Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 12. nov, 2017 19:15

Det lyder ikke sandsynligt. Men forfanden det havde været et scoop.

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ossip-news

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 12. nov, 2017 22:31

Oomph242 skrev:Det lyder ikke sandsynligt. Men forfanden det havde været et scoop.

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ossip-news
Hvorfor lyder det ikke sandsynligt? Han er tysk, Klopp er tysk ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 12. nov, 2017 22:54

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:Det lyder ikke sandsynligt. Men forfanden det havde været et scoop.

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ossip-news
Hvorfor lyder det ikke sandsynligt? Han er tysk, Klopp er tysk ;)

Han er også Bochum dreng:)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 13. nov, 2017 08:38

nikand skrev:Mascherano har forskellige positioner på landsholdet alt efter træneren. Sidste kampe under Sampaoli var midterforsvar.
Under VM 2014 var han forrygende som dybtliggende spilfordeler og bolderobrer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tænkte ham også som en, man kunne bruge på begge positioner. Vi har ikke den type defensiv midt, og Barca har også altid et stort boldovertag, hvor forsvaret primært udfordres på omstillinger, så dér er han godt skolet.
Rutine, kampgejst, vindermentalitet og lederegenskaber har han rigtig nok også, så han ville vel ikke være så tosset at give en 2 årig aftale ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 13. nov, 2017 08:49

pingel skrev:Hvis Suso skulle tilbage var vi nødt til at parkere ham på midterlinien når modstanderne har hjørne - ellers når han aldrig med frem når vi kører kontra ;-)

Kan slet ikke se ham passe ind hos os, eller i Premier League...
Nu har jeg taget til takke med Youtube-combilations, da jeg ikke har tid til at følge meget andet end Liverpool, men han slår mig da ikke som værende langsom ? Han har dog nok ikke meget at sige på hjørnespark generelt med sine 1,77, men han er sikkert god til at fremtvinge dem.
Jeg synes, han ser virkelig god ud på kanten, og han har et giftigt hug med venstreskøjten.
Han ansås som et af vores største talenter, men han nåede ikke at udfolde det hos os, og det gør han så i Milan, hvorfor jeg ikke kan se noget galt med at ville købe ham tilbage, hvis prisen er fornuftig.
Jeg har ikke set ham nok til at kunne bedømme ham, men han har fine stats i år hos Milan, og han har spillet på alle U-landshold i Spanien.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. nov, 2017 12:38

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:Det lyder ikke sandsynligt. Men forfanden det havde været et scoop.

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ossip-news
Hvorfor lyder det ikke sandsynligt? Han er tysk, Klopp er tysk ;)
Måske vigtigere endnu, LFC er et godt skridt for ham at tage, han kommer til en markant større klub, men ikke så meget større at han skal løfte sit eget niveau urealistisk meget for inden for en overskuelig tidsperiode kan få en vigtig rolle.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » mandag, 13. nov, 2017 14:44

Niels K skrev:
nikand skrev:Mascherano har forskellige positioner på landsholdet alt efter træneren. Sidste kampe under Sampaoli var midterforsvar.
Under VM 2014 var han forrygende som dybtliggende spilfordeler og bolderobrer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tænkte ham også som en, man kunne bruge på begge positioner. Vi har ikke den type defensiv midt, og Barca har også altid et stort boldovertag, hvor forsvaret primært udfordres på omstillinger, så dér er han godt skolet.
Rutine, kampgejst, vindermentalitet og lederegenskaber har han rigtig nok også, så han ville vel ikke være så tosset at give en 2 årig aftale ?
Jeg synes at Mascheranos niveau er dalet på både klub og landshold. Han har til gengæld vist sig nyttig og stadig dygtig på flere positioner. Jeg tror dog ikke på Mascherano som sekser i LFC fordi han er blevet mere langsom end han var i LFC sidst. Tror ikke på denne Gary Mac handel vil være så god.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 13. nov, 2017 20:13

Laveste odds på en januarsigning:

http://www.express.co.uk/sport/football ... tgalleries

De 2 første har jeg ikke hørt noget om, men de 2-3 sidste ville slet ikke gøre mig noget :D

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 13. nov, 2017 20:21

Skal Goretzka være vores dynamiske 6'er ?

https://realsport101.com/news/sports/fo ... -involved/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 13. nov, 2017 21:51

Niels K skrev:Skal Goretzka være vores dynamiske 6'er ?

https://realsport101.com/news/sports/fo ... -involved/
Goretzka til jul, Keita til sommer, så ligner de 3 centralt snart noget, man kan være bekendt, når klubben hedder Liverpool FC.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 13. nov, 2017 23:39

Niels K skrev:Laveste odds på en januarsigning:

http://www.express.co.uk/sport/football ... tgalleries

De 2 første har jeg ikke hørt noget om, men de 2-3 sidste ville slet ikke gøre mig noget :D
Hvis vi får et par stykker af dem - og Goretzka, som rygterne siger der allerede er indgået en aftale om - så er det nok samtidig farvel til Coutinho. Og uanset hvor trist det end vil være, så har det siden sommerens komedie/tragedie kun været et spørgsmål om tid, før han smuttede.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 13. nov, 2017 23:42

Goretzka er en klassisk boks til boks spiller. Løbestærk og med et godt drive med bolden.

Goretzka løser dog ikke vores defensive kvaler på den centrale midtbane. Sammenlignet med Can er han dårligere defensivt, men fylder til gengæld mere på den sidste tredjedel af banen.

Smutter Can giver det mening at hente en spiller ind til midtbanen. Men behøver vi endnu en 8'er? Henderson, Keita og vel egentlig også Wijnaldum befinder sig bedst på denne position. Når dette er sagt, er Goretzka et stort talent, og det kan vise sig at være en god investering på længere sigt at hente ham på en fri transfer. Det må bare ikke være på bekostning af de nødvendige forstærkninger, som skal skabe balanceret og stærk midterakse.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. nov, 2017 10:10

Kai Havertz - Et supertalent fra B. Leverkusen:

http://soccersouls.com/2017/11/14/who-i ... ol-target/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 14. nov, 2017 10:26

Robbie_God_Fowler skrev:Goretzka er en klassisk boks til boks spiller. Løbestærk og med et godt drive med bolden.

Goretzka løser dog ikke vores defensive kvaler på den centrale midtbane. Sammenlignet med Can er han dårligere defensivt, men fylder til gengæld mere på den sidste tredjedel af banen.

Smutter Can giver det mening at hente en spiller ind til midtbanen. Men behøver vi endnu en 8'er? Henderson, Keita og vel egentlig også Wijnaldum befinder sig bedst på denne position. Når dette er sagt, er Goretzka et stort talent, og det kan vise sig at være en god investering på længere sigt at hente ham på en fri transfer. Det må bare ikke være på bekostning af de nødvendige forstærkninger, som skal skabe balanceret og stærk midterakse.
Jeg er sådan set enig i, at alle vores midtbanespillere ligner 8ere mere end 6ere. Og jeg kunne reelt også godt tænke mig, at have en decideret 6er i truppen.

Men i forhold til det ønske, gør jeg mig følgende overvejelser:

1: Er det overhovedet i Klopp’s interesse? Dømt ud fra hans tid i Liverpool, ser det for mig ud som om, at Klopp er mere interesseret i, at udvikle et spilkoncept med tre ekstremt løbestærke midtbanespillere, som alle kan og skal byde ind offensivt (så lad os kalde dem alle 8ere). Det virker endnu ikke perfekt, men det er heller ikke den totale katastrofe. Om det kan ende med at blive det nye sort, det må tiden vise, når vi først får Lallana klar og Keita indlemmet i truppen. Om ikke andet, så er det i mine øjne en sindssygt underholdende og nærmest Cruyff’sk positiv tilgang til fodbold, som jeg kun kan beundre (også selvom jeg i perioder lider).

2: Findes den 6er, som jeg ønsker mig, overhovedet på markedet? Jeg ønsker mig reelt et stort skrummel, som alle slår sig på, der kan arbejde hårdt og disciplineret, men samtidig har en god boldomgang. Er der sådan en spiller ledig på markedet? Matic, Bakayoko og Wanyama er eksempler på den type spiller, som jeg gerne så i klubben. Jeg har svært ved at fnde mange andre eksempler. Endnu bedre spillere (end dem jeg lige har nævnt) som eksempelvis Kante og Verratti er en lidt anden spillertype, end dem jeg tænker på. Hvis den rigtige spiller findes på markedet, så er han ganske givet meget dyr. Og spørgsmålet vil stadig være, om Klopp overhovedet vil bruge ham ret meget.

3: Har vi allerede en spiller, der kan udfylde eller vokse sig ind i opgaven? Vi kender alle Milner’s fremragende evne til at omstille sig til nye positioner. Kunne han klare jobbet? Kan Hendo, hvis han bliver pålagt at holde den defensive disciplin en lille smule mere? Eller hvis vi taler en decideret oprydder, som også kan hjælpe til på dødbolde, vil det så være en rolle, som Joe Gomez kan bruges i? Eller skal man prøve at vende en spiller som Grujic af med hans naturlige instinkt for at drive bolden frem for at skole ham i rollen? Han har i hvert fald også fysik og højde. Spillere som Lallana, Gini, Keita, Ox og Coutinho skal i mine øjne slet ikke betragtes i en eventuel 6er rolle, hvis Klopp skulle ønske at gøre brug af den.

Hvis svaret på punkt 1 er nej, så er sagen jo lukket. Og så vil en trup med Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og eventuelt Goretzka til de tre midtbanepositioner være noget nær det bedste, vi kan ønske os, som jeg ser det.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 14. nov, 2017 10:40

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Goretzka er en klassisk boks til boks spiller. Løbestærk og med et godt drive med bolden.

Goretzka løser dog ikke vores defensive kvaler på den centrale midtbane. Sammenlignet med Can er han dårligere defensivt, men fylder til gengæld mere på den sidste tredjedel af banen.

Smutter Can giver det mening at hente en spiller ind til midtbanen. Men behøver vi endnu en 8'er? Henderson, Keita og vel egentlig også Wijnaldum befinder sig bedst på denne position. Når dette er sagt, er Goretzka et stort talent, og det kan vise sig at være en god investering på længere sigt at hente ham på en fri transfer. Det må bare ikke være på bekostning af de nødvendige forstærkninger, som skal skabe balanceret og stærk midterakse.
Jeg er sådan set enig i, at alle vores midtbanespillere ligner 8ere mere end 6ere. Og jeg kunne reelt også godt tænke mig, at have en decideret 6er i truppen.

Men i forhold til det ønske, gør jeg mig følgende overvejelser:

1: Er det overhovedet i Klopp’s interesse? Dømt ud fra hans tid i Liverpool, ser det for mig ud som om, at Klopp er mere interesseret i, at udvikle et spilkoncept med tre ekstremt løbestærke midtbanespillere, som alle kan og skal byde ind offensivt (så lad os kalde dem alle 8ere). Det virker endnu ikke perfekt, men det er heller ikke den totale katastrofe. Om det kan ende med at blive det nye sort, det må tiden vise, når vi først får Lallana klar og Keita indlemmet i truppen. Om ikke andet, så er det i mine øjne en sindssygt underholdende og nærmest Cruyff’sk positiv tilgang til fodbold, som jeg kun kan beundre (også selvom jeg i perioder lider).

2: Findes den 6er, som jeg ønsker mig, overhovedet på markedet? Jeg ønsker mig reelt et stort skrummel, som alle slår sig på, der kan arbejde hårdt og disciplineret, men samtidig har en god boldomgang. Er der sådan en spiller ledig på markedet? Matic, Bakayoko og Wanyama er eksempler på den type spiller, som jeg gerne så i klubben. Jeg har svært ved at fnde mange andre eksempler. Endnu bedre spillere (end dem jeg lige har nævnt) som eksempelvis Kante og Verratti er en lidt anden spillertype, end dem jeg tænker på. Hvis den rigtige spiller findes på markedet, så er han ganske givet meget dyr. Og spørgsmålet vil stadig være, om Klopp overhovedet vil bruge ham ret meget.

3: Har vi allerede en spiller, der kan udfylde eller vokse sig ind i opgaven? Vi kender alle Milner’s fremragende evne til at omstille sig til nye positioner. Kunne han klare jobbet? Kan Hendo, hvis han bliver pålagt at holde den defensive disciplin en lille smule mere? Eller hvis vi taler en decideret oprydder, som også kan hjælpe til på dødbolde, vil det så være en rolle, som Joe Gomez kan bruges i? Eller skal man prøve at vende en spiller som Grujic af med hans naturlige instinkt for at drive bolden frem for at skole ham i rollen? Han har i hvert fald også fysik og højde. Spillere som Lallana, Gini, Keita, Ox og Coutinho skal i mine øjne slet ikke betragtes i en eventuel 6er rolle, hvis Klopp skulle ønske at gøre brug af den.

Hvis svaret på punkt 1 er nej, så er sagen jo lukket. Og så vil en trup med Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og eventuelt Goretzka til de tre midtbanepositioner være noget nær det bedste, vi kan ønske os, som jeg ser det.

Jeg ser lidt en midtbane bestående af Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og Goretzka som selvmord. Forsvaret får ingen hjælp og det vil hurtig blive læst af vores modstandere. På gode dage hvor alt klapper vil det selvfølgelig virke. Men over en sæson tror jeg ikke det vil give titler og pokaler..

Besvar