Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » søndag, 20. jan, 2019 12:35

Jeg er flintrende ligeglad med hvor mange penge Klopp bruger. Han skal blot fortsætte sit arbejde med konstant at udvikle holdet.
Nogle gange kræver det at man betaler kassen for at få vores forsvar til at virke (VVD og Allison), men det er jo ikke altid metoden (TAA, Robbo, Gomez, Shaqiri, osv)

Klopp har tidligere sagt at det først er næste år vi skal peake. Så jeg synes det går ganske godt fremad ;)

Det er ikke panikkøb der giver os et mesterskab i år. Sidst vi hentede VVD i januar var det jo fordi vi gik efterham i sommeren, men ikke kunne få ham. Så det var udskydelsen af en allerede planlagt handel. Det skal være det samme nu. Medmindre Klopp ser fx Timo, så skal vi ikke handle. Skulle Timo-drengen være løsningen på lang sigt, så gør det ikke noget at få ham ind nu, men det skal ikke være pga nuværende sæson.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 20. jan, 2019 14:19

Pengene er heller ikke vigtige for mig. Robbo var næppe blevet bedre, hvis vi havde betalt 30 millioner pund mere for ham. Men Markovic var heller ikke blevet en succes hvis han kun havde kostet 8 millioner pund.

Køber vi en angriber kan det dig blive en fordel hvis han ikke er 25 og koster 80 millioner. For det er altså både Firmino og Salah der står i kø til den angriberrolle, afhængig af om vi spiller 4-3-3 eller 4-2-3-1.

Jeg misunder Man City lidt at de fik Jesus. Han er ung nok til at kunne acceptere at stå i lære under Aguero.
Werner er, imø, lige på vippen til om vi kan tilbyde ham en stor nok rolle på holdet til om det kan lykkedes. Men der er det igen et spørgsmål om mentalitet - Hvis Werner har nok tro på egne evner så samler han handsken op og knokler benhårdt for at slå Salah/Firmino af som forreste angriber.

Edit: nu brugte jeg bare Werner som eksempel da han er den mest diskuterede for tiden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 20. jan, 2019 14:55

Fordelen ved Werner er jo at han kan spille både top og venstre angriber. Det er to pladser, hvor Firmino (måske i højere grad i sidste sæson) og Mané ikke har nok konkurrence. Jeg så gerne Salah komme ud på den højre kant igen og Firmino op på toppen, men det vil så også kræve at vi henter en kreativ offensiv midt, hvilket jeg også tror er målet. Firmino spiller den fint, men han er efter min mening ikke løsningen i fremtiden.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 20. jan, 2019 15:02

Mads T. skrev:Fordelen ved Werner er jo at han kan spille både top og venstre angriber. Det er to pladser, hvor Firmino (måske i højere grad i sidste sæson) og Mané ikke har nok konkurrence. Jeg så gerne Salah komme ud på den højre kant igen og Firmino op på toppen, men det vil så også kræve at vi henter en kreativ offensiv midt, hvilket jeg også tror er målet. Firmino spiller den fint, men han er efter min mening ikke løsningen i fremtiden.
Ifølge David Lynch er vi både ude efter en 10’er og Timo Werner.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 20. jan, 2019 15:02

Mads T. skrev:Fordelen ved Werner er jo at han kan spille både top og venstre angriber. Det er to pladser, hvor Firmino (måske i højere grad i sidste sæson) og Mané ikke har nok konkurrence. Jeg så gerne Salah komme ud på den højre kant igen og Firmino op på toppen, men det vil så også kræve at vi henter en kreativ offensiv midt, hvilket jeg også tror er målet. Firmino spiller den fint, men han er efter min mening ikke løsningen i fremtiden.
De 3 kan bare ikke spille 100 kampe i streg. Ergo skal Sturrigde, Origi, Shaq snart aflaste de 3.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » mandag, 21. jan, 2019 01:49

YNWA! skrev:
Mads T. skrev:Fordelen ved Werner er jo at han kan spille både top og venstre angriber. Det er to pladser, hvor Firmino (måske i højere grad i sidste sæson) og Mané ikke har nok konkurrence. Jeg så gerne Salah komme ud på den højre kant igen og Firmino op på toppen, men det vil så også kræve at vi henter en kreativ offensiv midt, hvilket jeg også tror er målet. Firmino spiller den fint, men han er efter min mening ikke løsningen i fremtiden.
Ifølge David Lynch er vi både ude efter en 10’er og Timo Werner.
Karriereskifte eller bare en lille hobby når han ikke laver film?
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 21. jan, 2019 08:54

Joao Felix er åbenbart rimelig hot, og vi skulle allerede have forhørt os med et pænt stort bud men fået afslag, hvis det ellers passer... Voldsomt mange penge for en 19-årig:

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... joao-felix

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 21. jan, 2019 10:11

Mads T. skrev:Fordelen ved Werner er jo at han kan spille både top og venstre angriber. Det er to pladser, hvor Firmino (måske i højere grad i sidste sæson) og Mané ikke har nok konkurrence. Jeg så gerne Salah komme ud på den højre kant igen og Firmino op på toppen, men det vil så også kræve at vi henter en kreativ offensiv midt, hvilket jeg også tror er målet. Firmino spiller den fint, men han er efter min mening ikke løsningen i fremtiden.
Medmindre vi går tilbage til 4-3-3 så er jeg ikke så meget for at flytte Salah længere væk fra målet igen, jeg har lagt mærke til at han er rimelig målfarlig og derfor syntes jeg han er bedre brugt som centerforward eller som en 4-3-3-kantangriber end en 4-2-3-1-kantspiller. Forskellen ser måske ikke så stor ud, men den er der.

Nu fokuserer jeg meget på næste sæson. Men hvis Oxlade kommer tilbage på et højt niveau eller Keita begynder at tage fra, så er det slet ikke urealistisk at 4-3-3 igen bliver vores foretrukne formation, eller mere realistisk så vil Klopp rotere mere ligeligt imellem de to formationer.

Jeg tror grunden til at Firmino spiller den "10'er" position er fordi vi har brug for en offensivspiller der tager de hårde løb, derfor tror jeg ikke det er gratis at skifte Firmino med f.eks. Eriksen eller Fekir, selvom de er bedre kreative offensive midtbaner end Firmino er.
Som 10'er kan Firmino blive holdt centralt hvor han er bedst, men samtiddig kan den hurtigere og mere målfarlige Salah komme helt op og angribe modstanderens offside fælde. de klassiske 10'er opgaver bliver så i højere grad overført til kanterne, især Shaqiri, men Mané har også påtaget sig flere playmaker opgaver end tidligere.
Jeg sammenligner tit Bobby med Kuyt, han slog aldrig sådan rigtig som angriber fordi han ikke var farlig nok. Men så blev han højrekant, ikke en super god højrekant når man tænker i klassisk forstand, han driblede ikke super godt, men kunne dog drible; han var ikke super hurtig, men kunne dog løbe; hans indlæg og langskud var ikke fantastisk, men de var dog alligvel fornuftige - men Kuyt gjorde bare holdet bedre når han var en del af de forreste 4, fordi hans løbevillighed gjorde at Gerrard altid havde en afleveringsmulighed og han var angriber nok til at banke en hel del mål ind fra mellemdistancen når mulighederne bød sig. Ligeledes er Firmino utrolig vigtig når offensiven skal sættes op og spillet skal flyde.

Derfor skal vi da stadig være på udkig efter en kreativ midtbanespiller central eller offensiv, for det har vi brug for i værktøjskassen, spillere der kan operere i Klopps "half space". Men jeg tror ikke vi skal se det så firkanten som "hvem kan vi få ind der er en bedre 10'er end Firmino".
Derfor tror jeg også mere vi skalgå efter spillere der kan vokse lidt ind i opgaven:
Houssem Aouar
Nicolò Barella
João Félix som Niels K lige bød ind med
Ruben Neves
og derudover ser vi os nok også om efter en hurtig angriber
- Werner(jeg gider ikke at finde andre eksempler for vi kommer til at fokusere på Werner alligevel).

altså folk der har lidt flere år at arbejde med hvis de gerne vil stjæle pladsen fra Mané, Firmino eller Salah, men som samtiddig allerede har erfaring fra at spille på et ret højt niveau således at de også har en rimelig chance for at kunne få nogle hurtige succesoplevelser i rødt-og-rødt.

Det ville være super drømmeholdsagtigt at få en offensiv der hed:
---------------Icardi----------------
Mané--------Dybala--------------Salah
men det er bestemt ikke sikkert at den ville være lige så god for holdet som det nuværende. og ja chancerne for at få Dybala og/eller Icardi er meget små.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 21. jan, 2019 12:20

@ Filosoffen.

Meget enig i hele dit sidste indlæg - særligt omkring Firmino.
Vi har ganske rigtig Keita og Oxlade, hvor jeg er spændt på, hvilken rolle Keita er tiltænkt på den lidt længere bane, efter han har været igennem sin indkøringsperiode, hvor hans fremtidige rolle på holdet ikke fremstår tydelig.

Jeg vil gerne bringe en spiller mere på banen udover Werner, og det er Wilfried Zaha, som har været oppe at vende flere gange herinde, men han hører jo til på et tophold i min verden.
Jeg synes, han er voldsomt god, og vi har brug for flere spillere, der hurtigt kan afdrible en mand (eller 2-3 stykker, som han ofte gør). Han vil kunne spille i stedet for en af de 3 forreste (4-3-3) uden problemer, og han vil også være verdensklasse at have siddende som impact spiller fra bænken.

Endelig må han vel også tælle som home grown ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 21. jan, 2019 13:41

Niels K skrev:@ Filosoffen.

Meget enig i hele dit sidste indlæg - særligt omkring Firmino.
Vi har ganske rigtig Keita og Oxlade, hvor jeg er spændt på, hvilken rolle Keita er tiltænkt på den lidt længere bane, efter han har været igennem sin indkøringsperiode, hvor hans fremtidige rolle på holdet ikke fremstår tydelig.

Jeg vil gerne bringe en spiller mere på banen udover Werner, og det er Wilfried Zaha, som har været oppe at vende flere gange herinde, men han hører jo til på et tophold i min verden.
Jeg synes, han er voldsomt god, og vi har brug for flere spillere, der hurtigt kan afdrible en mand (eller 2-3 stykker, som han ofte gør). Han vil kunne spille i stedet for en af de 3 forreste (4-3-3) uden problemer, og han vil også være verdensklasse at have siddende som impact spiller fra bænken.

Endelig må han vel også tælle som home grown ?
Jeg tror godt at Keita vil kunne spille som den kreative af de to 6'ere, han er bare bedre brugt som offensiv 8'er i 4-3-3 systemet og han har også haft svært ved vores defensive struktur.
Jeg vil slet ikke være overrasket hvis vi i næste sæson primært spiller 4-3-3, hvor Oxlade og Keita slås om den samme plads, som den 8'er der er lidt mere offensiv end den anden 8'er(Gini). Oxlade kommer i 4-2-3-1 til at spille 10'er eller venstrekant, som hans hurtighed jo gør ham velegnet til, men hans motivation er jo for de centrale pladser. Oxlade i god form vil jo lidt overflødiggøre en ny offensiv spillers evner på venstrekanten, hvis vi fortsætter i 4-2-3-1, men jeg tror at vi kommer til at rotere mere ligelidt imellem de to systemer i næste sæson og hvis Oxlade ender i samme rolle som han havde i Arsenal, må mister han jo nok også noget af motivationen :dontknow: . Puha, det kommer til at være mega kompliceret for Klopp at vurdere hvordan den ideelle trupsammensætning ser ud om et år.

jo Zaha må være homegrown efter nuværende regler.*
Zaha( som jeg fik kaldt Saha :doh1: flere gange i kamptråden fordi jeg skrev den efter et par Stella Artois i Bruxelles lufthavn(på vej hjem fra Anfiels :dance: )) - er også et spændende bud, i mindre grad en striker som Werner, men jeg ville stole mere på ham i alle andre roller på banen. Spørgsmålet er om Zaha kan trives med visheden om at han aldrig kommer foran de 3 gode i køen?**

Jeg syntes Zaha er rigtig dygtig, så det eneste jeg tvivler på er om hans mentalitet vil passe til rollen som første reserve på 2-3 pladser. Der vil jo være meget spilletid til ham, uden tvivl, men han ved også bare at næsten uanset hvor godt han gør det i en hjemmekamp imod Newcastle om lørdagen, så er Mané tilbage på holdet til CL kampen imod Juventus om onsdagen. Det er dog ikke en specifik bekymring der knytter sig til Zaha, Werner render f.eks. ind i samme problem. Man kan godt spekulere i om Zaha har fået det ekstra modenhed i CP, der gør at han bedre kan håndtere det end Werner :dontknow: , men det er jeg slet ikke sportspsykolog nok til at give en vurdering af.

Men hvis vi kun forholder os til evnerne på banen, så er Zaha bestemt en mulighed. f.eks. kunne jeg godt forestille mig at han ville være bedre til at spille den hængende angriber som Firmino spiller for tiden og måske også som den der centerforward der søger væk fra mål som Bobby spiller i vores 4-3-3, hvorimod en Werner vil passe bedre ind som den målsøgende centerforward som Salah har spillet siden vi gik mere over til 4-2-3-1.

Mané kan jo også spille tættere på mål end han har gjort denne sæson, skal vi huske.

**https://www.cpfc.co.uk/news/2018/septem ... er-league/
*selvfølgelig er der da en chance for at han vipper Mané eller Firmino af holdet hvis han går virkelig til den, men den er ikke så stor.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 23. jan, 2019 09:50




Our Story: Liverpool talked with Hudson-Odoi because of a Transfer @LFC @ChelseaFC @FCBayern @SPORTBILD.

Christian Falk er nok den mest pålidelige Bayern journalist der er. Så der må være en vis bekymring i Bayern omkring at vi vil have Hudson-Odoi.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 23. jan, 2019 11:10

YNWA! skrev:


Our Story: Liverpool talked with Hudson-Odoi because of a Transfer @LFC @ChelseaFC @FCBayern @SPORTBILD.

Christian Falk er nok den mest pålidelige Bayern journalist der er. Så der må være en vis bekymring i Bayern omkring at vi vil have Hudson-Odoi.
Hudson-Odoi burde jo nok også fyre sin agent-bror, hvis han ikke forhandlede med andre end Chelsea og Bayern, så jeg venter lige med at købe min #27 Hudson-Odoi trøje :D

Men det er da spændende, det vil kræve en del af os, men forestil jer hvor genialt det vil være hvis Chelsea skubber Hudson-Odoi fra sig med Pulisic transferen, bare for at se Odoi blive en større stjerne for Liverpool end Pulisic bliver i London.

kan være at vi vinder begge cups i 19/20 sæsonen med Odoi-Werner-Wilson i angrebet :aliboronz4:

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 23. jan, 2019 15:48




#Liverpool will sign a young promising french defender Billy Koumetio 16 years old. He played in Lyon and now in Orleans. He arrived in England this week #RMCsport
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 23. jan, 2019 15:53

Synes, at vi linkes til et have af offensive spillere i øjeblikket. Hudson-Odoi og Werner igennem et par dage eller mere. Og det seneste jeg har set er en gut fra PSV, der hedder Steven Bergwijn.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... m-15718733

Alt sammen spændende. Det fælles træk lader til at være, at de er ret unge.

Personligt, har jeg dog en ret god fornemmelse i forhold til vores egne Wilson og Brewster. Er Championship ikke på nogenlunde niveau med den hollandske? Det vil jeg umiddelbart tro.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 23. jan, 2019 16:44

texy skrev:Synes, at vi linkes til et have af offensive spillere i øjeblikket. Hudson-Odoi og Werner igennem et par dage eller mere. Og det seneste jeg har set er en gut fra PSV, der hedder Steven Bergwijn.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... m-15718733

Alt sammen spændende. Det fælles træk lader til at være, at de er ret unge.

Personligt, har jeg dog en ret god fornemmelse i forhold til vores egne Wilson og Brewster. Er Championship ikke på nogenlunde niveau med den hollandske? Det vil jeg umiddelbart tro.
tjoo, det er den ved at være, desværre. Men PSV, Ajax og Feyenoord er stadig særlige i det de regelmæssigt er med i Europæisk fodbold og toppen af Æresdivisionen er nok stadig lidt bedre end toppen af the Championship, eller tæt på. Men der er bare en utrolig dybde i Championship og league 1+2. Hvad ville der ske hvis et Championship hold fik en EUROPA league plads og et mindre tætpakket kampprogram? :dontknow: men jeg tror ikke de ville være en klasse over de Nederlandske topklubber.
Spillere fra toppen af Æresdivisionen har også en bedre fornemmelse for at være i en topklub, komme i nationale mediers søgelys, de der utålmodige fans topklubber altid har der dømmer spillere utroligt hurtigt og selvfølgelig erfaring fra europæiske turneringer. Det er jo ikke noget Wilson har håndteret i Derby, på samme måde.

Jeg ved ikke med Brewster, han er blevet rykket op i senior truppen midt i en skadespause han ikke er ude af endnu, ikke fordi jeg sammenligner ham med Sturridge eller Lallana, men han har stadig en meget lang genoptræningsperiode foran sig - som kan vise sig at blive roden til en stor mental styrke, jeg tror da at Gomez blev mentalt stærkere af at kæmpe sig igennem en skadespause.

Jeg tror helt sikkert strategien vil være at satse på at udskifte perifære spillere med unge talenter, der allerede har muligheden for at gøre en forskel. håbet er jo nok at når Salah og Mané begynder at blive slidte og miste hurtigheden, så har man allerede afløseren klar. Men samtidig give plads til de unge spillere der allerede er i truppen. Men det er bestemt også muligt, lige nu har vi folk som Lallana, Origi, Camacho, Keita og Sturridge meget tæt på at være reserver for Mané, Salah, Shaqiri og Firmino, skifter vi et par af dem ud med Ny Gut, Brewster og Wilson, så er der vel stadig meget spilletid at hente for Wilson og Brewster, hvis de altså gør sig fortjent til den.

Jeg tror ikke der er modtsand imod at lave en ny "van Dijk/Alisson" transfer, hvor man betaler hvad det koster for at få en den bedste spiller man overhovedet kan få til en given position. Men der var også kun en van Dijk og en Alisson og fik man ikke dem, så var man tilfredse med det der allerede var i truppen. Og det var på positioner, hvor det var rimeligt tydeligt at der var et hul i startopstillingen.

Finder Klopp-Edwards(Klowards?-Edwapp? :dontknow: ) en spiller de vurderer ligesåhøjt som van Dijk, så vil de helt sikkert også strække budgettet meget langt for at få ham. Men

Besvar