Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 21. apr, 2013 08:58

DaBonks skrev:Simon Kjær er en forsvarsspiller der har prøvet lidt af hvert. Hans spillestil er meget lig Skrtel, når han altså er god, dvs. aggressivt forsvarsspil, god i duellerne og i luften.

Men manden kan ikke lægge en aflevering over 5m, derfor siger jeg nej tak.
Simon Kjær assist til 1-0 mod Werder Bremen

;)

On a more serious note:

Schalkes sportsdirektør siger nu, at klubben ikke er ude efter Felipe Santana, som det ellers fremgik af medierne i forgårs. Spørgsmålet er så, om det med klausulen på €1m er sandt. Hvis det er, bør vi så ikke overveje at lægge et bud? Specielt hvis vi skal hente 3 nye ind til positionen.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » søndag, 21. apr, 2013 10:47

@ RGF

Hvad forstår du ved et betragteligt tab? Der er en tendens til, at talenter ikke falder ligeså hurtigt i pris som ældre, etablerede spillere. Det er selvfølgelig specielt, at Coates ikke er blevet lånt ud og kun har spillet 22 kampe i sin tid i LFC indtil nu, men at Coates på to år skulle gå fra at være den bedste unge spiller ved Copa America og en spiller som Porto, Benfica og Man. City også var interesserede i at købe til at være en spiller, som klubber ikke rigtig gider at bruge penge på, har jeg svært ved at forestille mig. Hvis Coates eks. sælges for £5 mio., så tvivler jeg på, at han vil blive bogført som et minus.

@ AJ

Som jeg ser det, så er Coates' problemer tempoet, manglende erfaring og middelmådige tacklinger - og i forhold til Rodgers' system manglende hurtighed på de første meter. I Italien forsvarer man generelt dybere, og tempoet er noget lavere, og det passer imø. Coates langt bedre. Tim Vickery pointerede i en slags analyse af Coates, inden han skiftede, at han i den uruguayanske liga havde en tendens til at falde meget dybt - næsten helt ind i eget felt, før han forsøgte sig med en tackling. Den slags tendenser er kryptonit for Rodgers' forsvar, men det er en meget naturlig reaktion, hvis man er usikker på de direkte dueller. Carra begyndte også at gøre det, da han fik problemer med at følge med. Da Coates brød igennem på landsholdet, var det som en slags sweeper. Han skulle læse spillet og fokusere på at positionere sig rigtigt. Den samme rolle, som Agger havde i sidste sæson, og Williams har haft i denne for Swansea. Coates kan selvfølgelig slet og ret være for dårlig til fodbold på et højt niveau, men at det decideret er de taktiske evner, der skulle holde Coates tilbage, er jeg uenig i. Sammenligningen med Sami går heller ikke udelukkende på højden imø.. Man kan diskutere, hvor rolig Coates egentlig er, men som jeg ser det, så er intentionen ofte ikke at gøre det forhastede, hvilket står i skærende kontrast til spillere som Skrtel og Luiz, der virker til at forsøge sig med tacklinger i tiltider umulige og ofte også unødvendige situationer. Den måde, han ofte tackler sig til bolden på, er enten ved at pille den fra modstanderen eller går op i ryggen på modstanderen og læse til hvilken side, vedkommende forsøger at vende sig, hvilket er meget lig Samis stil, og problemet kommer, når modstanderen har retning imod mål og plads til at udfordre på, hvilket ofte sker under Rodgers. Rafa havde i øvrigt heller ikke tiltro til Sami i det høje forsvar.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 21. apr, 2013 12:07

@ Fribytter

Jeg baserer kun min vurdering af Coates på, hvad jeg har set ham spille for Liverpool. Og mod fx Mansfield og Oldham lignede Coates ikke en, der anede hvad han skulle gøre, og der var også sådanne kampe under Kenny. Godt nok er fodbolden i Italien meget anderledes end i fx de lavere engelske rækker, men angriberne er også smartere, og jeg ville let kunne forestille mig dem løbe om hjørner med Coates. På den anden side viste han jo mod Man City i starten af sæsonen et ganske fint niveau, så måske har du ret i, at han stadig opfattes derude som en, der har, hvad der skal til i topfodbold.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DaBonks » søndag, 21. apr, 2013 13:40

AJ skrev:
DaBonks skrev:Simon Kjær er en forsvarsspiller der har prøvet lidt af hvert. Hans spillestil er meget lig Skrtel, når han altså er god, dvs. aggressivt forsvarsspil, god i duellerne og i luften.

Men manden kan ikke lægge en aflevering over 5m, derfor siger jeg nej tak.
Simon Kjær assist til 1-0 mod Werder Bremen

;)

On a more serious note:

Schalkes sportsdirektør siger nu, at klubben ikke er ude efter Felipe Santana, som det ellers fremgik af medierne i forgårs. Spørgsmålet er så, om det med klausulen på €1m er sandt. Hvis det er, bør vi så ikke overveje at lægge et bud? Specielt hvis vi skal hente 3 nye ind til positionen.
Det har lykkedes ham at lægge en sådan aflevering, som jeg har efterlyst. Godt for ham at han udvikler på sit spil. Men alene det at det skal fremhæves at sådan en aflevering lykkedes, det synes jeg er problematisk.

