Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 08:05

Fra Birminghammail.co.uk:

Liverpool land French kid

Liverpool have agreed terms to sign 16-year-old French junior international Billy Koumetio, who was previously on schoolboy terms at Lyon.

The defender, who had a trial with the Reds in November, will join their academy from Ligue 2 side US Orleans.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 25. jan, 2019 08:48

Ajax har udviklet endnu en fremragende generation af unge spillere fra egen avl. Frenkie de jong ryger til Barca for cirka en halv milliard, men jeg synes faktisk ikke, han er deres mest spændende spiller. Vi har talt om de ligt, som er et kæmpe forsvarstalent - jeg tror bare ikke, vi kan hente ham, og jeg vil sådan set også hellere have, at vi satser på Joe gomez. Derimod synes jeg, vi skal kigge på donnie Van de beek, som jeg synes er længere fremme i sin udvikling end frenkie, selvom de er på samme alder. Frenkie er mere en kreatørtype, hvor Van de beek er mere boks-til-boks-typen, men han har altså vist sig mere målfarlig end Frenkie og kunne være spændende at se på, ift. at lallana og milner ikke er hos os i super mange år endnu.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 25. jan, 2019 08:54

Tom_Jorsal skrev:Ajax har udviklet endnu en fremragende generation af unge spillere fra egen avl. Frenkie de jong ryger til Barca for cirka en halv milliard, men jeg synes faktisk ikke, han er deres mest spændende spiller. Vi har talt om de ligt, som er et kæmpe forsvarstalent - jeg tror bare ikke, vi kan hente ham, og jeg vil sådan set også hellere have, at vi satser på Joe gomez. Derimod synes jeg, vi skal kigge på donnie Van de beek, som jeg synes er længere fremme i sin udvikling end frenkie, selvom de er på samme alder. Frenkie er mere en kreatørtype, hvor Van de beek er mere boks-til-boks-typen, men han har altså vist sig mere målfarlig end Frenkie og kunne være spændende at se på, ift. at lallana og milner ikke er hos os i super mange år endnu.
Frenkie laver i hvert fald ''ingen'' mål. Men det kan måske bygges på

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 25. jan, 2019 08:59

Han kan satme spille bold, ham Donny::
http://m.youtube.com/watch?v=FSvaTghEPbo[/youtube]

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 25. jan, 2019 11:25

Tom_Jorsal skrev:Ajax har udviklet endnu en fremragende generation af unge spillere fra egen avl. Frenkie de jong ryger til Barca for cirka en halv milliard, men jeg synes faktisk ikke, han er deres mest spændende spiller. Vi har talt om de ligt, som er et kæmpe forsvarstalent - jeg tror bare ikke, vi kan hente ham, og jeg vil sådan set også hellere have, at vi satser på Joe gomez. Derimod synes jeg, vi skal kigge på donnie Van de beek, som jeg synes er længere fremme i sin udvikling end frenkie, selvom de er på samme alder. Frenkie er mere en kreatørtype, hvor Van de beek er mere boks-til-boks-typen, men han har altså vist sig mere målfarlig end Frenkie og kunne være spændende at se på, ift. at lallana og milner ikke er hos os i super mange år endnu.
Hvor jeg er ret glad for tanken om at hente spillere i Ajax' nyeste kuld, som virkelig er interessant. Jeg tror scouting-afdelingerne af Barca, City og PSG er uenige i at Van de Beek er længere fremme i sin udvikling, men jeg er enig i at han virker som en spiller der måske er mere relevant for Liverpool, så godt set! I en længere periode har jeg også drømt lidt om Delaney (ikke at jeg synes der er brug for ham lige nu, men trods hans fortid i FCK er jeg ret glad for ham som type), og ham bringer jeg ikke på bane som alternativ, men snarere for at rette opmærksomheden mod Dortmund specifikt og Bundesligaen generelt, hvor jeg også tror der er en del potentiale at finde.

Når det så er sagt, så er jeg ikke sikker på det er dynamiske centrale midtbanespillere vi skal bruge flere af, med mindre Milner bliver mere permanent reserve som h/v-back (eller forlader klubben). Jeg tror Grujic er god nok til at overtage den plads der kommer efter Lallana, og jeg tror også vi henter til forreste linje, og en type der både kan fungere i de fleste af de offensive pladser i både 4-3-3 og 4-2-3-1, som Shaqiri. Den spiller kunne vel være Van de Beek.

Med midtbanens styrke i betragtning, hvilke spillere fra Holland, Tyskland og måske også Frankrig passer så ind i truppen? Jeg tænker især offensiv midt/wing og h/v-back. Jeg følger ikke længere nok med, til at kunne trække et par obskure navne op af hatten, som ikke engang FM-afficionadosne har spottet ;)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 25. jan, 2019 12:20

Alene navnet Donny Van de Beek bør jo være nok til, at vi skriver med ham :D

Han ser spændende ud, men man går jo lidt og venter på en afklaring om, hvorvidt Grujic, Curtis Jones måske en Woodburn er spillere, som Klopp permanent vil knytte til 1. holds truppen, og skal Wilson spille kant eller offensiv midt for os, hvis han skal indlemmes i næste sæson ?
Det er da 4 unge gutter med ret stort potentiale, som har været her længe, og der ligger vel et 10'er potentiale i dem alle, som der også gør i Van de Beek, og det er vel en sådan type, vi søger på midten, da 6'eren og 8'eren er godt besat ?
Ox og Keita kunne også meget vel være spillerne, der skal spille den offensive midt/10'er, og vil Donny ind og kæmpe med disse spillere og måske ret begrænset med spilletid ift. hans position i Ajax ?

Jeg har en fornemmelse af, at vi henter en spiller til at kunne dække de forreste pladser og måske en back, der kan spille i begge sider, og så vil flere af vores unge spillere (Grujic, Wilson, Brewster, Camacho, Hoever, Curtis Jones) blive knyttet tættere til 1. holdet med udsigt til mere eller mindre spilletid

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 25. jan, 2019 13:56

Jeg er helt på linje med dig, Niels. Jeg tror dog ikke andre end Wilson og Grujic byder sig til fra starten af næste sæson, men det ville være skønt såfremt flere gjorde.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 25. jan, 2019 16:38

pow9199 skrev:Jeg er helt på linje med dig, Niels. Jeg tror dog ikke andre end Wilson og Grujic byder sig til fra starten af næste sæson, men det ville være skønt såfremt flere gjorde.
Jeg tror på Brewster. Meget. Men svært at vide, hvordan han reagerer på så langt et skadesforløb.
Kloppite

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 25. jan, 2019 18:20

Også i en sådan grad at han kan byde sig til fra næste sæson? Jeg tror han skal have en sæson på udlån inden han er moden, og sikkert et par sæsoner inden han derfra kan byde sig til som stamspiller (såfremt at han kommer til at kunne det)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 25. jan, 2019 20:05

pow9199 skrev:Også i en sådan grad at han kan byde sig til fra næste sæson? Jeg tror han skal have en sæson på udlån inden han er moden, og sikkert et par sæsoner inden han derfra kan byde sig til som stamspiller (såfremt at han kommer til at kunne det)
Jeg tror, at han vil få minimum 10 optrædender i næste sæson. Men nok kun et par cup-kampe fra start.

Jeg er noget nær overbevist om, at han ikke udlejes. Hvis han ikke var blevet stillet noget stort i sigte, så gik han lige nu i Tyskland og genoptrænede.

Men jeg har før haft store fornemmelser på vegne af vores unge spillere. Og i den senere tid er mine forventninger vel kun blevet indfriet af Sterling. Troede også helt vildt på Ibe og faktisk også Wilson. Sidstnævnte kan måske stadig nå at bryde igennem hos os. Men så skal det være i den kommende sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 27. jan, 2019 08:32

Callum Hudson-Odoi har nu indgivet transfer-request til Chelsea. Kunne det ikke være lige ham vi mangler, til at indgå i rotation med Salah-Firmino-Mané, så de også kan få lov til at stå hver 4. kamp over? Bayern er vist rimelig langt i forløbet med ham, men Klopp har jo før kunnet overbivise en ung spiller. Vurderingen skal selvfølgelig gå på, om han har mere at byde ind med end Harry Wilson, som jo ser skarpere og skarpere ud for Derby, men han aspirerer vel mere til midtbanen, eller......
Som jeg ser det, ser det jo desværre ud til at Woodburn er gået en del i stå i sin udvikling.

Det har rygtedes en lille smule, at LFC skulle pusle rundt omkring Hudson-Odoi også, men det kan lige så godt være varm journalistluft-clickbait.

https://www.bbc.com/sport/football/47017908
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 27. jan, 2019 12:33

Cynwal skrev:Callum Hudson-Odoi har nu indgivet transfer-request til Chelsea. Kunne det ikke være lige ham vi mangler, til at indgå i rotation med Salah-Firmino-Mané, så de også kan få lov til at stå hver 4. kamp over? Bayern er vist rimelig langt i forløbet med ham, men Klopp har jo før kunnet overbivise en ung spiller. Vurderingen skal selvfølgelig gå på, om han har mere at byde ind med end Harry Wilson, som jo ser skarpere og skarpere ud for Derby, men han aspirerer vel mere til midtbanen, eller......
Som jeg ser det, ser det jo desværre ud til at Woodburn er gået en del i stå i sin udvikling.

