Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 11. jun, 2018 10:14

jeg kan også sagtens se for mig, at Firmino blev 10eren, og at vi gik efter en 9er, hvor Timo Werner og helt sikkert også Dybala vil stå øverst på min liste.

Werner og Dybala vil helt sikkert koste virkelig mange penge, og derfor ville det for mig give god mening, hvis vi kunne hente Shaqiri til 13 mio. £, så der er rigeligt med penge til en 9er.

Vil Klopp ikke flytte på Firmino, ville Draxler eller måske Ceballos så ikke være udmærkede bud på en offensiv midt/10er ? De kan til gengæld ikke vikariere for Firmino, som Fekir kunne...

Det undrer mig en smule, at der slet ikke sker noget ift spillersalg, men vi venter måske koldblodigt med at sælge , til vi ved, hvem der kommer ind først ?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 11. jun, 2018 10:31

Niels K skrev:jeg kan også sagtens se for mig, at Firmino blev 10eren, og at vi gik efter en 9er, hvor Timo Werner og helt sikkert også Dybala vil stå øverst på min liste.
Dybala er endnu længere fra at være klassisk 9'er end Firmino er.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 11. jun, 2018 12:42

Hvorfor er der så mange der mener at vi vil ændre vores taktik til næste år?

Er vi ikke sluttet ret stærkt af?
Vores 4-3-3 har jo vist sig at være blandt de bedste i Europa, så jeg kan ikke se hvorfor der investeres så mange diskussioner i en 4-4-2 eller 4-2-3-1.

Vi spiller uden en 10'er i dag, og hvorfor skulle vi have sådan en i fremtiden?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 11. jun, 2018 12:47

ilusio skrev:Hvorfor er der så mange der mener at vi vil ændre vores taktik til næste år?

Er vi ikke sluttet ret stærkt af?
Vores 4-3-3 har jo vist sig at være blandt de bedste i Europa, så jeg kan ikke se hvorfor der investeres så mange diskussioner i en 4-4-2 eller 4-2-3-1.

Vi spiller uden en 10'er i dag, og hvorfor skulle vi have sådan en i fremtiden?

enig. Der er ingen tvivl om at Fekir passer perfekt til Liverpools spillestil og kan bruges forskellige steder.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 11. jun, 2018 13:53

ilusio skrev:Hvorfor er der så mange der mener at vi vil ændre vores taktik til næste år?

Er vi ikke sluttet ret stærkt af?
Vores 4-3-3 har jo vist sig at være blandt de bedste i Europa, så jeg kan ikke se hvorfor der investeres så mange diskussioner i en 4-4-2 eller 4-2-3-1.

Vi spiller uden en 10'er i dag, og hvorfor skulle vi have sådan en i fremtiden?
Det er vel kommet af, at vi prøvede at hente Fekir, som kan spille positionen.

Derudover mener jeg ikke, at vi på nogen måde spiller en statisk 4-3-3. Både Ox, Coutinho og Lallana har optrådt i en AM-rolle som vel var mere 10er end 8er under Klopp. Men hvis 10er-betegnelsen forvirrer, kan vi jo bare kalde rollen AM.

Betegnelsen Fab 4 kom af, at vi havde 4 sublime offensive spillere. Ikke 3.

Skal vi have en spiller, der minder om Fekir og Coutinho, så må Isco være et af de bedste bud.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 11. jun, 2018 17:26

texy skrev:
ilusio skrev:Hvorfor er der så mange der mener at vi vil ændre vores taktik til næste år?

Er vi ikke sluttet ret stærkt af?
Vores 4-3-3 har jo vist sig at være blandt de bedste i Europa, så jeg kan ikke se hvorfor der investeres så mange diskussioner i en 4-4-2 eller 4-2-3-1.

Vi spiller uden en 10'er i dag, og hvorfor skulle vi have sådan en i fremtiden?
Det er vel kommet af, at vi prøvede at hente Fekir, som kan spille positionen.

Derudover mener jeg ikke, at vi på nogen måde spiller en statisk 4-3-3. Både Ox, Coutinho og Lallana har optrådt i en AM-rolle som vel var mere 10er end 8er under Klopp. Men hvis 10er-betegnelsen forvirrer, kan vi jo bare kalde rollen AM.

Betegnelsen Fab 4 kom af, at vi havde 4 sublime offensive spillere. Ikke 3.

Skal vi have en spiller, der minder om Fekir og Coutinho, så må Isco være et af de bedste bud.
Nu tror jeg fab Four blev brugt inden vi havde set dem alle fire samtidig, da Coutinho var rygskadet og så senere da Mané havde karantæne efterfulgt af skaden.
Så det var noget der blev bygget op. Så ved jeg ikke om Sevilla 3-3 var første gang vi så dem, men der faldt defensiven helt til jorden fordi Coutinho og Mané ikke var super skarpe, men de var heller ikke i topform. Men lidt sjovt at der var så meget snak om fab Four i forhold til hvor lidt vi fik fab Four at se.

Men nej det er ikke statisk. Klopp kan godt lide mulighederne for at have en mere kreativ spiller på midten som Lallana eller Coutinho. Derfor giver det også mening at vi kigger videre efter nye muligheder der kan spille pladsen. Men der vil også være kampe hvor Klopp vil have Hendo-Fabinho og Keita(/Milner) på midten og så må Mané og Firmino skiftes til at droppe lidt ned og lege halv playmaker.

Jeg tror Klopp har kaldt det for en “Half number ten”. Også fordi det meget sjældent har været en helt klassisk central offensiv midt vi har spillet med. Ja den ene midt har offensivt trukket ind i positionen, men udgangspunktet har stadig været lidt ude i siden for at beskytte backen og skubbe kanterne frem i offsidefælden.

Isco eller Eriksen er vel de største navne vi kunne gå efter til pladsen. Isco er nok mest realistisk og den bedre løsning. Ellers kan vi gå lidt blødere og satse på Ceballos, Ziyech eller noget lignende og så bruge flere penge på en kantangriber.

Vi ved jo heller ikke hvordan Fekir ville blive brugt. Jeg gættede på at han nok ville skifte mellem midtbane og den ene kant ligesom Coutinho gjorde, men det er ren spekulation.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1261
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » mandag, 11. jun, 2018 18:05

Forstår ikke hvordan folk kan se Isco som en realistisk signing.
Kan vi komme ned fra skyerne snart? :dontknow:

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » mandag, 11. jun, 2018 19:29



Gelson Martins måske?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 11. jun, 2018 19:33

Hent Shaqiri og Fekir.
Og de to målmænd jeg har nævnt under tråden målmand. Og luk vinduet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » mandag, 11. jun, 2018 22:04

Det et svært transfer market for det fleste klubber i europa idag. hvis du prøver at købe en starter fra en top i top 10 i en af de 5 store liga'er så koster de per automatik 30£m +

Der er ingen discount deals derude mere :D det kommer til at betyde vi kommer til at se rigtig mange kontrakter løbe ned og ud lige som med Can
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pommelfeen » mandag, 11. jun, 2018 22:54

YNWA! skrev:

Gelson Martins måske?
Er der noget jeg har misforstået her?
En spiller på kontrakt kan da ikke bare rive som kontrakt over fordi de er utilfredse.
Det kræver da godkendelse fra klubben, hvilket jeg ikke kan se ske. At lade 4 af sine
absolut største stjerner gå gratis er jo selvmord....

AndersF
Indlæg: 403
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 17:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndersF » mandag, 11. jun, 2018 23:08

pommelfeen skrev:
YNWA! skrev:

Gelson Martins måske?
Er der noget jeg har misforstået her?
En spiller på kontrakt kan da ikke bare rive som kontrakt over fordi de er utilfredse.
Det kræver da godkendelse fra klubben, hvilket jeg ikke kan se ske. At lade 4 af sine
absolut største stjerner gå gratis er jo selvmord....
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har spillerne sendt deres klager til det portugisiske fodboldforbund for at få annulleret deres kontrakter. Der er vidst allerede 2 spillere der er skiftet væk gratis


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 11. jun, 2018 23:35

Det sker efter at Sporting-spillerne blev angrebet af deres egne fans til en træning. Så er der vidst nogle særlige omstændigheder der kan træde i kraft i forhold til kontraktens gyldighed. Klubben kan jo åbenbart ikke garantere for spillernes sikkerhed. Ikke en gang på deres eget træningsanlæg.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 12. jun, 2018 08:50

Jeg er helt med på at vi ikke spiller statisk 4-3-3.
En af de 3 midt kan sagtens være så offensiv at det i perioder minder om en 10'er.
Dog så har en klassisk 10'er langt færre defensive pligter end vores offensive midt har.

Normalt benyttes en 10'er mest i en 4-2-3-1 eller 4-4-2. Altså et lidt andet set up end det vi har spillet med i denne sæson.

Men en teknisk dygtig spiller på den offensive plads af de 3 centrale midt, skal det være "10'eren", så fint med mig :):)

Personligt vil jeg langt hellere have fokus på nogle der kan rotere med vores 3 forreste. AOC og Lallana ser jeg som et nødvendigt onde på de pladser da de er bedst centralt.

Men med Keita og Fabinho er det ikke umuligt at Klopp ryster posen en gang til sommer og lægger en ny taktik.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. jun, 2018 09:20

Wormie skrev:Det et svært transfer market for det fleste klubber i europa idag. hvis du prøver at købe en starter fra en top i top 10 i en af de 5 store liga'er så koster de per automatik 30£m +

Der er ingen discount deals derude mere :D det kommer til at betyde vi kommer til at se rigtig mange kontrakter løbe ned og ud lige som med Can
Der er da stadig gode spillere, hvis kontrakter udløber nu her, hvor vores egen Can var en rimelig god spiller at få ind for Juve, og Shaqiri for 12 mio. £ er da heller ikke helt tosset:

PL: https://www.transfermarkt.co.uk/premier ... bewerb/GB1

Ligue 1: https://www.transfermarkt.co.uk/ligue-1 ... bewerb/FR1 - Hvis vi ikke vil have Fekir mere, og vi har svært ved at få vores andre topmål på denne position denne sommer, så kunne Ben Arfa være et bud, da kontrakten er udløbet. Han har en igangværende skade, som man vi jo skal vide mere om, men jeg har altid synes, han var en fantastisk dygtig spiller.

Serie A: https://www.transfermarkt.co.uk/serie-a ... bewerb/IT1 - Mon ikke der er klubber der har rigtig gode spillere i Buffon og Chiellini i et par år eller 3. Der er sikkert flere gode på denne liste.

Men ellers skal man både som stor og mindre klub være dygtig til sit talentarbejde, og jeg mener stadig, at Liverpool kan blive væsentligt bedre på dette område.

Det er vel også muligt at finde en Andy Robertson i ny og næ ;)

Besvar