Jeg forventer at den midterforsvarer vi køber kan lægge den aflevering præcist 9/10 gange. Det ved jeg ikke om Kjær kan, og min erfaring siger nej. Som sagt er han udmærket til at skabe konkurrence på holdet, men jeg vil langt hellere have Aldeweireld bl.a.
Billede

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 21. apr, 2013 15:45

Jeg ved ikke om jeg falder i et plask nu, men hvad snakker du om? Du mente jo ikke, at Kjær kunne lægge en aflevering over 5 meter, hvilket nu så er modbevist. Hvis det ikke var for din indledningsvis overdrevne skepsis, havde jeg selvfølgelig aldrig fundet ovenstående aflevering værd at fremhæve. Du kan da ikke oprigtigt mene, at det skulle være et særsyn, at Kjær lægger sådan en aflevering? Det er ikke noget, han pludselig "har udviklet på sit spil", men noget han gør 9 ud af 10 gange, og har gjort længe. For Wolfsburg såvel som for landsholdet.

Jeg ser da også hellere, at vi henter Aldeweireld (hvis valget af en eller anden grund skulle stå mellem de to), men at påstå, at Kjær ikke kan lægge en aflevering, er bare crazy. Han er fx bedre til det end tre af vores nuværende fire midterforsvarere.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 21. apr, 2013 16:42

AJ skrev:Jeg ved ikke om jeg falder i et plask nu, men hvad snakker du om? Du mente jo ikke, at Kjær kunne lægge en aflevering over 5 meter, hvilket nu så er modbevist. Hvis det ikke var for din indledningsvis overdrevne skepsis, havde jeg selvfølgelig aldrig fundet ovenstående aflevering værd at fremhæve. Du kan da ikke oprigtigt mene, at det skulle være et særsyn, at Kjær lægger sådan en aflevering? Det er ikke noget, han pludselig "har udviklet på sit spil", men noget han gør 9 ud af 10 gange, og har gjort længe. For Wolfsburg såvel som for landsholdet.

Jeg ser da også hellere, at vi henter Aldeweireld (hvis valget af en eller anden grund skulle stå mellem de to), men at påstå, at Kjær ikke kan lægge en aflevering, er bare crazy. Han er fx bedre til det end tre af vores nuværende fire midterforsvarere.
Kjærs problem er ikke de lange afleveringer. Uvist af hvilken grund, så er det snarere de mellemlange han har problemer med. Har mange gange set ham ramme 3-4 meter ved siden af en medspiller, som står 15-30 meter væk, hvor han med en simpel flad pasning bare skal ramme i nærheden af medspilleren, men ender med at give et indkast væk i stedet for.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DaBonks » mandag, 22. apr, 2013 12:22

Cynwal skrev:
AJ skrev:Jeg ved ikke om jeg falder i et plask nu, men hvad snakker du om? Du mente jo ikke, at Kjær kunne lægge en aflevering over 5 meter, hvilket nu så er modbevist. Hvis det ikke var for din indledningsvis overdrevne skepsis, havde jeg selvfølgelig aldrig fundet ovenstående aflevering værd at fremhæve. Du kan da ikke oprigtigt mene, at det skulle være et særsyn, at Kjær lægger sådan en aflevering? Det er ikke noget, han pludselig "har udviklet på sit spil", men noget han gør 9 ud af 10 gange, og har gjort længe. For Wolfsburg såvel som for landsholdet.

Jeg ser da også hellere, at vi henter Aldeweireld (hvis valget af en eller anden grund skulle stå mellem de to), men at påstå, at Kjær ikke kan lægge en aflevering, er bare crazy. Han er fx bedre til det end tre af vores nuværende fire midterforsvarere.
Kjærs problem er ikke de lange afleveringer. Uvist af hvilken grund, så er det snarere de mellemlange han har problemer med. Har mange gange set ham ramme 3-4 meter ved siden af en medspiller, som står 15-30 meter væk, hvor han med en simpel flad pasning bare skal ramme i nærheden af medspilleren, men ender med at give et indkast væk i stedet for.
Det er netop det her, som jeg snakker om, AJ. Vi har tydeligvis set noget vidt forskelligt i de kampe vi har set med Simon Kjær, men mit indtryk er præcis det samme som Cynwal og det er simpelthen ikke holdbart at misse afleveringer på den måde i en klub som Liverpool. Det ville da forresten være første gang jeg viser tegn på "overdrevet skepsis", men fred være med det. Jeg synes du er en dygtig debattør, men i den her debat kommer vi vist ikke nærmere en konsensus :)
Billede

Brugeravatar
Heighway
Indlæg: 84
Tilmeldt: mandag, 11. jun, 2007 17:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Heighway » mandag, 22. apr, 2013 13:07

Jeg siger nej tak til Kjær og nej til Eriksen også. De er simpelthen ikke gode nok til PL !!!
Synes vi skal signe Lescott fra City .... det er realistisk og så måske en center forsvarer mere.
Så skal Agger ud som venstre back ! YNWA
"Steve often took the "highway" up the right wing"

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » mandag, 22. apr, 2013 14:54

Heighway skrev:Jeg siger nej tak til Kjær og nej til Eriksen også. De er simpelthen ikke gode nok til PL !!!
Synes vi skal signe Lescott fra City .... det er realistisk og så måske en center forsvarer mere.
Så skal Agger ud som venstre back ! YNWA

:wall: :gunfire: :gunfire: :gunfire:
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Lysholt
Indlæg: 144
Tilmeldt: lørdag, 14. jul, 2012 10:55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Lysholt » mandag, 22. apr, 2013 15:24

Heighway skrev:Jeg siger nej tak til Kjær og nej til Eriksen også. De er simpelthen ikke gode nok til PL !!!
Synes vi skal signe Lescott fra City .... det er realistisk og så måske en center forsvarer mere.
Så skal Agger ud som venstre back ! YNWA
Agger er jo bare så langt fra kvalitet på venstre back?
selv downing gør det bedre på venstre back...

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristian M » mandag, 22. apr, 2013 16:45

Heighway skrev:Jeg siger nej tak til Kjær og nej til Eriksen også. De er simpelthen ikke gode nok til PL !!!
Synes vi skal signe Lescott fra City .... det er realistisk og så måske en center forsvarer mere.
Så skal Agger ud som venstre back ! YNWA
Jeg er meget uenig i dit indlæg. Eriksen mener jeg bestemt er god nok til Premier League. Da Ajax spillede mod Manchester City i Champions League, lagde han da op til en masse chancer for sine holdkammerater og sig selv. Han spillede en rigtig god kamp, og derudover har han generelt haft en utrolig god sæson i Ajax med 8 mål i ligaen, men hvilke kvaliteter synes du Eriksen mangler siden, han ikke er god nok til Premier League?

Lescott kan jeg slet ikke se, hvad vi skal bruge til. Manden er 30 år og der er bestemt bedre alternativer på den post, som f.eks. Sakho, Ogbonna, Alderweireld osv. Din tanke omkring Agger som venstre back kan jeg heller ikke se idéen med. Sidst han spillede i den position, gik det efter min erindring ikke særlig godt.

Men jeg vil meget gerne høre dine belæg for dit indlæg! :-)
Billede

Pollpot
Indlæg: 86
Tilmeldt: torsdag, 28. feb, 2013 06:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pollpot » tirsdag, 23. apr, 2013 16:12

Da vi mindst skal have 2 forsvarer, en erstatning for Carra og en backup, så synes faktisk ikke Lescott er en dum ide, hvis han kan fås billigt og han ikke er for løntung.

Han er bedre i luften end samtlige af vores spillere, derudover er han relativt stabil, og har PL erfaring. Som 3.valg ser jeg ham som en fornuftig løsning, hvis pris og løn er tilfredsstillende".

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » tirsdag, 23. apr, 2013 16:37

Pollpot skrev:Da vi mindst skal have 2 forsvarer, en erstatning for Carra og en backup, så synes faktisk ikke Lescott er en dum ide, hvis han kan fås billigt og han ikke er for løntung.

Han er bedre i luften end samtlige af vores spillere, derudover er han relativt stabil, og har PL erfaring. Som 3.valg ser jeg ham som en fornuftig løsning, hvis pris og løn er tilfredsstillende".


Mjaaaa det ved jeg nu ikke, tidligere Toon og nuværende city spiller.

:aliboronz1:

AndersF
Indlæg: 403
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 17:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndersF » tirsdag, 23. apr, 2013 17:01

Jensen skrev:
Pollpot skrev:Da vi mindst skal have 2 forsvarer, en erstatning for Carra og en backup, så synes faktisk ikke Lescott er en dum ide, hvis han kan fås billigt og han ikke er for løntung.

Han er bedre i luften end samtlige af vores spillere, derudover er han relativt stabil, og har PL erfaring. Som 3.valg ser jeg ham som en fornuftig løsning, hvis pris og løn er tilfredsstillende".


Mjaaaa det ved jeg nu ikke, tidligere Toon og nuværende city spiller.

:aliboronz1:
Tidligere Toffee, mener du vel? ;) Jeg er også lidt splittet, men kan egentlig godt se fornuften i ham som 3. mand på pladsen. Dog tror jeg at han inkasserer en alt for høj løn i City, til at vi kan have ham siddende på bænken, på trods af lønnedgang.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 23. apr, 2013 19:48

http://footy.dk/2013/04/23/medie-erikse ... liverpool/

Det ville ikke være klogt af Eriksen at vælge City. Der bliver han siddende på bænken.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar