Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 16. aug, 2017 15:11

Aggerdoo skrev:
Hendo skrev:Mht. Insigne, forstår ikke de rygter. At bruge 500-600 mio. kr. på en meget svingende wing/kant virker besynderligt. Det er vel ikke lige der manglerne er størst? Og han er da hverken i nærheden af Coutinho i niveau, men heller ikke som type. Det siges at Napoli ikke vil sælge fordi han er lokal og fan-favorit, hmm, tror de vil sælge for de priser der nævnes. Synes han er en fin spiller, men ikke til den pris. Forrige sæson blev han tit buhet fra banen når han blev udskiftet, så større fanfavorit er han vel heller ikke. Sidste sæson var han bedre, men stadig svingende. Tit udskiftet og langt fra fast landsholdsplads f.eks. Han er utroligt svingende. Orker ikke tænke tanken at Coutinho sælges for ca. 1 milliard og halvdelen bruges på en plads hvor vi er godt besat.

Juventus rygtes interesseret i Emre Can, det ser ud til at de henter Blaise Matuidi for ca. 100-150 mio. kr. så kølner de vel interessen der.
Sælges Coutinho, skal vi da netop bruge en stor pose penge på en kvalificeret afløser. Det er fuldstændig indlysende.
Men det der ikke er indlysende er hvilken afløser det skal være eller hvilken plads han skal spille.

Coutinho har spillet kant og offensiv midt for os, jeg syntes han er klart bedst som offensiv midt i kombination med et par hurtige kant/angribere, andre syntes at han er bedst på kanten eller at han er lige god begge steder, men at ham på kanten giver plads til Lallana på offensiv midt.

Derfor kan der koges mange liter suppe på diskutionen om hvordan Coutinho skal erstattes. med Lallana, Salah og Mané har vi gode spillere til begge positioner som Coutinho kan spille, men ingen af dem er på niveau med Coutinho, dog er alle tre så gode at det er svært at forestille sig at vi kan finde en ny spiller der er markant bedre og som kan overtales til at tage skiftet.
Så hvordan erstatter vi ham, hvis han skulle skifte og jeg håber bestemt ikke at det sker???

Max Meyer ind og lade ham og Lallana kæmpe om pladsen som offensiv midt er et af mine foretrukne muligheder. for min skyld kan vi sagtens snuppe Meyer med det samme. Den løsning ville løse en stor del af det bredde problem et Coutinho salg vil skabe samtiddig med at Meyer langsomt kan overtage rollen fra Lallana i takt med han udvikler sig. Max Meyer er i det hele taget en spiller jeg gerne vil have til klubben. Han bidrager til løsningen af bredde problemet, samtiddig med at han er tilstrækkelig ung til at være en fremtiddig erstatning for Lallana/Coutinho. Drømme scenraiet er at vi henter ham nu og så om et år når vi er tvunget til at sælge Coutinho kan han gå direkte ind og overtage.

En løsning kunne være at investere pengene i andre positioner. en rendyrket angriber (er Vardy den bedste der er tilbage?) kunne frigøre Firmino til at overtage Coutinhos plads eller kæmpe med Lallana om den arbejdende-offensive-midtbane plads. En anden mulighed er at erstatte Wijnaldum med en mere kreativ spiller(Keita, Goretzka), eller hente en defensiv midt og få Henderson til at være mere offensiv igen. på den måde deler vi det kreative ansvar ud på flere midtbanespillere og er mindre sårbare overfor skader til specifikke spillere.

Forsvaret er nok det sted vi er flest der er enige i at man kan hente store forbedringer. Så at bruge pengene(nogle af dem) på VvD eller lign. ville jo være oplagt(men saga, saga, saga).

I min øjne ville det være fornuftigt at reinvestere evt. Coutinho penge i en stor signing på en anden plads f.eks. angriber, midterforsvarer, venstreback eller box-to-box spiller. Simpelthen fordi vores spillere på de pladser er nemmere at forbedre end Lallana, Salah og Mané.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » onsdag, 16. aug, 2017 15:14

Er Reus stavnsbundet til BVB Dortmund eller ser man bort fra en så skadesplaget spiller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 16. aug, 2017 15:25

nikand skrev:Er Reus stavnsbundet til BVB Dortmund eller ser man bort fra en så skadesplaget spiller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alt, alt for skadesplaget.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 16. aug, 2017 15:33

nikand skrev:Er Reus stavnsbundet til BVB Dortmund eller ser man bort fra en så skadesplaget spiller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
uhh godt spørgsmål.

skades delen en nok et stort problem for os. Vi er nødt til at tage chancer på spillere for at forbedre vores position, vi er simpelthen ikke i stand til at bruge flere penge end Chelski og manchester klubberne, så vi er nødt til at være lige så gode som Tottenham til at udvikle vores spillere og få det bedste ud af dem og samtiddig være lidt rigere.
Det indebærer en del risiko, at hente svingende, unge eller skadesplagede spillere og håbe at vi kan motivere/udvikle dem bedre eller hjælpe dem ovenpå.

Problemet er at vi har for mange skader for tiden og derfor bør vi være mere tilbøjelig til at satse på en Mahrez type som har været svingende end en Reus der har været for meget skadet.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » onsdag, 16. aug, 2017 15:51

Filos of Isk skrev:
Aggerdoo skrev:
Hendo skrev:Mht. Insigne, forstår ikke de rygter. At bruge 500-600 mio. kr. på en meget svingende wing/kant virker besynderligt. Det er vel ikke lige der manglerne er størst? Og han er da hverken i nærheden af Coutinho i niveau, men heller ikke som type. Det siges at Napoli ikke vil sælge fordi han er lokal og fan-favorit, hmm, tror de vil sælge for de priser der nævnes. Synes han er en fin spiller, men ikke til den pris. Forrige sæson blev han tit buhet fra banen når han blev udskiftet, så større fanfavorit er han vel heller ikke. Sidste sæson var han bedre, men stadig svingende. Tit udskiftet og langt fra fast landsholdsplads f.eks. Han er utroligt svingende. Orker ikke tænke tanken at Coutinho sælges for ca. 1 milliard og halvdelen bruges på en plads hvor vi er godt besat.

Juventus rygtes interesseret i Emre Can, det ser ud til at de henter Blaise Matuidi for ca. 100-150 mio. kr. så kølner de vel interessen der.
Sælges Coutinho, skal vi da netop bruge en stor pose penge på en kvalificeret afløser. Det er fuldstændig indlysende.
Men det der ikke er indlysende er hvilken afløser det skal være eller hvilken plads han skal spille.

Coutinho har spillet kant og offensiv midt for os, jeg syntes han er klart bedst som offensiv midt i kombination med et par hurtige kant/angribere, andre syntes at han er bedst på kanten eller at han er lige god begge steder, men at ham på kanten giver plads til Lallana på offensiv midt.

Derfor kan der koges mange liter suppe på diskutionen om hvordan Coutinho skal erstattes. med Lallana, Salah og Mané har vi gode spillere til begge positioner som Coutinho kan spille, men ingen af dem er på niveau med Coutinho, dog er alle tre så gode at det er svært at forestille sig at vi kan finde en ny spiller der er markant bedre og som kan overtales til at tage skiftet.
Så hvordan erstatter vi ham, hvis han skulle skifte og jeg håber bestemt ikke at det sker???

Max Meyer ind og lade ham og Lallana kæmpe om pladsen som offensiv midt er et af mine foretrukne muligheder. for min skyld kan vi sagtens snuppe Meyer med det samme. Den løsning ville løse en stor del af det bredde problem et Coutinho salg vil skabe samtiddig med at Meyer langsomt kan overtage rollen fra Lallana i takt med han udvikler sig. Max Meyer er i det hele taget en spiller jeg gerne vil have til klubben. Han bidrager til løsningen af bredde problemet, samtiddig med at han er tilstrækkelig ung til at være en fremtiddig erstatning for Lallana/Coutinho. Drømme scenraiet er at vi henter ham nu og så om et år når vi er tvunget til at sælge Coutinho kan han gå direkte ind og overtage.

En løsning kunne være at investere pengene i andre positioner. en rendyrket angriber (er Vardy den bedste der er tilbage?) kunne frigøre Firmino til at overtage Coutinhos plads eller kæmpe med Lallana om den arbejdende-offensive-midtbane plads. En anden mulighed er at erstatte Wijnaldum med en mere kreativ spiller(Keita, Goretzka), eller hente en defensiv midt og få Henderson til at være mere offensiv igen. på den måde deler vi det kreative ansvar ud på flere midtbanespillere og er mindre sårbare overfor skader til specifikke spillere.

Forsvaret er nok det sted vi er flest der er enige i at man kan hente store forbedringer. Så at bruge pengene(nogle af dem) på VvD eller lign. ville jo være oplagt(men saga, saga, saga).

I min øjne ville det være fornuftigt at reinvestere evt. Coutinho penge i en stor signing på en anden plads f.eks. angriber, midterforsvarer, venstreback eller box-to-box spiller. Simpelthen fordi vores spillere på de pladser er nemmere at forbedre end Lallana, Salah og Mané.
Enig. Og til Aggerdoo: Det fuldstændigt indlysende du nævner. Forstår det ikke. Men har måske set de forkerte kampe med Insigne til at det er fuldstændigt indlysende at man skulle smide 500-600 mio. kr. efter ham som Coutinho-afløser.

I øvrigt må Blaise Matuidi til 100-150 mio. kr, da være en af de potentielt bedstehandler dette vindue? Typisk Juventus.

Så gerne man hentede en rutineret vindertype eller to. Måske er en af årsagerne til de problemer der stadig hersker, at der mangler nogen gnarly bastards, rutinerede vinder og ledertyper?
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 16. aug, 2017 16:12

@Hendo - skriver ikke et eneste sted, at der skal bruges 5-600 mio på Insigne. Men der skal bruges en stor bunke penge på en kvalificeret afløser for Coutinho, hvis han forlader os. Det er indlysende.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 16. aug, 2017 16:31

Jeg tror ikke der sker mere i vinduet. Måske salg men tror ikke der hentes nyt. Noget tyder på de ikke kan få hul igenne ved emnerne de vil have
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » onsdag, 16. aug, 2017 16:49

Vi mangler spillere der har prøvet at vinde noget. Her er Reus et eksempel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 16. aug, 2017 16:51

Coutinho ryger ikke, vi henter VVD.

nuff said
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » onsdag, 16. aug, 2017 17:42

ilusio skrev:Coutinho ryger ikke, vi henter VVD.

nuff said
Lyder ret urealistisk i mine øre.
Justice for the 96! <3

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 16. aug, 2017 20:01

Måske vi bare skulle skære mellemledet bort og købe Hoedt i Lazio nu, i stedet for at lade Southampton hente ham.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. aug, 2017 20:06

texy skrev:Måske vi bare skulle skære mellemledet bort og købe Hoedt i Lazio nu, i stedet for at lade Southampton hente ham.
God idé. Så slipper vi for at give £60 M for ham til næste sommer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » onsdag, 16. aug, 2017 23:53

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:Måske vi bare skulle skære mellemledet bort og købe Hoedt i Lazio nu, i stedet for at lade Southampton hente ham.
God idé. Så slipper vi for at give £60 M for ham til næste sommer.
Haha, smart moves. Enten det ellers kigges der mod Celtic. Ligesom Southampton har gjort med stor succes flere gange.

Mht. gætteriet: Tror desværre ikke der købes nogen defensiv midtbane-type, ingen angriber, ingen 10'er type, ingen ventreback, ingen målmand, men tror stadig van Dijk købes og det bliver for mere end 60 mio. pund så Southampton kan redde lidt ansigt for deres fans. Og ja, Coutinho ryger desværre. Som "erstatning" købes (endnu) en hurtig wing/kant type.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

XabiAlonso#14
Indlæg: 58
Tilmeldt: mandag, 15. apr, 2013 14:44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af XabiAlonso#14 » torsdag, 17. aug, 2017 11:08

Hvis vi nu ender med at sælge Coutinho, håber jeg at man evt rykker Firmono længere ned, og går ud og henter en top angriber med masser af mål i støvlerne, personligt så jeg gerne Mauro Icardi... Han vil passe så perfekt sammen med Salah og Mane, han vil nok også koste en del, men er sikker på han vil være alle pengene værd..
Hvis det ikke lykkes med VVD, så kan Howedes billigt skriver flere tyske medier..
Til midtbanen bør vi da hente Leon Goretzka..

To leder typer i Goretzka og Howedes, og en klasseangriber i Icardi, så kan jeg godt undvære Coutinho..

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » torsdag, 17. aug, 2017 11:37

Coutinho ud - Firmino ned på Cou's plads. Aubamayang ind på Firminos plads og VVD ind på Lovrens plads. Så er jeg godt tilfreds.
...og månen er lavet af grøn ost.

Men jeg er også ok tilfreds, med at beholde Cou - stadig få VVD ind og hvis vi kunne narre ox'en hertil, ville det også være genialt (imø bedre end Can og Gini i 8'er rollen og kan også spille Mané og Salah's plads) Så vil jeg også være utrolig glad for dette vindue.

Jeg kan også være ok tilfreds med ikke at få VVD - og så en udmeldig fra Klopp om at ham og Sakho har snakket sammen og nu er bedste venner og han vil blive en del af truppen - så sparer vi den milliard.

Besvar