Det har rygtedes en lille smule, at LFC skulle pusle rundt omkring Hudson-Odoi også, men det kan lige så godt være varm journalistluft-clickbait.

https://www.bbc.com/sport/football/47017908
Jeg kan simpelthen ikke se, at Hudson-Odoi akulle have vist mere end Wilson, og dermed have overbevist om, at han er klar til at indgå i rotation hos os. Hypen omkrig Hudson-Odoi må være et spørgsmål om, at "græsset er grønnere" eller noget i den stil, hvis man vil ignorere vores egne akademi-spillere på grund af ham. Det er da muligt, at han bliver "en ny Sancho". Men den sandsynlighed er vel ikke større, end sandsynligheden for at Brewster bliver "en ny Sancho".

Til sammenligning med Hudson-Odoi har Sessegnon da både vist LANGT mere og har samtidig uendeligt mere erfaring i nogenlunde samme alder?
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » søndag, 27. jan, 2019 15:03

Jeg kan godt gå med til, at der er en slags græsset er grønnere mentalitet, men det er trods alt også hvad vi betaler folk i klubben særdeles mange penge for. Nemlig at finde ud af, om Hudson-Odoi er bedre end Harry Wilson og Brewster, for der er selvfølgelig ingen af dem der har præsteret rigtigt endnu. Wilson har måske lidt, men han er så også 22 år gammel kontra CHO og Brewster der er teenagere.

Jeg synes til gengæld også man ser den modsatte effekt, nemlig at alle går rundt og tror at vores problemer bare løses af alle de unge talenter vi har. Det er statistisk usansynligt. Personligt tror jeg meget på Harry Wilson og ikke særlig meget på Brewster, men liderligheden over at få egne spillere til at slå igennem kammer altså også over, når folk snakker om at vi bare skal lade være med at købe lad os bare sige Timo Werner, men det kunne være enhver offensivt spiller, fordi Harry Wilson gør det godt. Nu nævnes Ryan Sessegnon, en knægt der dominerede Championship endnu mere end Wilson, men som unægteligt har det svært i PL. Jeg tror meget på Wilson, der så også snart skal have talentet til at flyde, men vi bør ikke arrangere vores transferplaner omkring unge talenter, med undtagelse af hvad der vel primært kan betragtes som fyld i truppen. Om det havde været Kolo Toure vi havde hentet tilbage da Klavan blev solgt, fordi han skulle spille mod Wolves i FA Cuppen, så ja, det er det fint Hoever spillede. Men når vi snakker en starter eller en primær backup kan man sq ikke planlægge efter at en 22 årig scorer lidt mål i Championship.

Igen, om det så er vigtigt at vi henter Hudson-Odoi, det ved jeg ikke. Det samme kan siges om Ryan Sessegnon. Men det må man gå ud fra vi har nogle scouts i klubben der tager stilling til, der endda har fordelen af at have set Harry Wilson spille og træne en masse, som andre ikke har adgang til. Det værste der kan ske, er vel at vi står med 2 gode spiller og kun den bedste kan få chancen. Så kan man diskutere om det bedste for unge spillere er konkurrence eller ubetinget tro, men mon ikke vi ville være fint tilfredse men en situation hvor vi har for mange gode spillere?
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 27. jan, 2019 15:44

sjampen skrev:. Personligt tror jeg meget på Harry Wilson og ikke særlig meget på Brewster, men liderligheden over at få egne spillere til at slå igennem kammer altså også over, når folk snakker om at vi bare skal lade være med at købe lad os bare sige Timo Werner, men det kunne være enhver offensivt spiller, fordi Harry Wilson gør det godt.
Godt indlæg synes jeg, for er i den grad enig i alt :dance: særligt det citerede, vi har TAA og Gomez(han var der dog relativt kort tid men hva´fa´en) der er kommet gennem akademiet, det er godt gået, alt derudover de næste 12-15 år er reelt en kæmpe bonus. Brewser tror jeg ikke en dyt på de næste par år, han har været skadet et års tid, ergo går der vel et års tid inden han er helt på toppen, men en skade i udviklingsalderen kan altså også smadre en top karriere, det er set mange gange før, og der behøver jo ikke engang en skade til. Og at undlade en Timo Werner transfer(eksempelvis), fordi nogen måske bliver til noget om et par år, er ikke en måde at vinde guld på. Brewster må jo så "bare" blive bedre end Werner, hvis han vil spille fast, og henvise tyskeren til bænken.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 27. jan, 2019 20:43




BREAKING: Liverpool have opened talks for Brescia midfielder Sandro Tonali. Reds scouts watched the Italian today, the club wants €35M (£30M) for his signature. [@NicoSchira]
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar