least sexy option, but it is often the necessary one. The renewal of Roberto Firmino’s contract suggests Liverpool will sensibly look after their family and friends first before looking to reinvest elsewhere.

It is a refreshing change of pace. The summer after they agonisingly finished second in 2014/15, Liverpool signed nine players for £117m: a level of upheaval Klopp would never consider. “If you always change four or five positions, it’s wrong,” he said in March. “You don’t make the team better.”

This is only the second campaign in which Liverpool have spent more than £100m, and the first culminated in a sixth-place finish, an ignominious Champions League group-stage exit, and Brendan Rodgers losing his job five months later. For a man who once rather shrewdly compared assembling a squad to “trying to build an aircraft while it is flying”, it was a risk to try and stay airborne while replacing the fuel tank, propeller and cabin crew at the same time.

Klopp will ignore the noise and avoid that mistake. This is his 16th full campaign as a manager, and only the sixth time he has spent more than £10m. He is European management’s most consistent overachiever for a reason. Believe him when he says he will only sign “a couple more players” to improve squad depth, and also when he insists that is enough to assure continued progress.

If those players arrive for £5m instead of £50m, there should be no uproar or surprise. Liverpool’s likely starting line-up for the Champions League final will feature as many cheap parts – Loris Karius (£4.7m), Andrew Robertson (£8m), Trent Alexander-Arnold (free), James Milner (free) – as it will expensive components in Virgil van Dijk, Mohamed Salah, Sadio Mane and Firmino. Klopp has proven himself adept at spotting both a summer bargain and a designer label in the same market.

Three Premier League clubs spent more than Liverpool this season, but no club has managed to strike a better balance between domestic and European progress. To demand a greater investment is to ask Klopp to rip up a successful blueprint before renovations are even complete. Every club needs to invest and improve year on year, but the last thing Liverpool “need” is £200m to do so.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 11. maj, 2018 09:59

@NielsK: God artikel :clap:

Kontinuitet er en ofte undervurderet komponent i bestræbelsen på at levere sportslige resultater. Klopp had været ude og nævne, at truppen naturligvis skal forstærkes, men den klare fornemmelse er, at der tænkes i kvalitet fremfor kvantitet.

Man kan så håbe på, at Klopp henter 2-3 spillere alla Robertson, der viser sig at kunne levere på internationalt niveau, fremfor 2-3 prominente spillere til £60 millioner. Men mon ikke det bliver et mix af de to - baseret på tidligere historik under Klopp.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 11. maj, 2018 10:48

Believe him when he says he will only sign “a couple more players” to improve squad depth...
Jeg håber, at det er foruden Keita, som selvfølgelig allerede har skrevet under.

Det er da også nok kun at hente to gode spillere, såfremt der ikke kommer nogen væsentlige afgange, men kommer det til at være tilfældet? Med væsentlige afgange mener jeg også de spillere, der på yderste mandat er med i kamptruppen.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » fredag, 11. maj, 2018 11:16

Jeg ville egentlig være tilfreds hvis vi hentede 4 spillere til sommer.

En offensiv midt. Muligvis Fekir.
En 6’er gerne Jorginho.
En reserve til de 3 forreste. Zaha måske? Hvis han ikke bliver for dyr.
Og en ny makker til Van Dijk.

Synes Karius har gjort det godt i 2018 så vi behøver ikke nødvendigvis hente ny målmand til sommer selvom det ville være rart. Mener de 4 andre positioner er vigtigere. Og hvis vi så har penge tilovers så kan man kigge på målmand.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 11. maj, 2018 11:31

Yerry Mina, Bobby Duncan, Vazquez, Zaha, Malcom:

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... r-i-sommer

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 11. maj, 2018 13:49


Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 11. maj, 2018 16:18

Niels K skrev:Yerry Mina, Bobby Duncan, Vazquez, Zaha, Malcom:

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... r-i-sommer
Vazquez eller Asensio ville lune gevaldigt, hvis vi skal nappe en RM spiller. Isco kunne også gå an ;) Og man ved jo aldrig med RM, flavour of the month(VM) bliver jo købt, så nogle skal ud, i den oprydning de skal have gang i.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » lørdag, 12. maj, 2018 22:23

Thommo skrev:
Niels K skrev:Yerry Mina, Bobby Duncan, Vazquez, Zaha, Malcom:

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... r-i-sommer
Vazquez eller Asensio ville lune gevaldigt, hvis vi skal nappe en RM spiller. Isco kunne også gå an ;) Og man ved jo aldrig med RM, flavour of the month(VM) bliver jo købt, så nogle skal ud, i den oprydning de skal have gang i.
At tage til Madrid og handle vil være en god ide, der er mange kandidater fra Real Madrid og Atletico Madrid. Isco, Ceballos, Saul Niguez,Gimenez m.fl.
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 15. maj, 2018 10:35

De bedste spillere i denne sæson i de fem største ligaer.
http://www.football-observatory.com/IMG ... 17/227/en/

Går man den igennem og ser på: Hvem er ung (under 25år) og ikke spiller fast på et af de allerstørste hold i forvejen (eller en af vores nærmeste konkurrenter, der jo nok ikke bliver nemt at hente nogen hos). Så er det da en ganske udmærket måde, at finde den spiller vi skal have fat i.

Der er nogen stykker fra Napoli på 26år - ved ikke om det er til at fravriste spillere fra dem, til en fornuftig pris? Men ellers må den første på listen, der møder de førnævnte kriterier næsten være

nummer 32: Nabil Fekir AM/24/Lyon

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 15. maj, 2018 11:43

Bojangles skrev:De bedste spillere i denne sæson i de fem største ligaer.
http://www.football-observatory.com/IMG ... 17/227/en/

Går man den igennem og ser på: Hvem er ung (under 25år) og ikke spiller fast på et af de allerstørste hold i forvejen (eller en af vores nærmeste konkurrenter, der jo nok ikke bliver nemt at hente nogen hos). Så er det da en ganske udmærket måde, at finde den spiller vi skal have fat i.

Der er nogen stykker fra Napoli på 26år - ved ikke om det er til at fravriste spillere fra dem, til en fornuftig pris? Men ellers må den første på listen, der møder de førnævnte kriterier næsten være

nummer 32: Nabil Fekir AM/24/Lyon
Hvem af dem tænker du på? 26 år eller der under, på den liste, der ikke spiller fast?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. maj, 2018 12:01

Bojangles skrev:De bedste spillere i denne sæson i de fem største ligaer.
http://www.football-observatory.com/IMG ... 17/227/en/

Går man den igennem og ser på: Hvem er ung (under 25år) og ikke spiller fast på et af de allerstørste hold i forvejen (eller en af vores nærmeste konkurrenter, der jo nok ikke bliver nemt at hente nogen hos). Så er det da en ganske udmærket måde, at finde den spiller vi skal have fat i.

Der er nogen stykker fra Napoli på 26år - ved ikke om det er til at fravriste spillere fra dem, til en fornuftig pris? Men ellers må den første på listen, der møder de førnævnte kriterier næsten være

nummer 32: Nabil Fekir AM/24/Lyon
Ja, han er meget interessant. Ellers tænker jeg, at der kan være muligheder med spillere, hvor der er måske 1 år til kontraktudløb og/eller, hvor man ved, at spilleren kigger på andre muligheder af forskellige årsager.
Store klubber kan også have brug for at skille sig af med dygtige spillere, hvis de vil have andre ind fx. tror jeg, at der skal ske en større omvæltning i RM til sommer.
Store klubber kan også have økonomiske udfordringer, som det ofte er tilfældet i Italien, hvor der er en del interessante navne på listen, og det var jo sådan en mulighed, vi udnyttede med Salah.
For de franske spillere er jeg sikker på, at de fleste ser PL som en pænt skridt op ad stigen ligamæssigt, og de vil også kunne opnå en væsentligt højere løn, hvis man lige tager PSG ud af ligningen, og bl.a. Marseille har en del spillere på listen, uden jeg dog kender meget til dem.

Med 6 spillere i Top 10 forstår man jo godt, hvorfor Man City har været så suveræne i hvert fald i PL, og det burde give store forhåbninger til vores næste sæson, at vi har været de eneste, der har kunnet håndtere dem i PL og CL.

Besvar