Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 10. mar, 2018 11:31

Jesper skrev:Rakitic nævnes efterhånden temmeligt tit på rygtebørsen. Jeg har lidt svært ved at tro at Barcelona vil sælge ham, omend de har seriøse pengemangler. Og så kan de jo lære det!
Så vidt jeg husker er han 29, og han virker til tider lidt slidt, så jeg er ikke så sikker på det ville være et godt køb, men et par sæsoner kan han nok godt spille. Kvaliteten er vel ikke til diskussion, men jeg er måske mere usikker på om det er den type vi har allermest brug for? Hvad tænker I?
Jeg tror ikke Rakitic ville være det rigtige match. Han ville helt sikkert tilføre evner i pasningsspillet, som de andre midtbanespillere ikke besidder. Men som du selv er inde på, virker Rakitic fysisk slidt. Han er ikke længere den samme spiller, som leverede på et meget højt niveau fra 2013-2015, kulminerende med CL-triumfen i 2015.

Men jeg tror, at Liverpool ville blive markant forstærket, hvis Klopp hentede en lignende spillertype, blot yngre og en kende mere defensivt orienteret. En spiller der kan arbejde i tandem med Keita. Vi så hvilken effekt det havde i Dortmund, da Klopp tilførte Gündogan til et meget dynamisk mandskab.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » lørdag, 10. mar, 2018 20:29

Jesper skrev:Rakitic nævnes efterhånden temmeligt tit på rygtebørsen. Jeg har lidt svært ved at tro at Barcelona vil sælge ham, omend de har seriøse pengemangler. Og så kan de jo lære det!
Så vidt jeg husker er han 29, og han virker til tider lidt slidt, så jeg er ikke så sikker på det ville være et godt køb, men et par sæsoner kan han nok godt spille. Kvaliteten er vel ikke til diskussion, men jeg er måske mere usikker på om det er den type vi har allermest brug for? Hvad tænker I?
Da Rakitic spillede i Sevilla havde jeg ham som Gerrards arvtager. Han spillede på er utroligt niveau teknisk og kunne binde holdet sammen og med et overblik og visioner, i Barcelona har vi set det samme, være teknisk fantastisk samtidig med at den taktiske forståelse er super.

Men ift Klopp mangler Rakitic nu fart, dynamik, og kropsstyrke hvorfor jeg ikke forestiller mig han passer i LFC


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » lørdag, 10. mar, 2018 23:54

Ifølge mirror så skulle vi være interesseret i Butland for 40 millioner pund. I really hope not. Nej tak.

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » søndag, 11. mar, 2018 10:10

YNWA! skrev:Ifølge mirror så skulle vi være interesseret i Butland for 40 millioner pund. I really hope not. Nej tak.
Ja, der syntes jeg godt nok også vi har de først 8 keepere i truppen (Milner inklusiv) der er bedre. - Ja, ok. sat hårdt på spidsen. Men jeg ser slet ikke det lys i Butland som andre ser? Jaja, et valg som 2.keeper, hvis Mignolet smutter er måske ok. Men 40mio for et 2. valg?

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 11. mar, 2018 10:31

Bojangles skrev:
YNWA! skrev:Ifølge mirror så skulle vi være interesseret i Butland for 40 millioner pund. I really hope not. Nej tak.
Ja, der syntes jeg godt nok også vi har de først 8 keepere i truppen (Milner inklusiv) der er bedre. - Ja, ok. sat hårdt på spidsen. Men jeg ser slet ikke det lys i Butland som andre ser? Jaja, et valg som 2.keeper, hvis Mignolet smutter er måske ok. Men 40mio for et 2. valg?
Synes også at Karius er bedre end Butland. Har ihvertfald overhovedet ikke været imponeret af de godt nok få kampe jeg har set med ham.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. mar, 2018 08:52

Mazter81 skrev:@Sjampen & Filos of Isk

I har jo 100% ret i, at det ikke er en perfekt metode. Eller for så vidt en rigtig god metode. Især da der er mange mangler, som der ikke inkluderes, som f.eks. indgreb i feltet, sweeping og hurtige igangsættelser.
Sidstnævnte kan dog ses seperat vha xGchain, som også er begyndt at poppe op hist og her.

Men på trods af, at the Economist obv. ikke har identificeret den hellige gral ifht at evaluere målmænd perfekt og objektivt, så er det trods alt værd at tage med i betragtningen, om ikke andet for at balancere subjektive vurderinger, som samtlige af jeres kritikpunkter lige såvel kan benyttes mod.

Og det er da relativt interessant med et data-baseret argument, som underbygger hvad de fleste managers jo har set over en længere periode, hvor de også valuerer målmænd som mindre vigtige, hvilket kan udledes af de beløb der ryger over disken.
Og det skal - IMO - ydermere ses i det perspektiv, at det er er position, hvor der reelt kun er plads til en spiller i truppen, hvilket burde gøre det mere attraktivt at have en virkelig stærk (og derfor dyr) keeper.
Ja langt hen af vejen har du jo ret. Men nogle gange er “ikke rigtig god” statistik værre end ingen statistik. I artiklen nævnes nogle kritik punkter og en bog der argumenterer for det modsatte, men der følges ikke rigtigt op på noget af det.

Så som jeg prøvede at skrive ville det være et fint argument hvis vi stod overfor om vi skulle bruge 60 millioner på Salah eller 50 på Alisson. Men som statistisk redskab tror jeg bare ikke det kan bære meget mere end det.

Det er rigtigt at der har været modstand imod at bruge mange penge på en keeper, dog tror jeg aldrig Juventus fortrød at de bevægede sig imod strømmen og købte Buffon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mazter81 » mandag, 12. mar, 2018 09:07

Jeg håber nu også, at vores scouting team er lidt mere avancerede end hvad man kan finde på internettet og hvad internationale nyhedsmedier kan finde/bruge :)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. mar, 2018 09:20

Mazter81 skrev:Jeg håber nu også, at vores scouting team er lidt mere avancerede end hvad man kan finde på internettet og hvad internationale nyhedsmedier kan finde/bruge :)
Hehe ja det er rigtigt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. mar, 2018 22:57

Ren verdensklasse. Jeg håber så meget at han kommer til Liverpool. Vi har savnet en super keeper siden Reina.

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 13. mar, 2018 05:33

Jeg kender ikke Allison, men jeg ved at både Karius og Mignolet har lavet fine TV redninger også, og gode redninger inde på stregen.

Det jeg gerne vil vide om Allison er hvorvidt han kan dominere sit felt også i luften?
Desuden og måske vigtigst, hvor mange uprovokerede fejl laver han?

Har han den rigtige mentalitet til LFC og Klopp? Vil han være Klopps mand?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 13. mar, 2018 11:02

Jeg kan allerede se det for mig:

Allisson med en no-look redning, hvorefter han laver et no-look udspark, der ender med en friløber til Firmino, der scorer et no-look mål!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. mar, 2018 11:22

Redmaniac skrev:Jeg kan allerede se det for mig:

Allisson med en no-look redning, hvorefter han laver et no-look udspark, der ender med en friløber til Firmino, der scorer et no-look mål!
Bare det ikke ender med at vi bliver "The no-look team" :D
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 13. mar, 2018 12:28

Hr. Drejer skrev:
Redmaniac skrev:Jeg kan allerede se det for mig:

Allisson med en no-look redning, hvorefter han laver et no-look udspark, der ender med en friløber til Firmino, der scorer et no-look mål!
Bare det ikke ender med at vi bliver "The no-look team" :D
Defensivt har vi da ellers set tendenser til det gennem de senere par år :D

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 13. mar, 2018 20:54




You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. mar, 2018 21:32

Man kan håbe at det er forhandlingstaktik. Vi er interesseret, men vi vil gerne have prisen. Og jeg mener at have læst et sted, at Allison gerne vil til Liverpool. Måske han også kan lægge pres på Roma.

Hvis vi vitterlig ikke er interesseret, så kan det jo betyde at vi ser Karius som nummer 1, eller at vi går efter Butland. Begge de to løsninger er middelmådige.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar