Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJJ
Indlæg: 2389
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 15. nov, 2018 12:18

Kelly skrev:
AJJ skrev:
Jesper skrev:
ilusio skrev:Dembele rygtes der nu en anelse mere nuanceret til end tidligere. Hvad siger i?
Personligt synes jeg det lyder spændende omend det er mange penge.


https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... nuary.html
Det rygte stamme fra The xxx...så ikke videre troværdigt

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Pearce er ude i Echo at skyde alle rygter om Dembele og interesse i ham ned. Som jeg tidligere har skrevet, så virker det heller ikke som om, knægten hovedet skruet ordentligt på. Og så ved vi godt, at Klopp vender tommelfingeren ned - uagtet talent.

Nå, men vi slipper vel ikke for at høre om det i januar.
Hold da op en analyse. Hvordan kan du dømme Dembele på denne måde?, kender du ham personligt?. Jeg ser helt anderledes på det og ser ham meget gerne i Liverpool i mange år.

https://www.plbold.dk/nyhed/medie-liver ... na-spiller
Der har efterhånden været så mange skriverier mv. om Dembele og hans disciplinære problemer. Her er link til en lille opsummering, inkl. episoden med Klopps hus. Og senest kom han angiveligt for sent til Barcas kamp mod Betis (han var ikke i truppen).

http://www.sportbible.com/football/news ... d-20181114

Men selvfølgelig - det kan da være, at det hele er forkert, og han er en ren Milner eller Henderson, hvad angår attitude osv.

I øvrigt er den plbold-artikel baseret på et rygte fra den unævnelige...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 15. nov, 2018 13:13

AJJ skrev:[

Der har efterhånden været så mange skriverier mv. om Dembele og hans disciplinære problemer. Her er link til en lille opsummering, inkl. episoden med Klopps hus. Og senest kom han angiveligt for sent til Barcas kamp mod Betis (han var ikke i truppen).

http://www.sportbible.com/football/news ... d-20181114

Men selvfølgelig - det kan da være, at det hele er forkert, og han er en ren Milner eller Henderson, hvad angår attitude osv.

I øvrigt er den plbold-artikel baseret på et rygte fra den unævnelige...
Ja, jeg var også ved at poste det fra goals rygtemølle, men nåede lige at se kilden.

En af Klopps største bedrifter i mainz og tidlig Dortmund var jo at få muhamed Zidan til at opføre sig ordentligt, så vi skal ikke udelukke at han også kan få Dembele til at blive en god holdspiller. Dembele er også stadig mega ung, så det kan jo være at han får lidt modenhed.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 15. nov, 2018 14:23

Filos of Isk skrev:
AJJ skrev:[

Der har efterhånden været så mange skriverier mv. om Dembele og hans disciplinære problemer. Her er link til en lille opsummering, inkl. episoden med Klopps hus. Og senest kom han angiveligt for sent til Barcas kamp mod Betis (han var ikke i truppen).

http://www.sportbible.com/football/news ... d-20181114

Men selvfølgelig - det kan da være, at det hele er forkert, og han er en ren Milner eller Henderson, hvad angår attitude osv.

I øvrigt er den plbold-artikel baseret på et rygte fra den unævnelige...
Ja, jeg var også ved at poste det fra goals rygtemølle, men nåede lige at se kilden.

En af Klopps største bedrifter i mainz og tidlig Dortmund var jo at få muhamed Zidan til at opføre sig ordentligt, så vi skal ikke udelukke at han også kan få Dembele til at blive en god holdspiller. Dembele er også stadig mega ung, så det kan jo være at han får lidt modenhed.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Seriøst. Mange penge, villige lækre kvinder, stor bil, 21 år. Alt kører. Kan sgu da godt forstå han rykker lidt på det. Klopp kan sikkert også godt forstå det og se talentet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » torsdag, 15. nov, 2018 14:24

Et eller andet småligt sted indeni, kan jeg ikke lade være med at fryde mig lidt over at Dembele ikke kan opføre sig ordenligt i Barcelona, eftersom det jo var dem der basalt set bad ham opføre sig ad helvedes til overfor Dortmund så han kunne tvinge et skifte igennem. Så fik de lige den karma tilbage i hovedet, det er jo altid rart.

Til gengæld synes jeg også at det er værd at nævne, at Dembele så vidt jeg ved ikke havde nogle specielle problemer før Barca meldte sig på banen, hverken i Dortmund eller Rennes. Stadig en ung spiller og folk kan sikkert sagtens spille hellige herinde, men giver du 20 årige som Dembele den læn, status etc. som de får, så er der sq en god del der lader det stige sig til hovedet uden at de er decideret dårlige mennesker. Selv TAA har jo lige dummet sig i Rusland, så lad os ikke spille alt for frelste. Klopp skulle nok kunne håndtere et problembarn. Hvis man tror han bare er en venlige bamsefar der går og krammer spillerene og griner med dem, så er man galt på den.

Selvfølgelig skal vi være interesserede i Dembele. I hvert fald bør vi undersøge situationen og snakke med knægten, navnligt hvis han er faldet så meget i unåde at han kan fås til relativ spotpris. Han er et specielt talent, og havde det ikke været for Mbappe var han vel nærmest en generationelt talent i fransk fodbold. Det kan naturligvis sagtens ende med at vi ikke er interesserede fordi han rent faktisk har et attitude, karakter og disciplinært problem og ender med at forvalte sin karriere på samme måde som f.eks. ham Adel Taarabt, men han kan godt nok også være en gamechanger af de helt store.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 15. nov, 2018 14:55

sjampen skrev:Et eller andet småligt sted indeni, kan jeg ikke lade være med at fryde mig lidt over at Dembele ikke kan opføre sig ordenligt i Barcelona, eftersom det jo var dem der basalt set bad ham opføre sig ad helvedes til overfor Dortmund så han kunne tvinge et skifte igennem. Så fik de lige den karma tilbage i hovedet, det er jo altid rart.

Til gengæld synes jeg også at det er værd at nævne, at Dembele så vidt jeg ved ikke havde nogle specielle problemer før Barca meldte sig på banen, hverken i Dortmund eller Rennes. Stadig en ung spiller og folk kan sikkert sagtens spille hellige herinde, men giver du 20 årige som Dembele den læn, status etc. som de får, så er der sq en god del der lader det stige sig til hovedet uden at de er decideret dårlige mennesker. Selv TAA har jo lige dummet sig i Rusland, så lad os ikke spille alt for frelste. Klopp skulle nok kunne håndtere et problembarn. Hvis man tror han bare er en venlige bamsefar der går og krammer spillerene og griner med dem, så er man galt på den.

Selvfølgelig skal vi være interesserede i Dembele. I hvert fald bør vi undersøge situationen og snakke med knægten, navnligt hvis han er faldet så meget i unåde at han kan fås til relativ spotpris. Han er et specielt talent, og havde det ikke været for Mbappe var han vel nærmest en generationelt talent i fransk fodbold. Det kan naturligvis sagtens ende med at vi ikke er interesserede fordi han rent faktisk har et attitude, karakter og disciplinært problem og ender med at forvalte sin karriere på samme måde som f.eks. ham Adel Taarabt, men han kan godt nok også være en gamechanger af de helt store.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... buyer.html
Hvis man skal spekulere videre på det økonomiske i artiklen, så er der jo også det aspekt at Barcelona mangler at betale os uhyre store summer for Coutinho. Så lidt bytte bytte købmænd er vel ikke komplet utænkeligt.
Om det så lige er ham, vi skal investere i er jeg mere tvivlende omkring. Han har nogle helt enestående evner med begge ben, men langt hen ad vejen er han også en cirkushest. Det er knap så effektivt.
Og det er altså en ret utilpasset ung mand man skal være villig til få ind i truppen. For slet ikke at tale om det lønhieraki, han vil rykke på.
Jeg tvivler på vi går efter ham. Måske ikke mindst fordi Klopp jo selv har sagt det er usandsynligt vi handler til vinter.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. nov, 2018 17:48

Ved vi, hvor meget Barca betalte up front for Coutinho, og hvor meget de helt sikkert skylder os, og hvad der ellers er tilbage af betaling ift. det præstationsafhængige ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 16. nov, 2018 08:44

Niels K skrev:Ved vi, hvor meget Barca betalte up front for Coutinho, og hvor meget de helt sikkert skylder os, og hvad der ellers er tilbage af betaling ift. det præstationsafhængige ?
Jeg fandt selv svaret:

Vi har fået 120 mio. euro up front.
Vi har fået 5 mere, da Cou nåede 25 kampe.
Vi får 5 mere, hvis Barca vinder CL.
Vi får 10 mere, hvis (når) de kvalificerer til næste års CL.
Vi får 20 mere, hvis (når) Cou har spillet kamp nr. 100 for Barca.

Der ligger med temmelig stor sikkerhed altså 30 mio. euro og venter på os, og denne handel har næsten egenhændigt finansieret købene af Virgil og Alisson.

For min skyld må Dembele gerne blive næste sæson's store indkøb, og om det bliver januar eller sommer betyder knap så meget.

Hans løn skal vel ligge i omegnen af Sturridge, som ikke behøves længere, hvis vi køber Dembele.
Moreno, Bogdan, Markovic og Randall har også kontraktudløb til sommer, så deres løn spares også.

Salg af Origi, Lallana, Clyne, Migs, Kent og evt. Matip for 15 mio. euro i snit giver 90 mio. euro, hvor Barca betalte Dortmund 115 mio. euro for Dembele, så det passer meget godt, og igen sparer vi alle disse lønninger, da jeg forestiller mig, at vi rykker akademispillere som Kelleher, Grabara, Adam Lewis, Nat Philips, Rafa Camacho, Wilson og Brewster tættere på 1. holdet, og jeg har stadig en god fidus til Grujic.

Med Dembele, Shaqiri, Keita, Oxlade og Firmino burde vi kunne få offensiven til at blive ekstra ordinær bag super spisserne Mané og Salah med de unge Brewster og Solanke som back ups.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 16. nov, 2018 09:50

Jeg kan ikke lige finde de artikler, men jeg bragte selv en for et lille stykke tid siden, og her blev det i hvert fald mere end kraftigt antydet at Barcelona ikke har betalt det se skulle hidtil.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 16. nov, 2018 10:01

Dembele må gerne ske. Det vil styrke os meget synes jeg. Fekir og Dembele så er vi kørende.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 16. nov, 2018 10:08

Jeg synes faktisk at noget af det mest realistiske ude omkring os er Christian Eriksen. Han har 19 mdr tilbage af sin kontrakt og Tottenham lader ham med statsgaranti ikke gå kontrakten ud. Slet ikke med det vanvittigt dyre stadion.
Så magten er flyttet hen til spilleren.
Dernæst har vi i de sidste vinduer soleklart gået efter forstærkninger som er købt meget specifikt til en rolle.
Vi mangler en der kan binde angreb og midtbane sammen. Vi mangler en der kan styre og tempere spillet. Og vi mangler en målscorer fra midtbanen.
Eriksen er i sin bedste alder og jeg tror han vil blive endnu bedre med hurtige spillere foran sig. Dernæst har han en kæmpe arbejdsmoral.
Jeg synes han vil passe perfekt ind og jeg tror ikke man skal lade sig narre af udtalelser omkring "jeg tænker ikke på fremtiden". Selvfølgelig gør han det! Der er jo en grund til han ikke forlænger kontrakten.



Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 16. nov, 2018 10:15

Niels K skrev:
Niels K skrev:Ved vi, hvor meget Barca betalte up front for Coutinho, og hvor meget de helt sikkert skylder os, og hvad der ellers er tilbage af betaling ift. det præstationsafhængige ?
Jeg fandt selv svaret:

Vi har fået 120 mio. euro up front.
Vi har fået 5 mere, da Cou nåede 25 kampe.
Vi får 5 mere, hvis Barca vinder CL.
Vi får 10 mere, hvis (når) de kvalificerer til næste års CL.
Vi får 20 mere, hvis (når) Cou har spillet kamp nr. 100 for Barca.
Så vidt jeg har kunne læse mig til, så er Liverpool Barcelonas største kreditor.

"Barcelona’s financial accounts published by the club this month show that Liverpool are their single biggest creditor – with €118million plus significant add-ons still pending for the sale of Philippe Coutinho."

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... lona-real/

Hvis det er sandt, så har vi på ingen måde fået €120M up front.

I forhold til Dembele, så skal vi efter min mening holde os i nærheden af £50M som det maksimale, vi vil give for ham. Ja, han er dygtig og har stort potentiale. Men før det potentiale beviseligt er indfriet, skal han ikke op i en prisklasse, der nærmer sig Coutinho, hvis det er os der skal betale. Især ikke, når han spiller på en position, hvor vi er dækket ind af en langt bedre spiller.

Derudover ser jeg hans løn på £200.000 om ugen som en decideret show-stopper i forhold til et skifte til Liverpool.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 16. nov, 2018 10:23

texy skrev:
Niels K skrev:
Niels K skrev:Ved vi, hvor meget Barca betalte up front for Coutinho, og hvor meget de helt sikkert skylder os, og hvad der ellers er tilbage af betaling ift. det præstationsafhængige ?
Jeg fandt selv svaret:

Vi har fået 120 mio. euro up front.
Vi har fået 5 mere, da Cou nåede 25 kampe.
Vi får 5 mere, hvis Barca vinder CL.
Vi får 10 mere, hvis (når) de kvalificerer til næste års CL.
Vi får 20 mere, hvis (når) Cou har spillet kamp nr. 100 for Barca.
Så vidt jeg har kunne læse mig til, så er Liverpool Barcelonas største kreditor.

"Barcelona’s financial accounts published by the club this month show that Liverpool are their single biggest creditor – with €118million plus significant add-ons still pending for the sale of Philippe Coutinho."

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... lona-real/

Hvis det er sandt, så har vi på ingen måde fået €120M up front.

I forhold til Dembele, så skal vi efter min mening holde os i nærheden af £50M som det maksimale, vi vil give for ham. Ja, han er dygtig og har stort potentiale. Men før det potentiale beviseligt er indfriet, skal han ikke op i en prisklasse, der nærmer sig Coutinho, hvis det er os der skal betale. Især ikke, når han spiller på en position, hvor vi er dækket ind af en langt bedre spiller.

Derudover ser jeg hans løn på £200.000 om ugen som en decideret show-stopper i forhold til et skifte til Liverpool.
Det lyder vildt, hvis de ikke har betalt, hvad de skulle, og så har vi da haft sersiøse udlæg for spillere, hvis ikke Coutinho-pengene har været medfinansierende.

Barca (ogReal Madrid) har jo i nærmest årtier været klubberne, der hentede årtiets bedste spillere som Messi og Ronaldo, og de plejer altså at være temmelig gode til at ramme plet, hvad det angår. Jeg tror (som Barca), at Dembele er i dén klasse, og derfor vil jeg også gerne betale omkring de 100 mille for ham. Han skal naturligvis ikke være lønførende, og han skal også ligge et niveau under vores bedste betalte spillere, og det kan muligvis godt være, at han ikke er med på en lønnedgang ?

Pulisic ser jeg ikke helt på niveau med Dembele, men hans defensive arbejde kan jo kompensere for noget af det, og ham tager jeg gerne til takke med som 2. prioritet ;)

PS. Jeg er naturligvis også helt frisk på Eriksen :army7:
Senest rettet af Niels K fredag, 16. nov, 2018 10:27, rettet i alt 1 gang.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 16. nov, 2018 10:24

Jesper skrev:Jeg synes faktisk at noget af det mest realistiske ude omkring os er Christian Eriksen. Han har 19 mdr tilbage af sin kontrakt og Tottenham lader ham med statsgaranti ikke gå kontrakten ud. Slet ikke med det vanvittigt dyre stadion.
Så magten er flyttet hen til spilleren.
Dernæst har vi i de sidste vinduer soleklart gået efter forstærkninger som er købt meget specifikt til en rolle.
Vi mangler en der kan binde angreb og midtbane sammen. Vi mangler en der kan styre og tempere spillet. Og vi mangler en målscorer fra midtbanen.
Eriksen er i sin bedste alder og jeg tror han vil blive endnu bedre med hurtige spillere foran sig. Dernæst har han en kæmpe arbejdsmoral.
Jeg synes han vil passe perfekt ind og jeg tror ikke man skal lade sig narre af udtalelser omkring "jeg tænker ikke på fremtiden". Selvfølgelig gør han det! Der er jo en grund til han ikke forlænger kontrakten.
Jeg er fuldkommen enig i dine betragtninger i forhold til Eriksen og Liverpool.

I øjeblikket lader det til, at Spurs prøver at presse Eriksen ved at smide ham på bænken. Den taktik holder vel kun så længe resultaterne stadig går deres vej.

Umiddelbart tror jeg ikke, at vi har nogen intentioner om at hente spillere til januar. Men derfor kunne vi jo godt smide et "cheeky" bud afsted allerede i den måned, så Eriksen om ikke andet er bekendt med interessen, når det bliver sommer, og han kun har et enkelt år tilbage af kontrakten.

Og plejer West Ham og Crystal Palace ikke at være flinke til at købe spillere lidt dyrt af os? I så fald er det vel lige før, at en stor del af en Eriksen-handel kunne finansieres ved et salg af Lallana (som ville blive overflødig).

Tænker dog, at Eriksen er ret glad for sin trygge tilværelse i London, og dermed nok vælger at forlænge.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 16. nov, 2018 10:32

VvD taler varmt om Matthijs de Ligt og mener, at han allerede står på Liverpool's transferliste. Hvis vores scouts beder ham om en udtalelse, skal de nok få det :D

https://liverpooloffside.sbnation.com/2 ... -barcelona

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 16. nov, 2018 10:53

Niels K skrev:VvD taler varmt om Matthijs de Ligt og mener, at han allerede står på Liverpool's transferliste. Hvis vores scouts beder ham om en udtalelse, skal de nok få det :D

https://liverpooloffside.sbnation.com/2 ... -barcelona
Ham har jeg skrevet om før. Han er et MEGA stort talent, og ville være helt fantastisk at få til Liverpool. Sikker et forsvar vi kan få i fremtiden og hvor godt vi vil være dækket ind i forhold til skader. Stort ja tak fra mig.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar